eitaa logo
آموزش مداحی معنا 🎤
38.6هزار دنبال‌کننده
3.5هزار عکس
1.3هزار ویدیو
53 فایل
🔮ما یه تیم ۶۰ نفره هستیم در مجموعه ی بزرگ «معنــا» برای آموزش تخصصی شما عزیزان👇 🎙️ صداسازی 🤲 دعاخوانی 🎤 نوحه‌خوانی 🥺 روضه خوانی 🎶 ردیف‌های آوازی 📋 فیش‌نویسی (زیر نظر سازمان تبلیغات) 👤 ادمین ثبت نام 👇 @admin_maana تماس با ما 0919 9702375
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰از قرائت قرآن شروع کن تا به مداحی برسی🔰 💠پیشنهادی برای کسانی که می‌خوان مداحی رو شروع کنن، علی‌الخصوص کودکان و نوجوانان 🎤به کلام: استاد « از اساتید » ─┅═𑁍᪥🏳᪥𑁍═┅─ •---✾آموزش جامع مداحی ایتا👇 @maana72_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠در بحث آدابى كه يك مداح بايد بداند، و آن را به انجام رساند، بايد به اشاره نكاتى پرداخت که ادامه این موارد را عرض می‌نماییم 🔰ج) ادب همكار و پيش كسوت🔰  🔸تحويل مجلس:🔸 💠اگر كسى خواست مجلس را به خواننده ديگرى واگذار كند، ادب اين است كه مجلس را در ((اوج )) به او واگذار نمايد نه در ((افت)). 🔹 با اين روش بايد به او كمك نموده و كار را براى او آسان نمود. از نزاكت به حساب نمى آيد كه كسى بهره و رمق مجلس را كشيده و آن را وقتى واگذار كند كه مجلس اشباع شده و ديگر ظرفيت ندارد. 🔸 اين موجب مى شود كه خواننده بعدى با ديدن اين وضع ، يا از خواندن طفره رود و يا به زحمت بيفتد زيرا با يك مستمع خسته، طرف شده و ديگر كارى از دست او بر نمى‌آيد و اين جا مقصر مداح قبلى است. 🔹شايد مستمع هم متوجه اين برخورد نامناسب نگردد اما خواننده بعدى به خوبى مى‌فهمد كه خواننده قبلى نمى‌خواسته مجلس او رونق گيرد و ميل دارد كه فقط در مجلس خودش صداى ناله مردم بلند باشد. 🔸او بايد هميشه سعى كند اگر هنگام تحويل دادن ، مجلس ، افت نيز كرده ، اين زحمت را خود قبول كند و با خواندن زمزمه اى به ايجاد شور و ناله در مجلس بپردازد. ❇️مجلس كه گرم شد آن گاه ميكروفون را تقديم همكارش نمايد تا اين رفتار موجب نارضايتى سايرين نشود.❇️ ادامه دارد... ─┅═𑁍᪥🏳᪥𑁍═┅─ •---✾آموزش جامع مداحی ایتا👇 @maana72_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❇️خواندن بعد از تمركز:❇️ 💠فن ديگر در جمع كردن حواس مستمع، جائى است كه در مجلس رفت و آمد وجود دارد و حواس‌ها جمع نيست. راه آن در اين حالت فقط صحبت كردن مداح است. ❌اگر در اينجا به خواندن بپردازد مجلس او تا اندازه زيادى افت خواهد كرد. ❌ 🔸اين حالت معمولاً بعد از سخنرانى روحانی مجلس و يا تمام شدن روضه و آماده شدن براى سينه‌زنى رخ مى‌دهد كه بعضى در حال بلند شدن و راه رفتن در مجلس هستند. 🔹مداح به هيچ وجه نبايد در اين مقطع چيزى بخواند زيرا اگر بخواند مجبور است بارها شعر يا نوحه خود را تكرار كند. 🔸بايد با صحبت كردن و يا خواندن دعاى فرج (براى وقتى كه سخنرانى تمام شده است ) مدتى فرصت به مستمع بدهد تا اگر مى خواهد بيرون برود، رفته و اگر مى خواهد مهياى سينه زنى بشود، جاى خود را پيدا نموده و بنشيند. ادامه دارد... ─┅═𑁍᪥🏳᪥𑁍═┅─ •---✾آموزش جامع مداحی ایتا👇 @maana72_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
(علیه‌السلام) 🔰استوری بسیار زیبا🔰 💔تو مرهم دردی ببین گرفتارم تو بی‌کسی‌هامم فقط تورو دارم💔 با نوای: کربلایی عبدالحسین شفیع پور «از اساتید آموزش مداحی معنا» ─┅═𑁍᪥🏳᪥𑁍═┅─ •---✾آموزش جامع مداحی ایتا👇 @maana72_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ترنم ۱۶_0.mp3
24.88M
🎵 (عاطفه و احساس (قسمت هفتم)) ❇️کسانی که مایلند نگاه جدیدی به بحث شعر داشته باشند و شعر مناسب اجرا در هیات رو بشناسند حتما این صوت ها رو دنبال کنند❇️ دسترسی به قسمت‌های قبل با هشتک: 👈 👉 🎤با اجرای: استاد سید محمد جواد شرافت و 🎤افاضه: استاد سید مهدی حسینی ─┅═𑁍᪥🏳᪥𑁍═┅─ •---✾آموزش جامع مداحی ایتا👇 @maana72_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
(علیه‌السلام) 🔰استوری بسیار زیبا🔰 یک خونه‌م تو مشهد و یک خونه‌م تو کربلاست... با نوای: حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی حاجی پور «از اساتید آموزش مداحی معنا» ─┅═𑁍᪥🏳᪥𑁍═┅─ •---✾آموزش جامع مداحی ایتا👇 @maana72_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰توجه به بازدم هنگام تمرین صدا🔰 💠بسیاری از مداحان تعلیم نیافته، وقتی می‌خواهند به پرده‌های اوج برسند بیشتر فشار می‌آورند. ❌ دلیل آن به ذهن برمی‌گردد، زیرا فکر می‌کنند اجرای نغمه‌های بالا مترادف با سختی است.❌ 🔸وقتی خواننده به سمت بالای گام می‌رود فکر و جسمش به سمت حالتی شبیه وزنه‌برداری می رود. مثل تلاش زیاد برای بالا بردن وزنه، این دسته از افراد هرچه می خواهند صدا را بالاتر ببرند فشار زیادتری بر خود وارد می کنند و خودشان هم متوجه نمی شوند. 🔹اکثرا فکر می‌کنند باید با تلاش سخت، هوا را بیرون دهند و خودشان را سفت می‌کنند؛ زیرا به غلط تصور می‌کنند که برای به دست آوردن حجم صدای مورد نظر و اجرای نغمه‌های بالا (زير) بهترین کار آنست که صداها را مثل گلوله‌هایی از لوله توپ به بیرون شلیک کنند. 🔸 همه ما سرفه و عطسه کرده‌ایم و می‌دانیم وقتی بدن می‌خواهد مجرای هوای خود را از موانع پاک کند، به طور خودآگاه گره عضلاتی را که در بالای شکم در وسط سينه، جایی که دنده ها به هم می رسند قرار دارد منقبض میکند. 🔹 این انقباض، فشاری بیش از ده برابر فشار یک بازدم معمولی ایجاد می‌کند. سفت کردن این عضلات، راه دسترسی شما برای به کارگیری کامل صدایتان را مسدود می‌کند و جلوی راه خروج هوا از ریه ها را می‌گیرد. تکرار این حالت یعنی انقباض عضلات شکم به هنگام دم و ایجاد فشار در گردن و گلو موجب عادت برایتان یک پدیده معمولی مطلوب به نظر می رسد؛ در حالی که این فشار به چشم دیگران می آید، ولی برای ما نامریی است. 💠بدین ترتیب توجه داشته باشید که هرچه فشار هوا روی تارهای صوتی بیشتر باشد کنترل اصواتی که ایجاد می شود مشکل تر است. 🔸قوت، حدود و هماهنگی صدا بستگی به جریان آرام و منظم هوا دارد نه به انفجارهای پشت سر هم تنفس شديد. 🔹موارد زیادی مشاهده می‌شود، ذاکرین محترم به هنگام خواندن، جریان هوا را از راه دهان انتقال داده و از طريق دهان نفس میکشند؛ در این حالت صدای نفس کاملا پیداست. ❌ این تنفس دیافراگمی نیست❌ ❇️ اگر آن را درست انجام دهید، هوا به آرامی از طریق بینی جریان یافته و به شش ها می رسد.❇️ ─┅═𑁍᪥🏳᪥𑁍═┅─ •---✾آموزش جامع مداحی ایتا👇 @maana72_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰۱۰. نباید آهنگ‌های بد بخوانید🔰 💠بعضی از آهنگ‌ها، آهنگ‌های بدی است، آهنگ‌های غلطی است، آهنگ‌های لهوی است. ❌ این را نباید به وادی حرفه‌ مداحی و خواندن مداحی کشاند.❌ ❇️عیبی ندارد که شکلهای جدیدی را در خواندن و قرائت اشعار و آهنگ‌سازی‌های گوناگون ابتکار کنید؛ اما از این تشابه و تداخل بپرهیزید. ❇️ 🔹البته آهنگ‌های لهوىِ مضلّ عن سبیل اللَّه را میگویم، نه حالا هر آهنگی که یک وقتی در یک مضمون دیگری خوانده شده، آن را بخواهیم منع کنیم؛ نه، آهنگ‌هائی که لهوی است و مضلّ عن سبیل الله است؛ اینها را نیاورید. 🔰صحبت‌های امام خامنه‌ای در دیدار با مداحان🔰 ۱۳۹۰/۰۳/۰۳ بخش دهم و پایانی ─┅═𑁍᪥🏳᪥𑁍═┅─ •---✾آموزش جامع مداحی ایتا👇 @maana72_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰شرایط دعاخوانی و اداره مجلس آن🔰 🔹قرار بود دستورالعمل‌هاییکه براى يك مداح و ذاكر اهل بيت عليهم السّلام در دعاخوانی لازم و ضرورى است، را ارائه دهیم و حال مواردی دیگر: ۱۱. اگر پيشكسوتى در مجلس بود يا فضلا و روحانيون بزرگوار در مجلس حضور داشتند، به جهت ادب مداحی ، مجلس را به او تقديم نمايد و در آخر نيز دعا كردن را به او واگذار كند. ۱۲. قبل از شروع كردن مجلس دقت داشته باشد كه از هر گونه صحبت هاى بيجا، شوخى و حتى صحبت كردن زياد كه باعث شكستن وقار مى شود، اجتناب ورزد و اين حالت را بعد از دعا نيز حفظ نمايد. او بايد با وقارترين فرد در جمع باشد و رفتار او مورد تاءييد همه قرار گيرد. 🔹بخش هفتم🔹 ادامه دارد... ─┅═𑁍᪥🏳᪥𑁍═┅─ •---✾آموزش جامع مداحی ایتا👇 @maana72_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰تأثیر نغمات عراقی بر مداحی ایرانی🔰 💠توضیحاتی در مورد برخی نغمات عربی 🎤به کلام: استاد « از اساتید » ─┅═𑁍᪥🏳᪥𑁍═┅─ •---✾آموزش جامع مداحی ایتا👇 @maana72_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠استوری بسیار زیبای درد و دل با امام جواد(علیه‌السلام) 🎤با نوای: کربلایی عبدالحسین شفیع پور «از اساتید آموزش مداحی معنا» ─┅═𑁍᪥🏳᪥𑁍═┅─ •---✾آموزش جامع مداحی ایتا👇 @maana72_ir
🔰فن زمزمه🔰 💠براى تمركز بيشتر مستمع بر مطالب و اداره بهتر مجلس، مداح بايد مستمع خود را در حال گريه، دعوت به زبان گرفتن و جواب دادن به زمزمه‌ها كند 🔸 زيرا وقتى مستمع خود را در مجلس سهيم ببيند و مداح هم اين فرصت را به او بدهد كه زبان بگيرد، تمركز او بيشتر خواهد شد و وقتى اثر زبان گرفتن و تأثير صداى خود را برديگران می‌بیند، ناله خود را آزاد كرده و به مجلس سوز بیشتری مى‌بخشد. ❇️پس هیچگاه از یاد نبرید حتی اگر برای یک نفر هم می‌خوانید حتما او را در زمزمه‌ها شریک کنید❇️ ادامه دارد... ─┅═𑁍᪥🏳᪥𑁍═┅─ •---✾آموزش جامع مداحی ایتا👇 @maana72_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠استوری بسیار زیبا گوشه‌ای از روضه جانسوز امام جواد(علیه‌السلام) 🎤با نوای: حجت‌الاسلام والمسلمین فخری «از اساتید آموزش مداحی معنا» ─┅═𑁍᪥🏳᪥𑁍═┅─ •---✾آموزش جامع مداحی ایتا👇 @maana72_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ترنم ۱۷_0.mp3
22.53M
🎵 (عنصر خیال (قسمت اول)) ❇️کسانی که مایلند نگاه جدیدی به بحث شعر داشته باشند و شعر مناسب اجرا در هیات رو بشناسند حتما این صوت ها رو دنبال کنند❇️ دسترسی به قسمت‌های قبل با هشتک: 👈 👉 🎤با اجرای: استاد سید محمد جواد شرافت و 🎤افاضه: استاد سید مهدی حسینی ─┅═𑁍᪥🏳᪥𑁍═┅─ •---✾آموزش جامع مداحی ایتا👇 @maana72_ir