eitaa logo
معارف الشیعه
3.3هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
693 ویدیو
306 فایل
نگرشی بر مکتب معارف خراسان و معارف الهی در برابر افکار بشری و معارف یونانی کتابخانه مجازی "مکتب تفکیک" @k_maktabtafkik ارتباط با ما: حجت الاسلام طوغانی @Yanooor59 حجت الاسلام توحیدی اسدآبادی @alhojjat14
مشاهده در ایتا
دانلود
4_5947315994446790901.mp3
6.81M
🔴 سلسله مباحث حجت الاسلام والمسلمین استاد حاج شیخ عبدالحسین دامت برکاته 🔸 موضوع : 🔸 جلسه چهاردهم کانال معرفتی "معارف الشیعه" @maaref_shiaa
4_5947315994446790903.mp3
6.65M
🔴 سلسله مباحث حجت الاسلام والمسلمین استاد حاج شیخ عبدالحسین دامت برکاته 🔸 موضوع : 🔸 جلسه شانزدهم کانال معرفتی "معارف الشیعه" @maaref_shiaa
🔴 سیاه پوشی بنی هاشم در عزای امام حسین سلام الله علیه 🔸عن عُمَرَ بْنِ عَلِیِّ بْنِ الْحُسَيْنِ قَال ‏لَمَّا قُتِلَ الْحُسَيْنُ بْنُ عَلِیٍّ عليه السّلام لَبِسْنَ نِسَاءَ بَنِی هَاشِمٍ السَّوَادَ وَ الْمُسُوحَ ، وَ كُنَّ لَا يَشْتَكِينَ مِنْ حَرٍّ وَ لَا بَرْدٍ ، وَ كَانَ عَلِیُّ بْنُ الْحُسَيْنِ عليه السّلام يَعْمَلُ لَهُنَّ الطَّعَامَ لِلْمَأْتَمِ . 🔹عمر بن علیّ بن حسین می‌گوید هنگامی که حسین بن علیّ علیه السّلام کشته شد ، زنان بنی‌هاشم لباس سیاه عزا پوشیدند و اعتنایی به سرما و گرما نداشتند ، و علیّ بن حسین (امام سجاد) عليه السّلام برای آنها غذا آماده می‌کرد تا عزاداری کنند . 📚 محاسن برقی ۲ / ۴۲۰ کانال معرفتی "معارف الشیعه" @maaref_shiaa
101-tanbihat.mp3
5.41M
کتاب شریف توسط عالم ربانی حضرت آیت الله حاج حفظه الله تعالی {جلسه صد و یکم } کانال معرفتی "معارف الشیعه" @maaref_shiaa
075-osol-toohidi.mp3
1.56M
🔴 از منظر قرآن و روایات 🔹 توسط عالم ربانی و فقیه اهل البیت حضرت علامه آیت الله حاج ادام الله ظله الوارف 🔸(جلسه هفتاد و پنجم) کانال معرفتی "معارف الشیعه" @maaref_shiaa
8f29fac5-cc73-4028-88b5-d128cc48e6b3-H.mp3
14.31M
🔴 درس 🔸سوره مبارکه 🔸توسط مرجع بزرگ شیعه ، شیخ الفقهاء و المجتهدین حضرت آیت الله العظمی دامت برکاته 🔹(جلسه بیست و پنجم) کانال معرفتی "معارف الشیعه" @maaref_shiaa
4_5947315994446790904.mp3
5.41M
🔴 سلسله مباحث حجت الاسلام والمسلمین استاد حاج شیخ عبدالحسین دامت برکاته 🔸 موضوع : 🔸 جلسه هفدهم کانال معرفتی "معارف الشیعه" @maaref_shiaa
🔴 🔸کتاب شریف از مهمترین و اصلی ترین کتب مرحوم آیت الله العظمی رضوان الله تعالی علیه میباشد که در آن امهات و اساس مبانی خویش را تبیین فرموده اند. زین پس هر روز به یکی از مهمترین مبانی مرحوم میرزا در به صورت عکس نوشته اشاره میشود ان شا الله لازم به ذکر است که برای تبیین بیشتر مبانی مرحوم میرزا به کتب مبسوط ایشان یا به شاگردان مکتب ایشان می بایست مراجعه شود... والحمدلله رب العالمین... کانال معرفتی "معارف الشیعه" @maaref_shiaa
🔴 🔸تبیین مبانی مرحوم آیت الله العظمی رضوان الله تعالی علیه 🔹 تصویر شماره یک کانال معرفتی "معارف الشیعه" @maaref_shiaa
🔴 توضیح اجمالی از تصویر شماره یک از فرمایشات مرحوم آیت الله العظمی : گاه در کتب و کلمات،واژگان و عبارات و اصطلاحاتی وجود دارد که با الفاظ قرآن و روایات مبارکات اشتراک لفظی دارد ، باید در اینجا دقت بشود که الفاظ قرآن و روایات را بر اساس معانی مصطلح و معنا نکنیم. اصطلاحات رایج در و از مخترعات بشر هست و بر اساس مبانی فکری و استعمال میشود اما الفاظ آیات و روایات مبارکات بر اساس لغت و زبان محاوره و بر طبق شواهد و قرائن موجود در زمان صدور آنها معنا میشود، پس اگر کسی آیات و روایات را بخاطر اشتراک در لفظ بر اساس مصطلحات و معنا کند قطعا دست به تحریف قرآن و روایات زده و هرگز به معانی صحیح آیات و روایات و مرادات شارع دست نخواهد یافت. برای مثال واژه ی علت هم در روایات و هم در و راجع به خدای تعالی استعمال شده اما قطعا مراد معصومین سلام الله علیهم اجمعین با آنچه از واژه ی علت استعمال میکند تفاوت بسیار دارد. وقتی در روایات میفرمایند خدا علت هستیست یعنی همان خالق آن هم خلقت حقیقی و حدوث حقیقی اشیاء یعنی خلق لا من شیئ. اما وقتی میگوید خدا علت هست مرادش خلقت واقعی نیست چون خلقت را قبول ندارند بلکه مراد آنها از خلقت صدور اشیاء از ذات خداوند است که لازمه اش سنخیت میان خالق و مخلوق و قدم عالم و....است.... کانال معرفتی "معارف الشیعه " @maaref_shiaa
" تصریحات راجع به " قسمت اول 🔽 ⭕️ علامه طباطبائی: در برزخ هم در ولایت امیرالمؤمنین (سلام الله علیه ) دچار مشکل است! 🔺 به نقل از وبلاگ حجت الاسلام فلاح تفتی: تقریباً دو هفته پیش برخوردی با حجة الاسلام بخشی از اساتید اخلاق و شاگردان علامه طباطبایی (ره) داشتم و چند دقیقه ای با ایشان به گفتگو پرداختم. من از ایشان نظر علامه طباطبایی در مورد شخصیت و عقیده محی الدین ابن عربی را جویا شدم و ایشان در پاسخ، قضیه ی عجیبی را از علامه طباطبایی نقل فرمودند. 🔺 حجة الاسلام بخشی فرمودند: بنده در یک جلسه خصوصی که در خدمت علامه طباطبایی بودم، ایشان فرمودند: «یکبار در عالم بیداری (نه خواب) محی الدین را در اتاق دیدم و از او در مورد ولایت آقا امیرالمؤمنین (علیه السلام) پرسیدم. اما محی الدین جوابی نداد و سکوت کرد! علامه طباطبایی در ادامه فرمودند: من از سکوت او فهمیدم که هنوز در اعتقاد به ولایت امیرالمؤمنین (علیه السلام) دچار مشکل است!» 🔴 پی نوشت ما 🔽 این نکته را یاد آور می شویم، هر چند عقیده خلاف ابن عربی در برخی از مطالب وی مانند : انکار وصایت امیرالمومنین علیه السلام، صاحب سر بودن ابوبکر، عدم برتری احدی بر ابوبکر، انکار فضائل و مناقب اهل بیت علیهم السلام، توهین به شیعیان، مداحی خلفای ناصبی مانند حجاج بن یوسف، عصمت عمر! ، خطای حضرت نوح و سعادت قومی که در دریا غرق شدند، طهارت باطنی فرعون ، عدم خلود ائمة الکفر در عذاب جهنم، تاویلات باطل و عجیب آیات قرآن مجید و … کاملا واضح و آشکار است و نیازی به دریافت این مساله از طریق کشف و شهود نیست، اما این مطلب منتشر شد تا ان شاء الله برای برخی از عزیزان و دوستانی که ماهیت تفکرات ابن عربی برای آنها روشن نیست و یا مکاشفات و مشاهدات، نزد آنها از ارزش والایی برخوردار هست، مفید واقع شود. 📌 مشاهده مشروح این مطلب: http://www.ebnearabi.com/6878 علامه-طباطبایی-عقیده-ابن-عربی.html ⭐️عرفان صحیح معصومین علیهم السلام و معارف حقیقی را در اینجا ببینید ↙️ کانال معرفتی " معارف الشیعه " @maaref_shiaa
🔴 تاملی بر شخصیت ⭕️ تجمید ابن عربی از " لعنت الله علیه " و طلب رحمت برای او ... ابن عربی در مورد حجّاج بن یوسف خونخوار بزرگ تاریخ گوید: و لقد وفّق الله الحجّاج رحمه الله لرد البیت علی ما کان علیه فی زمان رسول الله صلّی الله علیه(و آله) و سلّم و الخلفاء الراشدین فانّ عبد الله بن زبیر غیّره و ادخله فی البیت فأبی الله الّا ما هو الأمر علیه و جهلوا حکمه الله فیه . : و خداوند حجّاج (بن یوسف) را که رحمت خدا بر او باد موفق کرد به برگرداندن بیت(حجر الاسود) در مکانی که در زمان پیامبر صلّی الله علیه(و آله) و خلفاء راشدین بود و عبد الله بن زبیر آن را تغییر داد و حجّاج آن را به بیت ملحق نمود. خداوند اِبا فرمود جز بر تحقّق آنچه امر او به آن تعلّق یافته بود و آن ها، حکمت الهی را در آن نمی دانستند. 📚 الفتوحات المکیّه، ابن عربی، بیروت، دار احیاء التراث العربى، ۱۹۹۴م‏، ج۱۰، ص ۳۲۹ و ۳۳۰ . اما تمام ماجرای بازگرداندن حجر الاسود چیست ⁉️ ⬇️ اختصار داستان : حجاج بن یوسف از طرف عبد الملک مروان برای جنگ با زبیریان عازم مکه شده و در کوه های اطراف بیت الله الحرام مستقر شده و از آنجا با منجنیق خانه کعبه را گلوله های آتشین سوزاندن و تخریب کردند و بعد از آنکه بر عبدالله بن زبیر پیروز شدند سر عبدالله بن زبیر را بر نیزه زده و در شهر چرخاندن و بعد از آنکه بجای ابن زبیر بر مسند حکومت مکه نشست و خود را خادم الحرمین نامید شروع به ترمیم کعبه ای کرد که خود او را سوزانده و تخریب نموده بود و ی که بر اثر ضربات منجیق چند تکه شده بود ، کنار هم قرار داد و آن را مرمت نمود . 📚تاریخ الاسلام ذهبی، ج۳، ص۱۱۵ 📚فتوح ابن اعثم، ج۶، ص۲۷۵ و ۲۷۶ 📚تاریخ ابن کثیر، ج۸، ص۳۲۹. 🔴 ابن عربی با ماجرای جنایت سعی بر تطهیر این انسان دارد . حجاج کسی بود که قبل هر وعده غذایش سر یک نفر از علوییون را جدا می کرد تا از غذای خویش لذت بیشتری ببرد و همین حیوان قاتل صحابی جلیل القدر جناب هم می باشد و در دشمنی با آل الله دومی ندارد اما می بینیم ابن عربی اینگونه از او تمجید می کند .... ⚫️ سینه چاکان ابن عربی بیدار شوید قبل از آنکه مرگ شما را از خواب جهل بیدار نماید ..... کانال معرفتی " معارف الشیعه " @maaref_shiaa