eitaa logo
چهارده معصوم علیه السلام
643 دنبال‌کننده
7.6هزار عکس
23.2هزار ویدیو
114 فایل
🌹﷽🌹 🍃🌺امــام جعفر صادق(علیه السلام)↓ { اگر مهدے را درڪ میڪردم تمام عمر به او خدمت میڪـردم.} ─┅═ೋ❅🌹❅ೋ═┅ کپی حلال☘️
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِکَ الفَرَج: 🏝معنای سلام🏝 ❓فلسفۀ سلام دادن به پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) چیست؟ ❓چه فایده‌ای دارد؟ 🎥حجت‌الاسلام پناهیان الـٰلّهُمَ؏َجــِّلِ‌لوَلــیِّڪَ‌اَلْفــَرَجْ‌بحق‌ حضࢪٺ‌زینب‌ڪبرۍ‌سلام‌الله‌علیها‌🤲🏻🕊
🔴تکامل در برزخ و قیامت 🔷تمام بحث فشار قبر و عذاب قبر و برزخ و قیامت برای تطهیر انسان است اما آنهایی که پاک هستند برزخ و عذاب و جهنم نمیخواهند. 🔷اساس بر این است که اگر انسان آمادگی وجودی داشته باشد و ظرف وجودی خود را در دنیا پاک نگه داشته باشد ولو اینکه در عالم طبیعت بر اثر کار و مشغله و زندگی و کسب حلال و به هردلیلی نتوانست در عالم طبیعت کمالات را کسب کند، بلافاصله بعد از انقطاع نفس از این بدن، استادان ارواح مجرده و عقول نوریه و مفارقات عالم ماورای طبیعت و انسانهای عرشی به داد شخص میرسند و به مقدار ظرفیت او هر چه که بخواهد به او میدهند. چه بسا شخص یک شبه و یک آن و یک لحظه و به یک چشم به هم زدن کار هزاران سال تحصیل را انجام بدهد و تکامل پیدا بکند. برای اینکه هنر به کار آورده و خودش را در دنیا آلوده نکرده.حداقل انتظاری که خداوند و ائمه اطهار و بزرگان از ما دارند اینست که فقط خودمان را آلوده گناه نکنیم. 🔷اینکه در روایات میبینید که جهنمی ها را میسوزانند که اگر پاکتر شده اند از درکات پایینتر جهنم به درکات بالاتر ارتقا میدهند و اگر خوب طهارت یافتند ایشان را به سوی بهشت میبرند. و اگر قوه و ظرفیت کسب بیشتری دارند از درجات مادون بهشت به درجات بالاتر ارتقا می دهند. اینها همه دال بر تکامل است. 🔷هم در عالم برزخ تکامل است و هم در قیامت و اساس نظام خلقت براین است که نطفه انسان از مقام قابلیت محض شروع به تکامل کند تا به مقام فوق فعلیت برسد. 🍀فقط کافی است خودمان را آلوده گناه نکنیم و اجازه بدهیم تا ظرف جان پاک بماند... 📚استاد صمدی آملی ╔✯══๑ღ💠ღ๑══✭╗     🆔@kilidebehesht ╚✮══๑ღ💠ღ๑══✬╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یا مهدی ادرکنی: ⚠️ تقوا در دنیای مجازی... 👤 حجت الاسلام ماندگاری الـٰلّهُمَ؏َجــِّلِ‌لوَلــیِّڪَ‌اَلْفــَرَجْ‌بحق‌ حضࢪٺ‌زینب‌ڪبرۍ‌سلام‌اللهد‌علیها‌🤲🏻🕊 ┏━━━━━☆━━♡━━━━
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💐 🔻فرعون توالت؟!! 🔻استاد مسعود عالی ┄┅═✧🌺یازهرا🌺✧═┅┄ ✅ کانال صدای عالے و رفیعے ✅ @sedaye_aali_rafiei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💐 🔹پیغام سیدالشهدا برای شیعیان 🔸استاد مسعود عالی ┄┅═✧🌺یازهرا🌺✧═┅┄ ✅ کانال صدای عالے و رفیعے ✅ @sedaye_aali_rafiei
هدایت شده از  تبلیغات پر بازده هادی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌍آتش‌نیوز بروزترین رسانه روز🌏 📡 واتس‌اپ و تلگرام نداری؟ 🔥با آخرین خبرها رو رصد‌کن 🔥 هر شب 1:20 با سرداردلها 🚨تنوع‌اخبار در متفاوت‌هست😉 فقط با یک کلیک ┅┅✿💠❀🇮🇷❀💠✿┅┅ ✍ به کانال آتش‌نیوز بپیوندید:👇 https://eitaa.com/joinchat/1891631134C179be8c225
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تأثیر خیرات اولاد حجت الاسلام والمسلمین دکتر رفیعی ┄┅═✧🌺یازهرا🌺✧═┅┄ ✅ کانال صدای عالے و رفیعے ✅ @sedaye_aali_rafiei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ ؟! آیا دجال ظهور کرده؟؟؟ 👈تفسیر کتاب الموسعه الامام المهدی سید محمد صدر درباره روایات مربوط به دجال! 🔸استاد ┄┅═✧🌺یازهرا🌺✧═┅┄ ✅ کانال صدای عالے و رفیعے ✅ @sedaye_aali_rafiei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سه نکته بر روی شمشیر پیامبر(ص) حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر رفیعی ┄┅═✧🌺یازهرا🌺✧═┅┄ ✅ کانال صدای عالے و رفیعے ✅ @sedaye_aali_rafiei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اصل امکان رویت امام زمان(عج) حجت الاسلام والمسلمین دکتر رفیعی ┄┅═✧🌺یازهرا🌺✧═┅┄ ✅ کانال صدای عالے و رفیعے ✅ @sedaye_aali_rafiei
⚜️⚜️  وَ قَالَ (علیه السلام): أَشْرَفُ الْغِنَى، تَرْكُ الْمُنَى. 🟡راه بى نيازى (اخلاقى): 📜و درود خدا بر او، فرمود: بهترين بى نيازى، ترك آرزوهاست. ┄┄┅┅┅❅◇❅┅┅┅┄┄ 📚نهج البلاغه ای شویم▪🌸▪👇 🔶 @nahjolbalaghe5 ┄┅═✧❁📚🔶📚❁✧═┅┄
تقويم ما ... هنوز بهـ🌸ـاري ... نديده است❗️ بشکن ... سکوت يـ❄️ـخ زده ... انتظار را❗️ سلام بهـ❤️ـار و خرمی روزگاران ...
*🔰شرح و تفسیر حکمت 33 🔰* 👌🔆افراط و تفريط ممنوع! 🔮 بخش دوم (پایان) 🔮 🔰در روايتى از امام صادق(عليه السلام) با ذكر مثال روشن و جالبى اين حد اعتدال بيان شده است. ✍ راوى مى گويد: _امام مشتى از سنگريزه برداشت و محكم در دست خود گرفت سپس فرمود: بخل و اقتار كه خداوند فرموده همين است ._ ✴️آن گاه مشت ديگرى بر داشت و چنان دست خود را گشود كه همه آن روى زمين ريخت و فرمود اين اسراف است 🔶آن گاه مشت ديگرى برداشت و آن را به طورى گشود كه مقدارى در كف دست باقى ماند و مقدارى از لابه لاى انگشتان فرو ريخت و فرمود اين همان قوام است (كه در قرآن مجيد آمده است)». 💠در شأن نزول آيه 29 سوره «اسراء» نيز آمده است كه شخص سائلى از پيغمبر اكرم(صلى الله عليه وآله) تقاضاى پيراهن كرد. 🔶 پيامبر پيراهن خود را به او بخشيد و همين امر سبب شد كه آن روز نتواند براى نماز به مسجد برود. 🟪اين جريان سبب شد كه زبان منافقان باز گردد و بگويند محمد خواب مانده يا مشغول لهو و سرگرمى شده و نمازش را به فراموشى سپرده است. 🔻(ولى هنگامى كه از جريان كار باخبر شدند شرمنده گشتند) آيه فوق نازل شد و به پيامبر چنين دستور داد: 🔶 «(وَ لا تَجْعَلْ يَدَكَ مَغْلُولَةً إِلى عُنُقِكَ وَلا تَبْسُطْها كُلَّ الْبَسْطِ فَتَقْعُدَ مَلُوماً مَحْسُوراً); 🔰دست خود را بر گردن خويش زنجير مكن (و انفاق و بخشش را ترك منما) و بيش از حد (نيز) دست خود را مگشاى كه خانه نشين شوى و مورد سرزنش قرارگيرى و از كار خود فرو مانى». 🔷در اينجا اين سؤال پيش مى آيد كه تاكيد در ميانه روى در انفاق چگونه با ايثار (مقدم داشتن ديگران بر خويشتن) كه در حالات بسيارى از پيشوايان آمده سازگار است⁉️ 💢 مثل آنچه در شأن نزول سوره «دهر» و داستان مسكين و يتيم و اسير آمده و به دنبال آن آيه شريفه (وَيُطْعِمُونَ الطَّعَامَ عَلَى حُبِّهِ مِسْكِيناً وَيَتِيماً وَأَسِيراً)نازل شد. 🔸پاسخ اين سؤال روشن است، مسئله *اعتدال* حكمى عام است و *ايثار* حكمى خاص كه مربوط به موارد معينى است. ▪️ به عبارت ديگر: اصل بر اعتدال در مسئله انفاق و ايثار يك استثناست. ✴️به علاوه، دستور به ايثار مربوط به جايى است كه بخشش فراوان، نابسامانى فوق العاده اى در زندگى انسان ايجاد نكند و «ملوم» و «محسور» نگردد در غير اين صورت بايد از دستور اعتدال پيروى كرد.❗ ┄┄┅┅┅❅◇❅┅┅┅┄┄ 📚نهج البلاغه ای شویم▪🌸▪👇 🔶 @nahjolbalaghe5 ┄┅═✧❁📚🔶📚❁✧═┅┄
*🔰شرح و تفسیر حکمت 33 🔰* 👌🔆افراط و تفريط ممنوع! 🔮بخش اول🔮 🔔اعتدال در بخشش وحسابرسی 📜امام(عليه السلام) در اين سخن كوتاه و پرمعنا دعوت به اعتدال در بذل و بخشش هاى مالى مى كند و مى فرمايد:🔻 🔶 «سخاوتمند باش و در اين راه اسراف مكن و در زندگى حساب گر باش و سخت گير مباش»; 🔶مى دانيم بسيارى از علماى اخلاق اسلامى، تمام فضايل اخلاقى را حد وسط در ميان افراط و تفريط مى دانند. ✴️اين مسئله هرچند عموميت ندارد ✅ولى در مورد بسيارى از صفات از جمله فضيلت سخاوت صادق است كه در ميان دو صفت رذيله قرار گرفته: اسراف و تبذير، و بخل و تقتير.❗️ ❇️ _مُبذّر از ماده «تبذير» از ريشه «بذر» (بر وزن نذر) در اصل به معناى پاشيدن دانه است;_ 👈ولى چون اين واژه در مورد اموال به كار رود به كار كسانى اطلاق مى شود كه اموال خود را به صورت نادرست مصرف كرده و آن را حيف و ميل مى كنند. 🔄معادل آن در فارسى امروز ريخت و پاش است و تفاوت آن با اسراف اين است كه اسراف مصرف بى رويه و تبذير اتلاف بى رويه است ✴️البته اين در صورتى است كه اين دو واژه در مقابل هم قرار گيرند; ولى هرگاه جداگانه استعمال شوند ممكن است مفهوم عامى داشته باشند. 💢«مُقتِّر» از ماده «تقتير» در اصل به معناى تنگ گرفتن است و هنگامى كه در مورد اموال به كار رود به معناى بخيل و خسيس بودن است . ✳️«مقدّر» از ماده تقدير به معناى مديريت صحيح اموال است كه حد وسط در ميان تبذير و تقتير است. 🔰قرآن مجيد درباره مبذّرين مى فرمايد: «(وَ آتِ ذَا الْقُرْبى حَقَّهُ وَالْمِسْكينَ وَابْنَ السَّبيلِ وَلا تُبَذِّرْ تَبْذيراً إِنَّ الْمُبَذِّرينَ كانُوا إِخْوانَ الشَّياطين); 🟪حق خويشاوندان و مستمندان و واماندگان در راه را ادا كن و تبذير مكن، چرا كه تبذير كنندگان برادران شيطانند». 🔷در جاى ديگر درباره صفات والاى بندگان برگزيده و عباد الرحمان مى فرمايد: «(وَالَّذينَ إِذا أَنْفَقُوا لَمْ يُسْرِفُوا وَلَمْ يَقْتُرُوا وَكانَ بَيْنَ ذلِكَ قَواماً); ✴️آنها كسانى هستند كه هنگامى كه انفاق مى كنند نه اسراف مى كنند و نه بخل و سخت گيرى دارند و در ميان اين دو، حد اعتدال را رعايت مى كنند». ♻️ادامه دارد.... ┄┄┅┅┅❅◇❅┅┅┅┄┄ 📚نهج البلاغه ای شویم▪🌸▪👇 🔶 @nahjolbalaghe5 ┄┅═✧❁📚🔶📚❁✧═┅┄
⚜️⚜️ وَ قَالَ (علیه السلام): كُنْ سَمْحاً وَ لَا تَكُنْ مُبَذِّراً، وَ كُنْ مُقَدِّراً وَ لَا تَكُنْ مُقَتِّراً. 🟡اعتدال در بخشش و حسابرسى (اخلاقى، اجتماعى، اقتصادى): 📜و درود خدا بر او، فرمود: بخشنده باش امّا زياده روى نكن، در زندگى حسابگر باش امّا سخت گير مباش. ┄┄┅┅┅❅◇❅┅┅┅┄┄ 📚نهج البلاغه ای شویم▪🌸▪👇 🔶 @nahjolbalaghe5 ┄┅═✧❁📚🔶📚❁✧═┅┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📲 | همه میدونن کارت شده دلبری💚 دل همه دنیارو داری میبری❤️ (ص)🌺 (ع)💫 🌺 ┄┄┅┅┅❅◇❅┅┅┅┄┄ 📚نهج البلاغه ای شویم▪🌸▪👇 🔶 @nahjolbalaghe5 ┄┅═✧❁📚🔶📚❁✧═┅┄
*🔰شرح و تفسیر حکمت 32🔰* 👌🔆 بهتر از خوب و بدتر از بد: 📜امام(عليه السلام) در اين جمله كوتاه و پرمعنا مى فرمايد: 🔻 «انجام دهنده كار نيك از كارنيكش بهتر است و انجام دهنده كار بد از كار بدش بدتر»; 🔶 در اينكه چگونه فاعل خير بهتر از فعل خود است و فاعل شر بدتر از فعل خود; وجوهى به نظر مى رسد: 🔶 نخست اينكه همواره فاعل از فعل قوى تر است به همين دليل اگر كار نيك باشد آن فاعل از كارش قوى تر و اگر كار بد باشد از كارش بدتر است‼️. 🔸 شخصى كه كارى انجام مى دهد غالبا داراى ملكه آن است و آن ملكه مى تواند سرچشمه كارهاى فراوانى بشود،... 📌بنابراين اگر كسى را ببينيم كه مثلا يتيمى را نوازش مى كند و دست افتاده اى را مى گيرد ✅ می دانيم كه او داراى صفتى است درونى كه مى تواند سرچشمه ده ها و گاه صدها و هزاران از اين گونه كارها شود و به همين دليل از كارش بهتر است. 🔷و كسانى كه كار نيكى انجام مى دهند بسيار مى شود كه آرزو دارند بهتر از آن را انجام دهند ولى امكانات آن در اختيارشان نيست 🔰و به تعبير ديگر همتشان از آنچه انجام مى دهند بسيار بالاتر است و گاه به زبان جارى كرده مى گويند: 😞 افسوس كه بيش از آن توان نداريم و اگر مى توانستيم چنين و چنان مى كرديم. 🟦 همين گونه، شروران بسيار مى شود كه داراى چنين باطنى هستند; يعنى اگر قدرت و توانى داشتند شرارت را به مرتبه بالاترى مى رساندند. 🔰در حديثى از امام باقر(عليه السلام) مى خوانيم: ⤵️ 🟦 نيت مؤمن از عملش بهتر است، زيرا كارهاى خيرى در دل دارد كه نمى تواند آنها را انجام دهد و نيت كافر بدتر از عمل اوست، زيرا كارهاى بدى در سر دارد كه توان آن را ندارد». 🔶وجه دیگری نيز بعضى براى اين تفاوت ذكر كرده اند كه هر كس كار خيرى انجام مى دهد 🔶معمولا عوامل بازدارنده اى از جمله هوا و هوس ها را در دل دارد و در برابر آنها مقاومت مى كند و آن عوامل را به عقب مى راند و كار خير را انجام مى دهد ✅به همين دليل از كارش با ارزش تر است و به عكس كسى كه كار بدى انجام مى دهد نيز عوامل بازدارنده 🔶 از قبيل فطرت الهى، اوامر و نواهى آسمانى در برابر اوست ولى پشت پا به همه آنها مى زند و به سراغ شر مى رود. ✴️به همين دليل از عملش بدتر است. 🔔البته منافاتى ميان اين وجوه چهارگانه نيست و همه آن ممكن است در معناى حديث جمع باشد. ┄┄┅┅┅❅◇❅┅┅┅┄┄ 📚نهج البلاغه ای شویم▪🌸▪👇 🔶 @nahjolbalaghe5 ┄┅═✧❁📚🔶📚❁✧═┅┄
⚜️⚜️  وَ قَالَ (علیه السلام): فَاعِلُ الْخَيْرِ خَيْرٌ مِنْهُ، وَ فَاعِلُ الشَّرِّ شَرٌّ مِنْهُ. 🟡ارزش و والايى انجام دهنده كارهاى خير (اخلاقى): 📜و درود خدا بر او، فرمود: نيكوكار، از كار نيك بهتر و بدكار از كار بد بدتر است. ┄┄┅┅┅❅◇❅┅┅┅┄┄ 📚نهج البلاغه ای شویم▪🌸▪👇 🔶 @nahjolbalaghe5 ┄┅═✧❁📚🔶📚❁✧═┅┄
☀️امیر المومنین علیه السلام فرمودند : 🔸 خدا‌وند روزه را برای آزمودن اخلاص بندگان واجب کرده است. 📚 نهج البلاغه بخشی از حکمت ۲۵۲ ┄┄┅┅┅❅◇❅┅┅┅┄┄ 📚نهج البلاغه ای شویم▪🌸▪👇 🔶 @nahjolbalaghe5 ┄┅═✧❁📚🔶📚❁✧═┅┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹✨ولادت ختم رسولان آمد ❤️✨محمد آن حبیب جانان آمد 🌹✨به جسم پیروان او جان آمد ❤️✨بر حرمتش جهان گلستان آمد 🌹✨میلاد نبی اعظم(ص) پیشاپیش مبارک باد 🎬
ای بهترین بهانه خلقت ظهور کن صحن نگاه چشم مرا پر ز نور کن چشمم به راه ماند بیا و شبی از این پس‌کوچه‌های خاکی قلبم عبور کن آقا بیا و با قدمی گرم و مهربان قلب خراب و سرد مرا گرم شور کن راه نفس نمانده بیا ای گل امید آقا بیا و رنج و بلا را تو دور کن دجال‌های دشمن دین جلوه کرده‌اند چشمان فتنه‌های زمان را تو کور کن 💐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امشب‌سخن‌ازجان‌جهان‌باید‌گفت توصیف‌رسول‌انس‌وجان‌بایدگفت درشام‌ولادت‌دوقطب‌عالم تبریک‌به‌صاحب‌الزمان‌باید‌گفت☺️
*🔰شرح و تفسیر حکمت 31 🔰* 👌🔆ارکان ایمان‌ و کفر و شک 🔮 بخش دوم (پایان) 🔮 2️⃣شناخت اقسام کفر و تردید ✴️⏬2️⃣⏬✴️ 2️⃣شناخت اقسام كفر و ترديد:🔻 💢کفر💢 ❌و كفر بر چهار ستون پايدار است⤵️ *☑️كنجكاوى دروغين،* *☑️ستيزه جويى و جدل،* *☑️ انحراف از حق،* *☑️و دشمنى كردن.* ❌پس آن كس كه دنبال توهّم و كنجكاوى دروغين رفت به حق نرسيد. ❌و آن كس كه به ستيزه جويى و نزاع پرداخت از ديدن حق نا بينا شد، ❌و آن كس كه از راه حق منحرف گرديد، نيكويى را زشت، و زشتى را نيكويى پنداشت و سر مست گمراهى ها گشت، ❌و آن كس كه دشمنى ورزيد پيمودن راه حق بر او دشوار و كارش سخت، و نجات او از مشكلات دشوار است. 💢شڪ و تردید💢 ❌و شك چهار بخش دارد:⤵️ *◀️جدال در گفتار،* *◀️ترسيدن،* *◀️دو دل بودن،* *◀️و تسليم حوادث روزگار شدن* ❌پس آن كس كه جدال و نزاع را عادت خود قرار داد از تاريكى شبهات بيرون نخواهد آمد، ❌و آن كس كه از هر چيزى ترسيد همواره در حال عقب نشينى است، ❌و آن كس كه در ترديد و دو دلى باشد زير پاى شيطان كوبيده خواهد شد، ❌و آن كس كه تسليم حوادث گردد و به تباهى دنيا و آخرت گردن نهد، و هر دو جهان را از كف خواهد داد. ┄┄┅┅┅❅◇❅┅┅┅┄┄ 📚نهج البلاغه ای شویم▪🌸▪👇 🔶 @nahjolbalaghe5 ┄┅═✧❁📚🔶📚❁✧═┅┄
*🔰شرح و تفسیر حکمت 31 🔰* 👌🔆ارکان ایمان‌ و کفر و شک 🔮بخش اول🔮 1️⃣شناخت پایه هاے ایمان 2️⃣شناخت اقسام کفر و تردید ✴️⏬1️⃣⏬✴️ 1️⃣شناخت پايه هاى ايمان🔻 : ✋و درود خدا بر او (از ايمان پرسيدند، جواب داد): ✴️ايمان بر چهار پايه استوار است: 🔮صبر، يقين، عدل و جهاد. ✴️صبر نيز بر چهار پايه قرار دارد. 🔮شوق، هراس، زهد و انتظار. 💢آن كس كه اشتياق بهشت دارد، شهوت هايش كاستى گيرد، و آن كس كه از آتش جهنّم مى ترسد، از حرام دورى مى گزيند، و آن كس كه در دنيا زهد مى ورزد، مصيبت ها را ساده پندارد، و آن كس كه مرگ را انتظار مى كشد در نيكى ها شتاب مى كند.💢 ✴️يقين نيز بر چهار پايه استوار است: 🎗بينش زيركانه، 🎗دريافت حكيمانه واقعيّت ها، 🎗پند گرفتن از حوادث روزگار، 🎗و پيمودن راه درست پيشينيان. 💢پس آن كس كه هوشمندانه به واقعيّت ها نگريست، حكمت را آشكارا بيند، و آن كه حكمت را آشكارا ديد، عبرت آموزى را شناسد، و آن كه عبرت آموزى شناخت گويا چنان است كه با گذشتگان مى زيسته است.💢 ✴️و عدل نيز بر چهار پايه بر قرار است:👇 🎗فكرى ژرف انديش، 🎗دانشى عميق و به حقيقت رسيده، 🎗نيكو داورى كردن 🎗و استوار بودن در شكيبايى. 💢پس كسى كه درست انديشيد به ژرفاى دانش رسيد و آن كس كه به حقيقت دانش رسيد، از چشمه زلال شريعت نوشيد، و كسى كه شكيبا شد در كارش زياده روى نكرده با نيكنامى در ميان مردم زندگى خواهد كرد.💢 ✴️و جهاد نيز بر چهار پايه استوار است:👇 🎗امر به معروف، 🎗و نهى از منكر، 🎗راستگويى در هر حال، 🎗و دشمنى با فاسقان. 💢پس هر كس به معروف امر كرد، پشتوانه نيرومند مؤمنان است، و آن كس كه از زشتى ها نهى كرد، بينى منافقان را به خاك ماليد، و آن كس كه در ميدان نبرد صادقانه پايدارى كند حقّى را كه بر گردن او بوده ادا كرده است، و كسى كه با فاسقان دشمنى كند و براى خدا خشم گيرد، خدا هم براى او خشم آورد، و روز قيامت او را خشنود سازد.💢 ♻️ادامه دارد... ┄┄┅┅┅❅◇❅┅┅┅┄┄ 📚نهج البلاغه ای شویم▪🌸▪👇 🔶 @nahjolbalaghe5 ┄┅═✧❁📚🔶📚❁✧═┅┄