شرح دعای ندبه 09.mp3
11.17M
#شرح_دعای_ندبه ۹
✨ بعد أن شرطت علیهم الزّهد، فی درجاتِ هذه الدنیا الدّنیه ...
▫️خدا شرط کرده ؛
اگر قصد رسیدن به قلّه (کمال انسانی) را دارید؛ حواستان باشد ؛ نگاهتان فقط به هدف باشد ....
و زرق و برقِ مسیر (دنیای دون) نگاهِ شما را به خود مشغول نکند...
آنوقت حسرتِ جاماندن از قلّه، تمام ابدیتتان را نابود خواهد کرد!
#استاد_شجاعی 🎤
@ostad_shojae
—— ⃟ ————————
قسمت قبلی ↓
https://eitaa.com/mabaheeth/108192
┅───────────
🤲 اللّٰهم عجّل لولیّک الفرج
╭═══════๛- - - ┅┅╮
│📳 @Mabaheeth
│📚 @ghararemotalee
╰๛- - - - -
1_6071263374.mp3
14.73M
📼 سخنان کمتر شنیده شده حضرت آیتالله جوادی آملی حفظه الله تعالی در مقایسه #جمهوری_اسلامی 🇮🇷 با حکومت #امیرالمؤمنین علیه السلام
💠 این حکومت در مقایسه با حکومت زمان امیرالمؤمنین علی علیه السلام بهتر است، هر چند مانند علی علیه السلام نیامده و نخواهد آمد ...
👈 چهار تا و چهارصد تا و چهار هزار تا فساد چیزی نیست که انسان بخواهد با آن اساس حکومت را بزند، چرا که فساد در همه حکومت ها وجود داشته...
#نظام_اسلامی
╭═══════๛- - - ┅┅╮
│📳 @Mabaheeth
│📚 @ghararemotalee
╰๛- - - - -
مباحث
#نهج_البلاغه | #نامه_ها ✉️ نامه ۷۶ - سفارش به عبد الله بن عباس در بیان اخلاق حاکم ┄┄┅
#نهج_البلاغه | #نامه_ها
✉️ نامه ۷۷ - سفارش به عبد الله بن عباس در بیان روش مناظره با خوارج
┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄
🗞️
📜 لاَ تُخَاصِمْهُمْ بِالْقُرْآنِ فَإِنَّ اَلْقُرْآنَ حَمَّالٌ ذُو وُجُوهٍ تَقُولُ وَ يَقُولُونَ وَ لَكِنْ حَاجِجْهُمْ بِالسُّنَّةِ فَإِنَّهُمْ لَنْ يَجِدُوا عَنْهَا مَحِيصاً
به قرآن با خوارج به جدل مپرداز؛ زيرا قرآن داراى ديدگاه كلّى بوده، و تفسيرهاى گوناگونى دارد، تو چيزى مىگويى، و آنها چيز ديگر، ليكن با سنّت پيامبر صلّى اللّه عليه و آله و سلّم با آنان به بحث و گفتگو بپرداز، كه در برابر آن راهى جز پذيرش ندارند
═══════❖•° 𑁍 °•❖═══════
#نهج_البلاغه_بخوانیم
╭───
│ 🌐 @Mabaheeth
╰──────────
🗞️ ترجمه و شرح فیض الاسلام:
🪶 ۷۷ از وصيّتهاى آن حضرت عليه السّلام است نيز بعبد اللّه ابن عبّاس هنگاميكه او را بسوى خوارج فرستاده تا (براى نادرستى انديشه و گفتارشان) حجّت و برهان آورد (و در آن او را از استدلال بقرآن نهى فرموده):
(۱) با ايشان بقرآن مناظره مكن (از قرآن دليل نياور)؛ زيرا قرآن احتمالات و توجيهات بسيار (از تأويل و تفسير و مراد باطنى و ظاهرى) در بر دارد (يكى از آنها را تو) ميگوئى و (يكى از آنها را ايشان) مىگويند (پس مباحثه دراز مىگردد) بلكه با آنان به سنّت (فرمايشهاى پيغمبر اكرم(صلیالله علیه وآله) مانند اينكه فرمود: حربك يا علىّ حربى يعنى اى علىّ جنگ با تو جنگ با من است.
و فرمايش ديگرش: علىّ مع الحقّ و الحقّ مع علىّ يدور معه حيثما دار يعنى علىّ با حقّ است و حقّ با علىّ هر جا علىّ دور زند و برود حقّ با او دور مىزند يعنى علىّ عليه السّلام هر چه بگويد و بكند از روى حقّ و درستى است) احتجاج كن و دليل آور؛ زيرا آنها هرگز از استدلال به سنّت گريز گاهى نمىيابند (چارهاى ندارند جز آنكه راستى و درستى اين گفتار را بپذيرند).
╭────๛- - - - - ┅╮
│📱 @Mabaheeth
╰───────────