eitaa logo
مباحث
1.7هزار دنبال‌کننده
37.9هزار عکس
33.9هزار ویدیو
1.7هزار فایل
﷽ 🗒 عناوین مباحِث ◈ قرار روزانه ❒ قرآن کریم ؛ دو صفحه (کانال تلاوت) ❒ نهج البلاغه ؛ حکمت ها(نامه ها، جمعه) ❒ صحیفه سجادیه ؛ (پنجشنبه ها) ⇦ مطالب متفرقه ⚠️ برای تقویت کانال، مطالب را با آدرس منتشر کنید. 📨 دریافت نظرات: 📩 @ali_Shamabadi
مشاهده در ایتا
دانلود
#قرآن_کریم 3
مباحث
#قرآن_کریم 3
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ 🔔ترجمه لغات؛ 🔸سواء : یکسان 🔸غشاوة : پرده ای 🔸یخادعون : فریب می دهند 🔸یشعرون : می فهمند 🔸مستهزءون : مسخره کنندگان 🔸یمُدّهم : مهلت می دهد 🔸یعمهون : در حالیکه سرگردانند 🌐 @mabahes_7
#تلنگر .
rasael 1.ppsx
367.3K
42 🗓چهارشنبه ؛ 1 اسفند 97 📕 اصول ؛ ج 85 📢 🔸دلیلی دیگر بر حجیّت قول لغوی 🔸جواب و نظر شیخ ره 🔸إجماع منقول 🌐 @mabahes_7
کتابچه سیمای انقلاب.pdf
534.2K
#متفرقه 📗 کتابچه مسابقه سیمای انقلاب ⏳مهلت مسابقه: سوم اسفند 🗓زمان قرعه کشی: هفتم اسفند 🎁جوایز : 40 کمک هزینه خرید أقلام فرهنگی 🔷شرکت در مسابقه از طریق مراجعه به : quiz.amfm.ir
🎥 با چند تا کلیپ کوتاه ، به سوالها جواب بدهید. ⬅️ شرکت در مسابقه ، از طریق مراجعه به : http://yon.ir/8uMns
#نهج_البلاغه 1
مباحث
#نهج_البلاغه 1
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ 📢 در اين خطبه امام عليه السلام آغاز پيدايش آسمان، زمين و خلقت آدم را شرح مى دهد. ✅ درباره آفرينش آسمان، زمين و حضرت آدم علیه السلام 🔶 عظمت ِخداوند سپاس مخصوص خدائى است كه ستايشگران نمى توانند حق سپاسش را اداء كنند و حسابگران از شمارش نعمت هاى بى پايانش عاجز باشند و تلاشگران در ادا كردن حقش فرو مانند. خدائى كه افكار بلند به قله هاى عظمتش دست نيابند و افراد ژرف نگر به عمق ذاتش پى نبرند. خدائى كه نشانه هايش محدود نيست، نه كلام گنجايش تعريفش را دارد و نه وقت فرصت شماره مى دهد و نه اين كار در وقت -هر چند طولانى- باشد مى گنجد. با قدرتش وجودات را آفريد. از لطف خود بادها را در اختيار همه قرار داد و با كوهها، سرزمين هاى گوناگون را استوار و ميخكوب ساخت. 🔸چگونه خدا را بشناسيم اساس ديندارى، شناختن خداست و كمال شناخت خدا اعتراف به وجود وى است و كمال اعتراف به وجود خدا، درك يكتائى اوست. كمال يكتائى خدا پاكباخته شدن نسبت به اوست. كمال پاك باختگى در برابر خدا اين است كه او را بدون علامت درك كنيم. زيرا هر علامتى گواهى مى دهد كه علامت، غير از آن است كه تعريف مى شود و باز هر موصوفى گواهى مى دهد كه با صفت مغاير است. [با توجه به نكات ياد شده] كسى كه براى خدا، نشانى ذكر كند، براى او شبيه آورده و چنين كسى براى خدا نمونه آورده و كسى كه براى خدا نمونه آورَد او را به تجزيه كشانيده است و كسى كه خدا را قابل تجزيه داند، او را نشناخته است. كسى كه خدا را نشناخته به او اشاره مى كند و كسى كه به خدا اشاره كند او را محدود كرده و كسى كه خدا را محدود كند، او را شماره كرده است. كسى كه بگويد خدا در چيست، او را در جاى معيّنى تصور كرده است و كسى كه بگويد روى چه چيزى قرار گرفته است، بطور حتم جائى را بدون خدا تصور كرده است. 🌐 @mabahes_7