eitaa logo
مباحث
1.7هزار دنبال‌کننده
37.5هزار عکس
33.5هزار ویدیو
1.7هزار فایل
﷽ 🗒 عناوین مباحِث ◈ قرار روزانه ❒ قرآن کریم ؛ دو صفحه (کانال تلاوت) ❒ نهج البلاغه ؛ حکمت ها(نامه ها، جمعه) ❒ صحیفه سجادیه ؛ (پنجشنبه ها) ⇦ مطالب متفرقه ⚠️ برای تقویت کانال، مطالب را با آدرس منتشر کنید. 📨 دریافت نظرات: 📩 @ali_Shamabadi
مشاهده در ایتا
دانلود
7.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
عفافگرایی 🎥 آموزش تصویری تذکر به بدحجابی (قسمت دوم) امر_به_معروف حجاب 🍃بی توجهی به شیطان درون 🍃بگو و برو و تمام (بی اعتنایی به شنیدن اهانت های احتمالی) 🍃توجه به شرایط زمانی و مکانی برای بحث و گفتگو 🍃 توجه به پایۀ مشترک برای بحث و گفتگو 🍃قطع نکردن حرف یکدیگر 🍃به نتیجه رساندن موضوعات و گرفتن اعتراف حل مسئله 🍃جدل ممنوع 🍃در نظر گرفتن خدا، نه خود 🍃و...
5.45M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥مباحثه منطقی با بدحجاب ❇️خودت داری میگی: گفته که آقایون نگاه شون رو کنترل کنند و خانمها ... ✅همین کافی نیست که حجابت رو رعایت کنی، ولو مردها نگاه شون رو کنترل نکنند؟! 🎙علی زکریایی @umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 بی‎حجابی عادی بشه مشکل حل میشه! ❇️دو پاسخ منطقی به کسانی که معتقدند "اگر بی حجابی عادی بشه مشکل حل میشه!" ♨️وقتی بی حجابی عادی شود، به این معنا نیست که از بین می‎رود؛ بلکه به این معناست که سراغ دوز قوی تر می‎رود. نظیر ارتباط با همجنس، ارتباط با حیوان و... 🎙علی زکریایی @umefafgaraei
11.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥قانون حجاب 🔷اگر سوار اتوبوس بشم و کارت نکشم، نشانۀ چیه؟ 👈بی شخصیتیه؛ قانون اتوبوس را باید رعایت کرد. 🔷اگر برای رفتن به اتاق عمل، لباس مخصوص نپوشم و خودم را ایزوله نکنم، نشانۀ چیه؟ 👈خیلی زشته؛ 🔷اگر برای خرید نان، قانون صف را رعایت نکنم، نشانۀ چیه؟ 👈بی شعوریه؛ 🔷اگر حجابم را رعایت نکنم، چی؟!؟ 👈دهانم دوختی... 🎙علی زکریایی @umefafgaraei
مالی که ز تو کَس نَسِتاند، است 💌 حِرزی که تو را به حق رساند، علم است 🍃 روح دینی پشتیبان روح علمی است... 🕊 به‌مناسبت سالروز وفات رضوان الله تعالی علیه @Nojavan_Khamenei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
| ۱۴۸ 🏷️ نقش سخن در شناخت انسان ┄┅═✧ا﷽ا✧═┅┄ ❁• وَ قَالَ عليه‌السلام اَلْمَرْءُ مَخْبُوءٌ تَحْتَ لِسَانِهِ ┅───────────────┅ ☜ و درود خدا بر او، فرمود: انسان زير زبان خود پنهان است. ─┅•═༅𖣔✾✾𖣔༅═•┅─ ♻️ ترجمه فیض‌الاسلام: امام عليه السّلام (دربارۀ گفتار) فرموده است: مرد در زير زبان خود پنهان است (تا سخن نگويد شناخته نشود). 🇯‌ 🇴‌ 🇮‌ 🇳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📖 امام عليه السلام در اين كلام بسيار كوتاه و پرمعنا مى‌فرمايد: «انسان زير زبان خود پنهان است (و تا سخن نگفته باشد عيب و هنرش نهفته باشد)»؛ (الْمَرْءُ‌ مَخْبُوءٌ‌ تَحْتَ‌ لِسَانِهِ‌) ☜ منظور از «مرء» (انسان) در اينجا شخصيت و ارزش انسان است و منظور از «مخبوء» (نهفته بودن) در زير زبان اين است كه هنگامى كه سخن بگويد شخصيت او آشكار مى‌شود؛ چرا كه سخن ترجمان عقل و دريچه‌اى به سوى روح آدمى است. هرچه در روح اوست از خوب و بد، والا و پست، بر زبان و كلماتش ظاهر مى‌شود. گاه انسان به افرادى برخورد مى‌كند كه از نظر ظاهر بسيار آراسته و پرابّهت‌اند؛ اما همين كه زبان به سخن مى‌گشايد مى‌بيند كه چقدر تو خالى است و بر عكس به افرادى برخورد مى‌كند كه ابداً ظاهرى ندارند؛ اما هنگامى كه زبان به سخن مى‌گشايد، انسان احساس مى‌كند شخص دانشمند و حكيمى است. مرحوم علامۀ مجلسى اين كلام را از مصباح الشريعة با اضافه‌اى از علیه‌السلام از على عليه السلام نقل كرده است و آن اين‌كه امام عليه السلام به دنبال اين جمله مى‌فرمايد: «فَزِنْ‌ كَلَامَكَ‌ وَ اعْرِضْهُ‌ عَلَى الْعَقْلِ‌ وَ الْمَعْرِفَةِ‌ فَإِنْ‌ كَانَ‌ لِلَّهِ‌ وَ فِي اللَّهِ‌ فَتَكَلَّمْ‌ بِهِ‌ وَ إِنْ‌ كَانَ‌ غَيْرَ ذَلِكَ‌ فَالسُّكُوتُ‌ خَيْرٌ مِنْه ؛ حال كه چنين است كلام خود را بسنج و بر عقل و عرضه دار هرگاه رضاى خدا در آن است آن را بر زبان جارى كن و اگر غير از آن است از چنين سخن گفتنى بهتر است». دربارۀ اهميت اين جملۀ كوتاه و تأثير آن در شناخت انسان‌ها، دانشمندان اسلام سخن‌هاى برجسته‌اى گفته‌اند؛ از جمله ابن ابى‌الحديد در ذيل همين كلام حكمت‌آميز مى‌گويد: مفهوم اين كلام در عبارات مختلفى آمده؛ اما تعبيرى كه در اينجا آمده است از نظر كوتاه بودن و پرمعنا بودن نظير و مانند ندارد. مرحوم مغنيه در شرح نهج‌البلاغۀ خود مى‌گويد: اديب و فقيه و فيلسوف تنها با سخنانشان شناخته مى‌شوند و همچنين وكلا و اخترشناسان، ولى طبيب و مهندس و مانند آنها هم با سخنانشان شناخته مى‌شوند و هم با كارهايشان و به هر حال هر انسانى كه سخنان تازۀ مفيدى در اختيار برادر هم نوعش بگذارد عاقل و عالم و اديب و فقيه و فيلسوف است؛ اما سخنوران فصيحى كه اثر با ارزشى از خود به يادگار نگذاردند سوفسطائيانى بيش نيستند، هرچند هزاران جلد نثر و نظم نوشته باشند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا