9.94M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#استوری
◽️غربالِ سنگین سپاه امام حسین علیهالسلام، از مدینه تا کربلا!
و امروز غربالِ .....
#امام_زمان عجّلاللهتعالیفرجه
#لبیک_یا_خامنه_ای
╭───
│ 🌐 @Mabaheeth
╰──────────
9.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 هنوز صبح نیست
🎙موعظهاى از آیتالله #مجتهدی
🤲اللّٰھـُـمَّ عَجِّل لِوَلیڪَ الفَرَجْ
@Quranvahlebeyt
#امام_زمان عجّلاللهتعالیفرجه
#لبیک_یا_خامنه_ای
╭───
│ 🌐 @Mabaheeth
╰──────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❤️ السلام عَلَیْکَ یا بَقِیَّةَ اللّهِ فی اَرْضِه
❤️ السلام علیک حین تقرا و تبیّن
❤️ السلام علیک حین تصلّی و تقنت
❤️ السلام علیک حین ترکع و تسجد
❤️ السلام علیک حین تهلّل و تکبّر
❤️ السلام علیک حین تحمد و تستغفر
#امام_زمان عجّلاللهتعالیفرجه
#لبیک_یا_خامنه_ای
╭───
│ 🌐 @Mabaheeth
╰──────────
kesa.mp3
7.58M
┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄
🎧 #حدیث_کساء
🎙با نوای #علی_فانی
جهت سلامتی و تعجیل در فرج #امام_زمان عجل الله تعالی فرجه
سلامتی و عزت و اقتدارِ
امام خامنهای مدظله
رفع گرفتاری ها
شفای بیماران روحی و جسمی
اللّهمَّعَجِّلْلِوَلِیِّڪَالفَرَج
╭───
│ 🌐 @Mabaheeth
╰──────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💫 آینده این کشور خیلی روشنِ
👊 به معنای واقعی کلمه دشمن هیچ غلطی نمیتواند بکند.
🗻 جبل راسخ و کوه استوار یعنی رهبرم سیدعلی الخامنهای الحسينی مدّظلّه العالی
#امام_زمان عجّلاللهتعالیفرجه
#لبیک_یا_خامنه_ای
#خامنه_ای_عزیز
╭───
│ 🌐 @Mabaheeth
╰──────────
مباحث
نهج البلاغه | #نامه_ها ✉️ نامه 21 - نامه به زياد بن ابيه در سفارش به ميانه روى ┄┄┅┅┅❅
نهج البلاغه | #نامه_ها
✉️ نامه 22 - نامه به عبدالله بن عباس در شناخت جایگاه غم و شادی
┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄
✉️ و من كتاب له عليهالسلام إلى عبد الله بن العباس رحمه الله تعالى و كان عبد اللّه يقول ما انتفعتُ بكلامٍ بعد كلام رسول الله صلىاللهعليهوآله كانتفاعي بهذا الكلام
📜 (نامه به ابن عباس فرماندار بصره در سال 36 هجرى كه گفت پس از سخنان پيامبر صلّى اللّه عليه و آله و سلّم هيچ سخنى را همانند اين نامه سودمند نيافتم)
📃 أَمَّا بَعْدُ فَإِنَّ اَلْمَرْءَ قَدْ يَسُرُّهُ دَرْكُ مَا لَمْ يَكُنْ لِيَفُوتَهُ وَ يَسُوؤُهُ فَوْتُ مَا لَمْ يَكُنْ لِيُدْرِكَهُ فَلْيَكُنْ سُرُورُكَ بِمَا نِلْتَ مِنْ آخِرَتِكَ وَ لْيَكُنْ أَسَفُكَ عَلَى مَا فَاتَكَ مِنْهَا
پس از ياد خدا و درود! همانا انسان گاهى خشنود😄 مىشود به چيزى كه هرگز از دستش نمىرود و ناراحت😔 مىشود براى از دست دادن چيزى كه هرگز به آن نخواهد رسيد. ابن عباس! خوشحالى تو از چيزى باشد كه در آخرت براى تو مفيد است و اندوه تو براى از دست دادن چيزى از آخرت باشد
وَ مَا نِلْتَ مِنْ دُنْيَاكَ فَلاَ تُكْثِرْ بِهِ فَرَحاً وَ مَا فَاتَكَ مِنْهَا فَلاَ تَأْسَ عَلَيْهِ جَزَعاً وَ لْيَكُنْ هَمُّكَ فِيمَا بَعْدَ اَلْمَوْتِ
آنچه از دنيا به دست مىآورى تو را خوشنود نسازد، آنچه در دنيا از دست مىدهى زارى كنان تأسّف مخور، و همّت خويش را به دنيا پس از #مرگ واگذار.
═══════❖•° 𑁍 °•❖═══════
♻️ ترجمه فیضالاسلام: از نامههاى آن حضرت عليه السّلام است بعبداللّٰه ابن عبّاس كه مىگفته: پس از سخن رسول خدا صلّى اللّٰه عليه و آله از سخنى مانند اين سخن سودى نبردم (كه در آن او را به شادى و افسردگى در امر آخرت پند داده):
پس از ستايش خدا و درود بر پيغمبر اكرم(صلی الله علیه وآله)، مرد را شاد مىنمايد رسيدن بآنچه كه (مقدّر) نبوده است از دست بدهد، و اندوهناك مىسازد او را در نيافتن آنچه كه (شايسته) نبوده است دريابد (سود و زيان دنيا را باعث قضاء و قدر است، نه سعى و كوشش در بدست آوردن سود و نه نادرستى انديشه و تنبلى در زيان بردن، ولى مردم با #بصيرت و بينائى نمىنگرند و نمىدانند سود و زيان بهر كه مقدّر شده خواهد رسيد؛ چنانكه در قرآن كريم س ۵۷ ى ۲۲ مىفرمايد: «مٰا أَصٰابَ مِنْ مُصِيبَةٍ فِي اَلْأَرْضِ وَ لاٰ فِي أَنْفُسِكُمْ إِلاّٰ فِي كِتٰابٍ مِنْ قَبْلِ أَنْ نَبْرَأَهٰا إِنَّ ذٰلِكَ عَلَى اَللّٰهِ يَسِيرٌ» ى ۲۳ «لِكَيْلاٰ تَأْسَوْا عَلىٰ مٰا فٰاتَكُمْ وَ لاٰ تَفْرَحُوا بِمٰا آتٰاكُمْ وَ اَللّٰهُ لاٰ يُحِبُّ كُلَّ مُخْتٰالٍ فَخُورٍ» يعنى غمّ و اندوهى در زمين «مانند گرانى و خشكسالى» و در نفسهاى شما «مانند بيمارى و درويشى و مرگ فرزندان» رخ نخواهد داد مگر آنكه در لوح محفوظ نوشته شده پيش از آنكه آن نفسها را بيافرينم، و ثبت اين امور «هر چه هم بسيار باشد» بر خدا آسان است «و اين براى آنست» تا شما بر آنچه از دستتان رفت اندوهگين نشويد و بآنچه بشما برسد شاد نگرديد، و خدا دوست نمىدارد يعنى از رحمت خود دور مىسازد هر گردنكشى را كه «بر اثر رو آوردن دنيا» بنازد و سرفرازى نمايد)؛ پس (با اينكه دانستى سود و زيان دنيا بسبب قضاء و قدر است، چون شادى از سود و اندوه به زيان، فطرىّ بشر است) بايد شاديت به سود آخرت باشد كه (وسيلۀ آنرا در دنيا) دريافتهاى و اندوهت براى سود آخرت از دست رفته باشد و بآنچه از دنيا از دست رفته اندوهگين و ناشكيبا مباش، و بايد كوشش تو در كار بعد از مرگ باشد (بايد سعى كنى تا وسائل آمرزش و نيكبختى زندگانى جاويد بعد از مرگ را دريابى).
فهرست نامههای نهجالبلاغه