eitaa logo
مباحث
1.7هزار دنبال‌کننده
36.7هزار عکس
32.5هزار ویدیو
1.6هزار فایل
﷽ 🗒 عناوین مباحِث ◈ قرار روزانه ❒ قرآن کریم ؛ دو صفحه (کانال تلاوت) ❒ نهج البلاغه ؛ حکمت ها(نامه ها، جمعه) ❒ صحیفه سجادیه ؛ (پنجشنبه ها) ⇦ مطالب متفرقه ⚠️ برای تقویت کانال، مطالب را با آدرس منتشر کنید. 📨 دریافت نظرات: 📩 @ali_Shamabadi
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از فقه و احکام
📢 قابل توجه مسئولین در مشهد مقدس !!! 😡 کشف حجاب عوامل داروخانه دکتر امامی پور 📌 آدرس: مشهد احمد آباد احمد آباد ۶ اول محتشمی داروخانه پوست و مو دکتر امامی پور ┅┅✿❀🇮🇷❀✿┅┅ امام_زمان عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه | ╭─── │ 📖 @feqh_ahkam ╰──────────
هدایت شده از فقه و احکام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ارسالی مخاطب ⛔️ حمایت و ارائه خدمات به کاشف حجاب در داروخانه بیمارستان مادر مشهد قابل توجه آقایان علم‌الهدی و مروی... # امام_زمان عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه | ╭─── │ 📖 @feqh_ahkam ╰──────────
هدایت شده از فقه و احکام
💢 فروش سازماندهی شده دختران نیویورکی به پدیده ای رایج در این شهر تبدیل شده است. 🔹 ‏هنگامی که از خرید و فروش انسان در کشورهایی مانند هندوکامبوج خبر میرسد، قلب هرانسانی به دردمی آید. ‏🔹اما به نظر می رسد همه چشمهایشان رابه روی رواج این پدیده در ایالات متحده بسته اند. «عظیمی» ╭─── │ 📖 @feqh_ahkam ╰──────────
هدایت شده از فقه و احکام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
وقتی تو نقشت فرو رفتی و فکر میکنی خبری شده میگه با راه نمیدم :) پس عواقبشم با خودت دوستان نشر بدن بلکه با ایشون برخوردی انجام بشه تا حالشون جا بیاد فعلا در توهم تشریف دارن ایشون...! 😇 ╭─── │ 📖 @feqh_ahkam ╰──────────
هدایت شده از فقه و احکام
هدایت شده از فقه و احکام
هدایت شده از فقه و احکام
ارسالی هلیوم پارک مشهد کاملا آزادانه بدون حجاب همراه با دریافت خدمات شیک و مجلسی قابل توجه آقایان مخالف بست نشینی حامیان حجاب! | فاطمیه ┅┅✿┅┅ ╭─── │ 📖 @feqh_ahkam ╰──────────
هدایت شده از فقه و احکام
🔴 دو تا زن رو به جرم بمب‌گذاری گرفتن، یکی تو ایران و یکی تو ترکیه 🔹بمب‌گذار ترکیه محجبه‌ست؛ اما وقتی گرفتنش نه‌تنها حجاب براش نمی‌ذارن، بلکه لباس New York هم تنش می‌کنن که بگن کار آمریکا بوده. برای اینکه تحقیرش کنن و باقی رو بترسونن صورت شکنجه شده‌ش رو بدون سانسور نشون میده و از معرفی‌ش ابایی نداره. 💢 بمب‌گذار ایران اما در حالت عادی بی‌حجابه؛ اما وقتی دارن فیلمش رو پخش می‌کنن نه تنها مقنعه سرشه؛ بلکه هم سرش کردن. علاوه بر اینکه چشمبند هم گذاشتن برای حفظ آبروش صورتش رو هم تار کردن! در کنار تخریب چادر و توهین به اون، تصویری که از فرد بمب‌گذار تو ذهن مخاطب باقی میمونه، یه زن محجبه‌ست! ╭─── │ 📖 @feqh_ahkam ╰──────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 «برشی از مناظره دانشجویی بین تشکل ها» 😡 حرف از آزادی میزنید ولی گلوی نیروی انتظامی رو سلاخی می‌کنین 😡 حرف از آزادی میزنید ولی میرید سنگ قبر شهید جسارت می‌کنید 😡 حرف از آزادی میزنین ولی دفتر بسیج دانشجویی رو آتیش می‌زنید 😏 تعریف تون از آزادی این است؟! 📌 دانشگاه_شهیدچمران_اهواز @jahad_14 ╭─── │ 🌐 @Mabaheeth ╰──────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
با فحش‌های طبقه بندی شده به دانشگاه شریف بیایید 🤬 عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه ╭─── │ 🌐 @Mabaheeth ╰──────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📡 در برابر جنگ روانی دشمن، جهاد تبیین پیش بگیرید ... عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه ╭─── │ 🌐 @Mabaheeth ╰──────────
هدایت شده از فقه و احکام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 پاسخ به ماجرای اعدام نکنید... عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه ╭─── │ 📖 @feqh_ahkam ╰──────────
هدایت شده از فقه و احکام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 مرحوم آیت الله حائری شیرازی رضوان الله تعالی علیه: دستتان برای اعدام محارب نلرزد! حکم محارب، کشتن خشن است تا کسی جرأت نکند امنیت را به هم بزند. عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه ╭─── │ 📖 @feqh_ahkam ╰──────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 این براندازها اشکال کارشون اینجاست که تو هی میرسن به مرحله آخر 🎮 ولی ذخیره نمیکنن 😂 | ╭─── │ 🌐 @Mabaheeth ╰──────────
💠 از این عکس تا آن عکس❗️ 🔰کسانی که دم از شهدا می زنند، چه مسئولین و چه افراد عادی جامعه یا نخبگان و ... ، آیا می دانند که در کنار واژه "ولایت فقیه"، واژه "حجاب" یکی از پرتکرارترین واژه هایی است که شهدا در وصیتنامه های خود به کار برده اند. 💢 اگر عکس شهدا در خیابان های ما نباشد، چه بسا شهدا از ما گله ای نداشته باشند؛ اما اگر در خیابان های ما عکس خواسته شهدا عمل شود، قطعاً از ما گله خواهند داشت و باید پاسخگوی آنها باشیم. ◀️ هم عکس شهدا را نصب کنیم و هم عکس خواسته شهدا عمل نکنیم. عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه ╭─── │ 🌐 @Mabaheeth ╰──────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
| ۲۷۰ 🏷️ ضرورت حفظ اموال كعبه ┄┅═✧ا﷽ا✧═┅┄ ❁• وَ رُوِيَ أَنَّهُ ذُكِرَ عِنْدَ عُمَرَ بْنِ اَلْخَطَّابِ فِي أَيَّامِهِ حَلْيُ اَلْكَعْبَةِ وَ كَثْرَتُهُ فَقَالَ قَوْمٌ لَوْ أَخَذْتَهُ فَجَهَّزْتَ بِهِ جُيُوشَ اَلْمُسْلِمِينَ كَانَ أَعْظَمَ لِلْأَجْرِ وَ مَا تَصْنَعُ اَلْكَعْبَةُ بِالْحَلْيِ فَهَمَّ عُمَرُ بِذَلِكَ وَ سَأَلَ عَنْهُ أَمِيرَ اَلْمُؤْمِنِينَ عليه‌السلام فَقَالَ عليه‌السلام إِنَّ هَذَا اَلْقُرْآنَ أُنْزِلَ عَلَى اَلنَّبِيِّ صلى‌الله‌عليه‌وآله‌وسلم وَ اَلْأَمْوَالُ أَرْبَعَةٌ أَمْوَالُ اَلْمُسْلِمِينَ فَقَسَّمَهَا بَيْنَ اَلْوَرَثَةِ فِي اَلْفَرَائِضِ وَ اَلْفَيْءُ فَقَسَّمَهُ عَلَى مُسْتَحِقِّيهِ وَ اَلْخُمُسُ فَوَضَعَهُ اَللَّهُ حَيْثُ وَضَعَهُ وَ اَلصَّدَقَاتُ فَجَعَلَهَا اَللَّهُ حَيْثُ جَعَلَهَا وَ كَانَ حَلْيُ اَلْكَعْبَةِ فِيهَا يَوْمَئِذٍ فَتَرَكَهُ اَللَّهُ عَلَى حَالِهِ وَ لَمْ يَتْرُكْهُ نِسْيَاناً وَ لَمْ يَخْفَ عَلَيْهِ مَكَاناً فَأَقِرَّهُ حَيْثُ أَقَرَّهُ اَللَّهُ وَ رَسُولُهُ فَقَالَ لَهُ عُمَرُ لَوْلاَكَ لاَفْتَضَحْنَا وَ تَرَكَ اَلْحَلْيَ بِحَالِهِ 🇯‌ 🇴‌ 🇮‌ 🇳
┅───────────────┅ ☜ و درود خدا بر او، فرمود: (در زمان حكومت عمر، نسبت به فراوانى زيور و زينت‌هاى كعبه صحبت شد، گروهى گفتند آنها را براى لشكر اسلام مصرف كن، كعبه زر و زينت نمى‌خواهد، وقتى از اميرالمؤمنين عليه السّلام پرسيدند، فرمود) همانا قرآن بر پيامبر صلّى اللّه عليه و آله و سلّم هنگامى نازل گرديد كه اموال چهار قسم بود، اموال مسلمانان، كه آن را بر أساس سهم هر يك از وارثان، تقسيم كرد، و غنيمت جنگى كه آن را به نيازمندانش رساند، و خمس، كه خدا جايگاه مصرف آن را تعيين فرمود، و صدقات، كه خداوند راه‌هاى بخشش آن را مشخّص فرمود. و زيورآلات و زينت كعبه از اموالى بودند كه خدا آن را به حال خود گذاشت، نه از روى فراموشى آن را ترك كرد، و نه از چشم خدا پنهان بود، تو نيز آن را به حال خود واگذار چنانكه خدا و پيامبرش آن را بحال خود واگذاشتند. (عمر گفت: اگر تو نبودى رسوا مى‌شديم، و متعرّض زيور آلات كعبه نشد) ╭─── │ 🌐 @Mabaheeth ╰──────────
─┅•═༅𖣔✾✾𖣔༅═•┅─ ♻️ ترجمه فیض‌الاسلام: 📖 نقل شده كه در زمان خلافت عمر ابن خطّاب نزد او سخن دربارۀ زيور كعبه (خانۀ خدا در مكّۀ معظّمه) و بسيارىِ آن به ميان آمد، گروهى گفتند: اگر آنرا برداشته صرف سپاه مسلمانان كنى ثواب و پاداشش بيشتر است و كعبه زيور مى‌خواهد چه كند؟ ◣ عمر تصميم گرفت بر دارد و دربارۀ آن از امير المؤمنين عليه السّلام پرسيد، ❒ آن حضرت (دربارۀ تصرّف نكردن در زيور كعبه) فرمود: قرآن بر پيغمبر صلّى اللّه عليه و آله فرود آمد و دارائيها چهار جور بود: ① اموال مسلمانان (پس از مرگشان) كه آنها را از روى حساب بين ارث برندگان تقسيم و پخش نمود. ② غنيمت (آنچه از دشمن بر اثر فيروزى بدست مى‌آيد) كه آنرا به كسانى كه مستحقّ‌ آن بودند تقسيم كرد. ③ خمس (پنج يك از سود داد و ستد) كه خدا قرار داد آنرا جائيكه تعيين نمود (كه بچه كسانى بايد داد) ④ صدقات (زكوات و بخششها) كه خدا قرار داد آنرا بجاى خود (كه چه كسانى بايد از آن بهره ببرند) 🕋 و زيور كعبه آنروز در آن بود و خدا آنرا بحال خود گذاشت (دستورى براى تصرّف در آن نداد) و از روى فراموشى آنرا رها نكرد و مكان و جاى آن بر او پنهان و پوشيده نبود؛ پس (چون دربارۀ همۀ اموال دستور داد و راجع به زيور كعبه چيزى نفرموده بنا بر اين تو) برجا گذار آنرا همانطور كه خدا و رسول قرار داده. ◣ عمر گفت: اگر تو نبودى ما رسوا مى‌شديم (چون بحكم خدا آشنا نيستيم) و زيور را بجاى خود گذاشت (در آن تصرّف ننمود). عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه ╭─── │ 🌐 @Mabaheeth ╰──────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❒ ‮سيّد رضى رحمه الله شأن ورودى براى اين كلام حكيمانۀ امام عليه السلام نقل مى‌كند و مى‌گويد: «روايت شده است كه در ايام خلافت عمر بن الخطاب، نزد او از زيورهاى كعبه و كثرت آن سخن به ميان آمد. ◣ گروهى (به عمر) گفتند: اگر آن‌ها را مى‌گرفتى (و مى‌فروختى) و با آن، لشكرهاى مسلمين را مجهز مى‌ساختى، أجر آن بيشتر بود. كعبه چه احتياجى به اين زيورها دارد؟ ◣ به دنبال آن، عمر تصميم به اين كار گرفت و از اميرمؤمنان عليه السلام دراين‌باره سؤال كرد»؛ (وَ رُوِيَ‌ أَنَّهُ‌ ذُكِرَ عِنْدَ عُمَرَ بْنِ‌ الْخَطَّابِ‌ فِي أَيَّامِهِ‌ حَلْيُ‌ الْكَعْبَةِ‌ وَ كَثْرَتُهُ‌ فَقَالَ‌ قَوْمٌ‌ لَوْ أَخَذْتَهُ‌ فَجَهَّزْتَ‌ بِهِ‌ جُيُوشَ‌ الْمُسْلِمِينَ‌ كَانَ‌ أَعْظَمَ‌ لِلْأَجْرِ وَ مَا تَصْنَعُ‌ الْكَعْبَةُ‌ بِالْحَلْيِ‌ فَهَمَّ‌ عُمَرُ بِذَلِكَ‌ وَ سَأَلَ‌ عَنْهُ‌ أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ‌ عليه السلام) ❒ ‮«امام عليه السلام در پاسخ او فرمود: اين قرآن بر پيامبر صلى الله عليه و آله نازل شد در حالى كه چهار نوع مال وجود داشت: اموال مسلمانان، كه آن‌ها را (طبق دستور قرآن) به عنوان ارث مطابق سهام خاص در ميان ورثه تقسيم فرمود، و فىء (غنائمى كه از طريق جنگ يا غير جنگ به دست آمده بود)، كه آن را بر مستحقانش تقسيم كرد، و خمس، كه آن را در موارد خود قرار داد، و صدقات (زكوات)، كه آن را در آن‌جا كه لازم بود قرار داد (و در ميان مستحقانش تقسيم فرمود) 🕋 و در آن زمان زيورهاى كعبه وجود داشت و خدا آن را بر همان حال باقى گذاشت (و حكم خاصى براى تقسيم آن بيان نكرد) و اين امر نه از روى فراموشى بود و نه به دليل مخفى بودن مكان آن؛ بنابراين تو نيز آن را بر همان حال كه خدا و پيامبرش آن را قرار داده‌اند باقى بگذار (و از تصرف در آن صرف نظر كن)»؛ (فَقال عليه السلام: إنَّ‌ الْقُرْآنَ‌ أُنْزِلَ‌ عَلَى النَّبِيِّ‌ صلى الله عليه و آله، وَ الْأَمْوَالُ‌ أَرْبَعَةٌ‌: أَمْوَالُ‌ الْمُسْلِمِينَ‌ فَقَسَّمَهَا بَيْنَ‌ الْوَرَثَةِ‌ فِي الْفَرَائِضِ‌؛ وَ الْفَيْ‌ءُ‌ فَقَسَّمَهُ‌ عَلَى مُسْتَحِقِّيهِ‌؛ وَ الْخُمْسُ‌ فَوَضَعَهُ‌ اللّٰهُ‌ حَيْثُ‌ وَضَعَهُ‌؛ وَ الصَّدَقَاتُ‌ فَجَعَلَهَا اللّٰهُ‌ حَيْثُ‌ جَعَلَهَا. وَ كَانَ‌ حَلْيُ‌ الْكَعْبَةِ‌ فِيهَا يَوْمَئِذٍ، فَتَرَكَهُ‌ اللّٰهُ‌ عَلَى حَالِهِ‌، وَ لَمْ‌ يَتْرُكْهُ‌ نِسْيَاناً، وَ لَمْ‌ يَخْفَ‌ عَلَيْه مَكاناً، فَأَقِرَّهُ‌ حَيْثُ‌ أَقَرَّهُ‌ اللّٰهُ‌ وَ رَسُولُهُ‌) . ◣ هنگامى كه عمر گفتار امام عليه السلام را شنيد عرض كرد: «اگر تو نبودى رسوا مى‌شديم. و زيورهاى كعبه را به حال خود واگذاشت»؛ (فَقَالَ‌ لَهُ‌ عُمَرُ لَوْلاكَ‌ لَافْتَضَحْنَا وَ تَرَكَ‌ الْحَلْيَ‌ بِحَالِهِ‌) امام عليه السلام در واقع براى پاسخ‌گويى به مشكل زيورآلات كعبه از دليل روشنى استفاده كرد و فرمود كه «هر گاه به قرآن مجيد مراجعه شود تكليف تمام اموال، چه اموال خصوصى و شخصى و چه اموال بيت‌المال روشن شده است». دربارۀ اموال شخصى، حكم ارث به شكل مبسوط در سورۀ «نساء» آمده و دربارۀ اموال عمومى مانند خمس، در آيۀ 41 سورۀ «انفال» و در مورد حكم زكات، در آيۀ 60 سورۀ «توبه» و دربارۀ غنائم كه به صورت فىء وارد بيت‌المال مى‌شود در آيۀ 7 سورۀ «حشر» حكم آمده است. ولى با اين‌كه زيورآلات و اموالِ‌ متعلق به كعبه، كم نبوده است با اين حال قرآن سكوت اختيار كرده و اين سكوت هرگز به معناى فراموشى و از قلم افتادن نيست؛ بلكه مفهومش اين است كه بايد در اختيار كعبه باشد. اين همان چيزى است كه گاه در اصول فقه، از آن به اطلاق مقامى تعبير مى‌شود و سكوت در مقام بيان، نشانۀ عدم ثبوت حكم و يا نشانۀ ثبوت حكم خاصى مى‌گردد. ╭─── │ 🌐 @Mabaheeth ╰──────────
📷 به این عکس‌ها خیره‌شو، خیره‌شو... 🇮🇷 گلچینی از تصاویر شهدای مدافع امنیت اغتشاشات ۱۴۰۱ ✍ چقدر در رسانه ضعیف هستیم که نتوانستیم مظلومیت این شهدا و خباثت زامبی‌های مقابل‌شان را به‌درستی تبیین کنیم... اما در نقطه‌ی مقابل ببینید که چگونه رسانه‌های معاند می‌توانند روی اعدام یک محارب، پروپاگاندا به راه بیاندازند و به‌راحتی جای جلاد و شهید را عوض کنند. 🖌 محمد جوانی عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه ╭─── │ 🌐 @Mabaheeth ╰──────────