eitaa logo
مباحث
1.7هزار دنبال‌کننده
36.7هزار عکس
32.5هزار ویدیو
1.6هزار فایل
﷽ 🗒 عناوین مباحِث ◈ قرار روزانه ❒ قرآن کریم ؛ دو صفحه (کانال تلاوت) ❒ نهج البلاغه ؛ حکمت ها(نامه ها، جمعه) ❒ صحیفه سجادیه ؛ (پنجشنبه ها) ⇦ مطالب متفرقه ⚠️ برای تقویت کانال، مطالب را با آدرس منتشر کنید. 📨 دریافت نظرات: 📩 @ali_Shamabadi
مشاهده در ایتا
دانلود
📖 ‮امام عليه السلام در اين گفتار حكيمانه كه در يكى از اعياد (عيد فطر) فرموده، اشاره به نكتۀ مهمى دربارۀ عيد كرده، نخست مى‌فرمايد: «امروز تنها براى كسانى روز عيد است كه روزۀ آن‌ها مقبول درگاه پروردگار و عبادت‌هاى شبانۀ آنان مورد پذيرش او قرار گرفته باشد»؛ (فِي بَعْضِ‌ الْأَعْيَادِ: إِنَّمَا هُوَ عِيدٌ لِمَنْ‌ قَبِلَ‌ اللّٰهُ‌ صِيَامَهُ‌ وَ شَكَرَ قِيَامَهُ‌) سپس نتيجۀ گسترده و مهمى از آن گرفته، مى‌افزايد: «(بنابراين) هر روزى كه در آن عصيان خداوند نشود آن روز، عيد است»؛ (وَ كُلُّ‌ يَوْمٍ‌ لَا يُعْصَى اللّٰهُ‌ فِيهِ‌ فَهُوَ عِيدٌ). حقيقت اين است كه همۀ مردم جهان براى خود روزهاى شادى خاصى دارند كه آن را عيد مى‌نامند. اين روزها يا مانند عيد نوروز است كه تحول جالبى در جهان طبيعت رخ مى‌دهد؛ گياهان مى‌خندند، درختان شكوفه مى‌كنند و حيات و زندگى در طبيعت تجديد مى‌شود. يا اين‌كه در آن روز، فتح مهمى در تاريخ مردم يك منطقه واقع شده و يا تحول اجتماعى و علمى صورت گرفته كه ياد و خاطرۀ آن را زنده مى‌دارند و عيد مى‌شمرند. جالب اين‌كه در اسلام، اعياد به‌دنبال اطاعت اوامر مهم الهى قرار دارد. 🌙 در عيد فطر، ملت مسلمان بعد از يك ماه روزه داشتن به فرمان خدا و عبادات روزانه و شبانه و بر شيطان پيروز شدن، اين پيروزى را جشن مى‌گيرند؛ جشن اطاعت فرمان حق. 🐑 در عيد قربان كه دومين عيد اسلامى است بعد از انجام فريضۀ حج توسط زوار خانۀ خدا و به پايان رساندن قسمت عمدۀ اين فريضه، حاجيانى كه در مِنا هستند عيد مى‌گيرند و ساير مسلمانان نيز با آن‌ها هم‌صدا مى‌شوند و آن را روز عيد اعلام مى‌كنند كه آن هم عيد اطاعت است. از اين‌جا روشن مى‌شود، اين‌كه امام عليه السلام مى‌فرمايد: روز عيد فطر عيد براى كسانى است كه روزه و طاعات آن‌ها قبول شده، يك واقعيت است. ❌ كسانى كه خداى‌نكرده اصلاً روزه نگرفته‌اند و يا روزه‌هاى آن‌ها آلوده به گناهان و نافرمانى‌ها بوده و به همين دليل مقبول درگاه حق واقع نشده نمى‌توانند شاد و خوشحال باشند؛ شادى از آن كسانى است كه طاعاتشان مقبول درگاه حق شده است. بر اساس اين منطق هر روزى كه انسان در آن گناه نكند و از صبحگاهان تا آخر شب از معصيت پروردگار بپرهيزد آن روز، روز عيد او محسوب مى‌شود و به اين بيان، ما مى‌توانيم تمام ايام سال را ايام عيد خود قرار دهيم. ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📣 ویژه ⏰ شماره نهم | واقعیت نرمش قهرمانانه ✏️ رهبر انقلاب: حفظ اصول با امکان انعطاف با هم می‌سازند، میتوان یک جاهایی انعطاف به خرج داد. بنده یک وقتی چند سال قبل از این گفتم: «نرمش قهرمانانه»؛ بد فهمیده شد، هم بعضی‌ها در خارج بد فهمیدند، یک محاسبه‌ی دیگر کردند، در داخل هم بعضی از خودهایمان بد فهمیدند معنای این را. Farsi.Khamenei.ir ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
🎨 داستان مصور روایت حضرت آیت الله خامنه ای از رمز فتح خرمشهر با عنوان «رمز معادله فتح» 🔍 مروری بر دوران محنت، چاره‌جویی‌، تغییر معادله و زمانه‌ی فتح در جریان آزادی خرمشهر ✏️ رهبر انقلاب: روز سوّم خرداد هم از روزهای فراموش‌شدنی نیست؛ نماد پیروزی حق بر باطل و نماد قدرت الهی و دست قدرتی که امام بزرگوار فرمودند: دست قدرتی دارد ما را حمایت میکند. اگر كسى ادّعا كند كه خرّمشهر، پرچم سرافرازى و استقامت و پايدارى ملت ايران است، يقيناً اغراق نكرده است... همه‌ی دنیا در برابر چشم خود ببینند که چطور جوان ایرانی با سرمایه‌ی ایمان، با تکیه‌ی بر خدا، با اعتمادبه‌نفس وارد میدان نبرد میشود، پیچیده‌ترین تاکتیکهای جنگی را طراحی میکند و معجزه‌ای مثل فتح‌المبین و بیت‌المقدس در مقابل چشم دنیا میگذارد. 🔍 روایت مکتوب https://khl.ink/f/52911 💻 Farsi.Khamenei.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📣 معنای مصلحت در سیاست خارجی ✏️ برشی از بیانات روز گذشته رهبر انقلاب در دیدار مسئولان وزارت امور خارجه و سفیران جمهوری اسلامی ایران 🎥 | 💻 Farsi.Khamenei.ir
مباحث
📖 نهم - فرمود آدمی جزع و بی تابی می کند از ذلت کم پس این جزع و عدم صبر او، داخل می کند او را در ذلت
اول در اطلاع آن حضرت است بر غیب شیخ طوسی از داود بن کثیر رقّی روایت کرده که گفت : نشسته بودم خدمت حضرت صادق علیه السلام که ناگاه ابتدا از پیش خود به من فرمود: ای داود! به تحقیق که عرضه شد بر من عملهای شما روز پنجشنبه ، پس دیدم در بین اعمال تو صله و احسان تو را به پسر عمت فلان پس این مطلب مرا خشنود گردانید همانا صله تو مرا او را سبب شود که عمر او زود فانی و اجل او منقطع شود. داود گفت : مرا پسر عمی بود معاند و دشمن اهل بیت و مردی خبیث ، خبر به من رسید که او و عیالاتش بد می گذرانند، پس برای نفقه او براتی نوشتم و نزد او فرستادم پیش از آنکه به سوی مکه توجه کنم چون به مدینه رسیدم خبر داد مرا به این مطلب حضرت امام جعفر صادق علیه السلام . دوم در نشان دادن آن حضرت است علامت امام را به ابوبصیر در ( کشف الغمّه ) از ( دلائل حمیری ) نقل شده که ابوبصیر گفت : روزی در خدمت مولای خود حضرت صادق علیه السلام نشسته بودم که آن حضرت فرمود: ای ابومحمّد! آیا امامت را می شناسی ؟ گفتم : بلی ، وَاللّهِ الِّذی لا اِلهَ اِلاّ هُوَ، تویی امام من . و دست خود را بر زانو یا ران آن حضرت نهادم . فرمود: راست گفتی امام خود را می شناسی پس چنگ زن به دامان او و متمسک شو به او، پس گفتم : می خواهم که علامت امام را به من عطا فرمایید، فرمود: ای ابومحمّد! هنگامی که به کوفه مراجعت کردی خواهی یافت که اولادی از برای تو [متولد] شده به نام عیسی و بعد از او اولادی دیگر شود به نام محمّد و بعد از این دو پسر، دو دختر برای تو خواهد شد، و بدان که این دو پسر تو نامشان نوشته شده نزد ما در صحیفه جامعه در عدد اسامی شیعیان و نام پدران و مادران و اجداد و انساب ایشان و آنچه متولد شود تا روز قیامت . پس حضرت صحیفه ای بیرون آورد که رنگ آن زرد بود و به هم پیچیده بود.
سوم - در اخبار آن حضرت است به مردن زنی بعد از سه روز ابن شهر آشوب و قطب راوندی روایت کرده اند از حسین بن ابی العلاء که گفت نزد حضرت صادق علیه السلام بودم که خدمت آن حضرت آمد مردی با یکی از غلامان او و شکایت کرد به آن حضرت از زن خود و بدخلقی او، حضرت فرمود: بیاور او را نزد من . چون آن زن آمد، حضرت به او فرمود که چه عیبی دارد شوهر تو؟ آن زن شروع کرد به نفرین کردن به شوهرش و بد گفتن برای او. حضرت فرمود که اگر به این حال بمانی زنده نخواهی ماند مگر سه روز، گفت : باکی ندارم به جهت آنکه نمی خواهم ببینم او را هرگز! حضرت فرمود به آن مرد: بگیر دست زنت را همانا نخواهد بود مابین تو و او مگر سه روز. چون روز سوم شد آن مرد خدمت آن حضرت مشرف شد حضرت فرمود: زنت چه کرد؟ گفت : به خدا سوگند! الا ن او را دفن کردم ، من پرسیدم که چه بود حال ؟ او فرمود: او زنی بود تعدی کننده ، حق تعالی عمر او را قطع کرد و شوهرش را از او راحت نمود. چهارم در نجات دادن آن حضرت است برادر داود را از مردن به تشنگی ابن شهر آشوب نقل کرده از داود رقّی که گفت : بیرون شدند از کوفه دو نفر برادران من به قصد رفتن به مزار، در بین راه یکی از آن دو نفر را تشنگی سخت عارض شد به حدی که تاب نیاورد از حمار افتاد. برادر دیگر از حال او سرگشته و متحیر شد، پس به نماز ایستاد و نماز گزارد و خواند اللّه تعالی را و محمّد صلی اللّه علیه و آله و سلم و امیرالمؤ منین علیه السلام و ائمه علیهم السلام را یک یک تا رسید به امام زمانش امام جعفر صادق علیه السلام . پس پیوسته آن حضرت را خوانده و به آن جناب التجاء برد که ناگاه دید مردی بالای سرش ایستاده می گوید: ای مرد چیست قصه تو؟ پس او حال را برای او نقل کرد، آن مرد قطعه چوبی به او داد و گفت : بگذار این را مابین لبهای برادرت . چون آن چوب را گذاشت مابین لبهای او، برادرش به هوش آمده و چشمان خود را گشود و برخاست نشست و تشنگی اش رفت . پس به زیارت قبر رفتند و چون برگشتند به کوفه ، آن برادری که دعا می کرده به مدینه مشرف شد پس خدمت حضرت علیه السلام رسید. حضرت فرمود به او : بنشین ؛ چگونه است حال برادرت ، کجا است آن چوب ؟ عرض کرد: ای آقای من ! چون برادرم را به آن حال دیدم غصه و غمم برای او سخت شد پس چون حق تعالی روحش را به او برگردانید از بسیاری خوشحالی دیگر به چوب نپرداختم و از آن غفلت کرده و فراموشش نمودم . حضرت فرمود: همان ساعت که تو در غم برادر خود بودی ، برادر من خضر علیه السلام آمد نزد من ، من بر دست او فرستادم به سوی تو قطعه ای از چوب درخت طوبی ، پس رو کرد به خادم خود و فرمود بیاور آن سبد را. چون سبد را آورد حضرت آن را گشود و از آن قطعه چوبی بیرون آورد به عین همان چوب و نشان او داد و شناخت آن را آنگاه حضرت آن را رد کرد به جای خود.
پنجم در ذلیل شدن شیر است برای آن حضرت و نیز ابن شهر آشوب روایت کرده از ابوحازم عبدالغفار بن حسن که وارد شد ابراهیم بن ادهم به کوفه و من با او بودم و این در ایام منصور بود و اتفاقا در آن ایام حضرت جعفر بن محمّد علوی وارد کوفه گشت و چون بیرون شد از کوفه که به مدینه رجوع کند مشایعت کردند آن حضرت را علما و اهل فضل از اهل کوفه و از جمله کسانی که به مشایعت آن حضرت آمده بودند سفیان ثوری و ابراهیم ادهم بود و آن اشخاص که به مشایعت آمده بودند جلوتر از آن حضرت می رفتند که ناگاه به شیری برخوردند که در سر راه بود، ابراهیم ادهم به آن جماعت گفت بایستید تا جعفر بن محمّد علیه السلام بیاید ببینیم بااین شیر چه می کند! پس حضرت تشریف آورد امر شیر را به میان آوردند حضرت رو کرد به شیر و رفت تا به او رسید گوش او را گرفت و او را از راه دور کرد آنگاه رو کرد به آن جماعت و فرمود: آگاه باشید اگر مردم اطاعت می کردند خدا را حق طاعت خدا، هر آینه بار می کردند بر شیر بارهای خود را. فقیر گوید: که ظاهرا در این فرمایش حضرت تعریض باشد به ابراهیم ادهم و سفیان ثوری و امثال ایشان . ششم در نسوزاندن آتش ، هارون مکه را به سبب آن حضرت و نیز روایت کرده از مأمون رقّی که گفت : در خدمت آقایم حضرت صادق علیه السلام بودم که وارد شد سهل بن حسن خراسانی و سلام کرد بر آن حضرت و نشست و گفت : یابن رسول اللّه! از برای شما است رأفت و رحمت و شما اهل بیت امت اید چه مانع است شما را که از حق خود بنشینی با آنکه می یابی از شیعیانت صد هزار نفر که مقابلت شمشیر بزنند؟ حضرت فرمود: بنشین ای خراسانی ! رعی اللّه حقّک ، سپس فرمود: ای حنیفه تنور را گرم کن . پس آن کنیز تنور را گرم کرد که مانند آتش سرخ شد و بالای آن سفید گردید آنگاه فرمود: ای خراسانی ! برخیز و بنشین در تنور، مرد خراسانی عرض کرد: ای آقای من ، یابن رسول اللّه ! مرا عذاب مکن به آتش و از من بگذر خدا از تو بگذرد، فرمود: از تو گذشتم ، پس در این حال بودم که هارون مکی وارد شد و نعلینش را به انگشت سبابه اش گرفته بود عرض کرد: السلام علیک یابن رسول اللّه ! حضرت فرمود: بینداز نعلین را از دستت و بنشین در تنور، راوی گفت که هارون کفش را از دست انداخت و نشست در تنور و حضرت رو کرد به مرد خراسانی و شروع کرد با او حدیث خراسان گفتن مانند کسی که مشاهده می کند آن را، پس فرمود برخیز ای خراسانی و نظر کن به داخل تنور، گفت برخاستم و نظر کردم در تنور دیدم هارون را که چهار زانو نشسته ، آنگاه از تنور بیرون آمد و بر ما سلام کرد. حضرت فرمود: در خراسان چند نفر مثل این مرد است ؟ گفت به خدا قسم یک نفر نیست ! فرمود: ما خروج نمی کنیم در زمانی که نمی بینی در آن پنج نفر که معاضد باشند از برای ما، ما داناتریم به وقت خروج .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
| ۴۲۹ 🏷️ اندوه سرمايه داران در آخرت ┄┅═✧ا﷽ا✧═┅┄ ❁• وَ قَالَ عليه‌السلام إِنَّ أَعْظَمَ اَلْحَسَرَاتِ يَوْمَ اَلْقِيَامَةِ حَسْرَةُ رَجُلٍ كَسَبَ مَالاً فِي غَيْرِ طَاعَةِ اَللَّهِ فَوَرِثَهُ رَجُلٌ فَأَنْفَقَهُ فِي طَاعَةِ اَللَّهِ سُبْحَانَهُ فَدَخَلَ بِهِ اَلْجَنَّةَ وَ دَخَلَ اَلْأَوَّلُ بِهِ اَلنَّارَ ┅───────────────┅ ☜ و درود خدا بر او، فرمود: بزرگ‌ترين حسرت‌ها در روز قيامت، حسرت خوردن مردى است كه مالى را به گناه گرد آورد، و آن را شخصى به ارث برد كه در اطاعت خداى سبحان، بخشش كرد و با آن وارد بهشت شد، و گردآورندۀ اوّلى وارد جهنّم گرديد. ─┅•═༅𖣔✾✾𖣔༅═•┅─ ♻️ ترجمه فیض‌الاسلام: امام عليه السّلام (در زيان مال حرام) فرموده است: بزرگترين پشيمانيهاى روز قيامت پشيمانى و افسوس مردى است كه دارائى را از راه حرام بدست آورده و آنرا مردى به ارث برد و در طاعت و بندگى خدا بكار برد و بسبب آن داخل بهشت گردد و بدست آورندۀ دارائى حرام، داخل آتش . 🇯‌ 🇴‌ 🇮‌ 🇳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📖 امام عليه السلام در اين گفتار حكيمانه اشاره به نكتۀ دقيقى مى‌كند كه بسيارى، در زندگى گرفتار آن‌اند. مى‌فرمايد: «بزرگترين حسرت‌ها در قيامت حسرت كسى است كه ثروتى را از راه حرام به‌دست آورده و كسى آن را از او به ارث برده كه در راه خداوند سبحان نموده است و خداوند به‌سبب اين مال او را داخل بهشت مى‌كند و شخص اوّل را به سبب همان مال، وارد جهنم مى‌گرداند»؛ (إِنَّ‌ أَعْظَمَ‌ الْحَسَرَاتِ‌ يَوْمَ‌ الْقِيَامَةِ‌ حَسْرَةُ‌ رَجُلٍ‌ كَسَبَ‌ مَالاً فِي غَيْرِ طَاعَةِ‌ اللّٰهِ‌، فَوَرِثَهُ‌ رَجُلٌ‌ فَأَنْفَقَهُ‌ فِى طَاعَةِ‌ اللّٰهِ‌ سُبْحَانَهُ‌، فَدَخَلَ‌ بِهِ‌ الْجَنَّةَ‌، وَ دَخَلَ‌ الْأَوَّلُ‌ بِهِ‌ النَّارَ). گاه مى‌شود كه انسان مالى به‌دست مى‌آورد ولى نمى‌تواند از آن استفاده كند و از دست مى‌رود. چنين كسى واقعاً گرفتار حسرت مى‌شود كه چرا از اين مال براى دنيا و آخرتم استفاده نكردم ولى از آن فراتر حسرت كسى است كه مال حلالى را به‌دست آورده ولى خودش از آن به نفع آخرتش بهره نگرفته و وارثان از آن بهره گرفته‌اند و در قيامت مى‌بيند آن‌ها با اموالى كه او با تلاش و زحمت به‌دست آورده بود به جايى رسيده‌اند و خودش محروم مانده است. ولى از همۀ اين‌ها بدتر حسرت كسى است كه مال حرامى را با تلاش و زحمت به‌چنگ آورده و براى وارثانش گذاشته و وارثان بى‌آن‌كه از حرام بودن آن باخبر باشند آن را در راه خدا انفاق كرده‌اند و ذخيرۀ يوم المعاد آن‌ها شده است. در حالى كه آن‌كَس كه مال را به‌دست آورده در آن روز گرفتار مجازات الهى مى‌شود. چنين حسرتى اعظم حسرت‌هاست. اين احتمال نيز وجود دارد كه وارثان از حرام بودن آن آگاه مى‌شوند ولى از آن‌جا كه صاحبانش رانمى‌شناسند به عنوان اموال مجهول المالك كه روش مصرف آن، به نيازمندان است به فقرا مى‌دهند و از اين راه حسناتى به‌دست مى‌آورند در حالى كه پديدآورندۀ مال گرفتار سيئات خويش است. ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| 🎥 اهمیت و جایگاه ماه ذی القعده و دهه اول ذی الحجه 🎤 حجت‌الاسلام والمسلمین دام عزّه ⏱ زمان: ۱۰ دقیقه 📥 حجم: ۲۰ مگابایت @nasery_ir ‌ ‌ ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
🌙 ماه ذی القعده ماه ممتازی بوده و هست و خواهد بود. ماهی است که حضرت موسی(علیه السلام) در آن به کوه طور رفت. همانطور که قرآن فرمود: «وَ واعَدْنا مُوسى‏ ثَلاثينَ لَيْلَةً وَ أَتْمَمْناها بِعَشْرٍ فَتَمَّ ميقاتُ رَبِّهِ أَرْبَعينَ لَيْلَة» (اعراف۱۴۲: و ما با موسی، سی شب وعده گذاشتیم؛ سپس آن را با ده شب (دیگر) تکمیل نمودیم؛ به این ترتیب، میعاد پروردگارش (با او)، چهل شب تمام شد.) 🔸 با حضرت موسی علیه السلام قرار و مواعده شد که سی شب با خدا خلوت کند؛ حضرت موسایی که خودش پیغمبر است، حضرت موسایی که رسول است، نبی است، تمام اوقاتش غرق توجه به خداست، آخرش یک فاصله ای را برای استغراق در توجهات به حق تعالی بگذارد. 🔹 او که خودش پیغمبر است ولی خدایا برای این بشر چه کار کرده ای که هرچه با تو ارتباط برقرار می کند باز هم راه رشد هست! باز راه ترقی هست! باز راه درک خیرات هست. ما راه بی پایانی در پیش داریم. 🔸 این قضایا که همینجوری و اتفاقی در قرآن نیامده است. این‌ها الگوسازی و اسطوره سازی است؛ یعنی آقا این که پیغمبر ما بود، کلیم الله بود و اعلمِ اهل زمانش بود و متُذّکر بود؛ اما در آخر، زمانی را خالص برای خدا گذاشت «وَ وَاعَدْنَا مُوسَى ثَلَاثِينَ لَيْلَةً وَ أَتْمَمْنَاهَا بِعَشْرٍ» تازه یک دهۀ دیگر هم اضافه شد «فَتَمَّ مِيقَاتُ رَبِّهِ» 🔹 لذا در سیرۀ علمای بزرگ حوزه همیشه این سیره بوده است که در این ماه ذی القعده به بیشتر می پرداختند و ذخیره سازی برای طول سالشان می کردند و این دستور را می دادند. | @nasery_ir ‌ ‌ ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰─────────── ‌ ‌
🔻 اهل بیت علیهم‌السلام، یک داروخانه معنوی فراگیر سر راه ما قرار دادند. ما با وجود این داروخانه معنوی عظیم کجا می رویم و در جست‌وجوی چه هستیم؟ 🔸 همین‌طور که بدن امکان دارد آسیب ببینید و انواع بیماری و مشکلات را پیدا کند روح هم همینجور است. اهل بیت علیهم السلام، این داروخانه معنوی را برای درمان روح برای ما قرار دادند. 🔹 عمده دارویی که سموم روح را تخلیه می کند و توجه به حق تعالی است. این ماه، ماه ذی القعده ماه استغفارِ بیشتر است. 🔸 استغفار یعنی چه؟ یعنی طلب بخشایش از خداوند؛ مثل یک پاک کنی که انسان بردارد و خط خطی های بی موردی که در دفتر سرنوشتش انجام داده را شروع به پاک کردن کند. 🔹 استغفار منشأ همۀ خیرات است. آیۀ قرآن می فرماید: وَ يَا قَوْمِ اسْتَغْفِرُوا رَبَّكُمْ ثُمَّ تُوبُوا إِلَيْهِ يُرْسِلِ السَّمَاءَ عَلَيْكُمْ مِدْرَارًا وَ يَزِدْكُمْ قُوَّةً إِلَىٰ قُوَّتِكُمْ وَ لَا تَتَوَلَّوْا مُجْرِمِينَ(هود۵۲: و ای قوم من! از پروردگارتان طلب آمرزش کنید، سپس به سوی او بازگردید، تا (باران) آسمان را پی در پی بر شما بفرستد؛ و نیرویی بر نیرویتان بیفزاید! و گنهکارانه، روی (از حق) بر نتابید). 🔸 با استغفار ظاهراً و باطناً آسمان بر شما بارش خواهد کرد. اگر ما میدانستیم چقدر برکت در این است به هیچ کارهای متشتت دیگر نمی پرداختیم. «وَ يَزِدْكُمْ قُوَّةً إِلَى قُوَّتِكُمْ» ای که دچار ضعف روح شده ای، این پیوند را با استغفار با خدا برقرار کن. 🔹 در آیه ای دیگر می فرماید: «وَ يُمْدِدْكُمْ بِأَمْوَالٍ وَ بَنِينَ وَ يَجْعَلْ لَكُمْ جَنَّاتٍ وَ يَجْعَلْ لَكُمْ أَنْهَارًا »(نوح۱۲: و شما را با اموال و فرزندان فراوان کمک کند و باغهای سرسبز و نهرهای جاری در اختیارتان قرار دهد!) ای که در جست‌وجوی رشد حتی رشد اقتصادی هستی بدان کلیدهای اصلی دست خداست. 🔸 تو کار خودت را خوب انجام بده، نمی خواهد حد و حدود و وظیفه برای خدا مشخص بکنی که خدایا این کار را بکن، آن کار را بکن. تو کار خودت را خوب بکن «وَ يُمْدِدْكُم بِأَمْوَالٍ وَ بَنِينَ» کثرت نفس، ذریه، خیر، هرچه میخواهی در استغفار و ارتباط با خداست. @nasery_ir ‌ ‌ ‌╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
مباحث
💥صحبتهایی صریح در خصوص لایحه عفاف و‌ حجاب👇 __________________________ ✍️ مهندس ستاری بعد از مدتها
🚨 هشدار❗️❗️❗️ 🔴 چرا رسانه های غربگرا با لایحه عفاف و مانند طرح برخورد نکردند؟ 🔰بمباران رسانه ای، حجم تحریف و شبهه پراکنی رسانه های غربگرای داخلی و معاند خارجی و همچنین فعالیت های تخریبی این جریانات در شبکه های اجتماعی، در مورد طرح فضای مجازی مجلس (مشهور به صیانت) با نوع موضع گیری آنها در خصوص لایحه عفاف و حجاب قابل مقایسه با یکدیگر نیست. 👈 هم از بخش هایی از محتوای این لایحه که در رسانه های رسمی منتشر شده و هم از نوع مواجهه رسانه های غربگرا در این موضوع متوجه می شویم که این لایحه در نهایت به نفع بی بندو بارهاست و معضل به وجود آمده در زمینه حجاب و عفاف را حل نمی کند. اتفاقاً در برخی موارد منجر به هنجارشکنی های قبلی می شود❗️ ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
🔴 این بیشرف، عضو سابق شبکه تجزیه طلبان کرد که از نیروهای آموزش دیده برای علیه ایران است که با پوشش بازجو - خبرنگار و مجری شبکه تروریستی اینترنشنال فعالیت می‌کند. 🔹 او به خوبی می‌داند زمانی که تکنیک در قضیه مهسا امینی روی قشری از مردم ایران جواب داده، اینبار هم می‌تواند جواب بگیرد و لجن پراکنی کند. 🔹 مرجع و منبع ها، خبرنگاران و شبکه‌های معاند است و اخبار و تحلیل‌های آن‌ها را بین مردم پمپاژ می‌کنند. ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
🔴 چند جهت‌گیری‌ تحولی برای شعام 🔻شورای‌عالی امنیت ملی، بعد از یک رخوت ۱۰ ساله، نیاز به نوسازی دستور کار و اتخاذ جهت‌گیری‌های تحولی دارد؛ از جمله: 🔹تشکیل اتاق فرمان جنگ تحمیلی اقتصادی و بدست گرفتن هماهنگی راهبردی ِسیاست‌های اقتصادی 🔹کنار گذاشتن مماشات سازمانی در مبارزه با قاچاق کالا و هدایت سرمایه سرگردان قاچاق به سمت تحرک بخشی به صادرات مرزی 🔹 انحلال ستاد ملی کرونا و امثال آن و تمرکز در مدیریت کلان بحران‌های ملی 🔹 موشکافی نارسایی‌های راهبردی در حوزه اقتصاد بین‌الملل و تقسیم کار دوباره میان دستگاه‌های موازی و کم‌کار 🔹 طراحی سیاست یکپارچه نسبت به تجمعات مردمی و اغتشاشات احتمالی بمنظور کاهش تنش‌ها و شنیدن صدای اعتراضات سالم و مردمی ✍️ روح الله ایزدخواه ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
🔴 قالیباف: سکوت وطن‌فروشان از شهادت جوانان مملکت از چشم مردم دور نخواهد ماند 🥀 شهادت مظلومانه پنج مرزبان در هنگ مرزی سراوان قلب مردم ایران را به درد آورد. 🔹سکوت و رضایت ضمنی خائنان و وطن‌فروشان از شهادت جوانان شجاع مملکت در حوادث تروریستی از چشم مردم ایران دور نخواهد ماند. 🔹فریاد این نااهلان در زمان مجازات قاتلان و تروریست‌ها بلند است؛ اما هنگام شهادت جوانان رعنای این مرز و بوم سکوت می‌کنند. 🔹هر کسی که به وطن خود پشت کند و با دشمنان ایران یکدل و یکصدا شود، چنان سیلی محکمی از مردم ایران خواهد خورد که در تاریخ ماندگار خواهد شد.
🔴 یه دختره مریض و بخاطر بیماری میمیره، از رییس جمهور و رییس مجلس و رییس قوه قضاییه بیانیه و دستور و پیگیری میدن ولی ۶ تا سرباز جوان دسته گُل کم سن و سال ما رو راحت میان به شهادت میرسونن و فرار می کنن ...
🔴 می‌نویسم دارابی؛ بخوانید توجیه المسائل! فردی که درون ضریح شهدای کربلا دنبال سوسک می‌گشت، اکنون در حال حمله به مطالبه گران در ایتا هست که چرا به یک زن در حرم امام رضا حساسیت بخرج میدهید! ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
🔴 اوج وقاحت رو باید در این خانواده پلید جستجو کرد. این استوری برادر هست. پدر خبیثش با یک کل کشور رو چند ماه به آشوب کشید و باعث ریخته شدن خون ادمهای بیگناه زیادی شد و خیلی از خانواده ها را داغدار و کودکان زیادی را یتیم کرد. اما همچنان ‌ آزادانه در جمهوری اسلامی علیه امنیت ملی آشوب ایجاد می کنند!!! 🔰 آری... در حقیقت اعدام، حق‌ فتنه انگیزی شما بوده و هست! @Moohem ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
🔴 انتقاد تند حسین شریعتمداری از لایحه قوه قضاییه در مورد عفاف و حجاب 🔻 لایحه عفاف یا گسترش بی‌حجابی؟! 🔹 نگاهی به مفاد این لایحه و مقایسه مواد پیشنهادی آن با قوانین موجود، این تلقی را به دنبال دارد که انگار لایحه یاد شده نه برای مقابله با بی‌حجابی، بلکه با هدف (ولو ناخواسته‌) حذف موانع قانونی موجود و زمینه‌سازی برای گسترش این پدیده زشت و پلشت تهیه شده است! - اولاً؛ وظیفه تصریح شده مقابله با جرم مشهود از مأموران سلب شده است! - ثانیاً؛ مجازات ، از دایره جرایم کیفری حذف شده و به جرایمی از نوع «تخلف‌»! آن‌هم با مجازات نقدی تقریباً ناچیز تبدیل شده است! - ثالثاً؛ امکان برخورد با این پدیده عفت‌سوز از سایر نهادهای ضابط قضایی مانند بسیج و سپاه گرفته شده و حال آنکه برخورد آنان با جرایم مشهود یک مأموریت قانونی و مصوب مجلس و فرماندهی کل قواست! - رابعاً مردم از انجام تکلیف دینی و قانونی و نهی از منکر نه فقط منع شده‌اند، بلکه اقدام آنها در این زمینه به‌گونه‌ای یک اقدام مجرمانه نیز تلقی شده است! و مثلاً حق ندارند از تردد کشف‌حجاب‌کنندگان در معابر عمومی و انظار عامه جلوگیری کنند! 🔹 به ماده یک این لایحه نظری بیندازید! چه می‌بینید؟! مطابق این ماده، نیروی انتظامی در صورت مشاهده جرم مشهود کشف حجاب، حق کمترین برخورد و ممانعتی ندارد! خُب، باید چه کند؟‌ باید برای کشف‌حجاب‌کننده پیامک بفرستد و به او تذکر بدهد! اگر مراعات نکرد چه؟ پیامک دوم! اگر بازهم... پیامک سوم! و‌... خودتان قضاوت کنید. آیا این فرمول پیشنهادی در لایحه یاد‌شده غیر از رها کردن پدیده خانمان‌برانداز و عفت‌سوز کشف حجاب و تشویق دشمن به بهره‌گیری از زنان فریب‌خورده برای ادامه این راه پلشت، مفهوم و معنای دیگری دارد؟! آیا این ماده خنده‌دار نیست؟! البته که خنده‌دار نیست، بلکه بر احوال ملت و خون شهدا و شهید و شهادت و مجاهدت‌های ۴۴ ساله ملت و... باید‌ گریست! 🔹 در جای جای این لایحه، مجازات‌هایی که برای کشف حجاب در قوانین جاری کشور پیش‌بینی شده، تخفیف یافته و به جزای نقدی تبدیل شده است. جزای نقدی پیش‌بینی شده در لایحه نیز اگرچه بسیار ‌اندک و ناچیز است ولی حتی اگر مبالغ کلانی هم باشد، بازهم بی‌اثر است و بازدارنده نیست‌! چرا؟! ظاهراً تهیه‌کنندگان محترم این لایحه نمی‌دانند که دشمن از پدیده بی‌حجابی به عنوان یک اهرم موثر برای مقابله با عفت عمومی، فروپاشی نهاد خانواده و نهایتاً مقابله با اساس نظام و هویت اسلامی مردم این مرز و بوم استفاده می‌کند. به بیان دیگر، بی‌حجابی زنان و پوشش‌های زننده مردان بخشی از یک است و بدیهی است که دشمن برای پرداخت هزینه آن، حتی در مقیاس کلان نیز کمترین تردیدی به خود راه نمی‌دهد. 🔹 چند تن از زنان بی‌حجاب دستگیر شده که از اجیر‌شدگان دست‌چندم و بی‌اهمیت بوده‌اند، اعتراف کرده‌اند که برای هر یک ساعت حضور در خیابان مبلغ سه دلار دستمزد می‌گرفته‌اند و یکی از آنها میزان درآمد یک ماه خود را ۵۰ میلیون تومان اعلام کرده بود. حالا حساب کنید که عوامل اصلی و سرنخ‌ها چه میزان کلانی دریافت می‌کنند؟! اگر تهیه‌کنندگان محترم لایحه تصور می‌کنند که با جریمه نقدی می‌توانند از ادامه بی‌حجابی جلوگیری کنند، به جرأت می‌توان گفت که از الفبای ترفندهای دشمن نیز چیزی نمی‌دانند! 🔹 درباره خسارت‌بار بودن لایحه یاد شده، گفتنی‌های دیگری نیز هست، که برای پیشگیری از اطاله کلام، می‌گذاریم و به فرصت دیگری موکول می‌کنیم؛ اما در این میان دو نکته حائز اهمیت و سرنوشت‌ساز را نمی‌توان و نباید نا‌گفته گذاشت؛ 🔹 اول: این لایحه از سوی قوه قضائیه ارائه شده است و با شناختی که از شخصیت برجسته، متقی، انقلابی و هوشمند جناب آقای اژه‌ای، ریاست محترم و فداکار قوه قضائیه در دست است و کارنامه سراسر افتخار ایشان نیز بهترین گواه آن است، بسیار بعید می‌دانیم که از متن لایحه مورد ‌اشاره با خبر باشند. از این روی استدعا داریم لایحه را به دقت مطالعه فرمایند و -با عرض پوزش- به نظر مشاوران بسنده نکنند. 🔹 دوم: نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی از هر سلیقه سیاسی که برخوردار باشند، به یقین در پایبندی به اسلام عزیز و حفظ عفت و سلامت جامعه و خانواده ‌اشتراک نظر دارند. مطالعه لایحه یاد‌شده به وضوح و بدون کمترین تردیدی می‌تواند طرد قطعی آن از سوی نمایندگان ملت را به دنبال داشته باشد. 🔻 مطالعه کامل این یادداشت: kayhan.ir/fa/news/265494 ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 اینجا مشهد است نه پاریس! 🔹 وقاحت این لکاته ها رو ببینید که در این شل گرفتن این طور وقیحانه میان تو خیابون !! با ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
🔴 بزرگراهی برای برهنگی.... فاجعه لایحه جدید آنجاست که اگر کسی علاوه بر کشف حجاب ، برهنه هم بشود در نهایت به مجازات درجه شش محکوم خواهد شد. این لایحه نه تنها جلوی کشف حجاب را نمی‌گیرد بلکه راه را برای برهنگی هم آزاد می‌کند. سیستم های امنیتی باید بررسی کنندچه کسانی یا جریانی پشت پرده طراحی این لایحه هستند!!!