eitaa logo
مباحث
1.7هزار دنبال‌کننده
37.6هزار عکس
33.6هزار ویدیو
1.7هزار فایل
﷽ 🗒 عناوین مباحِث ◈ قرار روزانه ❒ قرآن کریم ؛ دو صفحه (کانال تلاوت) ❒ نهج البلاغه ؛ حکمت ها(نامه ها، جمعه) ❒ صحیفه سجادیه ؛ (پنجشنبه ها) ⇦ مطالب متفرقه ⚠️ برای تقویت کانال، مطالب را با آدرس منتشر کنید. 📨 دریافت نظرات: 📩 @ali_Shamabadi
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
| ۴۴۱ 🏷️ حکومت، میدان آزمایش ┄┅═✧ا﷽ا✧═┅┄ ❁• وَ قَالَ عليه‌السلام اَلْوِلاَيَاتُ مَضَامِيرُ اَلرِّجَالِ ┅───────────────┅ ☜ و درود خدا بر او، فرمود: فرمانروايى، ميدان مسابقه مردان است ─┅•═༅𖣔✾✾𖣔༅═•┅─ ♻️ ترجمه فیض‌الاسلام: امام عليه السّلام (دربارۀ حكمرانان) فرموده است: حكومتها ميدانهاى (آزمايش) مردان است (چنانكه در اصطبلها اسبهاى مسابقه در دواندن شناخته ميشوند هنگاميكه كسى به حكومت رسيد نيكى و بديش آشكار مى‌گردد). 🇯‌ 🇴‌ 🇮‌ 🇳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📖 امام عليه السلام در اين كلام كوتاه حكيمانه اشاره به يكى از مهمترين روش‌هاى آزمودن شخصيت‌ها كرده، مى‌فرمايد: «منصب‌هاى حكومتى، ميدان آزمون و مسابقۀ مردان است»؛ (الْوِلَايَاتُ‌ مَضَامِيرُ الرِّجَالِ‌). هم شخصيت و ظرفيت آن‌ها در اين‌گونه حالات آشكار مى‌شود و هم استعداد و توان و لياقت آنان. 💡 «مضامير» جمع «مضمار» از مادۀ «ضُمور» (بر وزن ظهور) به معناى لاغر شدن گرفته شده و مضمار به ميدانى گفته مى‌شد كه اسب‌ها را بعد از پرورش و تقويت كامل جهت مسابقۀ اسب سوارى به آن‌جا مى‌آوردند و با تمرين‌هاى مكرّر آن‌ها را لاغر و چابك مى‌ساختند؛ بنابراين مضمار به معناى ميدان تمرين است و گاه به محل مسابقه نيز اطلاق مى‌شود و در كلام حكيمانۀ مورد بحث در همين معنا استعمال شده است. انسان‌ها را در ميدان‌هاى مختلفى مى‌توان آزمود؛ گروهى به‌وسيلۀ مال و ثروت، گروه ديگرى به‌وسيلۀ فقر و ناتوانى، گروهى ديگر به‌وسيلۀ مصائب و حوادث سخت و دردناك. ولى در ميان ميدان‌هاى آزمون و مسابقه به‌خصوص براى شخصيت‌هاى برجسته حساس‌ترين ميدان، ميدان حكمرانى است. آن‌جاست كه معلوم مى‌شود چه كسانى را فرامى‌گيرد و پا از گليم خود فراتر مى‌نهند و چه كسانى به واسطۀ داشتن ظرفيت كامل تغييرى در وضع آن‌ها رخ نمى‌دهد. چه كسانى براى اندوختن مال و ثروت از طريق حكومت، به ظلم و ستم به ديگران مى‌پردازند و چه كسانى را از دست نمى‌دهند. چه افرادى به نفع طرفداران خود حكم ظالمانه مى‌كنند و چه اشخاصى همگان در برابر آن‌ها يكسان‌اند. به‌راستى بسيار مشكل است كسانى را پيدا كنيم كه بعد از رسيدن به مقام‌هاى بالا تغيير و دگرگونى در حال آن‌ها پيدا نشود جز معصومين عليهم السلام كه كمترين تغييرى پيدا نمى‌كردند. اميرمؤمنان على عليه السلام آن روز كه در گوشۀ خانه نشسته بود و ديگران به‌ناحق حكومت مى‌كردند زندگى زاهدانه‌اى داشت و آن روز نيز كه به حكومت رسيد همان زندگى زاهدانه را - و شايد به‌طور كامل‌ترى - ادامه داد. ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
🤔 همزیستی تا کجا؟! ⭕️ امتداد نگاه صورتی به آزادی پوشش به کجا ختم میشود؟‌ ❌ (تنها تصویر یک واقعی است و بقیه عکس‌ها برای تقریب به ذهن امتداد نگاه گروه اول، طراحی شده است.) 👇👇
(ادامه👇) ⭕️ همزیستی تا کجا؟! امتداد نگاه صورتی به آزادی پوشش به کجا ختم میشود؟ 📸 عکسی مربوط به یک نمایشگاه نقاشی منتشر شد که در آن شاهد حضور افراد محجبه و بی حجاب در کنار هم هستیم (عکس 1). 🔻چه بسا برخی از افراد مذهبی (که اصطلاحا معرفی میشوند)، دختران بی حجاب حاضر در عکس را دختران حاج قاسم معرفی و این عکس را نشانه همزیستی مسالمت آمیز و اتحاد مردم ایران قلمداد کنند و آرزو کنند روز به روز بیشتر شاهد این قاب های مشترک باشیم. 🔻در مقابل اما دلسوزانی وجود دارند که آنها هم اتفاقا قائل به دختران حاج قاسم هستند و میدانند خیلی از آنها متأثر از فضای رسانه ای، این پوشش را انتخاب کرده اند و قصد اهانت به فرهنگ دیگران را ندارند و... ✅ اما با مذهبی صورتی ها یک تفاوت مهم دارند؛ 🔻آنها اگرچه دختران بی حجاب را مانند خواهر خود عزیز بدارند؛ اما بخاطر همین محبت فیمابین، نسبت به رفتارهای اشتباه یکدیگر بی تفاوت نیستند؛ آنها بدون اینکه دختران بی حجاب را متهم کنند، فعل بی حجابی را رد میکنند و آسیب های آن را گوشزد میکنند. 💭 تفاوت دیگر «آینده نگری» است که گروه اول دقت کافی به آن ندارند؛ مذهبی‌صورتی ها فقط قاب اول را میبینند و علاقه مند هستند با تکیه بر نقاط اشتراک، از تفاوت های جزئی مانند نوع پوشش چشم پوشی کنند؛ اما گروه دوم به امتداد این نگاه می اندیشد و از گروه اول این سوال را میپرسند که بدون مرزبندی، تا کجا میتوانید تفاوت ها را نادیده گرفت؟ همزیستی مسالمت آمیز دقیقا تا کجا؟ اساسا مشکلی با تصاویر دو و سه و چهار دارید یا نه؟ اگر بله، برای توقف این فرآیند چه نقشی برای خود قائل هستید؟ 🔻به عقیده گروه دوم نگاهی که فعل بی حجابی را با عنوان وحدت و جذب حداکثری میپذیرد، توجیهی وجود ندارد که چند صباح دیگر، برهنگی و حتی انحرافات رفتاری و اخلاقی دیگر را نپذیرد؟ آیا منادیان وحدت، بر محور این وحدت اندیشیده اند؟ 🔻سررشته این نگاه در میان مسئولین نیز قابل مشاهده است؛ در اینجا میتوان از آقای خسروپناه به عنوان مسئول شورای عالی انقلاب فرهنگی پرسید اینکه عنوان میکنید گفتمان سازی مقدم بر اجرای قانون است در مورد کدام یک از تصاویر بالا صادق است؟ آیا در مقابل تصویر دو و سه و چهار هم صرفاً قائل به کار فرهنگی و گفتمان سازی و... هستید یا به نوعی از بازدارندگی هم میاندیشید؟ ________________________ ❌ (تنها تصویر یک واقعی است و بقیه عکس‌ها برای تقریب به ذهن امتداد نگاه گروه اول، طراحی شده است.) ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ‌ ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
مباحث
برنده اصلی #کشف_حجاب... با کشف #حجاب شما نه شهر زیبا میشه نه جمهوری اسلامی ساقط! #زن_زندگی_آزادی ـ
با شما نه شهر زیبا می شه و نه جمهوری اسلامی ساقط!😒 برنده اصلی این تز صنف مشاطه گران و پزشکان زیبایی هستن و بازنده اصلی خود خانم ها که تو یه دور باطل رقابتی برای کسب رضایت جنس مذکر می افتن!😔 ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
🔴 رذالت اینها را پایانی نیست...