6.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ #ببینید | فلسفه #حجاب
🔹 سوال خیلی هاست!! ″ لا اكراه فی الدین″ یعنی چه؟! خیلی عالی بیان می کند حتماً ببینید و در صورت نياز استدلال كنيد...
◀️ دکتر غلامی
#حجاب_حکم_خدا
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
مباحث | فقه و احکام
26.07M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 #ببینید | صحبت های جذاب و چالشی استاد #رحیم_پور ازغدی با موضوع #حجاب
❓ قانون حجاب حد الهی یا تعزیر؟
❓ گشت ارشاد چه میکند؟
❓ دستاورد 40 ساله قانون حجاب چیست؟
❗ سفر استاد به هلند و جاهای منشوری که رفت!
❓ "لااکراه فی الدین" و حجاب اجباری تناقض ندارند؟
❓ با بی حجابان هتاک چه باید کرد؟
❓ کنترل اختلاس مهم تر است یا بی حجابی؟
❓ جدال لفظی استاد با چند دانشجو
❓صحبت های جدید درباره اکبرگنجی و سروش
❓ فحشای قانون شکنانه بهتر است یا فساد آزاد زیر چتر قانون؟
🔞 انواع جدید لباس های بی حجابان و عکس هایی که در شورای عالی انقلاب فرهنگی نمایش داده شد...
و...
╭────๛- - - - - ┅╮
│📱 @Mabaheeth
╰───────────
هدایت شده از مباحث
17.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌸 «#آرامش_روانی، اولین اثر فردی حجاب»
🔻غریزه جنسی یک بُعد جنسی دارد و یک بُعد روحی...
🔻بعد جسمی اشباعپذیر است؛ اما اگر بعد روحی با بدپوششی تحریک شد، در جامعه رقابتی آغاز خواهد شد که هیچ کسی در پیروزی نخواهد داشت...
🎙️ دکتر غلامی
#حجاب_حکم_خدا
#حجاب
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
╭────๛- - - - - ┅╮
│📱 @Mabaheeth
╰───────────
16.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚨 قابل توجه دخترانی که حاضر میشن به عنوان دوست دختر حتی چندسال با یک پسر دوست باشند و ...
#حجاب_حکم_خدا
#مهربان_باشیم
#حجاب
_______________________
✍️ ممنون از عزیزی که زحمت ویرایشِ فایل ارسالی قبلی را کشیدند.
╭────๛- - - - - ┅╮
│📱 @Mabaheeth
╰───────────
9.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ابراز وجود | ویترین نباشید ...
🧕🏻 کسی که زیبایی اندیشه داشته باشد، زیبایی بدنش رو نشون نمی ده 💅
🎙️ دکتر علی شریعتی
@Clad_Girls
#حجاب_حکم_خدا
#واجب_شرعی
#حجاب
@Mabaheeth | مباحث
╰──────────────
14.24M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 با بیحجابی چطور باید مقابله کرد؟
رابطۀ حجاب و عفاف و حیا چیست؟
پاسخ دکتر علی غلامی به این پرسش
#حجاب_حکم_خدا
#حجاب | #حیا
╭────๛- - - - - ┅╮
│📱 @Mabaheeth
╰───────────
مباحث
#کتاب_بخوانیم #کتاب منتهی الآمال باب هشتم : در تاریخ حضرت امام بحق ناطق مبین المشکلات و الحقائق جن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مباحث
شانزدهم | محمّد بن مسلم بن رباح یا (ریاح ) ابوجعفر ( الطحّان الثقفی الکوفی از بزرگان اصحاب باقرین ع
#کتابخوانی | #منتهی_الآمال
هفدهم | معاذ بن کثیر الکسائی الکوفی
که از شیوخ اصحاب حضرت صادق علیه السلام و از ثقات ایشان و از کسانی است که روایت کرده نص بر امامت حضرت موسی بن جعفر را از پدرش علیه السلام.
و در روایت ( تهذیب ) است که او کرباس می فروخت ، وقتی ترک کسب کرد حضرت صادق علیه السلام احوال او را پرسید، گفتند: ترک کرده تجارت خود را، فرمود: ترک کسب ، عمل شیطان است هرکه ترک کند تجارت و کسب را دو ثلث عقلش می رود.
و هم روایت است که وقتی معاذ در موقف عرفات نظر افکند به اهل موقف دید مردم بسیار به حج آمده اند خدمت حضرت صادق علیه السلام رسید و گفت : همانا اهل موقف بسیار می باشند! حضرت نظری به ایشان افکند پس فرمود: نزد من بیا یا اباعبداللّه ! آنگاه فرمود: ( یَاءتی بِهِ الْمَوْجُ مِنْ کُلُّ مَکان ) یعنی؛
نه به خدا قسم نیست حج مگر برای شما،
نه به خدا قسم قبول نمی کند خدا مگر از شما.
هجدهم | معلی بن خُنیس بزّاز کوفی مولی ابی عبداللّه الصادق علیه السلام
از روایات ظاهر می شود که او از اولیاء اللّه و از اهل بهشت است و حضرت صادق علیه السلام او را دوست می داشته و وکیل و قیّم بر نفقات عیال آن حضرت بوده.
شیخ طوسی در ( کتاب غیبت ) فرموده : و از ممدوحین، معلی بن خنیس است و او از قوام حضرت صادق علیه السلام بود، و داود بن علی او را به این سبب کشت و او پسندیده بود نزد حضرت صادق علیه السلام و بر طریقه او گذشت.
و روایت شده از ابوبصیر که گفت : چون داود بن علی، معلی را کشت و به دار کشید او را، بزرگ آمد این بر حضرت صادق علیه السلام و دشوار آمد بر او، به داود فرمود: ای داود! برای چه کشتی مولای مرا و وکیل مرا در مال و عیالم؟ به خدا سوگند که او وجیه تر بود از تو نزد خدا، و در آخر خبر است که فرمود: آگاه باش به خدا سوگند که او داخل بهشت گردید.
✍️ مؤلف گوید: از اخبار ظاهر می شود که حضرت صادق علیه السلام در وقت قتل معلی، در مکه بود. چون از مکه تشریف آورد، نزد داود رفت فرمود: مردی از اهل بهشت را بکشتی ، گفت : من نکشتم ، فرمود: کی کشت او را؟ گفت : سیرافی او را بکشت و سیرافی صاحب شرطه او بود، حضرت از او قصاص کرد و او را به عوض معلی بکشت.
و از معتّب روایت است که حضرت صادق علیه السلام آن شب در سجده و قیام بود و در آخر شب نفرین کرد بر داود بن علی. به خدا سوگند که هنوز سر از سجده بر نداشته بود که صدای صیحه شنیدم و مردم گفتند: داود بن علی وفات کرد! حضرت فرمود: همانان من خواندم خدا را به دعا تا فرستاد خداوند به سوی او ملکی که عمودی بر سر او زد که مثانه او را شکافت.
شیخ کلینی و طوسی ( به سند حسن کالصحیح ) از ولید بن صبیح نقل کرده اند که مردی خدمت حضرت صادق علیه السلام رسید و ادعا کرد بر معلی بن خنیس دینی را بر او، و گفت : معلی برد حق مرا، حضرت فرمود: حق تو را برد آن کسی که او را کشت؛ پس فرمود به ولید برخیز و بده حق این مرد را همانا می خواهم خنک کنم بر معلی پوست او را اگرچه خنک می باشد(یعنی حرارت جهنم به او نرسیده)
و نیز کلینی روایت کرده از ولید بن صبیح که گفت: روزی خدمت حضرت صادق علیه السلام مشرّف شدم. افکند نزد من جامه هایی و فرمود: ای ولید! رد کن اینها را به نوردهای خود [یعنی خدمت آن حضرت پارچه های ندوخته بود که تاهش را باز کرده بودند. حضرت به او فرمود که آنها را بپیچید و تاه کند] ولید گفت : من برخاستم مقابل آن حضرت. فرمود: خدا رحمت کند معلی بن خنیس را! من گمان کردم که آن حضرت شبیه کرد ایستادن مرا مقابل خود به ایستادن معلی در خدمتش؛ پس فرمود: اف باد برای دنیا که خانه بلا است، مسلّط فرموده حق تعالی در دنیا دشمنش را بر ولیّش.
و نیز شیخ کلینی روایت کرده از عقبه بن خالد که گفت : من و معلی و عثمان بن عمران مشرف شدیم خدمت حضرت صادق علیه السلام؛ همین که حضرت ما را دید فرمود: مرحبا مرحبا به شما! این صورتها دوست دارند ما را و ما دوست می داریم ایشان را ( جَعَلَکُمُ اللّهُ مَعَنا فِی الدُّنْیا وَ الآخِرَهِ ) ؛ قرار دهد شما را خداوند تعالی با ما در دنیا و آخرت.
شیخ کشّی روایت کرده که چون روز عید می شد معلی بن خنیس بیرون می رفت به صحرا ژولیده مو و گردآلوده در زیّ ستمدیده حسرت خورنده. همین که خطیب منبر می رفت دست خود را به آسمان بلند می کرد و می گفت: ( اَللّهُمَّ هذا مَقامُ خُلَفائِکَ وَ اَصْفیائِکَ وَ مَواِضعُ اُمَنائِکَ الَّذینَ خَصَصْتَهُمُ ابْتَزُّوها ... الخ )
نوزدهم | هشام بن محمّد السّائب الکلبی ابوالمنذر
عالم مشهور به فضل و علم، عارف به ایام و انساب از علمای مذهب ما است
گفت: علت بزرگی پیدا کردم به حدّی که علم خود را فراموش نمودم. خدمت امام جعفر صادق علیه السلام رسیدم؛ پس آشامانید به من علم را در کاسه ای، همین که آن کأس را نوشیدم علم به من عود کرد و حضرت صادق علیه السلام به او عنایت داشت و او را نزدیک خود می نشانید و با او، گشاده رویی و انبساط می فرمود و او کتب بسیار تألیف نموده در انساب و فتوحات و مثالب و مقاتل و غیره، و این همان کلبی نسّابه معروف است و پدرش محمّد بن سائب کلبی کوفی از اصحاب حضرت باقر علیه السلام و از علماء و صاحب تفسیر است.
از سمعانی نقل شده که در ترجمه او گفته: ( اِنَّهُ صاحِبُ التَّفْسیرِ کانَ مِنْ اَهْلِ الْکُوفَهِ وَ قائِلا بِالرَّجْعَهِ وَ ابْنُهُ هِشامُ ذَانَسَبٍ عالٍ وَ فِی التَّشَیُّع غالٍ ) .
بیستم | یونس بن ظبیان کوفی
که از روات اصحاب حضرت صادق علیه السلام است و اگر چه فضل بن شاذان او را از کذابین شمرده و نجاشی فرموده که او ضعیف است جدّاً و التفات کرده نمی شود بر روایات او و ابن غضائری گفته که او غالی و کذّاب و وضّاع حدیث است و لکن شیخ ما (عطّر اللّه مرقده) در خاتمه ( مستدرک ) فرموده : و دلالت می کند بر حُسن حال او و استقامت و علوّ مقام او و عدم غلوّ او اخبار بسیاری؛ پس آن اخبار را ذکر فرموده که از جمله کلام حضرت صادق علیه السلام است در حق او که در ( جامع بزنطی ) است که فرموده ( رَحِمَهُ اللّهُ وَ بَنی لَهُ بَیْتَا فِی الجَنَّهِ کانَ وَ اللّهِ مَاْمُونا عَلَی الْحَدیثِ )
و هم تعلیم کرد #حضرت_صادق علیه السلام به او زیارت #حضرت_سیدالشهداء علیه السلام را به نحوی که شیخ در ( تهذیب ) و ابن قولویه در ( کامل ) روایت کرده ، و نیز تعلیم آن جناب به او دعای معروفی که در نجف باید خواند که اول آن ″ اَللّهُمَّ لابُدَّ مِنْ اَمْرِکَ ″ است که در تمام کتب مزاریه مذکور است و هم تعلیم او فرموده آن عوذه را که برای رفع درد چشم نافع است؛ الی غیر ذلک.
و نیز شیخ ما جواب داده از اخباری که در مذمت او وارد شده به تفصیلی که مقام گنجایش ذکر ندارد، طالبین رجوع کنند به آن کتاب شریف.
و گذشت در فیض بن المختار چیزی که متعلّق به او بود.