eitaa logo
مباحث
1.7هزار دنبال‌کننده
37.6هزار عکس
33.6هزار ویدیو
1.7هزار فایل
﷽ 🗒 عناوین مباحِث ◈ قرار روزانه ❒ قرآن کریم ؛ دو صفحه (کانال تلاوت) ❒ نهج البلاغه ؛ حکمت ها(نامه ها، جمعه) ❒ صحیفه سجادیه ؛ (پنجشنبه ها) ⇦ مطالب متفرقه ⚠️ برای تقویت کانال، مطالب را با آدرس منتشر کنید. 📨 دریافت نظرات: 📩 @ali_Shamabadi
مشاهده در ایتا
دانلود
... ادامه مطلب قبل 🔟 عجیب است که در ماده ۴۹، عملاً با در نظر گرفتن مفهوم مخالف، جواز نمایان بودن گردن، دست ها تا ساعد صادر شده است در صورتیکه اجماع تمامی مراجع معظم تقلید فقط بر جواز نمایان بودن وجه و کفین (آن هم بدون زینت و آرایش) است حتی مهم تر از فتاوی مراجع معظم تقلید، خداوند متعال در آیه ۳۱ سوره مبارکه نور صراحتاً به پوشاندن گردن توسط بانوان حکم فرموده است. 1⃣1⃣ چرا در ماده ۵۱ هیچ اشاره ای به جواز دستگیری افراد مکشفه نشده است ؟ یعنی فرد مکشفه میتواند ساعت ها در همان وضعیت بدون در جامعه تردد کند تا شاید دوربینی از وی تصویربرداری کند ؟ 😳 2⃣1⃣ با آنچه در ماده ۵۶ مقرر شده است و با حجم بسیار زیاد ورودی پرونده ها در دستگاه قضائی و با عنایت به مواعد قانونی لازم الاجرا در فرآیند دادرسی، چندین ماه زمان میبرد تا رأی صادره در مورد افراد مکشفه یا بدپوشش قطعی شود که در عمل نه تنها بازدارنده نیست بلکه موجب خنده و تمسخر است. 3⃣1⃣ نه شارع مقدس، نه قوانین کشور و نه عقل سلیم و اخلاق حسنه، هیچکدام اجازه ی هیچگونه فحاشی و توهینی به هیچ کسی را نمیدهند لیکن آنچه به صورت مبهم در ماده ۵۸ مورد اشاره قرار گرفته است، صرفاً موجب سوء استفاده و تجرّی بیش از پیش افراد هنجارشکن خواهد شد. 4⃣1⃣ باید پرسید چرا در ماده ۶۲ اجازه جلب افراد هنجارشکن به دادسرا داده نشده بلکه برعکس، متن ماده به گونه ای تنظیم شده است که عملاً صدور دستور جلب برای افراد مکشفه و بدپوشش را ممنوع کرده است.😳 5⃣1⃣ ماده ۶۴ دقیقاً تکرار ماده ۶۰۸ کتاب تعزیرات قانون مجازات اسلامی و ماده ۶ قانون حمایت از آمرین به معروف و ناهیان از منکر است و یقیناً همانگونه که اشاره شد از آنجا که علاوه بر دو ماده ی ذکر شده، شرع و اخلاق حسنه نیز مجوز توهین به هیچ فردی را نمیدهند، آمرین به معروف و ناهیان از منکر نیز در راه اقامه واجبات الهی از مدار شرع و اخلاق خارج نخواهند شد و اتفاقاً این افراد هنجارشکن هستند که همواره در برابر آمرین و ناهیان برخوردهایی خلاف شرع و قانون و اخلاق داشته و مرتکب رفتاری شبیه آنچه در حیات وحش وجود دارد، گردیده اند. @yaazahra_ir ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
45.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🥀 انگار نه انگار دیروز یکی خورد به دیوار ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
19.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 چارچوب مکتب حسینی علیه‌السلام 🥀 علیه‌السلام را در مجالس‌مان گم نکنیم... ╭──────๛- - - - - ┅╮ │🏴 @Mabaheeth 🥀 ╰─────────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
..
╭──────๛- - - - - ┅╮ │🏴 @Mabaheeth 🥀 ╰─────────────
🔶 یاران باوفا، عبدالله بن حر جُعفی 🔷 علیه‌السلام را دیدم درحالی که... |
🔻 اینکه جریان کربلا از کجا نشأت گرفت، همۀ آن برمی‌گردد به انحرافی که در خلافت رسول الله به وجود آوردند؛ اصلاً سبک حکومت را عوض کردند و همۀ این‌ها نتیجه آن زمان هستند. 🔸 فضای عجیبی در زمان عاشوراء حاکم بوده است، رویارویی بنی هاشم و بنی امیه از همان اول شروع شد، اختلاف امیه و هاشم از ابتدا بوده و تا آخر هم همین‌طور ماندگار است. 🔹 این قضیه تقابل سید حسنی با سفیانی در قبل از ظهور هم ادامه همین اختلاف است. در پایان این درگیری‌ها حضرت صاحب الزمان علیه السلام سفره بنی امیه را برمی‌چیند و الا حتی تا سفیانی و بعضی از نوادگان بنی امیه می‌ماند. 🔸 اگر انسان این قسمت را در شناخت دشمنان و قاتلین اباعبدالله خوب کار کند، آن وقت پِی می‌برد به حکمت لعن و به حکمت و تمرکزی که در این زیارت در لعن و سلام درست کرده است و بعد حق و باطل را روبه‌روی هم قرار داده است و این‌ها را ام‌الفساد معرفی کرده است. 🔹 انسان متوجه می‌شود آنچه که در جریان کربلا گذشته است، بیش از یک حرکت عادی تاریخی است بلکه شیطان با تمام قدرت پشت آن جریان ایستاده بوده است. 🔸 قبل از ظهور هم همین اتفاق می‌افتد، یک روز می‌شود که شیطان به گونه‌ای در عالم، اعلام می‌کند و همه انسان‌ها هم متوجه می‌شوند که حق با آل ابی سفیان و بنی امیه است. شکایتی که احیاناً آقا امیرالمؤمنین (علیه السلام) از اصحاب خود داشتند هم این بود که فرمودند: شما در حق خود آن‌قدر قوّت و ثبات به خرج نمی‌دهید که اهل باطل در باطل خود قوت به خرج می‌دهند؛ چرا که در آن زمان باطل‌ها خیلی در باطل خود جِدّی بودند.
اعتقاد دشمنان امام حسین علیه السلام 🔻 یک وقتی پیرمردهای کوفه بعد از جریان کربلا دور هم نشسته بودند که اسامی آن‌ها را در کتب تاریخی نوشته‌اند، یکی از آن‌ها گفت که من به اسب حُر تیر زدم و اسب او لرزید و افتاد ولی وقتی حر از اسب پایین آمد مثل شیر پیاده بر همه حمله می‌کرد. 🔸 یک نفر به آن پیرمرد گفت که تو حر را نکشتی؟! گفت: نه، چون مردم می‌گفتند او از صالحین است و من از کشتن او ‌ترس داشتم و خود را کنار کشیدم؛ البته حُر در بین دشمن به انسان صالح مشهور بود و با اینکه از سپاه دشمن رفته بود؛ اما از صالحین بود. 🔹 پیرمرد گفت من از کشتن او دست کشیدم و گفتم اگر بنا است من آلوده به گناه بشوم همین پِی کردن اسب حُر بس است. 🔸 بعد طرف به او گفت که تو با همین راندن اسب حُر، در کشتن تمام شهدای کربلا شریک هستی! پیرمرد گفت « تو می‌خواهی من را از رحمت خدا مأیوس ‌کنی؟!» 🔹 این ادبیات و اعتقادی بوده که در دو دسته موافق و مخالف بوده است. بعد از تفرقه و جدا شدن از جماعت و پشت کردن به ولایت و آن ولایت ساختگی که درست کردند و حکومتی که راه انداختند، دیگر از این‌جا بود که کار خراب شد، یعنی یک جریانی مثل حادثۀ عاشورا به طور طبیعی از بین این اختلافات و جدایی‌های بر سر خلافت و حکومت، زایش می‌کرد. ‌ ‌ حاج شیخ جعفر ناصری دام‌عـزه @nasery_ir ‌ ‌ علیه‌السلام ╭──────๛- - - - - ┅╮ │🏴 @Mabaheeth 🥀 ╰───────────── ‌ ‌
جریان عاشورا 🔻 فهم جریان کربلا شناخت بهتری نسبت به قواعد می‌خواهد؛ موقعیت، تاریخ و فرهنگ آن زمان در این فهم دخیل است. اگر یک وقتی این‌قدر رشد پیدا شود که ارتباط جریان عاشورا با خلافت و انحراف در خلافت و کلمه به کلمۀ جریان بررسی بشود، روشن می‌شود که هر دو در یک مسیر است و می‌بینند که چقدر واقعه کربلا مرتبط با جریان غصب خلافت اهل‌بیت(علیهم السلام) است! علیه‌السلام ╭──────๛- - - - - ┅╮ │🏴 @Mabaheeth 🥀 ╰─────────────