eitaa logo
محمد ابوی سانی | قیام🇮🇷🇵🇸
2.4هزار دنبال‌کننده
10.1هزار عکس
3.7هزار ویدیو
114 فایل
بازنشراخباروارائه تحلیل های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی مدرس حوزه و دانشگاه عضومجمع خطبای جوان کشور(مشعر) مشاور ازدواج و خانواده و مدرس دوره های خانواده متعالی عضو و مدرس دبیرخانه صالحین _«ایتا»PV @ghiam89 وقت مشاوره: 09395195885 https://virasty.com/Ghiam89
مشاهده در ایتا
دانلود
🔺جنگ میشود یا خیر؟ 🔹اگر بخواهم به این پرسش پاسخ بدهم که آیا جنگ از سر گرفته میشود یا خیر؛ باید واضح عرض کنم که احتمال وقوع آن بسیار بالا است؛ اما وقوع جنگ به هیچ عنوان تامین کننده منافع آمریکا نیست، که البته علت های متعددی نیز دارد. 🔹یک بار نوشتم ناوهای آمریکایی شاید در قرن بیستم برگ برنده آمریکا بودند، اما اکنون نیستند؛ دلیل آن هم این است که ناوها تا زمانی خوب بودند که رصد و رهگیری نمیشدند، و طرف های مقابل آمریکا، سلاحی برای هدف قرار دادنشان نداشتند! امروز آنها میتوانند به کشوری مانند ایران آسیب بزنند، اما دو برابر آن هم آسیب میبینند! 🔹این ماجرای ناوها بود که گفتم؛ حالا میخواهم همین داستان را به پایگاه های آمریکا در نقاط مختلف دنیا و خصوصا غرب آسیا نیز تعمیم بدهم، کما اینکه دیدیم پایگاه های آمریکا در منطقه بعضا ویران، یا تا مرز نابودی پیش رفتند! 🔹پس تا اینجا میشود اینگونه نتیجه گرفت که اگر رقبای آمریکا تسلیحات مناسب تهاجمی داشته باشند، میتوانند به راحتی ناوها و پایگاه های ایالات متحده را در هم بکوبند، بدون آنکه بتوانند مانند سابق بی آسیب باقی بمانند! 🔹وقتی آسیب پذیری پایگاه های آمریکایی اثبات شده باشد، مِنبعد هزینه کردن در این پایگاه ها نیز ریسک خواهد بود. اساسا تمام پایگاه های آمریکایی حالا هدفی قابل دسترس برای قدرت های منطقه ای و جهانی اند. به عبارتی آمریکا حالا با این معادله دشوار مواجه شده که پایگاه بیشتر، در حقیقت دردسر بیشتر است! هم به لحاظ آسیب پذیری و هم به لحاظ تامین سلاح و مهمات! 🔹یکی از معضلات ایالات متحده در جنگ با ایران کمبود مهمات بود که بیشتر خود را در موشک های رهگیر نشان داد، اما در حوزه های تهاجمی، خصوصا در تامین موشک های کروز نیز مشکلات عدیده ای دارند. حال تصور کنید آمریکا بخواهد همه این پایگاه ها را نیز در این شرایط تجهیز نماید! 🔹این را هم فراموش نکنیم که ایران موفق به انهدام چندین هواگرد استراتژیک و گرانقیمت آمریکا، از جنگنده گرفته، تا سوخت رسان، آواکس، C130 و دها پهپاد گرانقیمتی شده که جایگزینی آنها به این زودی ها ممکن نیست! @Ansari_rahim
هدایت شده از عقل سرخ | مهدی محمدی
War report39 mohammadi 292405.mp3
زمان: حجم: 8.2M
گزارش به‌روزرسانی وضعیت جنگ - شماره 39 (وضعیت میدان) مهدی محمدی- 29 اردیبهشت 1405 @mohammadi61
🔻آماده‌باش اضطراری ۸۰ کشور جهان در پی بحران انرژی ناشی از جنگ علیه ایران / کابوس نفت ۱۸۰ دلاری و رکود جهانی روزنامه فاینشنال تایمز: ▪️در حالی که جهان به دلیل جنگ علیه ایران با مرحله بسیار خطرناکی از بحران انرژی روبرو می‌شود، نزدیک به ۸۰ کشور برای حفظ اقتصاد خود، دست به اقدامات اضطراری زده‌اند. ▪️کارشناسان هشدار می‌دهند در صورت ادامه توقف و اختلال در صادرات نفت از طریق تنگه هرمز، بهای نفت جهش شدید و بی‌سابقه دیگری را تجربه خواهد کرد. ▪️به ‌نقل از اقتصاددان ارشد شرکت سرمایه‌گذاری «آبردین» نوشت: ما در حال بررسی و تحلیل سناریویی هستیم که در آن قیمت نفت خام برنت به ۱۸۰ دلار در هر بشکه می‌رسد؛ اتفاقی که می‌تواند صعود شدید تورم و رکود سنگین را در کشورهای مختلف به همراه داشته باشد. ▪️از زمان آغاز جنگ علیه ایران، ذخایر راهبردی نفت در جهان نزدیک به ۳۸۰ میلیون بشکه کاهش یافته است.
4.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴سالروز سقوط بالگرد حامل شهید رئیسی و هیأت همراه... 💔🥀 جبران نمی‌شوی حتی به گریه‌های سخت 💔
🖤❤️‌فرشته‌های ‌ آن‌قدر نزد خدا جایگاه دارند که هر دستی را بخواهند، بالا می‌برند. خدا حفظت کنه پهلوان
🟧 فوری: پشت پرده‌ی عقب نشینی ترامپ چیست؟ پیام‌های واضح مکتوب و حضوری به نمایندگان پاکستان؛ آقایان (آصم و نقوی) داده شد // حاکم فاسد امارات هم اگر شنا و غواصی بلد نیست با کلاس‌های فوری یاد بگیرد! 🟠 ترامپ فاسد با ردیف کردن نام چند حاکم مرتجع و شرکای تجاوزش در کشتار مردم ایران، وانمود کرد که آنها خواستند حمله دیشب را متوقف کنم در حالیکه دروغ است؛ بخصوص حاکم فاسد امارات می‌داند که در حمله بعدی ترامپ_نتانیاهو چه شگفتی‌هایی در انتظارش است و بهتر است از هم اکنون برود در کلاس‌های آموزشی تا شنا و غواصی یاد بگیرد! 🔸️اما دلیل اصلی عقب نشینی مفتضحانه ترامپ فاسد چیست؟ 🔶️ من بنا بود از جلسه‌ی دیروز کمیسیون امنیت ملّی و سیاست خارجی درباره اسناد ردّ و بدل شده‌ی بین آمریکا و ایران گزارشی بدهم؛ گزارش این است: ▪️آمریکا مطالبات ایران را با پنج بند کلی به عنوان چارچوب ویرایش و تحویل پاکستان داده بود؛ ▪️ایران هم بر مبنای چارچوب‌های قبلیِ اعلامیِ امام سید مجتبی خامنه‌ای حفظه الله سیاست‌های کلی و برخی محورهای جزیی را در پاسخ به ۵ محور ویرایش شده‌ی آمریکای جنایتکار ابلاغ و تفهیم کرد وزیر کشور پاکستان هم کاری در حوزه‌ی سیاست داخلی نداشت، اساسا بخاطر حسن نیّت آمده بود که ایران را ترغیب کند، به برادران خوب پاکستانی‌مان که به حرمت امام مجتبی خاطر ملت شریف‌شان و خودشان در ایران عزیز است؛ قویا گفته شد ایران در صورت عدم تآمین خواسته‌هایش برای جنگی تمام عیار آماده است! 🔸️حالا حاکمان فاسد و اپستینی آمریکا این اقتدار ایران و بزدلی خود را به افکار عمومی در آمریکا و بازارهای جهانی و حکام مرتجع (سوای ملّت‌های شریف عربِ منطقه که نزد امام و امت از ارج و قربِ همسایگی و شرافت عربی_اسلامی برخوردار هستند) فاکتور کردند!!!! 📌 ضمن این که توییت‌های ترامپ و همکاران جنایتکارش درباره‌ی آتش بس، جنگ و صلح و .... نزد مقامات نظامی و سیاسی و امنیتی و اقتصادی و نیز ملّت بزرگ ایران هیچ اعتباری ندارد و دست‌های ما روی ماشه است؛ وقت زیادی هم برای نیروهای آمریکایی در مجاورت هرمز باقی نمانده است؛ محاصره‌ی دریایی با اینکه برای کشوری با وسعت ایران اثر چندانی نخواهد داشت اما به زودی با زور ایرانی این محاصره را جمع می‌کنیم! 🔺️مجتبی زارعی؛ عضو کمیسیون امنیت ملّی و سیاست خارجی 🔹ایتا: https://eitaa.com/Dr_Zareii_Siasatefetrat ✔️ارتباط با ادمین👇 @drzareiadmin 🔹کانال بله: ble.ir/mojtabazareii_50
🔴 بسته‌شدن تنگه باب‌المندب به‌دلیل انفجارهای مرموز منابع خبری از وقوع انفجارهای مهیب شب گذشته در تنگۀ استراتژیک باب‌المندب خبر می‌دهند که به مدت دو ساعت تردد تمامی شناورها در دو سوی این آب‌راه حیاتی را به‌طور کامل متوقف کرد. 🔹 به گفتۀ این منابع، منشأ این انفجارها هنوز به‌طور دقیق مشخص نیست و این ابهام، نگرانی‌های جدی را در محافل دریانوردی و امنیتی ایجاد کرده است. 🔹 کارشناسان ارشد حوزۀ دریانوردی سکوت گسترده مؤسسات بیمۀ بین‌المللی و نهادهای مسئول اطلاع‌رسانی امنیت دریانوردی را بی‌سابقه و خلاف تعهدات حرفه‌ای این نهادها ارزیابی می‌کنند. به باور آنان سکوت ناشی از دو عامل اصلی است: 👈 ۱. فشار مستقیم دولت آمریکا به این مؤسسات به منظور جلوگیری از بازتاب خبری منفی که می‌تواند منجر به جهش قیمت نفت در بازارهای جهانی شود. 👈 ۲. ناتوانی ارتش آمریکا در تأمین و برقراری امنیت در این آبراه حساس.
هدایت شده از کشکول|محسن مهدیان
🔻این جنگ ضلع سوم کم داشت که تدبیر شد... ضلع سوم جنگ، با تدبیر رهبر انقلاب، عجیب هوشمندانه طراحی شده است. ضلع سوم چیست؟ ضلع اول جنگ، میدان است. ضلع دوم، خیابان. و ضلع سوم، روایت. میدان هم فقط نظامی نیست؛ همه‌چیز را شامل می‌شود، هرچند مهم‌ترین بخش آن نظامی است. خیابان اما از همه مهم‌تر است، چون برآمده از بعثت مردم است. اما ضلع سوم، روایت است؛ امتداد پیروزی در میدان و بعثت مردم. روایت است که می‌ماند. باید در تاریخ ماندگار شود که بعثت مردم یعنی چه؟ فتح و پیروزی چگونه رقم خورد؟ و انقلاب چهل‌واندی ساله چه میراثی برای این روزها بر جا گذاشت؛ میراثی که آجر به آجرش دسترنج خمینی کبیر و امام شهید ماست. روایت، کلیدی‌ترین رکن جنگ است. به تقلای شب و روز ترامپ شرور نگاه کنید؛ بی‌وقفه در رسانه است تا روایت بسازد. اما راهبرد سوم رهبر ما سه تفاوت اساسی با روایت‌های ترامپی دارد: اول اینکه روایت رهبر ما امتداد میدان و خیابان است؛ یعنی عین واقعیت. دوم اینکه این روایت باید به دست هنرمندی ساخته شود که اکسیر ترکیب قلب و ذهن را می‌شناسد. و سوم اینکه این روایت با جمع‌سپاری هنرمندان شکل می‌گیرد، نه با تک‌گویی یک نفر. در نهایت، چنین روایتی با بیعت و بعثت هنرمندان، به نمادی ریشه‌دار در تاریخ، ابدی و جاودان خواهد شد؛ خواهیم دید. این جنگ، همین ضلع را کم داشت که تدبیر شد... همشهری @mahdian_mohsen
6.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✨🌼منبر مجازی🌼✨ بقای تشیع؛ فراتر از محاسبات تاریخی @mabavi