eitaa logo
محمد ابوی سانی | قیام🇮🇷🇵🇸
2.4هزار دنبال‌کننده
10.1هزار عکس
3.7هزار ویدیو
114 فایل
بازنشراخباروارائه تحلیل های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی مدرس حوزه و دانشگاه عضومجمع خطبای جوان کشور(مشعر) مشاور ازدواج و خانواده و مدرس دوره های خانواده متعالی عضو و مدرس دبیرخانه صالحین _«ایتا»PV @ghiam89 وقت مشاوره: 09395195885 https://virasty.com/Ghiam89
مشاهده در ایتا
دانلود
📝 مراقبت از گوشهایمان که پنجره مغز و قلب است در مقابل رسانه‌های تحت حمایت دشمن یا همسوی با ایشان امری لازم است.| ۲۰/فروردین/۱۴۰۵ 📲 @rahbar_enghelab_ir
🔴 ۵ نکتۀ مهم توافقات انجام شده دور اول مذاکرات سوئیس ◀️ کمیتۀ رسانۀ هیئت مذاکره‌کنندۀ «میناب ۱۶۸» در پی برگزاری دور اول این مذاکرات نکات مهم و توافقات انجام شده در بیانیۀ پایان گفت‌وگوهای بورگن‌اشتوک را منتشر کرد. 1⃣ با فشار هیئت مذاکره کنندۀ ایرانی از عصر شنبه، پایان جنگ به‌صورت شکننده در لبنان فعلا حفظ شده است که برای تثبیت آن سازوکار نظارتی با عنوان «واحد کنترل منازعه» با حضور ایران ایجاد می شود. با این سازوکار در حقیقت جمهوری اسلامی ایران به صورت رسمی وارد معادلات امنیتی لبنان می‌شود. درحالی که در ماه‌های اخیر، آمریکایی‌ها تلاش زیادی کردند تا ایران را از معادلات لبنان حذف کنند. همچنین رژیم اشغالگر قدس هیچ جایگاهی در این سازوکار ندارد. 2⃣ در بحث مدیریت تنگۀ هرمز برای ضمانت بازگشایی به مرور تنگه، مقرر شده خط تماسی ایجاد شود تا در صورت اشکال در اجرا با ایران تماس بگیرند و مشکل خود را منتقل کنند. این اتفاق به معنای تثبیت سیادت ایران در تنگۀ هرمز است. 3⃣ کارگروه‌های سه‌گانۀ هسته ای، تحریم‌ها و نظارت که براساس این بیانیه تشکیل می شوند، کار خود را پس از شروع اجرای بند۱۳ یادداشت تفاهم یعنی توقف آتش در همه جبهه‌ها به‌خصوص لبنان، آغاز رفع محاصرۀ دریایی، آغاز آزادسازی اموال بلوکه شدۀ ایران و صدور اسقاطیه (رفع) تحریم‌های نفتی، پتروشیمی و مشتقات آغاز خواهند کرد. در حقیقت پیش از اجرای بند ۱۳، جمهوری اسلامی وارد مذاکرۀ مرحلۀ نهایی نمی‌شود. 4⃣ در این دور از گفت‌وگوها، یادداشت تفاهم اجرای آزادسازی اموال بلوکه شدۀ ایران نیز میان ایران و قطر به امضای دوکشور رسید. 5⃣ در جریان گفت و گوهای سوئیس همچنین براساس بند ۱۰ یادداشت تفاهم، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی (OFAC) وزارت خزانه‌داری آمریکا، اسناد رفع تحریم‌های نفتی، پتروشیمی و مشتقات را به مدت ۶۰ روز صادر کرد. این به معنای آن است که ایران می تواند به صورت رسمی به مشتریان خود نفت بفروشد و پول آن را در سازوکارهای رسمی بانک مرکزی دریافت کند.
هدایت شده از بر پا
برادر بزرگوار جناب آقای پزشکیان سلام علیکم جملاتی از شما در جمع اساتید بسیجی منتشر شده، که به عنوان برادر کوچکتر لازم دیدم نکاتی را خدمت شما عرض کنم نکته اول اینکه کسانی که شما را دعوت به اصول میکنند، داغ دیده هایی هستند که بیش از صد شب است با قلب برافروخته شان کف خیابان ایستاده اند و شما حتما میدانید و اگر نمیدانید بهتر است از مسوولین مطلع امنیتی بپرسید که کل دارایی امروز شما مقابل دشمن، ریشه در این ایستادگی از سر جوشش قلوب مردم دارد، صدایتان را برای دشمن بلند کنید نه این مردم. نکته دوم اینکه ظاهرا دقیقا متوجه نشده اید چه اتفاقی افتاده. رهبری تمام مسوولیت این مذاکرات را متوجه شخص شما کرده است. شما حین مذاکرات ژنو مشکلات و ضعفهای خودتان را فریاد میزنید، متوجه هستید دقیقا این سخنان چه تاثیری در هر مذاکره ای خواهد داشت؟ در روزی که ترامپ به شما توهین میکند و شما که مسوول جمهوری مقدس اسلامی هستید را تحقیر میکند، به کشور من توهین میکند به کل مذاکره کنندگان توهین میکند، در همان روز پیام ضعف و فلاکت فرستادن، میفهمید یعنی چه؟ این اخلاق خوبی نیست که مدتها بعد از پذیرش مسوولیت، بخواهید متوجه شوید در چه جایگاه و چه مسوولیتی هستید. نکته سوم اینکه اگر مردم از سر احساسات سخنی بگویند آنقدرها بد نیست که مسوولینشان بدون عقلانیت و تدبیر لازم سخنان احساسی و بی حساب بگویند، خدای نکرده این رفتار شما باعث ایجاد بی اعتمادی و اختلاف در جامعه خواهد شد، اگر برایتان دشوار است، کمتر سخن بگویید. شاید این بیشتر به خیر و صلاح کشور باشد. نکته چهارم اینکه شعام هر تصمیمی بگیرد، مشروعیتش ، قانونیتش، شرعیتش همه به امضای ولی جامعه معتبر است. ما که دعا میکنیم در این مذاکرات موفق شوید، و اگر هم موفق نشوید امیدواریم جریان برد برد ، با این بیداری ملت، تا مدتها برای کشور نسخه نپیچد. اما این درست نیست کسی که تا امروز به حکم رهبران ایران حرمت خودش و دولتش حفظ شده است، به نظر رهبری عزیز ما تعریض بزند. شما خوب میدانید حرمت رهبری را ولو به کنایه شکستن، دنیا و آخرتتان را نابود میکند. به آیه ای که در بدو ورودتان به این جایگاه تفال زدید، خیلی فکر کنید. نکته پنجم اینکه برادر عزیز که امیدوارم مزد مجاهدتها و تلاشهایتان در این مدت را از دست اهل بیت علیهم السلام بگیرید، نیروهای مسلح یعنی مردم، بدون نیروهای مسلح که نماد علم و اراده و ایمان این امتند، الان معلوم نبود شما تریبونی برایتان باقی میماند که بخواهید بگویید پول مردم را به آنها دادم. شما موظفید پول ایران را خرج ایران کنید، و اگر چنین کردید منتی بر کسی ندارید. نکته ششم اینکه دوران شهید رییسی و دولت نورانی او را زیاد به خودتان ضمیمه نکنید. آن دولت منور، الگوی شما و بسیاری از دولتهای آینده خواهد بود. امیدوارم البته مسیر ایشان را بروید، لکن ضعفهای خودتان را به استصحاب قهقرا به ایشان متصل نکنید. آنانکه باید بدانند میدانند. شما هم مراعات بفرمایید‌. نکته هفتم اینکه از خدای متعال توفیقات روز افزون شما را خواستارم. امیدوارم همه ما زیر پرچم ولایت و انقلاب عزیز ، رستگار و عاقبت به خیر باشیم. شما هم ما را دعا بفرمایید. شیخ علی مهدیان @ali_mahdiyan
محمد ابوی سانی | قیام🇮🇷🇵🇸
🔻جامانده از "علی‌الاصول" 🔻یک نکته از بحث «علی‌الاصول» باقی مانده بود که مخصوصاً گذاشتم چند روزی فاصله بیفتد تا در آرامش درباره‌اش حرف بزنیم. 🔻سؤال این است: بالاخره تکلیف فاصله نگاه مسئولان ما با نظر امام جامعه چیست؟ 🔻دقیق‌تر بگوییم: از متن پیام امام جامعه متوجه می‌شویم که میان نظر ایشان و نظر اکثریت شعام تفاوت وجود داشته است. حتی آن یک نفری هم که به توافق رأی نداده، معلوم نیست الزاماً هم‌نظر با امام جامعه بوده باشد. حالا تکلیف چیست و چه باید گفت؟ 🔻این بحث، از آن جهت مهم است که یک مدل روشن در نسبت ما با رهبری به دست می‌دهد. 1⃣سؤال اول: آیا تفاوت نظر مسئولان با امام، منجر به تحمیل شده است؟ خیر. این روشن است و درباره‌اش زیاد نوشته‌ایم و نوشته‌اند. همین که رهبری می‌فرمایند «مجوز دادم»، یعنی امکان مجوز ندادن هم وجود داشته است. پس تعبیر تحمیل در اینجا دقیق نیست. البته دلائل بسیار بیشتر است. 2⃣سؤال دوم: چرا مسئولان باید نظرشان مخالف نظر امام جامعه شود؟ پاسخ این است: خب چه کنند؟ وقتی رهبر انقلاب از آن‌ها نظر می‌خواهند، نظرشان را ندهند؟ بگویند نظر ما همان نظر شماست؟ این که خیانت به امام است. مسئول، وقتی در جایگاه کارشناسی و مشورت قرار می‌گیرد، باید هرآنچه را که به لحاظ کارشناسی به آن رسیده بیان کند. بعد از جمع‌بندی نیز هر تصمیمی که گرفته شد، همان را باید عمل کند. 3⃣سؤال سوم: اگر فهمیدند نظر امام چیست، باز هم باید نظر خود را بگویند؟ بله. البته ابتدا باید تلاش کنند نظر امام را کشف و درست بفهمند. وقتی فهمیدند، باید آن را به عنوان یک متغیر مهم و مؤثر در نظام محاسباتی خود وارد کنند. ممکن است با این ملاحظه، نظرشان تغییر کند؛ اما ممکن هم هست تغییر نکند. اگر همچنان به لحاظ کارشناسی بر نظر خود حجت داشتند، باید همان را بگویند. امام نیز از او همین را می‌خواهد، نه چیز دیگر. 4⃣سؤال چهارم: پس اختلاف نظر بین رهبری و مسوولین اهمیت ندارد؟ خیر. بله، در بزنگاه مشورت، اگر از ما نظر خواستند، باید نظر کارشناسی خودمان را بگوییم. اما هرکس، چه مسئول و چه مأمومی مثل من و شما، وقتی می‌بیند نظرش با نظر ولی منطبق نیست، باید غیرت داشته باشد و ریشه این اختلاف را پیدا کند. ریشه اختلاف گاهی ناشی از تفاوت داده و تحلیل صحنه است. این یک حکم دارد و معمولاً با اشتراک‌گذاری داده‌ها و اصلاح تصویر، قابل ترمیم است. اما گاهی ریشه اختلاف، خطای محاسباتی است؛ مثلاً اعتماد به غرب. این خطا باید کشف و اصلاح شود. گاهی نیز مسئله عمیق‌تر است و اختلاف از خودِ دستگاه محاسباتی می‌آید. اینجا ماجرا نگران‌کننده‌تر می‌شود؛ مثلاً وقتی کسی اساساً سهم سنت‌های الهی را در تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی نمی‌بیند. 🔻جمع‌بندی در ساحت عمل، تکلیف روشن است: وقتی تصمیم گرفته شد، همه باید به همان عمل کنند. اما در ساحت نظر، وقتی از مسئول نظر خواسته می‌شود، او فقط باید چیزی را بگوید که بر آن حجت دارد. با این حال، اگر اختلاف نظر خود با امام جامعه را دید، نباید بی‌تفاوت عبور کند. باید بازبینی کند، ریشه اختلاف را پیدا کند و آن را اصلاح کند؛ مخصوصاً وقتی این اختلاف‌ها به تکرار می‌افتد. ✍ محسن مهدیان
20.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
معاون سیاسی سپاه: رهبری اذن مذاکره با آمریکا را دادند 🔻 در ایام جنگ رمضان آمریکایی‌ها در روز دهم، یازدهم درخواست آتش‌بس را دادند. 🔻 اما ایران با این نیت که به جهت افزایش بازدارندگی، آمریکا باید ضربه سختی بخورد جنگ را تا روز چهلم ادامه داد. 🔻 در نهایت رهبر معظم انقلاب پس از تنظیم شروط توسط ایران اذن مذاکره را از موضع عزت دادند. 🔻 "علی الاصول" به معنی عدم مذاکره با آمریکا نیست. پ.ن برای تحلیل بهتر، نظرات مختلف و متفاوت رو ببینیم تا بتونیم جمع بندی بهتری داشته باشیم، اگر نظر جناب نبویان رو دیدیم، نظر ایشون که متخصص نظامی و سیاسی هستن رو هم ببینیم نمی‌شه صرفا با دیدن یکی دو نظر، به قضاوت رسید.
3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 هیچ‌کس نمی‌دانست منظور ترامپ از تسلیم بی‌قید و شرط، خود آمریکا است! جیمی کیمل، مجری و کمدین آمریکایی: در حال حاضر این روزها در سرزمین ترامپ هیچ لبخندی دیده نمی‌شود. دونالد ترامپ هفته بسیار بدی را سپری می‌کند؛ آن هم به خاطر این توافق احمقانه‌ای که با آن موافقت کرده است. حتی افراد خود او هم علیه این توافق هستند. سه ماه پیش ترامپ نوشته بود: «هیچ توافقی با ایران وجود نخواهد داشت مگر تسلیم بی‌قید و شرط.» نمی‌دانستیم که منظورش تسلیم خودمان بود.
ببینید با کیا شدیم ۹۰ میلیون 🙈🙈🙈☺️
⬅️ وحدت ملی؛ یعنی اختلاف داشته باشیم اما دشمن از آن نان نخورد وحدت ملی به این معنا نیست که همه یک جور فکر کنند، یک جور حرف بزنند و هیچ نقدی نداشته باشند. چنین چیزی نه ممکن است و نه مطلوب. جامعه‌ی زنده، سؤال دارد، نقد دارد، مطالبه دارد، اما مسئله‌ی مهم این است که نقد ما تبدیل به خوراک عملیات رسانه‌ای دشمن نشود. دشمن دقیقاً دنبال همین نقطه است: اختلاف طبیعی مردم را تبدیل کند به شکاف خطرناک سؤال را تبدیل کند به سوءظن مطالبه را تبدیل کند به تقابل اعتراض را تبدیل کند به نفرت و بعد وانمود کند که جامعه دیگر ستون مشترک ندارد. اینجا باید خیلی دقیق بود کسی که نقد دلسوزانه می‌کند، دشمن نیست کسی که مطالبه‌گری می‌کند، الزاماً ضد وحدت نیست اما اگر حرف حق با لحن تخریب، تحقیر، شایعه و اتهام همراه شد، همان حرف حق هم ممکن است در زمین باطل مصرف شود. وحدت یعنی در عین اختلاف‌نظر، چند اصل را نگه داریم: حرمت مردم، حرمت حقیقت، حرمت امنیت، و حرمت منافع ملی. اگر دشمن بتواند ما را به جان هم بیندازد، لازم نیست خودش کاری بکند ما خودمان بخشی از پروژه او می‌شویم پس هنر امروز این است: حرف حق را بزنیم، اما طوری که پل بسازد نه شکاف، آگاهی بدهد نه آشوب روانی، اصلاح بخواهد نه بی‌اعتمادی کور ✍ حجةالاسلام سعید سپاهی
واکنش وزیر امورخارجه به نمایش درخشان بیرانوند و تیم ملی مقابل بلژیک: از زمین فوتبال تا میز مذاکره و میدان نبرد، هر قدمی که ما به عنوان ایرانی برمی‌داریم، بخشی از یک مبارزه بزرگتر است: دفاع از عزت و کرامت مردم عزیزمان. عضو کانال هستی؟👇 🇮🇷 @soheil_salimi 🇮🇷
📢 شکست ابدی توهم تغییر نظام ✍ ماجراجویی متوهمانه ترامپ علیه ایران باعث اثبات محدودیت‌های قدرت آمریکا شده است. وب‌سایت «دِ کانسرویشن» در تحلیلی نوشته است که جنگ ویرانگر نظامی علیه ایران اکنون به یک فاجعه استراتژیک برای دونالد ترامپ و بنیامین نتانیاهو تبدیل شده است. تفاهم‌نامه اخیر، خط بطلانی قطعی بر بلندپروازی‌های جنون‌آمیز این ائتلاف کشید. طبق این گزارش، ترامپ با وعده سرنگونی نظام ایران، ادعا کرد ماشین نظامی ایران با خاک یکسان شده است، اما واقعیت‌های میدانی به‌سرعت این ادعاها را رسوا کرد. این تجاوز نه‌تنها به فروپاشی نینجامید، بلکه ساختار حاکمیت ایران را بسیار مستحکم‌تر ساخت و ثابت کرد راهکار نظامی، توهمی مرگبار بیش نیست. این رسانه تأکید کرده است که ناکامی مطلق کارزار نظامی سنگین واشنگتن در سرنگونی حاکمیت تهران، محدودیت‌های عریان قدرت عملیاتی آمریکا و اسرائیل را اثبات کرد. این رویداد تاریخی به‌وضوح نشان داد نظم جهانی با سرعتی چشمگیر در حال گذار به یک سیستم چندقطبی و پساغربی است. شکست ائتلاف آمریکایی-صهیونی در تجاوز به ایران باعث اثبات این گزاره شده است که آمریکا دیگر قدرت تعیین‌کننده‌ای در جهان ندارد و نظم کنونی حاکم بر جهان، بیش از هر زمان دیگری تضعیف شده و آماده جایگزینی با نظم جدید است. 👆 ستون شماره ۳۶۴ «صدای ایران» | 📥 PDF 🔍 «» را دنبال کنید👇 📱 @sedaye_iran_newspaper
هدایت شده از تبیین روشن
🎯 آیا ما تابعِ رهبری هستیم یا تابعِ برداشت خودمان از رهبری؟! گاهی خطر از آنجا شروع می‌شود که یک جمله از سخنان رهبری را می‌بینیم، اما چند جمله دیگر را نادیده می‌گیریم... ⚠️ یک بخش را برجسته می‌کنیم، ⚠️ بخش دیگر را حذف می‌کنیم، ⚠️ و در نهایت، برداشت شخصی خود را به نام نظر رهبری معرفی می‌کنیم. 🌱 ولایتمداری یعنی شنیدنِ «همه» سخنان ولی جامعه؛ نه فقط آن بخشی که با سلیقه سیاسی ما سازگارتر است. ✅ اگر جایی از مسئولان حمایت کردند، ببینیم. ✅ اگر جایی تذکر دادند، ببینیم. ✅ اگر جایی مطالبه کردند، ببینیم. ✅ اگر جایی به صبر، وحدت و پرهیز از نزاع دعوت کردند، آن را هم ببینیم. 📌 هنرِ ولایتمداری این نیست که سخنان رهبری را با نظر خودمان تطبیق دهیم؛ هنر این است که نظر خودمان را به سخنان رهبری نزدیک کنیم. ✨ حقیقت را نمی‌توان با «برداشت گزینشی» شناخت. ✍لیلا اربابی https://eitaa.com/tabeeneroshan