eitaa logo
مجمع الذاکرین مداحان کشوری و بخش پیربکران شهرستان فلاورجان اصفهان
3هزار دنبال‌کننده
7.6هزار عکس
9.5هزار ویدیو
1هزار فایل
مجمع ذاکرین مداحان بخش پیربکران بسیج مداحان آموزش مداحی امام حسین(ع)محل کلاس پایگاه بسیج کرافشان حوزه شهید بهشتی چهارشنبه شبه ساعت ساعت ۱۹/۳۰ مداح اهل بیت مهدی عباسی شماره تماس مجتبی موسوی ونهری: 09130857625 لینک کانال: @madahanpirbakran
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ روضه سنگین و زبون قاصر یا مظلومَ بِلا ناصر۳ یار نداشتی طاقت این همه آزار نداشتی رمقی برای پیکار نداشتی من بمیرم که علمدار نداشتی یار نداشتی جز حرم غصه ای انگار نداشتی کاشکی پشت خیمه شیر خوار نداشتی دختری رو بین اشرار نداشتی کار از کار گذشت مرکب از تن تو هربار گذشت!! از دل خواهرت انگار گذشت کار از کار گذشت (حسین واویلا) ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ نوحه ی هرشب سینه زن یا عریانَ بِلا کفن۳ یار نداشتی تورو میزدن طرفدار نداشتی جای سالم به تن انگار نداشتی پیرهن نداشتی دستار نداشتی یار نداشتی ولی این غصه رو انگار نداشتی یار بین در و دیوار نداشتی تیر و نیزه بود و مسمار نداشتی کار از کار گذشت قصه بین در و دیوار گذشت روضه با تیزی مسمار گذشت کار از کار گذشت (حسین واویلا) ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ای که احیا گر اسلامی یا مظلومَ بِلا حامی۳ سر شکسته با سرِ تو سر خواهر شکسته سر عباس دلاور شکسته بمیرم که دل مادر شکسته سر میفته داره از ناقه ی دختر میفته داره از رو نیزه اصغر میفته تا پسر میفته مادر میفته کار از کار گذشت زینب از میون انظار گذشت از سر کوچه و بازار گذشت کار از کار گذشت ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
. سعدیا دیگر بنی‌آدم برادر نیستند جملگی اعضای یک اندام و پیکر نیستند عضوهای بی‌شماری را به درد آورده چرخ عضوهای دیگر امّا، یار و یاور نیستند کودک چشم‌آبی غرب و سیه‌چشم عرب در نگاه غربیان با هم برابر نیستند شاید اطفالی که اکنون در فلسطین زنده‌اند تا رسد شعرم به این مصراع، دیگر نیستند از نگاه غربیان انگار در مشرق‌زمین مادران داغِ کودک‌دیده، مادر نیستند نزد آنانی که می‌گریند در سوگ سگان صحنه‌های قتل‌ انسان گریه‌آور نیستند کاش بی‌بی‌سی سوال از باربی‌سازان کند: این عروسک‌ها که می‌سوزند دختر نیستند؟ ای نتانیاهو اگر مردی تو با مردان بجنگ گرچه اسرائیلیان از دم مذکر نیستند بی‌مروّت! کودک‌اند اینها ،نه مردان حماس خانه‌‌اند اینها که شد ویرانه، سنگر نیستند کودکان هرچند بسیارند در ویرانه‌ها ساقه‌های ترد ریحان‌اند لشکر نیستند خادمان کعبه سرگرم‌اند در کاباره‌‌ها؟ یا که اهل جنگ جز با رقص خنجر نیستند؟ بار دیگر خو گرفت این قوم با دخترکُشی؟ یا که غیرت داده از کف یا دلاور نیستند؟ پشته‌ها از کُشته‌ها پیداست، دنیا کُور نیست؟ آسمان از ناله‌ پر شد، گوش‌ها کر نیستند؟ تا به کی کودک‌کُشی در غزه؟ آیا غربیان در هراس از انتقام اهل خاور نیستند؟! .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نامزدهای محترم جبهه انقلاب و طرفداران محترم آنها! توجه توجه! لطفاً اشتباهِ مرگ‌بارِ امروزِ سعید اسماعیلی را مرتکب نشوید! اشتباه شما حداقل ۴ سال کشور را به فنا می‌دهد! ✍ https://eitaa.com/atash_be_ekhtiar21
. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ قال الصادق حَنٌَکو اُولٰادَکمْ به تربت الحسین وا شد کامم بایه خورده تربت بین الحرمین نوحو عَلی الحسین مثل زن بچه‌ مرده نوحو عَلی الحسین واسه دلی که پر درده نوحو عَلی الحسین سفارش مولامونه نوحو عَلی الحسین روضه همه دنیامونه (حسین حسین) ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ مثل ارباب توی دنیا دور کی این همه عاشقه گریه کن امام حسین برادر امام صادقه این روضه هامون از برکت قال الصادق هاست این گریه ها همه ازصدقه سر زهراست عشق امام حسین گرفته دنیای مارو خالی کن این شبا توی حرم جای مارو (حسین حسین) ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ دنیای من بی تو زندگی برای من جهنمه آقای من فکر و ذکر من همش به این محرمه یعنی دوباره من محرمت رو میبینم این اربعین بازم میون صحنت می‌شینم غیر از تو هیچ کسی نمیدونه حال من رو من فطرس توام شفا بده بال من رو (حسین حسین) ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
هدایت شده از فیلم اولی ها
🔴 سفر در زمان روایت: کاوش در ساختار روایی غیرخطی 🔷 در دنیای داستان‌گویی، ساختار روایی خطی، پادشاه بی‌رقیب بوده است. ترتیب زمانی رویدادها، چارچوبی آشنا و قابل پیش‌بینی برای مخاطبان ارائه می‌دهد و حس منطق و انسجام را القا می‌کند. با این حال، در میان انبوه داستان‌های سنتی، برخی خالقان جسور، قلمرو روایت را فراتر از این ساختار آشنا گسترانده و به قلمرو غیرخطی گام نهاده‌اند. 🔶 در ساختار روایی غیرخطی، ترتیب زمانی رویدادها به هم می‌ریزد و داستان از مسیری مستقیم و مشخص پیروی نمی‌کند. فلاش‌بک‌ها، فلش‌فورواردها، روایت‌های موازی و دیگر تکنیک‌ها، توالی وقایع را دستخوش دگرگونی می‌کنند و مخاطب را به سفری غیرقابل پیش‌بینی در پیچ و خم‌های زمان می‌برند. 🔷 این رویکرد جسورانه، مزایای قابل توجهی را به همراه دارد. نخست، عمق و غنای بیشتری به داستان می‌بخشد. با جابه‌جایی در بازه‌های زمانی مختلف، نویسنده می‌تواند لایه‌های مختلف شخصیت‌ها، روابط و انگیزه‌های آنها را آشکار کند و داستانی پیچیده‌تر و چندوجهی‌تر خلق نماید. 🔶 دوم، فضای رمز و راز و تعلیق را افزایش می‌دهد. با پنهان کردن اطلاعات و ارائه آنها به صورت گسسته و نامنظم، نویسنده می‌تواند کنجکاوی مخاطب را برانگیزد و او را تشویق به کاوش و رمزگشایی داستان نماید. 🔷 سوم، قابلیت‌های جدیدی برای بیان و فرم داستان به ارمغان می‌آورد. ساختار غیرخطی، نویسنده را از قید و بند ترتیب زمانی رها می‌کند و به او اجازه می‌دهد تا با خلاقیت و انعطاف‌پذیری بیشتری روایت خود را شکل دهد. 🔶 هرچند این نوآوری، مخاطبان را با چالشی جدید روبرو می‌کند، اما پاداش آن، تجربه‌ای منحصر به فرد و به‌یادماندنی خواهد بود. 🔷 در دنیای سینما، فیلم‌های متعددی از این ساختار روایی بهره برده‌اند و به شاهکارهایی در این عرصه تبدیل شده‌اند: - ممنتو (۲۰۰۰) اثر کریستوفر نولان، با روایت معکوس داستان، مخاطب را در سفری نفس‌گیر به گذشته شخصیت اصلی می‌برد. - پالپ فیکشن (۱۹۹۴) ساخته کوئنتین تارانتینو، با ترتیب روایی غیرخطی و روایت‌های درهم‌تنیده، داستانی جنایی را به شکلی غیرقابل پیش‌بینی روایت می‌کند. - همشهری کین (۱۹۴۱) اثر اورسن ولز، با استفاده از فلش‌بک‌های متعدد، به زوایای مختلف زندگی شخصیت اصلی می‌پردازد و تصویری عمیق و پیچیده از او ارائه می‌دهد. 🔶 نکاتی برای نوشتن داستان با ساختار روایی غیرخطی: 1. هدف خود را از استفاده از این ساختار مشخص کنید: می‌خواهید عمق بیشتری به شخصیت‌ها ببخشید؟ تعلیق را افزایش دهید؟ یا صرفاً خلاقیت خود را به رخ بکشید؟ 2. یک نقشه کلی از داستان خود تهیه کنید: ترتیب وقایع را مشخص کنید و به چگونگی جابه‌جایی آنها در روایت نهایی فکر کنید. 3. از تکنیک‌های مختلف روایی غیرخطی استفاده کنید: فلش‌بک، فلش‌فوروارد، روایت‌های موازی و جریان سیال ذهن، ابزارهایی قدرتمند برای خلق داستانی جذاب و گیرا هستند. 4. به مخاطب خود احترام بگذارید: داستانتان را بیش از حد پیچیده و گیج‌کننده نکنید. سرنخ‌های کافی به مخاطب بدهید تا بتواند در مسیر داستان همراه شما شود. 5. از بازخورد دیگران استفاده کنید: داستان خود را با افراد دیگر به اشتراک بگذارید و از نظرات آنها برای بهبود آن استفاده کنید. 🔷 ساختار روایی غیرخطی، دریچه‌ای نو به دنیای داستان‌گویی می‌گشاید و به خالقان جسور، امکان خلق آثاری بدیع و به‌یادماندنی را می‌دهد. این سفر در زمان روایت، مخاطبان را به چالش می‌کشد، اما در مقابل، تجربه‌ای عمیق و منحصر به فرد از دنیای داستان به آنها هدیه می‌کند. @afilmto7
. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ یکی آش نذری میپزه یکی پارچه مشکی میزنه یکی گلدون ها رو آب میده یکی چایی میده یک تنه محرم اومد و باز پره هیئتا همه داره از عرش خوش اومد میگه بی‌بی فاطمه روضه ی،گودی،قتلگاه،میخونه با صداش،این دلم،بی سر و،سامونه (یا حسین۳|ثارالله) ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ فقط زیر پرچم شماست که با نوکری امیر میشیم یه جا میرسیم که میبینیم داریم پای روضه پیر میشیم تو سر دادی تا که من سرم رو بالا کنم با تو مصباح الهدی راهم رو پیدا کنم آخر از،دست تو،رزقمو میگیرم اربعین؟کربلا،تو حرم،میمیرم (یا حسین۳| ثارالله) ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ مگه میشه یادمون بره غریبی غروب عاشورا یکی روی تل میگفت حسین یکی زیر پا میگفت نیا نگاش از بالای تل یه گودی نشون میده یکی دست و پا میزد یکی دیگه جون میده پیکری،روی خاک،مادری،بالا سر خواهری،بی پناه،روبروش،یک لشکر (یاحسین۳|ثارالله) ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
. علیه السلام 🏴بند اول: پنج ساله بودم، که دیگه شدم سیر از دنیا پنج ساله بودم، تو آتیش میسوختن خیمه‌ها پنج ساله بودم، چیا که ندیدم عاشورا یادم نمیره، کربلا و گودالو یادم نمیره، ازدحام و جنجالو یادم نمیره، پیکرای پامالو یاد ذبیحاً بِقفا گریه میکنم یاد شهید سر جدا گریه میکنم یاد مُرَمل بِدِما گریه میکنم گریه میکنم... 🏴بند دوم: پنج ساله بودم، دلم خون و چشمم دریا شد پنج ساله بودم، که دیدم تو مقتل غوغا شد پنج ساله بودم، سره سر بریدن دعوا شد یادم نمیره، قتل صبر جدم رو یادم نمیره، نیزه های درهم رو یادم نمیره، ضربه های محکم رو یاد اسیر الکربات، گریه میکنم یاد قتیل العبرات، گریه میکنم با روضه ی آب فرات گریه میکنم گریه میکنم... 🏴بند سوم: پنج ساله بودم، چه زخمی از این دنیا خوردم پنج ساله بودم، با داغ اسارت پژمردم پنج ساله بودم، که روزی هزار دفعه مُردم یادم نمیره، رنج کوفه و شام و یادم نمیره، طعنه ها و دشنام و یادم نمیره، ما و نذر اطعام و عمریه با قلب کباب، گریه میکنم با روضه ی بزم شراب، گریه میکنم واسه رقیه و رباب، گریه میکنم گریه میکنم... شعر: ، ملودی: .👇
. ۱۴۰۳ بند1⃣ دلشوره‌هام شدید شده دایی نگاهت چرا نا امید شده مثل یتیما رو سرم دست می‌کشی نکنه بابام شهید شده اگه خبر درسته، بگو چی اومده سرش اگه خبر درسته، الان کیه دور و برش اگه خبر درسته، بگو واسه چی کشتنش اگه خبر درسته، نگو رو خاکه بدنش توی کوفه هیچ کسی رو نداره پیکرش کجاس دلم بی قراره جای مردم بی‌احساس اون شهر کاشکی آسمون براش خون بباره بند2⃣ انا الیه راجعون می‌ریزه اشکام مثه برگای خزون روضه خونی نداره بابام دایی جون یکمی تو روضه‌شو بخون خیلی دلم میسوزه، باید براش کاری کنم خیلی دلم میسوزه، میخوام عزاداری کنم خیلی دلم میسوزه، میگن شکستن پرشو خیلی دلم میسوزه، میگن بریدن سرشو کوفه بابامو غریب گیر آورده فکر این بلا امونم رو برده اما قلب من از این غم میسوزه تشنه بود ولی میگن آب نخورده بند3⃣ با اینکه غرق خواهشم کنار تو باشم پر از آرامشم دیگه الان تویی بابای من ولی ترسم اینه باز یتیم بشم اگه که تو نباشی، کی میکشه دست رو سرم اگه که تو نباشی، آتیش میگیره جیگرم اگه که تو نباشی، دیگه باید چیکار کنم اگه که تو نباشی، باید کجا فرار کنم بی تو میشکنه دلم مثل شیشه کاش کنار من بمونی همیشه تازه این منم که بی تو میمیرم فکرشو بکن رقیه چی میشه شعر و سبک: ، انجمن تکیه نوکری مشهد 👇
. 1403 (سبک ثابت ده شب) بند1⃣سربند(امام زمانی ثابت ) صاحب عزای محرم‌ها، سرت سلامت سینه زن داغ عاشورا، سرت سلامت برای خون گریه کردن‌هات، بمیرم آقا (سرت سلامت ۲) تو این شبهای پریشونی، آقا جانم توی کدوم روضه مهمونی، آقا جانم کجا داری نوحه می‌خونی، آقا جانم یوسف تنهای زهرا یه سر بیا امشب اینجا قدم بذار رو چشم ما بند2⃣ برات نوشتم که برگردی، سمت مدینه اینجا همه بغض ماهارو، دارن تو سینه اهل عیالت رو برگردون، تو رو به زهرا (خواهشم اینه ۲) نامه های کوفه نیرنگه، برگرد آقا جنس دلا اینجا از سنگه، برگرد آقا پیر و جوون با تو در جنگه، برگرد آقا کوفه خیانت کرد، برگرد اینجا همه هستن، نامرد حتی نداری یک، همدرد بند3⃣ با لب تشنه دم آخر، دعام همینه الهی که طفل شیش ماهت، بلا نبینه بگو به عباس که مشکارو، پر کنه از آب (خواهشم اینه ۲) کوفیا سرباز دینارن، برگرد آقا برای تو نقشه ها دارن، برگرد آقا داغ تو رو دل ها میذارن، برگرد آقا میگم با چشمای، دریا از این سفر بگذر، آقا کوفه نیا، یابن الزهرا شعر: ✍ سبک: 🎼 شعر بند ثابت : 👇
. (سبک ثابت ) بند1⃣ ای عاشقان ای عاشقان ماه محرم آمده مرثیه ی خون خدا اینک فراهم آمده اندوه عظما را ببین، عرش معلا را ببین پیراهن خونین او در شکل پرچم آمده ذکر عالم و آدم شده هر دم حسین حسین نوحه ی حسینیه شده این دم حسین حسین ای جانم حسین جانم حسین جانم حسین حسین بند2⃣ ای شیعیان با چشم خون گریه برای او کنید سینه زنان این سینه را صحن و سرای او کنید اهل و عیال خویش را، مال و منال خویش را هر چه که هست و نیست را خرج عزای او کنید شور حضرت خاتم در این ماتم حسین حسین می‌خواند زمین و آسمان‌ها هم حسین حسین ای جانم حسین جانم حسین جانم حسین حسین شعر و سبک: ، انجمن تکیه نوکری مشهد 👇
. 1403 بند1⃣ کربلا آخر آرزوهامه حاجت هر شب قلب شیدامه تنها سرمایه ی دین و دنیامه (دین و دنیامه ۲) مقصد انا هدینا کربلاس معنی جنت الاعلی کربلاس نزدیک ترین راه رفتن تا خدا قاب قوسین او ادنی کربلاس حرم خواب شیرینم، حسین یار دیرینم حرم خط پایان و، حسین ذکر تلقینم حسین جانم حسین جان بند2⃣ کربلا عاشق و دیوونه کرده تنها دل گرمی روزای سرده آب و خاک حرم درمون درده (درمون درده۲) بهترین ملجا عالم کربلاس اونجا که خوب میشه حالم کربلاس حول حالنای من باب الحسین خواهش تحویل سالم کربلاس حرم سیر پروازم، حسین سوز آوازم حرم‌ کعبه ی عشق و، حسین قبله ی رازم حسین جانم حسین جان بند3⃣ کربلا حسرت چشم گریونه زندگی بی حسین مثل زندونه دوریه از حرم حرفش آسونه (حرفش آسونه ۲) مرهم چشمای گریون کربلاس سامون دل بی سامون کربلاس هرجا باشیم برمیگردیم به حسین انا الیه راجعون کربلاس حرم چشم امیدم، حسین مُهر تأییدم حرم طور سینا و، حسین نور  توحیدم حسین جانم حسین جان شعر و سبک: انجمن تکیه نوکری مشهد 👇
. 1403 بند1⃣ اسم اعظم می خوای فقط بگو یا حسین شوق زندگی حقیقی ما حسین غرق دنیا بودم همیشه وقت اذون اول وقت شده نماز من با حسین میشمرم لحظه ها رو تا اذون تا که با خدای تو عشق بازی کنم سجده می کنم روی مُهر تو که توی ذهنم رویا سازی کنم توی رویام بیام به کربلا تا یکم این دل تنگو راضی کنم رویامه حرم تو دنیامه حرم تو مرحم واسه ی همه دردامه حرم تو دل تنگ حرمتم بند2⃣ خاک کرب و بلات شفای درد منه مژده ی بهار، توو خزون زرد منه تسبیح تربتت که توی دستم باشه گرمی دست تو، تو دست سرد منه من به شوق وصل تو دم به دم ذکر یا منتهی الرجایا میگم بعد هر نمازم با تربتت تسبیحات حضرتِ زهرا میگم تربتو میذارم روی چشام اللهم الرزقنا کربلا میگم حیرون حرمتم گریون حرمتم عاشورا خدا بخواد مهمون حرمتم دل تنگ حرمتم بند3⃣ من که واست یه عمره بی قرارم آقا هیچ کسی رو مثل تو دوست ندارم آقا لحظه ای که منو تو خاک میذارن میرن وقت بی کسی هام، چش انتظارم آقا رحمت الله واسعه تویی غبار صحنت شفیع محشره تربت تو روز ولادت و لحظه ی تلقین به کام نوکره توی دنیا میشه سعادت و واسه ی قبرم امید آخره کار تو کرامته عادتت سخاوته از حالم با خبری آرزوم شهادته محتاج کرمتم شعر و سبک: انجمن تکیه نوکری مشهد 👇