eitaa logo
مشتاقان حضور
278 دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
1.1هزار ویدیو
41 فایل
سلام به اطلاع میرساند این کانال جهت رشد علمی و معنوی تشکیل شده است . امیدوار هستم که مورد استفاده عزیزان قرار بگیرد .. نام کانال مشتاقان حضور نهادیم .به این دلیل بفرموده علامه ذوالفنون حسن زاده آملی رحمت آله علیه ظهور اتفاق افتاده باید حضور پیدا کرد
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از فعالین مهدویت
🔷معرفت مهدوی🔷 🌹ﻭَ ﺍﺟْﺘَﺒَﺎﻛُﻢْ ﺑِﻘُﺪْﺭَﺗِﻪِ🌹 ☘ﺍﺟﺘﺒﺎ ﯾﻌﻨﯽ ﺑﻪ ﺧﻮﺩ ﮐﺸﯿﺪﻥ.ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺧﻮﺩﺵ ﮐﺸﯿﺪ ﺁﻥ ﻫﻢ ﺑﺎ ﺁﻥ ﻗﺪﺭﺕ ﻭ ﻧﯿﺮﻭﯾﯽ ﮐﻪ ﺧﻮﺩﺵ ﺩﺍﺷﺖ.ﺍﯾﻦ ﯾﻌﻨﯽ ﭼﻪ؟ ﺍﯾﻦ ﻋﻈﻤﺖ ﻭ ﺷﮑﻮﻩ ﺍﻫﻞ ﺑﯿﺖ ﺭﺍ ﻣﯽ‌ﺭﺳﺎﻧﺪ ﮐﻪ ﻫﺮ ﮐﺴﯽ اهل بیت ﺭﺍ ﻧﻤﯽ‌ﺗﻮﺍﻧﺪ ﺑﻪ ﺳﻤﺖ ﺧﻮﺩﺵ ﺑﮑﺸﺎﻧﺪ. ☘ ﻣﮕﺮ ﯾﺰﯾﺪ ﺗﻮﺍﻧﺴﺖ ﺍﻣﺎﻡ ﺣﺴﯿﻦ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺳﻤﺖ ﺧﻮﺩﺵ ﺑﮑﺸد؟ ﻣﮕﺮ ﻣﻨﺼﻮﺭ ﺩﻭﺍﻧﻘﯽ ﺗﻮﺍﻧﺴﺖ ﺍﻣﺎﻡ ﺻﺎﺩﻕ و ﻣﺎﻣﻮﻥ ﺍﻣﺎﻡ ﺭﺿﺎ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺳﻤﺖ ﺧﻮﺩشان ﺑﮑﺸﺎﻧند؟ﺑﺎ ﻫﻤﻪ‌ﯼ ﻗﺪﺭﺕ ﻭ ﺣﺸﻤﺖ ﻭ ﺷﮑﻮﻫﯽ ﮐﻪ ﺩﺍﺷﺘﻨﺪ. ☘ﺗﻨﻬﺎ ﮐﺴﯽ ﮐﻪ می توانست و می تواند ﺍﯾشان ﺭﺍ ﺑﻪ ﺳﻤﺖ ﺧﻮﺩﺵ ﺑﮑﺸﺎﻧﺪ،ﺧﺪاوندست. ﺍﯾﻦ ﻧﯿﺮﻭ ﻭ ﺍﻗﺘﺪﺍ ﺭﺍ ﺧﺪﺍ ﺩارد.این فراز ﯾﻌﻨﯽ ﺷﻤﺎ ﮐﺴﺎﻧﯽ ﻫﺴﺘﯿﺪ ﮐﻪ تنها خداوند برایتان ﮐﺸﺶ ﻭ ﺟﺎﺫﺑﻪ ﺩﺍﺭﺩ.ﮐﻪ ﺑﺎ ﯾﮏ ﺣﺮﻑ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﺟﺎ ﺑﻪ ﺟﺎ ﻣﯽ‌ﮐﻨﺪ. ☘ﺳﺒﺎ ﺑﻪ ﻟﻄﻒ ﺑﮕﻮﯼ ﺁﻥ ﻏﺰﺍﻝ ﺭﻋﻨﺎ ﺭﺍ ﮐﻪ ﺳﺮ به ﮐﻮﻩ ﻭ ﺑﯿﺎﺑﺎﻥ ﺗﻮ ﺩﺍﺩﻩ‌ﺍﯼ ﻣﺎ ﺭﺍ ﻫﯿﭻ ﮐﺴﯽ ﻧﻤﯽ‌ﺗﻮﺍﻧﺴﺖ ﻣﺎ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺻﺤﺮﺍﯼ ﮐﺮﺑﻼ‌ ﺁﻭﺍﺭﻩ ﺑﮑﻨﺪ ﺟﺰ ﺗﻮ. 🌹ﺃَﻋَﺰَّﻛُﻢْ ﺑِﻬُﺪَﺍﻩ🌹 🍃 ﺷﻤﺎ ﻋﺰﯾﺰ ﻫﺴﺘﯿﺪ. ﭼﻪ ﮐﺴﯽ ﺑﻪ ﺷﻤﺎ ﻋﺰﺕ ﺩﺍﺩ؟ ﺧﺪﺍ ﺑﻪ ﺷﻤﺎ ﻋﺰﺕ ﺑﺨﺸﯿﺪ.ﭼﻪ ﺑﻪ ﺷﻤﺎ ﺩﺍﺩ ﮐﻪ ﻋﺰﯾﺰ ﺷﺪﯾﺪ؟ ﺑﺎ ﻫﺪﺍﯾﺖ.ﯾﻌﻨﯽ ﺁﻥ ﭼﻪ ﮐﻪ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺭﺍ ﻋﺰﯾﺰ ﻣﯽ‌ﮐﻨﺪ ﻫﺪﺍﯾﺖ ﺍﺳﺖ. ﻭ ﺁﻥ ﭼﯿﺰﯼ ﮐﻪ ﺁﺩﻣﯽ ﺭﺍ ﺧﺎﺭ ﻭ ﺧﻔﯿﻒ ﻭ ﺫﻟﯿﻞ ﻣﯽ‌ﮐﻨﺪ ﮔﻤﺮﺍﻫﯽ ﺍﺳﺖ. 🍃 چه لطیف قرآن ﻣﯽ‌ﮔﻮﯾﺪ :"ﻫُﺪًﻯ ﻟِّﻠﻨَّﺎﺱِ" (ﺑﻘﺮﻩ/ ۱۸۵) ﻣﻦ ﻫﺪﺍﯾﺘﯽ ﻫﺴﺘﻢ ﺑﺮﺍﯼ ﻫﻤﻪ‌ﯼ ﻣﺮﺩﻡ. ﯾﻌﻨﯽ ﺁﻣﺪﻩ ﺍﻡ ﻫﻤﻪ ﺭﺍ ﻋﺰﯾﺰ ﺑﮑﻨﻢ. ﺍﺻﻼ‌ ﻗﺮﺁﻥ ﭼﺮﺍ ﻧﺎﺯﻝ ﺷﺪﻩ؟ ﻧﺎﺯﻝ ﺷﺪﻩ ﮐﻪ ما ﺫﻟﯿﻞ و ﺧﺎﺭ ﻧﺒﺎﺷﯿﻢ. ﻋﺰﺕ ﻣﻨﺪ و ﻋﺰﯾﺰ ﺑﺎﺷﯿﻢ. 🍃ﺷﻤﺎ ﺑﺒﯿﻨﯿﺪ! ﺍﺳﻢ ﺷﯿﻄﺎﻥ وقتی ﺩﺭ ﻗﺮﺁﻥ ﺍﺳﺖ ﻣﯽ‌ﺗﻮﺍﻧﯿﺪ ﺩﺳﺖ ﺑﯽ ﻭﺿﻮ ﺑﻪ ﺁﻥ ﺑﺰﻧﯿﺪ؟ ﺣﺮﺍﻡ ﺍﺳﺖ. ﺍﺳﻢ ﺍﺑﻮﻟﻬﺐ ﺩﺭ ﻗﺮﺁﻥ ﺍﺳﺖ. ﻣﮕﺮ ﺣﻖ ﺩﺍﺭﯾﺪ ﺑﯽ ﻭﺿﻮ ﺑﻪ ﺁﻥ ﺩﺳﺖ ﺑﺰﻧﯿﺪ؟ ﺣﺮﺍﻡ ﺍﺳﺖ.ﺍﺳﻤﺶ ﺁﻣﺪ ﺩﺭ ﺣﺮﯾﻢ ﻗﺮﺁﻥ ﻋﺰﯾﺰ ﺷﺪ. ﺍﮔﺮ ﺧﻮﺩﺵ ﻣﯽ‌ﺁﻣﺪ ﭼﻪ ﻣﯽ‌ﺷﺪ؟!ﺧﻮﺩﺵ ﻣﯽ‌ﺁﻣﺪ ﻫﻢ ﻋﺰﯾﺰ ﻣﯽ‌ﺷﺪ. 🍃پس اگر اهل بیت عزتی دارند از رهگذر هدایت های الهی است... ‌‌✍استاد رنجبر
هدایت شده از فعالین مهدویت
‌‌❓❓وضع معيشتى و بطور كلّى وضع زندگى مردم در زمان ظهور چگونه خواهد بود؟ ✅يكى از برنامه هاى اوّليه حضرت «قائم عجّل اللَّه تعالى فرجه الشّريف» رفع سريع نياز فقرا و ريشه كن ساختن فقر از جامعه حكومت علوى و فاطمى خواهد بود. ✅ هر ماه دو مرتبه حقوق براى عموم پرداخت خواهد شد و مردم در بى نيازى مطلق مادى زندگى مى كنند؛ به نوعى كه صاحبان وجوهات و صدقات بدهى هاى خود را در دست مى گيرند و در شهر مى چرخند، اما مستحقّى پيدا نمى كنند كه دَين خود را ادا نمايند. ✅خزاين دولتى به طور آزاد در اختيار همگان است و سكه هاى طلا و نقره و زر و سيم در دسترس عموم قرار مى گيرد و هر كس به اندازه احتياج خود استفاده مى كند و اعلان مى شود برداشت از آن‌ها براى عموم آزاد است. ✅ در اين صورت ذخيره سازى و انباشتن ثروت و زر اندوزى معنا و مفهوم خود را از دست خواهد داد؛ چون شب و روز هزينه زندگى دلخواه را مدام در اختيار دارد، ديگر دليلى ندارد كه جاى خودش را تنگ نمايد. ✅از آن سو تعليم و تربيت و فرهنگ مردم نيز به نوعى بالا مى رود كه كسى پيدا نمى شود بيش از احتياج و نياز خود از خزاين دولتى برداشت كند. آخر براى چه زحمت نگهدارى و حمل و نقل مال و منال را به خود روا دارد؟! به اميد آن روز، انشاءاللَّه تعالى! ✅۱- حسين بن مسعود در كتاب شرح السنّه با سندهاى خود از رسول خدا صلى الله عليه و آله نقل كرده است كه آن حضرت فرمود: «قائم- عجّل اللَّه تعالى فرجه الشّريف- مردم را به سوى برداشتن مال فرا مى خواند اما كسى نمى پذيرد. » ✅۲- از سوى «مهدى- عجّل اللَّه تعالى فرجه الشّريف-» در ميان مردم ندا مى دهند: «من له حاجة الىّ، فما يأتيه أحد إلّارجل واحد» كيست كه (از نظر مالى) به من احتياج دارد؟ كسى نمى آيد، مگر يك نفر كه از حضرت درخواست (مالى) مى كند و حضرت مى فرمايد: برو پيش خزينه دار تا به تو دهد. او نيز پيش خزينه دار مى آيد و مى گويد: من فرستاده «مهدى عليه السلام» هستم تا به من مالى بدهى! مى گويد: (هر قدر دلت مى خواهد) بردار. آن قدر (از جواهرات و سكه هاى امام عليه السلام) جمع كند كه توان حمل ندارد، مقدارى مى ريزد و برمى دارد و در راه به خود مى گويد: من آزمندترين امّت محمّدم! نفس من طمع زياد دارد. همه امّت را فرا خواندند از اين جواهرات بردارند جز من كسى نيامد و سپس پشيمان مى شود و جواهرات را برمى گرداند و آن حضرت قبول نمى كند مى فرمايد: ما چيزى را كه داديم پس نمى گيريم. » ✅۳- مال را بدون شمارش تقسيم مى نمايد. ✅۴- مال را فراوان مى دهد و بى حساب مى ريزد و بى شمار مى دهد. ✅۵- ابى سعيد خدرى گويد كه رسول خدا صلى الله عليه و آله فرمود: «در آخر الزمان خليفه اى خروج مى كند كه مال را بى شمار مى دهد. » 📚پرسش و پاسخ درباره ی امام زمان ✍محمد امینی گلستانی
هدایت شده از فعالین مهدویت
‌‌🍀🌸 خیر مطلق🌸🍀 🔹سلام بر بقیه الله آخرین ذخیره ی الهی. میریم سراغ سوره هود آیه ۸۶: "بَقِیَّتُ اللَّهِ خَیْرٌ لَكُمْ إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنِینَ" خب، شماها این آیه رو زیاد شنیدید، بسیاری تون اصلاً این آیه رو حفظ هستید. ماجرا چیه؟ این آیه چی میگه؟ شما آیاتِ قبل از این آیه رو نگاه بکنید، در رابطه با مردم مدین هست. مدین شهری بوده در همین منطقه سوریه ی کنونی، شهری تجاری، این شهر تجاری گرفتار آسیب هایی میشه در بازارش، در داد و ستدش، کم فروشی، غش در معامله، حقه و کلک، چه بکنیم که سود بیشتری بدست بیاریم، یه چنین رقابتی به وجود میاد. 🔸 خداوند متعال حضرت شعیب نبی رو برای هدایت اینها میفرسته و اینهارو برحذر میداره از این ظلم و از این حق الناس و از این فسادی که در معاملات وجود داره، طبیعی ست وقتی مسابقه ی رفاه و تجمل و امثال اینها مردم جامعه ای و بازار رو در برگرفت، اینجا دیگه بخوای حق الله، حق الناس رو رعایت بکنین، به قول بعضی میگن: آقا عقب میوفتی، مثلاً اگر دروغ نگیم روزمون شب نمیشه. 🔺 یه سوالی به ذهن میاد که حضرت شعیب، آدم اینجوریه که عقب میمونه، به جایی نمیرسه؟ حضرت شعیب در پاسخ این سوال میگه: "بَقِیَّتُ اللَّهِ خَیْرٌ لَكُمْ"؛ مال حلال، خیر محضه، خیر مطلقه برای شما، اگر ایمان داشته باشید. یعنی اگه دنیا میخواید، آخرت میخواید، آی مردم از مال حلال عبور نکنید، با تمام وجود سعی بکنید حرام وارد زندگیتون نشه. در اون حدیث قدسی و نورانی ام داریم که فرمود: ای رسول ما، ای حبیب ما، عبادت ده قسمته، نه قسمتش در طلب مال حلاله. 🔹 خب، آیات نورانی قرآن مثل دریای عمیقی ست، مثل اقیانوسی ست با عظمت، ظاهری داره و اعماق و باطنی داره، تفسیری داره و تاویلی داره. ما تفسیر آیه رو الان می بینیم؛ مال حلال خیره. رسول خدا، اهل بیت طاهرینشون، به سان غواصان حرفه ای و الهیِ این اقیانوس بی کران، میان از اعماق این دریای بی کران دُر و صدف برای ما میارن. روایات متعددی داریم در مورد اینکه (بقیه الله) یعنی آخرین خلیفه و حجت الهی، آقامون امام زمان، که هرگز عالم از حجت الهی خالی نبوده. من به برخی از این روایات اشاره بکنم؛ خیلی روایات، روایاتِ ناب و ارزشمندی ست، نکات زیبایی رو میشه دریافت کرد. 🔸 طرف اومده به امام صادق عرض میکنه: آقا جان، من با حضرت مهدی روبرو میشم میتونم بگم السلام علیک یا امیرالمومنین؟ یعنی از نحوه ی سلام کردن به امام زمانش سوال میکنه که، چجوری سلام بکنم که ادب رو رعایت کرده باشم؟ میتونم بگم السلام علیک یا امیرالمومنین؟ حضرت میفرمایند: نه! این لقب منحصر در آقا علی بن ابیطالب هست. میگه: خب پس چجوری سلام کنم؟ حضرت میفرماید؛ بگو: "السلام علیک یا بقیه الله فی ارضه" 🔹 گاهی دیدید، افراد میرن زیارت معصوم، زیارت آقا امام رضا، برای اینکه به ضریح بچسبن چقدر دیگران رو اذیت میکنن. خب اینجوری که شما به امام رضا نزدیک نشدی، از امام رضا با اذیت کردن زائرش دور شدی. نحوه ی زیارت کردن، آداب زیارت رو پرسیدی؟ انتظار یعنی این؛ طرف میاد از نحوه ی سلام کردن به امامش سوال میکنه، سلام کردنی که منو به امامم نزدیک کنه نه دور کند، تا چه برسه موارد دیگر. 🔆 در روایتی نورانی دیگر از امام باقر هست که، روایت مفصله، میرسه به اینجا؛ وقتی خداوند فرمان ظهور رو صادر بکنه، حضرت ۳۱۳ نفر از یاران خاصشون، فرماندهان ارشد سپاهش حاضر میشن، جبرئیل امین هم از عرش بر روی بام کعبه میاد، مقدمات همه فراهم، حضرت به دیوار کعبه، بین درِ خانه ی خدا و حجرالاسود تکیه میده و اولین سخنی که بر زبان حضرت جاری میشه این آیه ی نورانی ست: "بَقِیَّتُ اللَّهِ خَیْرٌ لَكُمْ إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنِینَ" و بعد میفرماید: "انا بقیه الله" 📌 و اما نکته ی پایانی: تمام مطلب رو خداوند تو این یک سطر آورده که، آی مردم، آی منتظران، "بَقِیَّتُ اللَّهِ خَیْرٌ لَكُمْ"، امام زمان خیر محضه، خیر مطلقه برای شما، آیا این رو با جان و دلمون دریافت کردیم و شنیدیم که خیر عالم، اصلاح عالم، در ابعاد مختلف مادی و معنوی، فردی و اجتماعی و سیاسی، همه در گرو ظهور آقامون امام زمانه؟ اگر چنین هست همه دست به دست بدیم قیام بکنیم در جهت زمینه سازی ظهور و رفع موانع فرج آقامون تا به خیر مطلق دست پیدا بکنیم، این شعار ما باشه که "بَقِیَّتُ اللَّهِ خَیْرٌ لَكُمْ" اصلاً به همدیگه میرسیم بعد از سلاممون بگیم: "بَقِیَّتُ اللَّهِ خَیْرٌ لَنا" و از امام زمانمون و از ادب برخورد با امام زمانمون و از راههای رسیدن به این خیر مطلق برای همدیگه بگیم. به امید اینکه هرچه زودتر صدای دلنشین مهدی فاطمه رو از کنار کعبه بشنویم، با ندای "انا بقیه الله" ✍استاد اباذری ‌‌‌
هدایت شده از فعالین مهدویت
هفتاد و چهارم پیامهای آیه فوق ⇧⇩: 1- يك مكتب جامع بايد داراى منطقى قوى، قاطع، مكتوب و روشمند باشد، به گونه‌اى كه همگان به آن دسترسى داشته باشند. 2- قرآن، مقامى بس بلند دارد. 3- هر جا به بن بست رسيديد، قرآن روشنگر شماست. 4- تكرار، يكى از اصول تربيت است. 5- تلاش و سوز، در همه جا كارساز نيست. 6- دلدارى افراد غمگين، كارى است الهى. 7- انبيا براى انجام تكليف خود، بيش‌از حدّ انتظار تلاش مى‌كردند. 8- يكى از صفات بارز انبيا، سوز است. 9- اگر زمينه‌ى تأثير نباشد، از بهترين كتاب و مربّى نيز نتيجه و اثرى به دست نمى‌آيد. ●➼‌┅═❧═┅┅───┄
هدایت شده از فعالین مهدویت
‌🔸🔹وظایف منتظران🔹🔸 ◀️رسول اکرم صلی الله علیه و آله فرموده اند: "انتظار فرج افضل اعمال است." این وقتی صدق می کند که انتظار انسان را بسازد. ◀️واژه ی اعمال ،تمام اعمال عبادی و ظاهری و روحی انسان را در برگیرد. ◀️یک منتظر واقعی نزدیک وقت اذان که می شود نمی تواند نسبت به نمازش بی تفاوت باشد. چون مولایش امام زمان فرموده هیچ چیز مثل نماز بینی شیطان را به خاک نمی مالد. لذا میگه من باید نمازم را اول وقت بخوانم. وقتی به نماز می ایستد شیطان که بیاد او را غافل کند می گوید نه من باید یک نماز باشکوه بخوانم که امام زمانم تایید بفرمایند. سعی می کنه نمازش را با توجه بخواند. ◀️شخصی که منتظر است مثل کسی که انتظار مهمان عزیزی را می کشد، همه خانه را تمیز و مرتب کرده، لباس خوب پوشیده و مراقب است جایی کثیف نشود. ◀️فرد منتظر در برخوردش با خانواده مراقبت شدید پیدا می کند. من باید اعمالم طوری باشد که زینتی برای امام زمانم باشم. لذا سعی می کند برخوردش را با اطرافیان طوری تنظیم کند که خوشایند امام زمان باشد و مقرِّبِ او به امام زمان. ◀️چون بعضی اعمال ما را به امام زمان نزدیک می کنند و بعضی اعمال ما را دور می کنند. 👈👈👈خود حضرت می فرمایند: "بر شماست که عملی را انجام دهید که مایه جلب رضایت ماست و شما را به محبت ما نزدیک می کند و بپرهیزید از اعمالی که سبب ناخشنودی ماست.
هدایت شده از فعالین مهدویت
‌‌🔴‌آسیب شناسی مهدویت ◀️ قسمت چهارم 🔶ملاقات در دوران غیبت کبری در حال بیداری و اون که امام زمان رو هم در این دیدار بشناسی و همچین ملاقاتی ممکن هست یا نه؟ مرکز تخصصی مهدویت نظرش اینه که ملاقات امام زمان امکان دارد. 🔶از ادله‌اش می‌خوام سریع رد بشم نمی‌خوام وایستم. ◀️یک دلیل اینه که امام زمان جسم معمولی است، جسم معمولی قابل روئیته؛ از اینا رد میشم چون وقت نیست قرار هم نبود اینارو اینقدر تفصیلی بگم. ◀️بهترین دلیل برای امکان چیزی وقوعشه. از کجا می‌گین ملاقات امکان داره؟ چون ملاقات‌های حتمی تا حالا انجام گرفته. 🔶توجه: هر کسی از راه برسه بگه ما قبول نمی‌کنیم‌ها، تشرفات، ملاقات‌هایی که یا متواتره یا حداقل سند خوب داره یا همراه با وقوع کرامته ، کرامتی رخ داده که ما می‌دونیم امام زمان بوده. 🔶خلاصه‌ا‌ش؛ ملاقات‌های مستند و معتبری داریم که ثابت می‌کنه ملاقات امکان داره. کتاب‌هایی هم تو این باب داریم که ازش می‌گذرم. ❓❓آیا همه قبول کردن؟ عده‌ای اشکال گرفتن. مهم‌ترین‌ اشکالی که گرفتن حداقل یکیش رو براتون بگم.👇 🔶توقیع امام زمان به نائب چهارم؛ حضرت فرمودند: بدونید عده‌ای میان که ادعای مشاهده می‌کنن، هر کسی ادعای مشاهده کرد قبل از خروج سفیانی و صیحه آسمانی« فَهُوَ كَذَّابٌ مُفْتَر[۱]» ادعای مشاهده کرد دروغگو است. 🔴اشکال: شما نگفتید ملاقات امکان داره؟ تو این نامه امام زمان فرمودند: هر کسی ادعای ملاقات کرد دروغگو است. این رو چطور جواب می‌دین؟ 🔶منظور ادعای مشاهده این نیست که هر کس گفت: من آقا رو دیدم دروغگو هست. 🔶می‌گن سیاق حدیث، سیاق یعنی: قرائن در کلام به یک معنا. یعنی حرف یک نفر می‌خوای بفهمی یک تکه‌اش رو برش نزن، قبل و بعدش رو هم ببین. ❓❓این نامه کی به دست نائب رسید؟ وقتی نائب می‌خواست از دنیا بره. دقت بکنین امام زمان غائب شده، شیعیانی که خبر دارن همه هم نه! چیکار کنیم؟ می‌گفت: ما که آقا رو نمی‌بینیم اون جور که امام‌های قبلی رو می‌دیدیم. می‌گفتم: غصه نخورید نائب اول آقا رو می‌بینه و خبر میاره. 🔶آقا رو می‌بینه یعنی این نائبه، نائب اول می‌خواست از دنیا بره شیعیان دورش جمع شدن گفتن: تو از دنیا بری چیکار کنیم؟ گفت: غصه نخورید، پسرم نائب دوم او آقا رو می‌بینه. می‌بینه یعنی چی: یعنی اون نائبه. 🔶نائب دوم می‌خواست از دنیا بره دورش جمع شدن گفتن: بعد از تو؟ گفت: بعد از من حسین بن روح نوبختی- نائب سوم اصالتا ایرانیه- ایشون آقا رو می‌بینه خبر میاره. 🔶ایشون می‌خواست از دنیا بره دورش جمع شدن گفت: بعد از من فلانی می‌بینه.می‌بینه یعنی چی؟ یعنی نائبه. 🔶نائب چهارم که می‌خواست از دنیا بره امام زمان نامه نوشتند فرمودند: دیگه بعد از تو قرار نیست کسی ببینه یعنی قرار نیست دیگه نائب خاص داشته باشم.نائب عام که علما هستند داریم. منظور از مشاهده در این حدیث چیه؟ نیابت خاصه. ♦️نکته اول: ما گفتیم دیدار امکان دارد، اما یادتون باشد این دیدار‌هایی که انجام گرفته اکثرش یا حال اضطراره یا مصلحت خاصه. منظورمون اینه که دیدار‌ها عمومی نیست. هر کسی ادعای ملاقات کرد ما قبول نمی‌کنیم. 🔶آقایون خانم‌‌ها! ما می‌گیم ملاقات امکان داره اما نمی‌گیم همه می‌تونن آقا رو ببینن؛ فرق هست بین این دوتا. ما میگیم راه ملاقات بسته نیست، این بدین معنا نیست که همه تو این جاده می‌تونن برن. ملاقات همگانی نیست؛ هر کسی ادعا بکنه ما قبول نمی‌کنیم. 🔶اکثر دیدار‌ها ◀️🔺یا اضطراره؛ کتاب‌ها رو بخونین به این می‌رسین. میگه: تو بیابون گیر کردم تو مسیر مکه تو برف و بوران، مرگم به چشمم دیدم مضطر شدم. 🔺زیر باد کولر نبودم؛ زیر باد کولر، دعای توسل، کولر گازی روشن یابن الحسن بیاین اینجا!!!نه بابا این توقع رو نداشته باشین. دیدار‌‌ها یا اضطراره یا مصلحت خاص. ◀️🔺مصلحت خاص مثلا داستان شیخ مفید. تلویزیون فیلمش رو هم نشون داد. اومدن پیش شیخ مفید مرجع تقلید زمان خودش. یگانه‌ دوران؛واقعا یگانه‌ دوران. گفتند: جناب شیخ خانم شیعه از دنیا رفته باردار بوده. ماه نهم اما بچه هنوز به دنیا نیامده،مامانه مرده.اون زمان امکانات امروز نبوده که!چیکار کنیم؟ مرجع تقلید با سواد،علم خیلی داره اما معصوم نیست.ادله رو بررسی کرد فتوا داد گفت: خانمه رو با بچه دفنش بکنین. بچه که به دنیا نیومده. 🔺مدتی گذشت نمی‌دونم چند وقت اومدن پیش شیخ مفید یه بچه هم با خودشون آوردن. – شیخ ما رو می‌شناسی؟ – نه. – این بچه رو می‌شناسی؟ – نه. – گفتن ما همون‌هایی هستیم که اومدیم پیش شما یه خانومی... – ها ها یادم اومد،خانمه رو دفنش کردید آره. – این همون بچه‌ است،ما که داشتیم می‌رفتیم یه نفر اومد گفت:نظر این نیست،نظر عوض شده،پهلوی چپ خانم و بشکافید بچه رو در بیارید بعد خانمه رو دفن کنید. شیخ مفید این همون بچه که با اصلاح فتوا زنده موند. ✍استاد علمداری
هدایت شده از فعالین مهدویت
‌🌕شرایط ظهور 🔷‌قسمت: اول ♦️می‌خوام یه مثال ساده براتون بزنم؛ فرض بکنید قطار می‌خواد برسه؛ رسیدن قطار برامون مهمه. وقتی قطار می‌رسه چند تا چیز معمولاً همراه قطار ممکنه باشه؛ مثلاً یه ریل سالمی وجود داره که قطار روش اومده؛ یه نیرویی محرکه، حالا برق، بنزین، ذغال سنگ، گازوئیل… یه چیزی که قطار رو به حرکت درآورده بهش می‌گیم نیروی محرکه. وقتی قطار میاد دود از دودکش قطار بلند می‌شه؛ وقتی قطار میاد صدای سوت قطار شنیده می‌شه و چیزای دیگه. ♦️همین چهارتایی که گفتم: ریل سالم، نیروی‌ محرکه، دود، سوت. اینا همه با اومدن قطار ارتباط دارن؛ بی ربط نیستن. اما سؤال: میزان تأثیر اینا توی اومدن قطار با هم یکیه؟ یا بگیم مثلاً فرق دارن؟ ممکنه بعضیاتون بگید که خوب فرق دارن؛ اما بالأخره همشون باید باشن؛ اینجورین؟! ♦️من خودم سریع جواب رو براتون می‌دم: اینا همه، این چهار‌تایی که گفتم؛ این چهار‌تا همشون با قطار ربط دارن اما اثرگذاریشون با‌ هم یکی نیست؛ اینا رو می‌تونیم ما دو دسته بکنیم؛ بعضیاشون اینجورین که اگر باشن باعث می‌شن که قطار بیاد؛ رسیدن قطار انجام بگیره اگر نباشن قطار نمیاد. اما بعضیاشون نه، توی اومدن قطار اثر ندارن مثلاً: ریل سالم، نیروی ‌محرکه و چیزایی که مثل اینا هستن اینا توی اومدن قطار اثرگذارن اگر باشن قطار میاد؛ اگر نباشن قطار نمیاد. یکیشم حتی اگر نباشه قطار نمیاد؛ ریل نباشه قطار نمیاد؛ ریل باشه نیروی محرکه نباشه قطار نمیاد؛ این یه دسته. ♦️یه دسته دیگه هم هستن مثل دود و سوت، اینا توی اومدن قطار اثر ندارن؛ قبول، وقتی قطار میاد صدای سوتش شنیده می‌شه؛ اگر قطار دود بکنه دودش دیده می‌شه؛ اما توی اومدن قطار نه سوت نه دود هیچکدومشون اثر ندارن؛ ♦️بیایید یه اسمی واسه اینا بذاریم. به اون دسته‌ای که توی اومدن قطار اثرگذارن میگیم شرط یا علت اومدن قطار، به اون دسته‌ای که توی اومدن قطار اثرگذار نیستن فقط یه‌ جوری خبر به ما میدن که انگار قطار داره میاد به اونا میگیم نشانه یا شرط اومدن قطار، پس شرایط اونایی هستن که توی اومدن قطار اثر دارن مثل ریل، نیروی محرکه؛ نشانه‌ها اونایی هستند که فقط به ما خبر میدن. ♦️با این مثال ساده می‌خوایم وارد بحث ظهور امام زمان(علیه‌السلام) بشیم. ♦️ظهور امام زمان هم همین‌جوریه؛ واسه اینکه ظهور امام زمان(علیه‌السلام) رخ بده یکسری شرایطی نیاز داریم. شرایط ظهور یعنی چی؟ یعنی اونایی که باید باشن تا ظهور امام زمان رخ بده و ظهور امام زمان یکسری نشانه‌ها داره؛ نشانه‌ها اونایی هستن که خبر میدن؛ از روی نشانه‌ها می‌فهمیم که انگار قراره اتفاقی بیفته. ♦️یه بازی قدیمی براتون بگم همتون شاید این بازی رو انجام داده باشید یا این بازی رو حداقل آشنا باهاش باشید: “بگرد و پیدا کن” یکی از اتاق می‌رفت بیرون؛ دوستش یه چیزی رو قایم می‌کرد بعد می‌گفت بیا داخل اتاق، بگرد و پیدا کن؛ داخل اتاق می‌چرخید این‌طرف رو نگاه می‌کرد؛ اون‌طرف رو نگاه می‌کرد بعد اون دوستش که می‌دونست کجا قایم کرده راهنماییش می‌‌کرد، با تولید صدا؛ اگر اون شخص یابنده ـ اون شخصی که دنبال می‌گشت اون شی‌ء رو پیدا کنه ـ به سمت اون شی‌‌ء نزدیک می‌شد صدا رو زیاد می‌کرد: تَق تَق تَق تَق تَق… اگر ازش فاصله می‌گرفت صدا رو کم می‌کرد: تِق تِق تِق تِق… از اون نشانه چی می‌فهمید؟ وقتی صدای تَق تَق تَق تَق می‌شنید حس می‌کرد که داره می‌رسه به اون؛ انگار قراره پیداش کنه؛ داره نزدیک می‌شه. ♦️وقتی صدا می شه تِق تِق تِق تِق می‌فهمه که از اون داره فاصله می‌گیره نشانه های ظهور هم همین‌جوری هستن؛ وقتی نشانه‌ها رخ میدن؛ هرچی بیشتر رخ بده انگار صدا تَق تَق تَق می‌فهمیم داریم به سمت ظهور نزدیک می‌شیم؛ وقتی نشانه‌ها کمتر رخ بده یعنی با ظهور فاصله داریم.اما یادتون باشه نشانه‌ها فقط خبر میدن که به ظهور داریم نزدیک می‌شیم یا از ظهور فاصله داریم اما تو خود اینکه ظهور محقق بشه اثری ندارن. ♦️خلاصه حرفای این قسمت این شد که بین شرط و نشانه فرقه و عمده روی مثال قطار براتون توضیح دادم که قطار یک شرایطی داره مثل ریل سالم، نیروی محرکه؛ یک نشانه‌هایی داره مثل دود و سوت. ✍استاد حسین پور
┄┅─✵💖✵─┅┄ اِلهی یا حَمیدُ بِحَقِّ مُحَمَد یا عالی بِحَقِّ علی یا فاطِرُ بِحَقِّ فاطمه یا مُحْسِنُ بِحَقِّ الحسن یا قدیمَ الاِ حسان بِحَقِّ الحُسَیْن عَجِّلْ لِوَلیِّکَ الْفَرَجَ صاحبَ العصرِ والزَّمان 🍃🌸🍃
به امیـدِ دَم زیبـای وصـالِ رخ تو، زنده در سِیرِ جهانِ گذرانیم هنوز تاکه توکِی بِرسی زین سفرِ دورو دراز حیف وصدحیف که ازبیخبرانیم هنوز ━💠🍃🌸🍃💠
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
┄┅─✵💝✵─┅┄ صبح شد بازهم آهنگ خدا می‌ آید چه نسیم ِخنکی! دل به صفا می‌آید به نخستین نفسِ بانگِ خروس سحری زنگِ دروازه ی دنیا به صدا می‌آید سلام صبحتون بخیر🌺 💠🍃🌸🍃
حواسـمان باشـد در میان ماسـت از ڪوچه ها و خیابان‌هاے ما عبور مےڪند ولی چشـم گناھ آلود ڪجا و دیدن یار ڪجا؟ 😔😔 🍃🌸🍃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از فعالین مهدویت
هفتاد و پنجم پیامهای آیه فوق ⇧⇩: 1- سابقه و رفتار نياكان، دليل حقّانيّت نيست. 2- تقليد نابجا و تعصّب، مانع پندپذيرى است. 3- انحراف نياكان، زمينه‌ى انحراف نسل‌هاى بعدى است. 4- گاهى بت‌پرستى و هر رفتار ديگر، جزو جوهره‌ى انسان مى‌شود. 5- بت‌پرستان، انحراف خود را با شيوه‌ى نياكان توجيه و از خود سلب مسئوليّت مى‌كردند. 6- سرنوشت انسان به دست خود اوست. 7- از تكذيب و هلاكت ديگران عبرت بگيريد. 8- اكثريّت، شما را فريب ندهد. حقّ را در زيادى جمعيّت جستجو نكنيد، ملاك شناخت حقّ و باطل، كميّت نيست.  ●➼‌┅═❧═┅┅───┄
هدایت شده از فعالین مهدویت
‌🇮🇷بسیجی نماد یک منتظر شاخص است..‌. 🌿از مهم‌ترین شاخص فرهنگ انتظار، قرین بودن انتظار به جهاد و مبارزه است. 🌿پیامبر اسلام(ص) در روایتی فرمودند: «اَفضَلُ الجهادِ اُمتَّی اِنتِظارُ الفَرَج، بهترین جهاد امت من انتظار برای فرج امام زمان(عج) است». 🌿زمانی که انتظار را به یک عمل جهادی معنا می‌کنیم، چندین شاخص برجسته می‌توان برای آن برشمرد: ◀️منتظر کسی است که کارش را برای خدا انجام می‌دهد و عمل مخلصانه در کار شاخصی است که در فرهنگ بسیج نیز مشهود است.به طوری که امام خمینی(ره) بسیج را «لشگر مخلص خدا» دانست و شواهد بسیاری نیز در بیانات مقام معظم رهبری در خصوص اخلاص بسیجی وجود دارد؛ بنابراین اخلاص را باید اولین شاخصه انتظار جهادی دانست. ◀️دومین عنصر در رفتار جهادی منتظر را تلاش حداکثری و در نهایتِ توان است. این ویژگی در قاموس بسیجیان نیز به وضوح دیده می‌شود و بسیجیِ معیار ورود مجدّانه‌ای به حوزه‌های گوناگون دارد. ◀️جهاد به معنی تلاش حداکثری در راه خداوند برای رسیدن به یک آرمان بلند است؛ با مراجعه به فرهنگ بسیج می‌توان دریافت که صحبت از اهداف بلند انقلاب اسلامی و آرمان‌هایی است که به مباحث مهدویت مانند عدالت‌خواهی، استکبارستیزی و مبارزه با ظلم ختم می‌شود. ◀️همانطور که منتظر دشمن را مد نظر دارد و از بصیرت برخوردار است، یک بسیجی نیز دارای بصیرت و شناخت از دشمن است و همواره در سنگر حضور دارد ◀️امید به آینده روشن به‌عنوان یکی ديگر از شاخصه‌های مهم فرهنگ انتظار، است. در فرهنگ بسیج نیز به مدد امید به دستیابی به آرمان‌ها در سایه اعتقاد و اعتماد به خداوند و وعده‌ها و نصرت الهی، تلاش‌های مجاهدانه شکل می‌گیرد؛ امسال نیز یکی از شعارهای اصلی هفته بسیج امیدزایی و امیدآفرینی است و اهمیت مولفه امید را در قاموس بسیجیان نشان می‌دهد. ✍استاد ملایی 👈مطالعه متن کامل مصاحبه در آدرس ذیل👇👇👇 https://b2n.ir/molla41
هدایت شده از فعالین مهدویت
🔷معرفت مهدوی🔷 🌹و رضیکم خلفاء فی ارضه🌹 ◀️خلیفه یعنی ﺟﺎﻧﺸﯿﻦ ﻭ ﮐﺴانی ﮐﻪ ﮐﺎﺭ ﻣﺎﻓﻮﻕ ﺧﻮﺩﺵ ﺭﺍ ﻣﯽ‌ کنند.ﯾﻌﻨﯽ ﻫﺮ ﻗﺪﺭﺗﯽ ﮐﻪ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺩﺍﺭﺩ آن ها ﻫﻢ ﺩﺍﺭﻧﺪ. ◀️ﻫﺮ ﭼﯿﺰﯼ ﺟﺎﻧﺸﯿﻦ ﻫﺮ ﭼﯿﺰﯼ ﻧﻤﯽ‌ﺷﻮﺩ. ﮔﻞ ﺟﺎﻧﺸﯿﻦ ﮔﻞ ﻣﯽ‌ﺷﻮﺩ.ﺷﻤﺎ ﮔﻞ ﯾﺎﺱ ﺭﺍ ﺑﺮﻣﯽ‌ﺩﺍﺭﯼ ﺟﺎﯾﺶ ﮔﻞ ﺳﺮﺥ ﻣﯽ‌ﮔﺬﺍﺭﯾﺪ. ﻋﻄﺮ ﺟﺎﻧﺸﯿﻦ ﻋﻄﺮ ﻣﯽ‌ﺷﻮﺩ. ﺳﻨﺨﯿﺖ و ﺗﻨﺎﺳﺐ باید ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ. ﻋﻄﺮ ﮔﻞ ﯾﺎﺱ ﺭﺍ ﺑﺮﻣﯽ‌ﺩﺍﺭﯼ ﻋﻄﺮ ﮔﻞ ﺳﺮﺥ ﺭﺍ می گذاری. ◀️ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﻧﻮﺭ ﺍﺳﺖ."ﺍﻟﻠَّـﻪُ ﻧُﻮﺭُ"ﻧﻮﺭ/ ۳۵ ﮐﺴﯽ ﻫﻢ ﮐﻪ ﻗﺮﺍﺭ ﺍﺳﺖ ﺟﺎﻧﺸﯿﻨﺶ ﺷﻮﺩ ﺑﺎﯾﺪ ﻧﻮﺭ ﺑﺎﺷﺪ.ﺧَﻠَﻘَﻜُﻢُ ﺍﻟﻠَّﻪُ ﺃَﻧْﻮَﺍﺭﺍً (ﺟﺎﻣﻌﻪ ﮐﺒﯿﺮﻩ) امام ﻫﻢ ﻧﻮﺭ است. ﭘﺲ اوست که ﻣﯽ‌ﺗﻮﺍﻧﺪ ﺟﺎﻧﺸﯿﻥ ﺍﻟﻬﯽ ﺑﺎﺷﺪ.ﯾﻌﻨﯽ ﺗﻤﺎﻡ ﻗﺪﺭﺕ‌ﻫﺎﯼ ﺍﻟﻬﯽ ﺭﺍ دارد.ﻣﻨﺘﻬﺎ ﺗﻨﻬﺎ ﺗﻔﺎﻭتش ﺑﺎ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺩﺭ ﻋﺒﺪ ﺑﻮﺩﻥ ﻭ ﺑﻨﺪﻩ ﺑﻮﺩﻥ ﺍﺳﺖ. ◀️ﯾﮏ ﮐﺴﯽ ﺑﻮﺩ ﮐﻪ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﻫﻞ ﺑﯿﺖ ﺷﺄﻧﯽ ﺩﺭ ﺣﺪ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﻗﺎﺋﻞ ﺑﻮﺩ و ﻏﻠﻮ ﻣﯽ‌ﮐﺮﺩ. ﯾﮏ ﻭﻗﺘﯽ ﺯﯾﺮ ﺳﺎﯾﻪ‌ﯼ ﺩﺭﺧﺘﯽ ﺩﺭﺍﺯ ﮐﺸﯿﺪﻩ ﺑﻮﺩ و ﺧﻮﺍﺑﯿﺪﻩ ﺑﻮﺩ. ﺍﻣﺎﻡ ﻋﺴﮑﺮﯼ ﻋﻠﯿﻪ ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺟﺎ ﻋﺒﻮﺭ ﻣﯽ‌ﮐﺮﺩ ﺑﺎ ﺁﻥ ﭼﻮﺏ ﺩﺳﺘﯽ ﮐﻪ ﺩﺍﺷﺖ ﺍﺯ ﺑﺎﻻ‌ﯼ ﻫﻤﺎﻥ ﻣﺮﮐﺒﯽ ﮐﻪ ﻧﺸﺴﺘﻪ ﺑﻮﺩ ﺑﺎ ﺁﻥ ﯾﮏ ﺍﺷﺎﺭﻩ‌ﺍﯼ ﮐﺮﺩ و ﺍﺯ ﺧﻮﺍﺏ ﺑﯿﺪﺍﺭﺵ ﮐﺮﺩ.مرد ﯾﮏ ﻣﺮﺗﺒﻪ ﻧﮕﺎﻩ ﮐﺮﺩ ﺩﯾﺪ ﺣﻀﺮﺕ ﺍﺳﺖ. ﺳﺮﺍﭘﺎ ﺍﯾﺴﺘﺎﺩ. ﺑﻌﺪ ﺣﻀﺮﺕ ﻓﺮﻣﻮﺩ «ﻭَﻗَﺎﻟُﻮﺍ ﺍﺗَّﺨَﺬَ ﺍﻟﺮَّﺣْﻤَـﻦُ ﻭَﻟَﺪًﺍ ﺳُﺒْﺤَﺎﻧَﻪُ ﺑَﻞْ ﻋِﺒَﺎﺩٌ ﻣُّﻜْﺮَﻣُﻮﻥَ، ﻟَﺎ ﻳَﺴْﺒِﻘُﻮﻧَﻪُ ﺑِﺎﻟْﻘَﻮْﻝِ ﻭَﻫُﻢ ﺑِﺄَﻣْﺮِﻩِ ﻳَﻌْﻤَﻠُﻮﻥَ» (ﺍﻧﺒﯿﺎﺀ/ ۲۷-۲۶) ﯾﻌﻨﯽ ﺁﻥ ﻓﮑﺮﯼ ﮐﻪ ﺩﺭﺑﺎﺭﻩ‌ﯼ ﻣﺎ ﻣﯽ‌ﮐﻨﯽ ﺧﻄﺎﺳﺖ. ﻣﺎ ﺑﻨﺪﮔﺎﻥ ﺧﺪﺍ ﻫﺴﺘﯿﻢ.ﯾﻌﻨﯽ ﻣﺎ ﺭﺍ ﺑﻨﺪﻩ‌ﯼ ﺧﺪﺍ ﺑﺪﺍﻥ. ﺁﻥ ﻭﻗﺖ ﺩﯾﮕﺮ ﻫﺮ ﭼﻪ ﺩﺭ ﻣﻮﺭﺩ ﻣﺎ ﻣﯽ‌ﺧﻮﺍﻫﯽ ﺑﮕﻮﯾﯽ ﺑﮕﻮ. ﺁﺯﺍﺩ ﻫﺴﺘﯽ.ﯾﻌﻨﯽ ﻫﺮ ﻗﺪﺭﺗﯽ ﻣﯽ‌ﺧﻮﺍﻫﯽ ﺑﻪ ﻣﺎ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﺪﻫﯽ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﺪﻩ. ﻭﻟﯽ ﺍﻭ ﺧﺪﺍﺳﺖ. ﻣﺎ ﻋﺒﺪ ﻭ ﺑﻨﺪﻩ ﻫﺴﺘﯿﻢ ﻣﺎ ﻫﺮ چه ﺩﺍﺭﯾﻢ ﺍﺯ ﺍﻭ ﺩﺍﺭﯾﻢ. ‌‌✍استاد رنجبر