#امام_حسین_علیه_السلام
#شب_جمعه_شب_زیارتی_ارباب
#غزل
دو جهان ریزه خور سفره ی احسان تواند
مهر ومه مشتری شمع شبستان تواند
ز طفیل کرمت جود و عطا می ریزد
جود و احسان و کرم ریزه خور خوان تواند
نه فقط کرببلا را غمت آتش زده است
دل دیوانه ی ما کلبه ی احزان تواند
جانثاران خودت را تو اگر اذن دهی
همچو عابس به خدا کشته ی میدان تواند
ای فدای لب خشکیده ی تو آقاجان
آبها، خونجگر از حنجر عطشان تواند
دیده ها تا به ابد اشک فشان غم توست
خونفشان دیده ز داغ تن عریان تواند
به همان کعبه شش گوشه ات ای عشق،قسم
دست ما معتکف گوشه ی دامان تواند
انبیاء ناله کنان هر شب جمعه آقا
همره مادرتان زائر و مهمان تواند
✅چرا نباید شب ناخن گرفت؟
✍گرفتن ناخن در شب مکروه است!
طبق تحقیقات اخیر دانشمندان مشخص شده که کلسیم اضافه بدن در ساعات پایانی روز در ناخنها جمع میشود و از ناخنها بعنوان انبار موقت کلسیم بدن استفاده میشود.
این کلسیم اضافی در ساعات آغازین روز به گردش خون باز میگرددو مورد مصرف قرار میگیرد. گرفتن ناخنها در شب باعث از بین رفتن این کلسیم ذخیره شده خواهد شد. همچنین کمبود کلسیم اولین آثارش در بینایی مشاهده میشود
💥از کارهای مستحبی که دین اسلام بر آن تأکید می کند، گرفتن ناخن است به هر صورتی که باشد، البته بهتر است در روز جمعه باشد و از انگشت کوچک دست چپ آغاز و به انگشت کوچک دست راست تمام شود.
🔴فرق بهشت حضرت آدم با
بهشت موعود!
✅آنچه از آیات دیگر قرآن و روایات استفاده میشود، باغى كه آدم در آن مسكن گزید، بهشت موعود نبوده است.
💠یكى از راویان حدیث میگوید:
از امام صادق (علیه السلام) راجع به بهشت آدم پرسیدم.
🌹امام (علیه السلام) در جواب فرمودند: باغى از باغهاى دنیا بود كه خورشید و ماه بر آن میتابید، و اگر بهشت جاودان بود هرگز آدم از آن بیرون رانده نمیشد.
🍃شواهد فراوانى نشان میدهد كه این بهشت غیر از بهشت سراى دیگر است
و منظور از هبوط و نزول آدم به زمین،
نزول مقامى است نه مكانى یعنى از مقام ارجمند خود و از آن بهشت سر سبز پائین آمد.
✨1_ بهشت موعود، براى پاداش است و آدم هنوز كارى نكرده بود كه استحقاق پاداش داشته باشد.
2ـ كسى كه به بهشت وارد شود، دیگر خارج نمیشود.
3ـ در آن بهشت، امر و نهى و ممنوعیّت و تكلیف نیست، در حالى كه آدم از خوردن میوه درخت نهى شد...
🍃🍃🍃🍃🍃🍃🌸🍃🍃🍃🍃🍃
📙کتاب كافى (طبق نقل تفسیر نور الثقلین جلد 1 صفحه 62)
تفسیر نور ج1
تفسیر نمونه ج1
✍مرگ درشب وروز جمعه
«هرکسی که در شب و روز جمعه بمیرد، عذاب قبر از او برداشته میشود».
آیا تمام مردم مشمول این روایت میشوند⁉️
بنابر روایات شیعه و اهل سنت، مردن در شب و روز جمعه دارای امتیازاتی است:
1. پیامبر خدا(صل الله علیه وآله):
«هر کس در روز و یا شب جمعه بمیرد؛ از عذاب قبر رها میشود و در روز قیامت نشانِ شهیدان برای او خواهد بود».[1]
2. پیامبر خدا(صل الله علیه وآله):
«هیچ مسلمانی در روز و یا شب جمعه از دنیا نمیرود؛ مگر اینکه خداوند عذاب قبر را از او برمیدارد».[2]
3. امام باقر(علیه السلام):
«شب جمعه، شبى است نورانى و روز جمعه، منوّر است و بر روى زمین روزى نیست که آفتاب در آن غروب کند و بیش از جمعه، افرادی در آن روز از آتش دوزخ رها شوند. هر کس روز جمعه وفات یابد خداوند برایش برائت و دوری از عذاب قبر مینویسد، و هر کس روز جمعه درگذرد از آتش دوزخ آزاد میگردد».[3]
2. امام صادق(علیه السلام):
هرکس بین ظهر پنجشنبه تا ظهر جمعه جان سپارد خداوند او را از فشار قبر در امان میدارد.[4]
با وجود این روایات؛ به جهات مختلف نمیتوان این روایات را به صورت کلی پذیرفت، بلکه باید آنها را مشروط به وجود شرایط مختلف کرد؛ زیرا اصل و قوام امور بر اعمال و اعتقادات انسانها پیریزی شده است و اگر امور دیگری دخیل میباشند؛ بر اساس این اصل هستند. مرگ در زمانی مشخص، یک امر اختیاری برای انسان نیست و انسان در آن نقشی ندارد؛ حال چگونه میتوان پذیرفت که امری غیر اختیاری چنین ثمراتی برای انسان داشته باشد. علاوه بر این؛ بسیاری از انسانهای فاسد و فاسق در شب و روز جمعه مردهاند؛ حال چگونه میتوان تنها به جهت مرگ در این زمان خاص، امتیازات مطرح شده در روایات را برای آنان نیز عمومیت داد.
حال که مشخص شد منظور از این روایات، مطلق انسانها نیستند؛ باید به دنبال مراد این دسته از احادیث باشیم.
امام باقر(علیه السلام) میفرماید: «شخصی که در روز جمعه بمیرد، در حالیکه به حق ما اهل بیت آگاه باشد؛ خداوند او را از آتش جهنم رهایی میبخشد و او را از عذاب دور میکند».[5]
این روایت که برخی آنرا از امام صادق(علیه السلام) نیز نقل کردهاند[6]
نشان میدهد که مرگ در این زمان، تنها کمککننده میباشد. اگر انسان در زندگی خود راه درست را پیموده باشد و در عین حال خطاهای اندکی از او سر زده باشد، مردن در این ایام به او کمک خواهد کرد. طبیعی است که برخی ایام دارای شرایطی هستند که خداوند آنها را مبارک گردانیده و در آن زمانها رحمت الهی، شامل افراد بیشتری میشود؛ لذا پیامبر اسلام(صل الله علیه وآله) فرمود: «براى پروردگار شما در دوران عمرتان، نسیمهاى رحمتى است ...»
[1]. أبو نعیم اصفهانی، أحمد بن عبد الله، حلیة الأولیاء
[2]. ترمذی، محمد بن عیسی سنن
الترمزی
[3]. شیخ صدوق، من لا یحضره
الفقیه
[4]. شیخ صدوق، ثواب الأعمال
و عقاب الاعمال
[5]. کلینی، محمد بن یعقوب، کافی،
[6]. شیخ مفید، الاختصاص،
#امام_زمان_عج
بیا و درد هجران محبّان را مداوا کن
نگاهی از کرم بر چشمهای خستهء ما کن
تمام آفرینش بیتو باشد جسم بیجانی
بیا با یک نظر بر خلق، اعجاز مسیحا کن
بیا از غربت جدّت بگو، با مردم عالم
بیا و چشم ما را از سرشک سرخ، دریا کن
کنار علقمه با مادر مظلومهات زهرا
دو چشم خویش را دریا، به یاد چشم سقا کن
بیا با اشک کن همچون عموی خویش، سقّایی
بریز از دیده خون و گریه بر اولاد زهرا کن
بیا و تير را بیرون بکش از حنجر اصغر
پسر که ذبح شد از تیر قاتل، فکر بابا کن
بیا دست یداللهی، برون از آستین آور
طناب خصم را، از دستهای عمّهات وا کن
سر بالای نی، آوای قرآن، خندۀ شادی
بيا دروازۀ ساعات و زینب را تماشا کن
بریزد خون «میثم» تا به خاک پای یارانت
بیا او را برای روز جانبازی، مهیا کن
ثانیه های مهدوی 5.mp3
3.64M
نجواهای شبانه با امام زمان (عج)
شبها قبل از خواب، با گوش دادن به این فایل ها، با امام خود درد دل کنیم و با انتشار آن، دیگران را هم تشویق به صحبت با حضرت کنیم.
زیاد وقتت رو نمی گیره...
🍃⇨﷽
🌷حکایت
❄️⇦ ﺩﻭ ﺷﺎﮔﺮﺩ ﺍﺯ ﺍﺳﺘﺎﺩ ﺧﻮﺩ ﭘﺮﺳﯿﺪﻧﺪ : ﻣﻨﻄﻖ ﭼﯿﺴﺖ؟ ﺍﺳﺘﺎﺩ ﮔﻔﺖ :ﺩﻭ ﻣﺮﺩ ﭘﯿﺶ ﻣﻦ ﻣﯽ ﺁﯾﻨﺪ ؛ ﯾﮑﯽ ﺗﻤﯿﺰ ﻭ ﺩﯾﮕﺮﯼ ﮐﺜﯿﻒ ؛ ﻣﻦ ﺑﻪ ﺁﻧﻬﺎ ﭘﯿﺸﻨﻬﺎﺩ ﻣﯿﮑﻨﻢ ﺣﻤﺎﻡ ﮐﻨﻨﺪ ؛ ﺷﻤﺎ ﻓﮑﺮ ﻣﯿﮑﻨﯿﺪ ﮐﺪﺍﻣﯿﮏ ﺍﯾﻦ ﮐﺎﺭ ﺭﺍ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺩﻫﻨﺪ ؟
❄️⇦ ﻫﺮﺩﻭ ﺷﺎﮔﺮﺩ ﺟﻮﺍﺏ ﺩﺍﺩﻧﺪ : ﻣﺴﻠﻤﺎ ﮐﺜﯿﻔﻪ ، ﺍﺳﺘﺎﺩ ﮔﻔﺖ : ﻧﻪ ؛ ﺗﻤﯿﺰﻩ ؛ ﭼﻮﻥ ﺍﻭ ﺑﻪ ﺣﻤﺎﻡ ﮐﺮﺩﻥ ﻋﺎﺩﺕ ﮐﺮﺩﻩ ﻭ ﮐﺜﯿﻔﻪ ﻗﺪﺭ ﺁﻧﺮﺍ ﻧﻤﯽ ﺩﺍﻧﺪ ؛ ﭘﺲ ﭼﻪ ﮐﺴﯽ ﺣﻤﺎﻡ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ؟ﺷﺎﮔﺮﺩﻫﺎ ﻣﯽ ﮔﻮﯾﻨﺪ : ﺗﻤﯿﺰﻩ
ﺍﺳﺘﺎﺩ ﺟﻮﺍﺏ ﺩﺍﺩ : ﻧﻪ ؛ ﮐﺜﯿﻔﻪ ؛ ﭼﻮﻥ ﺍﻭ ﺑﻪ ﺣﻤﺎﻡ ﺍﺣﺘﯿﺎﺝ ﺩﺍﺭﺩ .
❄️⇦ ﭘﺲ ﮐﺪﺍﻣﯿﮏ ﺣﻤﺎﻡ ﻣﯽﮐﻨﻨﺪ ؟ﺷﺎﮔﺮﺩﻫﺎ ﮔﻔﺘﻨﺪ : ﮐﺜﯿﻔﻪ ﺍﺳﺘﺎﺩ ﮔﻔﺖ : ﻧﻪ ؛ ﻫﺮ ﺩﻭ ؛ ﺗﻤﯿﺰﻩ ﺑﻪ ﺣﻤﺎﻡ ﻋﺎﺩﺕ ﻭ ﮐﺜﯿﻔﻪ ﺑﻪ ﺣﻤﺎﻡ ﺍﺣﺘﯿﺎﺝ ﺩﺍﺭﺩ
❄️⇦ ﺑﺎﻻﺧﺮﻩ ﮐﺪﺍﻡ ﺣﻤﺎﻡ ﻣﯿﮑﻨﺪ ؟ ﺷﺎﮔﺮﺩﺍﻥ ﺑﺎ ﺳﺮﺩﺭﮔﻤﯽ ﺟﻮﺍﺏ ﺩﺍﺩﻧﺪ : ﻫﺮ ﺩﻭ ﺍﺳﺘﺎﺩ ﺍﯾﻦ ﺑﺎﺭ ﺗﻮﺿﯿﺢ ﻣﯽ ﺩﻫﺪ : ﻧﻪ ؛ ﻫﯿﭽﮑﺪﺍﻡ ؛ ﭼﻮﻥ ﮐﺜﯿﻔﻪ ﺑﻪ ﺣﻤﺎﻡ ﻋﺎﺩﺕ ﻧﺪﺍﺭﺩ ﻭ ﺗﻤﯿﺰﻩ ﻫﻢ ﻧﯿﺎﺯﯼ ﺑﻪ ﺣﻤﺎﻡ ﮐﺮﺩﻥ ﻧﺪﺍﺭﺩ ... ﺷﺎﮔﺮﺩﺍﻥ ﺑﺎ ﺍﻋﺘﺮﺍﺽ ﮔﻔﺘﻨﺪ : ﻣﺎ ﭼﻄﻮﺭ ﻣﯽ ﺗﻮﺍﻧﯿﻢ ﺗﺸﺨﯿﺺ ﺩﻫﯿﻢ ؟ ﻫﺮ ﺑﺎﺭ ﺷﻤﺎ ﯾﮏ ﭼﯿﺰﯼ ﺭﺍ ﻣﯽ ﮔﻮﯾﯿﺪ ﻭ ﻫﺮ ﺩﻓﻌﻪ ﻫﻢ ﺩﺭﺳﺖ ﺍﺳﺖ !!!
❄️⇦ ﺍﺳﺘﺎﺩ ﺩﺭ ﭘﺎﺳﺦ ﮔﻔﺖ :
ﺧﺐ ﭘﺲ ﻣﺘﻮﺟﻪ ﺷﺪﯾﺪ ؛ﺍﯾﻦ ﯾﻌﻨﯽ : ﻣﻨﻄﻖ ، ﺧﺎﺻﯿﺖ ﻣﻨﻄﻖ ﺑﺴﺘﻪ ﺑﻪ ﺍﯾﻦ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﭼﻪ ﭼﯿﺰﯼ ﺭﺍ ﺑﺨﻮﺍﻫﯽ ﺛﺎﺑﺖ ﮐﻨﯽ ! ﺍﯾﻦ ﻣﻨﻄﻖ ﺑﻌﻀﯽ ﺁﺩﻡ ﻫﺎست...
امروزهم به پایان رسید
الهی
اگربدبودیم یاریمان کن،
تافردایی بهترداشته باشیم
خدایابه حق مهربانیت
نگذارکسی باناامیدی وناراحتی،
شب خودرابه صبح برساند.
🌟شبتون بخیر و آرام🌟
🌍🌖تقویم واعلانات نجومی🌔🌎
✴️ جمعه 👈 29 آذر 1398
👈23 ربیع الثانی 1441👈20 دسامبر 2019
🏛مناسبت های اسلامی و دینی.
❇️روز تولد حضرت یوسف علیه السلام و برای امور زیر خوب است.
✅امور ازدواجی عقد عروسی و خواستگاری.
✅تجارت و داد و ستد.
✅و سایر حوائج نیز نیک است.
✈️مسافرت. بعد از ظهر بسیار نیک و پر فایده است.
👶برای زایمان مناسب و فرزند مبارک شایسته خوب تربیت شود و زندگی پاکی خواهد داشت. ان شاءالله.
🔭 احکام و اختیارات نجومی.
✳️اصلاح بین افراد صلح و اشتی دادن.
✳️و وساطت کردن بین افراد نیک است.
💇💇♂ اصلاح سر و صورت طبق روایات، #اصلاح_مو (سر و صورت) در این روز خوب و باعث روبراه شدن امور است.
💉حجامت خون دادن فصد و زالو انداختن....
#خون_دادن یا #حجامت، زالو انداختن خوب و باعث فرح و شادی دل است.
✂️ ناخن گرفتن
جمعه برای #گرفتن_ناخن، روز بسیار خوبیست و مستحب نیزهست
👕👚 دوخت و دوز.
جمعه برای بریدن و دوختن، #لباس_نو روز بسیار مبارکیست
✴️️ وقت استخاره
در روز جمعه از اذان صبح تا طلوع آفتاب و بعد از زوال ظهر تا ساعت ۱۶ عصر خوب است
😴 تعبیر خواب...
خواب و رویایی که امشب. (شبِ شنبه)دیده شود تعبیرش در ایه 24 سوره. مبارکه نور
یوم تشهد علیهم السنتهم و ایدیهم و ارجلهم بما کانوا یعملون......
و از مفهوم و معنای ان استفاده میشود که خواب بیننده را با شخصی خصومتی پیش اید که خواب بیننده بر علیه او شاهد و دلیلی بیاورد و بر خصم خود غالب گردد. ان شاءالله. چیزی همانند ان قیاس گردد...
❇️️ ذکر روز جمعه
اللّهم صلّ علی محمّد وآل محمّد وعجّل فرجهم ۱۰۰ مرتبه
✳️️ ذکر بعد از نماز صبح ۲۵۶ مرتبه #یانور موجب عزیز شدن در چشم خلایق میگردد .
💠 ️روز جمعه طبق روایات متعلق است به #حجة_ابن_الحسن_عسکری_عج . سفارش شده تا اعمال نیک و خیر خود را در این روز به پیشگاه مقدس ایشان هدیه کنیم تا ثواب دوچندان نصیبمان گردد
🌸زندگیتون مهدوی 🌸
روز جمعه است، به محضر حضرت بقیّة اللّه الأعظم ارواحنافداه عرض میکنیم:
الصّلاة والسّلام علیک یا مولای یا صاحب الزّمان!