eitaa logo
مدیریت در اسلام
670 دنبال‌کننده
842 عکس
169 ویدیو
26 فایل
#مدیریت_در_اسلام رسانه بنیاد فقهی مدیریت اسلامی حوزه علمیه قم آشنایی با مجموعه: https://eitaa.com/madineyefazele/1935 کانال دروس: @d_bonyadfeghhi1386 سایت: fiim.ir ارتباط: @mottahed_m
مشاهده در ایتا
دانلود
▪️امام خامنه‌ای: حوزه‌های علمیه‌ی ما، علمای ما، مراجع ما، فضلای برجسته‌ی ما، نخبه‌های حوزوی ما اینها نان‌خور مردمند. نان‌خور مردمند یعنی چه؟ یعنی احتیاج به دولتها و به قدرتها ندارند. این یک امتیاز است، امتیازی بزرگی است لذا راحت میتوانند کنار مردم بایستند. @madineyefazele
رهبری در این دیدار برای اولین بار از شبکه امامت نام بردند مبارک است . https://eitaa.com/qavami/24973
▪️فمینیسم به زنها یاد داده است که مطیع بودن در برابر رئیس و مدیر و کمک دست او بودن خوب است، اما انجام همین کارها برای شوهر بد است. اینکه غریبه‌ها در شیرخوارگاه و مهد کودک بچه‌های شما را بزرگ کنند خوب است، اما بد است که خود مادر برای تربیت بچه وقت بگذارد. اینکه زن هر روز ۸ ساعت با بدن نحیف و ظریفش در کارگاه و کارخانه و شرکت و اداره دوندگی کند یا در میدان مسابقه به حریفش لنگ و لگد پرتاب کند و خسته شود خوب و عالیست، اما جارو زدن، غذا پختن، ظرف و لباس شستن، تروخشک کردن بچه‌ها و خستگی از کارهای خانه عقب‌ماندگی و زشت است. اینکه زن سر هر ماه برای دریافت حداقل دستمزد پیش مدیر اداره سر کج کند و تن به هزار نوع خفت بدهد خوب است، اما ازدواج کردن و گرفتن نفقه از شوهر خلاف شأن است. فمینیسم در حال بی‌معنا کردن ازدواج، نابودی خانواده و آسیب جدی به روح و روان بچه‌هاست. رؤسا، مسئولان، علما و فضلا در مدینه فاضله باید از هر نوع تصمیم یا اظهار نظر که منجر تشویق زن به خروج از نقش خانه‌داری و مادری شود خودداری کنند، زیرا در شرایط امروز جهان اصلی‌ترین کسی که از این اقدامات یا اظهارنظرها بهره‌برداری میکند و جامعه را به سمت و سوی مورد نظر خودش می‌برد، جریان فمینیسم است. @madineyefazele
▪️توصیه قابل تأمل آیت الله العظمی فیاض (مدظله) برای بهبودِ وضعیتِ حجاب در جامعه: 👈 بازگشت علما و وعاظ به جایگاه تاثیرگذار سابق خود در تربیت دینی جامعه و پایان دادن به میدان‌داری دیگر اصناف به جای عالمان در مجالس و مجامع دینی. @madineyefazele
▪️مسجد، محور مدنیت @madineyefazele
▪️نشانه‌های انحطاط داستان خرابکاری در مرمت گنبد مسجد جامع عباسی اصفهان در ایام اخیر جنجالی در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی بر پا کرده و سیلی از اعتراضات را به سوی میراث فرهنگی روانه کرد. اما پرسش مهم این است که برای این نخبگان آنقدر که پوسته و ظاهر مساجد مهم است، باطن و درون آنها هم اهمیت دارد؟ در این ماجرا ثابت شد که نه فقط سکولارها، که بسیاری از خبرگزاری‌ها و فعالان رسانه‌ای انقلابی و متدین هم نگاهشان معطوف به ظواهر است و همه به نوعی گرفتار انحطاط فرهنگی هستند. انحطاط فرهنگی یعنی نخبگان یک جامعۀ اسلامی، بر سر طبله کردن و به هم خوردن قوس شکم و سینۀ گنبد جنجال کنند و آن را ویرانی مسجد بدانند، اما تعطیل شدن نماز جمعه و جماعت و درس در مساجد تاریخی را ویرانی و نابودی مساجد ندانند. اگر در ظاهر مساجد اشکال و نقصی هست، این اشکال قبل از هر چیز نشانۀ آن است که حال درونی آنها خراب است. مسجدی که بساط ذکر و عبادت عابدان در آن برپا نباشد، ظاهر و پوسته‌اش هم زوال پیدا خواهد کرد. اما ما به جای آنکه به تعطیلی نمازهای جماعت و جمعه در مساجد تاریخی نقد وارد کنیم، تمام حواسمان معطوف به ظاهر و پوسته و شکل است! اشکال اصلی به وضعیت مساجد تاریخی مثل مسجد امام اصفهان این است: مسجدی که در حکومت طواغیت، در منبر و محرابش صدای تدریس و خطبه و نماز شیخ بهایی و فیض کاشانی و علامه مجلسی و خاتون‌آبادی و ... طنین‌انداز میشد، چرا در حکومت اسلامی به موزه کاشیکاری و آتلیه عکاسی و تفرجگاه توریستهای بی‌دین و بی‌طهارت تبدیل شده است؟ تمام مردم اگر چشمشان به ظاهر توست نگاه من به دل پاک و جانِ طاهر توست @madineyefazele
▪️رابطه امت و امام، غیر از رابطه شهروند-حاکم است و از جمله تجلیات این تفاوت را می‌توان در مقایسه وداع تاریخی با خمینی کبیر (قدس سره) با آنچه بناست بر ملکه انگلیس بگذرد، مشاهده کرد. عرض ارادت به امام نیز، تفاوت ماهوی با عرض ارادت به ملکه و پادشاه دارد؛ منشاء این دین است و آن، دنیا. اولی انسان‌ساز است و دومی انسان‌سوز؛ اولی از سر بندگی خداست و دومی از سر بردگی طاغوت... چه می‌گویم... چگونه می‌توان برای آنکه ظاهر می‌بیند، از تفاوت باطن سخن کرد... سید یاسر جبرائیلی @madineyefazele
▪️خاطره‌ای از مرحوم آیت الله طالقانی احمد صدر حاج سید جوادی وزیر کشور و دادگستری دولت موقت، می‌گوید: «بعد از انقلاب، در حالی که در دولت بسیار کار داشتم، روزی طالقانی مرا احضار کرد و گفت: “در اطراف منزل ما یک دکان مشروب‌فروشی بود که مردم در روزهای اوج‌گیری انقلاب، حمله کردند و همه وسایلش را از بین بردند. شاید آن بیچاره نمی‌دانسته که این کار حرام است و یا برای اداره زندگی مجبور بوده که این کار را بکند. گذشته از این، تنها مشروبات دکان قابل اِمحا بوده و کسی شرعاً حق نداشته است سایر وسایل را از بین ببرد. الان صاحب آن مغازه از زندگی ساقط شده است. او را پیدا کنید و کمکش دهید تا دوباره روی پای خود بایستد.” باور کنید که من تا چند روز در آن منطقه می‌گشتم تا صاحب آن مشروب‌فروشی را پیدا و دستور طالقانی را اجرا کنم. 📚محمد اسفندیاری، پیک آفتاب، پژوهشی در کارنامه زندگی و فکری آیت‌الله سیدمحمود طالقانی، صحیفه خرد، ۱۳۸۳ @madineyefazele
مدیریت در اسلام
▪️هر ماه یک جنجال تا تایلندسازی ایران میتوان ادعا کرد که تقریباً تمام جنجال‌هایی که هر چند وقت یکبار پیرامون حجاب در جامعه‌ی ما برپا میشود برساخته‌ی بخشی از بدنه‌ی اقتصادی-امنیتی داخل نظام است و خلاف آنچه که همه تصور میکنند، جرقه و شروع این جنجال‌ها از طرف ضدانقلاب و اپوزیسیون نیست. این بخش از بدنه‌ی نظام همان بخشی است که پس از شکست رؤیای ژاپن اسلامی در دهه‌ی هفتاد، پروژه‌ی تایلند اسلامی را در دهه‌ی نود کلید زد که قطعات پازل مختلفی داشت: از ترویج فیلم‌های ضدغیرت و ضدخانواده در سینما و مقاومت جانانه برای فعال نگه داشتن پلتفرم‌های مجازی دشمن مانند اینستاگرام گرفته، تا رشد قارچ‌گونه‌ی بانک‌های خصوصی، علَم کردن هزاران پاساژ و مجتمع تجاری لاکچری در تمام خیابانها با هدف تغییر سبک زندگی سنتی، به فلج کشاندن اقتصاد روستایی ایران با هدف رشد شهرنشینی و طبقه‌ی متوسط شهری به عنوان پیشران گذار فرهنگی، نابود کردن معماری ایرانی و آپارتمان‌نشین کردن اکثریت مردم ایران، اصرار و پافشاری بر گسترش توریسم و توسعه‌ی دیوانه‌وار زیرساختهای گردشگری، و بالاخره پروژه‌ی لغو قانون حجاب و حذف گشت ارشاد. این شبکه دارای عقبه‌های اقتصادی، مالی و تبلیغاتی گسترده است و به شدت برنامه‌ی گذار فرهنگی را به عنوان یکی از الزامات پیشرفت و توسعه‌ی ایران دنبال میکند. این مافیا قویاً اعتقاد دارد که برای تحقق رؤیای تایلندسازی و آندلس‌سازی ایران و تبدیل ایران به عشرتکده‌ی خاورمیانه، لازم است انقلاب جنسی به شکل کامل محقق شده و آزادسازی حجاب و مشروب، و نرمال‌سازی فحشا نیز به عنوان بخشی از گذار فرهنگی با جدیت دنبال شود. برای اینکه بفهمیم این شبکه تا چه حد توانمندی مالی و اقتصادی دارد فقط کافی است بدانیم در اوج تحریم و بحران اقتصادی کشور، فقط ۲۰ هزار میلیارد تومان برای ساخت پروژه‌ی ایران مال و ساخت بزرگترین عیاش‌خانه‌ی خاورمیانه در دریاچه‌ی چیتگر تهران سرمایه‌گذاری کرده است. منبع اصلی مالی این مافیا بانکهای خصوصی هستند که از طریق خلق پول بدون پشتوانه تمام هزینه‌های پروژه‌های آن را تأمین می‌کنند و احتمالاً بخشی از این پول‌ها به جیب خانم مسیح علینژاد هم رفته است! این مافیا علاوه بر آنکه توانسته است منابع عظیم رانت نفتی و پول بادآورده‌ی حاصل از خلق پول را به جیب بزند، از میان بسیاری از چهره‌های سیاسی و امنیتی اصلاح‌طلب، اصولگرا و انقلابی‌نما هم یارگیری کرده و به اصطلاح سیبیل بسیاری از افراد را چرب کرده است، لذا تقریباً بدون مزاحمت خاصی پروژه‌ی خود را پیش می‌برد. متأسفانه نظام در برابر اصل وجود چنین جریان مافیایی خود را به تغافل زده است و با اتخاذ سیاستهای گوناگون سیاسی، اقتصادی و فرهنگی، آب به آسیاب این جریان می‌ریزد. تا نظام متوجه این موضوع نشود که چنین جریانی وجود دارد و ضمن برخورداری از عقبه‌ی محکم امنیتی، پشت تمام پروژه‌های انقلاب جنسی و برهنه‌سازی زن ایرانی، نابودی روستاها، گسترش توریسم، مال‌سازی و برج‌سازی و هتل‌سازی، استقلال زنان و بیرون کشیدن زنان از خانه، سخت کردن ازدواج و مجرد نگه‌داشتن جوانان، ساخت فیلم‌های قبح‌شکن، ترویج مصرف‌گرایی، تغییر سبک زندگی، برجام‌بازی و مذاکره‌بازی، آزادسازی‌ها و خصوصی‌سازی‌های وحشیانۀ اقتصادی و ... قرار دارد، در همچنان بر همین پاشنه خواهد چرخید و هر چند وقت یکبار یک برساخت رسانه‌ای کشور را به هم خواهد ریخت. نظام باید در سطح کلان دست به یک جراحی بزند و مافیای سرمایه‌داری، مافیای بانکهای خصوصی، مافیای بساز بفروش، مافیای سینمای ضدغیرت و سلبریتیسم، مافیای فضای مجازی، مافیای مُد و لباس و البته مافیای امنیتی پشتیبان آنها را قلع و قمع کند. این جراحی یقیناً دردناک و سخت خواهد بود، اما اگر انجام نشود، این شبکه‌ی مافیایی هر آنچه که از اخلاق، عفت، حیا، فرهنگ جوانمردی، تدین و ایمان در جامعه داریم را از ما خواهد گرفت تا به رؤیای آندلس‌سازی و تایلندسازی ایران جامه‌ی عمل بپوشاند. در سطح خُرد نیز نظام باید ضمن مقاومت محکم در برابر جریان مخالف گشت ارشاد، علاوه بر نیروی انتظامی، حلقه‌های میانی مساجد، هیئات، بسیج و کمیته‌های محلی را احیا کرده و به کمک گشت ارشاد بفرستد، و گرنه تا مسائل اخلاقی و اجتماعی در سطح خُرد و محلی حل نشوند قطعا با بگیر و ببندهای خیابانی مشکل حل نخواهد شد و سرمایه‌ی اجتماعی هم نیروی انتظامی و هم نظام اسلامی روز به روز بیشتر از دست میرود. اگر نظام به شکل قاطع و چکشی با شبکه‌ی فاسد تایلندسازی ایران برخورد نکند، باید منتظر باشد که هر ماه یک جنجال شبیه جنجال کشور را به هم بریزد. مافیای سرمایه‌داری ایران مصمم و با اراده‌ی محکم به میدان آمده است تا ایران را به تایلند جهان اسلام تبدیل کند و در این مسیر آنقدر به جنجال‌سازی و فتنه ادامه خواهد داد تا بالاخره نظام را تسلیم اهداف خود کند. @madineyefazele
▪️مسجد و دفاع موزاییکی دفاع موزاییکی یعنی امنیت هر منطقه و محله توسط نیروهای بومی همان منطقه و محله تأمین شود و این جز با محوریت مساجد ممکن نیست. دفاع موزاییکی از امنیت محلات و مناطق شهر در برابر اوباش نیز فقط با تبدیل کردن مساجد به سنگرهای مقاومت امکان‌پذیر است. در کانونهای درگیری در شهرهای ملتهب، علی‌القاعده اوضاع مساجد باید طوری می‌بود که پایگاه فعال آمدوشد و سازماندهی و پشتیبانی نیروهای مقاومت مدنی انقلابی باشند تا از امنیت تمام محلات و عرصه‌های عمومی شهر دفاع کنند، اما اکنون مساجد خود قربانی اوباش ملحد و مرتد شده‌اند. همچون عاشورای سال ۸۸، شورش مدنی را باید با نیروی مدنی بومی که از دل مسجد و هیئت و بسیج می‌جوشد و قیام میکند خنثی کرد. به جز حضور پررنگ دانشجویان بسیجی در برخی دانشگاه‌ها، انفعال و غیبت نیروهای مذهبی و مکتبی در صحنه آشوبهای این روزها، چه در فضای مجازی و چه در فضای خیابانها به شدت احساس میشود. این نشانه خوبی نیست. @madineyefazele
8.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▪️بدون شرح (این تصاویر از سیمای جمهوری اسلامی است نه برنامه پرگار بی بی سی) @madineyefazele