38.79M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️ قسمت اول
#کارگاه_امکان
• ریشۀ عنوان شعر
• خاصیت شعر بلاغی
• هاشمیات و شعر مُبلّغ
📌 #مدرس_هشت
کانال تخصصی ادبیات در ایتا
@madras8
53.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️ قسمت دوم
#کارگاه_امکان
• رسا بودن شعر ولایی
• در مورد کسائی مروزی
• خصیصه شاعران ولایی
📌 #مدرس_هشت
کانال تخصصی ادبیات در ایتا
@madras8
28.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️ قسمت چهارم
#کارگاه_امکان
• مروری بر پنج اصل رتوریک
📌 #مدرس_هشت
کانال تخصصی ادبیات در ایتا
@madras8
51.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️ قسمت پنجم
#کارگاه_امکان
• کمیت | فرزدق | دعبل | حمیری
📌 #مدرس_هشت
کانال تخصصی ادبیات در ایتا
@madras8
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️ قسمت ششم
#کارگاه_امکان
• اثر و موثر
• از کلمه و حرف
📌 #مدرس_هشت
کانال تخصصی ادبیات در ایتا
@madras8
33.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️ قسمت هفتم
بخش اول
#کارگاه_امکان
• مضمون یابی از روایت
• مبحث آنالیز دادهها
🏷️ لینک دانلود مستقیم:
https://s9.uupload.ir/files/axanacademy/carachter/fullpack/adabiat/emkan/7-revayat.mp4
📌 #مدرس_هشت
کانال تخصصی ادبیات در ایتا
@madras8
29.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️ قسمت هفتم
بخش دوم
#کارگاه_امکان
• تعلیل هنری ازروایت
• بحث علیت منطقی و هنری
📌 #مدرس_هشت
کانال تخصصی ادبیات در ایتا
@madras8
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️ قسمت نهم
#کارگاه_امکان
• سحر حلال
• القاء و ایقاع
📌 #مدرس_هشت
کانال تخصصی ادبیات در ایتا
@madras8
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️ قسمت دهم
#کارگاه_امکان
• اتیمولوژی
• بافت قدیم و جدید
📌 #مدرس_هشت
کانال تخصصی ادبیات در ایتا
@madras8
69.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️ قسمت یازدهم
بخش اول
#کارگاه_امکان
• صرف الخبر و حسن الاخبار
📌 #مدرس_هشت
کانال تخصصی ادبیات در ایتا
@madras8
36.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️ قسمت یازدهم
بخش دوم
#کارگاه_امکان
• صرف الخبر و حسن الاخبار
📌 #مدرس_هشت
کانال تخصصی ادبیات در ایتا
@madras8
38.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️ قسمت چهاردهم
بخش اول
#کارگاه_امکان
• حیوان انگاری در شعر شیعی
📌 #مدرس_هشت
کانال تخصصی ادبیات در ایتا
@madras8
39.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️ قسمت چهاردهم
بخش دوم
#کارگاه_امکان
• حیوان انگاری در شعر شیعی
📌 #مدرس_هشت
کانال تخصصی ادبیات در ایتا
@madras8
📌قسمت های سیزدهم و پانزدهم، بعلت حجم بسیار بالا امکان نشرش در کانال وجود نداشت...
📌 قسمت های نهایی کارگاه امکان در سال ۱۳۹۸ تحت عنوان «دروغ و دریغ» ضبط و تهیه شدهست که از آن میان، مباحثی مثل زبان حال و حیوان انگاری با استقبال بسیار خوبی مواجه شد.
با آرزوی بهترینها
مسعود یوسف پور
📌 #مدرس_هشت
کانال تخصصی ادبیات در ایتا
@madras8
هدایت شده از قرارگاه مکتب توحید
حجة الاسلام علی مقدم.mp3
47.16M
🔰 سلسلهجلسات گفتاورد - ۱۰
▪️ شاعرانههای علامه
🎙 حجة الاسلام علی مقدم
🗓 پنجشنبه ۲۴ آبان
📍 مؤسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام، سالن علامه طباطبائی
🏷 #صوت_سخنرانی
🆔 @TawhidSchool_ir
هدایت شده از علی مقدم
mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm.mp3
1.07M
💠فرمانده شهید
شاعر #مسعود_یوسف_پور
انجمن ادبی مطلع
۱۸ آبان ۱۴۰۳
https://eitaa.com/yosefpoor_ir
@sheikh_ali_moghaddam
♨️ وجاهت ادب ولایی
🏷️ بنده احساس میکنم رویکردی که امثال استاد فقید، غلامرضاشکوهی و همقطارانش در شعر ولایی داشتند، بیش از آنکه پیشبرد شعر بلاغی باشد؛ دفاع از حیثیت شعر ولایی بود.
🏷️ آن سالها یعنی اواخر دهه شصت تا اواسط دهه هفتاد، رویکردی در تقابل شعر آئینی شکل گرفته بود که آنرا تهی از صنایع و خیال میانگاشتند و منتقدین چندان وقعی به این گونه نمینهادند.
پس شعر استاد شکوهی با آن سطح خیال و عاطفه، وجاهت شعر ولایی بود و امری لازم. لیکن تداوم و تسرّی آن در شعر امروز با توجّه به خاصیّت شعر بلاغی و رسایی کلام، چندان صائب نیست.
🏷️ البته این در طول تاریخ از همان عصر پیامبر یعنی دوره مخضرم تا عباسی و نحلههای شعر عرب نیز بود. اصمعی جایی نقل قولی دارد که آثار جاهلی حسّان بن ثابت را از قصائد نبوی او بهتر و نیکوتر میداند و حسّان وجه آن را منع اسلام از دروغ _خیال_ بیان میکند.
🏷️ و ناگفته پیداست سطحیانگاری و ولنگاری زبان یا بیان بدون پرداخت هنری، هماناندازهای آفت شعر ولایی است که دیریابی اثر.
و این بین، تعریف شعر بلاغی در مخلص قول این است:
https://eitaa.com/madras8/178
📝 مسعود یوسف پور
📌 #مدرس_هشت
کانال تخصصی ادبیات در ایتا
@madras8
هدایت شده از yosefpoor.ir
دوستانی که منو میشناسند میدونند که معمولا شعرهایی که مینویسم ارتجالی هست و بعدا البته منقح میکنم.
این در تمام موضوعات صادقه جز نوشتن برای حضرت صدیقه سلام الله علیها
هیچ وقت نشد من چیزی بنویسم...
هربار در این قریب به شانزده سال آمدم بنویسم دیدم مضامین علوی شده. و ناخواسته شعرم رفته سوی دیگر...
چند شب پیش چیزهایی نوشتم...
خط زدم
بارها نوشتم و خط زدم...
امروز کلافه بودم. گفتم چرا منی که خیر سرم خودم را شاعر میدانم نمیتوانم بنویسم!
در همین حال و هوا بودم و داشتم توی گوشی چیزی مینوشتم که این اولین بیتش بود:
آنچه با دیدن آن پشت حسین تو شکست
بعدِ پهلوی تو، پهلوی علی اکبر بود
باز دیدم که به نام «علی» مزین است.
گفتم نکند شعرم دوباره علوی بشود!
در همین فکر بودم. ناگهان ماشینی بوق زد. سرم را آوردم بالا دیدم روبه روی گنبد امام رضا علیه السلام ایستادم!
گویا کسی میگفت بدون اجازه حضرت محال ممکن است کسی در مورد مادرش چیزی بنویسد... اذن گرفتم و غزل را شروع کردم.
این روزها، اگر دورید اگر نزدیک، دلتان را اول بفرستید زیارت حضرت و اجازه بگیرید. من راه دیگری برای نوشتن شعر فاطمی سراغ ندارم!
یوسف پور
https://eitaa.com/yosefpoor_ir
جلسه اول. اسواق العرب.mp3
50.23M
♨️#شمشیر_پادشاه
• قسمت اول
• موضوع:
• بازارهای عرب
و جایگاه آن در ادب
[شکلگیری جریان معلقات
سبع یا هفت آویز]
#مسعود_یوسف_پور
📌 #مدرس_هشت
کانال تخصصی ادبیات در ایتا
@madras8
الهام و وحی.mp3
36.43M