eitaa logo
مَدرَس/ ۸
1.7هزار دنبال‌کننده
211 عکس
98 ویدیو
10 فایل
﷽ 💠پایگاه تخصصی ادبیات [استاد مسعود یوسف پور] 👈 رسانه رواج: @ravaaj 👈 صفحه اشعار: @yosefpoor_ir 🔷 بالاترین هنرجو و درصد رضایت💯 🔷 سفر ما از #صفر_شاعری شروع میشه! 🔻 پشتیبانی: @Admine8 🔻 کانال اعتماد ما: @variz_madras8
مشاهده در ایتا
دانلود
♨️ جریان فرمالیسم روسی • ۱. در خلال جنگ جهانی اول در روسیه به وجود آمد. • ۲. فرمالیسم را مخالفان، جهت تحقیر به این مکتب دادند. • ۳. اعضای انجمن زبانشناسان فرمالیست عبارت بودند از: ۱۹۱۶ م /بوریس آخن بام، شکلوفسکی، یاکوبینسکی) ۱۹۱۵ م/ یاکوبسون ♨️ تفکر فرمالیست ها: • ادبیات صرفا یک مساله زبانی نیست و لذا می توان گفت که زبان ادبی یکی از انواع زبان هاست و باید به آن از دید زبان شناسی نگریست. اثر ادبی، شکل (فرم) محض است و در بررسی اثر ادبی باید تکیه بر فرم باشد نه محتوا. آنها مخالف تقسیم متن به صورت و معنی بودند. از نظر آنها ادبیات در فرم و ساخت است نه در روح و فکر. مثلا از نظر آنها یک شعر غنایی یا عاشقانه فقط یک طرح و ساختار زبانی است. • فرمالیست ها سرنوشت مطالعات ادبی را در غرب تغییر دادند. می‌توان گفت که همه ساختارگرایان معروف قرن بیستم تحت تاثیر فرمالیسم روسی و حلقه زبانشناسان پراگ هستند. • معادل فرمالیسم روسی در نقد ادبی غرب، نقد نو و در زبانشناسی، زبان شناسی همزمانی است. • فرمالیست ها که از ۱۹۲۱ تا ۱۹۲۵ آزادانه فعال بودند حدود ۱۹۳۰ بر اثر حماقت استالینیست ها که می خواستند ادبیات را هم بر مبنای اقتصاد توضیح دهند، از میان رفت. ♨️ تکیه منتقدان فرمالیست: • ۱. تغییر شکل در زبان عادی • ۲. صناعات ادبی که باعث آشنا زدایی می شوند. ◀️فرمالیست معروف، ویکتور شکلوفسکی، نخستین اثر فرمالیستی را موسوم به "رستاخیز واژه" نوشت. به نظر او هسته مرکزی هنر، در ایجاد تغییر در واقعیت یا به اصطلاح خود او در غریب سازی است. ♨️ ویکتور شکلوفسکی • اصطلاح روابط بینامتنی را مطرح کرد. به این معنی که متونی که موضوع مشترک دارند در همه ادوار تاریخ به هم مرتبطند و بین آنان مکالمه است. او می‌گوید: هر قدر آشنایی ما با ادبیات گذشته بیشتر باشد این نکته بر ما بیشتر روشن خواهد شد که تقریبا هیچ موضوع و تصویری نیست که بدیع و بی سابقه باشد. چه بسا افرادی که شاعری را در ابداع مضامین و تصاویر جدید و بی همتا بدانند اما برای اهل فن روشن است که آن مضامین و تصاویر هم قبلا گفته شده است. لذا مساله در تصویر و موضوع نیست، در زبان است یعنی عمده نوآوری و ابداع در طرز بیان و استعمال زبان است. • با از بین رفتن فرمالیسم، یک جریان جدیدی از ازدواج فرمالیسم با مارکسیسم به وجود آمد که مانند فرمالیسم به ساخت زبانی آثار ادبی عنایت داشت اما در ضمن بر مبنای آرای مارکسیستی می گفت که زبان و معنی از هم جدا نیستند. از نمایندگان این جریان، ، پاول مدویدف و لوشینوف هستند. 📝 خلاصه جریان : از کتاب نقد ادبی دکتر 📌 کانال تخصصی ادبیات در ایتا @madras8
♨️ نقد مکاتب • ملک الشعرا در نقد منظومی خطاب به صادق سرمد، سبک هندی را چنین وصف می‌کند: سبک هندی گرچه سبکی تازه بود لیک او را ضعف بی‌اندازه بود سست و بی‌شیرازه بود فکرها سست و تخیّل‌ها عجیب شعر پرمضمون ولی نادلفریب وز فصاحت بی‌نصیب! • دکتر محمدحسین محمدی در کتاب «بیگانه‌ مثل معنا» صفحه ۲۵ ذیل شعر می‌نویسد: در سبک هندی، وسواس خاص در استفاده از الفاظ ادبی_آنگونه که در سبک عراقی هست_ به‌چشم نمی‌خورد لکن نباید محکوم به عدم فصاحت شود؛ چراکه در این صورت با ملاک‌های یک سبک (مثلا سبک عراقی) سبک دیگری (مثلا هندی) را تحلیل کرده‌ایم و این امر با ملاک‌های سبک‌شناسانه تناسبی ندارد. تسرّی حرف دکتر یعنی با امتیازات و خصیصه‌های مثلا پست مدرن نیز نمی‌شود برای شعر ولایی نسخه پیچید یا شاعران سایر مکاتب را محکوم به نابرخورداری از زبان کرد! 📌 کانال تخصصی ادبیات در ایتا @madras8
♨️ قدرت نفوذ یکی از دوستان انقلابی، می‌گفت باید به‌جایی برسی که دشمنت از پس حذف کردنت برنیاید! این نقل تاریخ یادم آمد که محمودالعقاد می‌نویسد: ابن عمید (وزیر ادیب و دانشمند آل‌بویه) را چندی پس از درگذشت خواهرش دیدند. یکی از یاران چون احوالش آشفته دید بدو گفت: وزیر را غم مباد! چه‌پیش آمده که خاطر مکدر ساختید. ابن عمید می‌گوید هرچه کردم نشد مُتِنَبّی را حذف کنم! بیش از شصت نامۀ تسلیت برایم ارسال شده که در تمام آن‌ها دو بیت از متنبی است! • آن دوبیت: طَوی الجزیرةَ، حتّی جاءنی خبرٌ فَزِعتُ فیهِ بآمالی الی الکَذِبی حتّی اذا لم یَدَع لی صدقُه أملا شَرِقتُ بالدّمع حتّی کادَ یَشرَقُ بی • گفتم دروغ است این خبر که از میان‌رودان آمده، دیدم درست است، چندان گریستم که نزدیک بود نفس گریه بند آید! 📌 کانال تخصصی ادبیات در ایتا @madras8
♨️ دوره جامع شاعری • پیام‌هایی گاه برای من ارسال می‌شود از هنرجویان که البته خود استاد فن هستند. این طبع‌های جوشان متاسّفانه در شهرهای خودشان دور از اساتید هستند و تا امروز هم من جایی ندیدم که کارگاه مجازی مثل مدرس هشت با این کم و کیف برگزار شود. پس فرصت مغتنم است و افتخار دارم که با شما از طریق همین صفحه آشنا بشوم و گپ و گفت کنیم. شما آینده ادبیات ولایی هستید... توضیحات دوره جامع شاعری: https://eitaa.com/madras8/1103 📌 کانال تخصصی ادبیات در ایتا @madras8
هدایت شده از yosefpoor.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
لطف استاد مجاهدی عزیز و بزرگ به شعر این حقیر در حاشیه جلسه محیط قم. این شعر، غزلی در مدح حضرت خدیجه سلام الله علیهاست که حدودا ده سال پیش سروده شده‌ست. با حضور استاد قاسمی و دوستان عزیزم. این ویدیو را عباس جواهری نازنین ثبت کرده است که از همینجا از لطف و برادری همیشگی او ممنونم. متن کامل شعر: https://eitaa.com/yosefpoor_ir/495 @yosefpoor_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️ مثنوی‌ خوانی • چندسالی‌ست منزل حاج آقای مقدم، جلسات مثنوی خوانی‌ست. ساعت پنج صبح، پذیرای طلاب و شاعران است. این جلسه صرفا خوانش مثنوی نیست، باید نامش را گذاشت جلسات بیداری! اشعار حکمی که در ضمن جلسه می‌خواند، بررسی روایات و آیات، بررسی نکات و ظرائف و لطائف داستانی، زیبایی‌شناسی ابیات و... الحمدلله که توفیق داشتم این هفته شرکت کنم و از نزدیک شاهد مجاهدت این عالم بزرگوار باشم. 📌 کانال تخصصی ادبیات در ایتا @madras8
♨️ چشم و چراغ • به زودی کارگاه بسیار راهبردی «چشم و چراغ» با موضوع فرار از بن‌بست‌های شاعری و تکنیک‌های انتحال ارائه خواهد شد. 🏷️ این کارگاه مثل کارگاه پیشرفته «مترو معیار» صوتی است و مناسب شاعران و نویسندگان خواهد بود. 🏷️ کارگاه دو فصل تئوری و عملی خواهد داشت که در بخش عملی، تکنیک‌ها حاصل تلاش مسعود یوسف‌پور است و جایی تا به‌حال بیان نشده‌ست. 📌 کانال تخصصی ادبیات در ایتا @madras8
هدایت شده از رسانۀ «رَواج»
47.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️ جزئیات بالا بدون دردسر! • در قسمت ۲۲ از فصل دوم کارگاه «آفرینش» مبحث بسیار مهم dynamic Threshold رو کامل گفتیم! بحث داینامیک تریشولد رو جایی ندیدم و مثل خیلی از سرفصل‌های دیگه دوره، حاصل آزمون خطا و خوندن مقالات اصلیه که واقعا جای خالیش احساس می‌شد. خیلی از مدرسین، با سیستم‌های دویست سیصد میلیونی تدریس می‌کنند برای هنرجویانی که یا کارت گرافیک ندارند یا کمتر از چهارگیک هست! پس ما چیکار کردیم؟ کلا در فصل اول کارت گرافیک رو غیر فعال کردیم! و در فصل دوم هم با کارت گرافیک کوادروی چهار تدریس کردیم که خیلی پایینه! فقط نتیجه کار رو ببینید که چقدر جزئیات بالایی گرفتم!💯 ♨️ سرفصل‌های دوره: https://eitaa.com/ravaaj/139 ♨️ هدایای دوره: https://eitaa.com/ravaaj/147 ♨️ شرکت در دوره: https://eitaa.com/ravaaj/141 📌 تخصصی‌ترین کانال گرافیک در ایتا @ravaaj
♨️ موسیقیِ شعر حافظ ما نگوییم بد و میل به ناحق نکنیم جامهٔ کس سیه و دلق خود ازرق نکنیم رقم مغلطه بر دفتر دانش نزنیم سر حق بر ورق شعبده ملحق نکنیم 🏷️ من تردیدی ندارم که حافظ در انتخاب هجای «-ق» در قافیه و صامت «ق» در درون شعری با این حال و هوای اعتراض‌آمیز و خطابی، کاملاً از روی آگاهی و توجه به تأثیر موسیقایی آن عمل کرده است. 🏷️ ابن‌جنّی در کتاب الخصایص اشاره می‌کند که اعراب کلمهٔ «قَضْم» -به معنی شکستن- را در مورد اجسام خشک و کلمهٔ «خِصْم» -به معنی شکستن- را برای اجسام نرم به کار می‌برند و این به سبب قوت «ق» و ضعف «خ» است. از این روی صوت قوی‌تر را برای فعل قوی‌تر و صوت ضعیف‌تر را برای فعل ضعیف‌تر به کار برند. ابن‌سینا نیز وقتی می‌خواهد توضیح دهد که اصوات حروف از حرکت‌های غیرگفتاری هم شنیده می‌شود، دربارهٔ صوت حاصل از حرف «ق» می‌نویسد که از شکافتن جسم‌ها و کنده شدن ناگهانی آنها شنیده می‌شود. 📝 گمشده لب دریا تقی پورنامداریان، ص ۹۹ 📌 کانال تخصصی ادبیات در ایتا @madras8
هدایت شده از قفسه
الشوک و القرنفل (خار و گل میخک)ا.pdf
4.12M
📚 خار و میخک • مولف: شهید یحیی سنوار • مترجم: عبدالمؤمن شهزدا سپاهی 📌 مرجع فروش و دانلود کتب ادبی @ghafasehh
هدایت شده از رسانۀ «رَواج»
🔰 لوح | • «هر ضربه به رژیم صهیونی، خدمت به کل انسانیت است» مقام معظم رهبری (مدظله العالی) • طراح: مسعود یوسف پور • نشر تنها با ذکر منبع 📌 تخصصی‌ترین کانال گرافیک در ایتا @ravaaj
📌 کارگاه نقد • پنجمین کارگاه با غزلی زیبا از یکی از فراگیران محترم دوره‌ها و شاعران خوب تبریز: باید که با تمام جهان گفتگو کنم با خردسال و پیر و جوان گفتگو کنم باید سفر کنم به زمین های چشمه خیز با رودهای در جریان گفتگو کنم با عاشقان سوخته دل با زبان اشک با چشم‌ های پر هیجان گفتگو کنم اکنون به باغ آمده ام تا که مثل باد با برگ های زرد خزان گفتگو کنم کوهی‌ست قلب من بروم روی قلّه با آتشفشان در فوران گفتگو کنم شاید جواب پرسش من روی آینه است با خود اگر که شکوه کنان گفتگو کنم! 🏷️ اولین کارگاه: https://eitaa.com/madras8/1130 🏷️ دومین کارگاه: https://eitaa.com/madras8/1158 🏷️ سومین کارگاه: https://eitaa.com/madras8/1182 🏷️ چهارمین کارگاه: https://eitaa.com/madras8/1219 🏷️ نقد کتاب: https://eitaa.com/madras8/247 📌 کانال تخصصی ادبیات در ایتا @madras8
پنجمین کارگاه نقد.mp3
23.34M
♨️ کارگاه نقد پنجم • دونظریه مهم زبان‌شناسی • وسیله یا آینه (آلی و مرآة) • سیر روایت + متن شعر 📌 کانال تخصصی ادبیات در ایتا @madras8
♨️ اول آبان‌ماه | زادروز بیهقی «سه وجه در نثر بیهقی بمناسبت زادروز وی»   📝 جعفر مدرس صادقی • وجه اول، نثر اوست و «اصطلاحات زنده و متنوع زبان گفتاری» چنان که ویراستار بازخوانی متون چنین اشاره کرده است:    ترکیباتی از قیبل "گرگ آشتی" به معنی "صلح آبکی"، "درخط شد" به معنی "خشم‌گین شد"، "از جای بشد" به معنی "از کوره در رفت"، "نان خوردن" به معنی "غذا خوردن"، "یال برکشیدن" به معنی " بزرگ شدن"، "سرد کردن" به معنی "سرزنش کردن"، و این تعابیر: لشکری در پَرِ کلاغ انداخت = لشکری را به مهلکه فرستاد بادی در این میان جُست = فاصله‌ای در این میان پیش آمد خاک و نمکی بیختند = به اصطلاح امروز، ظاهر‌سازی یا سَمبَل کردند چون خر بر یخ بماند = همان که امروز می‌گوییم مثل خر توی گل ماند موی، در کار نتوانستی خزید = مو، لای درزش نمی‌رفت چون خاک یافت، مراغه دانست کرد = اگر آب پیدا کند شناگر قابلی است دست بر رگ او نهاد = رگ خواب او را پیدا کرد خرما به بصره بردن = زیره به کرمان بردن خشت از جای خویش برفت = کار از کار گذشت و نمونه‌های فراوان دیگر. 📌 کانال تخصصی ادبیات در ایتا @madras8
♨️ وجه دوم • وجه دوم، شیوۀ متفاوت روایت تاریخی است و از زبان خود او: «در دیگر تواریخ، چنین طول و عرض نیست؛ که احوال را آسان‌تر گرفته‌اند و شِمَّتی بیش یاد نکرده‌اند. اما من چون این کار پیش گرفتم، می‌خواهم که دادِ این تاریخ به تمامی بدهم و گردِ زوایا برگردم تا هیچ چیز از احوال پوشیده نمانَد.... در تواریخ، چنان می‌خوانند که فلان پادشاه، فلان سالار را به جنگ فرستاد و فلان روز، صلح کردند و این، آن را یا آن، این را بزَد و بر این بگذشتند. اما من آنچه واجب است برجای آرَم». 📌 کانال تخصصی ادبیات در ایتا @madras8
♨️ وجه سوم: و سرانجام گزارش‌نویسی او و مشهورتر از همه داستان حسنک وزیر:  «و حسنک، قریب هفت سال بر‌دار بماند. چنان که پاهایش فرو تراشید و خشک شد و اثری نماند تا فروگرفتند و دفن کردندش. چنان که کس ندانست، سرش کجاست و تنش کجا. و مادر حسنک، زنی بود سخت جگرآور. دو سه ماه از او این حدیث، نهان داشتند. چون بشنید جَزَعی نکرد؛ چنان که زنان کنند. بلکه بگریست به درد؛ چنان که حاضران از دردِ وی، خون گریستند. پس گفت: "‌بزرگا مردا که این پسرم بود که پادشاهی چون محمود، این جهان به او داد و پادشاهی چون مسعود، آن جهان." ماتمِ پسر، سخت نیکو بداشت و هر خردمند که این بشنید، پسندید و جای آن بود.»  • نثر هزار سال پیش باید بوی کهنگی بدهد اما نثر بیهقی چنان تازه و شورانگیز است که هزار سال بعد ردّ آن را در شعر مدرن پارسی می‌توان جُست: و شير‌آهن کوه مردی از اين‌گونه عاشق، ميدانِ خونينِ سرنوشت، به پاشنۀ آشيل، در‌نوشت. رویينه تنی که راز مرگش، اندوه عشق و غم تنهايی بود. آه! اسفنديار مغموم: تورا آن به، که چشم فرو پوشيده باشی  آيا نه، يکي «نه» بسنده بود که سرنوشت مرا بسازد؟ من تنها فرياد زدم: نه من از فرو رفتن، تن زدم! ...دريغا شير‌آهن کوه‌ مردا که تو بودی و کوه‌وار پيش از آنچه به خاک افتی نستوه و استوار مرده بودی... آشکار است که شعر سپید شاملو تحت تأثیر نثر بیهقی است و همین به تنهایی از تأثیرگذاری تأثیر نثر او حکایت می‌کند! 📌 کانال تخصصی ادبیات در ایتا @madras8
♨️ تخفیف سعدی 🏷️ در باب تخفیف شاید پیش‌تر در مقاله‌ام تحت عنوان تخفیف از محذوریت تا صنعت، بسیارها سخن گفته‌ باشم. یکی از کسانی که بسیار در تخفیف جولان داده سعدی است: همچنان شکر عشق می‌گویم که گرم دل بسوخت جان بنواخت تخفیف «اگر مرا» به شکل «گَرَم» کنار سوخت، گرم به معنای حرارت را متبادر می‌کند. این وجوه موسیقایی کم نیست در شعر سعدی البته. 🏷️ در ساختار فعلی هم از این دست فراوان دارد: افتادۀ تو شد دلم ای دوست! دستْ گیر در پای مفکنش که چنین دل کم اوفتد فعل اول در مصرع دوم، به تناسب آنکه دل افتاده به پای دوست، ساختارش شکسته و فعل دوم به تناسب صفت دل این ساختار را به شکل اطناب‌گونه می‌آورد تا فرم نیفتادن را برساند. این ساختار سخن سعدی در تخفیف کیمیاست. 📝 مسعود یوسف پور 🔰 تخفیف از محذوریت تا صنعت 📌 کانال تخصصی ادبیات در ایتا @madras8
هدایت شده از علی مقدم
خوش آن گروه که مست بیان یکدیگرند ز جوش فکر می ارغوان یکدگرند ۳ آبان ۱۴۰۳ ۲۰ ربیع الثانی ۱۴۴۳ بعد از جلسه دیروز خداوند توفیق داد در خدمت دوست عزیزم شاعر خوش ذوق آقای هم بودم @sheikh_ali_moghaddam
♨️ اعلام برگزاری کارگاه • کارگاه «چشم و چراغ» فردا منتشر خواهد شد! • این کارگاه صوتی و در قالب سی قسمت خواهد بود. مباحث این کارگاه بسیار قابل است و متدها و الگوهای آن برای اولین بار بیان شده. این کارگاه با حل تکلیف و تمرین همراه است و میانگین هر قسمت، پانزده دقیقه‌ست. [به زودی سرفصل‌های هر قسمت بهمراه پوستر ارائه خواهد شد.] 📌 کانال تخصصی ادبیات در ایتا @madras8
بعد از دوره چشم و چراغ، عملا این کلام از چرخه محاورات شما حذف خواهد شد که: چیزی ندارم بگم! مضمون کم آوردم! نمیدونم از کجا شروع کنم! چطوری با یک کلمه می‌تونم غزل خوبی بگم؟ راه فرار از بن‌بست‌های شاعری چیاس؟ چرا چیزی به ذهنم نمی‌رسه! و هزاران چرایی از همین قبیل...
♨️ کارگاه «چشم و چراغ» • مهم‌ترین دوره کشف و استخراج مضمون • موضوعات در اسلاید دوم قابل مشاهده‌ست. ✓ ۱۵ جلسه صوتی و کارگاهی💯 ✓ به‌روزرسانی به فصل‌های دوم و سوم ✓ پشتیبانی از دروس ✓ حل تمرین و رفع اشکال ✓ بهترین کارگاه با محوریت استخراج مضمون و فرار از بن‌بست‌های ذهنی 🏷️ ثبت نام دوره: • ارسال هزینه دوره (۵۸۰ تومان) به شماره کارت: ( جهت کپی کردن ضربه بزنید) 6037998275359437 ملی/یوسف پور • ارسال نام، شهر سکونت و فیش واریزی به ادمین مدرس۸: @Admine8 📌 #مدرس_هشت کانال تخصصی ادبیات در ایتا @madras8
♨️ رودکیِ بزرگ • رودکی نه مقهور طبیعت است و نه کور مدیحت! او را به راستی به حکم همین بیت، سلطان سخن می‌توان گفت: به نام نیک تو خواجه فریفته نشوم که نام نیک تو دام است و زرق مر نان را 🏷️ درنگ اول: • تکواژ «مر» وقتی بهمراه راء می‌آید، به قول احمدرضا لطفی در «بررسی ساخت دو مفعولی»، «تکواژ حصر» نامیده می‌شود! یعنی مفید تاکید است. حالا چرا تاکید؟ چون شاعر با این کلمه کارها دارد! 🏷️ درنگ دوم: • می‌رسیم به نظریه توخّی و کلمه‌ای که مانند نخ تسبیح، بسیار هنرمندانه، تمام کلمات دیگر را در راستای فرم به‌خط کرده‌ست. به «زرق» بنگرید... در جلسات شبکه‌سازی طی کارگاه مفصل بیان کردیم که چگونه یک کلمه می‌تواند کلید استخراج باشد. زرق کنار نان، به ایهام تبادر رزق را متبادر می‌کند که گویا این رزق خود به دام افتاده و در تکاپوی رهایی، واج کسره‌اش به فتحه مبدل شده و نقطه جابه‌جا شده‌ست. این یعنی استفاده فرمیک از یک کلمۀ به‌ظاهر ساده. این یعنی اهمیّت شبکه‌سازی و تناسب. می‌گوید نام نیک شاه را دست‌آویز خود نمی‌کنم که این نام، برای نان زرق است و فریب! بین نام و نان نیز جناس مختلف الآخر مذیل زیباست... 📝 مسعود یوسف پور 📌 کانال تخصصی ادبیات در ایتا @madras8
♨️ رودکی بزرگ نه مقهور طبیعت نه کور مدیحت! مشاهده متن: https://eitaa.com/madras8/1377 📌 کانال تخصصی ادبیات در ایتا @madras8
♨️ رجز همسر شهید 🏷️ «قول می‌دهم بی‌تابی نکنم، محکم باشم، صبور باشم، شیرزن باشم. همسرم! شهادتت مبارک! تو برای همیشه تاریخ زنده‌ای و زنده خواهی ماند». 🏷️ «مگر ما از حضرت زهرا(سلام الله علیها) بالاتریم؟ مگر ما در روضه‌ها نمی‌گرییم که ای‌کاش در کربلا بودیم تا جوانان‌مان را به یاری امام حسین علیه‌السلام می‌فرستادیم». 🏷️ «نتانیاهوی کثیف بداند من انتظار بازگشت پیکر شهید را هم نداشتم، چرا که چشم به هدیه‌ای که در راه امامم داده‌ام، نداشتم.» • فرازی از سخنرانی سه همسر شهید امنیت! [ آخرین اینها مربوط به دیروز و از زبان همسر شهید حمزه جهان‌دیده‌ست.] ____________________________________ معنای شکوهمندتر می‌خواهی؟ یا واژۀ دلپسندتر می‌خواهی؟ شاعر! به کلام این سه زن دقت کن مضمونی از این بلندتر می‌خواهی؟ مسعود یوسف پور 📌 کانال تخصصی ادبیات در ایتا @madras8