تعصب روشنفکری - استاد شبیری.mp3
1.58M
💠 تعصب روشنفکری
❖ استاد معظم حاج سید محمدجواد شبیری:
● متاسفانه ما یک مشکلی داریم، مشکل تأثیرپذیری از مستشرقین. مستشرقین به احادیث ما با نگاه منفی و سوء ظن آمیز نگاه میکنند. از اوّل اصل را بر عدم اصالت احادیث گذاشتند. نه خصوص احادیث شیعه، احادیث اسلامی اصلا. علت اصلی قضیه هم تحت تأثیر حرفهایی است که در مباحث انجیل شناسی هست. ...
● ما متأسفانه حالا تعصب روشنفکری [داریم]، کسانی که دلشان میخواهد حرفهای جدید بزنند، حرفهای تازه بزنند. یکی از حرفهای تازه زدن حرفهایی که غربیها خوششان میآید، آن طرفیها خوششان میآید. این یک سبک است. من نمیخواهم بگویم هر چه در میراث ما وجود دارد درست است، ولی اینکه از اوّل هم ما به عنوان یک اصل مفروض بگوییم هر چه هم وجود دارد خراب است، و دنبال دلیل برای تخریب اینها بگردیم آن هم باطل است. هر دو طرف قضیه افراط و تفریطی هست.
🔺 درس خارج فقه؛ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
@madras_emb
مداحی 5.mp3
12.38M
💠سلسله جلسات معرفت افزایی "مائده"
🚩 توسل و روضه حضرت علی اکبر علیه السلام
🎙مداحی آقای احمد نصراللهی
📆 شنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
✔️جلسه پنجم
🔺مدرس فقهی امام محمد باقر علیهالسلام
@madras_emb
سخنرانی 5.MP3
27.27M
✳️ سلسله جلسات معرفت افزایی "مائده"
📋 خدا در معارف اهلبیت "علیهمالسلام"
🎙 #سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین حاج سیدمحمدتقی موسوی
📆 شنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
✔️جلسه پنجم
🔺مدرس فقهی امام محمد باقر علیهالسلام
@madras_emb
#تدبر_فقیهانه
💢 منکر ضروری دین (۲)
❖ آیتاللهالعظمی شبیری زنجانی:
● متفاهم عرفی از اعتراف به رسالت این است که همان گونه رسالتی که رسول دارد، مورد اعتراف باشد، اگر رسالت او رسالت زمان معینی است، معنایش اعتراف به رسالت نسبت به آن زمان معین است، اگر رسالت عام است مثل پیغمبر خاتم «ما ارسلناک الا کافة للناس»، باید به رسالت عام حضرت اعتراف کند.
● بنابر این اگر کسی این رسالت عام را انکار کند و خاتمیت را انکار کند و یا رسالت را نسبت به افراد معینی محدود کند، یا افراد معینی را بخواهد خارج کند، به رسالتی که موجب اسلام می شود و فقدان آن موجب کفر است، شهادت نداده است و در نتیجه کافر است.
📚کتاب الصوم؛ ج۱؛ ص۹
@madras_emb
مداحی 6.mp3
28.53M
💠سلسله جلسات معرفت افزایی "مائده"
🚩 توسل و روضه حضرت امام رضا علیه السلام
🎙مداحی آقای احمد نصراللهی
📆 یکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲
✔️جلسه ششم
🔺مدرس فقهی امام محمد باقر علیهالسلام
@madras_emb
سخنرانی.mp3
22.51M
✳️ سلسله جلسات معرفت افزایی "مائده"
📋 خدا در معارف اهلبیت "علیهمالسلام"
🎙 #سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین حاج سیدمحمدتقی موسوی
📆 یکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲
✔️جلسه ششم
🔺مدرس فقهی امام محمد باقر علیهالسلام
@madras_emb
🔆 نشانههای شیعه در کلام حضرت سجاد علیهالسلام
أَبِي رَحِمَهُ اللَّهُ قَالَ حَدَّثَنَا عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ بْنِ هَاشِمٍ عَنْ أَبِيهِ عَنْ إِسْمَاعِيلَ بْنِ مِهْرَانَ عَنْ حُمْرَانَ بْنِ أَعْيَنَ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ علیهالسلام قَالَ: كَانَ عَلِيُّ بْنُ الْحُسَيْنِ علیهماالسلام قَاعِداً فِي بَيْتِهِ إِذْ قَرَعَ قَوْمٌ عَلَيْهِمُ الْبَابَ فَقَالَ يَا جَارِيَةُ انْظُرِي مَنْ بِالْبَابِ فَقَالُوا قَوْمٌ مِنْ شِيعَتِكَ فَوَثَبَ عَجْلَانَ حَتَّى كَادَ أَنْ يَقَعَ فَلَمَّا فَتَحَ الْبَابَ وَ نَظَرَ إِلَيْهِمْ رَجَعَ وَ قَالَ كَذَبُوا فَأَيْنَ السَّمْتُ فِي الْوُجُوهِ أَيْنَ أَثَرُ الْعِبَادَةِ أَيْنَ سِيمَاءُ السُّجُودِ إِنَّمَا شِيعَتُنَا يُعْرَفُونَ بِعِبَادَتِهِمْ وَ شَعَثِهِمْ قَدْ قَرَحَتِ الْعِبَادَةُ مِنْهُمُ الْآنَافَ وَ دَثَّرَتِ الْجِبَاهَ وَ الْمَسَاجِدَ خُمْصُ الْبُطُونِ ذُبُلُ الشِّفَاهِ قَدْ هَيَّجَتِ الْعِبَادَةُ وُجُوهَهُمْ وَ أَخْلَقَ سَهَرُ اللَّيَالِي وَ قَطْعُ الْهَوَاجِرِ جُثَثَهُمْ الْمُسَبِّحُونَ إِذَا سَكَتَ النَّاسُ وَ الْمُصَلُّونَ إِذَا نَامَ النَّاسُ وَ الْمَحْزُونُونَ إِذَا فَرِحَ النَّاسُ يُعْرَفُونَ بِالزُّهْدِ كَلَامُهُمُ الرَّحْمَةُ وَ تَشَاغُلُهُمْ بِالْجَنَّةِ.
📚صفات الشيعة؛ ص۲۸
حمران بن اعين گوید، امام صادق عليهالسّلام فرمودند: امام سجّاد عليهالسّلام در منزلشان نشسته بودند كه جماعتى در زدند.
حضرت به كنيزش فرمودند: ببين چه كسى در مىزند؟ آن جماعت گفتند: ما گروهى از شيعيان شما هستيم.
امام عليهالسّلام چنان با شتاب از جا برخاست كه نزديك بود به زمين بيفتد. اما وقتى در را گشود و آنان را ديد، برگشت و فرمودند: دروغ مىگويند. كجاست نشانه [شيعه بودن] در چهرههاى آنها؟ كجاست آثار عبادت؟ كجاست سيماى سجده؟
شيعيان ما، به عبادت و بندگى خداوند و ژوليدگيشان شناخته مىشوند. عبادت (سجدههاى طولانى) بينىهايشان را مجروح ساخته، پيشانىها و ديگر مواضع سجده آنان را پينهدار كرده، شكمهايشان به پشتشان چسبيده و لبهايشان خشكيده است. عبادت و بندگى، صورتهاى آنان را متورم ساخته، و بيدارى در شب و روزههاى روز، بدنهايشان را فرسوده كرده است. هنگامى كه مردم ساكتند، خدا را تسبيح مىكنند. آنگاه كه مردم آرميدهاند، نماز بر پا مىدارند و هنگامى كه مردم شادمانند، آنها اندوهگينند. به زهد و بى رغبتى نسبت به دنيا شناخته مىشوند و سخنانشان رحمت است و به [انجام كار] بهشت مشغولند.
#حدیث
@madras_emb
🌼 بهاریّه در استغاثه به حضرت حجة آل محمد "سلاماللهعلیهم"
آمد بهار و بی گل رویت بهار نیست
باد صبا مباد چه پیغام یار نیست
دست خط مرحوم آیت الله محمدحسین غروی اصفهانی "رضواناللهعلیه"
@madras_emb
مداحی 7.mp3
19.53M
💠سلسله جلسات معرفت افزایی "مائده"
🚩 توسل و روضه حضرت امام کاظم علیه السلام
🎙مداحی آقای احمد نصراللهی
📆 دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲
✔️جلسه هفتم
🔺مدرس فقهی امام محمد باقر علیهالسلام
@madras_emb
سخنرانی 7.mp3
23.14M
✳️ سلسله جلسات معرفت افزایی "مائده"
📋 خدا در معارف اهلبیت "علیهمالسلام"
🎙 #سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین حاج سیدمحمدتقی موسوی
📆 دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲
✔️جلسه هفتم
🔺مدرس فقهی امام محمد باقر علیهالسلام
@madras_emb
❓«صله رحم» دقیقاً چیست؟
🌿 یکی از اعمالی که در آیات و روایات بر آن تأکید فراوان شده است و برای آن آثار و برکات بسیاری در دنیا و آخرت شمرده شده است، «صله رحم» است.🌿
🔹در روایتی به نقل از حضرت امام صادق علیهالسلام آمده است:
«به ارحامت رسیدگی کن، حتی اگر شده با نوشاندن جرعهای آب! و برترین چیزی که میتوان با آن به ارحام رسیدگی کرد، جلوگیری از آزار رساندن به آنان است. رسیدگی به ارحام، موجب فراموشیِ (به تعویق افتادن) زمان مرگ و جلبِ محبت خانواده میشود.
❓اما آیا معنایی که امروزه درباره صله ارحام رایج شده است، معنای دقیق و کاملی است یا بایست برای آن، معنایی وسیعتر یافت؟
✍️ پاسخ این سؤال را از کلام آیتالله العظمی شبیری زنجانی مدظلهالعالی بیاموزیم:
الآن صله رحم را خیلیها معنا میکنند به پیوند با خویشاوندان. در حالیکه کسیکه یک قدری دقت کند در موارد استعمال صله رحم، میفهمد که صله رحم به معنای رسیدگی به خویشاوند هست و پیوند و دیدوبازدیدها به عنوان یک مصداق برای این رسیدگی، یعنی در واقع یک نوع رسیدگی روحی است و احیاناً یک نوع دید و بازدید باعث آزار طرف شود اذیت شود اصلاً صله نیست.
«صله» یعنی رسیدگی به خویشاوند. فرض کنید که گاهی اوقات مثلاً یک خویشاوندی داریم که به خاطر بیماری خاصی که دارد، کسی مایل نیست او را ببیند. ... خب اینجا معنا ندارد و این صله رحم نیست اصلاً.
صله رحم یعنی رسیدگی به خویشاوند، دستگیری از خویشاوند. خب این معنا تغییر کرده است به یک معنا. مراد از صله رحم که در روایات و آیات قرآنی هست با مرادی که الآن ما میفهمیم تغییر کرده است.
📚 الکافی؛ ج۲؛ ص۱۵۱
📑 برگرفته از تقریرات درس اصول آیتالله شبیری زنجانی مدظلهالعالی (سال۹۰ ص۳۳۷)
@madras_emb
مداحی 1.mp3
15.16M
💠سلسله جلسات معرفت افزایی "مائده"
🚩 توسل و روضه حضرت جواد الائمه علیه السلام
🎙مداحی آقای احمد نصراللهی
📆 سهشنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
✔️جلسه هشتم
🔺مدرس فقهی امام محمد باقر علیهالسلام
@madras_emb