eitaa logo
مدرسه انقلاب بصیرت ،شیعه،مهدوی ،جهاد
1.3هزار دنبال‌کننده
4.3هزار عکس
1.7هزار ویدیو
45 فایل
⭕ مدرسه انقلاب فضای مشق انقلابی،به گستردگی جهان اسلام https://eitaa.com/madresseinqhilab _________________________
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از KHAMENEI.IR
⛅️ رهبر انقلاب: ما نباید فکر کنیم که چون امام زمان خواهد آمد و دنیا را پُر از #عدل و داد خواهد کرد، امروز وظیفه‌ای نداریم؛ نه، بعکس، ما امروز وظیفه داریم در آن جهت حرکت کنیم تا برای ظهور آن بزرگوار آماده شویم. ۱۳۸۱/۷/۳۰ ‌‌‌‌‌‌‌‌🌹 #مهدویت @Khamenei_ir
🔸پاسخ_شبهات 🔶🔸براساس تاریخی ایرانیان توسط عمر(خلیفه دوم) مسلمان شدند، آیا صحت دارد که ما مسلمان شدن را عمر هستیم؟ ✅در باره مقصود از مسلمان شدن ایرانیان توسط عمر، دو وجود دارد: 🔵الف. همه ایرانیان در زمان حکومت عمر مسلمان شده و عمر در مسلمان شدن آنان عمده داشته است؛ این احتمال پذیرفتنی نیست؛ زیرا قبل از فتح ایران توسط اعراب و مسلمانان، عدهای از ایرانیان در کشورهای دیگر وجود داشته و آنها در بدو ظهور اسلام مسلمان شده اند. شهید مطهری در این باره می نویسد: "علاقه ایرانیان به دین مقدس اسلام از همان آغاز ظهور دین مقدس شروع شد. قبل از آن که شریعت مقدس اسلام توسط مسلمان به این سرزمین بیاید، ایرانیان مقیم یمن به آیین اسلام گرویدند و با میل و رغبت به احکام قرآن تسلیم شدند و از جان و دل در ترویج شریعت کوشش نمودند و حتی در اسلام و مبارزه با مخالفان نبی اکرم (ص) جان سپردند". نیز در زمان حیات پیغمبر اکرم (ص)، در اثر تبلیغات اسلامی عده زیادی از مردم بحرین که در آن روز محل سکونت ایرانیان مجوس و غیر مجوس بود، به این آیین آسمانی در آمدند و حتی حاکم آن جا که از طرف پادشاه ایران تعیین شده بود، مسلمان شد. اولین اسلام آوردن گروهی ایرانیان، در یمن و بحرین بوده است. البته اگر از نظر فردی در نظر بگیریم، شاید مسلمان ایرانی سلمان فارسی است و چنان که می دانیم اسلام این ایرانی جلیل القدر آن قدر بالا گرفت که به شرف "سلمان منا اهل البیت"، نایل شد. 🔵ب. احتمال آن است که برخی از ایرانیان در زمان حکومت عمر به سبب نفوذ اسلام در ایران و رفتار مسلمانان، مسلمان شده باشند. این نگرش قابل قبول است؛ زیرا برخی از ایرانیان در زمان حکومت عمر بعد از جنگهای متعدد و پیروزی اعراب مسلمان بر ایران، مسلمان شدند. یکی از آثار مهم پیروزی مسلمانان نفوذ اسلام در ایران بود. هر گاه کشوری در جنگ پیروز گردد، فرهنگ و سنت و باورهای دینی و سیاسی فاتحان بر کشور مغلوب اثر می گذارد. 📚مطهری، مرتضی، خدمات متقابل اسلام و ایرانیان، ص 19. 📚بحارالأنوار، ج 65، ص 55، ح 30. @madresseinqhilab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
▫️ ﷽ 🔸شبهه 🔶🔸شیخی وارد شهری شد و سراغ مسجد را گرفت. به او گفتند که دراین شهر مسجدی وجود ندارد! شیخ گفت مگر شما خدا پرست نیستید؟ گفتند آری هستیم پرسید مگر عبادت خدا را بجا نمی آورید؟ گفتند آری خدا را عبادت میکنیم شیخ گفت اگر مسجد و یا عبادتگاهی ندارید پس چگونه خداوند را عبادت میکنید؟ شخصی به وی گفت فردا صبح به میدان شهر بیا تا به تو نشان دهم چگونه خدا را عبادت میکنیم. شیخ فردا صبح اول وقت به میدان شهر رفت و آن شخص او را با خود به محل کارش برد.... شیخ پرسید پس عبادت خداوند چه شد؟ آن مرد به او پاسخ داد ما کار کردن را عبادت خداوند میدانیم بنابراین سعی میکنیم کار خود را به بهترین شکل انجام دهیم... شیخ فریاد کشید پس جهان آخرت چه؟شما برای ثواب و آن دنیای خود چه میکنید؟ .... (داستان شبهه آلود خلاصه شده است) ✅پاسخ @madresseinqhilab هیچ آخوندی نیست که کار کردن را عبادت نداند مخصوصا اگر کسی کار خود را به نحو احسن و با هدف خدمت به خلق خدا انجام دهد. (روایت به این مضمون هم زیاد وجود دارد) فقط باید دانست که کار کردن فقط بیل و کلنگ به دست گرفتن نیست. فرض آنکه شیخ خیالی این قصه خوب بیل و کلنگ نزده یا زود خسته شده عجیب نیست، اکثر مردم هم کارگری ساختمان و مزرعه کرده باشی (در حالیکه نویسنده که خود آخوند است، هم کارگری ساختمان کرده ام و هم در مزرعه) همانطور که هیچ معلم یا استاد دانشگاه یا پزشکی چنین نکرده است و ممکن کارگری را خوب انجام ندهند یا زود از اینگونه کارها خسته شوند. @madresseinqhilab مشکل بافنده داستان خیالی این است که نیاز انسان به متخصص و دانشمند برای علوم جسمی و نیازهای مادی را درک می کند اما به هر دلیل از فهم اینکه مسایل دینی و معنوی هم نیاز به متخصص و دانشمند مخصوص خود را دارد عاجز است. بنابراین همانطور که آب جای نان، و برعکس؛ نان جای آب را نمی‌گیرد، کار مادی و رسیدگی به حوایج مادی هم هرچند خوب و لازم است، اما تقویت معنوی و روحی انسان هم منوط به مراقبت‌های ویژه‌ای است که خدای سبحان به وسیله انبیاء توصیه‌های لازم را به آگاهی بشر رسانده است. ــــــــــــــــ @madresseinqhilab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔶🔸پاسخ به شایعه: "ایران آریایی نظر ابوعلی سینا درباره شراب: (جالب توجه کسانی که پورسینا را نمونه ی دانشمند مسلمان می نامند) شراب سفید و رقیق برای کسانی که مزاج گرم دارند خوب است و سر درد نمی آورد و ممکن است بمناسبت رطوبت بخشی، سردرد ناشی از التهاب معده را از بین ببرد و یا سبک تر گرداند. شراب صاف شده همراه انگبین و نان نیز – بویژه اگر قبل از نوشیدن به مدت دو ساعت با هم آمیخته گردند-همان کار را انجام دهند.برای کسی که فربهی و نیرومندی آرزو می کند، شراب شیرین و غلیظ توصیه می شود، لیکن باید از بند آمدن‌ها بر حذر باشد....." منبع: قانون در طب/تالیف شیخ الرئیس ابن سینا/کتاب اول ابن القفطی/تاریخ الحکما/چاپ لایپزیک @madresseinqhilab 🔮 پاسخ شایعه: 1⃣ مطالب ذکر شده در مورد شراب در منبع ذکر شده موجود نمی باشد و اینکه بوعلی به عنوان یک طبیب در باره برخی آثار و خواص شراب سخن نگفته است و نه به عنوان یک فقیه،منافع یاد شده در کلام بوعلی برای شراب هرگز نمی تواند ضررهای روحی ،معنوی،اخلاقي و جسمي كثير آن را كه علم امروزي نيز آن را تاييد مي كند ، جبران کند. از این رو در شرع مقدس حکم به حرمت آن شده است. @madresseinqhilab 2⃣طبق آیه زیر به ضرر های شراب و هم به برخی منافع آن اشاره شده، ولی تصریح گردیده که ضرر های آن بيش تر از منافع آن است .به همین دلیل در اسلام حکم به حرمت آن شده است. " يَسْئَلُونَكَ عَنِ الْخَمْرِ وَ الْمَيْسِرِ قُلْ فِيهِما إِثْمٌ كَبِيرٌ وَ مَنافِعُ لِلنَّاسِ وَ إِثْمُهُما أَكْبَرُ مِنْ نَفْعِهِما؛ بقرة آيه 219" (درباره شراب و قمار از تو سؤال می كنند، بگو:" در آن ها گناه و زيان بزرگى است، و منافعى (از نظر مادى) براى مردم در بر دارد، (ولى) گناه آن ها از نفع شان بيش تر است). @madresseinqhilab 3⃣ ایشان (بوعلی سینا) درباره شراب سخنانی دارد که بر حسب ظاهر سوال بر انگیز است، ولی اگر دقت شود او در صدد بیان همان مسایلی است که در آیه در باره شراب اشاره شده ؛ در مقام بیان رویکرد حکم شرعی شراب @madresseinqhilab 4⃣ مطابق فتوای همه فقهای اسلام یکی از نجاسات، "شراب" است و خوردن چیز نجس حرام است،کم باشد، یا زیاد تفاوتی ندارد. @madresseinqhilab 5⃣ در تفسیر عیاشى از ابى الصباح از امام صادق (ع) نقل شده است: "…خداى تعالى خمر را حرام کرده چه کم باشد و چه زیاد، کما این که مردار و خون و گوشت خوک کم و زیادش را حرام نموده است و نهى از شرب خمر به واسطه تطهیر بدن از نجاست ظاهر و باطن است. http://www.islamquest.net/fa/archive/question/fa6184 @madresseinqhilab 6⃣ بوعلی سینا دشمنان سرسختی داشت.هم از جانب سیاسیون که می خواستند او را به دربارهای خود بکشند و هم از جانب علمای حسود که به او تهمت های ناروا می زدند. یکی از دلایلی که ابن سینا را تکفیر کردند این بود که بوعلی سینا رساله های توحیدیه با سجع و قافیه نوشته بود و چون مخالفین بهانه کردند که این رساله ها دارای سجع و قافیه زیادی میباشدحتما او می خواسته با قرآن مبارزه و هماوردی کند به همین دلیل او را تکفیر کردند! http://www.khabaronline.ir/detail/309786/culture/religion @madresseinqhilab 7⃣ شراب در سایر ادیان:نه تنها در اسلام بلکه مسئله حرمت خمر و شراب، در همه اديان الهي حرام بوده و شرب خمر را جايز نمي‌دانند. تصور اين كه حرمت شراب وساير مواد مست كننده فقط مربوط به دين اسلام است، تصوري نادرست مي‌باشد واينكه امروزه در برخي اديان شرب خمر را حلال مي‌شمارند، اين خود يكي از نشانه‌هاي تحريف‌هايي است كه در آيين‌هاي الهي به دست بشر صورت گرفته است. http://www.moadele.ir/index.php/2015-07-25-08-30-45/6-2015-07-25-07-33-27 @madresseinqhilab 8⃣ مشروبات الکلی مضرات بسیار زیادی دارد که این مضرات در طب نوین هم به اثبات رسیده است.از جمله این مضرات میتوان تاثیر آن بر مغز و اعصاب،استخوان،ضعیف شدن و شکستگی استخوانها اشاره کرد. @madresseinqhilab 9⃣ یکی از اطبا معروف انگلیس می گوید : اشخاصی که مبتلا به امراض کلیه می شوند ۸۷/۵ درصد آن به واسطه مشروبات الکلی است. مشروبات الکلی میزان ادرار را زیاد کرده و سبب تورم بعضی اعضا چون شکم و پاها و پلک های چشم می گردد. http://www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=934&articleID=457514 با نشر این پیام به صف روشنگران بپیوندید @madresseinqhilab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 ❓ــش و پاسـ📝ــــــخ مهــــــدوے پرسش: 🔶🔸آیا امام زمان(عج)جمعه است یا شنبه❓ 🔰پاسخ: ✍..وقوع ظهور در روز جمعه به رغم مشهور بودن بین مردم قطعی نیست؛ اگر چه طبق بعضی از روایات ظهور روز جمعه خواهد بود. لكن روایات متعدد معتبر دلالت میکند كه قیام حضرت در روز شنبه كه مصادف با روز است، واقع خواهد شد. 🔶🔸به هر حال ظهور در یك روز بسیار شریفی مثل جمعه یاشنبه و روز عاشورا خواهد بود. برای مثال از نظر اسلامی جمعه، عید است و شرافت بسیاری دارد. از این جهت مناسبت دارد كه ظهور مهدی (عج) كه از اشرف حوادث عالم است در چنین روز شریفی واقع شود.اما از حتمیات نیست که امام روز جمعه ظهور کند. 🔷امام محمد باقر(ع) میفرمایند: گویا حضرت قائم (عج) را می بینم که روز عاشورا ، روز شنبه ، بین رکن و مقام ایستاده و جبرئیل پیش روی او ندا می کند: بیعت برای خداست. پس زمین را پر از عدل می کند، همان گونه که پر از ظلم و جور شده بود. 🔶امام جعفر صادق (ع) میفرمایند: قائم(عج)درود خدا بر او باد در شب بیست و سوم ماه رمضان، به نام شریفش ندا می شود و در روز عاشورا، روزی که حسین بی علی (ع) در آن کشته شد، قیام خواهد کرد. ✍..منابع: 📕1-منتخب الاثر، الفصل السادس، الباب التاسع، حدیث 1 تا 7، ص 574 تا 576 📗2-غیبة طوسی ، صفحه 274 / 📘3-بحارالانوار ، جلد 52 صفحه274 @madresseinqhilab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔶🔸 مدرسه انقلاب 🔸شنبه ؛ آشنایی با فعالیتهای صهیونیسم در جهان 🔸یکشنبه؛ قصّه های قرآن و حکایت های پند آموز ... 🔸دوشنبه؛ آشنایی با فعالیت‌های شیعیان در جهان... 🔸سه شنبه؛ مباحث اجتماعی و اخلاقی روز 🔸چهارشنبه؛ دانستنی های ایران 🔸پنج شنبه؛ آشنایی با شخصیتهای جهان اسلام و فرهنگ جهاد و شهادت 🔸جمعه؛ پاسخ به شبهات ... و مهدوّیت eitaa.com/joinchat/825360384Cc56eb25290
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا