eitaa logo
مهدویت_بصیرت
9.2هزار دنبال‌کننده
2.4هزار عکس
3.5هزار ویدیو
27 فایل
سلام،به‌کانال مهدویت_بصیرت‌ خوش‌آمدید💕 ✨️نوربصیرت‌جان زندگی است وایمان،سودی نمی بخشد،مگربابصیرت،   💟منتظربرای پیمودن راه‌انتظارتاظهورنیازمند#بصیرت است.اللهم إنّی‌أسْألك قوّة فی‌عِبادتك وتَبصُّرا فی‌كتابك‌وفَهمافی‌حكمك.
مشاهده در ایتا
دانلود
مهدویت_بصیرت
آیا تا کنون پیش آمده که دست شما با مغز شما به نزاع برخیزد که چرا من دست شده‌ام و تو مغز، در حالی ک
آن «من» واحد چیست؟ چگونه به وجود می‌آید؟ یک اجتماع چگونه جامعه می‌شود؟ و اساسا تفاوت اجتماع و جامعه چیست؟ تفاوت جامعه و اجتماع، در تفاوت اتفاق و اتحاد است. وقتی گروهی با هم توافق می‌کنند، یک جمع تشکیل می‌دهند. این جمع ساختگی است. حیثیتی بیرونی دارد. توافقات بین اجزاء این جمع بر اساس منافع شخصی است. هیچ ریشه مشترکی وجود ندارد. آنها در شاخه‌های زندگی خویش با هم به یک همکاری و همراهی رسیده‌اند. مادام که مانعی ذاتی و درونی و منافع معارض شخصی وجود نداشته باشد، این جمع باقی می‌ماند. جامعه محصول اتحاد است. اتحاد یک امر بیرونی نیست. یک خواستگاه درونی دارد. یک منبع روحانی و معنوی دارد. اساسا اتحاد مربوط به موضوع زندگی و حیات است. یعنی تا وقتی زندگی و حیات و منطق آن در جمعی وجود نداشته باشد، اتحاد معنی پیدا نمی‌کند. البته اتفاق از پایه و اساس منفی نیست. بلکه یک امکان ارزشمند است که اندیشندان و عاقلان از آن بسیار و به جا استفاده می‌کنند. اما اگر اتفاقی در برابر اتحاد قرار گرفت، آنگاه بایستی نسبت به آن تردید داشت. فهم درست و دقیق اتحاد به فهم درست دقیق از خودی و غیر خودی بازمی‌گردد. یعنی ما باید فهم خود از «خود» را تقویت کنیم تا مفهوم اتحاد را به درستی بفهمیم. «خود» دوایر و لایه‌های مختلفی دارد. برخی از این دوایر و سطوح عمیق‌تر، اصیل‌تر، جامع‌تر و کلی‌ترند. هر دایره و لایه از «خود» به میزان عمق و اصالت و جمعیت و کلیتش جدی‌تر و مهم‌تر است و مرجعیت تعیین و تصویب قواعد و چارچوب‌ها بر عهده اوست. چرا که حقیقت ناب‌تری از حیات و زندگی با آن به ما تعلق خواهد گرفت. در مورد لایه‌ها و دوایر «خود» پیش از این گفتگو کرده‌ایم. در اینجا قصد ما این است که بر آن اساس عرض کنیم که اگر بخواهیم اتحاد به معنی واقعی کلمه و به صورت پایدار و پدیدار وجود داشته باشد، باید متوجه عالی‌ترین و عمیق‌ترین و اصیل‌ترین و ذاتی‌ترین و جامع‌ترین و کلی‌ترین دایره و لایه از خود مراجعه کنیم و آن «بندگی خدا»ست. بندگی خدا ما را در یک حیثیت متحد و مشترک با تمام عالم وجود می‌برد. با پذیرفتن توحید و لوازم و امتدادهای آن، ما حیات طیبه‌ای را تجربه می‌کنیم که بر هر تعریفی از زندگی تقدم و تفوق دارد. ناگفته پیداست که حفظ تمام دوایر و سطوح «خود» تا جایی که آسیبی به این «خود» متعالی و متکامل و تام و تمام نرساند، لازم و ضروری است و حفظ آن واجب و قطعی. لذا می‌بینیم که شهید، «خود» فردی را فدای «خود» جامعه و «خود» ایمانی می‌کند و هیچ ابایی ندارد. نه تردیدی دارد، نه طلبی. نه ادعایی دارد، نه دعوایی. نه منتظر می‌ماند و نه منصرف می‌شود. شهیدانه زندگی کردن یعنی همین. زیست شهیدانه همان واکنش دست است، هنگامی که شیء سخت به سمت صورت حرکت می‌کند. همان واکنش پلک است. همان خم شدن تن است، هنگام نزدیک شدن خطر ضربه به بدن. شهیدانه زیستن یعنی فانی شدن در «خود» برتر و عالی‌تر. شهیدانه زیستن مراتبی دارد. بسته به مراتب کشف و شهود «خود» و استغراق و فنا در «خود» اصیل‌تر و کلی‌تر، انسان شهیدتر است. کشور عزیز ما ایران دارای لایه‌های هویتی و دوایر ماهیتی متعدد است. این از برجستگی‌ها و امتیازات ایران اسلامی است. تمام آنچه که برای منافق فرصت است تا ایجاد شکاف و گسست و شکست و بحران به وجود آورد، برای مؤمن فرصت است تا خودی‌ها و خودمانی‌ها را تحکیم و تقویت نماید. در نظر دوست، این تفاوت‌ها امکانات افزوده‌اند، نه تهدید برای تقسیم امکانات موجود. مردم در حکومت‌های مادی تهدید به شمار می‌آیند، زیرا رقیب حکومتند. زیرا زندگی در آنجا اجتماعی و توافقی است و نه جمعی و توحیدی. جامعه را اجتماعی می‌فهمد که به توحید دست یافته باشد. روح توحید وقتی بر جامعه‌ای نازل شد، یعنی وقتی دست خدا بر جامعه‌ای سایه انداخت و یعنی وقتی یاری و حمایت خداوند شامل جامعه‌ای شد، آنگاه حیات اجتماعی و زندگی جمعی معنی و حقیقت پیدا می‌کند و از سطح لفظ به واقعیت می‌رسد و آثار حیاتی خود را آشکار می‌سازد. زیست ولایی در فضای جمع توحیدی معنی پیدا می‌کند. ایرانیان از تاریخ باستان داستان توحید را باور داشته به آن ملتزم بودند. هزینه‌های زیادی نیز در این راه دادند؛ اما از آن دست برنداشتند. توحید در میان ایرانیان یک تجربه زیسته مضاعف و مداوم است. هر چه پیش‌تر رفته این اندیشه و ایمان و باور و امید تقویت شده و امتدادهای خود را پیدا کرده است. با ظهور اسلام و حضور آن در ایران، مردم ایران به صورت وجدانی آن را یافتند. با وجود عواملی که می‌توانست آتش عناد و لجاج را برانگیزد ایرانیان که «خود» توحیدی خویش را در آینه اسلام می‌دیدند، به سرعت با آن به یکپارچگی و یکدلی و یکدستی و یگانگی رسیدند.
32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴بیشترین آمار سرطان مال کجای دنیاست؟؟ اکثراً اشتباه گفتن؟؟😳😳 دارویی که سرطان را بدون جراحی نابود میکند!! 🏝تلاش در راه تبیین‌وبصیرت‌افزایی | جایی برای نـزدیک‌شدن بـه آفـتـاب‌ولایـت🌤 🆔 @mah_davit313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸قضيه‌ی فلسطین آن یک قضیه است / آن هم یک قضیه است... ❣ کلیپی زیبا و جانسوز از مظلومیت مردم غزه توسط خواننده مصری. این کلیپ رانگاه کنید ،اشک بریزید که این قوم هیچ پناهی جزخدای مهربان نداردواشکهای شمارافقط خدامیخرد درشبهای قدرپایان صبرخدارابخواهیم 🌤 🆔 @mah_davit313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 آرزوی بانوی شاعر هندوستانی که برآورده شد 🔹 خانم آذرمی‌دخت صفوی از شعرای هندوستان: با چشم خودم دیدم که رهبر معظم چقدر نسبت به شعر و ادب ذوق دارند و واقعا یک شخصیت منفرد هستند. سیاستمداران و کشورداران مختلف به امور ادبی و شعری اینقدر توجه ندارند. 🌤 🆔 @mah_davit313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
باز آخوندا توی استادیوم شاه مراسم گرفتن😢 تا آخر ببینید😂🤣
؛🍃 وَلاَ تَقْفُ مَا لَيْسَ لَكَ بِهِ عِلْمٌ إِنَّ السَّمْعَ وَالْبَصَرَ وَالْفُؤَادَ كُلُّ أُولئِكَ كَانَ عَنْهُ مَسْؤُولًا و از آنچه به آن علم ندارى پيروى مكن، چون گوش و چشم و دل، همه ى اينها مورد بازخواست قرار خواهد گرفت. سوره مبارکه اسراء آیه 36
رسولی-شب-دوم-ماه-رمضان-مناجات9801.mp3
15.9M
یا زهرا سلام الله علیها🌷
رَّبِّ زِدْنِي عِلْمًا «پروردگارا! علم مرا افزون کن قسمتی از آیه ۱۱۴ طه
اخلاص‌ یعنی خالص برای خدا. بنابراین اخلاص فقط در عبادت نیست، بلکه همه‌ی وجودمون باید خالص برای خدا باشه: حتّی مرگ و زندگیمون هم برای خدا باشه. قُلْ إِنَّ صَلَاتِي وَ نُسُكِي وَ مَحْيَايَ وَ مَمَاتِي لِلهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ. (انعام/۱۶۲) ﺑﮕﻮ: نماز ﻭ ﺗﻤﺎمِ عباداتِ ﻣﻦ... ﻭ زندگی ﻭ مرگِ ﻣﻦ... ﻫﻤﻪ ﺑﺮﺍﻯ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ، ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭ ﺟﻬﺎﻧﻴﺎﻥ ﺍﺳﺖ. یعنی: برای خدا زندگی کنیم... برای خدا کار کنیم... برای خدا بخوابیم... برای خدا نفس بکشیم... برای خدا صبر کنیم... برای خدا درس بخونیم... برای خدا آشپزی کنیم... برای خدامحبت کنیم... برای خدا ... و آخر سر هم برای خدا بمیریم... این ایدئولوژی، کاملاً دیدِ ما رو به زندگی عوض میکنه. اینطوری تمام زندگیمون رو جهت‌دار می‌کنیم، و همه‌ی کارهای ما میشه عبادت، اون هم عبادتِ خالصانه. ان شاءالله
امام صادق علیه‌السلام ‌می‌فرمایند: «مهدی (عجل الله تعالی فرجه) آنچنان رفع ستم از ستمدیدگان می‌کند که اگر حقّ کسی زیر دندان کسی باشد، آنرا باز می‌ستاند و به صاحب حق بازمی‌گرداند.» «یبلغ ردّ المهدیّ المظالم حتّی و لو کان تحت ضرس إنسان شی‌ء انتزعه حتّی یردّه». روزگار رهایی، ج‌۲، ص: ۶۰۰ (۱). منتخب الاثر صفحه ۳۰۸، الملاحم و الفتن صفحه ۵۴، الحاوی للفتاوی جلد ۲ صفحه ۱۶۱ و المهدی صفحه ۲۳۲.
730_38048066400208.mp3
6.27M
🌼  گوارای وجود روزه داران 🌼 و نوش جانِ نشسته گان بر سر خوان کَرَم پروردگار التماس دعای فرج @mah_davit313
💠 امتحان دوستی حضرت امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام فرمودند: دوستی به هنگام فرود آمدن سختی ها آزمایش می‌شوند. 📚نهج‌البلاغه،حکمت۱۳۴ ✍🏻دوست خوب کسی است که در سختی‌ها و گرفتاری‌ها یاری‌ات رساند هنگامی که دیگران رهایت می‌کنند او در کنار تو باشد و آنگاه که دیگران تو را تکذیب می‎کنند او تصدیقت کند. امام صادق(ع) می‎فرماید: دوست خود را بر هنگامی که نعمت تازه‌ای روزیت شود یا مصیبتی به تو رسد بیازمای. دوستی خدا وحجت خدا نصیبتان🌷
بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم به وعده های الهی ایمان داشته باشید ☀️سلام‌ بر شما که صبور و مقاومید، صبحتان‌بخیر🌷 🌤اللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ ذکر روز پنجشنبه : لا إِلهَ إِلَّا اللَّهُ المَلِک الحقّ المُبین سوره مبارکه القصص آیه ۷ وَأَوحَينا إِلىٰ أُمِّ موسىٰ أَن أَرضِعيهِ ۖ فَإِذا خِفتِ عَلَيهِ فَأَلقيهِ فِي اليَمِّ وَلا تَخافي وَلا تَحزَني ۖ إِنّا رادّوهُ إِلَيكِ وَجاعِلوهُ مِنَ المُرسَلينَ ما به مادر موسی الهام کردیم که: «او را شیر ده؛ و هنگامی که بر او ترسیدی، وی را در دریا (ی نیل) بیفکن؛ و نترس و غمگین مباش، که ما او را به تو بازمی‌گردانیم، و او را از رسولان قرار می‌دهیم!» : خدای متعال با ملت ایران اینجوری رفتار کرده است؛ وعده‌های بسیاری را محقق کرده است، کارهای بزرگی انجام گرفته است. جوانهای عزیز! بدانید آن روز هیچ کس باور نمیکرد بشود نظام طاغوتیِ سلطنتی را تکان داد، چه برسد به این که انسان بخواهد آن را از بین ببرد 🆔 @mah_daviat313
4_6026106538131722391.mp3
10M
✨بسم‌الله‌الرحمن‌اارحیم✨ ☘ محمدرضا رنجبر /تفسیرگزیده 📚 🎧سروران عزیز و ارجمندمهدوی، سعی کنید وقت بگذاریدبشنوید 👌🏻 [روزتان را بدون قرآن سپری نکنید، اما با توجه و حضور قلب❤️ ] ❤️ثواب نشرش هم هدیه کنید محضر قرآن کریم ،کلام الله جل وعلا ، امیداست در زمره ی ذاکرین و صالحین محشور شویم ،ان‌شاءالله‌تعالی... 🌤 🌴 🆔 @mah_daviat313 ➕صوت تحدیر،جزء۱۷استادآقایی ➕صوت تحدیر،جزء۱۷شاکرنژاد ➕صوت تحدیر،جزء۱۷سعدالغامدی ➕صوت دعای‌عهد ➕زیارت‌ عاشورا التماس دعا.
هان ای بندگان خدا ✍🏼 شما تا به این لحظه بیش از ۵٠ درصد از حجم بسته ویژه ماه مبارک رمضان که از رحمت خاص خداوند متعال هست را مصرف کرده‌ايد و کمتر از ۵٠ درصد یعنی ۱۳ روز دیگر از حجم بسته باقی مانده است... 🔻پس از به پایان رسیدن حجم باقی‌مانده، عبادات شما بصورت عادی محاسبه خواهد شد... یعنی پس از این ماه: نه یک آیه برابر ختم قرآن نه نفس‌هایتان مانند تسبیح و نه خواب‌هایتان عبادت محسوب می‌شود... تمديد این بسته نیز امکان‌پذیر نخواهد بود... ✅ پس، از روزهای باقی‌مانده، کمال استفاده را ببرید... ✍عبداً من عبادالله
💥ادامه راهکارهای مردمی سازی اقتصاد برای رسیدن به جهش ملی "هندسه تبیینی رهبر انقلاب و شعار امسال" بخش دوم: "بنیان اقتصاد باید مردمی باشد:" حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از اوایل دوران انقلاب اسلامی به مردمی کردن اقتصاد معتقد بودند و در برهه‌های زمانی مختلف از دهه شصت تاکنون به تبیین اهمیت و ضرورت آن پرداخته‌اند. در اواخر سال 1392 که سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغ شد، ایشان در سخنانی باز هم حضور مردم در اقتصاد را یکی از ارکان تحقق این سیاست‌ها دانستند و پس از آن هم با نامگذاری سال ۹۳ به نام سال «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» به اهمیت «عزم ملی» و نقش مردم در شکوفایی اقتصاد ایران اسلامی مجددا تأکید کردند. ایشان در این باره می‌فرمایند: «دهه شصت که آقایان روز به روز به سمت غلیظ کردن اقتصاد دولتی می‌رفتند، من در آن وقت اینطوری مثال می زدم که یک موتوری است که می‌تواند این بار سنگین را برساند و شما هم در کنار موتور راه بروید و خودتان پشت فرمان بنشیند و هدایتش کنید. شما این موتور را کنار گذاشته‌اید و همه باری که در این زمینه است را خودتان بر روی دوش‌تان گرفته‌اید و هن و هن می روید جلو. هم نمی رسید و  هم خسته می‌شوید و هم حمل بار حمل نمی‌شود و این موتور بی کار می‌ماند. این موتور بخش خصوصی است.» (۱۳۸۹/۰۶/۰۸) در واقع اقتصادی می‌تواند به طور ریشه‌ای و مستحکم پیشرفت کند که بنیان آن مردمی باشد. نگاهی به روحیه و فعالیت‌های اقتصادی مردم خصوصا جوانان ایرانی نشان می‌دهد موضوع توسعه کسب و کارها بسیار مورد توجه جامعه‌ی ایران قرار گرفته است.  رهبر معظم انقلاب بارها به موضوعات مختلفی در این حوزه از جمله توجه به بخش خصوصی، راه‌اندازی و توسعه صنایع متوسط و کوچک، مردمی کردن اقتصاد، اجتناب از اقتصاد نفتی و دولتی و... تأکید و اصرار کرده‌اند. شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» هم در راستای همین موضوعات است. بر همین اساس باید گفت که «جهش تولید با مشارکت مردم» یک کلید راهبردی برای رسیدن به هدف‌گذاری ویژه‌ای است که با توجه روند گفتمان‌سازی و سیاست‌گذاری رهبر انقلاب طی نزدیک به 15 سال اخیر، اهمیت و نقش ویژه‌ای دارد.