mahsaamini.mp3
15.1M
📢 بشنوید #خبر
🔶🔹 پیشنهاد ویژه❗️
تحلیلها و توضیحات بسیار دقیق، به هنگام و کاربردی استاد عباسی ولدی در مورد ماجرای مرحوم مهسا امینی و حواشی آن:
1⃣ اصول دشمنشناسی
2⃣ علائم حملهی تمام عیار دشمن
3⃣ هنگام حملهی رسانهای و شناختی دشمن چه کنیم؟
4⃣ چرا ایران محور حملات دشمن است؟
5⃣ ایران چگونه نظم جهان را بههم زده و نسخهی مقاومت را ارائه کرده؟
6⃣ در ماجرای اخیر، ما باید چه کنیم؟
🔴 در گروهها و کانالها و سایر پیامرسانها منتشر کنید.
#اربعین
#امنیت
#حجاب
#سبک_زندگی
#کرامت_خانواده
@mahale114
فوری فوری
🔴 تجمع خودجوش امت حزبالله قم در محکومیت فتنه گران
▪️قم خاستگاه و مادر انقلاب است
رهبر معظم انقلاب اسلامی
▫️تجمع خودجوش امت حزبالله قم در محکومیت فتنه گران، آتش زدن و جسارت به قرآن کریم و پرچم جمهوری اسلامی ایران
🕑 روز جمعه ۱مهرماه_ بعد از نماز جمعه
🕌 مصلی قدس_میدان جانبازان
نشرحداکثری #اجتماع_عمومی
#امنیت
#حجاب
#قانون
#ایران_قوی
#رهبر_انقلاب
#کرامت_خانواده
#ایران_جای_فتنه_گران_نیست
@mahale114
4_5963034183180747494.mp3
8.57M
#شکرانه ۴۴
هر وقت دیدی
غُصه هات دارن زیاد میشن،
و قلبت زیر بار غصه هات لِـه شده؛
یه کم فکر کن؛
شاید شکـر نعمتهاتو فراموش کردی!
فقط شکـر، نعمتها رو تثبیت میکنه.
#استاد_شجاعی 🎤
#من_ناسپاس_نیستم
#خدایاشکرت
#من_غلام_اهلبیتم
@mahale114
#حدیث_روز
«اَیّهَا النّاسُ! إِنّ اللّهَ جَلّ ذِکْرُهُ مَا خَلَقَ الْعِبَادَ إِلاّ لِیَعْرِفُوهُ، فَإِذَا عَرَفُوهُ عَبَدُوهُ فَإِذَا عَبَدُوهُ اسْتَغْنَوْا بِعِبَادَتِهِ عَنْ عِبَادَةِ مَا سِوَاهُ».
امام حسین (ع) فرمود: «ای مردم! خداوند بندگان را آفرید تا او را بشناسند، آنگاه که او را شناختند، پرستش کنند و آنگاه که او را پرستیدند، از پرستش غیر او بی نیاز شوند».
(بحار الانوار، ج ۵ ص ۳۱۲ ح۱ )
🕌 #اربعین
@mahale114
#سلام_همسایه
#پندانه
✍ انسانها با قدرت و ثروت و شهرت عوض نمیشوند
🔹مهدی و صادق هر دو دانشجوی دانشگاه فرهنگیان هستند.
🔸بعد از ۱۰ سال، مهدی متوجه میشود در یکی از شهرها، صادق رئیس آموزشوپرورش شده است.
🔹از طریق دوستی به او پیام میفرستد تا صادق به او پیام بدهد.
🔸مهدی هر پیامی میدهد صادق جواب او را نمیدهد، طوری که مطمئن میشود صادق در این کار تعمدی دارد.
🔹مهدی ناراحت است که چطور رفیق گرمابه و گلستان او حتی یک پیامک سلام در جوابش نمینویسد.
🔸مهدی به استاد دانشجوییشان زنگ میزند و درددل میکند که چرا انسانها وقتی در قدرت مینشینند، عوض میشوند؟
🔹استادش میگوید:
انسانها هرگز با قدرت و ثروت و شهرت عوض نمیشوند، بلکه ذات خود را بیرون ریخته و بروز میدهند.
🔸صادق از زمان دانشجویی ذاتش بر تکبّر بود، ولی به اقتضای زمان و نیازش با تو رفاقت میکرد و ذات خود را بروز نداده بود که اکنون شاهد بروز آن هستی.
@mahale114
1_1704759584.mp3
10.97M
#خبر
مهم / رهبر ایران دوباره پخش زنده سخنرانی کرد / اشاره ی صریح رهبر به تلاش برای تجزیه
شبنامه / امروز رهبر ایران به صورت پخش زنده مجددا با مردم سخن گفته است / او در این دیدار نکاتی را درباره ی دفاع مقدس ، اهداف جنگ تحمیلی و تلاش برای تجزیه میهن مطرح کرده است / مرور این سخنرانی در شرایط فعلی لازم و ضروری به نظر میرسد/ #آقای_تحلیلگر
@mahale114
از فتنه های آخرالزمان نترسید
🔺فتنهها کفر مسلماننماها را عیان و دستشان را رو میکند. چه از این بهتر؟
#آخرالزمان
@mahale114
-1576198397_-206716546.mp3
13.36M
صوت کامل بیانات دیروز رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با پیشکسوتان دفاع مقدس
#بیاد_شهدا
#رهبر_انقلاب
#دفاع_مقدس
@mahale114
از شما سؤال میکنم.
آیا در کشور ویاجهان کسی برای این خانم ویا خانواده اش عزاداری کرد؟
آیا کسی برای این بانوی محترم هشتک ترند کرد؟
یا اصلا کسی این بانوی شهیده را میشناسد؟
خدالعنت کند #فتنه_گر و#آشوبگر را که فقط دنبال بهانه اند...
وگرنه نه ناموس میشناسند ونه پرچم وخاک....
#قانون
#امنیت
#حجاب
#سبک_زندگی
#کرامت_خانواده
@mahale114
بنام خدا
صفحه اول
ایثارگران برزول
برگرفته از کتاب نماز ناتمام
#خاطرات_رزمندۀ_جانباز
حجتالاسلام حسین شیراوند (ضرغام)
مصاحبه: مرتضی سمیعینیا؛
تدوین: کمیل کمالی
........................
بسم الله الرحمن الرحیم
فصل صفر، با کفش پدر
چشمان من در خطۀ همدان به این جهان گشوده شد. در دوازدهکیلومتری نهاوند، در شهری بهنام «برزول» که در دل دشتهای حاصلخیز و سرسبز، جا خوش کرده است. از گردنۀ آن که بگذریم بهیکباره رخ مینمایاند و با صفا و سادگی مردمانش پذیرایمان میشود. در کودکیام، روستایی بیش نبود؛ اما با خودم قد کشیده است و به شهری نوپا بدل شده است.
از این بالا میشود همهجا را دید. آن گوشۀ شهر زیر تکدرخت نارون محل بازیهای کودکانهمان بود. اذان آشیخ احمدحسین ما را به آنجا، یعنی مسجد شهر میکشاند. همانجا با بچهها در کلاس قرآن «مشملاصادق» حاضر میشدیم و بعد در مهدیه که مقر بچههای انجمن اسلامی بود، به صحبت مینشستیم. با این شهر خاطرات فراوانی دارم و همانند گلزار شهدایش دوستان زیادی را به دل سپردهام.
هنوز طراوت صبح، عطر دلانگیز نان خانگی مادر را در یادم زنده میکند. مادرم هر روز نان «شاته» میپخت و بساط صبحانه را پهن میکرد. خدا به او سه پسر و سه دختر عنایت کرده بود. همه را صدا میزد، اما حساب من که تهتغاریاش بودم با همه فرق داشت. خودش بیدارم میکرد و با دست خودش برایم لقمه میگرفت. سر سفره جای خالی پدر که برای کار به تهران رفته بود لمس میشد. او نصف سال را بهدنبال لقمه نان حلالی، از روستا خارج میشد و پیاده بهسوی تهران قدم برمیداشت. در بین راه کارگری میکرد تا به تهران و کارهای مشقتبار آن برسد. اهل نان حلال بود!
در این شش ماه، که با وجود کار کردن برادرانم نعمت و احمد، آهی در بساط نداشتیم، مجبور به خرید نسیهای میشدیم. چوبخطی داشتیم که به آن «لِلِه» میگفتیم. آن را نزد مغازهدار میبردیم و او خطی بهنشانۀ خرید قرضی میزد و درعوض، آرد، روغن، یک شیشه نفت یا هر چیز ضروری دیگر میداد. کمبود مایحتاج زندگی به ما قناعت و مراعات را گوشزد میکرد تا بلکه دیرتر گذرمان به بقالی بیفتد.
یک دل سیر غذا خوردن، برایم آرزوی دستنیافتنی دوران کودکی بود. هرچه داشتیم بهاندازۀ سدّ جوع و در حد بخورونمیر بود. با «بسمالله» لقمه میگرفتیم، از دستپخت خاطرهانگیز مادر سرشار میشدیم و با «شکر خدا» سفرۀ بیریای بابرکت را جمع میکردیم. برکتی که از عرق جبین و پول حلال پدر نشئت گرفته بود و جایگزین جای خالیاش بود.
ما هفتهای یا بعضاً دوهفتهای شش دِرَم گوشت میخریدیم. چیزی حدود 100 گرم که کفاف هفت نفر را باید میداد. وقتی پدر برمیگشت چوبخط پر شده بود. همینکه میگفت: «چوبخط را بیاورید ببینم»، نگرانی در چهرهها موج میزد. ما نگران از اینکه درآمد ناچیزش باید بابت بدهیها برود و پدر نگران از اینکه مراعات جیبش را کرده و گرسنگی کشیده باشیم. همین نیز میشد. بدهیها زیاد بود و درآمدش به چیزی بیشتر از تسویهحساب مغازهها نمیرسید. بااینحال، آنهمه سختی و زحمتی را که برای خانواده متحمل میشد، هیچگاه به رویمان نیاورد و چیزی جز عشق و صمیمیت از او دیده نشد.
پدر قرآن مخصوصی داشت. هر روز آن را برمیداشت و غرق قرآن میشد و مرا در نظارۀ خود محو میکرد. او بزرگمردِ زندگیام بود. رئوف و مهربان و درعینحال، قوی و استوار! نهفقط برای ما، بلکه در تمام روستا معروف بود به اینکه زیر بار زور نمیرود.
او از ابتدا زمین نداشت؛ نه زمینی برای زراعت و نه خانهای برای سکونت. تا مدتها در «قِلاع» اجارهنشین بودیم. قلاع خانۀ بزرگی بود که 20 خانواده در آن زندگی میکردند و سهم هرکدام اتاقی بود. درحالیکه پیش از انقلاب، خان منطقه اختیار زمینهای بسیاری را داشت و به هرکس زیر عَلم او بود، بدون حساب میبخشید. حتی به پدرم چراغسبز نشان میداد که زمین به او بدهد، اما هر دفعه با بیمحلی پدر مواجه میشد. از این بالاتر، گاهی با خان درمیافتاد! کاری که کمتر کسی جرئت فکر کردن به آن را داشت. اما او حرف حق را میزد و از کسی نمیترسید.
بعدها که «شرکت زراعی» آمد اوضاع بدتر شد. مسئول شرکت مهندسی بود که همه، حتی خان، از او حساب میبردند. همه بهجز پدر من که بهشدت از او نفرت داشت. میگفت: «مهندس شرابخوار و قمارباز است.» مهندس وقتی رفتار پدرم را میدید، بیکار نمینشست و از آزار و اذیت کم نمیگذاشت. در سال 1353 بالاخره به هر زحمتی بود، خارج از روستا قطعهزمینی گرفتیم و تصمیم گرفتیم با ساختن خانه، از اجارهنشینی و سکونت در قلعههای روستایی خلاص شویم.
ادامه دارد
#هفته_دفاع_مقدس
#بیاد_شهدا
#دفاع_مقدس
#جنگ_تحمیلی
@mahale114
فصل اول صفحه دوم
#خاطرات_رزمندهٔ_جانباز
حجت الاسلام حسین شیراوند(ضرغام)
برگرفته از کتاب نماز ناتمام
یک روز تعداد زیادی خشت و گل قالب زدیم و در منطقۀ وسیعی چیدیم تا خشک شود. همان لحظه سروکلۀ مهندس پیدا شد. وقتی دید ما مشغول خانهسازی هستیم، از روی غضب، خشتها را با ماشین زیر گرفت و همه را خراب کرد. فردا دوباره شانسمان را امتحان کردیم تا شاید مهندس کوتاه آمده باشد؛ اما باز مثل دیروز آمد و هرچه رشته بودیم را پنبه کرد
حرفش این بود که از کی تا حالا خوشنشین اجازه پیدا کرده خانهدار شود؟! بااینحال، پدر من سرسختتر از این حرفها بود و واقعاً مبارزه کرد تا خانه را ساخت. دیگر منتظر خشک شدن خشتها نماند. گلها را روی هم چید و دیوار را بالا برد. بهقول پسرعمهام شهسوار، که در ساخت خانه کمککار ما بود، «گِل پَ رو گِله؛ چرا منت مهندس را بکشیم؟»
برادرانم نعمت و احمد در همان ایام، از فعالان مبارزه با طاغوت بودند. هر دو رابطۀ خوبی با شهید عزیز، آیتالله محمدعلی حیدری داشتند. نعمت همراه همسرش به قم میرفت و با کمک او، اطلاعیههای امام را به نهاوند میرساند. ساواک باخبر شده بود که بعضی فعالیتها از برزول آب میخورد، اما دقیق نمیدانست چه افرادی در این موضوع دخیل هستند. فراخوان سربازی زدند و به این بهانه خواستند جوانان را زیرنظر داشته باشند. انقلابیها هم که میدانستند خدمت زیر پرچمِ شاه نه با اعتقادات آنان سازگار است و نه با فعالیتهای انقلابیشان، از خدمت سربازی فرار کردند و متواری شدند.
ساواک که دستش به پسرها نرسیده بود، پدران را تحت فشار قرار میداد تا پسرانشان را تحویل دهند. سه بار پدرم را به پاسگاه ورازانه در حوالی برزول بردند و او را اذیت کردند. هر سه بار نیز سنگ روی یخ شدند و جز سکوت و انکار جوابی نشنیدند. مأموران که دیدند با این کارها به نتیجه نمیرسند، شمشیر را از رو کشیدند و در آخرین احضار، زهر خود را ریختند. آنها با سنگدلی تمام، در سرمای یخبندان نهاوند، پدر را ساعتها در آب حوض نگه داشتند و با سرمای استخوانسوز، او را شکنجه کردند. پدر سرسختانه مقاومت کرده بود، ولی وقتی در چارچوب درِ خانه ظاهر شد، دیگر آن پدر همیشگی نبود. سرما با بدن تنومند و استخوانهای ستبرش کاری کرده بود که مثل بید میلرزید و توان راه رفتن نداشت. خیلی سریع زمینگیر شد و گلویش چرک و عفونت کرد.
در بستر بیماری حال نزاری داشت. از قضا یک روز حالش بهتر شد و شروع کرد به خوردن سوپ گرمی که مادرم برایش پخته بود. با حال عجیبی به او خیره بودم. در نگاهم شوق بود و در دلم اندوه. وقتی غذایش تمام شد، مادرم را صدا زد.
«ملک!»
«بله؟»
«چرا جای من را رو به قبله ننداختی؟»
«چرا رو به قبله بندازم؟»
«خب من میخوام بمیرم!»
«این چه حرفیه مرد؟! نگو بچه میترسه.»
«نه، جدی میگم. جام رو رو به قبله بنداز.»
وقتی دید کسی او را رو به قبله نمیکند، خودش بلند شد و تشک را رو به قبله کرد. بالشش را زیر سر گذاشت. دستانش را کشید. شهادتین را گفت و به احتضار افتاد. در قاب چشمانم، نظارهگر رفتن روح از جانم بودم. شمردم؛ هفت نفس عمیق کشید و جان به جانآفرین تسلیم کرد.
نُهساله بودم که ناباورانه پدرم را از دست دادم، اما راه پرفرازونشیبی که تا پیروزی انقلاب باقی مانده بود، بهقوت ادامه داشت. فعالیت برادرانم بیشتر شده بود. ساواک هرازگاهی به خانهمان میریخت و پیِ برادرانم میگشت. ابتکار برادرم نعمت برای مطلع شدن از هجوم ماشین پاسگاه به روستا، کار گذاشتن سه بلندگوی کوچک در زیر ایوان خانه بود. این بلندگوها برای پخش قرآن و دعا بهکار میآمد و جالب این بود که باکارگذاری میکروفون در داخلش، جنبۀ استراق سمع نیز داشت. هم صدا را پخش میکرد و هم بهخوبی کمترین صدا را میگرفت و به ضبطصوت قدیمی داخل خانه میرساند.
گاهی دوستانمان در کوچه حرف میزدند و ما در خانه، خندهمان بالا میرفت. وقتی مرا خندان میدیدند، میپرسیدند چه شده؟ میگفتم: «هیچ؛ صداتون توی خونه میآد، مراعات کنید.» با این بلندگوها، همینکه ماشین به گردنۀ برزول میرسید متوجه میشدیم. برادرانم فرار میکردند و من که سودای ماجراجویی داشتم، همراهشان میشدم.
ادامه دارد.
#هفته_دفاع_مقدس
#بیاد_شهدا
#دفاع_مقدس
#جنگ_تحمیلی
@mahale114
فصل اول صفحه سوم
#خاطرات_رزمندهٔ_جانباز
حجت الاسلام حسین شیراوند (ضرغام)
برگرفته از کتاب نماز ناتمام
...........................
در خانه، اتاق کوچکی داشتیم که «تنورسوز» نام داشت. مادرم برای طبخ نان و غذا از آن استفاده میکرد. دیوارهایش را تمام، دوده گرفته بود و معلوم نبود دری رو به دشت دارد. از این راه مخفی، از خانه بیرون میزدیم و به مزارع گندم یا خانۀ اقوام پناه میبردیم تا آبها از آسیاب بیفتد. احمد که ناکامی مأموران را در یافتن محل اختفای ما میدانست، عکس کوچک و زیبایی از امام را روبهروی در ورودی، به کمد چسبانده بود تا مأموران را بسوزاند. گرچه فرار فرصت رویارویی را ربوده بود اما همین عکسِ زیبا حامل تمامی پیام ما بود.
حضور مردم برزول در جریان انقلاب و شرکت در تظاهرات، زبانزد مردم منطقه بود و اوصاف آن به قم و تهران رسیده بود. قهوهخانۀ شهسوار نقطۀ شروع راهپیمایی بود. در آنجا بزرگترها جمع میشدند و پس از رصد اخبار انقلاب و ردّوبدل نظرات، به کوچهپسکوچههای برزول میآمدند و ما بههمراه مادرانمان به آنان ملحق میشدیم.
علیرحم سلگی و مسیب فلکی از پایهثابتهای تظاهرات بودند. علیرحم همیشه یک گرز با خود میآورد و مسیب هم شمشیری قدیمی و باشکوه در دست داشت. مردم بهاحترام آنها از این صحنۀ حماسی استفاده کردند و شعاری ساختند که برای همیشه در یاد و خاطر بزرگان ماندگار شد. احسان درویشی برایشان این شعار را چاق میکرد و آنها بلند جواب میدادند: «به گرزکَه علیرحم، به شمشیر مسیب، شاه تو را میکشیم!» بعدها اهالی برزول این شعار را در نهاوند سرمیدادند و جمعیت چندهزار نفری نهاوند، یکصدا این شعار را تکرار میکردند؛ بدون آنکه بدانند علیرحم و مسیب چه کسانی هستند و ماجرای گرز و شمشیر آنان چیست!
مبارزه با شاه و انقلابیگری درسی از جانب برادرانم بود که با شیطنتهای دوران کودکیام پاس میشد. آنها الگوی من بودند و حرفهای انقلابیشان در جانم بذر امید میپاشید. بهدنبال راهی برای سر برآوردن بین سرها، خاک سرد اطرافم را کنار میزدم و چشم به فعالیتهایی گرمابخش داشتم. در مدرسه، وقتی همه دست میزدند و شعار «جاوید شاه» سرمیدادند، من و دوستانم به لری میگفتیم: «جو بید شاه، جو بید شاه!»
عدهای از معلمها خنده بر لبشان سبز میشد، اما بعضی دیگر با عتاب و خطاب میگفتند: «چی گفتی؟!» ظاهر معصومانهای به خود میگرفتم و میگفتم: «آقا همون که بقیه میگن. چه کنم؟ لهجهمون همینه دیگه!» و با این استدلال از دست آنها خلاص میشدم.
یک شب کلاس قرآن داشتیم. با رحمت موسیوند، نیکزاد معافی، علیکوثر معافی و علی سلگی قرآنهایمان را در دست گرفتیم و عازم مسجد شدیم. زمان شاه، خانوادهای در روستا بود که به شاهدوستی شهره بودند. هنگامی که به آن خانه رسیدیم به رفقا گفتم: «شعار بدیم؟»
گفتند: «چی بگیم؟»
گفتم: «اینکه میگم!»
من در کودکی بااینکه التهاب لوزه داشتم و صدایم درنمیآمد، اما در آن لحظه طوری فریاد زدم که سکوت شبانۀ روستا مثل ظرف چینی شکسته شد و خودم متعجب ماندم! با صدای بلند گفتم: «ما این رژیم کثیف پهلوی را نمیخواهیم.»
بقیه هم با تأیید، پشتسرهم گفتند: «صحیح است! صحیح است!»
نمیدانم سروکلۀ ماشین ژاندارمری از کجا پیدا شد. ژاندارمی مثل اجل معلق از ماشین پایین پرید و غریو کشید: «ایست، ایست!» ما هم با شنیدن فرمان او تا توان در بدن داشتیم، دویدیم.
علیکوثر کفشهای پارهای داشت. همین باعث شد از ما عقب بماند و کتک مفصلی از ژاندارمها بخورد. ما به مسجد پناه بردیم و از آنجا صدای جیغ و فریادش را میشنیدیم، بیآنکه کاری از دستمان بربیاید. وقتی از دست سربازها رهایی پیدا کرد و به مسجد رسید، سیاه و کبود بود. پوست دستش بلند شده بود و حتی به قرآن در دستش جسارت کرده بودند. آن شب علیکوثر کتک مرا خورد و من قسر دررفتم؛ اما همینکه زنده ماند، جای شکر داشت.
در کلاسهای قرآن، جریان عبادت پیامبر(ص) در غار حرا یا به کوه طور رفتن حضرت موسی و عباداتی نظیر آن را شنیده بودیم و با کنار هم گذاشتن آنها به این تلقی رسیده بودیم که برای عبادت باید به صحرا رفت و بیرون از روستا به خدا رسید. به همین منظور، هر روز ظهر، برای نماز به بیشهزار میرفتیم. برای این کار، یک جمع هشتنفره داشتیم که متشکل از رحمت موسیوند، علیکوثر معافی، نیکزاد معافی، احسان درویشی، علیمراد موسیوند و برادران سنایی بود. آنقدر از روستا دور میشدیم که جز صدای کلاغها، هیچ صدایی نمیآمد. هر بار یکی جلو میایستاد و نمازجماعت با حالوهوایی عرفانی برگزار میشد. اتفاقاً آنجا گرگ داشت و آدم با کوچکترین صدایی از پشتسر، زهرهترک میشد اما خودمان را دلداری میدادیم و میگفتیم خدا هست و اتفاقی نمیافتد.
ادامه دارد.
#هفته_دفاع_مقدس
#بیاد_شهدا
#دفاع_مقدس
#جنگ_تحمیلی
@mahale114
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خوب این بخش صحبتهای یکی از لیدرهای اغتشاشات و آشوبهای این روزها رو با رادیوی رژیم صهیونیستی گوش کنید:
مرگ مهسا امینی بهانه است، اصل نظام نشانه است، انتظار ما کمک اسقاطیل به ماست برای از بین بردن جمهوری اسلامی و بازگرداندن حکومت شاهنشاهی است
#امنیت
#حجاب
#سبک_زندگی
#کرامت_خانواده
@mahale114
فصل اول صفحه چهارم
#خاطرات_رزمندهٔ_جانباز
حجت الاسلام حسین شیراوند (ضرغام)
برگرفته از کتاب نمازناتمام
..........
وقتی برادرانم را میدیدم که چطور کار انقلابی میکنند و همیشه درصحنه هستند،دوست داشتم من هم مانند آنان برای تظاهرات به نهاوند بروم و همپای بزرگترها گام بردارم. چیزی که آنها نمیپذیرفتند و به آینده یا به وقتی بزرگتر شدم ارجاع میدادند.
در همان بحبوحه، تورم لوزۀ من هم دردسری شده بود و نفس کشیدن را برایم سخت کرده بود. هر بار شکلات میخوردم بدتر میشد و حالت خفگی به من دست میداد. اطرافیان که از حالم باخبر بودند، همیشه شکلاتها را از دسترس من دور میکردند. یک بار یواشکی اینطرف و آنطرف را پاییدم و شکلاتی در دهان گذاشتم. هنوز شیرینیاش پایین نرفته بود که فهمیدم گلویم دارد متورم میشود. خودم با ترس و شرم پیش مادر رفتم و گفتم: «دا، شکلات خوردم!»
مادر هول شد و گفت: «سریع به عمهت بگو بیاد.»
عمهام داروهای محلی درست میکرد و برای این درد هم جوشاندهای داشت.
بهسرعت بهسمت خانۀ عمه دویدم و او را خبردار کردم، اما در مسیر بازگشت، همینکه به در خانه رسیدم، نفسم گرفت. افتادم و دیگر چیزی نفهمیدم...وقتی بههوش آمدم دیدم همه دوروبرم جمع شدهاند و گریه میکنند. وقتی فهمیدند زندهام، مرا بلند کردند و به نهاوند بردند. با دوادرمانی که آنجا کردند کمی حالم بهتر شد.
احمد گفت: «اینطور که نمیشه؛ حسین با هر شکلات میمیره و زنده میشه. شنیدهام در بروجرد لوزه رو عمل میکنن، میبرمش بروجرد.»
برای عمل، راهی بروجرد شدیم. این عمل به عملهای امروزی هیچ شباهتی نداشت. دکتردر همان مطب خودش شش-هفت مریض را که تقریباً همسن بودیم،بهترتیب نشاند. به هرکدام تشتی مسی داد و گفت: سرتان را توی تشت بگیرید تا خونی روی زمین نریزد. بعد هم بدون بیهوشی، بدون بیحسی، قیچی سهشاخ مخصوصش را در حلق نفر اول فرو برد و لوزه را کند. بچه جیغی زد و شروع کرد گریه کردن.دکتر هم نه گذاشت، نه برداشت و با یک سیلی او را ساکت کرد.حساب کار دست همه آمده بود.دراین فضای وحشتناک،احمد به من گفت: «حسین،اگه ساواک تو رو بگیره چه میکنی؟»
«معلومه.مقاومت میکنم.»
«الان هم فرض کن ساواک تو رو گرفته؛ یهوقت کم نیاری!»
با خود گفتم اکنون بهترین فرصت است تا خود را به احمد اثبات کنم و نشان بدهم بزرگ شدهام. گفتم: «خیالت راحت!»
دقایقی بعد، نوبت من شد و آن قیچی سهشاخ در گلویم فرورفت. ارمغانش درد و سوزش بسیاری بود که در عمق جانم پخش شد، اما تمام توانم را جمع کردم و خم به ابرو نیاوردم. در تحمل این درد، حتی چشمانم نم برنداشت.
مزد این مقاومت، همراهی با احمد در تظاهرات نهاوند بود. برای اولین بار تظاهرات میدیدم و با دیدن آنهمه جمعیت، دهانم از تعجب باز مانده بود. آیتالله حیدری در صف اول بود و پشتسر او، خیابانی پر از مردم. ابتدا از جمعیت ترسیدم و میخواستم فرار کنم، ولی فهمیدم آنچه از آن باید ترسید، گارد شاهنشاهی است.
چیزی نگذشت که درگیریها در میدان ابوذر شروع شد و گاردیها با اسلحه و باتوم به جان ملت افتادند. میزدند و به بزرگ و کوچک رحم نمیکردند. وقتی در میدان اصلی شهر، کار به قلعوقمع انقلابیون کشیده شد و صدای تیراندازی آمد، بقیه در کوچهپسکوچهها متواری شدند و جمعیت متفرق شد. ما نیز به محلۀ پاقلعۀ نهاوند رفتیم. آنجا مردمانی مستضعف، اما بسیار انقلابی و لوطیمسلک داشت که به دیگر انقلابیون پناه میدادند. طبق آماری که بعدها منتشر شد طی آن روز، سیصد نفر زخمی و تعدادی شهید شده بودند.
آتش عشق مردم به انقلاب، تمامی نداشت و هرکه کاری از دستش برمیآمد انجام میداد. یونس سلگی ازجمله جوانان صاحب فکر و اندیشه بود که با سن کم خود، سنگ بنای تأسیس انجمن اسلامی برزول را گذاشت و همۀ بچهها را تحت لوای آن جمع کرد. او اهل مطالعه بود و همیشه برایمان حرفهای نو داشت. با کلاسهای جذاب، اردوها و تفریحات سالم، محیطی دوستداشتنی ساخته بود که تاب جدایی از آن را نداشتیم. خیلی زود به انجمن وابسته شدیم و هرکس گوشهای از کار را دست گرفت و برنامهها گسترش پیدا کرد تا جایی که انجمن نهفقط در برزول، بلکه در تمام فعالیتهای فرهنگی و عمران و آبادانی منطقۀ نهاوند، دستی بر آتش داشت.
همهچیز از گروه سرود امامزمان(عج) شروع شد. این گروه هم در روستای خودمان و هم در روستاهای اطراف، طرفدار پیدا کرده بود و همین پای انجمن را به روستاهای دیگر باز کرد. به هر بهانهای از ما دعوت میشد و ما هم نه با گروه سرود که با تمام بچههای انجمن میهمان آنان میشدیم. در همین رفتوآمدها با علی احمدوند و رضا احمدوند از روستای زرامین آشنا شدم و باب آشناییمان از همینجا بازشد. آشناییای که بعدها تا جادۀ فاو-امالقصر ادامه پیدا کرد.
علی مصباح مسئول گروه تئاتربرزول بود.
ادامه دارد
#هفته_دفاع_مقدس
#بیاد_شهدا
#دفاع_مقدس
#جنگ_تحمیلی
@mahale114
🔺وزارت اطلاعات: حضور در تجمعات غیرقانونی موجب تعقیب قضایی میشود
🔹ستاد خبری وزارت اطلاعات: با توجه به بهرهبرداری جریانات ضدانقلاب در حوادث اخیر، هرگونه حضور و همراهی در تجمعات غیرقانونی طبق قانون مجازات اسلامی، موجب تعقیب قضائی خواهد شد.
#امنیت
#قانون
#حجاب
@mahale114
راهپیـمایــی مردم انقلابــي قـــم
درمحکومیتحرکاتهنجارشکنانه
اخیر و توهین به مقدسات اسلامی
🚩 | قم |
| میدان جانبازان به سمت میدان روح الله |
🕚 | جمعه یکم مهرماه |
بعد از اقامه نماز جمعه
#حجاب
#امنیت
#قانون
@mahale114
#حدیث_روز
✅قال الصادق عليه السلام :
🔸️ما يكونُ هذا الأمرُ حتّى لا يبقى
صِنفٌ مِن النّاسِ إلاّ و قد وُلّوا عَلَى النّاسِ،
حتّى لا يَقولَ قائلٌ ; إنّا لو وُلِّينا لَعَدَلْنا !
🔸️ ثُمّ يَقومُ القائمُ بالحقِّ و العَدلِ .
✅امام صادق عليه السلام فرمود:
🔸️اين كار (قيام قائم عليه السلام )
رخ نخواهد داد تا آن كه هر گروه و دسته اى حكومت بر مردم را به دست گيرد تا كسى نگويد ;
اگر حاكم مى شديم عدالت را مى گسترانديم.
🔸️ بعد از اين، قائم حق و عدل گستر قيام مى كند.۱
---------------------------
۱-الغيبة للنعماني : 274 / 53
@mahale114
#سلام_همسایه
#پندانه
✍ نذار فکر کنن برنده میشن
🔹هر جمعه بابام به کلوپ محلهمون میرفت و نوار بوکس «محمدعلی کلی» و «جورج فورمن» رو کرایه میکرد.
🔸مسابقه قهرمانی جهان بود، ما با هم اون بازی رو هزار بار دیدیم، حرف نداشت.
🔹اولش فورمن تا جایی که میخورد علی رو زد، هوک چپ، هوک راست، شکم، زیر چونه، اما علی چسبیده بود به رینگ و میگفت:
«ناامیدم کردی پسر!»
🔸فورمن چپ میزد، علی میخندید. فورمن راست میزد، علی میرقصید. رقص پاش بینظیر بود. این کارش باعث میشد فورمن عصبیتر بشه.
🔹تا اینکه آخر سر علی با یه هوک راست جانانه فورمن رو ناکاوت کرد.
🔸همیشه وقتی بازی تموم میشد، بابام بهم میگفت:
ضربه وحشتناکی بود ولی علی با این ضربه برنده نشد، چیزی که اون رو برنده کرد رقصیدن و خندههاش بود.
🔹بعد نوار رو در میاورد و با خودش میگفت:
بذار هرچقدر که میخوان ضربههاشون رو بزنن، اما بخند، نذار فکر کنن که برنده میشن، نذار فکر کنن که برنده میشن.
@mahale114
شبنامه 975.mp3
11.8M
#خبر
مهم ! آتش فتنهی اخیر به زودی در دامن عربستان، اسرائیل و اقلیم کردستان زبانه خواهد کشید
شبنامه / آتش فتنهی اخیر به زودی در عربستان ، اسرائیل و #اقلیم_کردستان زبانه خواهد کشید / خوشحالی تلویزیون سعودی و رادیو اسرائیل از وضعیت #ایران / ترجمه ی سخنان آشوبگران در رادیو اسرائیل / همه چیز درباره آنچه در حال رخ دادن است/ #آقای_تحلیلگر
@mahale114
🔴چه شد که چادر کشیدند...
🔹گفتند حجاب اختیاری و چادر از سر ناموس مردم کشیدند.
🔸گفتند #حجاب کجای قرآن است و وقتی خبردار شدند، آیات زن و حجاب را ورق ورق کرده و به آتش کشیدند.
🔹شعار آزادی و زندگی دادند و جوان غریب بسیجی را در خیابان زیر مشت و لگد گرفتند.
🔹از حقوق بشر گفتند و مسلم ترین حق گروه های امدادی را در همه جنگ ها با به آتش کشیدن 18 آمبولانس به نمایش گذاشتند.
🔸از احترام و مدارای پلیس گفتند و دهها ماشین و موتور ناجا را آتش زدند و سرباز بی نوا را زیر ضرب وحشیانه مصدوم و به آتش کشیدند.
🔹از حقوق مردم گفتند و اموال عمومی و خودروهای شخصی را تخریب کردند.
👈اینها مردم نیستند؛ اینها اراذل و اوباشند و تکلیف شان روشن؛ اما سخن جای دیگر است.
توصیف امیرالمومنین از اوباش در جملات قصار 199 نهج البلاغه چنین است:
اینان پراکنده اند و شناخته نمی شوند تا وقتی مجتمع شوند و غلبه کنند.
✅سوال اینجاست؛ چه زمان اراذل و اوباش از پراکندگی درآمده و جمع می شوند؟
فیلم چادر کشیدن از سر ناموس مردم، بچه شیعه را به دردی عمیق در کوچه های بنی هاشم می برد. چند روزی از رحلت پیامبر نگذشته بود که اراذل و اوباش پراکنده آنروز، گرد هم جمع شدند و شد آنچه نباید می شد. چرا؟ چه چیز آنها را جمع کرد؟
اراذل و اوباش حزب نیستند، سر ندارند، رهبر ندارند، شناسنامه ندارند. اینها در شرایطی مجتمع می شوند که حق پوشانده شود و حق پوشانده نمی شود مگر به سکوت خواص.
حضرت زهرا در خطبه معروف فدکیه از سکوت انصار گلایه می کند و می فرماید: "آیا ارث من باید پایمال گردد و اخبارش به خوبى به شما مى رسد و باز هم خاموش نشسته اید؟"
کربلا نیز با سکوت خواص کوفه چنان مصیبت بار شد. در تاریخ معاصر نیز کودتای 28 مرداد با غیبت روحانیون منجر به میدان داری اوباش و حذف مصدق شد. اگر سکوت خواص نبود شیخ فضل الله بر دار نمی رفت و مشروطه شکست نمی خورد.
سال 88 نیز سکوت خواص منجر به ندای این عمار شد. با این تفاوت که آنروز سکوت خواص مربوط به ژنرال های سیاسی بود و امروز خواص تکثیر شده در فضای مجازی. هرکس هرجا موثر بر ممبرها و فالورها و جماعتی است و خواص آن جمع.
👈لب کلام؛ هرجا حق را ببینیم و سکوت کنیم فرصت را برای اجتماع اراذل و اوباش فراهم کرده ایم.
چه سکوت کنیم و چه به تعبیر رهبری انقلاب حرف حق را زمانی بزنیم که پازل و نقشه دشمن تکمیل شود؛ در هر دو صورت موجب کتمان حق شدیم و اینجاست که نشستن غبار بر حق موجب اجتماع اوباش می شود.
✅اسم رمز گشت ارشاد و حجاب اجباری و حادثه مهسا و غیره امتحانی بزرگ در میان خواص بود که درس ها داشت؛ باقی بماند بعد...
💬 محسن مهدیان
#حجاب
#هویت
#دشمن_شناسی
#کرامت_خانواده
@mahale114
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 در روزهای اخیر تحلیلی عالی از ماجرای مهسا امینی توسط استاد عباسی ولدی منتشر شد که یک صوت حدوداً ۴۰ دقیقه ای ست
🔻اکنون بخش اول از این صوت با عنوان بررسی نکات عجیب و در حین حال بدیهی مسائل که نباید به سادگی از کنار آنها گذشت را بشنوید
#حجاب
#هویت
#دشمن_شناسی
@mahale114