سوال : نذوراتي توسط مردم داده ميشود كه وقتي از آنها پرسيده ميشود ميگويند مثلاٌ"اين نذر يا قرباني براي امام حسين است" آيا با توجه به آيات قران كه"خوردن آنچه به نام غير خدا ذبح ميشود حرام است"خوردن آن ذبح ويا هرآنچه كه با آن طبخ مي شود حرام نيست ؟
پاسخ :
نذوراتي كه شيعيان در ماه هاي محرم و صفر انجام مي دهند ، همگي قربة الي الله و براي خداوند است ؛ ولي صاحب نذر ثواب را به امام حسين عليه السلام هديه مي كند . شاهد بر اين مطلب اين است كه در هنگام ذبح هيچ كسي به جاي نام خداوند ، نام امام حسين را نمي برد ؛ بنابراين ، چنين نذري از مصاديق ذبح براي غير خدا نيست و در نتيجه خوردن آن نيز اشكالي ندارد .
ممنون از دوست خوبمون
۱.m4a
1.59M
✅ویژه ثامن (1)
🌀 صوتی/ اختصاصی
♦️ پیام بصیرتی و روشنگری دکتر قاسم حبیب زاده- مسئول محترم سیاسی نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین به جوانان مومن و پایِ کار انقلاب اسلامی
❇️ مبارزه جوانان مومن انقلابی با جریان تحریف در قالب نشست های بصیرتی در فضای مجازی.
🛑 جریان تحریف و مکمل آن جریان تحریم در پی ناامید کردن مردم هستند.
🔷 همواره اراده مردم انقلابی ایران، تقویت انسجام ملی، فتح قله های شرافت و کرامت و پیشرفت می باشد.
#نشستهای بصیرتی
#طرح شهید کمالی
https://sapp.ir/meyar.pb
eitaa.com/meyarpb
https://rubika.ir/meyar_pb
آيا اهل سنّت به امام مهدي ـ عليه السّلام ـ اعتقاد دارند، چگونه؟ و تفاوت آنها با ما شیعه ها در اين موضوع در چيست؟
سلام سوالم اینه که چرا کسانی مثل حدادعادل که از نزدیکان رهبری هستند برای خطاهایی که کردن از رهبری مایه میزارن و رهبری برای مقابله کاری نمیکنه یا نمیتونه کنه
سلام.
ظهور همان قیامت است؟ بنابراین پس از ظهور امام زمان(عج) زندگی نیست؟ اگر هست چگونه است؟
اول اینکه با توجه به اینکه فریضه امر به معروف جزء واجبات هستش
وقتی کسی رو میبینیم که منکری رو داره انجام میده مثلا بد حجابی
و قطعا با آگاهی هم انجام میده و از روی غفلت یا ندانستن نیست
عامدانه میخواد بدحجاب باشه و اعتقاد به حجاب نداره
بازم وظیفه امر به معروف باقی هست؟؟
باسلام وخسته نباشید آیا درست است که میگویند این بیماری نشانه.های ظهور امام زمان است
اثر بخشی امر به معروف از شروط ان میباشد
وظیفه احاد مسلمین تذکر لسانی است
در احکام قضایی باید همه شرایط مترتب شود تا حکمی صادر شود
از طرفی تشخیص همه اینها با قاضی است
در اسلام حکم بر مساوی بودن زن و مرد نیست
چون این دو موجود جدای از هم بوده و هر کدام حکم خود را دارند
در مکاتب غربی حکم مساوی بودن مطرح است البته فقط در گفتار