eitaa logo
مهدویت
227 دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
1.1هزار ویدیو
125 فایل
ارسال مطالب فقط با لینک کانال
مشاهده در ایتا
دانلود
🔺️کارگاه آموزشی "یاران منتظر" با موضوع الگوی رفتاری منتظران 🔺️سه‌شنبه، بیست و یکم و پنجشنبه، بیست و سوم ‌دی‌ماه ۱۴۰۰/ مسجد مقدس جمکران @mahdaviatsahebazaman
امام مهدی و آینده ی زندگی 🔶برنامه ی های امام زمان🔶 🌿 رشد تربیت انسانی 💠امام باقر علیه السلام: هنگامی که قائم قیام کند، خداوند قوای فکری مردمان را تمرکز می‌دهد... و اخلاق آنان را تکامل بخشد. 💠یکی از برنامه‌های امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف رشد تربیتی و بلوغ روحی انسان است. انسان که جزء اصلیِ تشکیل جامعه صالح و سالم است، محور اصلی برنامه ریزی ها، قوانین، علوم و دیگر مسائل جامعه می‌باشد. انسان، برای اصلاح جامعه و تشکیل اجتماعی سالم باید نخست، اصلاحات و تحولات را از درون خود آغاز کند، زیرا تمام مسائل اقتصادی، سیاسی، جنگ، صلح، نظم، بی نظمی، نیکی، زشتی و... در اجتماع به انسان مربوط است. پس انسان با ایجاد انقلابی در درون خود می‌تواند در جامعه نیز انقلاب و تحول به وجود آورد. 💠در هر جامعه ای بهترین برنامه‌ها و قوانین باید به دست بهترین و شایسته ترین افراد و مجریان اجرا شود. به همین دلیل ساختن انسان و پرورش و رشدِ افرادی صالح، مقدمة اصلی برای تشکیل هر نظام صالح و انسانی است. 💠امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف نخست به تربیت انسان‌ها می‌پردازد تا دیگر برنامه‌های اجتماعی خود را به شایستگی انجام دهد. و عدالت، دادگری، قانون شناسی، دیگر دوستی، ایثار و... را در سطح جامعه پایدار سازد.کینه توزی، خوی و خُلقی شیطانی است و از پایین بودن سطح فرهنگ انسانی سرچشمه می‌گیرد. 💠 با رشد تربیت و تکامل عقل، کینه‌ها به محبت و دوستی تبدیل می‌شود و انسان دوستی در روابط اجتماعی استوار می‌گردد. 💠ثروت پرستی و مال اندوزی، پدیده ای روحی و باطنی است. انسان‌ها نخست، در باطن حریص و ثروت پرست می‌شوند، آنگاه در خارج به اموال دیگران تجاوز می‌کنند و به ظلم و ستم‌های اقتصادی دست می‌زنند. این مشکل برزگ (مال دوستی) در تمام دوران‌ها وجود داشته است و خواهد داشت. این بیماری باطنی و روحی انسان، تا از درون انسان درمان نگردد، به کاربردن شیوه‌ها و روش‌هایی از بیرون، برای جلوگیری از آن، نتیجة چندانی ندارد، و اگر داشته باشد دراز مدت و پایدار نیست. 💠تجربه‌های پیاپی و مکرر تاریخ نشان داده است که همة نابسامانی‌ها و ناتوانی‌ها در کار جامعه سازی به دلیل آن است که سرچشمة آلودگی نادیده گرفته شده و محور اصلی فراموش گردیده است، و به تربیت روح و باطن انسان توجّه نشده است. 💠اما در دوران ظهور امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف به این مشکل اساسی توجه می‌شود و روح و روان مردم تربیت می‌گردد و صفات پست و ناپسند روحی و باطنی انسان‌ها از بین می‌رود. همین است که آن انقلاب مانند دیگر انقلاب‌ها شکست نخواهد خورد و به پیروزی نهایی خواهد رسید و پایدار خواهد ماند. 📚 ✍مهدی حکیمی @mahdaviatsahebazaman
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍀امام مهدی و آینده ی زندگی 🔶برنامه ی های امام زمان ✅سامان یابی زندگی 💠امام حسین علیه السلام: در خاندان ما دوازده مهدی است... آخر آنان نهمین فرزند من است که به حق قیام کند، و خداوند زمین مرده را به دست او زنده کند... 💠انسان دارای دو گونه حیات و زندگی است. حیاتی انسانی و حیاتی حیوانی، که تفاوتی بسیار میان این دو گونه حیات وجود دارد. انسان در حیات و زندگی حیوانی خود دارای تغذیه، رشد و تولید مثل است؛ و در این سه موضوع با همة موجودات زنده مشترک است. زیرا از کوچکترین موجود زنده تا بزرگترین و پیچیده ترین آنها، در این سه، همانند و همسانند. 💠اما حیات اصلی انسان، حیات باطنی و زندگی روحی و عقلانی است. و این احادیث است که عالم انسان را از عالم حیوانات و موجودات زنده جدا می‌سازد، و این حیات و زندگی به انسان برتری و امتیاز می‌بخشد. در زندگی مادی بسیاری از حیوانات از زندگی استوارتر، طولانی تر و آسیب پذیرتر برخوردار هستند. 💠حیواناتی که ده‌ها سال زندگی می‌کنند و تغذیه ای چندین برابر افراد انسانی دارند، و کمتر دچار بیماری و کاهش و فرسایش می‌گردند و قدرت و توانایی بیشتر از انسان دارند. و اگر قدرت بدنی ملاک برتری باشد، اینگونه حیوانات از انسان برترند. بنابراین، ارزش و عظمت حیات انسانی، به حیات باطنی و معنوی و عقلانی اوست. 💠آدمی در طول تاریخ و دوران زندگی، از حیات انسانی خود، چندان بهره و استفاده ای نبرده است، و جز سالیان اندک و محدود و در دوره‌هایی بسیار کوتاه، انسان نزیسته، و حیات فردی و اجتماعی انسانی نداشته است؛ و در این دوران حیات انسانی و انسانیتِ انسان مرده بوده است. 💠از حیات انسانی که بگذریم، در کدام دوره از دوران‌های تاریخ و کدام تمدن و جامعه ای همة انسان‌ها درست تغذیه شدند و خوراک کافی در اختیار داشتند، و فرزندانشان زمینة رشد یافتند و در کجا مسائل مادی آنان حلّّ شد. 💠در قرن حاضر که اوج شکوفایی تمدن‌های ظاهری بشری است، کجا وسایل و ابزار زندگی مادی، برای همة انسان‌ها و در همة اجتماعات فراهم شده است؟ آمارها، از گرسنگی‌های پنهان و آشکار اکثریت قاطع بشریت، و سیری و پُرخوری اقلیت ها، پرده برمی دارد. 💠در طول تاریخ، از برخی دوره‌های گذرا و کوتاه حکومت‌های پیامبران و دوران حکومت پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلم و چهار سال خلافت امام علی علیه السلام که بگذریم، انسان همواره در اثر ظلم و بی عدالتی و فساد و تباهی‌های مادی و معنوی از نعمت حیات شایسته محروم بوده است. 💠زمین نیز دچار مرگی وحشتبار شده است، زیرا مرگ و حیات زمین ارتباط مستقیم با مرگ و حیات ساکنان آن دارد، یعنی در این دوران رشد ویژه و چشمگیری یافته است، مزارع آباد شده و منابع استخراج گردیده است و از دریاها و فضا و جوّ و... نیز استفاده گردیده است. 💠اکنون برای این که مقصود از حیات در بُعد انسانیِ آن به خوبی روشن گردد و مرگ انسانیت‌ها بهتر لمس شود، ویژگی‌های انسان‌ها و اجتماعات را در دوران پیش از ظهور می‌آوریم تا مشخص شود که امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف با چه راه و روش‌هایی می‌جنگد و چه برنامه‌ها و اصولی را جایگزین آنان می‌کند: 🔺الف. گسیختن روابط انسانی 💠گسیختن و پاره شدن پیوندهای انسانی، از پدیده‌های ویرانگر پیش از ظهور است. در این روزگاران پیوندهای اجتماعی استواری وجود ندارد و در زندگی انسان‌ها حق و عدل جایگاهی ندارد. به ظاهر انسان‌ها در کنار یکدیگر و در یک آبادی یا اجتماعی زندگی می‌کنند، لیکن دلها و فکرها با هم و در کنار هم نیست و میان آن‌ها همدلی وجود ندارد. 🔺ب. گسستن روابط خانوادگی 💠در این دوران، خانواده به عنوان هستة اصلی اجتماع- دچار تزلزل و سستی می‌گردد و پیوندهای خانوادگی گسیخته و سست می‌شود، مرد حقوق زن و زن حقوق مرد را رعایت نمی کند، ندارند، و مادران و پدران مسئولیت‌های تربیت فرزندان را از یاد برده اند. 🔺ج. انگیزه‌های غیر انسانی در روابط اجتماعی 💠در این دوران انگیزه‌های روابط اجتماعی، انگیزه‌هایی الهی و انسانی نیست. محبت‌ها و دوستی‌ها واقعی نیست. عشق و علاقه واقعی وجود ندارد. دوستی‌ها بر اساس مسائل پوچ و زودگذر است. رابطه‌ها برای دستیابی به فساد و آلودگی و خوشگذرانی می‌باشد. یگانگی‌ها زبانی و ظاهری می‌باشد، و در باطن بیگانگی و دوری است. 📚 ✍مهدی حکیمی @mahdaviatsahebazaman
غیرت دینی 🔸 قرآن اولین صفتی که برای یاران پیامبر (ص) ذکر می کند سرسختی در مقابل کفار است؛ أشداء علی الکفار. آنجایی که کسی قصد دین ما را دارد جای لبخند نیست. 🔸سرسختی و سد مقابل کفار است. جبهه کفر می داند تا غیرت دینی در مردم هست کاری از پیش نمی برد برای همین در صدد شکستن این سد هستند. @mahdaviatsahebazaman
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⏪ هرکس می‌خواد بدونه ظهور کِی هست، به این علامت نگاه کنه! 👤استاد پناهیان @mahdaviatsahebazaman
جانِ جهان 🔸 سلسله نشست‌های مهدوی 📝موضوع: وظیفه زنان منتظر در عصر مدرنیته با حضور 🔹دکتر ناهید طیبی 🔺دکترای تاریخ اهل بیت 🔺نویسنده و پژوهشگر جامعه الزهرا 🔺صاحب ۲۴ کتاب و حدود هشتاد مقاله علمی و ادبی و دانشنامه‌ای. 🔺نویسنده کتاب مادر امام زمان (عج) و زنان تاثیرگذار تاریخ اسلام 🗓پنج‌شنبه ۲۳ دی ⏰ساعت ۱۵تا۱۷ 📌قم، خیابان شهیدان فاطمی، کوچه28، پلاک6؛ سالن شهید سلیمانی @mahdaviatsahebazaman
‍ ✍ ﺍﻣﺎﻡ مَهدی (ﻋﺞ) از چه کسانی ناراحت است؟ 📜 این روایت، ﻧﺸﺎﻧﮕﺮ ﺁﺯﺭﺩﻩ ﺷﺪﻥ ﺣﻀﺮﺕ ﻭﻟﯽ ﻋﺼﺮ ﺍﺯ مدعیان ﺩﯾﻨﻤﺪﺍﺭﯼ ﺍﺳﺖ که با بال پشه مقایسه شده اند. اینان کسانی هستند که با هر بادی مسیر خود را تغییر داده و به سوی گمراهی می شتابند. 🔸 ﺣﻀـﺮﺕ ﻣَﻬﺪﻯ(ﻋﺞ) ﺑﻪ ﻣﺤﻤـﺪ ﺑـﻦ ﻋﻠـﻰ ﺑـﻦ ﻫﻼ‌ﻝ ﻛـﺮﺧـﻰ ﻓـﺮﻣـﻮﺩﻩ ﺍﻧـــﺪ: ﻗـﺪ ﺁﺫﺍﻧﺎ ﺟﻬﻼ‌ﺀ ﺍﻟﺸﻴﻌﻪ ﻭ ﺣﻤﻘﺎﺋﻬـﻢ، ﻭ ﻣﻦ ﺩﻳﻨﻪ ﺟﻨﺎﺡ ﺍﻟﺒﻌﻮﺿﻪ ﺍﺭﺟﺢ ﻣﻨﻪ. ﻧﺎﺩﺍﻧﺎﻥ ﻭ ﻛـﻢ ﺧـﺮﺩﺍﻥ ﺷﻴﻌﻪ ﻭ ﻛﺴﺎﻧـﻰ که ﺑﺎﻝ ﭘﺸﻪ ﺍﺯ ﺩﻳﻨـﺪﺍﺭﻯ ﺁﻧﺎﻥ ﻣﺤﻜﻢ‌ﺗـﺮ ﺍﺳﺖ ﻣﺎ ﺭﺍ ﺁﺯﺭﺩﻧﺪ. 📘ﺍﺣﺘﺠﺎﺝ ﻃﺒﺮﺳﻰ، ﺝ ۱، ﺹ ۴۷۴. ‎‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‎‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‎‌‌‌‌‌‌ ‌ @mahdaviatsahebazaman
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅هر چند حضرت حجت (عج) از ما غایب و ما از فیض حضور آن حضرت محرومیم؛ ولی اعمال مطابق یا مخالف دفتر و راه و رسم آن حضرت را می دانیم؛ و این که آیا آن بزرگوار با اعمال و رفتار خود خشنود، و سلامی - هر چند ضعیف - خدمتش می فرستیم؛ و یا آن حضرت را با اعمال ناپسند، ناراضی و ناراحت می کنیم! 👈حضرت آیت الله بهجت ره 📗در محضر بهجت؛ ج۱؛ص ۳۶۴ @mahdaviatsahebazaman
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥موضوع: در گذراندن با محبوب به دنبال نتیجه نیستیم 👤 استاد کفیل @mahdaviatsahebazaman
🔴 تزلزل حکومت‌ها در آخرالزمان ☀️امام صادق علیه‌السلام فرمودند: وَ عِندَ ذَلِكَ اِختِلاَفُ السِّنِينَ وَ إمَارةٌ مِنْ أَوَّلِ النَّهَار وَ قَتلٌ وَ قَطعٌ فِی آخرِ اَلنَّهَارِ در آن زمان سالها دگرگون می‌شود، اول صبح حکومتی به قدرت می‌رسد و تا آخر همان روز کشت و کشتار می‌شود و سقوط می‌کند. نیز در روایتی دیگر فرمودند: وَ يَذهَبُ مُلكُ السِّنِين وَ يَصِيرُ مُلكُ اَلشُّهُورِ وَ الأَيَّام قُلتُ يَطُول ذَلِكَ قَالَ كَلاَّ و از خصوصيات آن زمان اين است كه سلطنت‌هاى چندساله از بين مى‌رود (يعنى هيچ‌كس سلطنتش به سال نمى‌رسد)؛ بلكه زمامداری چندماهه و چند روزه معمول می‌گردد. عرض شد: آن وضعيت طول مى‌كشد؟حضرت فرمودند: هرگز! 📚بحارالانوار، ج ۵۲، ص۱۱۲ 📚غیبت طوسی، ص ۴۴۷ ✨علامه مجلسی می‌گوید: «منظور از اختلاف سنین، قحطی و خشکسالی است؛ یا اینکه کنایه از حوادثی است که در هر سالی پدید می‌آید». به هرحال دگرگونی سالها یا به معنای اختلاف فاحش سالها از نظر قحطی و فراوانی است و یا در اثر تحولات عجیبی است که در جهان به وقوع می‌پیوندد و چهرۀ جهان را دگرگون می‌سازد، مانند شورشها، کودتاها، جنگها و دیگر تحولات مؤثر در اوضاع جهانی. @mahdaviatsahebazaman
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🥀غربت امام عصر عجل الله فرجه🥀 🔴‌قدرناشناسي نسبت به «علم مصبوب» ◀️ما فهميده ايم كه امام عليه السلام «علم مصبوب» است، ولي وقتي دنبال كسب علم مي‌رويم، آيا گوشه ی نظري به ايشان مي‌افكنيم و با اين كه از هر كسي غير از ايشان طلب علم مي‌كنيم؟! ◀️آيا احاديث اهل بيت عليهم السلام را در علوم ديني به اندازه كتب فلسفي و كلامي داراي اعتبار مي‌دانيم؟! ◀️آيا امام صادق عليه السلام در بيان اعتقادات عميق اسلامي، درحد مقامي كه طلاب علوم ديني يا دانشجويان رشته‌هاي علوم انساني براي فلان فيلسوف يا عارف قائل مي‌باشند، جايگاهي دارند؟ ◀️آيا در مقام فهم دقايق و ظرايف علوم اهل بيت عليهم السلام (خصوصاًدر امور اساسي و اعتقادي مانند مبدأ و معاد) آن دقت نظرهايي كه در كلمات غير معصومين صورت مي‌پذيرد، انجام مي‌شود؟! ◀️آيا در فهم و تفسير قرآن، به سخنان اهل بيت عليهم السلام – به عنوان تنها كساني كه علم قرآن به طور كامل در سينه ايشان است – اهميت و بهاي لازم داده مي‌شود؟! مي‌بينيم كه در محافل و مجالس علمي ديني، احاديث ائمه اطهار عليهم السلام با عناوين و برچسبهاي مختلف، مردود و مهجور مي‌گردد. ◀️حداكثر شأن علمي كه بعضاً – نه كلاً – براي ايشان قائل مي‌شوند، محدود به فقه اصطلاحي و بيان احكام عملي است – در حالي كه سخنان متكلمان مسيحي و يهودي و حتي غير اهل كتاب، به عنوان دستاوردهاي عميق ديني در برخي مجامع حوزوي علمي و دانشگاهي مطرح مي‌گردد و در ترجمه كتابهاي آنها با استقبال فراواني از ناحيه دانشجويان علوم ديني مواجه مي‌شود. اينجا به غربت ائمه اطهار عليهم السلام بيشتر متنبه مي‌گرديم. ◀️اگر قرار بود به عده اي از علماء در طول دوران تاريخ كم توجهي شده، آنها قدر ناشناخته و غريب بمانند، آيا مردم بهتر از اين مي‌توانستند عمل كنند؟! ◀️خوب است به قضاوت بنشينيم كه نحوه برخورد با فرمايش‌هاي ائمه عليهم السلام چگونه است؟! ◀️به محض اين كه كلامي از امام معصوم عليهم السلام مطرح مي‌شود كه مخالف با مذاق فكر رايج و معمول است، در درجه اول، انتساب آن سخن به امام عليه السلام را زير سؤال مي‌برند، بعد در موضوع آن به انحاء مختلف تشكيك مي‌كنند، مانند اين كه سخن گفتن در آن موضوع خاص، در شأن امام عليه السلام هست يا خير! ◀️در مرحله بعد، اگر قولي از امام عليه السلام هنوز مورد توجه باقي مانده باشد، آن را خلاف ظاهر و بلكه مخالف صريح آن معنا مي‌كنند و استفاده از معناي ظاهري آن را در شأن عوام الناس مي‌دانند. اين چيزي است كه با كمال تأسف در بسياري از محافل علمي ديني خصوصاً دانشگاهي وجود دارد. ‌📚 ✍محمد بنی هاشمی @mahdaviatsahebazaman
20.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
👈اگر درباره فلسفه انتظار و این همه اشک ها و استغاثه ها به صاحب الزمان(عج) سوال داری این کلیپ رو از دست نده 👤استاد احدی @mahdaviatsahebazaman
Emame Zaman (43).mp3
3.08M
فایل صوتی صلوات ابوالحسن ضراب اصفهاني 👌از خواندن آن غافل نشوید 👆عصر جمعه صلوات ضراب اصفهانی را فراموش نکنید. سفارش خود مولاست 🎧 گوش کنید ونشر دهید @mahdaviatsahebazaman
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 اگر می خواهید ارتباطتان با امام زمان قوی بشه .. 👤استاد محمودی @mahdaviatsahebazaman
12.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📜 فراخوان اجلاسیه بین المللی فعالان مهدوی ۱۴۰۰ 📍با محوریت بیانیه گام دوم انقلاب 🖋 با شعار رویش های مهدوی در بخش های رسانه ، آموزش و جهادی اجتماعی 📌آخرین مهلت ارسال آثار ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ زمان برگزاری اجلاسیه ۴ و ۵ اسفند ۱۴۰۰ 🔹 آثار برگزیده جهت اجرا در سطح ملی مورد حمایت مادی و معنوی دبیرخانه اجلاسیه قرار خواهند گرفت. 📌جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام و ارسال آثار به سایت زیر مراجعه نمایید. https://www.ejlasiehmahdaviat.com 🔹️در صفحات مجازی با ما در ارتباط باشید : @ejlasieh_mahdaviat ☎️02155390665 📱09022670313 مجمع راهبردی اندیشه مهدویت @mahdaviatsahebazaman
🔹سلسله جلسات علمی مهدویت و انقلاب اسلامی 📋 فلسفه سیاسی غیبت و انقلاب اسلامی 🎤 ارائه دهنده: حجت الاسلام و المسلمین دکتر بهروزی لک 🎤 ناقد: حجت الاسلام و المسلمین اباذری 🕰 شنبه 25 دی ماه. راس ساعت 11 🖇خیابان شهدا. کوچه 22 (آمار) مرکز تخصصی مهدویت @mahdaviatsahebazaman
🔻وفات مادر ادب، حضرت ام البنین علیها السلام را به همه محبین تسلیت عرض می نماییم و با اهداء صلواتی چشم امید به عنایت فرزند بی بدیلش، حضرت اباالفضل العباس علیه السلام می بندیم. @mahdaviatsahebazaman
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
خدایا... "نیامدنش" از "نبودنش"دردناک‌تر است نبودنش"تقدیر" است، نیامدنش "تقصیر" @mahdaviatsahebazaman
🥀غربت حضرت ولی عصر عجل الله فرجه ☘‌تنها راه نجات ◀️امام حسن عسكري عليه السلام به صحابي خاص خود – احمد بن اسحاق – درباره وضعيت خطرناك دوران غيبت هشدار داده اند:"به خدا قسم غيبتي خواهد كرد كه احدي از تباهي (دينش) در آن زمان نجات نمي يابد، مگر آن كسي كه خداي عزوجل او را در اعتقاد به امامت آن حضرت ثابت قدم بدارد، و در زمان غيبت، نسبت به دعا در تعجيل فرج ايشان، توفيق عنايت فرمايد. ◀️اعتقاد به امامت حضرت مهدي عجل الله تعالي فرجه به اين معناست كه امام را با همه اوصاف و كمالاتش، بايد شناخت و به او معتقد شد، تا بتوان از هلاكت نجات پيدا كرد. اين ثبات قدم در اعتقاد به امامت، جز با عنايت الهي صورت نمي پذيرد. ولي اگر خداوند عزوجل به تفضل خويش، اوصاف و فضائل امام عليه السلام را به ما بشناساند، وظيفه ما اين است كه با تسليم در برابر آن كمالات، به معناي واقعي امام شناس شويم، در اين امام شناسي ثابت قدم باشيم و بدين وسيله دين خود را در زمان غيبت حفظ كنيم. ◀️ديديم كه تنها راه نجات از فتنه‌هاي زمان غيبت، ثبات قدم در امر امامت است. اكنون بايد راههايي براي تثبيت امام شناسي جستجو كنيم. ◀️امام زين العابدين عليه السلام راه ثابت ماندن در مسير ولايت و امامت را چنين تبيين كرده اند:"همانا قيام كننده از ما (اهل بيت) دو غيبت دارد كه يكي از آنها طولاني تر از ديگري است... و اما غيبت ديگر، پس مدت آن به درازا مي‌كشد، تا آن حد كه بيشتر كساني كه اعتقاد به امامت او (حضرت مهدي عليه السلام) دارند، از اين اعتقاد بر مي‌گردند. پس بر اين امر ثابت قدم نمي ماند، مگر كسي كه يقينش محكم و معرفتش صحيح باشد، و قلباً پذيرفتن احكام ما برايش سخت نباشد و تسليم ما اهل بيت گردد. ◀️فهميدن و باور كردن اين واقعيت كه اكثريت مردم در زمان غيبت كبري گمراه مي‌شوند، شايد در ابتدا قدري دشوار باشد. ولي با ديدن انحرافات در اعتقاد به امامت در جامعه خودمان – كه از معدود مراكز مهم تشيع است – احساس خطر مي‌كنيم. البته وقتي صاحب و مقتداي دين غريب واقع شود، راهي جز انحراف طي نمي شود و كار به جايي مي‌رسد كه افراد مؤمن و راسخ در اعتقاد به امامت، كمياب هم چون كيميا مي‌شوند. ◀️براساس كلام امام سجاد عليه السلام، راه هدايت در زمان غيبت، در شناخت صحيح حضرت بقية الله ارواحنا فداه و پذيرش قلبي و تسليم عملي نسبت به ايشان منحصر مي‌شود و در غير اين صورت، انسان عاقبتي جز هلاكت ندارد. ‌📚 ✍محمد بنی هاشمی @mahdaviatsahebazaman
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 چگونگی تأثیر گناهان بر تأخیر در زمان ظهور عجل الله تعالی فرجه الشریف 👤 حجت الاسلام کلباسی @mahdaviatsahebazaman
⭕️انتظار یعنی عدم یأس ملت‌ها نسبت به گشایش در کارها 🔰رهبـــر انقــــــلاب : 🔸انتظار فرج یک مفهوم بسیار وسیع و گسترده‌یی است. یک انتظار، انتظارِ فرجِ نهایی است؛ یعنی این‌که بشریت اگر می‌بیند که طواغیت عالم ترک‌تازی می‌کنند و چپاولگری می‌کنند و افسارگسیخته به حق انسانها تعدی می‌کنند، نباید خیال کند که سرنوشت دنیا همین است؛ نباید تصور کند که بالاخره چاره‌یی نیست و بایستی به همین وضعیت تن داد؛ نه، بداند که این وضعیت یک وضعیت گذراست - «للباطل جولة» - و آن چیزی که متعلق به این عالم و طبیعت این عالم است، عبارت است از استقرار حکومت عدل؛ و او خواهد آمد. 🔷انتظار فرج و گشایش، در نهایت دورانی که ما در آن قرار داریم و بشریت دچار ستم‌ها و آزارهاست، یک مصداق از انتظار فرج است، لیکن انتظار فرج مصداق‌های دیگر هم دارد. وقتی به ما می‌گویند منتظر فرج باشید، فقط این نیست که منتظر فرج نهایی باشید، بلکه معنایش این است که هر بن‌بستی قابل گشوده شدن است. فرج، یعنی این؛ فرج، یعنی گشایش. مسلمان با درسِ انتظار، فرج می‌آموزد و تعلیم می‌گیرد که هیچ بن‌بستی در زندگی بشر وجود ندارد که نشود آن را باز کرد و لازم باشد که انسان ناامید دست روی دست بگذارد و بنشیند و بگوید دیگر کاری نمی‌شود کرد؛ نه، وقتی در نهایتِ زندگیِ انسان، در مقابله‌ی با این‌همه حرکت ظالمانه و ستمگرانه، خورشیدِ فرج ظهور خواهد کرد، پس در بن‌بست‌های جاری زندگی هم همین فرج متوقَّع و مورد انتظار است. این، درس امید به همه‌ی انسانهاست؛ این، درس انتظار واقعی به همه‌ی انسانهاست؛ لذا انتظار فرج را افضل اعمال دانسته‌اند؛ 🔸معلوم می‌شود انتظار، یک عمل است، بی‌عملی نیست. نباید اشتباه کرد، خیال کرد که انتظار یعنی این‌که دست روی دست بگذاریم و منتظر بمانیم تا یک کاری بشود. انتظار یک عمل است، یک آماده‌سازی است، یک تقویت انگیزه در دل و درون است، یک نشاط و تحرک و پویایی است در همه‌ی زمینه‌ها. این، در واقع تفسیر این آیات کریمه‌ی قرآنی است که: «وَنُريدُ أَن نَمُنَّ عَلَى الَّذينَ استُضعِفوا فِي الأَرضِ وَنَجعَلَهُم أَئِمَّةً وَنَجعَلَهُمُ الوارِثينَ» یا «إِنَّ الأَرضَ لِلَّهِ يورِثُها مَن يَشاءُ مِن عِبادِهِ ۖ وَالعاقِبَةُ لِلمُتَّقينَ». یعنی هیچ‌وقت ملت‌ها و امت‌ها نباید از گشایش مأیوس شوند. 📍‌‌بیانات‌ در دیدار اقشار مختلف مردم به ‌مناسبت نیمه‌‌ی شعبان، ۱۳۸۴/۰۶/۲۹  @mahdaviatsahebazaman
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا