eitaa logo
مهدی پیروزمند
651 دنبال‌کننده
249 عکس
101 ویدیو
5 فایل
راه ارتباطی: @mosaferehaq
مشاهده در ایتا
دانلود
سلام و رحمت رفقا عزاداری‌هاتون قبول درگاه حق صوت کامل سخنرانی‌های صبحگاهی در حرم حضرت شاهچراغ با موضوع «طرح کلی تشکیلات مهدوی» خدمت شما🌷👆🏻 طوری تنظیم شده که بتونید راحت استفاده یا دانلود کنید و اگه خواستید با دور تند گوش بدید. این چند وقت سرم خیلی شلوغ بود و نتونستم مرتب خلاصه‌ها رو بذارم. اگه رسیدم ادامه خلاصه‌ها رم به تدریج تقدیمتون میکنم. یا علی
«هذا ما وَعَدَنَا اللَّهُ وَ رَسُولُهُ» ۱/۲ 🔹 استاد فقیه و حکیم ما صبح امروز در مجلس درس فرمود این حادثه شاهدی است بر اینکه رئیسی عزیز ما را هم شهید کردند. 🔹 دیروز موقع مراسم تحلیف داشتم با خود فکر میکردم امثال هنیه و النخاله قاعدتا باید مثل سید مقاومت در قرنطینه امنیتی زندگی کنند. اینگونه رفت و آمدشان یعنی قطعا تحت اشراف رژیم هستند. اگر هنوز ترور نشدند دلیلی ندارد جز اینکه از نظر رژیم هنوز زمانش نرسیده. 🔹 آمریکا و اسرائیل با سیطره بر تکنولوژی به نقطه‌ای رسیده‌اند که هر شخصیتی را در هر زمان و مکانی که بخواهند حذف می‌کنند. حتی اگر فرمانده نیروی قدس یا رئیس‌جمهور ما باشند که سنگین‌ترین‌ پروتکل‌های محافظتی برای آنها وجود دارد. 🔻یک جمله سربسته برای اهل تدبر: آنوقت میگویند: «ساحت علم و تکنولوژی از سیاست و ایدئولوژی جداست. شما اگر اختلاف ایدئولوژیک با آمریکا دارید با تکنولوژی او که نمی‌توانید مشکل داشته باشید!» 🔺وقتی امثال عالم حکیم آیت الله میرباقری میگویند ما با آن تکنولوژی که از دامان دشمن آمده مشکل داریم و میگوییم باید مشابه آن و بلکه بهترش را خودمان بسازیم، متهم به ضدیت با توسعه و تکنولوژی می‌شوند. 🔹 بگذریم. نسل جدید ترورهای رژیم آنقدر دقیق و تمیز انجام می‌شود که نه تنها عامل انسانی در کار نیست، بلکه رد پایی هم باقی نمی‌گذارد. حتی نمی‌فهمیم از کجا خوردیم. هیئتی که قرار بود تکلیف سانحه بالگرد رئیس‌جمهور را مشخص کند کجاست؟ ✍🏻 مهدی پیروزمند ↙️ https://eitaa.com/joinchat/473956552Cf826cf13b0
۲/۲ 🔴 اینکه رژیم خبیث در یک شب سران حماس و حزب الله و حشد الشعبی را آن هم در پایتخت ایران و لبنان و عراق زیر ضربه می‌برد، از دو حال خارج نیست: یا از روی استیصال است و مانند دست و پا زدن آخر غریق، یا چنان خود را در موضع قوت می‌بیند که تمام جبههٔ مقاومت را به نبرد نهایی دعوت می‌کند. 🔺متاسفانه حالت دوم به واقعیت نزدیکتر است. اینگونه آمریکا هم طبق نقشه نتانیاهو وادار به ورود وسیع‌تر و صریح‌تر به جنگ می‌شود. ⭕️ در چنین شرایطی واکنش جمهوری اسلامی اگر بوی ترس و احتیاط و جنگ‌گریزی بدهد، این واکنش دقیقا سلام کردن به حوادث بعدی است. 🔰 امروز باید با واکنش انتقامیِ منحصر به فرد، آنقدر هزینهٔ تعرض به منافع‌مان را ببرای دشمن بالا ببریم که او در هزینه فایده کردن برای تصمیماتش، دیگر هیچگاه تعرض را به صرفه نبیند. تنها راه محافظت از شخصیت‌ها و مردم‌مان همین است. وگرنه ما از نظر امنیتی توان محافظت از سرمایه‌هایمان را نداریم. گام اول برای پیروزی، شناخت واقعی صحنه است. ❇️ واقعیت میدان نه یاس‌خوانی توییتری‌هاست نه رجزخوانی ایتایی‌ها. اینطور نیست که هر وقت اراده کنیم اسرائیل ۲۴ ساعته محو شود. رژیم خبیث حدود ۴۰ هزار بی‌گناه غزه و ۴۰۰ مجاهد حزب الله و ۴۰ فرمانده ارشد ایران و لبنان و عراق و فلسطین را به شهادت رسانده و با تسلط کامل بر نوار غزه ابتکار عمل را به دست گرفته. ❤️‍🔥 وظیفه امروز ما مطالبه حداکثری و اعلام آمادگی برای قیام فی‌سبیل‌الله است‌. دکتر پزشکیان در روز نخست فعالیت با امتحان سختی روبرو شده. ان‌شاءالله بداند که تنها یک عملیات ویرانگر با آثار محسوس و تلفات قابل توجه می‌تواند سایه جنگ را از کشور دور کند. یا حق. ✍🏻 مهدی پیروزمند ↙️ https://eitaa.com/joinchat/473956552Cf826cf13b0
علی الدنیا بعدک العفا مثل ابراهیم، غریب و رنجیده پر کشیدی. وقتی فرماندهان تو یکی یکی پرپر می‌شدند رئیس‌جمهور خِرَدمند ما از خویشتن‌داری و برادری با آمریکا و زمین گذاشتن سلاح و آمادگی برای مذاکره موشکی و منطقه‌ای می‌گفت. در خون پاکت سهیم هستیم. اگر سید ابراهیم بود نوبت به سید حسن نمی‌رسید. اسرائیل با ترور شهید هنیه در قلب تهران آستانه تحمل ایران را آزمود و با دیدن انفعال محض، آسوده خاطر حزب الله را به خاک و خون کشید. پاره تن‌مان رفت. مهم‌ترین قوت قلب‌مان در منطقه رفت. حالا کما فی‌السابق بنشینید محکوم کنید و تسلیت بگویید و وعده انتقام بدهید، حضرات! رجزدرمانی دیگر بازدارندگی از دست رفتهٔ ما را باز نمی‌گرداند. بر غربگرایان بی‌رگ که ملالی نیست، اما سپاه عزیز! تعلل شما سید مقاومت را از مقاومت گرفت و لشگر مقاومت را بی‌علمدار کرد. لشگریان خدا! احتیاط در این برهه عینِ بی‌احتیاطی است. گوش جان به فرمان ولی بدهید و دل به قرآن بسپارید. «يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا قاتِلُوا الَّذِينَ يَلُونَكُمْ مِنَ الْكُفَّارِ وَ لْيَجِدُوا فِيكُمْ غِلْظَةً وَ اعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ مَعَ الْمُتَّقِينَ» یا رب مرا دو آرزوست. اول آنکه مسببان شهادت سید در همین دنیا تقاص ببینند؛ چه دشمن صهیون و چه مقصران جبهه خودی. دوم آنکه مرا به علمدار و یارانش ملحق کنی. اللهم انصر الاسلام و أهله و اجعل وفاتنا قتلا فی سبیلک تحت رایة ولیک @mahdi_pz
🔻جنگ، شهادت، تاریخِ فردا 🖊مهدی جمشیدی [یکم]. تلخ است اما به‌ناچار باید گفت که ما هزینۀ گزاف تعلل و تأخیر و مماشات خویش را می‌پردازیم. تأمّل کنیم که چه کرده‌ایم که سگِ هارِ نجسِ منطقه، این‌چنین «جسارت» یافته است. می‌دانیم او دچار استیصال و سرگشتگی است و به جنون مبتلا شده است، اما واکنش حاد و سخت و بی‌درنگ ما می‌توانست او را بر سرِ عقل آورد و وادار به احتیاط و انفعال و عقب‌نشینی کند. دشمنی که خباثت جزو ذاتش است، از هیچ جنایتی فروگذار نمی‌کند؛ مگر این‌که ما برای او، «خط قرمز» تعریف کنیم، و نه‌فقط تعریف، بلکه در عمل نشان بدهیم که اگر پا فراتر بگذارد، اساس موجودیّتش به خطر خواهد افتاد. اگر تعریف خط قرمز در زبان با اهمال و سستی در عمل توأم شود، قافیه را خواهیم باخت و چرخۀ پیشرویِ دشمن به راه خواهد افتاد. منطقِ مواجهه، منطقِ «اگر یکی بزند، ده تا می‌خورد است»، نه پاسخ‌های خفیف و دیرهنگام. اگر او دیوانه است، ما نیز غیوریم. اینک زمانۀ غیرت و تعصّب و حماسه و حرارت است؛ باید برآشفت و شورید و خروشید. باید با صهیونیست‌کُشی، جوی خون به راه انداخت و غاصبان را از قلب عالَم اسلامی راند و بیت‌المقدس را با جنگ مقدس، رها ساخت. [دوّم]. سیّد مقاومت، ناموس مقاومت بود. او ذخیره‌ای بود در قامت یک اسطوره. مقاومت در وجودش، متجلّی و عیان بود. عصارۀ مبارزه بود و ایستاده در خط مقدّم نبرد با صهیونیسم. رژیم صهیونیستی، یک اسطورۀ تاریخی را از ما گرفت و زخمی عمیق بر جان‌مان نشاند. شهادت او، پایان مقاومت نیست، اما به‌قطع، درنوردیدن بزرگ‌ترین خط قرمزِ مقاومت است. صهیونیست‌ها، بزرگ‌ترین کاری که در توان داشتند را به انجام رساندند و زین‌پس، هیچ اتفاقی ما را به این شدّت، محزون و غضبناک نخواهد کرد. این نقطۀ اوج خصومتِ صهیونیست‌ها بود و اینک، هنگامۀ واکنش ما فرا رسیده است. با صهیونیست‌ها چه کنیم که تاوان خونِ سیّد مقاومت باشد؟! [سوّم]. لیبرال‌های داخلی برای این‌که زمینۀ اجتماعی را برای بی‌واکنشی ایران فراهم کنند، تعبیر «تلۀ جنگ» را تدارک دیده‌اند و به جامعه القا می‌کنند که تغافل و سکوت، بهتر از غلتیدن در معرکۀ جنگ است. اینان بیش از آن‌که با مردم سخن بگویند، گرای تهاجمِ بیشتر به دشمن می‌دهند که پیشتر بیاید و از احتمال واکنشِ متقابل، خیالش آسوده باشد. این امر، خیانت آشکار و مساعدت به دشمن است. هیچ‌گاه هراس و خوف ما از جنگ، پایان‌بخش زنجیرۀ رویدادها نیست، بلکه به طرف مقابل، جسارت و شجاعتِ تعدّی می‌بخشد و او را ترغیب می‌کند که بر حلقه‌های زنجیرۀ پیشروی‌اش بیفزاید. هراس ما از جنگ، طرف مقابل را از جنگ، منصرف نمی‌کند. تاریخ پساانقلاب نشان می‌دهد که دوره‌های حاکمیّت میانه‌روها، با فزونی فشارها و تحمیل‌ها و تعدّی‌ها همراه است؛ آنان که گفتگو و مذاکره با عالَم تجدّد را اصل می‌انگارند و می‌خواهند سایۀ جنگ را از سرِ ایران بردارند، بر حرص و ولع جنگ در طرف مقابل می‌افزایند و او را جسورتر و بی‌پرواتر می‌کنند. «خط سازش»، جاده‌صاف‌کنِ پیشروی دشمن است؛ چون از درماندگی و عجز و انفعال و خوف ما حکایت می‌کند. و «خط مقاومت»، رعب و وحشت در دل دشمن می‌افکند و او را متوقف می‌سازد. آنان که ایدئولوژی مقاومت را به معنی نابودی ایران تفسیر می‌کردند و مردم را از آن پرهیز می‌دادند، امروز به نتایج سازش بنگرند. [چهارم]. ما از «جنگ» نمی‌هراسیم؛ ما هیچ‌گاه در برابر اسرائیل، پرچم سفید در دست نخواهیم گرفت و به چیزی کمتر از «نابودی اسرائیل»، رضایت نخواهیم داد. حتی اگر اسرائیل به سراغ ما نیایید، ما به سراغ او خواهیم رفت و جانش را خواهیم ستاند. ما بازسازیِ عظمت و عزّت امّت اسلامی را در سایۀ جنگ می‌جوییم و می‌دانیم که هیچ طرح استعماری‌ای – و از جمله اسرائیل – بدون جنگ، برچیده نخواهد شد. جنگ، آغازگاه تمدّن اسلامی است؛ معادلات کنونی، جز با مواجهه‌ای که رنگ خون دارند، برچیده نخواهند شد. این شهادت است که افق تاریخیِ جدید را خواهد گشود و شهادت، فرع بر جنگ است. اهل شرف و ایمان و تعهد، در ستایش جنگِ برای خدا گفته‌اند؛ و فراتر از همه، علی - علیه‌السلام - در نهج‌البلاغه. ما امتدادِ هویّتیِ شهدای دفاع مقدس هستیم و طالب پیوستن به آنها. ما رسم شهادت را به تاریخ نسپرده‌ایم و دل به دنیا نبسته‌ایم. ما وعدۀ خمینیِ کبیر را باور داریم که در پسِ این نبرد عظیم، فردای قدسیِ تاریخ از راه خواهد رسید. ما آمادۀ اعزام هستیم؛ ما اصحاب جنگ برای خداییم. https://eitaa.com/mahdi_jamshidi60
هدایت شده از بر پا
من هر کار میکنم از کنار اعتراف ظریف و پزشکیان نمیتوانم به سادگی عبور کنم، اینها گفتند آمریکا قول داد، آتش بس را با شروط حماس به اسراییل تحمیل میکنیم. ما پذیرفتیم جواب ترور هنیه را ندهیم. سخن روشن رهبری درباره ضرورت مجازات اسراییل را زمین بگذاریم و کاری نکنیم. تلخی چهره سید حسن نصرالله وقتی میگفت اول قرار بود با هم اسراییل را ادب کنیم اما تصمیممان عوض شد، را در یاد دارم. بعد از این بود که داستان انفجار پیجرها رخ داد بعد از این بود که سید حسن را شهید کردند. به قول آمریکا اعتماد کردند. مثل ظریف و روحانی که وسط انتخابات گفتند، اگر قانون راهبردی مجلس نبود، بایدن قول داده بود به برجام برگردد. حالا بدنه تصمیم گیرندگان نظام با هم به این جمع بندی رسیدند که به قول آمریکا اعتماد کنند. نتیجه شد شعله ورتر شدن آتش جنگ. دستور مستقیم رهبری را رها کردند. و رهبری گفت عقب نشینی غیر تاکتیکی عقوبت الهی به همراه میآورد. حالا سید مقاومت نیست. رهبر پاره تنش و بازویش شهید شد، حزب اللهی ها معشوق لبنانیشان جلوی چشمشان با ۸۵ تن بمب، کشته شد، مردم سایه جنگ را بیش از هر زمان احساس میکنند. چرا؟ چون در میانه جنگ ترجیح دادیم به جای آنکه بجنگیم، به قول شیطان اعتماد کنیم. زشت تر از همه آنکه این تجربه را حالا باید کنار برجام بنویسیم. ما همه با هم یکبار تجربه کرده بودیم اثر اعتماد به شیطان را. میفهمم تصمیم گیرندگان باید انتخاب سختی میکردند، پای کودکان غزه در میان بود. شاید نجاتشان میدادند. اما حالا با خون سیدحسن تثبیت شد این جمله: اینها شیطانند، در هیچ شرایطی به شیطان اعتماد نکنید.هیچ شرایطی @ali_mahdiyan
۸/۱ «چرا باید انقلاب می‌کردیم؟» «فلسفه وجودی جمهوری اسلامی در ۳۰ ثانیه» 🖋مهدی پیروزمند 🔸 تامل در حقیقت «غیبت»، روشن می‌دارد که حضور منجی موعود، متوقف بر یک گرایش عمومی و آمادگی همگانی در میان مومنین است‌. اگر بنا بود همه کارها به معجزه و هنر دست اولیاء الله سامان یابد که نیازی به غیبت و انتظار نبود! همان ۱۲۰۰ سال پیش حضرت حق کار را یکسره می‌کرد. 🔸 ایجاد گرایش و آمادگی همگانی راهی جز تشکیل حکومت امام زمانی ندارد. که حکومت طاغوت، فضای جامعه را به سوی غفلت و شهوت سوق می‌دهد و حکومت اسلامی به سوی معنویت و فطرت. از همین جا معلوم می‌شود حرف کسانی که می‌گویند «روحانیت باید یک گوشه می‌نشست و دامن خود را به سیاست و قدرت آلوده نمی‌کرد تا محترم می‌ماند» چقدر تباه است. 🔸 دغدغه های معیشتی و فرهنگی، استقلال‌خواهی و عزت‌طلبی و... همه به جای خود؛ اما یگانه فلسفهٔ اصلی برای تولد و بقاء انقلاب اسلامی، زمینه‌سازی برای طلوع خورشید ولایت عظمی‌ است. 🆔 @mahdi_pz
۸/۲ «زمینه‌ساز ظهور! تولدت مبارک» «انقلابتون چه گلی به سر مملکت زد؟» 🖋مهدی پیروزمند 🎂 انقلاب روح‌الله به کوری چشم دشمنانِ خارجی و داخلی‌اش، ۴۶ ساله شد. 🔥در بازار داغِ اپوزسیون‌گری با پتکِ مشکلات اقتصادی و فرهنگی اصل انقلاب را می‌کوبند. می‌گویند با این همه ادعا انقلاب کردید، آخرش چه شد؟ اوضاع اگر بدتر نشده باشد بهتر هم نشد. در پاسخ، شش مورد از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب را می‌شمارم. 🇮🇷 انقلاب اسلامی: 1⃣ اسلام را از تنگنای عزلت به بلندای عزت رساند. رویای تمام اولیای الهی در گرایش توده‌‌های مردم به «ولایت» را عینیت بخشید. فقه ناب جعفری را بر راس امور نشاند و محور تمام قوانین و تصمیم‌های اساسی در کشور قرار داد. 2⃣ ایران را از درهٔ اضمحلال فرهنگی نجات داد. خالق عبادت‌های دسته‌جمعی و چند میلیونی شد و شعلهٔ معنویت را بیش از همیشهٔ تاریخ در این مرز و بوم، مشتعل کرد. 3⃣ گوهر گمشدهٔ استقلال را برای ایران باز یافت. ایران را از «حافظ منافع آمریکا در منطقه»، به «صحنه‌گردان منطقه» و «بازیگر موثر جهانی» تبدیل کرد. 4⃣ با صدور معنا و انگیزه‌های فطری خود، دل‌های مومنین عالم را تکان داد. معمار جبههٔ مقاومت شد و اینگونه غرب آسیا را از سرازیری سقوط درآورد. 5⃣ مفاهیم فروخفتهٔ متعالی را بازتولید کرد. با مفهوم «ایثار» و «شهادت» نگذاشت یک وجب از خاک کشور کم شود. با مفهوم «احسان» و «امداد»، به هواخواهی از مستضعفین و پابرهنگان برخاست. با مفهوم «کار جهادی» و «مواسات»، گام‌های بزرگی در رفع فقر از زندگی میلیون‌ها نفر برداشت. با مفهوم «خودباوری» و «خودکفایی» به مرزهای دانش رسید و ایران را در هزاران شاخه، بی‌نیاز از بیگانه کرد. با مفهوم «ظلم‌ستیزی» و «مقاومت» منطقه استراتژیک خود را از حلقوم غرب و شرق بیرون کشید. 6⃣ استانداردهای زندگی و سطح رفاه مردم ایران را به شدت بالا برد. در ارتقاء زیرساخت‌های کشور مانند راه‌ها و سدها و کارخانجات و نیروگاه‌ها شاهکار کرد‌. ملزومات زندگی مانند نان و آب و برق و گاز و اینترنت و بنزین و گازوئیل را آسان و ارزان در دسترس کل کشور قرار داد. در بهداشت و درمان ایران را از احتیاج مطلق به دیگر کشورها، به صادرکننده پزشک و تجهیزات و تکنولوژی و دارو تبدیل کرد و امید به زندگی را در ایرانیان ۲۰ سال افزایش داد. در آموزش، کشوری وابسته و کم‌سواد تحویل گرفت و کشوری تحصیل کرده و پیشگام در عرصه‌های علمی تحویل داد. در رشدِ کمی و کیفی تغذیه مردم، و ‌رشد کمّی و کیفی وسائل زندگی مثل خودرو و لوازم خانگی هم آمارها (و وجدان‌ها) خبر از عملکرد درخشان انقلاب می‌دهند. 7⃣ اصل وجود خود و قانون اساسی خود را با شجاعت به رای مردم سپرد. مردم را تصمیم‌گیر واقعی کشور کرد. به مردم حق انتخاب داد. هزینه‌های اشتباهات احتمالی مردمش را به جان خرید تا به آنها فرصت رشد و خِرَدورزی بدهد؛ چون می‌دانست ظهور حضرت صاحب بدون رشد مردم ممکن نیست. 🆔 @mahdi_pz
۸/۳ «پاسخ به تمام شبهات پیرامون دستاوردهای انقلاب اسلامی در یک دقیقه» 🖋مهدی پیروزمند ⁉️ ممکن است با خواندن مطلب قبل، حتی به ذهن شما که انقلابی هستید اشکالاتی برسد. مثلا بگویید «شعله معنویت الان کجای جامعه مشتعل شده که ما نمی‌بینیم؟!» یا اینکه «واقعا عملکرد انقلاب در افزایش سطح رفاه مردم درخشان بوده؟؟ پس این کاهش قدرت خرید مداوم ‌و این همه فقیر و بیکار تو مملکت چی میگن؟» تقریبا همهٔ اشکالاتی که به دستاوردهای انقلاب می‌شود با این مطلب قابل حل است: ❇️ کلان‌دستاوردها، در بستر «نسبیت» و «کلی‌نگری» معنا می‌یابند. وگرنه برای هر دستاوردی در هر گوشه از عالم می‌توان مثال نقض پیدا کرد. نسبیت یعنی این دستاوردها را باید در مقایسه با گذشتهٔ خودمان و در مقایسه با سایر انقلاب‌ها و کشورها دید؛ ‌و در اعتبارسنجیِ آنها موانع متعدد داخلی و خارجی که پیش پای انقلاب بود در نظر گرفت. 👈🏻 مثلا اگر در خلأ، وضعیت آرمانیِ فرهنگی را در نظر بگیریم، با دیدن وضعیت حجاب و نماز و دینداری در جامعه باید بگوییم انقلاب، مطلقا ناکام بوده است. 👌🏻 اما اگر میزان توسعه فساد و فحشا در عصر پهلوی را در نظر بگیریم، برای این انقلاب که از همان جامعهٔ رو به تباهی، برای تشکیل جمهوری اسلامی و نظام ولایی قریب به نود درصد رای مثبت دریافت می‌کند، کلاه از سر برمی‌داریم. 👏🏻 و اگر سیل ویرانگر محتوای مخرب و دنیای ماهواره و سوشال مدیا و گیم را در نظر بگیریم، برای انقلابی که در دل همین سیل‌ها شب‌های قدر و نیمه شعبان و محرم و اربعین و اعتکاف و راهیان نور را در ابعاد میلیونی آفریده، ایستاده کف میزنیم. ✔️ در سنجش دستاوردهای اقتصادی انقلاب هم همینطور است. در مقایسه با زندگی یک مرفه بی‌درد، وضع زندگی مردم ایران با گذشت ۴۶ سال از انقلاب، اصلا خوب نیست. اما وقتی در نظر بگیریم که انقلاب، کشوری را تحویل گرفت که بیشتر مردمش زیر خط فقر بودند و به گفته جان فوران، بیشتر وعده‌های غذایی مردمش متشکل از نان و چای و ماست و سیب‌زمینی بود، شاهکار انقلاب، رخ می‌نماید. 🔺امروز میانگین وعده‌های غذایی مردم چه چیزهایی است؟ با وجود همین حجم گرانی مردم ما چقدر میوه مصرف می‌کنند؟ چقدر لباس می‌خرند؟ بانوان ما چقدر برای لوازم آرایشی هزینه می‌کنند؟ چند درصد از خانواده‌های ایرانی حداقل یک خودرو دارند؟ ☑️ با چند سرچ ساده، دربارهٔ گردش مالی رستوران‌ها در ایران، مقدار هزینه ایرانیان برای چیزهایی مثل دخانیات و لوازم آرایش، آمار سفرها و آمار ثبت‌نام‌ها برای خودرو تحقیق کنید. رسانه‌های بیگانه تصویر مردم ایران زیر سایهٔ جمهوری اسلامی را، «ندار» و «بدبخت» و «مفلوک» می‌کشند. اگر تصویر اینها درست است، این گردش‌های مالی که برق از سر می‌پراند از کجا می‌آید؟! ⭕️ بله؛ فشاری که روی مردم نجیب ما روز به روز بیشتر می‌شود مثل روز روشن است. در بخش‌های بعدی که روز‌های آینده منتشر می‌شود، آسیب‌شناسی می‌کنیم. 🆔 @mahdi_pz
۸/۴ «یک سوزن به خود» «امتداد نیافتن انقلاب در اقتصاد و فرهنگ» 🖋مهدی پیروزمند ❇️ در مسیر دفاع از انقلاب، برای تقریب گفتمانی با اقشار مختلف مردم به تحلیل‌هایی نیاز داریم که نیمه پر و خالی را همزمان ببیند. نه مایوس‌کننده باشد و نه فریبنده. ⭕️ از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب نوشتم. نوبت نقد است. در این سو نیاز به تامل چندانی نداریم! چون پیش چشم همه هستند. 〽️ تورم لجام گسیختهٔ‌ای که موج اخیر آن از سال ۹۷ شروع شد و هنوز ادامه دارد، قدرت خرید مردم را هر روز کمتر، و حضارِ زیر خط فقر را هر روز بیشتر، و سفرهٔ ضعفا را هر روز کوچک‌تر کرده است. 🔺در عملکرد اقتصادی اولین معیار قضاوت همین است. در زمینه رفاه، اولین چیزی که به چشم مردم می‌آید همین است. پس ناکامی در آن موجب زیر سوال رفتن اساس کارآمدی انقلاب در زمینه اقتصاد و معیشت می‌شود. 🔺اوضاع چنان وخیم است، که برای اثبات پیشرفت اقتصادی نسبت به زمان شاه باید دست و پا بزنیم. همین دست و پا زدن در ۴۶ سالگی نشانگر ناکامی نسبی است. اگر از اختلاف طبقاتی وحشتناک و تورم مزمن و تعداد فقرای زمان شاه می‌گوییم، امروز هم به طرز محسوسی اینها را داریم. نهایت بتوانیم ثابت کنیم که درصد آنها قدری بهبود یافته. پس از قریب به نیم قرن، این مقدار پیشرفت رضایت‌بخش نیست. ⚠️رهبر انقلاب در سال ۹۶، که تازه هنوز موج اخیر تورم آغاز نشده و شکاف طبقاتی را بیشتر نکرده بود فرمودند: «درمورد عدالت ما عقب‌مانده هستیم؛ در این تردیدی نیست؛ خودمان اعتراف می‌کنیم، اقرار می‌کنیم. در دهه‌ی پیشرفت و عدالت بایستی هم در پیشرفت موفّق میشدیم، هم در عدالت؛ در پیشرفت به معنای واقعی کلمه موفّق شدیم. در زمینه‌ی عدالت، باید تلاش کنیم، باید کار کنیم، باید از خدای متعال و از مردم عزیز عذرخواهی کنیم. درمورد عدالت مشکل داریم...» (۱۳۹۶٫۱۱٫۲۹) 🔴 از سال ۹۰ تا الآن، مردم ۴ رئیس جمهور را تجربه کردند و در زمان همه آنها تورم مزمن داشتیم. این اتفاق مردم را به چنان سرخوردگی رسانده که در دور اول انتخابات ۱۴۰۳ بیش از ۶۰ درصد آنها پای صندوق نیامدند. 👈🏻 در این مطلب عامل اصلی پشت کردن مردم به گفتمان شهید رئیسی و رای آوردن پزشکیان در مشارکت ۵۰ درصدی را همین ناکامی دولت شهید رئیسی در مهار تورم دانستم. ♨️ در حوزه فرهنگ اوضاع شاید خراب‌تر هم باشد. آنچه جمهوری اسلامی تا کنون خواسته در زمینه فرهنگ بکند بیشتر دروازبانی بوده. 🚫 دروازبانی یعنی مواردی مثل رد کردن قوانین مغایر با اسلام، گشت ارشاد، مجوز ندادن به فیلم‌های مسئله‌دار و سانسور کردن و لغو پروانهٔ ساخت یا پروانه اکران، فیلتر شبکه‌های اجتماعی و سایت‌ها، مبارزه با گسترش مواد مخدر و مشروبات الکلی و برخورد با مجرمین مفاسد اخلاقی و... 🔰 این امور سلبی حتما لازم هستند، لکن: 🔸 اولا در همان‌ها هم نظام نمره قبولی دریافت نمی‌کند و باعث می‌شود که نظام هم پیاز را بخورد هم چوب اتهامات را. 🔺گشت ارشاد حتی در دوران اوجش بی‌بضاعت بود. فیلم‌ها و سریال‌ها روز به روز راحت‌تر فرهنگ و تاریخ مملکت را به لجن می‌کشند و علنا ارزش‌ها را مسخره می‌کنند. فیلتر‌های نیم‌بند فقط یک کلیک بین مردم و آن شبکه‌ها فاصله انداخته‌اند. کلیک برای روشن کردن vpn. مشروبات الکلی به همان وفور زمان شاه یافت می‌شوند و سرو می‌شوند. تفاوت، تنها در نبود تابلوی مغازه مشروب‌فروشی است! گندش هر از چندی در می‌آید؛ با قربانی شدن چند نفر در اثر معامله با ساقی ناباب و مصرف مشروب مسموم. ◾️ گل سرسبد دروازبانی نظام، مسئله حجاب است. با گذشت دو سال و نیم از فتنه ۱۴۰۱، هنوز یک عکس‌العمل درست و حسابی از جمهوری اسلامی ندیدیم. سردار رادان عزیز دو بار در دو سال خیز برداشت و گفت از شنبه چنین و چنان می‌شود؛ که نشد. تمام عقول نظام روی هم جمع شد و یک قانون حجاب نوشت، که آن هم خود نظام مانع ابلاغش شد‌! تازه اگر هم ابلاغ می‌شد مجری آن دولت بود و این مجری رسما گفته که اعتقادی به این قانون ندارد! ◾️ این همه نهاد فرهنگی عریض و طویل. از شورای عالی انقلاب فرهنگی تا وزارت فرهنگ و دفتر تبلیغات و سازمان تبلیغات و حوزه علمیه؛ برای علاج مسئله حجاب پس از تماشای فتنهٔ مربوط به آن چه کردند؟ تقریبا هیچ! 🔸 ثانیا وقتی این فعالیت‌های سلبی‌ مکمل کارهای ایجابی نباشند بلکه عمدهٔ کارنامه‌ ما باشند، تبدیل می‌شویم به ضد آزادی و ضد زندگی و ضد زن. پاس گل داده‌ایم به روایت قفس و چماق از جمهوری اسلامی. 📌 حرف زیاد است و در بحث ما همین مقدار کافی است. اگر در سال ۵۷ از مردم و از خود سران انقلاب می‌پرسیدیم «اقتصاد و فرهنگ ایران ۴۵ سال دیگر به کجا می‌رسد؟» حتما نقطه‌ای را می‌گفتند که امروز نزدیک آن هم نیستیم. 🔻برای نمونه، در قسمت بعد، چند جمله از حضرت آقا را تقدیم حضور می‌کنم. این جملات را رهبر انقلاب تنها یک ماه پس از آغاز رهبری‌شان فرموده‌اند. 🆔 @mahdi_pz
۸/۵ «گزیده بیانات رهبر انقلاب در دیدار مدرّسان، فضلا و طلّاب حوزه‌ی علمیّه‌ی مشهد»(۱۳۶۸٫۴٫۲۰) 🔰 «اینجا از نظر ناظران جهانى، درحقیقت عَلَم اسلام و قبّة‌الاسلام و مظهر اسلام و خلاصه، جامعه‌ی نمادین اسلام است؛ ما اگر ضعیف عمل کنیم، بد عمل کنیم، نتوانیم احکام اسلامى را پیاده کنیم، نتوانیم عدالت اجتماعى را استقرار ببخشیم، نتوانیم استعدادها را جوشان کنیم و از آنها استفاده کنیم، نتوانیم اخلاق اسلامى را در جامعه رایج کنیم، نتوانیم روابط انسانها را به‌ صورت مطلوبى استقرار ببخشیم، قضاوت دنیا این خواهد شد که «اسلام» نتوانست. می‌بینید که این مسئولیّت فقط بر عهده‌ی ما است؛ بر عهده‌ی علماى کشورهاى دیگر که با نظام‌هاى دیگر زندگى می‌کنند نیست. این مخصوص ما است. 🔻 یک داستانى را مولوى نقل می‌کند که داستانى سمبلیک است، رمزى است، امّا هروقت من این داستان یادم می‌آید، به خودم می‌لرزم و به خدا پناه می‌برم. 👈🏻 می‌گوید در یک شهرى که هم مسلمان‌ها در آن زندگى می‌کردند هم مسیحی‌ها، یک مؤذّن بدصدایى وارد محلّه‌ی مسلمان‌ها شد و چند وعده اذان گفت. خیلى اذان را بد می‌گفت. یک روز یک مرد نصرانى از آن محلّه‌ی دیگر آمد به محلّه‌ی مسلمان‌ها؛ گفت این مؤذّن شما کجا است؟ گفتند چه‌کارش دارى؟ گفت می‌خواهم از او تشکّر کنم، [چون] یک مشکل بزرگ ما را حل کرد. راهنمایی‌اش کردند، مؤذّن را پیدا کرد، بنا کرد از او تشکّر کردن. گفت چرا از من تشکّر می‌کنى؟ گفت تو حقّى بر گردن من دارى که هیچ کس چنین حقّى بر گردن من ندارد! 🔺جریان از این قرار است که من دختر جوانى در خانه دارم، مدّتى بود محبّت اسلام به دلِ این دختر جوان افتاده بود و تمایل داشت به مسلمانى. هر کار میکردیم کلیسا بیاید نمی‌آمد؛ در مراسم ما شرکت نمی‌کرد، به عقاید ما بی‌اعتنائى می‌کرد. ما عاجز شده بودیم که چه بکنیم، در کار این دختر درمانده بودیم. دو سه روز پیش که تو اذان گفتى صداى تو را این دختر شنید. گفت: این چیست؟ این صداى کریه از کجا است؟ گفتیم این اذان مسلمانها است. از آن لحظه ما راحت شدیم؛ بکلّى محبّت اسلام از دل این دختر رفت؛ برگشته و عادّى دارد زندگى می‌کند، کلیسا می‌آید، مراسم را انجام می‌دهد؛ من مدیون تو هستم. تو بودى که دختر ما را به ما برگرداندى! ▪️بارها من به خودم و به دوستانم می‌گویم: ما آن مؤذّن بدصدا نباشیم که عشق به اسلام را در دلها فرو بنشانیم و به استفهام عظیمى که در دنیا براى معرفت اسلام به وجود آمده، پاسخ منکر و زشتى بدهیم. این وظیفه‌ی ما است؛ چه کسى در دنیا چنین مسئولیّتى دارد؟ ⭕️ اگر خداى نکرده ما نتوانیم قضاى اسلامى را به معناى واقعى در جامعه پیاده کنیم، نتوانیم عدل اسلام را در دستگاه قضاوتمان و دستگاه حکومتمان نشان بدهیم، نتوانیم تداول ثروت بین اغنیا را ‌-که اسلام منع کرده- با نظام اقتصادىِ درست در جامعه‌ی اسلامى مجسّم و محقّق کنیم، نتوانیم اخلاق اسلامى را و ارزشهاى اسلامى را در جامعه مجسّم کنیم و در نتیجه نظامى باشد با پرچم اسلام و با اسم اسلام امّا با حقیقت و معناى غیراسلامى و احیاناً جاهلى ‌-که هر چیزِ غیراسلامى، جاهلى است، گمراهى است: فَماذا بَعدَ الحَقِّ اِلَّا الضَّلال. اگر این‌جور بشود، ما همان مؤذّن بدصدا خواهیم بود؛ صداى ما و آهنگ ناخوش ما به جاى اینکه به اسلام عزّت ببخشد و آبرو ببخشد، اسلام را دچار سرشکستگى خواهد کرد.خب حالا کیست آن کسى که باید نگذارد [این‌طور بشود]، و اسلام را تبیین کند، و آنجایى را که احتیاج به متصدّیان لایق و مؤمن و عارف و آشنا به رموز اسلامى است پُر کند، و مردم را ارشاد کند، و حکومت را نصیحت کند، و در راه‌هاى مشکل، مشکلات را با قدرت معنوى خودش هموار کند؟ جامعه‌ی روحانیّت. لذاست که حوزه‌هاى علمیّه نقش اوّل را دارند.» 🆔 @mahdi_pz
۸/۶ «موذن خوش‌صدا بوده‌ایم یا بدصدا؟» «دلائل نمره ضعیف جمهوری اسلامی در عدالت» 🔺رهبر حکیم انقلاب در بیانات منتشرشده در قسمت قبل، «استقرار عدالت اجتماعی» و «پیاده‌سازی احکام اسلام» را برای جمهوری اسلامی هدف‌گذاری کردند و فرمودند در صورتی که به این اهداف دست نیابیم مانند آن مؤذن بدصدا می‌شویم که اذانش مردم را از اسلام دور می‌کرد. ⁉️ با خواندن این بیانات چه حسی به شما دست داد؟ در این ۴۶ سال، جمهوری اسلامی موذن خوش صدا بوده است یا بدصدا؟ ❇️ صفر و صدی نباید دید. پاسخ، نسبی است. در آنچه مربوط به قسمت دوم این یادداشت است، انقلاب اسلامی خوش درخشیده و پرچمدار عزت اسلام و تشیع بوده. در آنچه مربوط به قسمت چهارم است، ایراد داشته و بعضا مؤذن بدصدا بوده. ⚠️ متاسفانه آنچه در آن عقب ماندگی داریم عدالت است. مقدار عدالت موجود، همیشه برای مردم محسوس است. چون در زندگی هر روز خود با تبعات آن دست و پنجه نرم می‌کنند. از این رو پیش و بیش از هر چیز دیگر معیار رضایت از حکومت است. 🔸 آذر امسال در سفر تبلیغی از یک روحانی پرکار و دلسوز پرسیدم چرا لباس روحانیت نمی‌پوشی؟ گفت چون مردم بد نگاه می‌کنند و در این نگاه بد، حق را با آنها می‌دانم. 🔹 البته دلیلش موجه نبود. اما بد نگاه کردنِ درصدِ زیادی از مردم به روحانیت یک واقعیت است. بخشی از این نگاه منفی مربوط به غیرمتدین‌هاست که از دین و نمادهایش بیزاری می‌جویند. چه جمهوری اسلامی باشد و چه نباشد. بخشی از این نگاه منفی هم برساختِ تهاجم فرهنگی و رسانه‌ای است. 🔺اما بخشی از این نگاه منفی، حق است. محصول ناکارآمدی نظام در استقرار عدالت و گره‌گشایی از معیشت مردم، و وجود تبعیض‌ و فساد در بسیاری از مجموعه‌های حاکمیتی است.حال دلیل نمره ضعیف نظام اسلامی در تحقق عدالت چیست؟ عوامل متعددی دارد: 1⃣ یکی همان تهاجم رسانه‌ای دشمن و ضعف رسانه‌ای جبهه انقلاب است. فقیر و کارتن‌خواب همه جای دنیا هست. آمریکا که اقتصاد اول دنیاست، حداقل ۴۰ میلیون گرسنه دارد. اما تصویر این گرسنه‌ها تصویر اولی نیست که از آمریکا در ذهن ما نقش بسته. رسالتِ بدخواهان انقلاب این است که صحنه‌‌های تلخ ایران را به عنوان تصویر اول از جمهوری اسلامی در اذهان مردم حک کنند. نظام اسلامی گام‌های بلندی در رفع فقر و استقرار عدالت برداشته که در مورد ششم این مطلب به برخی از آنها اشاره کردم. وضع امروز با همه سختی‌هایش با دوران پهلوی قابل مقایسه نیست. 2⃣ عامل مهم دیگر تغییر مستمر مدیران و تصمیم‌گیران در جمهوری اسلامی است‌. برگزاری سالی یک انتخابات از منظر مردم‌سالاری افتخار نظام است، اما این تغییرِ پی در پی مسئولان اجرایی، فرصت و هزینه زیادی را از کشور می‌گیرد. ‼️مدیر جدید، تا بیاید جایگاه و زیر مجموعه‌اش را بشناسد و جا بیفتد و بفهمد میخواهد چکار کند، نصف زمان مدیریتش رفته. نصف باقی را هم می‌کوشد هر چه مدیر قبلی رشته، پنبه کند. چون مدیر قبلی از خط فکری او نبوده...! 3⃣ عامل اصلی، امری است که در دو قسمت بعد، تبیین می‌شود. در قسمت بعد، بار دیگر سر سفره بیانات سکاندار حکیم انقلاب می‌نشینیم. 🆔 @mahdi_pz