eitaa logo
جامعه متعادل | مهدی تکلّو
1.6هزار دنبال‌کننده
853 عکس
98 ویدیو
17 فایل
دانشجوی دکتری جامعه‌شناسی سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی پژوهشگر مطالعات جنسیت و جامعه کانال‌ها و صفحات من⬇️ https://zil.ink/mimte
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از رویای امت
از اصحاب علوم انسانی اسلامی شنیده ایم که علوم دارای مبنا ، ارزش و اهداف هستند اما عموما گمان میکنیم که این مربوط به علوم انسانی است و الا در علوم تجربی و فنی یا به عبارتی تکنولوژی چنین مسائلی وجود ندارد و محصولات تکنولوژیک از یک قائده مشخص پیروی میکنند . اگر کمی به تصاویر بالا دقت کنید متوجه خواهید شد که یک محصول واحد میتواند با دو رویکرد ، ارزش و عقلانیت و هدف ساخته شود . یک طرف متور سیکلت اژ که مربوط به شوروی سابق است یک نظام کمونیست و کارگری و طرف دیگر متور سیکلت هارلی دیویدسون مربوط به امریکاست که در یک نظام سرمایه سالار و لیبرال طراحی و ساخته شده ، شاید در نگاه اول فکر کنیم که خب سلیقه ها متفاوته ، اما اگر خوب نگاه کنیم میفهمیم که اینگونه نیست ، بلکه دو انسان با دونگاه این محصولات را تولید کرده اند . اگر شما هم یادتان باشد سالها متور اژ محبوب ترین وسیله برای روستاییان و عشایر ایران بود. اما دومی را قشر مرفه جامعه استفاده میکند. به شکل ظاهری ان ها توجه کنید اولی ساده بی آلایش اما بسیار کاربردی و پر قدرت ، جای سرنشینان اضافی ، ترک بزرگ برای بار و ... . اما دومی ظاهری مهاجم و عصیان گر ، با فرمانی بالا اومده که به متور سوار احساس غرور میدهد ، بدون سرنشین اضافی که مروج زندگی فردگرایانه و (ایندیویژوئال) و ...است . هرکدام از اینها تکنولوژی حاصل از یک نوع تفکر است و البته مروج همان تفکر هم هست . یکی مروج ارزش های لیبرال ، از تبرج و تفاخر گرفته تا خودخواهی ، مصرف گرایی و ... یکی مروج ارزش های جامعه کارگری و سوسیال که کار برایش ارزش دارد و محصول تولید شده باید کارامدی بالا داشته باشد و میتواند تعاون را بیشتر تسهیل کند به واسته ویژگی هایی که دارد . وقتی تکنولوژی لیبرال و مارکسیست دارد ، حتما اسلامی و غیر اسلامی هم هست ، یعنی تکنولوژی که حامل ارزش ها و اهداف اسلامیست یا ... تکنولوژی خنثی نیست و از این دست مثال ها فراوان میشود زد . ✍️ مهدی اخلاقی ✅@roeyaomat
هدایت شده از بانو امین
✅جنسیت و تکنولوژی وقتی برخی ایدئولوژی را در تکنولوژی موثر می‌دانند، چطور جنسیت را در این دو موثر ندانیم؟ شاید فرضیه تاثیر جنسیت در ایدئولوژی، چالش‌برانگیز و بسیار لب مرزی باشد به لحاظ اثبات، اما تاثیر جنسیت بر تولید و آفریدن محصولات مادی یا همان تکنولوژی بدون چالش اثبات‌پذیر است. آیا نمی‌خواهید به موتور زنانه فکر کنیم؟ به دوچرخه زنانه؟ به ماشین زنانه؟ به موبایل و شبکه‌ اجتماعی زنانه؟ وقتی از موتور زنانه سخن می‌گوییم، فقط بنا نیست رنگ آن زنانه پسند شود و طراحی خارجی‌اش ظریف‌تر. بلکه بناست کل ساختار آن وسیله نقلیه اعم از وزن و شمایل و صندلی و کابین و سبد و... متناسب با فیزیک زن، روح زن، خُلقیات زنانه باشد‌. یعنی موتوری که متناسب با ظرافت زن، عفاف زن، مادری زن و ... باشد. ما در شهر خود هر روز زنانی را می‌بینیم که با سختی فراوان و به علت ناچاری فرزندان خود را صبح‌ها با دوچرخه به مدرسه می‌برند و در روزهای بارانی سراپا گِلی می‌شوند. زنانی را می‌بینیم که صبح‌ها با موتور فرزندشان را به مدرسه می‌برند و ظهر شوهرشان با همان موتور فرزند را برمی‌گرداند، نکند وقتی از طراحی موتور زنانه سخن می‌گوییم، نگران کیان خانواده و حریم عفت زنان بشوید!!!! واقعیت‌ها را ببینیم اتفاقا اگر زنان و خلاقیت‌های برآمده از نیاز زنان وارد ساحت ساخت زندگی اجتماعی و لوازم آن نشود، زن چنان در این ساختارهایی که متناسب با او نیست آسیب می‌بیند که حریم عفاف و کیان خانواده به مراتب بیشتر آسیب می‌بیند، کما اینکه دیده است. در این شرایط حفظ زنانگی به مثابه حفظ دین در آخر الزمان سخت خواهد بود. @Safoora_AminJavaheri
هدایت شده از عصر زنان
♦️ چرا باید بر استقلال زن پافشاری کنیم؟ ✍🏼| آقای مهدی تکلو ▪️یکی از شاخصه‌های اصلی و ارکان هویت زن در نگاه انقلاب اسلامی، استقلال هویتی است. تصویر زن در آینه‌ی انقلاب اسلامی زنی است که به لحاظ هویتی مستقل است و بر استقلال خود پافشاری می‌کند. از سوی دیگر، جهان پیرامونی این زن در این منطق استقلال او را به رسمیت می‌شناسد. استقلال به معنای این است که زن به‌عنوان یک انسان کامل و کافی در نظر گرفته شود که صاحب اراده و اختیار است و بر سرنوشت خویش مشرف و مسلط است. به دیگر بیان، اصرار بر استقلال انسانی و هویتی موجب فاصله‌گذاری و حصارچینی در برابر تمام نیروهایی فردی، اجتماعی و تاریخی است که تمایل دارند به دلایل بر سرنوشت و هویت افراد حاکم و چیره شوند. حفظ استقلال سبب ایجاد روحیه‌ی مقاومت و خودبودگی در زن می‌شود. ▪️از منظری الهیات‌نگر، استقلال جوهره‌ی مخلوقیت انسان است و بدون آن ظرفیت‌ها و قابلیت‌های انسانی، جنسیتی و فردی در خدمت عبودیت غیر خداوند سبحان قرار می‌گیرد؛ لذا زن مستقل زنی است که بر اراده‌مندی خویش پافشاری می‌کند و نیروی خود را خرج دیگری‌هایش نمی‌کند. به همین سبب زن انقلاب اسلامی مبارز است، چرا که همواره جریانات و نیروهایی هستند که درصدد معناکردن و مصادره نمودن او باشند. به همین نسبت زن انقلاب اسلامی عزتمند و صاحب کبریا و عظمت است. ما از چنین زنی که بر شرافت و کرامت خود هم در سطح انسانی و هم در سطح جنسیتی توقف و تحفظ داشته، طبعاً و منطقاً انتظار عفت، حیا و حریم است. ▪️استقلال انسانی زن موجب می‌شود که او انگاره‌های تحمیلی و تصاویر هژمونیک از خود را خارج از اراده و انتخاب نپذیرد و چه‌بسا او خود به برساخت و بازتعریف هویت و معنای زن و جهان پیرامونی آن مبادرت ورزد. پس از سویی دیگر استقلال انسانی زن، موجب شکوفایی جنسیتی زن می‌شود؛ چرا که زن به نحو طبیعی زن است و کوتاه‌کردن دست سیطره‌جویان که زن را به صورت‌ها و سیرت‌های متنوعی می‌بیند سبب می‌گردد تا این سطح از قابلیت‌های او بیش‌ازپیش بالفعل شود. زنانی که استقلالشان را وانهند و جامعه‌ای که با استقلال زنان غیرتمندانه و با حساسیت مواجهه نکند، حاصلی جز زنانی که یا جنسیتشان عامل ضعف و ثانوی‌بودگی آنان می‌شود یا زنانی که تلاش می‌شود عنصر جنسیت در آن‌ها انکار شده و تکراری ناقص از مردانگی بیافرینند و یا زنانی که حتی به وجوه تنانه و جنسی تقلیل می‌یابند ندارد. پس استقلال زن،‌ نخست میان او و هویت، مسیر و جهان معنایی مردانه فاصله و حجاب می‌گذارد، سپس تمایزات او را به‌طور جدی با زن در الگوی غربی و شرقی مشخص می‌کند و از او تصویری واقعاً «نه شرقی و نه غربی» برمی‌سازد و دست آخر میان او و تمدن‌ها و جوامع استیلایی و بازاری مغایرت‌سازی کرده و پیشنهاد خلق و معماری تاریخی جدید را (در همراهی مرد انقلاب اسلامی) پیش‌روی او می‌گذارد. 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
«به نظر می رسد این چنین نقش تاریخی برای زن در جهان بی سابقه است... و به همین جهت ایجاب می کند که تحقیق کنیم چه عواملی موجب گشت که زن بار دیگر ـ علاوه بر صدر اسلام ـ در صحنه تاریخ ظاهر شود و تاریخ را از «مذکر» بودن محض خارج کند و آن را «مؤنث» (مذکر ـ مؤنث) نماید.» (استاد مطهری، آینده انقلاب اسلامی ، ص ۲۲۴) @Mahdi_Takallou
محمد عربی (ص) تنها منجی دختران نبود، بلکه به یک معنا، او منجی و تنظیم‌گر «حرکت و هندسه‌ی رابطه‌ی زنان و مردان» بود. فعل نبی را با الهیات و ساحت ملکوتی‌اش باید فهمید. در روایت سکولار که در آن الهیات اقدامات غایب است، می‌شود قهرمانان واقعی یا ساختگی دیگری را هم در کنار رسول مکرم (ص) قرار داد. مساله اینجاست؛ حرکت تاریخی انسان بی‌بهره از دو نیروی زنانه و مردانه - چنانچه در شرق و غرب می‌بینیم - به‌نحو هم‌تراز به انجماد و انحراف می‌گراید. محمد عربی (ص) تنها زنان و دختران را نجات نداد، بلکه نهضت و بعثت او نجات تاریخ از مذکرشدگی بود. در مذکرشدگی جامعه و تاریخ، سخت‌افزار و واقعیت اجتماعی و تاریخی دیگر قابلیت نصب و درون‌ریزی «نرم‌افزار توحید» را ندارد. پس به یک اعتبار، می‌توانیم یک پروژه‌ی اصلی جریان ولایت را، ساخت نظام سعادت انسان با احیای جایگاه حقیقی زن و به‌رسمیت‌شناختن انسان مونث بدانیم. لذا از این منظر رابطه‌ی ضروری و مستقیم ِاحیای دین و احیای جایگاه زنان نسبتی ویژه است که می‌توان این خط را به لحاظ تاریخی هم دنبال نمود. رسول اکرم (ص): «کلما ازداد العبد ایمانا ازداد حبا للنسآء» هر چه ایمان بنده زیاد شود، محبت وی به زن ها نیز زیاد می شود. بحار الانوار، ج 103، ص 228. «اگر نگاه کاوشگر انسان بخواهد نقش زن را با نقش‌های دیگر مقایسه کند، خواهد دید که نقش این نیم، حساس‌ترین، ظریف‌ترین، ماندگارترین و مؤثرترین نقش‌ها در حرکت تاریخ انسان و در سیر بشریت به‌سوی کمال است.» (84/5/5) «اگر زنان در حرکت اجتماعی یک ملتی حضور نداشته باشند، آن حرکت به جائی نخواهد رسید، موفق نخواهد شد.» (91/04/21) @Mahdi_Takallou
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸 .... مهمترین و بارزترین خصلت او این بود که عظمت انقلاب اسلامی را درک کرده بود. انقلاب اسلامی همه وجودش را تسخیر کرده بود. ریشه‌های انقلاب را یافته بود و همه آنها را جدی می‌گرفت. دانش‌های حوزوی را از ریشه‌های قطعی انقلاب یافته بود و با جدیتی مثال زدنی هر محفل علمی وزینی می‌یافت خود را به آن می‌رساند تا از تراث معرفتی اسلامی چیز بیشتر و سنگین‌تری بیاموزد. باز هم شیرین‌ترین گفتگوها برای او گفتگوی عالمانه درباره گذشته، حال و آینده انقلاب بود... . ▪️بخشی از پیام حجت الاسلام و المسلمین استاد محمدرضا فلاح شیروانی —---— ◼️ سید مصطفی مدرس مصلی 🔗@seyyedmodarresi
هدایت شده از هیأت زوارالزهراء(س)
💠 فراخوان جذب خادم و نیروی متخصص 🔻هیات زوار الزهرا سلام الله علیها برای امور تربیتی و موسسات فرهنگی و هنری خود اقدام به جذب نیروی متخصص می کند 🔻برای اطلاع از فعالیت های هیات به آدرس www.zovvar.com 🔻برای ثبت نام به آدرس zovvar.com/heyat/jahad مراجعه نمائید 💠 @zovvaralzahra
1722162947_-1468448448.mp3
2.02M
💠‌ قیام لله 💡این چراغان‌ها باید برای لله باشد... برای از ریشه‌کن کردن باشد. صِرف چراغان فایده‌ای که باید برای اسلام داشته باشد، ندارد. 🎙امام خمینی(رحمه‌الله‌علیه)
نگاه حضرت امام (ره) به مناسبت‌ها و اعیاد نگاهی ویژه است. به عنوان نمونه سخنرانی‌های او را در روز «زن» و «نیمه‌ی شعبان کنار هم بگذارید و مقایسه کنید. این دو مناسبت از نگاه امام اعتباری و تقویمی نیستند بلکه نوعی حقیقت سلوکی هستند که انسان باید به آنها تشرف پیدا کند. تعبیر ایشان «داخل شدن» در روز و مناسبت است. امام جان‌مایه‌ی این ایام را در بستر حرکت سلوکی و کمالی و با‌ کلیدواژه‌ی «قیام» روایت می‌کنند؛ می‌گویند گرامی داشتن این روزها به معنای این است که قیام کنی وگرنه «تو داخل در این روز» نیستی. مثلاً در روز زن میگویند اگر چنانچه زن مانند صدیقه ی طاهره (س) عزم جهاد نکرده نباشد هنوز داخل در روز زن نشده است. خب این زاویه دید به کلی با نگاه تقویمی و فانتزی موجود متفاوت است. اعياد ما خیلی غیرسیاسی، غیرحرکتی و راکد گرامی داشته می‌شود. @Mahdi_Takallou
عجب توییت ترسناکی! چقدر چگالی این توییت در نشانه‌های دلهره‌آور بالاست! قرار است در تابستانی که می‌آید چند درگیری مردمی داشته باشیم؟! «مانور، جان‌برکف، مدافعان انقلاب، اقدام، آشوب، نماینده مجلس، عضو کمیسیون امنیت، مسوولین حمایت» @Mahdi_Takallou
هدایت شده از حدیثِ نفس|زینب تاجیک
💠بررسی رهاورد از منظر با سنجه‌ی مبانی 💢مجله نگرة «جنسیت‌پذیری اخلاق» از مسائل چالش‌برانگیزی است که از اواخر قرن هجدهم و با اوج‌گیری فعالیت‌های فمینیست‌ها، در حلقه‌های فکری باورمندان به این جریان مطرح شد. فمینیست‌ها در موضع‌گیری برابر این انگاره، به دو دسته تقسیم شدند؛ گروهی با ادعای برابری کامل زن و مرد، هرگونه تفاوت میان ایشان را انکار کرده و دسته‌ای با سراب‌پنداشتن آرمان جنسیت واحد، انگشت تأکید بر برتری جنس زن نهادند. گرچه پرسش از جنسیت‌پذیریِ اخلاق، در سنت اسلامی، سابقه‌ای ندارد، اما با توجه به مطالعات دقیق و موشکافانه‌ای که اندیشمندان مسلمان (به طور خاص فیسلوفان) پیرامون مسأله نفس داشته‌اند، می‌توان از دل مبانی و مباحثی که طرح کرده‌اند، پاسخی سلبی یا ایجابی به این پرسش داد. به همین منظور در این نوشتار، با تکیه بر مبانی حکمت صدرایی، به استنطاق این مکتب در پاسخ به «جنسیت‌پذیری اخلاق» مبادرت ورزیده‌ایم و ضمن نمایاندن نقص فمینیست‌ها در بی‌التفاتی به مبانی انسان‌شناختی و نفس شناختی مسأله، به مقایسة تطبیقی میان پاسخ برآمده از مبانی صدرایی با انگاشته‌های فمینیست‌های اخلاق‌گرا پرداخته‌ایم و به این نتیجه رهنمون گشته‌ایم که دیدگاه جنسیت‌پذیری نفس به صواب نزدیک‌تر است. البته این به معنای نادیده‌انگاری تفاوت هنجارهای اخلاقی میان مرد و زن نیست. روش ما در این پژوهش، توصیفی_تحلیلی است. لینک دانلود مقاله👇 🌐 http://novin.isca.ac.ir/article_73844.html @zeinab_tajik
هدایت شده از حدیثِ نفس|زینب تاجیک
"کودک و آرمان‌شهر" ✍مریم منصوری شام‌گاه نیمه‌ی شعبان، شبکه پویا، یکی از جذاب‌ترین انیمیشین‌های متاخر شرکت والت‌دیزنی را پخش می‌کرد. Zootopia یا شهر وحش، نام پویانمایی شدیدا جذابی بود که نه بچه‌ها، بلکه والدین را هم میخکوب می‌کرد. دخترک خرگوش روستایی برای تحقق آرزویش که پلیس‌شدن شهر بود، به آن‌جا مهاجرت کرد. او که ابتدا از جانب اطرافیان طرد شده بود، با کمک گرفتن از یک روباه نر، به دنبال یک پرونده‌ی مشکوک، تلاش می‌کرد تا توانمندی خود را به رئیس پلیس اثبات نماید. ۷۵درصد داستان، بدون هیچ قضاوت و هنجاری، صرفا به توصیف کاملا خیره‌کننده ی این وضعیت رقم خورد. اما در باقی داستان، که اوج داستان نیز بود، تمام تلاش داستان‌نویس بر این موضوع شد تا ثابت کند حتی در مورد حیوانات نیز هیچ امر تکوینی و ثابتی در خلقت این موجودات رقم نخورده و هرگونه تصور ثابت، مثلا در نظر گرفتن توحش برای حیوانات وحشی، 《احمقانه، غیرمسئولانه و کوته‌بینانه》 است و «زن»، محور و مدار این شهر است. زوتوپیا، شهر حیوانی آرمانی است که «طبیعت»، آن هم در سیال‌ترین و متکثرترین حالتش، هر نوع ثباتِ نه روحمندِ مبتنی بر فضیلت را، بلکه ثباتِ بدنمند را نیز نفی می‌کند. به عبارتی، حتی زیست‌شناسی به یک "گفتمان زمانمند" تقلیل می‌یابد که صرفا، به دلیل اجماع عده‌ای یک سری داده‌ها موضوعیت یافته‌اند و ممکن است بعد از گذر زمان، داده‌های متفاوت و بلکه متناقضی عیان شوند. وقتی دخترم لحظه‌ای چشمش را از صفحه‌ی تلویزیون شبکه‌ی پویا برنمی‌چید، یک نگاهم خیره به او و یک نگاهم خیره به تلویزیونی بود که در گوشه‌اش مدام "یامهدی" به چشم میخورد. روزی که بناست از جامعه‌ای سخن بگوییم که در آن، خَلق و خُلق به وحدت می‌رسد و تکوین و تشریع و تقنین همسو می‌شود، جامعه‌ای جلوی چشمان او ترسیم می‌شد که نه تنها اصل بر حیوانیت است و هر آرمان شهر انسانی، با جایگزینی زوتوپیا با اتوپیا نفی می‌شود، بلکه خبری هم از نظام احسن نیست، خبری از طبیعت و بدنی که اگر او را بر هم بزنی او با تو مکر می‌کند، هستی‌ات را بر باد می‌دهد و امکان زندگی را از تو سلب می‌کند نیست، و نه تنها خیر و فضیلتی فراتر از امر بدنی و زیستی یافت نمی شود، بلکه امر بدنی و زیستی هم کاملا در فضایی برآمده از سیالیت و بی‌ثباتی، روز به روز امکان تغییر می‌یابد. با خود فکر می کردم آیا به این دختر، می‌توان از «مناسبات بدنمند در چارچوب» سخن گفت؟ آیا اساسا جز "بدنِ در لحظه‌" ی او، چارچوبی برایش متصور خواهد بود؟ و دختران، در این تصویر زوتوپیایی، منجی اند... ای کاش قدری بیشتر فلسفه می‌دانستیم تا قدری بر این انبوه تناقضات فائق می‌آمدیم... @azmanegasht
هدایت شده از بانو امین
زنان اینستاگرامر در پی خوانشی انتقادی از بازنمایی زندگی روزمره خانوادگی زنان متاهل است. این سبک از کتاب‌های حوزه اجتماعی را سبک "پدیده‌های نوظهور" می‌نامم که اصل تلاش مولف برای پیدا کردن پدیده‌‌ای نوظهور و ثبت داده‌هاش میشه، چه بسا بدون جهت‌گیری نظری. اما، پژوهشگر اجتماعی حوزه زنان باید بدونه در مواجهه با این سبک از کتاب‌ها، داده‌های پدیده نوظهور کمکی به فهم مسائل زنان نمی‌کنه؛ چون در دنیای تحولات سریع، پدیده‌های نوظهور پرشمارند و صرف مطالعه داده‌ها بدون پایگاه پاردایمیک از "فهم" عمیق و تحلیل‌های کلان مسائل این حوزه درمانده میشه. روش مطالعه آثار متعلق به سبک "پدیده‌های نوظهور" در حوزه زنان: 1⃣ در گام اول یافتن زاویه دید مولف به زن و مقوله کلان‌تر جنسیت هست 2⃣ در گام دوم یافتن حرف ایجابی مولف پیرامون آن پدیده نوظهور 3⃣ خارج از این دو گام هم اگر نکته بدیعی داشت حتما ثبت کنید که از دست نره. مثال این روش در کتاب حاضر👇 1⃣ گام اول: هویت زنانه و زنانگی آمیخته با زندگی خانوادگی بازنمایی شده، حتی گاهی زنانگی با خانوادگی مترادف گرفته شده. یعنی نویسنده بازنمایی زن متاهل ایرانی را صرفا از بستر بازنمایی زندگی خانوادگی او قرائت کرده و این زاویه دید تحلیل خاص خود را دارد. 2⃣ گام دوم: اینستاگرامر بودن به مثابه کنشی اجتماعی با سایر کنش‌های پراکنده و متنوع زنان هم‌آهنگ و قابل جمع است و برای همین زنان در آن موفق شده‌اند، در واقع گویا نویسنده ایده جمع بین نقش‌ها را در کنش اینستاگرامری محقق شده دیده است. 3⃣ نکته بدیع: تصویر مرد ایدئال هم از منظر این زنان بررسی شده است. @Safoora_AminJavaheri
جنسیت چیز مزخرفی است بیائید قبول کنیم مردها انسان‌های بهتری هستند. بیائید قبول کنیم مرد بودن به‌صرفه‌تر است. مردها اصلاً انسان‌های موفق‌تری هستند. آن‌ها توانسته‌اند تمام ساختارهای مورد نیاز بشر را بسازند؛ از شهر، تکنولوژی، سیاست، اقتصاد، سینما و چه. زن‌ها چه کردند؟ هیچ! فقط زاییده‌اند و قورمه‌سبزی بارگذاشته‌اند. اما مردها در همه‌چیز بهترینند. من وقتی نوجوان بودم امید داشتم زن‌ها لااقل در آشپزی و خیاطی دست بالا را داشته باشند اما دیدم اتفاقاً بهترین آشپزها و خیاطها مرد هستند. اصلاً به نظرم جنسیت چیز مزخرفی است. زن بودن واقعا مزیتی ندارد. باید دست از زن‌بودن برداشت. اینقدر نگوییم زن و مرد. بگوییم انسان!! باور کنید چرخ‌دهنده‌‌های‌ مذکر در این سیستم خیلی بهتر کار می‌کند. اصلاً انسان یعنی مرد و مرد یعنی انسان. من هم حرف عجیبی نمی‌زنم. اینها تماماً در ناخودآگاه ماست، چرا با آن مبارزه کنیم و بجنگیم؟ غیر از این است که زن‌ها وقتی زنانگی می‌‌کنند دارند جلوی پیشرفت بشریت را می‌گیرند؟ نه. اصلا زن بودن یعنی دست‌وپاگیر بودن. زنها دستاوردی ندارند. زن‌ها مزیتی ندارند. اصلاً زنها زن شدند فقط برای این که تولید مثل کنند. به جز این اگر می‌خواهند به‌درد بخورند باید تا حد ممکن شبیه مردها بشوند. عزیزانم این جنسیت چیز مزخرفی است. این زوجیت در نظام خلقت چیز مزخرفی است. باید تمام دختران ما تابع الگوهای مردانه باشند. به درستی امروز دیگر زن شهید و قهرمان زن اصلا به چشم نمی‌آید. به‌درستی ابراهیم هادی‌ها از فاطمه اسدی‌ها جذاب‌ترند؛ چون کلا مرد بودن چیز باحال‌تر و هیجان‌انگیزتری است. طبیعی است که طاهره سجادی‌ها مهجور بمانند. این فراجنسیت‌گراهای ساده‌لوحِ تحت‌تأثیر ادبیات فمینیستی هم چندان پرت‌و‌پلا نمی‌گویند. این جنسیت فقط در تولید مثل و اینها موضوعیت دارد؛ غیر از آن یا یک خلقت است یا دروغ سیزده. به انسان بگوییم مرد قال قضیه را بکنیم. والسلام. @Mahdi_Takallou
یا لطیف 🦋به رسم پروانگان 🔸شاید باورش سخت باشد ،در خانواده ای زندگی کنی که برای حجاب داشتنت مجبور باشی دو هفته مدرسه رفتن را تعطیل کنی و پدرت رو راضی کنی که حجاب تو را بپذیرد ♥️ ♦️شهیده زهره بنیانیان 🔻پدر که فعالیت های سیاسیش را دید ،تصمیم گرفت او را به آلمان بفرستد تا دین و مذهب و سیاست از سرش بیفتد ،زهره به آلمان رفت و در همان جا ازدواج کرد ،اما این زندگی روح آزادی خواه زهره را آزار میداد او دنبال پروانه شدن بود ،تصمیمش را گرفت با اجازه علما از همسرش جدا شد و با کمک دوستانش به لبنان رفت .بعد از گذراندن دوره های نظامی و همکاری با مبارزان فلسطینی ،به ایران باز گشت و فعالیت های سیاسی خود را ادامه داد ،توسط ساواک شناسایی و دستگیر شد اما به دلیل زیرکی که داشت ،ساواک مجبور شد به خاطر نداشتن مدرک او را آزاد کند. 🔸در همین مسیر مبارزه با یکی از همرزمان همراه و هم خط خود ازدواج کرد و مصمم تر به راه خود ادامه داد تا در اردیبهشت ۵۸ به دست گروهک منافقین به فیض عظیم شهادت رسید و به پروانگان پیوست 🦋 ☘eitaa.com/Revayat_zananmojahed
هدایت شده از محسن قنبریان
🔹 افکار عمومی! • سخنرانی اول فروردین رهبر انقلاب اسلامی جزء سخنرانی های کلیدی و مهم سالانه ایشان است. امسال یک در آن پرتکرار و دارای وزن ویژه بود: ! - "مسائل اساسی باید با افکار عمومی مطرح بشود" - "جوانهای صاحب فکر درباره مسائل مهمی که با افکار عمومی مطرح می شود، فعال می شوند و آن را به نصاب لازم می رسانند" - "اگر افکار عمومی استقبال نکند از یک فکر، این فکر به عمل و تحقق نمی رسد؛ صرفاً یک امواجی در فضا خواهد بود، یک چیزی انسان می گوید، بعد هم فراموش می شود؛ یا چند سطر بر روی کاغذ!" - "برای اینکه خواسته ها و مطالبات بزرگ تحقق پیدا بکند، باید با مردم، با صاحبان فکر با افکار عمومی مردم مطرح بشود". - "مایلم افکار عمومی این مطالب را مورد توجه قرار بدهد، در افکار عمومی تصویب بشود و منتشر بشود". - "باید اینها [حوادث و مشکلات و ضربات دشمن] را با مردم در میان بگذاریم، مردم باید بدانند". ✔️ توجه به افکار عمومی، پیشفرض و لوازم خاص خود را می طلبد: - پیشفرض اش مفتون بودن مردم، باز کردن گره ذهنی یا رفع ابهام و درآوردن جوانان از فتنه رسانه ها نیست؛ بلکه "به نصاب رساندن اندیشه های نو با فعال شدن جوانهای صاحبان فکر است"! - یک مونولوگ و از سنخ اسمع افهم نیست؛ "جای تصویب مطالب مهم است"؛ پس لاجرم یک جریان یکسویه نیست؛ رد و ابرام و مباحثه در آن جدی است! - "جای طرح مسائل اساسی و حوادث مهم کشور است"؛ لذا گزینشی نیست که هر مساله صلاح دیده شد، از باب تبیین برای جامعه بیان شود و هرکدام به صلاح دیده نشد، سربسته بماند یا در محفل های محدود تصمیم گیری شود! - "بدون طرح شدن مسائل اساسی و تصویب و انتشار در افکار عمومی، ایده ها و افکار نو، امواجی در فضا و سطوری بر کاغذ می مانند"! ❗️کاش درصدی از فعالیت هم برای این مفهوم مبارک و لوازم و امتدادهای آن مصرف شود. محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
هدایت شده از ایکسونامی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴بانوی پولادین بوسه قاسمیان بر چادر بانوی جهادگر 🔻خانم سبزیان، بانوی شیرازی ای که یک تنه 60 نفر را حافظ قرآن کرده اونم در شهرستان دلگان واقع در استان سیستان و بلوچستان 🚸 جنس اول| رسانه زنان و خانواده https://eitaa.com/joinchat/1736638675C96dbe5b0e6
هدایت شده از علیرضا پناهیان
🔸 هر نوع دین‌داری سطحی و ظاهربینانه، نوعی بت‌پرستی است 📌علیرضا‌ پناهیان در برنامه سحرگاهی سیما(۴): 🔘 گاهی چسبیدن به ظاهرِ یک حکم اخلاقی هم نوعی بت‌پرستی است 🔘 سامری‌های امت پیامبر(ص) معمولاً آدم‌های اخلاقی‌ هستند؛ مثل حسن بصری 🔘 جریان بت‌پرستی که در قرآن آمده، در واقع نحوۀ غلط پرستش خداوند است 🔘 بعضی‌ها مثل بنی‌اسرائیل می‌خواهند در نحوۀ دین‌داری و پرستش خدا دخالت کنند 🔘 چه گرایش‌هایی در انسان‌ها موجب تحریف دین می‌شود؟ 👈 ادامۀ متن را در @Panahian_text ببینید 📢 صوت(۲۲ دقیقه): @Panahian_mp3 🚩 برنامه «ماه من» سحرهای ماه رمضان با حضور علیرضا پناهیان از شبکه سه سیما پخش می‌شود @Panahian_ir
هدایت شده از 💯 جنایات غرب
🇮🇹🇫🇷🔞 جهاد نکاحِ داعش یا ماداماتوی ایتالیا و فرانسه 🔻غرب همواره با مطرح کردن جنایات داعش خصوصا مسأله جهاد نکاح و به کنیزی بردن زنان به تحقیر اسلام پرداخته است. 🔻کانال جنایات غرب قصد دارد پرده از جنایت ایتالیا و فرانسه تحت عنوان «» یا بردارد. 🔻"جیووانا ترنتو" نویسنده ایتالیایی می‌نویسد: در طول اشغال شاخ آفریقا توسط ایتالیا، برای سربازان ایتالیایی نسبتاً معمول بود که دختران سیاهپوست محلی را به عنوان بکار بگیرند، عملی که به نام " ماداماتو " (از کلمه " ماداما " یا معشوقه) شناخته می شود، که مقامات ایتالیایی آن را قانونی می‌دانستند و آن را "نکاح استعماری" می‌خواندند و حتی توسط دولت ایتالیا تشویق می‌شد، همانطور که در در دوره استعماری آن اتفاق افتاد. 🔻کارت پستالهای فراوانی وجود داشت که زیبایی‌های زنان سیاه برهنه را به تصویر می‌کشیدند. تبلیغات دولت ایتالیا به ویژه سعی داشت شاخ آفریقا را سرزمینی پر از امکانات و همچنین پر از زنان زیبا و در دسترس به تصویر بکشد. 🔻همچنین در اریتره و اتیوپی، زن ابتدا اغلب توسط مرد ایتالیایی به عنوان خانه‌دار به کار گرفته می‌شد و سپس برده جنسی می‌شد. 💠"ماداماتو و نکاح استعماری در اتیوپی"| جووانا ترنتو - 🌐https://www.academia.edu/8584111/Madamato_and_Colonial_Concubinage_in_Ethiopia_A_Comparative_Perspective 😔متاسفانه عکس‌ها آنچنان شرم‌آور بود که از انتشار آن معذوریم. کافیست سرچ کنید "madamato" 🔴 چهره واقعی مدعیان حقوق بشر در کانال جنایات غرب 💯 https://eitaa.com/joinchat/1781727232C57b3ed8c49
در استوری‌ها سه پرسش از «نرم‌افزار و گفتمان حجاب» مطرح کردم. در سؤال اول پرسیدم «آیا ایده‌ی حجاب در ایران شکست خورده است؟» در سؤال دوم پرسیدم «منفعت و مزیت حجاب برای خود زن چیست؟» و در سؤال سوم پرسش «تابه‌حال شده وقتی به حجاب فکر می‌کنید و راجع به آن می‌خوانید و می‌شنوید، ترجیح داده باشید مرد باشید؟» را مطرح کردم. البته سؤالات متعددی افزون بر این‌ها می‌توان طرح کرد که من از برخی صرف‌نظر کردم و برخی را در آینده به‌پیش می‌کشم. اما غرض چیست؟ در سه صفحه توضیحات بحث را عرض کردم و در هفت صفحه پاسخ‌های مخاطبان را به سوال دوم. +++ تکمیلی: پاسخ سوال اول 54درصد مثبت بود تکمیلی: پاسخ سوال سوم تقریبا تعداد بله‌ها و خیرها برابر بود!!!! تمرینی: اگر همین رویه و سوالات را برای مقوله «جمعیت و فرزندآوری» طی کنیم، آیا نوع نتایج تغییری می‌کند؟ @Mahdi_Takallou