eitaa logo
کشکول|محسن مهدیان
3.7هزار دنبال‌کننده
413 عکس
137 ویدیو
3 فایل
روزنامه‌نگار. ارتباط با ادمین @mohsen_mahdian
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻تفاوت رجزهای ما و آنها 1⃣یکم. به تفاوت رجزخوانی امیرالمومنین با مرحب یهودی توجه کردید؟ در گذشته جنگاوران برای به رخ کشیدن قدرت خود رجز می خواندند؛ نوعی جنگ روانی برای تضعیف روحیه حریف. اما میان این رجزها تفاوت ها بود. گوشه ای از رجز مرحب چنین است: من از مردمی هستم که زنان زیبارو و خوش پوش ما را زاییده اند. لباس ما گل دار و چادر ما، برد یمنی است. و پاسخ رجزگونه امیرالمومنین: من کسی هستم که مادرم نام مرا «حیدر» گذاشته است. من شیر بیشه شجاعت و شیر تیراندازم. یکی رجزش برپایه امر موهوم است و دیگری بر پایه حقیقت عیان در عالم. نمونه دیگر این رجزها در جنگ احد است. مشرکان قریش به سرپرستی مادر معاویه تعدادی از زنان آواز خوان را آوردند تا دف بزنند و شعر بخوانند و سپاهیان را اغوا کنند. در مقابل امام صادق می فرماید رجز مسلمین در بدر و احد "یانصرالله اقترب" بود. رجز امام حسین در کربلا "یامحمد" بود و رجز امیرالمومنین در جمل "یامنصور امت". این رجزها را بگذارید کنار جنگ روانی دشمن در جنگ احد که شایعه شهادت پیامبر را سرزبان ها انداخت. یا بگذارید کنار قرآن سر نیزه کردن عمروعاص. تفاوت ایندو جنگ روانی چیست؟ هردو مشحون از احساسات و هیجان است. اما یکی در خدمت رشد جهل و ناآگاهی و دیگری تذکر حقیقت و رشد آگاهی. این مهمترین تفاوت جنگ رسانه ای حق و باطل در تاریخ است. 2⃣دوم. حالا به این روزهای جنگ روانی میان ما و رژیم منحوس صهیونیستی توجه کنید. از یک سو تهدید پوچ و مضحک برای حمله به ایران. از یک سوی تحقیر توان و قدرت مجاهدین. از یک سو سانسور واقعیت هایی مثل طوفان الاقصی. از یک سو شایعه پراکنی مثل جاسوس بودن فلان فرمانده حماس یا شهادت قاآنی و از همه مهمتر کودک کشی برای وحشت افزایی و قدرت نمایی ... اما این سوی میدان رجزهایی که برپایه واقعیت های میدان است. برپایه توجه دادن به حقایق است. برپایه تهییج و زنده کردن روحیه ظلم ستیزی در عالم است. برپایه ذکر است و برپایه سردست گرفتن انسانیت است. ابتدا وعده صادق دو با آن صلابت و هیبت نظامی. پس از آن نماز نصر رهبرانقلاب با آن جلال داهیانه. پیشتر مانور قدرت در سفرهای رئیس جمهور و وزیرامور خارجه. و حالا سفر پرشکوه و نصرآور رئیس مجلس به لبنان. 🔻این دو میدان بهترین جلوه از تفاوت های جنگ روانی میان حق و باطل است.یکی جهل افزا و یکی ایمان افزاست. و بیچاره و بینوا آن دنیایی که هنوز در میان ایندو رجز، حیران و واله است. همشهری @mahdian_mohsen
❤️هدیه زنانه به مقاومت 🔻روایت چند شب پیش یکی از اقوام چنین بود: در هیات هفتگی اعلام کردیم که برای جبهه مقاومت می خواهیم کمک مالی جمع کنیم. هرکس همراه است بسم الله. و ادامه ماجرا در عکس های تلفن همراهش بود؛ تصاویری از طلاهای چیده شده روی پارچه ی سبز. از سکه و انگشتر و پلاک ساده تا چند دست سرویس زینتی و جواهرات. زیباتر این بود که این طلاها را در گروه دیگری به مزایده گذاشتند و مردم آنها را به چند برابر قیمت خریداری کردند تا پول بیشتری برای مقاومت جمع شود. 🔻 این روزها اخبار چشمنواز از همدلی طلائی زنان در گوشه و نقاط کشور دست به دست می شود. کمک کردن مردم به مظلومین و مجاهدین عالم سابقه دار است و امر جدیدی نیست اما این هدیه زنانه رنگ دیگری دارد. 🔻این ایثار طلائی را دقیقتر ببینیم: 1⃣1/ همدلی طلائی تنها کمک مالی نیست؛ آنها از زینت خود گذشتند. زینت جزئی از زندگی و هویت و اسباب زیبایی انهاست. ارزش این هبه زنانه را نباید تنها در کمک مادی خلاصه کرد. 2⃣2/ این گذشت مادی حتی فراتر از ارزش زیبایی و زینتی است. طلا در جامعه ما نقش سرمایه و ذخیره زندگی را بازی می کند. از پس انداز و اندوخته زندگی شان گذشتند. ذخایری که احتمالا برای جهیزه و یا خرید مسکن و یا حتی روزهای مبادای زندگی محسوب می شود. 3⃣3/اما از این مهمتر بلوغ سیاسی و معنوی این مردم است. یک وقت دغدغه نفع فردی داریم و هدیه می کنیم. یک وقت به بهانه نفع جمعی یک کشور گذشت می کنیم. اما یک وقت از مرزها عبور کرده و برای ماموریت الهی یک امت ایثار می کنیم. این آگاهی انقلابی زنان ماست. 4⃣4/و این همه را بگذارید کنار لبیک به حکم رهبرانقلاب که هرکس هرجا هرچه در توان دارد برای مجاهدین مقاومت به میدان بیاورد. این هبه طلائی هم ایثار است و هم لبیک به حکم شرعی ولی زمان. ❤️روح امام شاد... درباره تلاش و ایثار زنان در پشت جبهه در تعابیری آسمانی و طوفانی و دلانگیز می گفت اینها هدیه الهی است. باید قدر این نعمت را بدانیم. می فرمود باید به آنها اقتدا کنیم. ما باید از اینها اخلاق اسلامی و ایمان و یاد خدا را یاد بگیریم.... همشهری @mahdian_mohsen
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اینا سوتی نیست... تفاوت سیاست فرهنگی رهبری با دیگران در همین ویدئوی کوتاهست. فاصله "دستگیری" تا "مچگیری". فرق است بین اشکال گرفتن برای رشد و اشکال گرفتن برای حذف. @mahdian_mohsen
خادم حرم امام رضا میگفت دختر نوجوان لبنانی را اوردیم غبارروبی حرم. گفت سالها بود آرزو داشتم حرم امام رضا را ببینم. حالا هم که آمدم چشمم نمی بیند. آمده بود مشهد، درمان. بخاطر جنایت پیجرها چشم هایش را تخلیه کرده بودند. این خبرها و عکس ها برای مان عادی نمیشود.همه اش بغض و خشم انتقام میشود @mahdian_mohsen
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻هزار بار این فیلم را ببینید سیر نمی شوید ببینید و ازین شیر دشمن شکن احساس قدرت کنید چوب دستی را انداخت که بگوید امید و زندگی بگوید تا نفس اخر می جنگم چوبدستی را انداخت تا مجاهدت و دلیری را معنی کند تا توکل را تصویر کند تا قلب تاریخ را تصاحب کند تا به زنان و کودکان غزه بگوید تا آخرین دم کم نگذاشتم چوب را انداخت تا الگوی قهرمانی بچه های فلسطین شود تا بگوید به خون مقدس شهدای مقاومت وفادارم تا بگوید رگ مردی و قلندری چنین است سلوک در میدان چنین است. مجاهد از پای سجاده خونین به عرش می رود. تا بگوید جهاد و توحید چنین متناسب است چوبدستی اخرین نقش از مظلوم مقتدر بود واپسین تیر به پیکر متعفن اول شرور عالم بود هدفش این بود تا عالمی ببیند و به این مجاهدت جانفزا عاشقتر شود تیر را انداخت تا بگوید قطره گر وصل به دریای تو شد دریا شد چوبدستی را انداخت تا تاریخ بداند با دست خالی جنگیدیم و پیروز شدیم بدانند و بدانیم این راه ادامه دارد این چوبدستی نماد غیرت الهی است. اقتدا به علمداری است دستش افتاد و نیفتاد علم از دستش رحم الله به شیری که علمدارش کرد @mahdian_mohsen
9.82M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
این ویدئو را ببینید. این رنج غم انگیزی است که ما روزانه در شبکه های اجتماعی تحمل می کنیم. بنا ندارم وارد محتوای سخنان مهمان شوم. هرچند صرفا از جهت توجه دادن، نقد به گزاره هایی که این مهمان مطرح می کند از سه وجه میسر است. اساسا تحلیل استدلال از سه طریق میسر است. یکم صدق و کذب پیش فرض ها. دوم منطق اتصالات و رابطه نتیجه گیری با فروض و سوم هم کفایت نتیجه گیری یعنی اینکه آیا از آن فروض فقط همین یک نتیجه در می آید یا خیر. جملات را ببینید: شما می توانید آدم بکشید/ مردم چطور باید بگویند زندگی/ کدام پیشرفت؟/ مسوولین ناقص العقل و .... آشفتگی در هر سه بخش بماند. اما ماجرای غم انگیز شبکه های اجتماعی در اینجا نیست. هرکسی به سادگی می تواند درستی یا نادرستی استدلال مهمان را بررسی کنید. اما... هرگزاره ای فارغ از درستی یا نادرستی خودش یک زیرمتن و یک فرامتن دارد. زیر متن این ویدو چیست؟ عصبانیت. خشم. داد و قال. بهم چسباندن موضوعات نامرتبط. هیجان و .... فرامتن چیست؟ بی اعتمادی به کشور. ناامیدی به آینده. پشیمانی از گذشته. معترض دانستن و شورشی خواندن مردم. مخالف بودن با مقاومت و چه و چه. با این زیر متن و این فرامتن اساسا هر گزاره ای جز توسعه جهالت نیست و این چیزی است که هر روز در شبکه های اجتماعی صورت می گیرد. نتیجه هیجان در زیر متن به علاوه ابرروایت های مجعول در فرامتن می شود دروغ هایی که از موشک های دشمن بدتر است و هر روز روی سر مردم ما ریخته می شود. آنچه زندگی سوز است همین مغالطه های ناگوار و خشن و به غایت غیرواقعی است نه مقاومت مردم مقابل ظلم جهانی. @mahdian_mohsen
6.84M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مظلومیت و حماسه توامان را ببینید این رجز همسرشهید جهاندیده با صدای گرفته و خش دار همه قدرت ماست. فراتر از همه توان نظامی دشمن. @mahdian_mohsen