eitaa logo
کشکول|محسن مهدیان
3.6هزار دنبال‌کننده
413 عکس
137 ویدیو
3 فایل
روزنامه‌نگار. ارتباط با ادمین @mohsen_mahdian
مشاهده در ایتا
دانلود
✅مهمترین شاخص انتخابات برای این روزها می گفت "با یکی بحث کردم که چرا باید به نامزد ما رای دهی." پاسخ داد: "من اگر هم رای دهم به شماها رای نمی دهم." ادامه داد: "با خنده به دل گفتم همان بهتر که رای ندهی." چند نفر از من وشما چنین هستیم؟ باخودمان خلوت کنیم. اگر قرار باشد مردم به شما رای ندهند، همان بهتر8 که پای صندوق هم نباشند؟ اگر در دلمان چنین گذشت یعنی دستمان به دست امام و رهبری نیست. انقلاب اسلامی را متوجه نشدیم. جمهوریت، کلیدی ترین شاخص است. اسلام را هم روی زمین، مردم محقق می سازند. قرنها اسلام داشتیم، اما مردم قیام کردند و آنرا محقق ساختند و سر دست گرفتند و به چشم آوردند. نامزدی، انقلابی است که تلاش کند مردم پای صندوق بیاید ولو به او رای ندهند. این روزها ضدانقلاب داخل و خارجی از تاجزاده تا مسیح علی نژاد با نسخه پمپئو و اندیشکده های صهیونیستی تلاش می کنند مردم را از حضور پای صندوق ناامید سازند. در داخل نیز برخی باکوته فکری تصور می کنند پیروزی در مشارکت پایین است. کسی که پیروزی و کارامدی را در غیبت مردم بداند انقلابی نیست ولو شعارش شب  و روز آرمانی باشد. از 9 دی چه در خاطر دارید؟ فقط فتنه؟ من 9 دی را جمهوریت می فهمم. همه مردم آمدند. سبز و زرد و آبی و غیره آمدند بگویند حق ندارید به سیدالشهدا توهین کنید. 9 دی را در تاریخ نخوانید. آخرینش راه پیمائی بعد از آبان تلخ. مردم عصبانی از دست دولت و نگران از سفره خالی، آمدند تا بگویند هرچه هست خاک و نظام ماست. مشروعیت همه ما به حضور مردم است. هر انگیزه ای با هر اعتقادی باید از مسیر مردم بگذرد. اگر نمی توانیم حرف مان را به همین مردمِ رنگین کمانی بزنیم و پیروزی را از دل جمهوریت نمی دانیم، یعنی روزگار و زمانه ما نیست.   برخی تصور می کنند مردم سالاری یک روش، میان دهها روش حکومت داری است. مردم سالاری حقیقت انقلاب است. رهبری فرمود وقتی حضور مردم را می بینم دست خدا را می بینم. می فرماید مفهوم ولایت یعنی "ولی" به علاوه "مردم". انشالله عمق ماجرا روشن است. حرف تمام است. کسی که امروز دغدغه حضور مردم را نداشته باشد، قدرت هم بگیرید به دهها بهانه از جمله بهانه مصلحت مردم به پنهانکاری می رسد. کسانی که امروز از شفافیت در مجلس گریزانند، با پروژه تکرار می کنم و پا گذاشتن بر جهل مردم به قدرت رسیدند. اول شاخص برتر انقلابی گری تلاش برای مشارکت حداکثری مردم است. مشارکتی که البته با ایجاد دوقطبی های هیجانی و غیرواقعی شکل نگیرد. منبع:جام جم آنلاین @mahdian_mohsen
🔴خون...رستاخیز...انتقام کدام انتقام بشما تسکین می دهد؟ قرار است چه چیز رقم بخورد که جبران این خون شود؟ یک یا دو یا ده عملیات تهاجمی علیه شرارت و خباثت که انتقام خون حاج قاسم نیست. پس رستاخیز این خون تاکجاست؟ اجازه دهید یک نکته معرفتی را مرور کنیم. اطرافتان را مرور کنید. دوست و آشنا از دیروز نه تنها معنوی، بلکه حماسی شده اند. جامعه ما دینی است. اما بین «جامعه دینی و مومنانه» با «جامعه حماسی و آرمانی» تفاوت است. جامعه حماسی و آرمانی، جامعه رشد یافته دینی است. مردم ما برای قیام درونی و بیرونی نیازمند آرمانی شدن هستند. جامعه ای که آرمانش ضعیف شود قدرت قیام ندارد. اما جامعه آرمانی چطور ساخته می شود؟ تنها با خون. جهاد با قتال متفاوت است. جهاد اعم از قتال است. جهاد و مجاهدت در همه زمینه هاست. هر نوع تلاشی که منجر به تحقق دین شود، جهادست. تلاش برای رشد علمی برای مقابله با دشمن نیز جهاد است. اما آرمانی شدن جامعه نیازمند خون است. نیازمند شهادت. فراتر از مجاهده، مقاتله می خواهیم. شهادت یعنی مقاتله و اوج جهاد که ایثار و بذل جان است. چنین فرمود حضرت روح الله که "رمز پیروزی ملت ما شهادت طلبی بود". فرمود: "ملت با خون حیات یافت." فرمود "اگر عشق به شهادت نبود، الان در زندان طاغوت بودیم." تاکید داشت "این عشق به موت است که همه مسائل اسلام را حل می کند." هر گاه این کشور نیاز به تقویت آرمان داشت، خون یک شهید دستگیر یک ملت شد. از شهدای هسته ای تا شهدای مدافع حرم تا شهدای پرنمادی چون حججی و امروز خون حاج قاسم. خون معجزه می کند. مقاتله، سرعت مجاهده را چند ده برابر می کند. اما پرسش نهائی؛ قرارست چه چیزی رقم بخورد که چنین رستاخیزی نیاز بود؟ بازگردیم به پرسش اول؛ کدام انتقام تخلیه این خروش آتشین است؟ این میزان تجمع و انبان قدرت معنوی و حماسی برای کدامین گام نهائی است؟ امروز و فردا و یک و یا دو و یا ده عملیات، جبران این خون نیست. این خون قیمت یک رستاخیز در ملت است تا حماسی و آرمانی بمانند. روح انتقام تا آخرین میخ بر تابوت متجسد شیطانی و شقاوت و شرارت باید ادامه یابد. افق این رستاخیز یک انسجام مستمر برای واپسین گام ظهور است. استمرار این خون نیز به خون خواهد بود. صبح صادق زده و ضربت آخر مانده ست... @mahdian_mohsen
شهید مطهری به نقل از حکمای قدیم، تعبیری دارد بنام استسباع. میگوید برخی حیوانات وقتی مقابل یک حیوان درنده قرار می گیرند، مستسبع میشوند یعنی اراده و همه چیز خود را از دست می دهند و از ترس بلعیده شدن، بدتر به سمت حیوان وحشی حرکت می کنند. بزدلان داخلی را شبیه همین حیوان مستسبع ببینید، بلکه بدتر. چون غیر غریزه اش، فکرش نیز تعطیل می شود. @mahdian_mohsen
❤️راز محبوبیت کرار... راز این قلب های شرحه شرحه و داغدار چیست؟ انقلابی و غیرانقلابی کوه حزن و آتشفشان نفرت اند. چرا؟ حاج قاسم را کرار می شناسیم؛ به اشداء علی الکفار؛ اما با یک تفاوت. او "اشداء علی الکفار" را از دل "رحماء بینهم" یافته بود. یکبار یکفنر اشداء علی الکفار است. یکبار رشد می کند و هم اشداء الکفار است و هم رحماء بینهم. اما یکبار فرد چنان تعالی می یابد که اشداء علی الکفار را از دل رحماء بینهم می یابد. غضبش از درون رحمت است. مبارزه با دشمن را از دل محبت به مردم می فهمد. از دل وحدت ولائی به تلاش برای عزت و استقلال می رسد. این راز محبوبیت حاج قاسم است؛ فاصله "مردی" تا "جوانمردی". بیائید مرور کنیم... 🔸"وعده صادقش" بعد از شهادت شهید حججی را کنار "قول مردانه اش" به دختر شهید مدافع حرم ببینید. وقتی گفت: "زینب جان، قول میدهم بدن پدرت را پیدا کنم" و دو ماه گذشت تا ... 🔸مدافع غیرتی حریم اهل بیت را وقتی ببینید که به کمک سیل زده ها می شتابد و می گوید:"امروز دفاع از سیل زده ها دفاع از حرم اهل بیت است." 🔸مرد تمام عیار جنگ و قتال را کنار این جمله خالصانه ببینید که: "سینه سپاه برای مردم سپر است و برای ما بالا و پایین شهر فرقی نمی کند." 🔸روی دیگر تجسم اقتدار و هیبت را در رفتار معلم گونه اش ببینید:"همین دختران کم حجاب دختران من هستند...این ها همه مردم ما هستند. بچه های ما هستند." 🔸مبتکر جنگ های پارتیزانی وقتی پیرمرد عرب را گرفتار سیل می بیند می گوید: "تن‌هایمان فدای شما. اگر دست و پای این مردم را هم ببوسیم، کار مهمی نکرده‌ایم." 🔸مقابل مفسدین داخلی دژ سهمگین است اما اعتراض می کند نکند "کولبرها را با قاچاقچی ها یکی بگیرید." 🔸با اشرار داخلی برخورد قاطع می کند اما باجوانمردی خانواده یشان را جمع می کند و در یک منطقه امکانات می دهد و از آنها در نبود مردهایشان مراقبت می کند. 🔸علیه جریان های انحرافی و غربگرای داخلی اعلام موضع می کند اما وقتی یکی از آنها موضعش را ولو ظاهری اصلاح می کند نامه ای در تمجید می نویسد که: "هرکس با انقلاب است اهل حق است و باید دستش را بوسید" 🔸نماد مجاهدت و انقلابی گری است اما به انقلابی ها توصیه می کند:"آنچه اهمیت دارد رابطه حزب اللهی ها با غیرحزب اللهی هاست نه رابطه خودشان با هم. " 🔹حاج قاسم ظهور اسما جمال و جلالی الهی است. راز محبوبیت سردار در هیبت "جامعیت" اوست. او جمع اضداد بود. این سطح از شیدایی، عمق الهی دارد. عشق به او، عشق به "هو" ست. @mahdian_mohsen
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
من از طلب شهادت رهبرم یک جمله می فهمم: " آی مردم؛ قلب و دلتان محکم. وعده محقق شدنی است و این راه متوقف نمی شود. تا قیامت یا می کشیم یا کشته می شویم که احدی الحسنیین وعده الهی است. و البته با دعای رهبرم یک شهر دعا کرد. شهری که امروز تمام قامت قیام کرد و یکصدا طلب خونخواهی داشت. طلب شهادت، دعای سازمان ولایت است؛ دعای ولی و امت. @mahdian_mohsen
✅حادثه ای بزرگ در راهست یک سوال. انتقام سخت قبول؛ اما چطور انتقامی می تواند حق انتقام را ادا کند؟ سید حسن نصرالله گفت سرترامپ با کفش حاج قاسم برابری نمی کند. درود؛ حق گفت. حالا بگوئید با این موازنه، انتقام چیست و تا کجاست؟ من اهل بحث ذوقی نیستم. تطبیق آخرالزمانی هم نمی دهم و نمی دانم حاج قاسم نفس زکیه است یا خیر. اما یک سوال جدی دارم. ابعاد حادثه اخیر بسیار عمیق و پیچیده است. ماجرا چیست؟ حکمتش کجاست؟ یک برگ بی حساب از درخت نمی افتد. نگوئید وحدت داخلی. نگوئید حضور مردم در صحنه. نگوئید افشای زبونی دشمن. حتا نگوئید انتقام سخت و انشاالله عزت و اقتدار. ماجرا فراتر از این حرف هاست؛ پای خون حاج قاسم به میان است. امروز تهران را به تماشا نشستید؟ ساده بود؟ تحلیلی از این هیبت داریم؟ شهر تمام قد ایستاد. چرا؟ همه آنچه از آثار خون حاج قاسم می گویند، تبعی است. اصلی چیست؟ شهدای غواص هم وحدت ساختند. شهید حججی نازنین نیز غیرت ساخت. انتقام هم گرفتیم وبساط داعش جمع شد. ما چنین آثار تبعی را از خون سربازان حاج قاسم انتظار داریم؛ ابعاد خون حاج قاسم بسیار فراترست. نشانه هایش را ببینیم. همه موضوعات مرتبط با حاج قاسم ابعاد جهانی دارد. حاج قاسم را راس شیطان می زند نه عواملش و جوشش خونش عالم گیر می شود و وصف ناپذیر. سوالم را دقیق کنم. قرار است با رفتن حاج قاسم چه حادثه بزرگی در عالم رخ دهد؟ نشانه می خواهید؟ تهران امروز و مشهد دیروز و کرمان فردا. از عراق تا لبنان و یمن و حتا کشورهای اروپائی.  برای اولین بار رسانه های خبیث نیز جسارت سانسور نداشتند. حرف اینجاست: تحول درونی مردم را این روزها نظاره کنید و حظ ببرید. تحول درونی را دست کم گرفتید؟ آخرین باری که تحول درونی در ابعاد یک ملت رخ داد، ثمره بیرونی اش انقلاب 57 بود. حضرت روح الله گفت انقلاب ما نتیجه یقظه است. یقظه یعنی تحول درونی مردم. فرمود انقلاب روحی مردم باعث شد یک انقلاب سیاسی رقم بخورد.  مردم از درون متحول شدند، یکی از هزاران هزار ثمره اش شد حاج قاسم. حالا سوالم اینست؛ امروز این تحول درونی، کجا را نشانه گرفته است؟ منتظر یک حادثه بزرگیم. فراتر از انتقام سخت. اما حادثه بزرگ چیست؟ فقط به اطراف تان نگاه نکنید. حادثه بزرگ اثر ضرب شست یک امت است. حادثه بزرگ من و مائیم. هرکس هرجا هست بلند شود و یک قدم جلوتر بیاید؛ حادثه ای بزرگ دامنگیر عالم می شود. این خشم مقدس و حزن زیبا و نفرت متعالی را حفظ کنید؛ قدرت اینجاست. حادثه بزرگ‌ رخ خواهد داد؛ انشالله ما بسازیم و اگرنه خسران محضیم. پ.ن: کنار این متن استوری های اینستاگرام را ببینید. اگر استوری ها پاک شد به بخش هایتلایت یا برگزیده ها به نام «حاج قاسم»رجوع کنید. آدرس اینستاگرام: @mohsen_mahdian @mahdian_mohsen
@mahdian_mohsen
✅فرمودند باور کنیم و فراموش نکنیم که: و من یتوکل علی الله فهو حسبه. ❤️تبریک می گم. @mahdian_mohsen
⭕️چرا آرام نیستیم؟ خدا قوت به مردان غیور سپاه. دست مریزاد. ضرب شست تان جانانه بود. سیلی تان محکم و مردانه بود. اما حقیقت اینست که آرام نیستیم. همچنان خونخواهیم. این ملت غیرتی اند. از 57 به بعد احدی جسارت به بازی گرفتن عزت این ملت را نداشته است. چند نفر کشته شدند؟ 80 نفر؟100 نفر؟ تقاص یک قطره خون حاج قاسم هم نیست. حاج قاسم روح این ملت بود. البته خونخواهی  تنها در خونریزی نیست. انتقام باید هویت آمریکا را نشانه بگیرد و متوقف به هلاکت چند سرباز و ژنرال نمی شود. حاج قاسم را زدند تا نقشه اش محقق نشود. انتقام در تحقق همین نقشه راهبردی است.   🔻اما دو نکته برای حکومت و خودمان. 🔸برای حکومت؛ حضرت آقا فرمودند حضور مفسد انگیز آمریکا در منطقه باید پایان یابد. خب؟ برای مردم توضیح دهید گام بعدی چیست؟ تا کجاست؟ خانه آخر را همین امروز نشان دهید. چه زمان قرار است محقق شود؟ قرار نیست وارد جنگ شویم؛ اما این راه شپیور جهاد می خواهد. رجز می طلبد. دل خوش به جسارت ترامپ داشتیم تا وعده 25 ساله خاک مال شدن حیفا و تل آویو را امروز محقق سازیم که حقیرانه عقب نشست. اما خونخواهی این مردم همچنان جوشان است. آرام نیستند. ببینید در چهره شان. سکوت کردن اهلش در این روزها بلاست. 🔸برای خودمان؛ دست بسته و مسلوب الاراده مقابل ام الخبائث رسانه ای و شرائر خبری و سلیطه های اجیر شده وانمانیم. خبر حماسه موشکی را از ایران اینترنشنال یا بی بی سی نخواهید. تعداد کشته شده ها را قرار نیست ترامپ و پمپئو بخوانند. ابعاد تخریبی عملیات سپاه را "من و تو" پوشش نمی دهد.   رسانه اهریمنی هویتش بر دروغ است. حرف راستش  نیز برای باور کردن حرف دروغش است. شما چرا؟ شبهه می کنند ایران و آمریکا در این عملیات هماهنگ بودند. همین را هم عده ای باور می کنند. یعنی این شبهه را هم یک مقام عالی رتبه در سپاه باید تکذیب کند؟ بعد گفتند کسی به هلاکت نرسیده است. آمریکائی که اخبار آتش سوزی در ابعاد کالیفرنیا را چنان مدیریت می کند تا با 10 روز تاخیر اولین فیلمش منتشر شود، انتظار دارید از هلاکت سربازش بگوید؟ این روزها منتظر این رسانه و آن مسوول نباشید. همه تان رسانه هستید. هر کس هرجا نشسته است روایت گر صحنه است. روایت اصلی را خرده روایت های من  و شما می سازد. برای یک لایک و یک ریتوئیت و ریشیر باید حجت داشته باشید. اخبار درست و دقیق را بی اعتنا به پروژه اهریمن های رسانه ای چنان دست به دست کنید تا روایت غالب شود. در غیر اینصورت در بازنمایی پیروزی به شکست همه مقصریم.   @mahdian_mohsen
🛑برای شماها که دفاع کردید... دفاع ناآگاهانه دولت و فلان مسوول و دیگر رسانه ها مهم نیست. مهم کسانی هستند که این روزها با عشق و علاقه و با تمام وجود مقابل ضدانقلاب ایستادند و گفتند و شنیدند. برخی از مدافعان این روزها تازه واردهائی بودند که بعد از رفتن حاج قاسم تصمیم گرفتند محکم بایستند و از انقلاب و مردم دفاع کنند؛ برخی را خبر دارم و می شناسم. اما امروز بسیاری از اینها بهت زده اند و دلخور... من هم معتقدم دو خطا صورت گرفته است. خطای اول قصور و خطای دوم تقصیر. صداقت امروز جناب حاجی زاده که الحق شجاعانه به میدان آمد را زودتر از اینها نیاز داشتیم. ولی بررسی 48 ساعته هم پذیرفتنی نیست. در همین مدت نیز می توانستند اعلام کنند که در حال بررسی هستیم و یا دیگر بخش های کشور را مطلع و یا دعوت به سکوت کنند. اما یک نکته مهمتر را توجه کنیم. حضور قیامت گونه مردم در تشییع حاج قاسم یک پیام روشن داشت و آن اینکه مردم بین انقلاب و خطاهای ناشی از اجرا و دیوانسالاری تفاوت قائلند. این تفکیک را حفظ کنیم. دلخوری های امروز وارد است، اما فراموش نکنیم که در شرایط تمام عیار جنگی هستیم. این شرایط حساس را توجه کنیم و واقع بین باشیم. در این شرایط هر نوع خطائی محتمل است. چه خطای تشخیص از هدف نظامی و چه خطای ادراکی از جامعه. اما خطا نباید اجازه دهد راه گم شود و به خودزنی برسیم. خطا، خطاست ولو پرهزینه از نجابت و پاکی مدافعان وطن کم نمی کند. دفاع من و شما نیز دفاع از همین نجابت و پاکی سیستمی است؛ نه این و آن مصداق. نقد و مطالبه کنیم اما جبهه اهریمن را رها نکنیم. همه تحت رصد دشمنیم. کوچکترین تردیدی در راه و مسیر و کمترین انفعال و شکنندگی جشن دشمن است. میدان جنگ را گم نکنیم. جان و آبروی مان فدای مردم و انقلاب. @mahdian_mohsen
✅2 روز آبرو ✅اصلا سردار حاجی زاده را برکنار یا محاکمه کنید. اما حرف من چیز دیگری است. 🔹19 دی به عنوان قهرمان مقابل دوربین ظاهر شد تا از یک عملیات تاریخی و اولین سیلی تحقیرآمیز بگوید و دو روز بعد مقابل دوربین ایستاد تاعذرخواهی کند و به گردنش اشاره کند که از مو باریکتر است. 🔹دو روز پیش باافتخار از انتقام سخت برای عزت مردم گفت و امروز از طلب مرگی که بخاطر جان مردم کرده است. 🔹دو روز پیش پیروزی را به نام یک ملت زد و امروز ناکامی را به نام خودش. 🔹آبروئی که 19 دی ماه جمع کرده بود 21 دی ماه خرج کرد. 🔹با همان هیبتی که از قهرمانی گفت امروز از شکست گفت. با همان شمایل ساده و صمیمانه. 🔹برایش دو روز آبرو قدری ندارد. نه قهرمانی اش نه شکستش. برایش فرقی ندارد دو روزپیش روی دست ببرند و امروز مقابل دانشگاه ناسزایش گویند. 🔹مجاهد چنین است. 🔸اما یک حرف داغ بردل مانده است. سردار ما همانست که گفت عملیات موشکی ما برای کشتن سربازان آمریکایی نبود. دقت دارید؟ جوانمردی با دشمن. در غضبش نیز با رحمت و انسانی رفتار می کند. چنین مردی و چنین نهادی می تواند مقابل جان مردم خودش سهل انگار و بی مبالات باشد؟ با تمام وجود بر این قصور عذرخواه است. برکنارش کنید  ومحاکمه اما با حرف گوشه دار و زهردار نگوئید جان مردم برایش قیمت ندارد.   ✅هرچند مهم نیست. مجاهد آبرویش خرج امامش است. هرچه کسب کند، دو روزه پای انقلاب می ریزد و رضاست.   @mahdian_mohsen
⛔️درباره بی حرمتی به حاج قاسم 1⃣یکم. سفیر انگلیس را پلیس دستگیر و وزارت خارجه او را احضار می کند و مردم درخواست اخراج وی را دارند. به چه جرمی؟ دخالت در مسائل ایران از طریق شرکت در تجمعات. خاطرتان هست؟ یک روز ناصرالدین شاه گفت: "می خواهم سفر بروم باید از سفیر انگلیس اجازه بگیرم. ای مرده شور این مملکت را ببرد." بعدها فردوست در خاطراتش آورد که محمدرضا شاه همیشه شکایت داشت که این انگلیسی ها از کجا خبر دارند در کاخ من چه می گذرد؟ من رادیو گوش می دهم و یابه چه علاقه دارم؟ 🔸این سطح از عزت و غرور کشور را قدر دانستیم؟ 2⃣دوم. موضوع شلیک به هواپیما را از منظر دیگر ببینیم. مردم تمام قد دفاع کردند. انقلابی و غیرانقلابی با رنگ های مختلف تاکید کردند هواپیمای مسافربری را ما نزدیم. بعد که مشخص شد خطای فردی بوده است دنبال ردپای دیگری هستند و معتقدند پای نفوذ و خرابکاری و فتنه آمریکایی در جنگ الکترونیکی به میان است. مهم نیست این ادعا درست است یا نه. مهم اینست که این مردم چه آن زمان که دفاع کردند و چه امروز که دنبال نفوذی هستند، انقدر به نظام و سپاه اعتماد دارند که دوست ندارند باور کنند. روزگاری در همین تهران خفت گیری لات و لوت های شهر را مردم پای آژان می گذاشتند و عربده کش ها را مامور ساواک می دانستند و حق هم داشتند. 🔸این سطح اعتماد به پاکی انقلاب را قدر دانستیم؟ 3⃣سوم. گفتیم انتقام سخت؛ مردم ساعت شمار گذاشتند. اولین سیلی سخت نواخته شد؛ اما مردم پای یک تار موی حاج قاسم هم نگذاشتند. گفتند آرام نشدیم. گفتند همچنان در انتظار انتقام سختیم تا اینکه رهبری افق انتقام را نشان داد: " حضور مفسده انگیز آمریکا از منطقه باید حذف شود". روزگاری در این مملکت شیخ فضل الله را اعدام کردند. حتا اجازه ندادند نماز عصرش را بخواند. سرش بر دار بود که آهنگ زدند و رقصیدند و وقتی پیکرش بر زمین افتاد روی جنازه اش ادرار کردند و در همه حال مردم مات نگاه می کردند. 🔸عزت این مردم و احساس کرامت شان را قدر دانستیم؟ ✅هویت حاج قاسم را در قلب مردم ببینیم؛ حالا چهارتا آدم غافل یا فریب خورده یا ابزار دست شیطان، به عکس حاج قاسم هم بی حرمتی کنند؛ سنگ به تصویر ماه بر چاله آب می زنند. دچار خطای تصویر نشویم... مردم همانند که قیامت کردند. @mahdian_mohsen