eitaa logo
گروه مهدی یاوران کوی مدنی مسجد سیدالشهدا علیه السلام
537 دنبال‌کننده
7.6هزار عکس
6هزار ویدیو
103 فایل
چقدر دغدغه داری وصال سر برسد دوباره یار سفر کرده از سفر برسد؟ هرگونه کپی برداری از کانال با ذکر صلوات برای فرج کاملا ازاد میباشد در انتشار مطالب مهدوی کانال بدون ذکر نام کانال کوتاهی نکنید هدف ترویج فرهنگ مهدویت میباشد مسئول رسانه روابط عمومی @li_mahurawi
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ترتیل صفحه ۱۱۹ قرآن مجید 👇
خسته‌ایم از رمضان‌هایے ڪه به وصال شما ختم نمی‌شوند! خسته‌اےم از این فراق طولانے ... خسته‌اےم اما نااُمید هرگز؛ ما عهد بسته‌ایم ڪه تا آخرین لحظه دست از دعا براے ظهورتان برنداریم ...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📝🌸📝🌸📝🌸 📝 زندگی مهدوی ( اخلاق و اوصاف منتظران ) 2️⃣1️⃣ قسمت دوازدهم * قناعت ❇️ قناعت آن است که انسان به آنچه دارد قانع باشد و حرص مال دنیا 🌍 نخورد و در پی مال و منالی که ضرورت ندارد نرود و چشم 👁 طمع به دست این و آن ندوزد و به سطحی از معیشت که برخوردار از از کفاف و عفاف است و زندگی او را آبرومندانه می گذراند بسنده کند . 🔴 امیرالمومنان (ع) فرمود : به آنچه خداوند روزیِ تو کرده و قسمت توست راضی باش و به آنچه دیگران دارند نگاه 👀 کن و آنچه را به آن نمیرسی تمنّا نکن ، هرکس قانع باشد سیر میشود و هرکس قانع نباشد هرگز سیر نمیشود . ( میزان الحکمه ، حدیث 17144 ) ❇️ منتظر امام زمان (عج) باید زندگی خود را بر مدار عفاف و کفاف و قناعت و رضا قرار دهد ، تا با افزون طلبی و تکاثر ، گرفتار گناه و ذلّت نشود ؛ 🔴 امیرالمومنان (ع) فرمود : « ثَمَرَةُ القِناعَةِ العِزُّ » : ثمره قناعت ، عزّت است . ( غررالحکم ، حدیث 4646 ) 🔹ادامه دارد ... 📝🌸📝🌸📝🌸
🌷مهدی شناسی ۱۳🌷 ‌◀️بیاییم فتیله ی چراغ هایمان را درست کنیم! ◀️ﮔﻨﺎﻩ،ﭼﺮﮎ ﺍﺳﺖ.ﺑﻪ ﻧﻈﺮ ﺷﻤﺎ ﭼﺮﮎ ﺭﺍ ﺭﺍﺣﺖ ﺗﺮ ﻣﯽ ﺗﻮﺍﻥ ﺑﺮﺩﺍﺷﺖ ﯾﺎ ﺩﻭﺩ ﺭﺍ؟ﭼﺮﮎ ﺭﺍ.ﺍﻣﺎ ﺑﻪ ﻫﺮ ﺣﺎﻝ،ﻫﺮ ﺩﻭ ﻣﺎﻧﻊ ﻫﺴﺘﻨﺪ.ﯾﮑﯽ "ﺩَﻧﺲ" ﺍﺳﺖ ﻭ ﺩﯾﮕﺮﯼ "ﺭِﺟﺲ" . ◀️ﯾﮑﯽ ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﺩﻭﺩ ﻣﺎﻧﻊ ﺍﺳﺖ ﻭ ﯾﮑﯽ ﺩﯾﮕﺮ ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﭼﺮﮎ.ﻣﻤﮑﻦ ﺍﺳﺖ ﯾﮏ ﻧﻔﺮ ﭼﺮﮎ ﻫﺎﯼ ﭘﻨﺠﺮﻩ ﺍﺵ ﺭﺍ ﺷﺴﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ،ﻏﺎﻓﻞ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﮐﻪ ﭼﺮﺍﻍ ﺧﺎﻧﻪ ﺍﺵ ﺩﺭ ﺣﺎﻝ ﺩﻭﺩ ﮐﺮﺩﻥ ﺍﺳﺖ. ﺍﻭﻝ ﺍﯼ ﺟﺎﻥ ﺩﻓﻊ ﺷﺮّ ﻣﻮﺵ ﮐﻦ ﻭﺍﻧﮕﻬﯽ ﺩﺭ ﺟﻤﻊ ﮔﻨﺪﻡ ﮐﻮﺵ ﮐﻦ ◀️ﺇﻥ ﺷﺎﺀ ﺍلله ﮐﻪ ﭼﺮﮎ ﻫﺎ ﺭﺍ ﺑﺎ ﻣﺠﺎﻫﺪﻩ ﻭ ﺗﻼ‌ﺵ ﺑﺮﺩﺍﺷﺘﻪ ﺍﯾﻢ؛ﺍﻣّﺎ ﭼﺮﺍ ﻣﻮﻻ‌ﯾﻤﺎﻥ ﺭﺍ ﻧﻤﯽ ﺑﯿﻨﯿﻢ؟ﭼﻮﻥ ﺩﻭﺩ ﺩﺭ ﻣﯿﺎﻥ ﻣﺎﺳﺖ.ﺧﻮﺩ ﺍﯾﻦ،ﮐﻪ ﻣﯽ ﺧﻮﺍﻫﯿﻢ ﺍﻣﺎﻡ ﺯﻣﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﺎ ﭼﺸﻢ ﺑﺒﯿﻨﯿﻢ،ﻣﻌﻠﻮﻡ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ،ﻣﺎ ﺩﺧﺎﻧﯽ(دودی) ﻫﺴﺘﯿﻢ؛ﭼﺮﺍﻏﻤﺎﻥ ﺩﻭﺩ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ. ◀️ﻣﮕﺮ ﻗﺮﺍﺭ ﺍﺳﺖ ﻣﺎ ﺍﻣﺎﻡ ﺯﻣﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﺒﯿﻨﯿﻢ؟ﻗﺮﺍﺭ ﺍﺳﺖ ﻣﺎ ﺑﻪ ﻭﺳﯿﻠﻪ ﯼ ﺣﻀﺮﺕ،ﺑﻪ ﮐﻤﺎﻝ ﺑﺮﺳﯿﻢ.ﺑﺒﯿﻨﯿﺪ ﺑﯿﻦ ﺍﯾﻦ ﺩﻭ ﺑﯿﻨﺶ ﭼﻪ ﻗﺪﺭ ﺗﻔﺎﻭﺕ ﻫﺴﺖ؟ﺗﻔﺎﻭﺕ ﺑﯿﻦ ﺍﯾﻦ ﮐﻪ ﻣﻦ ﺍﻣﺎﻡ ﺯﻣﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﺒﯿﻨﻢ،ﺗﺎ ﺍﯾﻦ ﮐﻪ ﺑﻪ ﻭﺳﯿﻠﻪ ﯼ ﺣﻀﺮﺕ ﺑﻪ ﮐﻤﺎﻝ ﺑﺮﺳﻢ. ◀️ﺍﮔﺮ ﺳﯿﺮﻩ ﯼ ﺣﻀﺮﺕ ﺭﺍ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ ﮐﻨﯿﻢ،ﺧﻮﺍﻫﯿﻢ ﺩﯾﺪ ﮐﻪ ﺑﻨﺪﮔﯽ ﺍﯾﺸﺎﻥ ﺑﺎ ﺭﻭﺵ ﻫﺎﯼ ﻭﻫﻢ ﺁﻟﻮﺩ ﻣﺎ ﺟﻮﺭ ﺩﺭ ﻧﻤﯽ ﺁﯾﺪ.ﺍﻓﺮﺍﻁ ﻭ ﺗﻔﺮﯾﻂ ﻣﺎ ﺭﺍ ﺑﺒﯿﻨﯿﺪ ﻭ ﺍﻋﺘﺪﺍﻝ ﺁﻥ ﻫﺎ ﺭﺍ... ◀️ﻣﺎ ﯾﮏ ﮔﻮﺷﻪ ﺭﺍ ﺩﺭﺳﺖ ﻣﯽ ﮐﻨﯿﻢ،ﺻﺪ ﮔﻮﺷﻪ ﯼ ﺩﯾﮕﺮ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻫﻢ ﻣﯽ ﺭﯾﺰﯾﻢ.ﻧﻪ ﺩﺭ ﺗﺸﺨﯿﺺ ﻭ ﻧﻪ ﺩﺭ ﺗﻄﺒﯿﻖ ﻧﻤﯽ ﺗﻮﺍﻧﯿﻢ ﺩﺭﺳﺖ ﻋﻤﻞ ﮐﻨﯿﻢ. ◀️ﻣﺎ ﻧﻤﯽ ﺧﻮﺍﻫﯿﻢ ﻋﯿﻦ ﺍﻣﺎﻡ ﺯﻣﺎﻥ ﺷﻮﯾﻢ،ﻭﻟﯽ ﻣﯽ ﺧﻮﺍﻫﯿﻢ ﺍﺯ ﻓﻀﺎﯼ ﺭﺣﻤﺖ ﻭ ﺍﺯ ﺍﻭ – ﮐﻪ ﺗﺠﻠﯽ ﺭﺣﻤﺔ ﻟﻠﻌﺎﻟﻤﯿﻦ ﺍﺳﺖ – ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﮐﻨﯿﻢ،ﺍﺯ ﻓﯿﻀﺶ ﻣﺪﺩ ﺑﮕﯿﺮﯾﻢ. ◀️ﭘﺲ ﻋﻼ‌ﻭﻩ ﺑﺮ ﺍﯾﻦ ﮐﻪ ﺑﺎﯾﺪ ﭼﺮﮎ ﻫﺎﯾﻤﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﺸﻮﯾﯿﻢ،ﺑﺎﯾﺪ ﻓﺘﯿﻠﻪ ﯼ ﭼﺮﺍﻍ ﻫﺎﯾﻤﺎﻥ ﺭﺍ ﻫﻢ ﺩﺭﺳﺖ ﮐﻨﯿﻢ ﺗﺎ ﺩﻭﺩ ﻧﮑﻨﺪ. ◀️ﺍﮔﺮ ﺍﯾﻦ ﮐﺎﺭﻫﺎ ﺭﺍ ﺑﮑﻨﯿﻢ،ﻧﺤﻮﻩ ﺍﯼ ﺳﻨﺨﯿﺖ ﺍﯾﺠﺎﺩ ﮐﺮﺩﻩ ﺍﯾﻢ ﻭ ﺍﯾﻦ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ ﺍﻧﺘﻈﺎﺭ.ﺍﻧﺘﻈﺎﺭ ﻓﺮﺝ،ﺧﻮﺩ،ﺗﺤﻘﻖ ﻓﺮﺝ ﺍﺳﺖ...
🍀🍀🍀🍀 🍀🍀🍀 🍀🍀 🍀 📝 مسیر یاری 2️⃣1️⃣ قسمت دوازدهم غیبت امام مهدی (عج) ✨ منافات نداشتن غیبت با حضور امام 🔷 اعتقاد شیعه به وجود امام معصوم در هر زمان ، یک باورِ اصیلِ مبتنی بر براهین عقلی و دلایل نقلی است . آنچه از مسلّمات اعتقادی شیعه شمرده می‌شود ، ضرورت وجود امام معصوم در هر زمان است ؛ اما نحوه‌ی حضور امام در جامعه ، متناسب با شرایط و مسئولیت‌های ویژه اوست ؛ گاه حضور آشکار و گاه حضور غائبانه و پنهانی . 🔷 وضعیت متفاوت زندگی آخرین امام ، ناشی از آن است که شرایط برای انجام مسئولیت‌های ایشان فراهم نبوده و آن حضرت بر خلاف اجداد طاهرینش ، ناگزیر از زندگی غائبانه تا فرارسیدن روز موعود است و این حضور پنهان ، با فلسفه‌ی امامت او منافاتی ندارد . 🔷 در روایات نیز به این دو گونگی حضور امام در جامعه اشاره شده است . 🔶 از رسول خدا (ص) نقل شده است که آن حضرت پس از معرفی امیرمؤمنان و دیگر امامان معصوم(ع) به عنوان جانشینان پس از خود ، در حق آنان و پیروانشان چنین دعا 🤲 فرمود : 👈🏻 خدایا ! جانشینان من و پیشوایان امتم پس از من را دوست بدار... و زمین 🌍 را از قائم ایشان كه حجت توست خالى مگذار ، چه آشكار باشد ، چه خائف و پنهان ؛ تا دین و حجت و برهان و بیّنات تو از بین نرود . ( كمال الدین ، ج‏1 ، ص262 ) 🔷 در این گونه روایات ، تعابیری چون «ظَاهِراً أَوْ خَافِیاً مَغْمُوراً» بیانگر دو گونگی حضور امام در میان مردم است که گاه آشکارا و شناخته‌‌شده است و گاه مخفی و ناشناس . 🔹ادامه دارد ... 🍃🌸🍃🌸🌸🍃🌸🍃
✍️مهدیا! می خواهم نزد تو شکایت آورم: -از ستمگرانِ نیست انگارِ کژ رفتار؛ -از دورویی ها و دَغَل بازی های هولناک؛ -از رفتارهای آفت زده؛ از دوستی های احمقانه؛ -از ایثارهای فرومایه گان؛ -از حرف های بی جا و دَم فروبستن های هراس آلود؛ -از انگ های بی خردان و داغ های دل دوستان؛ -از قداست های درهم فرو ریخته؛ -از بی کسی سینه های پُر درد، دل های شکسته و -سوخته و فریادها و ضجّه های درماندگان؛ -از ستم های قانون مند؛ -از عدالت های یک سویه؛ -از مصلحت های آلوده و زیان بار؛ -از حقیقت های رنگ باخته؛ -از روزگارِ شبْ رُخسار؛ -از تأخیر صبح؛ -از گرفتگی و پنهان ماندن خورشید؛ -از خشونت دیوصفتان؛ -از خون های به ناحق ریخته شده؛ -از بی اثر جلوه گر شدن اشک ها و شِکوه های مظلومان و یتیمان؛ -از جرأت یافتن خیانت کاران؛ -از حقوق وانهاده و به جای مانده بیچارگان؛ -از گرسنگی ها و چهره های زرد؛ -از بندها و اسارت ها؛ -از صهیونیزم، فلسطین و غربت و مهجور ماندن اسلام؛ «إِلَیْکَ اَشْکُو بَثّی وَ حُزْنی». خدایا!!! من غم و اندوهم را تنها برای تو باز می گویم😔 🤲اللهم عجل لولیک الفرج🤲