eitaa logo
امام مهدی منتظر ماست...
11.9هزار دنبال‌کننده
9.1هزار عکس
1.7هزار ویدیو
125 فایل
آرشیو مهدی شناسی: @mahdishenasi کانال "سیاست مهدوی" ‌‌‌‌: @siyasatemahdavi
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آقــ❤️ـا ... سلام می‌دهم ؛ از جان و دل به تـ❤️ـو تا اینکه بشنوم ... « وعلیک السلام» را سلام عزیـ❤️ـز دل حیدر ... @mahdimontazeremast
🌷امام مهدی شناسی ۸۴۳🌷 🌿شرح قرآنی دعای ندبه🌿 🔶‌فراز بیست و یکم 🍀وَ کانَ بَعْدَهُ هُدیً مِنَ الضَّلالِ، وَ نُوراً مِنَ الْعَمی، وَ حَبْلَ اللَّهِ الْمَتِینِ، وَ صِراطَهُ الْمُسْتَقِیمِ، لا یُسْبَقُ بِقَرابَةٍ فِی رَحِمٍ، وَ لا بِسابِقَةٍ فِی دِینٍ، وَ لا یُلْحَقُ فِی مَنْقَبَةٍ مِنْ مَناقِبهِ یَحْذُو حَذْوَ الرَّسُولِ صلی الله علیه و آله و سلم؛ و آن حضرت پس از پیامبر در برابر گمراهی‌ها هدایت گر و در برابر کوردلی‌ها نور و رابطه ناگسستنی میان مردم و خدا و الگوی راه مستقیم الهی بود در خویشاوندی با پیامبرو ایمان از همه جلوتر و در فضائل هیچ کس به او ملحق نشد کار پیامبر (درود خدا بر او خاندانش) را پی گرفت. این فرازها نیز به آیات قرآن و سخنانی از معصومین دلالت دارد که در وصف امیرالمؤمنین و فضایل ایشان گفته شده است. ✅نکته‌ها 🔸۱. درباره ی تفسیر صراط مستقیم نیز که باید در نمازهای واجب آن را بخوانیم، روایات زیادی آمده است که امیر المؤمنین علیه السلام و امامان دیگر را مصداق‌های آن را معرفی کرده اند. پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند: ای مردم! صراط مستقیمی که پیروی از آن لازم است، من هستم؛ پس از من، علیّ علیه السلام و آنگاه فرزندان من از نسل او. 🔸۲. از ابن عباس نقل شده است که روزی ما نزد رسول خدا بودیم که یک اعرابی وارد شد و عرض کرد: یا رسول الله شنیدم که می‌گویی: «وَ اعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِیعاً»، آن حبل و ریسمان الهی که به آن چنگ بزنم چیست؟ پس نبی مکرم اسلام دستش را در دست علی علیه السلام قرار داد و فرمود: «تمسکوا بهذا، فهذا هو الحبل المتین».همچنین در روایات دیگری امامان معصوم حبل الله معرفی شده اند. 🔸۳. درباره ی قرابت حضرت علی علیه السلام با رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم از ابن عباس نقل شده است که آیه «قُلْ لا أَسْئَلُکُمْ عَلَیْهِ أَجْراً إِلَّا الْمَوَدَّةَ فِی الْقُرْبی» نازل شد، گروهی از رسول خدا پرسیدند: آنهایی که خداوند ما را به مودتشان امر فرموده، چه کسانی هستند؟ ایشان فرمود: عَلِیٌّ وَ فَاطِمَةُ وَ وُلْدُهُمَا. 🔸۴. امیرالمؤمنین در دین نیز گوی سبقت را از دیگران ربوده است؛ چنانچه در برخی احتجاجات خود با صحابه فرمود: «شما را به خدا سوگند می‌دهم آیا هیچ می‌دانید خدای تعالی در چند آیه قرآن کریم سابق را بر مسبوق تفضیل داده است؟ و آیا می‌دانید هیچ کس از این امّت در امر خدا و رسولش بر من سبقت نجسته است؟ گفتند: به خدا چنین است. فرمود: شما را به خدا سوگند می‌دهم آیا می‌دانید این آیات در کجا نازل شده است: «السَّابِقُونَ الْأَوَّلُونَ مِنَ الْمُهاجِرِینَ وَ الْأَنْصارِ» و «وَ السَّابِقُونَ السَّابِقُونَ أُولئِکَ الْمُقَرَّبُونَ»؟ از پیامبر اکرم از آنها سؤال شد، فرمودند: خدای تعالی آن را در شأن انبیا و اوصیای آنان نازل فرموده است و من افضل انبیا و رسولان هستم و وصیّ من علیّ بن أبی طالب افضل اوصیا است گفتند: به خدا چنین است». 🔸۵. در دعای ندبه می‌خوانیم هیچ کس در مناقب به حضرت علی علیه السلام نمی رسد: «وَ لا یُلْحَقُ فِی مَنْقَبَةٍ مِنْ مَناقِبهِ». چه کسی در شب حمله (لیلة المبیت) به خانه پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم جای او خوابید؟ چه کسی سه شب در لحظه افطار غذای خود را به مسکین یتیم و اسیر داد؟ کدام ضربت بهتر از عبادت جن و انس است؟ آری، در هیچ کمالی احدی به او نرسیده و نخواهد رسید. 🔸۶. بارها پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم، حضرت علی علیه السلام را برادر خود خواند. 🔸۷. بنابر بسیاری از روایات علی علیه السلام بهترین بشر پس از پیامبر است؛ او هرگز نه از حق و نه از قرآن جدا می‌شود، او سیّد و بزرگ دنیا و آخرت است و نگاه به او عبادت و پیروان او بهترین خلق خدایند. @mahdimontazeremast
‌🔴اضطرار فرج🔴 🔶قدم اول در مدرسه ی امام زمان این است که ياد حضرت باشيم و اين غفلت کم شود.اين بحث‌هاي ما بهانه است که بتوانيم غفلت زدايي کنيم. آن قدم اول را برداريم. 🔶در دعا هست که خدايا مرا نسبت به ياد او فراموشي نينداز که فراموش کنم. اگر اين ياد بيايد،يواش يواش ما را به آن اضطرار مي‌کشاند. ما آن قدم اول را برمي‌داريم. حافظ در آن غزل قشنگش مي‌گويد: اي پادشه خوبان داد از غم تنهايي    جان بي‌تو به لب آمد وقت است که باز آيي 🔶در اين غزل به هر حال مفصلي که دارد يک قسمتش اين است که: اي درد تو هم درمان در بستر ناکامي   اي ياد تو هم مونس،در گوشه‌ي تنهايي 🔶اگر ما به اين ياد برسيم خودش خيلي کمک مي‌کند.اين غفلت‌هايي که متأسفانه در دنيا فراگير مي‌شود،ما بتوانيم آن غفلت‌ها را با يک چيزهايي از بين ببريم. 🔶يکي از آن چيزها ياد ولي خداست که قطعاً باعث مي‌شود که او هم دعاگوي ما باشد.هست ولي به طور خاص!عنايت خاص او بر سر ما بيايد.ما دنبال اين هستيم. انشاءالله بتوانيم در مباحثمان اين کارها را بکنيم. 🔶مرحوم کليني که رضوان خدا بر اين عالم بزرگوار باشد.شما ببينيد چقدر خوش سليقه بوده است.در کتاب کافي وقتي بحث امامت را شروع کرده است، آن قسمت «کتاب الحجة» اولين بابي که قرار داده است،اثبات حجت نيست. که بياييم حجت را اثبات کنيم.نه... اضطرار الي الحجة است. اولين بابي که مرحوم کليني قرار داده اضطرار به حجت است. نياز ما به حجت است. اگر اين نياز ثابت شد،خدا هيچ نياز اسيري را بي‌پاسخ نگذاشته است. 🔶امکان ندارد خدا يک نيازي را که خودش در ما قرار داده است،بي‌پاسخ بگذارد.نيازهاي کاذب را خدا قرار نداده است.نيازهاي کاذب نيازهايي است که در همه‌ي مردم نيست.در همه نيست.مثلاً اگر کسي خداي نکرده معتاد شود و نياز به مواد مخدر پيدا کند،علاوه به اينکه نياز به آب و خواب و غذا دارد،نيازهاي مختلف و طبيعي دارد،يک نياز ديگر هم در او پيدا شد.نياز به مواد مخدر!اين نياز کاذب است.دليلش اين است که در بقيه نيست. 🔶اگر يک نياز اصلي و واقعي بود هر انساني بايد اين را داشت.اين نياز کاذب است.اينقدر اين نياز براي خودش جا باز مي‌کند که جاي آن نيازهاي ديگر را هم مي‌گيرد. 🔶اين نياز را کاري ندارم.اما نيازهاي واقعي که خود خدا در ما گذاشته است، و نشانه‌اش اين است که در همه‌ي انسان‌ها هست،در فطرت همه هست، امکان ندارد خداي حکيم اين نياز را بگذارد،ولي ما به ازاي آن را در عالم خارج نگذارد. 🔶 لذا ما مي‌گوييم اگر اضطرار به حجت در ما ايجاد شد،قطعاً وجود حجت هست. ‌‌‌@mahdimontazeremast
💐معرفت مهدوی💐 ‌🌍امامی به وسعت هستی...🌍 ◀️ ﺍﮔﺮ ﺍﻣﺪﺍﺩﻫﺎﯼ ﻏﯿﺒﯽ ﻧﺒﺎﺷﺪ ﺣﺘﯽ ﯾﮏ ﻟﻘﻤﻪ ﻫﻢ ﺍﺯ ﮔﻠﻮﯼ ﻣﺎ ﺑﻪ ﺭﺍﺣﺘﯽ ﭘﺎﯾﯿﻦ ﻧﻤﯽ ﺭﻭﺩ!پس ﭼﺮﺍ ﺗﺎ ﺩﻭ ﮐﺎﺭ ﺧﺎﺭﻕ ﺍﻟﻌﺎﺩﻩ ﻣﯽ ﺑﯿﻨﯿﻢ،ﻓﮑﺮ ﻣﯽ ﮐﻨﯿﻢ ﺍﯾﻦ ﮐﺎﺭﻫﺎ ﺭﺍ ﺍﻣﺎﻡ ﺯﻣﺎﻥ ﮐﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ؟ﺩﺭ ﺣﺎﻟﯽ ﮐﻪ ﺗﻤﺎﻡ ﮐﺎﺭﻫﺎﯼ ﻣﺎ ﺑﻪ ﯾﻤﻦ ﻭﺟﻮﺩ ﺣﻀﺮﺕ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ. ◀️ﻣﻨﺘﻬﺎ ما،ﻓﻘﻂ ﺍﺳﺒﺎﺑﯽ ﺭﺍ ﮐﻪ ﺧﻮﺩ ﺣﻀﺮﺕ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﮐﺎﺭﻫﺎﯾﻤﺎﻥ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺩﻩ ﺍﻧﺪ ﻣﯽ ﺑﯿﻨﯿﻢ ﻭ ﻓﮑﺮ ﻣﯽ ﮐﻨﯿﻢ ﺍﺳﺒﺎﺏ ﻭ ﻋﻠﻞ ﮐﺎﺭ ﻣﺎ ﺭﺍ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻣﯽ ﺩﻫﻨﺪ؟ ◀️ﺍﺯ ﺑﺲ ﮐﻤﮏ ﻫﺎﯼ ﻏﯿﺒﯽ ﺩﺭ ﻃﻮﻝ ﺷﺒﺎﻧﻪ ﺭﻭﺯ ﺑﻪ ﻣﺎ ﺯﯾﺎﺩ ﺍﺳﺖ،ﻧﻤﯽ ﻓﻬﻤﯿﻢ ﺍﺯ ﮐﺠﺎﺳﺖ! ◀️ﻣﺄﻣﻮﺭﺍﻥ ﻏﯿﺒﯽ ﺣﻀﺮﺕ،ﺗﺤﺖ ﻧﺎﻡ ﻓﺮﺷﺘﮕﺎﻥ ﻭ ﯾﺎ ﺣﺘﯽ ﻏﯿﺮ ﻓﺮﺷﺘﮕﺎﻥ،ﺑﻪ ﺇﺫﻥ ﺣﻀﺮﺕ ﻣﺸﻐﻮﻝ ﮐﻤﮏ ﺭﺳﺎﻧﯽ ﺑﻪ ﻣﺎ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﻭ ﻣﺎ ﻧﺒﺎﯾﺪ ﺍﯾﻦ ﻫﺎ ﺭﺍ ﺑﺎ ﺧﻮﺩ ﺣﻀﺮﺕ ﺍﺷﺘﺒﺎﻩ ﺑﮕﯿﺮﯾﻢ. ◀️ﭘﺲ ﻭﻗﺖ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺻﺮﻑ تلاش برای ﺩﯾﺪﻥ ﺍﻣﺎﻡ ﺯﻣﺎﻥ ﻧﮑﻨﯿﻢ؛ﭼﺮﺍ ﮐﻪ ﺍﻭ ﺑﻪ ﻭﺳﻌﺖ ﻫﺴﺘﯽ ﺍﺳﺖ ﻭ ﮐﺴﯽ ﺭﺍ ﮐﻪ ﺑﻪ ﻭﺳﻌﺖ ﻫﺴﺘﯽ ﺍﺳﺖ،ﭼﮕﻮﻧﻪ ﻣﯽ ﺧﻮﺍﻫﯿﻢ ﺑﺒﯿﻨﯿﻢ؟ ◀️ﺳﻌﯽ ﮐﻨﯿﻢ کاری کنیم که ﺣﻀﺮﺕ ﺑﻪ ﻣﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﮐﻨد.ﻣﺎ ﮐﻪ ﺟﻠﻮﯼ ﺧﻮﺩﻣﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻫﺰﺍﺭ ﻣﺼﯿﺒﺖ ﻣﯽ ﺑﯿﻨﯿﻢ ﻭ ﺑﺮﺍﯼ ﺩﯾﺪﻥ ﺳﻤﺖ ﭼﭗ ﻭ ﺭﺍﺳﺘﻤﺎﻥ ﺑﺎﯾﺪ ﺳﺮ ﺑﭽﺮﺧﺎﻧﯿﻢ،ﺑﺮﺍﯼ ﺩﯾﺪﻥ ﭘﺸﺘﻤﺎﻥ ﺑﺎﯾﺪ ﮐﺎﻣﻼ‌ ﺑﺮ ﮔﺮﺩﯾﻢ،ﭼﻄﻮﺭ ﻣﯽ ﺧﻮﺍﻫﯿﻢ ﻭﺳﻌﺖ ﻫﺴﺘﯽ ﺭﺍ ﺑﺒﯿﻨﯿﻢ؟! ◀️ﺍﯾﻦ ﭼﻪ ﺩﺭ ﺧﻮﺍﺳﺖ ﻏﻠﻄﯽ ﺍﺳﺖ؟!ﭼﺮﺍ ﻓﮑﺮ ﻣﯽ ﮐﻨﯿﻢ ﺑﺎ ﮔﻔﺘﻦ "ﻣﻬﺪﯼ ﺑﯿﺎ" ﺑﺎﯾﺪ ﺍﻣﺎﻡ ﻧﺰﺩ ﻣﺎ ﺑﯿﺎﯾﺪ؟!ﺍﻓﻖ ﺟﺎﻧﻤﺎﻥ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺯﺍﻭﯾﻪ ﺑﯿﺮﻭﻥ ﺑﮑﺸﯿﻢ ﻭ ﺑﻪ ﻃﻬﺎﺭﺕ ﻭ ﭘﺎﮐﯽ ﺁﻥ ﺑﭙﺮﺩﺍﺯﯾﻢ،ﭼﺮﺍ ﮐﻪ :"ﻻ‌ ﯾﻤﺴﻪ ﺇﻟّﺎ المطهرون" @mahdimontazeremast
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بیا آقـ❤️ـا ... فقط با یک تبسم ؛ ببر غم‌های عالم ... از دلـ💔ـ ما❗️ سلام امام مهـ❤️ـربان زمانم .... @mahdimontazeremast
🌷امام مهدی شناسی ۸۴۴🌷 🌿شرح قرآنی دعای ندبه🌿 🔶‌فراز بیست و دوم ☘وَ یُقاتِلُ عَلَی التَّأْوِیلِ، وَ لا تَأْخُذُهُ فِی اللَّهِ لَوْمَةُ لائِمٍ. قَدْ وَتَرَ فِیهِ صَنادِیدَ الْعَرَبِ، وَ قَتَلَ أَبْطالَهُمْ، وَ ناوَشَ ذُؤْبانَهُمْ، وَ أَوْدَعَ قُلُوبَهُمْ أَحْقاداً بَدْرِیَّةً وَ خَیْبَرِیَّةً وَ حُنَیْنِیَّةً وَ غَیْرَهُنَّ. فَأَضَبَّتْ عَلی عَداوَتِهِ، وَ أکَبَّتْ عَلی مُنابَذَتِهِ حَتّی قَتَلَ النَّاکِثِینَ وَ الْقاسِطِینَ وَ الْمارِقِینَ وَ لَمَّا قَضی نَحْبَهُ، وَ قَتَلَهُ أَشْقَی الْآخِرِینَ یَتْبَعُ أَشْقَی الْأَوَّلِینَ؛ حضرت علی علیه السلام با کافران بر سر تأویل جنگید و در راه خدا از سرنش ملامتگری نهراسید. خون شجاعان عرب را در راه خدا به زمین ریخت، و دلاورانشان را از دم تیغ گذراند و با گرگانشان در افتاد، پس به دل هایشان کینه سپرد، کینه جنگ بدر و خیبر و حنین و غیر آنها را، پس دشمنی او را در نهاد خود جا دادند و به جنگ با او روی آوردند، تا پیمان شکنان (ناکثین) و جفا پیشگان (قاسطین) و خارج شدگان (مارقین) از دایره دین را کشت، هنگامی که به نذر و وظیفه خود عمل کرد و شقی ترین فرد او را کشت، آن کسی که دنباله رو شقی ترین فرد تاریخ بود و شتر صالح را پی کرد.☘ 💠در تفسیر «یقاتل علی التاویل» باید گفت: یکی از امتیازات حضرت علی علیه السلام آن است که به گفته پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم جنگ‌های او براساس تأویل بود و جنگ‌های پیامبر بر اساس تنزیل. 💠تفاوت میان تأویل و تنزیل آن است که تنزیل از اول روشن است؛ ولی تأویل در آغاز ابهام دارد و به مرور زمان روشن می‌شود. 💠عبد صالحی که استاد حضرت موسی علیه السلام بود و کشتی را سوراخ کرد و پس از این ماجرا دلیل کار خود را بیان نمود، فرمود: «ذلِکَ تَأْوِیلُ ما لَمْ تَسْطِعْ عَلَیْهِ صَبْراً؛ این هدف نهایی کاری است که تو در برابر آن صبر و تحمل نداشتی». قرآن می‌فرماید تأویل قرآن را جز خدا و راسخون در علم نمی دانند و بنابر روایات رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم و امامان معصوم مصداق راسخون در علم هستند. 💠فضایل دیگری از حضرت علی علیه السلام در این فراز دعا به چشم می‌خورد که نمونه ای از مناقبی است که در متون دینی یافت می‌شود. برخی از مستنداتی که اشاراتی از آنها در این فراز آمده است به این شرح است: 🔺امیرالمؤمنین از مصادیق اتمّ آیه شریفه است که «یُجاهِدُونَ فی سَبیلِ اللَّهِ وَ لا یَخافُونَ لَوْمَةَ لائِم؛در راه خدا جهاد می‌کنند و از ملامت هیچ ملامت کننده ای نمی هراسند»، حضرت رسول صلی الله علیه و آله و سلم در خطبه غدیر نیز به این مطلب تصریح نموده است. 🔺از حضرت علی علیه السلام پرسیدند که مراد از آیه «فمنهم من قضی نحبه و منهم من ینتظر» چیست؟ ایشان فرمود: این آیه در شأن من و عموی من، حمزه و پسر عم من، عبیده ابن حارث است؛ اما عبیده در بدر و حمزه در احد شهید شدند و من انتظار می‌کشم. 🔺شاید دلیل آنکه در میان قاتلان به دو نفر لقب اشقی داده شده یکی کسی که ناقه صالح را که معجزه الهی بود، کشت و کسی که حضرت علی را شهید کرد، این باشد که معمولاً قاتلان برای جنایت خود هدفی را دنبال می‌کنند: یا کسی را می‌کشند تا به جای او بنشینند؛ یا کسی را می‌کشند تا پست و موقعیت خود را حفظ کنند؛ یا کسی را می‌کشند تا مزاحم را از بین ببرند؛ یا می‌کشند تا به غنائمی برسند؛ یا به ملکی و حکومتی و سرزمینی دست یابند؛ یا رقیب را از میان بردارند؛ یا می‌کشند تا انتقامی بگیرند؛ ولی این دو نفر نه هدفی داشتند، نه پستی داشتند، نه به جایی رسیدند، نه رقیبی را از بین بردند و نه انتقامی از کسی گرفتند ولذا مصداق بارز خسارت دنیا و آخرت شدند. @mahdimontazeremast
🌺یاری امام زمان🌺 ◀️از جمله بهترین کارها در وادی یاری امام عصر (عجل الله فرجه)، تألیف و انتشار کتاب های آگاهی بخش و بیدار کننده راجع به امام زمان و تولید محصولات فرهنگی مرتبط با آن امام همام است که سبب برقراری و پیوند و تمسک به آن منجی منتظر گردد. ◀️آنان که امکان تأليف و نشر ندارند حداقل مسائل مالی این آثار را تأمین کنند تا با نشر این آثار ارزنده و ایجاد شوق مطالعه در مخاطبان معرفت جو، بذر محبت اهل بیت (ع) و به ویژه آن موعود مهرگستر را در دلها بکارند و با این خدمات تبلیغی و فرهنگی، از ثواب عظیمی که در روایات به آن اشاره شده است بهره مند گردند و موجبات جلب عنایات امام عصر (ع) را به سوی خود فراهم سازند. ◀️اگر کسی ادعا کند که من نه نفوذ کلام و قدرتی دارم تا حرف مرا بشنوند و نه مال و ثروتی تا در مسیر حضرتش خرج کنم و نه توانایی نگارش کتاب و مقاله و ... ، دست کم، این از عهده او بر می آید تا به یاد آن حضرت باشد و دائما فضای فکر و قلب و جانش را با یاد امام زمانش معطر سازد و برای تعجیل فرج آن بزرگوار دعا و دیگران را بر انجام این عمل خیر ترغیب کند. ◀️صد البته این به معنی دست کشیدن از فعالیت های فردی و اجتماعی نیست؛ سخن این است که در عین عمل به وظایف، نباید از ارتباط قلبی با امام زمان خویش و دعا برای ظهور آن پیشوای پرده نشین - که مهم ترین وظیفه ی فردی و اجتماعی همه ی شیعیان است- غافل بود. ◀️آری، دعا برای تعجیل فرج حضرت بقية الله أرواحنافداه، از بهترین راه های یادکردن آن ذخیره ی آسمانی در خلوت و جلوت و به طور خصوصی و عمومی است و نشانه ی ایمان است که امام موسی بن جعفر علیه السلام فرمودند: "و وجود مبارک او از دیده ها پنهان می گردد؛ ولی یادش از دل های مؤمنان فراموش نمی شود." این یاد هم چنین باعث در امان ماندن از انحراف و هلاکت در آخرالزمان است. ◀️◀️بیاییم با الهام از آیات و روایات بالأخص ره نمودها و پیام های وجود مقدس امام عصر أرواحنافداه و به مصداق سخن کتاب آسمانی:"تک تک و دو تا دوتا، برای خدا قیام کنید." ◀️ در همه ی لحظه ها، هم در خلوت خویش، با توبه و استغفار، تعجيل ظهور امام (ع) را از درگاه خداوند بطلبیم و هم به طور جمعی در اماکن مقدس، اعم از حرم های معصومین علیه السلام ، مساجد، حسینیه ها و جلسات مذهبی، خالصانه و صمیمانه و به همراه انابه و ندبه، برای فرج منتقم آل محمد(ع) دعا کنیم و ظهورش را از خدای بزرگ بخواهیم. ◀️«دعای فردی و جمعی»:دعا برای تعجیل فرج را در همه ی لحظات به صورت خصوصی یا در اجتماعات مؤمنین خصوصأ مجالس منسوب به اهل بیت (ع )باید غنیمت شمرد. ◀️ امام صادق( ع) فرمودند: "هیچگاه چهل نفر برای دعا نزد هم اجتماع نکنند و خداوند عز و جل_ را در کاری نخوانند مگر اینکه خداوند متعال دعای آنها را مستجاب می کند. اگر چهل نبودند و چهار بودند نزد هم جمع شوند و ده بار خدای عز و جل_ را بخوانند، خداوند متعال دعایشان را می پذیرد. اگر چهار تن هم نباشند و تنها یکی باشد که چهل بار خدا را بخواند،خدای عزیز و جبار دعای او را اجابت فرماید." ◀️ نیز آن حضرت فرمودند: "هرگاه پیشامدی پدرم را اندیشناک می کرد، زنان و کودکان را گرد می آورد و سپس دعا می کرد و آنها آمین می گفتند." 📚 @mahdimontazeremast
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍀‌معنای زنده بودن من، با تو بودن است... نزدیک دور سیر گرسنه رها اسیر دلتنگ شاد... 🌿آن لحظه ای که بی تو سر آید، مرا مباد... ❤️سلام تمامِ زندگیِ ما... @mahdimontazeremast
🌷امام مهدی شناسی ۸۴۵🌷 🌿شرح قرآنی دعای ندبه🌿 🔶‌فراز بیست و سوم 🍀لَمْ یُمْتَثَلْ أَمْرُ رَسُولِ اللَّهِ صلی الله علیه و آله و سلم فِی الْهادِینَ بَعْدَ الْهادِینَ، وَ الأُمَّةُ مُصِرَّةٌ عَلی مَقْتِهِ، مُجْتَمِعَةٌ عَلی قَطِیعَةِ رَحِمِهِ وَ إِقْصاءِ وَلَدِهِ، إِلَّا الْقَلِیلُ مِمَّنْ وَفی لِرِعایَةِ الْحَقِّ فِیهِمْ. فَقُتِلَ مَنْ قُتِلَ، وَ سُبِیَ مَنْ سُبِیَ، وَ اقْصِیَ مَنْ اقْصِیَ، وَ جَرَی الْقَضاءُ لَهُمْ بِما یُرْجی لَهُ حُسْنُ الْمَثُوبَةِ، إِذْ کانَتِ الْأَرْضُ لِلَّهِ یُورِثُها مَنْ یَشاءُ مِنْ عِبادِهِ وَ الْعاقِبَةُ لِلْمُتَّقِینَ؛ دستور رسول خدا (درود خدا بر او و خاندانش) در آن همه سفارشاتی که نسبت به اهل بیت که یکی پس از دیگری هدایت گر بودند، عملی نشد و امّت بر دشمنی با آن حضرت پافشاری کردند و برای قطع رحم او و تبعید فرزندانش گرد آمدند، مگر اندکی که حق پیامبر را رعایت کردند و وفادار بودند و برخورد امت بی وفا به اهل بیت با آن همه سفارش این گونه بود: بعضی کشته، بعضی اسیر و بعضی تبعید شدند و طبق برنامه‌ها و قضا و مقدرات الهی به پاداشی که مورد امیدشان بود رسیدند؛ ولی غافل از آنکه این کشتن‌ها مانع عزت نخواهدشد و مقدّر قطعی خداوند آن است که وارثان زمین در آینده تاریخ بندگان خالص خدا و متقین هستند. 🍀 💠این فراز به کوتاهی امت در اجرای سفارش رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم بر امر امامت و ولایت امامان معصوم اشاره می‌کند و البته به آینده روشن برای بندگان پرهیزگار خدا وعده می‌دهد. ✅نکته‌ها 🔺۱. ابان گوید: «امام باقر علیه السلام به من فرمود: ما اهل بیت از قریش چه‌ها که ندیده ایم؛ از ستمی که بر ما روا داشتند و علیه ما شوریدند و خاندان ما را کشتند، و پیروان و دوستداران ما از مردم چه‌ها که ندیده اند! رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم درگذشت درحالی که حق و حقیقت ما را بیان فرموده بود و به پیروی از ما فرمان داده بود، ولایت و دوستی ما را واجب نموده بود و به آنان فرموده بود که ما به مردم از خودشان نسبت به آنان سزاوارتریم، و دستور داده بود تا حاضران این حقایق را غایبان برسانند. اما پس از درگذشت آن حضرت بر علی علیه السلام شوریدند؛ امیرالمؤمنین نیز با استناد به گفته‌های رسول خدا درباره خود و آنچه را مردم از آن حضرت درباره وی شنیده بودند، با آنان احتجاج کرد». 🔺۲. امام حسن مجتبی علیه السلام در خطبه ای که هنگام صلح با معاویه ایراد نمود، شکوه‌هایی داشت و از شایستگی خود و عدم لیاقت معاویه و از بنیان گذاران خط انحراف، بدون اینکه اسمی از آن‌ها ببرد، به شدّت ناله کرد. 🔺۳. بخشی از این فراز به آیه ۱۲۸ سوره اعراف اشاره دارد که: «قالَ مُوسی لِقَوْمِهِ اسْتَعِینُوا بِاللَّهِ وَ اصْبِرُوا إِنَّ الْأَرْضَ لِلَّهِ یُورِثُها مَنْ یَشاءُ مِنْ عِبادِهِ وَ الْعاقِبَةُ لِلْمُتَّقِینَ؛ موسی به قوم خود گفت: از خداوند یاری بجویید و صبر و مقاومت کنید، زیرا زمین از آنِ خداوند است که آن را به هر یک از بندگانش که بخواهد به ارث می‌گذارد و فرجام (نیک) از آنِ پرهیزکاران است». برخی از نکته‌های این آیه: 🔸الف) در این آیه دو فرمان همراه با دو بشارت مطرح شده است: فرمان به استعانت، امر به صبر، بشارت به وراثت زمین و پایان نیک برای متّقین. 🔸ب) امام باقر علیه السلام از حضرت علی علیه السلام نقل می‌کند که فرمودند: «من و اهل بیتم مصداق این آیه هستیم». و امام صادق علیه السلام در تفسیر این آیه فرمودند: «فما کان للّه فهو لرسوله و ما کان لرسول اللّه فهو للامام بعد رسول اللّه». بنابراین، اگر آیه می‌فرماید: زمین برای خداوند است، یعنی رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم و امامان علیهم السلام وارثان زمین از سوی خدا هستند. 🔸ج) از عوامل پیروزی و بیمه شدن در برابر تهدیدها، استمداد، توکّل، مقاومت و تقواست: «اسْتَعِینُوا بِاللَّهِ وَ اصْبِرُوا؛ هم از او کمک بگیریم و هم خود صبر کنیم». 🔸د) نابودی حکومت‌های ستمگر و جانشینی مؤمنانِ صابر، با اراده و مشیّت خداوند حتمی است: «یُورِثُها مَنْ یَشاءُ». 🔸ه-) شرط رسیدن به حاکمیّت، صبر و مقاومت و استعانت از خداوند است: «اسْتَعِینُوا بِاللَّهِ وَ اصْبِرُوا إِنَّ الْأَرْضَ لِلَّهِ یُورِثُها مَنْ یَشاءُ». 🔸و) استعانت از خداوند و صبوری، نمودی از تقوا و پرهیزکاری است: «اسْتَعِینُوا بِاللَّهِ وَ اصْبِرُوا... وَ الْعاقِبَةُ لِلْمُتَّقِینَ». 🔸ز) اهل تقوا، هم در دنیا پایان نیک دارند: «یُورِثُها مَنْ یَشاءُ» و هم در آخرت، برندگان اصلی اند: «وَ الْعاقِبَةُ لِلْمُتَّقِینَ». 🔸ح) امید به آینده ی روشن، وعده ی ادیان الهی از جمله اسلام است: «وَ الْعاقِبَةُ لِلْمُتَّقِینَ». @mahdimontazeremast
دولت کریمه 3_ استاد عبادی.MP3
17.39M
‌‌🌺دولت کریمه ی امام زمان🌺 ✅قسمت سوم ◀️سخنرانی های فوق العاده مهم بر پایه تطبیق تاریخی و سیاسی جریانات مهم دینی از زمان حضرت آدم تا حال ‌‌‌‌@mahdimontazeremast
⁉️چرا امام زمان (عجل الله فرجه) نمی آید؟ ‌‌  💠مقدمه: ⬅️۱- خداوند امام و راهنما را برای مردم آفریده است نه برای غیبت. ⬅️۲- خداوند ۱۱ امام زمان را به مردم عنایت فرمود و اکثر مردم بدترین برخورد را با امامان زمان خود کردند.( یا شهید، یا زندانی، یا مسموم و …) چرا؟ ⬅️۳- فرج و ظهور امام زمان قابل تأخیر و تعجیل می باشد.( ان الله لا یغیر ما بقوم…) ✅عوامل تعجیل فرج: ◀️۱- احساس نیازمندی مردم: جمعی و فردی به امام( به عنوان مایه حیات، اکسیژن روح و…)( همانند نیاز به آب و اکسیژن)                                              اذا دعاکم لما یحییکم  ما ان تمسکتم بهما لن تضلوا... ◀️۲- تمرین همراهی با امام که نتیجه نیامندی است. ☘معنای همراهی : حضور در هر موقعیت عملی و مکانی که حضرت در آن جا حاضر است. غیبت در هر موقعیتی که رضای حضرت در آن جا نیست. ◀️۳- تربیت خود و دیگران برای خدمت گذاری در رکاب امام زمان( عج)( هر مدیری، مسئولی، رأس، رهبری کارگزار لازم دارد به وسعت کارها و قلمرو آن) ( فوتبالیست شده، هزینه شده دکتر و مهندس شده،… و مدرسه می خواهد، اما یار امام شدن چگونه است؟) ◀️۴- دفاع از امام زمان:دفاع نظری- دفاع علمی ◀️۵- فرهنگ سازی انتظار: شور و شعور← شناسایی عناصر فرهنگ انتظار- عمل به محتوای انتظار- تبلیغ به محتوای انتظار http://eitaa.com/joinchat/1943535617C235633b5fa
❓❓سربازان و منتظران واقعي امام زمان(عج) چه ويژگي هاي مشخصي بايد داشته باشند و چه کارهايي انجام بدهند که تعدادشان به ۳۱۳ نفر هم برسد تا آقا ظهور کنند؟ قسمت اول: 🌺پاسخ: غيبت حضرت ولي عصر(عج) يکي از رازهاي الهي بوده و ممکن است ما نتوانيم ازکنه آن آگاه شويم و در برخي روايات آمده که حکمت آن پس از ظهور روشن مي گردد. امام صادق(علیه السلام) فرمود: "صاحب الامر غيبتي دارد که تخلف ناپذير است، اجازه نداريم علت آن را بيان کنيم. حکمت غيبت او همان حکمتي است که در غيبت حجت هاي پيشين وجود داشته و پس از ظهور روشن خواهد شد، چنان چه حکمت کارهاي خضر از شکستن کشتي و کشتن پسربچه و برپا داشتن ديوار شکسته، وقتي براي موسي روشن شد که آن دو خواستند از هم جدا شوند،(1) غيبت سرّي از اسرار الهي است".(2) 🍃عبدالله بن فضل هاشمي مي گويد: امام صادق(علیه السلام) فرمود: "صاحب الامر غيبتي خواهد داست؛ به طوري که گمراهان در شک واقع مي شوند".عرض کردم چرا؟ فرمود: "اجازه نداريم علتش را بيان کنيم. موضوع غيبت از اسرار خدا و غيبتي از غيبت هاي الهي است. چون خدا را حکيم مي دانيم، بايد کارهايش از روي حکمت صادر شود".(3) ✍️در عين حال مي توان فلسفه غيبت را در حد فکر بشري فهميد و آن اين که اين آخرين حجت معصوم الهي براي تحقق بخشيدن به آرماني بزرگ (گسترش عدل کلي و به اهتزاز در آوردن پرچم توحيد در جهان) در نظر گرفته شده است، و اين آرمان نياز به گذشت زمان و شکوفايي عقل و دانش بشر و آمادگي روحي و عقيدتي بشريت دارد، تا جهان به استقبال موکب آن امام عدل و آزادي رود. طبيعي است، چنان چه آن حضرت بيش از فراهم شدن مقدمات، در ميان مردم ظاهر شود، سرنوشتي (شهادت) چونان ديگر حجت هاي الهي يافته و قبل از تحقق آن آرمان بزرگ، ديده از جهان فرو خواهد بست. به اين حکمت در روايات اشاره شده است. 🌱امام باقر(علیه السلام) فرمود: "براي حضرت قائم غيبتي است قبل از ظهور، براي جلوگيري از کشته شدن". (4) 🔹در برخي روايات ديگر يکي از علل غيبت امام زمان(عج) امتحان مردم ذکر شده است.(5 ) بدين که در اثر غيبت حضرت مهدي(علیه السلام)، مردم آزمايش مي شوند. گروهي ايمان استواري ندارند، باطنشان ظاهر مي شود و دستخوش شک و ترديد مي گردند. کساني که ايمان در اعماق قلبشان ريشه دوانده است، به سبب انتظار ظهور حضرت و ايستادگي در برابر شدائد، پخته تر و شايسته تر مي گردند. 🍀امام کاظم(ع) فرمود: "هنگامي که پنجمين فرزندم غائب شد، مواظب دين خود باشيد، زيرا او ناگزير غيبتي خواهد داشت، به طوري که گروهي از عقيده خويش بر مي گردند. خداوند به وسيله غيبت، بندگان خويش را آزمايش مي کند".(6) 🔸در بعضي از روايات يکي از علل غيبت امام، آزادي او از يوغ بيعت با حاکمانِ ستمگر زمان بيان شده است؛ 👈بدين معنا که امام هيچ رژيمي را حتي از روي تقيه به رسميت نمي شناسد. اگر حضرت در غيبت نبود، بايد با حکومت هاي عصر خود بيعت مي کرد، که با اهداف و آرمان امام همخواني نداشت. 🍀حسن بن فضّال مي گويد: امام هشتم فرمود: "گويي شيعيان را مي بينم که هنگام مرگ سومين فرزندم (امام حسن عسکري) در جستجوي امام خود، همه جا را مي گردند. اما او را نمي يابند". عرض کردم: چرا غايب مي شود؟ فرمود: "براي اين که وقتي با شمشير قيام مي کند، بيعت کسي بر گردن وي نباشد".(7) پي نوشت ها: 1- سوره کهف، آيات 66 ـ 83. 2- شيخ صدوق، کمال الدين، ج 2، ص 158. 3- بحارالانوار، ج 52، ص 91. 4- شيخ طوسي، کتاب الغيبه، ص 203. 5- اثبات الهداه، ج 6، ص 438. 6- طوسي،کتاب اليبغه، ص 204؛نعماني، کتاب الغيبه، ص 154. 7- بحارالانوار، ج 51، ص 152. @mahdimontazeremast
توی قرآن خوانده ام ... يعقوب يادم داده است ❗️ دلـ❤️ـبرت ... وقتی کنارت نيست ؛ کوری بهتر است❗️ @mahdimontazeremast
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
صبــ☀️ـح ... از نگاه شمـ❤️ـا بیدار می شود❗️ چشمتـ❤️ـان را ... یکدم نبندید ؛ تا شبـ🌙ـ و روزم برقرار باشد❗️ سلام صاحـ❤️ـب دنیا .... @mahdimontazeremast
🌷امام مهدی شناسی ۸۴۶🌷 🌿شرح قرآنی دعای ندبه🌿 🔶‌فراز بیست و چهارم 🍀وَ سُبْحانَ رَبِّنا إِنْ کانَ وَعْدُ رَبِّنا لَمَفْعُولًا، وَ لَنْ یُخْلِفَ اللَّهُ وَعْدَهُ وَ هُوَ الْعَزِیزُ الْحَکِیمُ؛ و منزّه است پروردگار ما که به یقین وعده پرورگارمان انجام شدنی است، و خدا هرگز از وعده خویش تخلّف نمی کند و او نیرومند حکیم است.🍀 💠این فراز از دعای ندبه نیز به برخی از آیات مهدوی و تحقق حکومت عدل جهانی اشاره می‌کند. از بارزترین آنها آیه ۵۵ سوره نور است که می‌فرماید: «وَعَدَ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنْکُمْ وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ لَیَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِی الْأَرْضِ کَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِینَ مِنْ قَبْلِهِمْ وَ لَیُمَکِّنَنَّ لَهُمْ دِینَهُمُ الَّذِی ارْتَضی لَهُمْ وَ لَیُبَدِّلَنَّهُمْ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْناً یَعْبُدُونَنِی لا یُشْرِکُونَ بِی شَیْئاً وَ مَنْ کَفَرَ بَعْدَ ذلِکَ فَأُولئِکَ هُمُ الْفاسِقُونَ؛ خداوند به کسانی از شما که ایمان آورده و کارهای شایسته انجام داده اند، وعده داده است که حتماً آنان را در زمین جانشین قرار دهد، همان گونه که کسانی پیش از ایشان را جانشین کرد و قطعاً دینی را که خداوند برای آنان پسندیده است، برای آنان استقرار و اقتدار بخشد و از پی ترسشان امنیّت را جایگزین کند تا (فقط) مرا بپرستند و چیزی را برای من شریک نگیرند و هر کس بعد از این، کفر ورزد پس آنان همان فاسقانند». ✅نکته‌ها 🔺۱. بر اساس روایات بسیاری از امام سجاد و امام باقر و امام صادق (ع) مصداق کامل این آیه، حکومت جهانی حضرت مهدی علیه السلام است که خداوند وعده داده است در آن روز اهل ایمان بر جهان حکومت کنند. 🔺۲. در قرآن، بارها به حکومت نهایی صالحان تصریح شده است، از جمله سه مرتبه فرمود:«لِیُظْهِرَهُ عَلَی الدِّینِ کُلِّهِ؛ اسلام بر همه ی ادیان پیروز خواهد شد». در جای دیگری فرمود: «أَنَّ الْأَرْضَ یَرِثُها عِبادِیَ الصَّالِحُونَ؛ بندگان صالح من وارث زمین خواهند شد». و در جای دیگر آمده است: «وَ الْعاقِبَةُ لِلتَّقْوی» یا «وَ الْعاقِبَةُ لِلْمُتَّقِینَ». 🔺۳. مراد از جانشینی مؤمنان، یا جانشینی از خدا در زمین است و یا جایگزینی از اقوام پیشین. 🔺۴. «قُرطبی» در تفسیر خود، درباره ی پیروزی کامل اسلام چند حدیث نقل می‌کند و می‌گوید: «در زمین خانه ای نخواهد بود مگر آنکه اسلام در آن خانه وارد خواهد شد». ۵. پیامبر اکرم (ص) در آخرین حج خود در راه برگشت از مکّه (روز هیجدهم ذی الحجه) در غدیر خم به فرمان خداوند، حضرت علی علیه السلام را جانشین خود قرار داد، آیه نازل شد که: «امروز من اسلام را به عنوان دین کامل برای شما پسندیدم؛ رَضِیتُ لَکُمُ الْإِسْلامَ دِیناً». در این آیه نیز وعده ی خداوند پیروزی آن دینی است که پسندیده است: « دِینَهُمُ الَّذِی ارْتَضی لَهُمْ». و چون کلمه «رضیت» و کلمه «ارتضی» از یک ریشه است؛ بنابراین اسلامی که جهان را خواهد گرفت، اسلامِ غدیر خواهد بود. 🔺۶. اسلام، دین آینده ی جهان است. آینده ی تاریخ به سود مؤمنان و شکست سلطه ی کافران است: «وَعَدَ اللَّهُ... لَیُمَکِّنَنَّ لَهُمْ دِینَهُمُ». 🔺۷. به مؤمنان، امید دهید تا فشار و سختی ها، آنها را مأیوس نکند: «وَعَدَ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا». 🔺۸. کلید و رمز لیاقت برای به دست گرفتن حکومت گسترده حقّ، ایمان و عمل صالح است: «الَّذِینَ آمَنُوا مِنْکُمْ وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ». 🔺۹.دین، از سیاست جدا نیست،بلکه سیاست و حکومت برای حفظ دین است: «لَیَسْتَخْلِفَنَّهُمْ... یَعْبُدُونَنِی». 🔺۱۰.در بیان وعده‌های الهی، برای باور کردن مردم، بیان نمونه‌هایی از تاریخ گذشته مفید است.«کَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِینَ مِنْ قَبْلِهِمْ» یعنی این خلیفه و حاکم شدن مؤمنان سابقه دارد. 🔺۱۱. پیروزی نهایی اهل حقّ،یک سنّت الهی است:«کَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِینَ مِنْ قَبْلِهِمْ». 🔺۱۲. هدف از حکومت اهل ایمان، استقرار دین الهی در زمین:«لَیُمَکِّنَنَّ لَهُمْ دِینَهُمُ» و رسیدن به توحید:«لا یُشْرِکُونَ» و امنیّت کامل است: «لَیُبَدِّلَنَّهُمْ». 🔺۱۳. دست خدا را در تحوّلات تاریخ ببینیم: «وعد الله.. لَیُمَکِّنَنَّ لَهُمْ- لَیُبَدِّلَنَّهُمْ». 🔺۱۴. امنیّت در جامعه ی اسلامی، شرایط مناسبی برای عبادت فراهم می‌کند: «أَمْناً یَعْبُدُونَنِی».آری، ابتدا امنیت، سپس عبادت (هدف نهایی وعده‌های الهی،عبادت خالصانه خداوند است). 🔺۱۵. عبادت خدا، زمانی کامل است که هیچ گونه شرکی در کنار آن نباشد: "یعبدوننی لا یشرکون". 🔺۱۶. در زمان حکومت صالحان نیز، گروهی انحراف خواهند داشت:«و من کفر بعد ذلِک». 🔺۱۷.رسول اکرم (ص) فرمودند: "اگر از دهر مگر یک روز نماند،هر آینه حق سبحانه و تعالی مردی را از اهل بیت من بفرستد که زمین را از عدل پُرگرداند همچنان که پر بوده باشد." @mahdimontazeremast