eitaa logo
امام مهدی منتظر ماست...
11.7هزار دنبال‌کننده
9.3هزار عکس
1.7هزار ویدیو
125 فایل
آرشیو مهدی شناسی: @mahdishenasi کانال "سیاست مهدوی" ‌‌‌‌: @siyasatemahdavi
مشاهده در ایتا
دانلود
‌🍀اخلاق انتظار محور 🍀 ◀️نکته مهمی که منتظران باید در زمینه توجه به سازندگی اخلاقی خود به آن توجه کنند نوع رویکرد به این مقوله است.زیرا ما معتقدیم که سخن از اخلاق با هر رویکردی نمی‌تواند کارکرد مؤثری برای منتظران داشته باشد بلکه: ⏪اولا صحبت از چنین اخلاقی باید با رویکرد و در راستای برای تشریح شود؛ ⏪ثانیا آن واکاوی شود و سپس دستیابی به این اهداف تبیین گردد ؛ ⏪ثالثا نسبت به پیمودن این ‌راه تا رسیدن به اهداف مورد نظر متعهدانه شود؛ 🔷🔷ما از چنین رویکردی در اخلاق تعبیر به یا تعبیر می‌کنیم که منظور از آن«اوصاف اخلاقی است که زمینه‌هایی ایجاد می‌کند تا شرایط فردی و اجتماعی برای پذیرش و امام فراهم شود». ‌‌‌‌@mahdimontazeremast
Moaveniyaan_Aan-Emami-Ke.mp3
6.98M
⁉️تا الان چند نفر را به در خانه امام زمان آورده‌ایم؟ ⁉️ چند نفر را عاشق امام عصر کرده‌ایم؟ 👈اگر می توانید این کار را انجام بدهید:... ‌‌‌‌@mahdimontazeremast
4_6008063054103709293.mp3
9.6M
🌾تو خودم من با خودم درگیرم همیشه روز و شبام دلگیرم... ‌‌‌‌@mahdimontazeremast
‌🍀یاری امام زمان🍀 🔷عاشقان و دوستداران اهل بیت (ع) ، عزاداران سالار شهیدان و برپا کنندگان مجالس سوگواری و شرکت کنندگان در هیات مذهبی باید بدانند که عرض ارادت به ائمه اطهار (ع)، چه در ایام غم و چه در روزهای شادی اهل بیت (ع) و جشن های میلاد، زمانی مقبول واقع خواهد شد که همگام با امام زمان ارواحنافداه و مورد رضایت و امضای آن حضرت باشد. 🔷در همه ی حالات، به ویژه به هنگام جاری شدن اشکها و شکستن دلها، باید برای فرزند غریب حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و منتقم خون مطهر او و تعجیل در فرجش دعا کرد; همان گونه که در زیارت عاشورا می خوانیم: "از خدا می خواهم مرا به مقام ستوده ای که از آن شما خاندان است نایل گرداند و نصیبم سازد تا همراه آن امام هدایت یافته ى الهي از شما اهل بیت که هدایتگری ظاهر و به حق گویاست. خونخواه شما و از دشمنانتان کیفر خواه باشم." 🔷در کتاب شریف مکیال المکارم نیز آمده است که حضرت بقية الله أرواحنافداه فرمودند:" اگر مؤمنی در مجالس سوگواری، پس از ذکر مصائب حضرت سیدالشهدا (ع) برای من دعا کند، من برای او دعا میکنم." 🔷از مرحوم علامه ی امینی نیز نقل شده است که:"من کسی را که پس از ذکر شریف صلوات، و عجل فرجهم بگوید، در ثواب نوشتن کتاب «الغدير » خود سهیم میکنم." 🔷بر گویندگان و ذاکران و شاعران اهل بیت است که در سخنان، اشعار، منقبت ها، مرثیه ها و ... محور سخن را امام عصر أرواحنافداه قرار دهند و در فرصت های اجابت دعا، از درخواست فرج آن حضرت از آستان حق تعالی غافل نباشند. 🔷از شیخ حسن سامرایی که از گویندگان با تقوای عراق بود نقل کرده اند که گفت:در ایامی که در سامرا مشرف بودم، روز جمعه ای، به هنگام عصر، به سرداب مقدس رفتم، دیدم غير من، احدی نیست. حالتی پیدا کردم و متوجه مقام صاحب الامر صلوات الله علیه شدم. در آن حال، صدایی از پشت سر شنیدم که به فارسی فرمود: «به شیعیان و دوستان ما بگویید که خدا را به حق عمه ام حضرت زینب (س) قسم دهند تا فرج مرا نزدیک گرداند.» 🔴«مکر شیطان برای تأخیر فرج!» 🔷برخی تصور می کنند که دعا برای تعجیل فرج ابتدا نیازمند تزکیه نفس و کسب ظرفیت برای دعاست. این اشتباه بزرگی است و چه بسا از القائات و دسیسه های شیطان! 🔷 شاید تا کسب ظرفیت مورد ادعا، فرصت و موقعیت از دست برود و ظرفیتی هم کسب نشود. به علاوه، دعا خود ابزاری مؤثر برای یافتن ظرفیت و تطهیر نفس و تزکیه است. مگر اهل بیت عصمت (ع) مصداق آیه ی تطهیر نیستند؟ چه راهی برای تطهیر باطن و تزکیه ی نفس مطمئن تر از اتصال به آن خاندان پاک؟! 🔷شیطان پس از رانده شدن از درگاه الوهیت، از خداوند خواست تا در عوض عبادت های چند هزار ساله اش، تا پایان دنیا به او مهلت داده شود: {شیطان از خدا درخواست کرد که: پروردگارا! پس مرا تا روزی که خلق مبعوث می شوند، مهلت ده. خداوند (خطاب به شیطان) فرمود: تو تا به وقت معين و معلوم از مهلت داده شدگانی} 🔷امام محمد باقر (ع)در مورد مرگ شیطان در هنگام ظهور می فرمایند: ((منظور از وقت معلوم در آیه ی شریفه، روز قیام قائم آل محمد (ص) است. هر گاه خداوند او را برانگیزد، ابلیس در مسجد کوفه می آید؛ در حالی که بر زانوانش راه می رود و می گوید: ای وای از این روزگار! آنگاه (موی بالای پیشانی اش را می گیرند و او را گردن می زنند. آن هنگام، روز وقت معلوم است که مدت او به پایان می رسد.)) 🔷حضرت علی بن موسی الرضا (ع) نیز در تفسیر این آیات شریف فرمودند: "وقتی که نزد همه برای پایان زندگی شیطان معلوم است روز ظهور قائم ما اهل بیت است." 🔷این است که شیطان با تمام ترفندها و مکر و حیله ها و با کمک اعوان و انصارش، از متمرکز شدن توجهات مردم به ولی عصر أرواحنا فداه مانع می شود و هر چه در توان دارد برای به تعویق انداختن «روز ظهور» به کار می گیرد. 📚 ‌‌‌‌@mahdimontazeremast
ترسم‌ که ... شعر سنگ مزار مـ💔ـن این شود او هم‌ ... جمال یوسفـ❤️ـ زهرا ندید و رفت @mahdimontazeremast
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
☀️‌روشن از روی تو چشم و دلِ روز 🌻صبح از نام تو دم زد که دمید... 💛سلام نورِ دیده ی منتظران💛 ‌‌‌‌@mahdimontazeremast
🌷امام مهدی شناسی ۸۴۸🌷 🌿شرح قرآنی دعای ندبه🌿 🔶‌فراز بیست و ششم 🥀أَیْنَ الْحَسَنُ أَیْنَ الْحُسَیْنُ أَیْنَ أَبْنَاءُ الْحُسَیْنِ صَالِحٌ بَعْدَ صَالِحٍ وَ صَادِقٌ بَعْدَ صَادِقٍ أَیْنَ السَّبِیلُ بَعْدَ السَّبِیلِ، أَیْنَ الْخِیَرَةُ بَعْدَ الْخِیَرَةِ؛ حسن کجاست؟ حسین کجاست؟ فرزندان حسین کجایند؟ شایسته ای پس از شایسته دیگر، راستگویی پس از راستگویی دیگر، راه از پس راه کجاست؟ کجاست بهترین برگزیده‌ها یکی پس از دیگری؟🥀 💠این فراز مقدمه ای بر ناله‌های فراق برای امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف است و با یادآوری اجداد معصوم و مظلوم ایشان آغاز می‌شود. ✅نکته‌ها 🔺۱. از موسی علیه السلام پرسیدند: سخت ترین لحظاتی که بر تو گذشت، کدام لحظه بود؟ گفت: با آنکه از فرعونیان تهمت‌ها شنیدم و از بنی اسرائیل بهانه جویی‌ها دیدم؛ ولی دشوارترین زمان، آن لحظه ای بود که خضر گفت: «هذَا فِراقُ بَیْنِی وَبَیْنِکَ؛ این (هنگام) جدایی میان من و توست». 🔺۲. فراق و جدایی حتّی برای انبیا حزن آور است؛ چنانچه حضرت یعقوب از ترس فراق حضرت یوسف فرمود: «قالَ إِنِّی لَیَحْزُنُنِی أَنْ تَذْهَبُوا بِهِ؛ (یعقوب) گفت: همانا اینکه او را ببرید مرا غمگین می‌سازد». 🔺۳. از نظر قرآن کریم گریه، غم و اندوه در فراق عزیزان، جایز است. قرآن در داستان حضرت یوسف و فراق حضرت یعقوب از وی می‌فرماید: «وَ تَوَلَّی عَنْهُمْ وَ قالَ یا أَسَفی عَلی یُوسُفَ وَ ابْیَضَّتْ عَیْناهُ مِنَ الْحُزْنِ فَهُوَ کَظِیمٌ؛ یعقوب از فرزندان روی گرداند و گفت: ای دریغا بر یوسف، پس اندوه خود را فرو می‌خورد (تا آنکه) دو چشمش از اندوه سفید (و نابینا) شد». 🔺۴. گریه و غم، با کظم غیظ و صبر منافاتی ندارد. حضرت یعقوب می‌گوید: «یا أَسَفی عَلی یُوسُفَ وَ ابْیَضَّتْ عَیْناهُ مِنَ الْحُزْن» اما قرآن کریم در ادامه و در شرح احوال وی می‌فرماید: « فَهُوَ کَظِیمٌ » چنانچه در آیه قبل از زبان وی با فرزندانش این گونه می‌فرماید: «فَصَبْرٌ جَمِیلٌ». 🔺۵. امام صادق علیه السلام فرمود: علیّ بن الحسین علیهما السلام بیست سال پس از حادثه کربلا به هر مناسبتی گریه می‌کرد. پرسیدند چرا این همه گریه می‌کنید؟ فرمود: یعقوب یازده پسر داشت، یکی از آن‌ها غایب شد، با اینکه زنده بود، چشمانش را از گریه از دست داد، ولی من در برابر چشمان خود دیدم پدر و برادرها و هفده نفر از خاندان نبوّت شهید شدند، چگونه گریه نکنم؟ 🔺۶. امامان معصوم مصداق‌های کامل انسان صالح و صادقی هستند که در قرآن به آن اشاره شده است. امام باقر علیه السلام در تفسیر آیه: « أَنَّ الْأَرْضَ یَرِثُها عِبادِیَ الصَّالِحُونَ»فرمود: «ایشان آل محمد صلی الله علیه و آله و سلم هستند». همچنین امام رضا علیه السلام در تفسیر آیه «یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَ کُونُوا مَعَ الصَّادِقینَ» فرمود: «ائمه برای اطاعتشان از خدا همان صدیقان هستند». ‌‌‌‌@mahdimontazeremast
🏴 در محکومیت اهانت به پیامبراکرم(ص) 🏴 در جهل، سرآمدی و بی مانندی از خشم ِ خدا به تارِ مویی بندی توهینِ تو شد باعث خشم زهرا(س) با دست خودت گورِ خودت را کندی شد عالَم و آدم به پیمبر(ص) مدیون شد قلبِ امام عصر(عج) آشفته و خون اعلام برائت مرا ثبت کنید در نشریۂ فرانسویِ ملعون با فکر پلید و شوم و خام آمده ای با فتنه و با کفرِ تمام آمده ای ما خاک درِ محمّدیم(ص) اما تو... از نطفۂ ناپاک و حرام آمده ای داده ست به باد، فتنۂ دشمن را یک ضربه زده! دو نیم کرده تن را رمزِ غضبِ علی(ع) جسارت به نبی ست(ص) آمادۂ ذوالفقار کن گردن را شد هر قدمش مسیری از راهِ نجات نامش به خدا خیرِ حیات است و ممات تا کور شود چشم أبوسفیان ها بر خاتم أنبیا محمد(ص) صلوات! ‌‌‌‌@mahdimontazeremast
🍀◀️حکومت مهدوی 🔴با ساختارهای الگوگرفته از جامعۀ غربی نمی‌شود عدالت را اجرا کرد. 🔴تمدن لیبرالی مبتنی بر امساک است؛ تمدن اسلامی مبتنی بر انفاق ⏪ مهمترین راه پیشگیری از سقوط انسان و نابودی جامعه (جلسه ۷) ❓چه می‌شود که انسان سقوط می‌کند؟ شُحّ نفس و امساک؛ یعنی انسانی که همه‌چیزخواه است، ضرورتِ گذشتن از برخی دوست‌داشتنی‌ها برای رسیدن به دوست‌داشتنی‌های بیشتر را فراموش می‌کند و می‌خواهد همین چیزهای اولیه‌ای که دارد، نگه دارد، لذا با خدا تجارت نمی‌کند و این آغاز سقوط است. ❓ چرا تمدن غرب در حال فروپاشی است؟ چرا تمدن مارکسیستی فروریخت؟ این دو تمدن، مبتنی بر امساک هستند و دو راه حل غلط برای امساک ارائه دادند ولی تمدن اصیل اسلامی، مبتنی بر انفاق است. 🔺جامعه‌ای که جمع‌کردن، حفظ‌کردن و پرداخت‌نکردن را وقیح نداند، نابود خواهد شد. وقتی این‌طور باشد کسی که داراتر است، سوارِ دیگران خواهد شد. 🔺تمدن لیبرالی غرب، مبتنی بر جمع‌کردن و امساک است و قوانینش هم برای این است که این جمع‌کردن را تسهیل کند. قانون در غرب برای ایجاد نظم در جامعۀ وحوشی است که در حال تنازع بقاء هستند. 🔺 ما داریم به ‌سوی تمدن اسلامی حرکت می‌کنیم، این تمدن، قوانینش مبتنی بر انواع امساک (حرص، بخل و شحّ نفس) نیست، بلکه مبتنی بر انواع پرداخت (زکات، صدقه، قرض‌الحسنه، مواسات، ایثار و...) است که همۀ اینها را تحت عنوان «انفاق» قرار می‌دهیم. 🔺 با ساختارهای الگوبرداری‌شده از جامعۀ سراسر ظلم غربی، نمی‌شود عدالت را اجرا کرد؛ یعنی همین ساختارهای حاکم بر جامعه، مثل نظام اقتصادی، نظام پولی و بانکی و نظام حقوق خانواده. باید دید کدامیک از اینها، ما را به سمت شحّ نفس و بخل، هُل می‌دهد و کدام ساختار به ما کمک می‌کند که اهل پرداخت باشیم؟ 🚩هیئت میثاق با شهدا - ۹۹۰۶.۰۵ 👈🏻 متن کامل + صوت و فیلم 📎 Panahian.ir/post/6490 ‌‌‌‌@mahdimontazeremast