eitaa logo
امام مهدی منتظر ماست...
11.8هزار دنبال‌کننده
9.2هزار عکس
1.7هزار ویدیو
125 فایل
آرشیو مهدی شناسی: @mahdishenasi کانال "سیاست مهدوی" ‌‌‌‌: @siyasatemahdavi
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ای کاش... به دشت تشنه... باران برسد از بانگ... انا المهــ❤️ـدی او... جان برسد سلام حضرتــ❤️ـ باران... @mahdimontazeremast
‌🌷امام مهدی شناسی ۸۵۶🌷 🌿شرح قرآنی دعای ندبه🌿 🔶‌فراز سی و پنجم 🌾أَیْنَ الطَّالِبُ بِذُحُولِ الْأَنْبِیَاءِ وَ أَبْنَاءِ الْأَنْبِیَاءِ أَیْنَ الطَّالِبُ بِدَمِ الْمَقْتُولِ بِکَرْبَلاءَ؛ کجاست کسی که خون انبیا و فرزندان انبیا و شهید کربلا را مطالبه کرده و انتقام بگیرد؟🌾 💠در این فراز بخش دیگری از اقدامات حضرت حجت عجل الله تعالی فرجه الشریف نشان داده شده است که آن انتقام و قصاص از دشمنان جبهه حق و قاتلان انسان‌های حق طلب است که در رأس آنها انبیای گرامی و وجود مقدس سیدالشهدا است. درباره این جملات آیاتی وجود دارد که به توضیح آنها کمک می‌کند و ما برخی از آنها را با نکاتش می‌آوریم. باید دوباره به این نکته اشاره کرد که امام زمان علیه السلام جلوه مهر و لطف خداوند بر اهل زمین است و اگر شمشیرکشیدن و جنگی نیز وجود دارد، در برابر ستمگران و مستکبرانی خواهد بود که مانع بارش رحمت الهی بر مردم هستند. در حقیقت شمشیر امام زمان علیه السلام برای کسانی کشیده خواهد شد که جز منطق زور، چیز دیگری نمی فهمند؛ مانند اسرائیلی‌های امروز. آیا این صهیونیسم قابل نصیحت است؟! آیا سازمان ملل می‌تواند او را مهار کند؟! آیا آمریکا می‌تواند آن را کنترل کند؟! اصلاً چه قدرتی می‌تواند اسرائیل را در جای خود بنشاند؟ این اسرائیل است که جز منطق زور چیزی نمی فهمد، وگرنه امام زمان علیه السلام سر تا پا مهر و عطوفت است. ✨آیه اول «وَ مَنْ قُتِلَ مَظْلُوماً فَقَدْ جَعَلْنا لِوَلِیِّهِ سُلْطاناً؛وهر کس مظلوم کشته شود، قطعاً برای ولیّ او تسلّط (و اختیار دیه یا قصاص) قرار داده ایم». ✅نکته‌ها 🔺۱. در روایات یکی از مصادیق «ولی»، حضرت مهدی علیه السلام شمرده شده که انتقام جدّ عزیزش امام حسین علیه السلام را خواهد گرفت.امام محمد باقر علیه السلام در تفسیر آیه «وَ مَنْ قُتِلَ مَظْلُوماً» فرمود: منظور این آیه، امام حسین علیه السلام است؛ زیرا آن بزرگوار مظلومانه شهید شد و ما امامان خون خواه آن حضرت هستیم. هنگامی که قائم ما خاندان قیام کند، خون امام حسین علیه السلام را طلب خواهد کرد. 🔺۲. بنابر روایات حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف انتقام گیرنده دشمنان اسلام است. رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم فرمود: قال الله: و به أنتقم من أعدائی؛ خداوند فرموده است که به وسیله او (مهدی) از دشمنانم انتقام خواهم گرفت. همچنین امام صادق علیه السلام فرمود: إذا قام قائمنا انتقم لله و لرسوله و لنا أجمعین؛وقتی قائم ما قیام کند، انتقام خدا و رسولش و همه ما را خواهد گرفت. 🔺۳. حمایت خداوند از مظلوم و سپردن حق قصاص به ولیّ دم، هم عامل بازدارنده از آدم کشی و هم بازدارنده از اسراف در قصاص است: «جَعَلْنا لِوَلِیِّهِ سُلْطاناً». 🔺۴. قرار دادن حقّ قصاص، برای حمایت از مظلوم است: «جَعَلْنا لِوَلِیِّهِ سُلْطاناً». 🔺۵. اولیای مقتول دارای حق قصاص و کشتن قاتل هستند: «جَعَلْنا لِوَلِیِّهِ سُلْطاناً». 🔺۶. «انتقام خدا» در قرآن به معنای مجازات و کیفر است، نه کینه توزی؛ مانند آیه: «فَانْتَقَمْنا مِنْهُمْ فَأَغْرَقْناهُمْ فِی الْیَمِّ بِأَنَّهُمْ کَذَّبُوا بِآیاتِنا وَ کانُوا عَنْها غافِلِینَ؛ سرانجام از آنان انتقام گرفته و در دریا غرقشان ساختیم، زیرا آیات ما را تکذیب کردند و از آنها غافل بودند». ✨آیه دوم «وَ لَقَدْ أَرْسَلْنا مِنْ قَبْلِکَ رُسُلًا إِلی قَوْمِهِمْ فَجاؤُهُمْ بِالْبَیِّناتِ فَانْتَقَمْنا مِنَ الَّذِینَ أَجْرَمُوا وَ کانَ حَقًّا عَلَیْنا نَصْرُ الْمُؤْمِنِینَ؛و البتّه ما پیش از تو پیامبرانی را به سوی قومشان فرستادیم، پس آنان دلایل روشن برای مردم آوردند، (برخی ایمان آوردند و بعضی کفر ورزیدند) پس، از کسانی که مرتکب جرم شدند انتقام گرفتیم، و (مؤمنان را یاری کردیم که) یاری مؤمنان حقّی است بر عهده ی ما». ✅نکته‌ها 🔺۱. در این آیه چهار برنامه و سنّت الهی مطرح شده است: الف) سنّت فرستادن پیامبر؛ ب) سنّت معجزه داشتن انبیا؛ ج) کیفر مجرمان؛ د) نصرت مؤمنان. @mahdimontazeremast
امام مهدی منتظر ماست...
‌🌷امام مهدی شناسی ۸۵۶🌷 🌿شرح قرآنی دعای ندبه🌿 🔶‌فراز سی و پنجم 🌾أَیْنَ الطَّالِبُ بِذُحُولِ الْأَ
‌🔺۲. مسأله نصرت مؤمنان در قرآن چندین بار مطرح شده است؛ از جمله: 🔸الف) اگر شما خدا را یاری کنید، او نیز شما را یاری می‌کند: «إِنْ تَنْصُرُوا اللَّهَ یَنْصُرْکُمْ». 🔸ب) کسانی که در راه ما تلاش و مجاهده کنند، ما راه‌های خود را به آنان نشان خواهیم داد: «وَ الَّذِینَ جاهَدُوا فِینا لَنَهْدِیَنَّهُمْ سُبُلَنا». 🔸ج) ما قطعاً پیامبران و مؤمنان را یاری خواهیم کرد: «إِنَّا لَنَنْصُرُ رُسُلَنا وَ الَّذِینَ آمَنُوا». 🔸د) عاقبت و سرانجام نیک از آنِ متّقین و پرهیزکاران است: «وَ الْعاقِبَةُ لِلْمُتَّقِینَ». 🔺۳. آشنایی با تاریخ، عامل تسلّی است: «مِنْ قَبْلِکَ رُسُلًا- فَانْتَقَمْنا- نَصْرُ الْمُؤْمِنِینَ». 🔺۴. ابتدا کار فرهنگی و ارشاد، سپس برخورد با مجرمان: «فَجاؤُهُمْ بِالْبَیِّناتِ فَانْتَقَمْنا». 🔺 ۵. مخالفان انبیا، مجرمانی محکوم و مغلوب هستند: «فَانْتَقَمْنا- أَجْرَمُوا». 🔺۶. انتقام از مجرم، یکی از مصادیق نصرت مؤمنان است: «فَانْتَقَمْنا مِنَ الَّذِینَ أَجْرَمُوا- نَصْرُ الْمُؤْمِنِینَ». 🔺۷. پیروزی مؤمنان، وعده ی قطعی خداوند است (گرچه در ظاهر شهید شوند ولی به هدفشان می‌رسند): «کانَ حَقًّا عَلَیْنا». 🔺۸. هرچند انسان از خدا طلبی ندارد؛ ولی خداوند یاری مؤمنان را بر خود لازم کرده است: «حَقًّا عَلَیْنا». ✨آیه سوم «وَ لَکُمْ فِی الْقِصاصِ حَیاةٌ یا أُولِی الْأَلْبابِ لَعَلَّکُمْ تَتَّقُونَ؛ ای صاحبان خرد! برای شما در قصاص، حیات (و زندگی نهفته) است. باشد که شما تقوا پیشه کنید». ✅نکته‌ها 🔺۱. گویا آیه در مقام پاسخ به یک دسته ایرادهایی است که به حکم قصاص، به ویژه از سوی روشنفکر نمایان مطرح می‌شود. قرآن می‌فرماید:حکم قصاص برای جامعه انسانی تأمین کننده حیات و زندگی است. قصاص یک برخورد و انتقام شخصی نیست، بلکه تأمین کننده امنیّت اجتماعی است. در جامعه ای که متجاوز قصاص نشود، عدالت و امنیت از بین می‌رود، آنچنان که گویا آن جامعه مرده است. چنانکه در پزشکی، کشاورزی و دامداری، لازمه حیات و سلامت انسان، گیاه و حیوان از بین بردن میکروب‌ها و آفات است. 🔺۲. اگر به بهانه اینکه قاتل هیجان روانی پیدا کرده، او را رها کنیم، هیچ ضمانتی نخواهد بود که در جنایت‌های دیگر این بهانه مطرح نشود، چون تمام جنایتکاران در سلامت، آرامش روحی و فکری دست به جنایت نمی زنند. بنابراین، تمام خلافکاران باید آزاد باشند و جامعه سالم نیز باید به جنگل تبدیل شود تا هرکس بر اثر هیجان و دگرگونی‌های روحی و روانی بتواند هرکاری را انجام دهد. گمان نکنیم که دنیای امروز، دنیای عاطفه و نوع دوستی است و قانون قصاص، قانونی خشن و ناسازگار با فرهنگ حقوق بشر دنیاست. اسلام در کنار حکم قصاص، اجازه عفو و اخذ خون بها داده تا به مصلحت اقدام شود. 🔺۳. توجیهاتی مانند اینکه از مجرمان و قاتلان در زندان با کار اجباری به نفع پیشرفت اقتصادی بهره گیری می‌کنیم، قابل قبول نیست. چون این برنامه ها، تضمین کننده امنیت عمومی نیستند. اصل، مقام انسانیت و جامعه عدالت پرور است، نه دنیای پرخطر همراه با تولید بیشتر، آن هم به دست جنایتکاران و قاتلان! 🔺۴. از آنجا که قانون قصاص، ضامن عدالت، امنیت و رمز حیات جامعه است، در پایان این آیه می‌فرماید: «لَعَلَّکُمْ تَتَّقُونَ» یعنی اجرای این قانون، موجب خودداری و جلوگیری از بروز قتل‌های دیگر است. 🔺۵. اجرای عدالت، تضمین کننده حیات جامعه است: «لَکُمْ فِی الْقِصاصِ حَیاةٌ». 🔺۶. تعادل میان رأفت و خشونت لازم است. خدایی که رحمن و رحیم است، قصاص را رمز حیات می‌داند: «لَکُمْ فِی الْقِصاصِ حَیاةٌ». 🔺۷. حذف عنصر خطرناک، یک اصل عقلانی است: «یا أُولِی الْأَلْبابِ». 🔺۸. زود قضاوت نکنید. ممکن است در برخورد سطحی، قصاص را امر خوبی ندانید ولی با خرد و اندیشه در می‌یابید که قصاص رمز حیات است: «یا أُولِی الْأَلْبابِ». 🔺۹. تقوا و دوری از گناه، فلسفه احکام دین است. چه احکام عبادی و چه قضایی: «لَعَلَّکُمْ تَتَّقُونَ». 🔺۱۰. قصاص، سبب بازداری مردم از تکرار قتل است: «لَعَلَّکُمْ تَتَّقُونَ». @mahdimontazeremast
⏪ مهمترین راه پیشگیری از سقوط انسان و نابودی جامعه(جلسه۱۰) ⏪یکی از رازهای مظلومیت ولایت: 🌿ولایت مأمور گفتمان انفاق و مخالفت با بخل است. 🌿اولین نقش ولایت در گفتمان مواسات، انگیزه‌بخشی به افراد است. 🔺رابطۀ ولایت با مواسات، گفتمان انفاق، گفتمان پرداخت و دوری از بخل چیست؟ یکی از رازهای مظلومیت ولایت همین موضوع انفاق، زکات، خمس و پرداخت است. 🔺یکی از مهم‌ترین مسائلی که باعث می‌شود افراد جلوی ولایت بایستند مسئلۀ پرداخت و شحّ نفس است. چون پرداخت‌کردن و از دست‌دادن، برای انسان سخت است و ولایت مأمور دریافت است؛ مأمور مدیریت گفتمان انفاق است، مأمور مخالفت‌کردن صریح با شحّ نفس و بخل است. 🔺از یک ‌طرف، بخل و شحّ نفس، بد است و جلوی پرداخت را می‌گیرد و از طرف دیگر، ولایت پرداخت را برای انسان‌ها آسان می‌کند. یعنی ولایت عامل از بین‌برندۀ بخل و شحّ نفس و تسهیل‌کنندۀ انفاق، زکات، مواسات و هرنوع پرداخت است؛ حتی جان‌دادن. کمااینکه در دفاع مقدس دیدیم جوان‌های ما به عشق امام‌حسین(ع) جان می‌دادند. 🔺ولایت نقش محوری دارد در تسهیل‌کنندگیِ انفاق، در تنظیم‌کردن و مشخص‌کردن مصداق، در مقابله‌کردن با دزدی‌ها، ظلم‌ها و عدالت‌گریزی‌ها، در برانگیختن انگیزه برای اینکه تو همۀ هستی خودت را در راه خدا بدهی. 🔺 اولین نقش ولایت در گفتمان انفاق و مواسات، انگیزه‌بخشی به افراد است. شحّ نفس و امساک -که ذاتیِ انسان است- با چه چیزی از بین می‌رود؟ با عشق ولایت. ببینید مردم برای امام‌حسین(ع) چطور خرج می‌کنند! اربعین را ببینید؛ خیلی‌ها هستیِ خود را لب جاده می‌آورند و به پای زائران حسین(ع) می‌ریزند. 🚩هیئت میثاق با شهدا - ۹۹.۰۶.۰۸ 👈🏻 متن کامل + صوت و فیلم 📎 Panahian.ir/post/6504 @mahdimontazeremast
1_171338831.mp3
1.77M
👆 قسمت 1️⃣ ✅ اکثر روایات مربوط به در مربوط به است. ✅ امام زمان در از ما پیشی گرفته‌اند. ✅ خطا درست ما را از بین خواهد برد. ✅ اگر رفتاری مناسب با عصر غیبت درست نکنیم دشمنان برای ما الگو درست می‌کنند. @mahdimontazeremast
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅بحران از مشکلات اصلی در جامعه ما است... ✅ذهنیت ما فارسی زبانها باعث شده است تا مفهوم در احادیث مهدوی را خوب درک نکنیم. ✅اگر کسی است که فقط به معنای چشم‌به‌راهی است پس چرا فرمودند او از برترین انسانها در تمام تاریخ بشریت است؟! ✅اگر فرمودند منتظر همانند شهید است معلوم است معنای حقیقی انتظار با ذهن ما بسیار فاصله دارد. ✅در احادیث، را نه تنها به که به ،‌ معنا کرده‌اند. ✅،‌یعنی روحیه و رفتار . @mahdimontazeremast
دلــ💔️ـها... همه تنگ تــ❤️ـوست؛ مــ❤️ـولا برگرد @mahdimontazeremast
◀️کانال "سیاست مهدوی" ◀️ دومین کانال "امام مهدی منتظر ماست" 🌐🌐مهم ترین اخبار ایران و جهان را در این کانال پی گیری فرمایید👇👇 http://eitaa.com/joinchat/1206386698Cf27adcfefb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مهــ❤️ـدیا... منتظرانت همه در تاب و تبند همه ی... اهل جهان جمله گرفتار شبند چو بیایی... غـــم و ظلمت برود ازعالم شاد گردد... دلــ💔ـ آنانکه گرفتار غمـــند سلام بر مهـ❤️ـدی ... @mahdimontazeremast