eitaa logo
امام مهدی منتظر ماست...
12هزار دنبال‌کننده
9.1هزار عکس
1.7هزار ویدیو
125 فایل
آرشیو مهدی شناسی: @mahdishenasi کانال "سیاست مهدوی" ‌‌‌‌: @siyasatemahdavi
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فاصله ها دروغند، وقتی ... مهربانی تو، احساس می شود. سلام امام مهـربان زمانم ... @mahdimontazeremast
🌷امام مهدی شناسی ۱۳۲۸🌷 ✨علم و معرفت امام✨ 💠‌‌‌۲- ائمه به امور غیبی آگاهی دارند: شکی نیست که ائمه اطهار علیهم السلام در موارد متعدد از امورات غیبی خبر داده اند که در اینجا به بیان برخی از روایات می‌پردازیم: 🔶إنّ الائمَّة علیهم السلام یَعْلَمُونَ عِلْمَ ما کانَ وَمایَکُونُ لایَخْفَی عَلَیْهِم الشیءُ صَلَواتُ اللهِ عَلَیْهِم. البته مراد از علم غیب مختص به ذات الوهیت، علم غیب ذاتی که عین ذات اوست که از درون موجود سرچشمه گرفته و اکتسابی نیست و برای خدا حد و مرز وجود ندارد. چنین علم غیب تنها از آن اوست. 💠پس فرق بین علم غیب خداوند و غیر خدا این است که علم او ذاتی و عین ذات است. 💠بنابراین به منطق قرآن و سنت و دلیل حس و شهود، انبیاء و اوصیاء علیهم السلام بندگان خدا هستند و از ناحیه حضرت حق تعالی مخصوص به علم نبوت و ولایت هستند و مبعوث به هدایت خلق شده اند و به اذن خداوند متعال ولایت تکوینی نسبت به همه موجودات دارند؛ کوران را بینا می‌کنند و بیماران را شفا می‌دهند و مردگان را زنده می‌کنند، خبر از غیب و نهان می‌دهند، زمان و مکان نسبت به آنها مانع و حجاب نیست، از زمان مرگ خود و دیگران و علت آن آگاهی دارند. ولی آنچه دارند از خدا است و هیچ گونه استقلالی از خود ندارند و آنی از یاد خدا غافل نیستند و از امر خدای متعال سرپیچی نمی کنند، حتی خیال سرپیچی هم ندارند و در تمام دوران نبوت و امامت خود مطابق دستورالعملی که از ناحیه خداوند و از روی حکمت بالغه اش برایشان معین شده عمل می‌کنند، اگرچه توأم با انواع مصائب و آلام و بلیات باشد. 💠فهم و درک از قرآن و آگاهی از حقیقت، به پیامبر و خاندان وحی علیهم السلام واگذار شده که آنها از اسرار و حقایق کلام خداوند اطلاع دارند و بهره جستن از قرآن باید از طریق آنها انجام گیرد که آگاه به معانی ظاهری و باطنی و اسرار و رموز قرآن می‌باشند و آنها دین و کانون حکمت الهی هستند. 💠قرآن مجید گذشته از معانی ظاهری و ظرایف لفظی که دارد، تمام دانشمندان را در برابر خود به شگفتی واداشته است؛ معانی باطنی و اسرار درونی آن نیز، اشاره به مصادیق و قضایای خاصی دارد که آنها را در اصطلاح «تأویل» می‌خوانند، چه بسا مغرضان، آیات قرآن را به دل خواه خود توجیه و تأویل می‌نمایند، چنانچه خداوند در سوره ی آل عمران آیه ی ۷ می‌فرماید: "اوست آن خدایی که قرآن را بر تو نازل کرد، بخشی از آن آیات محکم و واضح است که آنها اصل و ریشه این کتابند و قسمی دیگر متشابهات هستند. پس آنان که در دل هایشان زَیغ (انحراف از حق و میل به باطل) است به دنبال آیات متشابه می‌روند تا فتنه انگیزی کنند (و مردمان را گمراه و دین آنها را فاسد نمایند) و ایشان را به شک و شبهه و تردید بکشانند و یا برای رسیدن به امور دنیا آیات مشابه را به میل و مرام خود تأویل و معنی می‌کنند (در صورتی که خداوند به صراحت می‌فرماید: ) و تأویل آن را نمی داند مگر خدا و راسخان در علم که می‌گویند: به خدا ایمان آوردیم،همه چیز از نزد پروردگار ماست و متذکر نمی شود مگر صاحبان مغز. و راسخان در علم یعنی کسانی که علم آنها ثابت است و ریشه و عمق دارد. 💠 در تفاسیر معتبر بیان شده که منظور از راسخین در علم؛ پیامبر و ائمه طاهرین علیهم السلام هستند. 💠از امام باقر علیه السلام نقل شده که فرمودند: رسول خدا ص افضل راسخین در علم است، که خداوند بزرگ تمامی آنچه را از تنزیل و تأویل نازل کرده به آن حضرت تعلیم فرموده است و همچنین اوصیاء آن حضرت تمام تأویل و معنای باطنی و حقیقی قرآن را می‌دانند. 💠همچنین در «تفسیر صافی» و «نورالثقلین» از حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام حدیثی آمده است که قسمت آخر حدیث چنین است؛ هنگامی که عمر بر خلافت نشست، به حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام عرض کرد: آن قرآنی را که شما جمع آوری کردید و نزد ابی بکر آوردید که به آن عمل کند و او نپذیرفت آن را به من بدهید. 💠امیرالمؤمنین علیه السلام فرمودند: آن قرآن که نزد من است جز پاکان و اوصیاء از فرزندان من، کسی به آن دست نیابد. 💠عمر سؤال کرد؛ آیا وقتی برای ظاهر کردن آن هست؟ امیرالمؤمنین علیه السلام فرمودند: آری! هنگامی که قائم از فرزندانم به پا خیزد، آن قرآن را آشکار می‌سازد و مردم را به تعلیم آن وا می‌دارد. 📚 ✍سید رحمت الله موسوی ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌@mahdimontazeremast
امام مهدی منتظر ماست...
🌷امام مهدی شناسی ۱۳۲۸🌷 ✨علم و معرفت امام✨ 💠‌‌‌۲- ائمه به امور غیبی آگاهی دارند: شکی نیست که ائمه
‌‌💠و نیز در مقدمه ی اول تفسیر صافی حدیثی از اصول کافی از حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله وسلم نقل کرده که ضمن آن آمده است: هنگامی که فتنه‌های همچون شب تار بر شما هجوم آورد، بر شما باد که به قرآن پناه ببرید، تا آنجا که فرمود: برای قرآن ظاهری و باطنی است، که ظاهر آن حکم و دستور و باطن آن علم و دانش است. ظاهر آن روشن و استوار و باطن آن عمیق می‌باشد. در قرآن عمق‌هایی وجود دارد که در عمق‌های آن عمق‌های دیگر است. شگفتی‌های آن بی شمار است و غرایب آن هرگز کهنه نمی شود، در آن چراغ‌های هدایت و حکمت روشن است، که نشانه و راهنمای صاحبان معرفتمی‌باشد. 💠همچنین در مقدمه دوم تفسیر صافی از حضرت باقر علیه السلام نقل کرده که فرمودند: هیچ کس به جز ائمه و اوصیاء نمی توانند ادعا نمایند که تمام قرآن را به ظاهر و باطن می‌داند. 📚 ✍سید رحمت الله موسوی ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌@mahdimontazeremast
020202.mp3
4.21M
🍀اُرشِدنا‌ اِلی‌الطَریق 🍀ای بهترین رفیق... ‌‌@mahdimontazeremast
‌🔴درآخرالزمان کارها برعکس می شود‼️  💠پیامبر گرامی می فرماید :« از نشانه های و نزدیکی امام زمان آن است که : 🔷اغلب مردم باسواد میشوند. ولی عده ی مردم دانا و آگاه کمتر می شود. 🔷فرمانروایان و حاکمان و مامورین بیشتر می شوند. ولی افراد امین و مورد اعتماد مردم کمتر می شوند. باران ها در همه جا افزایش می یابد. ولی سبزه ها و گیاهان کمتر می شود » 📚تحف العقول ،صفحه ۶۳ @mahdimontazeremast
🔶 : 🍀در معنای جهاد مکرر گفتیم جهاد عبارت است از آن تلاشی که ناظر به حمله‌ی دشمن و تحرک دشمن باشد. 🍀 هر تلاشی جهاد نیست، تلاشی که متوجه به حمله‌ی دشمن است، این جهاد است. ۱۴۰۰/۱۱/۱۰ @mahdimontazeremast
✅ شیعه باید تربیت شود... 🔸 یکی از اصلی‌ترین عوامل غیبت؛ عدم اجتماع قلوب شیعیان است. 🤝 آقا صاحب‌الزمان می‌فرمایند: «اگر شما شیعیان در عهدی که باید نسبت به ما وفادار بر آن می‌بودید، دل‌هایتان مجتمع می‌شد؛ سعادت دیدار ما از شما گرفته نمی‌شد.» 💢 مشکل غیبت خود ما هستیم؛ تو خود حجابی از میان برخیز، ما امام رو به غیبت بردیم و ما دوباره ایشان را دعوت می‌کنیم که ظهور کنند. ⏳ اگر قرار بود امام زمان همینطوری خودشان بیایند پس چرا از ما خواستند که انتظار بکشیم، چرا انتظار عمل است؟ اگر قرار بود بیاید، ۸۰۰ سال پیش می‌آمد ۲۰۰سال بعد می‌آمد... اینطور نیست، ما مؤثریم. 🔹شیعه باید تربیت شود، باید یاد بگیرد منیتش را کنار بگذارد و حول امام معصوم و این تفکر و این گفتمان و این نخ تسبیح، دانه‌های تسبیح کنار هم قرار بگیرند. @mahdimontazeremast
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بی حضورت هر چه کردم زندگی زیبا نشد سلام زیباترین .... @mahdimontazeremast
🌷امام مهدی شناسی ۱۳۲۹🌷 ✨علم و معرفت امام✨ ◀️‌۳- علم و تصرفات تکوینی انبیاء و ائمه علیهم السلام 💠خدای تعالی در قرآن از علم کتاب یاد کرده و فرموده است: {قَالَ الَّذِی عِنْدَهُ عِلْمٌ مِنَ الْکِتَابِ أنَا آتِیکَ بِهِ قَبْلَ أنْ یَرْتَدَّ إِلَیْکَ طَرْفُکَ فَلَمَّا رَآهُ مُسْتَقِرًّا عِنْدَهُ}. گفت آن کسی که دانشی از کتاب نزد او بود (آصف بن برخیا) من می‌آورم آن را (تخت بلقیس) نزد تو، قبل از آن که چشمت را به هم آوری پس هنگامی که نگاه کرد آن را نزد خودش ثابت دید. 💠داشتن قسمتی از علم کتاب این چنین قدرتی به دارنده آن می‌دهد که در تکوینیات تصرف می‌نماید. باید توجه نماییم که این قدرت که به وزیر حضرت سلیمان داده شده، علم بعضی از کتاب است که خدای تعالی می‌فرماید: {عِلْمٌ مِنَ الْکِتابِ} که من تبعضیه است، یعنی علم بعضی از کتاب نزد اوست. 💠به همین جهت در روایاتی که ناظر به این آیه است، تصریح شده است که آصف بن برخیا یک حرف از کتاب نزدش بود. 💠 آیه ی دیگری در قرآن وجود دارد که به معرفی شخصی که علم تمام کتاب نزد اوست می‌پردازد و می‌فرمایند: {وَیَقُولُ الَّذِینَ کَفَرُوا لَسْتَ مُرْسَلا قُلْ کَفَی بِاللهِ شَهِیدًا بَیْنِی وَبَیْنَکُمْ وَمَنْ عِنْدَهُ عِلْمُ الْکِتَابِ}. و کسانی که کافر شدند می‌گویند: تو فرستاده الهی نیستی. بگو (ای رسول من) کافی است از حیث گواهی و شهادت میان من و شما، خدا و کسی که نزد اوست علم کتاب. 💠این آیه شریفه همچون آیه مربوط به آصف بن برخیا، اسمی از آن شخصیت عالیقدر که دارای علم کتاب است نیاورده است. ولی به نقل از عامه و خاصه و به نصّ صریح پیامبر عظیم الشأن اسلام، حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله وسلم، مراد از این آیه شریفه، وجود مقدس و نورانی مولی الموحدین امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب علیه السلام است. 💠محل و تاریخ نزول آیه نیز گواهی بر این مدعا است. محل نزول آیه مکه معظمه است و تاریخ نزول آن اوایل بعثت است. در آن زمان، ایمان آورندگان به اسلام، جمعی معدود و مشخص بودند، هیچ کس جز درباره امیرالمؤمنین علیه السلام این مطلب را بیان نکرده است و در تمام دوران رسالت پیامبر عظیم الشأن اسلام، این عنوان به غیر از آن حضرت اطلاق نشده و مصداق آن قرار نگرفته است. 💠علاوه بر آن شواهد، داشتن علم کتاب مخصوص انبیاء و اوصیاء است و دیگران صلاحیت داشتن آن را ندارند. 💠در آن زمان غیر از پیامبراکرم صلی الله علیه و آله وسلم پیغمبر دیگری نبود، آن وجود مقدس با اینکه افضل انبیاء است و علم امیرالمؤمنین علیه السلام در طول علم آن حضرت است، ولی قطعاً مراد از این آیه شریفه آن وجود مقدس نیست؛ زیرا انسان خودش بر خودش نمی تواند گواه و شاهد باشد، شاهد حتماً باید کس دیگری باشد که طبق روایات، مراد، وصی و وزیر پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله وسلم است. شهادت در این مورد،شهادت از قبیل اهل خبره است در مطلق شهادت. 💠در شهادت اهل خبره شرط است که شاهد، دارای آن مقداری از علم و اطلاع باشد که بتواند با علم و اطلاع شهادت بدهد و همچنین در مورد شاهد باید آن اندازه بهره از نبوت و ولایت داشته باشد که بتواند با علم خود، نبی را از غیر نبی تشخیص بدهد، مانند شاهد دیگر که خدای تعالی است، و با علم و اطلاع کامل بر آن شهادت بدهد و از آن طرف شاهد باید در رتبه پیامبر باشد و آن کسی جز امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب علیه السلام نمی باشد. 💠با توجه به اخبار و روایات اهل بیت علیهم السلام، اسم اعظم هفتاد و سه حرف است که بعضی از انبیاء علیهم السلام یک حرف و بعضی دو حرف و بعضی چهار حرف و بعضی هشت حرف و بعضی پانزده حرف از آن را دارا بودند و هفتاد و دو حرف از آن، نزد خاندان نبوت یعنی محمد و آل محمد است و یک حرف در علم مخزون الهی است و کسی را از آن اطلاعی نیست. 💠از این رو، به خوبی روشن می‌شود که هر یک از اولیاء حق دارای ولایت تکوینی و علم غیب هستند، ولی هر کدام به اندازه و درجات و مقامی که در پیشگاه خداوند دارند. بعضی کم و برخی شان بیشتر، ولایت تام و مطلق به موجودات با اذن خداوند دارند. 📚 ✍سید رحمت الله موسوی ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌@mahdimontazeremast
✅عوامل موثر بر موفقیت امام زمان ✨۱‌- فرود آمدن حضرت مسیح ✨۲- تحول اقتصادی - رفاهی مردم بدست ایشان ✨۳- پیروزی های پیاپی نظامی امام زمان  📚عصر ظهور - شیخ کورانی ص۳۴۴ ◀️سه عامل بالا در پاسخ به این سوال مهم است که : چگونه حضرت مهدی خواهد توانست اسلام را در میان ملت های غیر مسلمان گسترش دهد؟ ۲۴ @mahdimontazeremast
‌🔴 یک حس گمشده در فرهنگ ما «احساس مسئولیت اجتماعی» است 👈🏻 معنویت و احساس مسئولیت اجتماعی (ج۱) ➖ احساس مسئولیت اجتماعی نیاز به یک بلوغ و کار تربیتی خاص دارد؛ اگر انسان رها شود در لاک فردیت خود می‌رود ➖ مسئولیت اجتماعی داشتن، یعنی «حس پدری» داشتن نسبت به جامعه، یعنی عاشق رشد جامعه بودن ➖ حسّ پدری و دیگردوستی که شهدا به آحاد جامعه داشتند موجب می‌شد راحت برای دیگران جان بدهند ➖ چرا کمتر کسی از باب احساس مسئولیت اجتماعی، دنبال انتخاب شغل و تشکیل خانواده می‌رود؟ ➖ دعا برای ظهور، منهای «عشق به خلق خدا» معنا ندارد 🔹 یکی از اموری که در معنویت و تربیت انسان، خیلی باید به آن توجه بشود «احساس مسئولیت اجتماعی» است؛ یعنی احساس مسئولیت نسبت به جامعه و کسانی که در کنار ما زندگی می‌کنند. 🔹 احساس مسئولیت اجتماعی، یک «حس گمشده» است در فرهنگ زمانۀ ما و حتی در فرهنگ دینی ما. این احساس فرق دارد با اینکه صرفاً روابط من با دیگران خوب باشد و یا اینکه نسبت به دیگران رفتار خودم را کنترل کنم که مبادا به دیگران ظلم کنم. 🔹 احساس مسئولیت اجتماعی نیاز به یک بلوغ و یک کار تربیتی خاص دارد و الا اگر انسان را رها کنید، در لاک فردیت خودش قرار می‌گیرد. به این انسان اگر دین و معنویت را اضافه کنید، دین و معنویت را هم می‌گیرد و آن را به سیاهچال فردیت خودش می‌برد. 🔹 اگر انسان را به دین دعوت کنید اما کار تربیتیِ خوب و حساب‌شده‌ای انجام ندهید و دین را درست برایش تعریف نکنید، دین را در فضای فردیت خودش تنظیم می‌کند و به جامعه هم فقط تا آنجایی کار دارد که به جامعه صدمه نزند و جامعه هم به او صدمه نزند. 🔹 افراد وقتی می‌‌خواهند شغل انتخاب کنند، غالباً دنبال موفقیت خودشان هستند، همچنین وقتی می‌خواهند برای خودشان زندگی تشکیل بدهند، دوباره منافع فردی خودشان را در نظر می‌گیرند. 🔹 الان کمتر کسی از باب حس مسئولیت اجتماعی، این‌طور می‌گوید «من الان باید ازدواج کنم با خانمی که بتواند زیاد فرزند بیاورد، الان جامعه نیاز دارد که فرزندآوری زیاد بشود» یعنی وقتی نیاز جامعه را می‌بیند، سلیقۀ خود و خیلی از خواسته‌هایش را کنار می‌گذارد. این‌‌طور مسئولیت اجتماعی داشتن، یعنی حالت پدری یا حالتِ مادری پیدا کردن برای جامعه. 🔹 مسئولیت اجتماعی داشتن یعنی انسان عاشق رشد جامعه باشد، یعنی به جای اینکه صرفاً دنبال این باشی که «من موفق بشوم، من حرمت و عزّتی پیدا بکنم» دنبال این باشی که جامعۀ من چه رشدی پیدا می‌‌کند؟ 🔹 در بسیاری از گفتگوها و دل‌نوشته‌ها (که در فضای مجازی و... می‌ببینیم)، حرف‌ها اکثراً فردی است و اگر کسی بخواهد به معنویت و دین‌داری هم بها بدهد، به همین ادبیات فردی یک رنگ خدایی می‌دهد. این آن چیزی نیست که اساس دین و اساس عامل تقرب به خدا را تشکیل می‌دهد. 🔹 «فناء فی‌ الله» تعبیری است که برای اهل معرفت به‌کار می‌‌رود و نشان می‌دهد که چقدر ذوب در پروردگار شده‌اند. اگر بخواهید شاخص فنای فی الله را بررسی کنید، می‌‌شود فنای در مردم یا فنای در بشریت یا غصۀ انسان‌ها را خوردن. 🔹 امام سجاد(ع) به یکی از یارانش فرمود: مسلمین را باید به منزلۀ خانوادۀ خودت بدانی، بزرگ‌شان را مثل پدرت بدانی و کودکان را فرزند خودت بدانی. کسانی که هم‌سن خودت هستند را برادر خودت بدانی...( احتجاج/ج2/ص320) البته داشتن این احساس، خیلی دل بزرگی می‌‌خواهد. 🔹 بندگان خدا در واقع قصد پروردگار از خلقت عالم هستند. چطور می‌شود که دلت برای خدا و از خوف و خشیت خدا بلرزد ولی بندگان خدا را هیچ حساب نکنی؟! 🔹 فرض کنید امام زمان(ع) فرزند خودش را به شما بسپارد که از او نگهداری کنی. آیا همۀ کارهایت را تعطیل نمی‌کنی که به او رسیدگی کنی؟ حالا خداوند می‌فرماید: «الخلقُ عیالی»؛ همۀ مردم مثل بچه‌های من هستند. عرفان یعنی اینکه همین را شهود کنی. 🔹 شهدا و رزمندگان ما در اوج معنویت، این حس را پیدا می‌کردند؛ این حسّ دیگردوستی، این حسّ پدری نسبت به تمام آحاد جامعه؛ حسّ مسئولیت فوق‌العاده‌ای که حاضر است برای دیگران راحت جان بدهد. 🔹 دعا برای ظهور، منهای عشق به خلق خدا، مزه و معنای حقیقی خودش را ندارد. از امام صادق(ع) پرسید: ما که یاران شما امام غریب هستیم اجرمان بیشتر است یا یاران آخرین امام وقتی ظهور کند؟ فرمود: ثواب شما بیشتر است چون در غربت هستید. گفت: پس چرا برای ظهور دعا کنیم؟ فرمود: آیا نمی‌خواهید مردم نجات پیدا کنند و با حق آشنا بشوند؟ (کافی/ج2/ص139) @mahdimontazeremast
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
کلبه کوچکی در قلبم ... سالیانی‌ست چشم به راه میهمانی‌ست؛ میهمانی که با آمدنش، آرامشی عجیب را از سفر به سوغات می آورد. سلام،... کجایی ای میهمان کلبه قلب‌های ما؟؟؟ @mahdimontazeremast
‌💐معرفت مهدوی💐 ✨امام زمان ، جلوه گاه اسماء خدا 🔶حضرات معصومين علیهم‌السلام، به عنوان انسان كامل، در بالاترين جايگاه بندگى قرار داشته و از همه‌ى مخلوقات به خداى سبحان نزديك ترند. 🔶 امام صادق علیه‌السلام مى‌فرمايد: «نحن و الله، الا َسماءُالحُسنى» «به خدا سوگند، ما اسماء حسنى و نام هاى نيكوى خداوند هستيم»( تفسير نورالثقلين، ج ٢، ص ١٠٣) 🔶وجود مقدس امام عصر عجل‌الله‌تعالی‌فرجه آيينه‌ى تمام نماى حضرت حق و مظهر تمامى صفات جمال و جلال الهى است و به اذن خداوند مى‌تواند بندگان را بر مبناى اين اسماء و صفات پرورش دهد. 🔶 همانگونه كه تصوير درون آيينه در عين حال كه دقيقاً مانند صاحب تصوير است، امّا خود او نيست، امام عصر عجل‌الله‌تعالی‌فرجه نيز جلوه‌ى كامل خداى سبحان است، امّا در جايگاه مخلوق، نه خالق. ✨ ظاهر و باطن تو نيست مگر جلوه‌ى حق ✨ كه هم آيين صفاتى و هم آيينه‌ى ذات @mahdimontazeremast
‌🌸مهدیاران🌸‌ ◀️جوان انقلابی به همه چیز توجه دارد و در آخر شب خودش را محاسبه کرده و اگر اشتباهی داشته خود را موأخذه می‌کند. ◀️ چنین جوان انقلابی وقت می‌گذارد و برنامه‌ریزی می‌کند که چه کار انجام دهد تا جوانان دیگر را به امام زمان (عجل الله فرجه) وصل کند. @mahdimontazeremast
◀️ : 🔶يکی از خصوصياتی که در ما بارز است، مطرح شدن مکررِ مضاعف نام مبارک سلام‌الله عليها و نام مبارک مهدی صاحب‌زمان صلوات‌الله عليه است. 🔶 اين دو نام مبارک، در تمام دوران انقلاب، به مناسبتهای مختلف، بيش از ساير معارف الهی، معارف اسلامی و معارف شيعی تکرار شده است؛ اين يک پديده است. 🔶در دوران پيش از انقلاب، نه در محافل مذهبی، نه در محيط عمومی، نه در زبان شعرا، گويندگان، خواصّ، عوام و ديگران، اينقدر نام مبارک زهرا سلام الله عليها تکرار نميشد. متدينين بودند، مجالس بود، محافل بود، گويندگان بودند، اسم مبارک هم برده ميشد، امّا نه اينجور، با اين وسعت و با اين عمق نگاه. 🔶هيچ کس هم اين را به مردم ياد نداد. يعنی ما در شعارهامان، در حرفهامان، اين قضيه را مطرح نکرديم. اين يک است. 📚ما منتظریم(منظومه ۴۰ ساله امام خامنه‌ای،تألیف ) ص ۲۴۱ @mahdimontazeremast
‌‌‌⁉️⁉️⁉️چه کار کنیم امام زمان بیاید؟ ✅ﯾﮏ ﻃﺮﻑ ﻗﻀﯿﻪ ی ظهور امام، ﺍﺭﺍﺩﻩ ﯼ ﺑﺸﺮ ﺍﺳﺖ ﻭ ﯾﮏ ﻃﺮﻑ ﻗﻀﯿﻪ ﺍﺭﺍﺩﻩ ﯼ ﺧﺪﺍﺳﺖ. ✅ﺍﮔﺮ ﺍﺭﺍﺩﻩ ﯼ ﺑﺸﺮ ﺑﺎ ﺍﺭﺍﺩﻩ ﯼ ﺧﺪﺍ ﻭﺻﻞ، ﻫﻤﺎﻫﻨﮓ ﻭ ﻣﻨﻄﺒﻖ ﺷﻮﺩ، ﻫﯿﭻ ﻣﻮﺟﻮﺩﯼ ﻭ ﻫﯿﭻ ﺍﺑﺮﻗﺪﺭﺗﯽ ﺩﺭ ﻣﻘﺎﺑﻞ ﺍﺭﺍﺩﻩ ﯼ ﺍﻟﻬﯽ ﻧﻤﯽ ﺗﻮﺍﻧﺪ ﺩﻭﺍﻡ ﺑﯿﺎﻭﺭﺩ. ✅ﺩﺭ ﮔﺬﺷﺘﻪ ﻧﻈﺎﯾﺮﯼ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺍﯾﻢ: “ﻭَﻧُﺮِﯼ ﻓِﺮْﻋَﻮْﻥَ ﻭَﻫَﺎﻣَﺎﻥَ ﻭَﺟُﻨُﻮﺩَﻫُﻤَﺎ ﻣِﻨْﻬُﻢ ﻣَّﺎ ﮐَﺎﻧُﻮﺍ ﯾَﺤْﺬَﺭُﻭﻥَ ” ﻗﺼﺺ – ۶ ﭼﻪ ﮐﺴﯽ ﻓﮑﺮ ﻣﯽ ﮐﺮﺩ ﻓﺮﻋﻮﻥ ﻭ ﻫﺎﻣﺎﻥ ﺑﻪ ﺯﻣﯿﻦ ﺑﺨﻮﺭﻧﺪ؟ ﺑﻨﯽ ﺍﺳﺮﺍﺋﯿﻞ ﺍﺯ ﺗﺮﺱ،ﺣﺎﻣﻠﻪ ﺑﻮﺩﻥ ﺯﻧﻬﺎﯾﺸﺎﻥ ﺭﺍ ﻣﺨﻔﯽ ﻣﯽ ﮐﺮﺩﻧﺪ ﺗﺎ ﭘﺴﺮﺍﻧﺸﺎﻥ ﺭﺍ ﻧﮑﺸﻨﺪ. ﺑﻨـﯽ ﺍﺳﺮﺍﺋـﯿﻞ ﺑﻪ ﺍﺷـﺪ ﻋـﺬﺍﺏ ﻣﺒﺘـﻼ‌ ﺑﻮﺩﻧﺪ. ﺍﯾـﻦ ﺑﻨﯽ ﺍﺳﺮﺍﺋﯿﻠﯽ ﮐﻪ ﺟـﺮﺃﺕ ﻧﺪﺍﺷﺘﻨﺪ ﺣﺮﻑ ﺑﺰﻧﻨﺪ، ﺗﺼﻤﯿﻢ ﮔﺮﻓﺘﻨﺪ ﺍﺭﺍﺩﻩ ﺷﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﺎ ﺍﺭﺍﺩﻩ ﺧﺪﺍ ﯾﮑﯽ ﮐﻨﻨﺪ، ﮔﺮﻩ ﺑﺰﻧﻨﺪ ﻭ ﻭﺻﻞ ﮐﻨﻨﺪ. “ﻓﻀﻠﺘﮑﻢ ﻋﻠـﯽ ﺍﻟﻌﺎﻟﻤﯿﻦ”. ﻟﺬﺍ ﺧﺪﺍ ﺍﯾﻨﻬﺎ ﺭﺍ ﺑﺮ ﻫﻤﻪ ﯼ ﻣﺮﺩﻡ ﺯﻣﺎﻥ ﺧﻮﺩﺷﺎﻥ ﻓﻀﯿﻠﺖ ﺩﺍﺩ. ﺁﻥ ﻫﻢ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﯾﮏ ﻣﻘﺪﺍﺭﯼ (ﻧﻪ ﺻﺪ ﺩﺭ ﺻﺪ) ﺍﺭﺍﺩﻩ ﺧﻮﺩﺷﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﺎ ﺍﺭﺍﺩﻩ ﯼ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭ ﯾﮑﯽ ﮐﺮﺩﻧﺪ. ✅ﻣﺎ ﻫﻢ ﺑﯿﺎﯾﯿﻢ ﺍﻣﺮﻭﺯ ﯾﮏ ﻗﺮﺍﺭﯼ ﺑﮕﺬﺍﺭﯾﻢ. ﺑﮕﻮﯾﯿﻢ: ﺧﺪﺍﯾﺎ ﺗﻮ ﺍﺭﺍﺩﻩ ﮐﺮﺩﻩ ﺍﯼ ﮐﻪ ﺍﻣﺎﻡ ﺯﻣﺎﻥ(ﻉ)، ﺁﻗﺎ ﻭ ﺭﻫﺒﺮ ﻭ ﺍﻣﺎﻡ ﺑﺸﺮ ﺩﺭ ﮐﺮﻩ ﯼ ﺯﻣﯿﻦ ﺑﺎﺷﺪ، ﻣﺎ ﻫﻢ ﺍﺭﺍﺩﻩ ﻣﯽ ﮐﻨﯿﻢ، ﻣﺎ ﻫﻢ ﻣﯽ ﺧﻮﺍﻫﯿﻢ. ﭼﻪ ﺧﻮﺍﺳﺘﻨﯽ؟ﺑﺎ ﺍﻋﻤﺎﻟﻤﺎﻥ. ✅ﺩﺭ ﻧﯿﻤﻪ ﺷﻌﺒﺎﻥ ﭼﺮﺍﻏﺎﻧﯿﻬﺎ ﻭ ﺗﻤﺎﻡ ﺍﯾﻦ ﺍﻇﻬﺎﺭ ﻣﺤﺒﺘﻬﺎ ﮐﻪ ﺍﺯ ﺷﻌﺎﺋﺮ ﺍﻟﻬﯽ ﺍﺳﺖ ﺑﺴﯿﺎﺭ ﺧﻮﺏ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺑﺎﯾﺪ ﺗﻌﻈﯿﻢ ﺑﺸﻮﺩ. “ﻭ ﻣﻦ ﯾﻌﻈﻢ ﺷﻌﺎﺋﺮ ﺍﻟﻠﻪ ﻓﺎﻧﻬﺎ ﻣﻦ ﺗﻘﻮﯼ ﺍﻟﻘﻠﻮﺏ” ﺍﻣﺎ ﮐﺎﺭ ﺍﺳﺎﺳﯽ ﺍﯾﻦ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺍﺧﻼ‌ﻗﻤﺎﻥ ، ﺍﺧﻼ‌ﻕ ﺣﺠﺔ ﺑﻦ ﺍﻟﺤﺴﻦ ﻋﻠﯿﻪ ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﺑﺎﺷﺪ . ﺭﻭﺵ ﺯﻧﺪﮔﯿﻤﺎﻥ ﻫﻢ ﺭﻭﺵ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﺍﻣﺎﻡ ﺯﻣﺎﻥ ﺑﺎﺷﺪ. ﺍﻭ ﺍﻟﮕﻮﯼ ﻣﺎ ﺑﺎﺷﺪ، ﺑﺎ ﺍﻭ ﻫﻤﺎﻫﻨﮓ ﺷﻮﯾﻢ.ﺑﯿﺎﯾﯿﻢ ﺍﯾﻦ ﻗﺮﺍﺭﺩﺍﺩ ﺭﺍ ﺑﺎ ﺧﺪﺍﯼ ﺗﻌﺎﻟﯽ ﺑﮕﺬﺍﺭﯾﻢ... @mahdimontazeremast