6.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️شیطنت هالیوود درباره #ظهور منجی مسیحیت و مسلمانان و تحریف منجی با نگاه به سریال آخرالزمانی نت فلیکس با نام بازگشت مسیح
البته مشخصات منجی در این سریال بیشتر به #امام_زمان علیه السلام مطابقت میکنه...
#ایمان_اکبرآبادی
#دشمن_شناسی
#آخرالزمان
#امام_زمان
@mahdimontazeremast
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌎شعارهای مهدوی را هر چه بیشتر باید سیاسی کرد...
#استاد_پناهیان
#حکومت_مهدوی
#سیاست_مهدوی
#امام_زمان
#سخنرانی_کوتاه
@mahdimontazeremast
🔴هشدار و بشارت امام کاظم علیه السلام به اهالی آخرالزمان🔴
✅واژه «#آخر_الزمان» در عرف ما مساوی است با زمانهای که مردم، #دین خود را ازدست میدهند
👈این بدان جهت است که گاهی احادیث مهدوی، نصفه بیان میشود!
✅مروری بر منابع مهدوی، نشان میدهد که مردم آخرالزمان در روایات معصومین به دو دسته تقسیم میشوند، کسانی که بر دین خود #ثابت هستند و کسانی که #مرتد شده و دین خود را از دست میدهند و این نیست مگر بخاطر عدم رعایت #ضوابط دین و #مغرور شدن به رحمت الهی و محبت اهل بیت ع
☘امام کاظم ع در ضمن سخنی فرمود:«...هو الخامس من ولدي له غيبة يطول أمدها خوفا على نفسه يرتد فيها أقوام و يثبت فيها آخرون☘(كمال الدين و تمام النعمة، ج2، ص: 361)
◀️ او (قائم) پنجمين از فرزندان من است و او را غيبتى طولانى است زيرا بر نفس خود مىهراسد و اقوامى در آن غيبت مرتد شده و اقوامى ديگر در آن ثابت قدم خواهند بود.
👈ما میتوانیم جزء ثابتان در دین باشیم نه منحرفان از دین؛ اگر به لوازم دینداری #آگاهی یابیم و به آن #متعهد.
#استاد_ملایی
#آخرالزمان
#امام_زمان
@mahdimontazeremast
♨️اضطرار فرج♨️
⭕️با دعا فرج زودتر تحقق می یابد...
🔴وقتی به برخی کسان گفته می شود: برای ظهور حضرت مهدی دعا کنید می گویند: هر وقت خدا بخواهد، امام ظهور خواهند کرد! گروهی نیز با ناامیدی اظهار می کنند، به این زودی ها امام نخواهند آمد!!!
🔴باید گفت:
🔺اولا، بر اساس روایات، ائمه اطهار بارها شیعیان را به دعا برای تعجیل فرج فراخوانده اند و خواست و دعای مردم را در این امر کاملا مؤثر دانسته اند.
🔺در مورد لزوم دعا برای تعجیل فرج و نقش دعا در زودتر فرارسیدن ظهور، حضرت امام جعفر صادق( ع )فرمودند:
((و قتی عذاب و سختی بر بنی اسرائیل طولانی شد، چهل روز به درگاه خدا گریه و ناله کردند. خدای متعال به موسی و هارون وحي فرمود که آنها را از دست فرعون نجات دهند و این در حالی بود که از ۴۰۰ سال، ۱۷۰ سال باقی مانده بود، خداوند، به دعای بنی اسرائیل، از آن ۱۷۰ سال صرف نظر کرد))
🔺آن گاه امام ششم عليه السلام فرمودند:((اگر شما شیعیان نیز چنین تضرع و زاری کنید و (فرج ما را بخواهید)، خداوند فرج ما را می رساند؛ ولی اگر دست روی دست بگذارید (و بی اعتنا بمانید)، وقتی کار به نهایت رسید، گشایش فرا می رسد))
🔺سید محمد تقی موسوی اصفهانی با استناد به این حدیث می گوید:
آنچه از روایات به دست می آید ظاهرا این است که وقت ظهور امام زمان (عج) از امور بدائیه است که امکان پیش و پس افتادنش هست.
🔺آن عالم پرشور در بخش دیگری از کتاب خویش می نویسد:
ادریس پیامبر نیز-وقتی مورد سوء قصد حکومت طغیانگر زمان خویش قرار گرفت- از میان مردم غایب شد. در دوران غیبت او، پیروانش که در نهایت سختی و شدت قرار داشتند تصمیم گرفتند در پیشگاه خدا توبه آرند. این بازگشت و پشیمانی واقعی باعث شد که خداوند دوران غیبت او را پایان بخشد. ادریس ظاهر شد و حاکم ستمگر در برابر او به ذلت افتاد و مردم نیز مطيع او شدند.
به همین سان، اگر مردم زمان غیبت به صورت دسته جمعی توبه کنند و قصد یاری امام نمایند، امید آن می رود که خداوند طومار غیبت را در هم پیچد و آن بزرگوار را ظاهرکند.
🔺مرحوم فقیه ایمانی هم می گوید:
از اخبار و فقرات ادعیه و زیارات بسیاری استفاده می شود که امر ظهور آن حضرت، در اصل وقوعش، یک وعدهای تخلف ناپذير الهي است؛ ولی زمان وقوع آن از امور بدائيه و قابل تعجيل و تأخیر است. نیز از بعضی اخبار به دست می آید که دعای مؤمنان -هنگامی که با شرایط و آدابش انجام شود- تأثیر به سزایی در تعجیل فرج خواهدداشت.
🔺 تشويق ائمه به دعا برای تسریع فرج بیانگر آن است که حصول فرج و فرارسیدن ظهور، دارای یک زمان تعیین شده و غیر قابل تغییر نیست. به عبارت دیگر، می توان با دعا فرج را جلو انداخت؛ چنان که بارها یاد کردیم.
درست است که غیبت از اسرار الهی است و ظهور نیز به قطع و یقین رخ خواهد داد؛ اما زمان ظهور ممکن است جلو انداخته شود یا به تعویق افتد. اعتقاد به این حقیقت برای شیعیان که در اصول اعتقادی خویش به اصل «بدا» و تغییر یافتن مقدرات الهي معتقدند ممکن و توجیه پذیر است.
🔺مرحوم علامه ی مجلسی در شرح روایات مربوط به دعا وقتی به فرمایش حضرت امام صادق می رسد که:
((دعا کن و مگو که کار گذشته است و آنچه مقدر شده است همان می شود و دعا اثری ندارد))
توضیح می دهد:
...باید به بدا ايمان داشت و به این که خداوند سبحان هر روز در کاری است؛ هر چه را خواهد، محو می کند و هر چه را بخواهد، ثبت می کند و قضا و قدر مانع دعا نیستند؛ چون تغییر در لوح (محو و اثبات) ممکن است. گذشته از این، خود دعا نیز از اسباب قضا و قدر است و امر به دعا نیز از همان هاست .
🔺عکس مطلب نیز صادق است. اگر مردم به مساله ی غیبت امام زمان خویش و طولانی شدن غیبت بی توجهی کنند و با دل های متحد و یکپارچه، فرج آن حضرت را خواستار نشوند، خداوند ظهور آن حضرت را تا انتهایی که برای غیبت در نظر گرفته است و ما از آن اطلاعی نداریم به تعویق خواهد انداخت. البته این نهایت نیز ممکن است هر لحظه فرا رسد و ما در هیچ موقعیتی، مجاز نیستیم از ظهور حضرتش ناامید باشیم.
#اضطرار_فرج
#معرفت_امام
#شرایط_ظهور
#امام_زمان
📚 #آشتی_با_امام_عصر
#استاد_هراتیان
@mahdimontazeremast
مداحی آنلاین - دین دل و عقیده و ایمان من تویی - حاج مهدی سماواتی.mp3
5.68M
🍃دین دل و عقیده و ایمان من تویی
🍃حشر و صراط و محشر و میزان من تویی...
#مهدی_سماواتی
#نوای_مهدوی
#امام_زمان
@mahdimontazeremast
جای زمینه سازی ...
روزِظهور تــ❤️ـو
دائم غزل سروده شده ...
با نیامدی
کم کارکرده ایم ...
برایِ ظهور تـ❤ـو
یاری نکرده ایم شمـ❤️ـارا ...
نیامدی
#شعر_مهدوی
#امام_زمان
@mahdimontazeremast
ای کاش...
به دشت تشنه...
باران برسد
از بانگ...
انا المهــ❤️ـدی او...
جان برسد
سلام حضرتــ❤️ـ باران...
#سلام
#شعر_مهدوی
#امام_زمان
@mahdimontazeremast
🌷امام مهدی شناسی ۸۵۶🌷
🌿شرح قرآنی دعای ندبه🌿
🔶فراز سی و پنجم
🌾أَیْنَ الطَّالِبُ بِذُحُولِ الْأَنْبِیَاءِ وَ أَبْنَاءِ الْأَنْبِیَاءِ أَیْنَ الطَّالِبُ بِدَمِ الْمَقْتُولِ بِکَرْبَلاءَ؛
کجاست کسی که خون انبیا و فرزندان انبیا و شهید کربلا را مطالبه کرده و انتقام بگیرد؟🌾
💠در این فراز بخش دیگری از اقدامات حضرت حجت عجل الله تعالی فرجه الشریف نشان داده شده است که آن انتقام و قصاص از دشمنان جبهه حق و قاتلان انسانهای حق طلب است که در رأس آنها انبیای گرامی و وجود مقدس سیدالشهدا است. درباره این جملات آیاتی وجود دارد که به توضیح آنها کمک میکند و ما برخی از آنها را با نکاتش میآوریم. باید دوباره به این نکته اشاره کرد که امام زمان علیه السلام جلوه مهر و لطف خداوند بر اهل زمین است و اگر شمشیرکشیدن و جنگی نیز وجود دارد، در برابر ستمگران و مستکبرانی خواهد بود که مانع بارش رحمت الهی بر مردم هستند. در حقیقت شمشیر امام زمان علیه السلام برای کسانی کشیده خواهد شد که جز منطق زور، چیز دیگری نمی فهمند؛ مانند اسرائیلیهای امروز. آیا این صهیونیسم قابل نصیحت است؟! آیا سازمان ملل میتواند او را مهار کند؟! آیا آمریکا میتواند آن را کنترل کند؟! اصلاً چه قدرتی میتواند اسرائیل را در جای خود بنشاند؟ این اسرائیل است که جز منطق زور چیزی نمی فهمد، وگرنه امام زمان علیه السلام سر تا پا مهر و عطوفت است.
✨آیه اول
«وَ مَنْ قُتِلَ مَظْلُوماً فَقَدْ جَعَلْنا لِوَلِیِّهِ سُلْطاناً؛وهر کس مظلوم کشته شود، قطعاً برای ولیّ او تسلّط (و اختیار دیه یا قصاص) قرار داده ایم».
✅نکتهها
🔺۱. در روایات یکی از مصادیق «ولی»، حضرت مهدی علیه السلام شمرده شده که انتقام جدّ عزیزش امام حسین علیه السلام را خواهد گرفت.امام محمد باقر علیه السلام در تفسیر آیه «وَ مَنْ قُتِلَ مَظْلُوماً» فرمود: منظور این آیه، امام حسین علیه السلام است؛ زیرا آن بزرگوار مظلومانه شهید شد و ما امامان خون خواه آن حضرت هستیم. هنگامی که قائم ما خاندان قیام کند، خون امام حسین علیه السلام را طلب خواهد کرد.
🔺۲. بنابر روایات حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف انتقام گیرنده دشمنان اسلام است. رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم فرمود:
قال الله: و به أنتقم من أعدائی؛ خداوند فرموده است که به وسیله او (مهدی) از دشمنانم انتقام خواهم گرفت.
همچنین امام صادق علیه السلام فرمود:
إذا قام قائمنا انتقم لله و لرسوله و لنا أجمعین؛وقتی قائم ما قیام کند، انتقام خدا و رسولش و همه ما را خواهد گرفت.
🔺۳. حمایت خداوند از مظلوم و سپردن حق قصاص به ولیّ دم، هم عامل بازدارنده از آدم کشی و هم بازدارنده از اسراف در قصاص است: «جَعَلْنا لِوَلِیِّهِ سُلْطاناً».
🔺۴. قرار دادن حقّ قصاص، برای حمایت از مظلوم است: «جَعَلْنا لِوَلِیِّهِ سُلْطاناً».
🔺۵. اولیای مقتول دارای حق قصاص و کشتن قاتل هستند: «جَعَلْنا لِوَلِیِّهِ سُلْطاناً».
🔺۶. «انتقام خدا» در قرآن به معنای مجازات و کیفر است، نه کینه توزی؛ مانند آیه:
«فَانْتَقَمْنا مِنْهُمْ فَأَغْرَقْناهُمْ فِی الْیَمِّ بِأَنَّهُمْ کَذَّبُوا بِآیاتِنا وَ کانُوا عَنْها غافِلِینَ؛ سرانجام از آنان انتقام گرفته و در دریا غرقشان ساختیم، زیرا آیات ما را تکذیب کردند و از آنها غافل بودند».
✨آیه دوم
«وَ لَقَدْ أَرْسَلْنا مِنْ قَبْلِکَ رُسُلًا إِلی قَوْمِهِمْ فَجاؤُهُمْ بِالْبَیِّناتِ فَانْتَقَمْنا مِنَ الَّذِینَ
أَجْرَمُوا وَ کانَ حَقًّا عَلَیْنا نَصْرُ الْمُؤْمِنِینَ؛و البتّه ما پیش از تو پیامبرانی را به سوی قومشان فرستادیم، پس آنان دلایل روشن برای مردم آوردند، (برخی ایمان آوردند و بعضی کفر ورزیدند) پس، از کسانی که مرتکب جرم شدند انتقام گرفتیم، و (مؤمنان را یاری کردیم که) یاری مؤمنان حقّی است بر عهده ی ما».
✅نکتهها
🔺۱. در این آیه چهار برنامه و سنّت الهی مطرح شده است:
الف) سنّت فرستادن پیامبر؛
ب) سنّت معجزه داشتن انبیا؛
ج) کیفر مجرمان؛
د) نصرت مؤمنان.
#مهدی_شناسی
#قسمت_856
#شرح_دعای_ندبه
#امام_زمان
#استاد_قرائتی
@mahdimontazeremast
امام مهدی منتظر ماست...
🌷امام مهدی شناسی ۸۵۶🌷 🌿شرح قرآنی دعای ندبه🌿 🔶فراز سی و پنجم 🌾أَیْنَ الطَّالِبُ بِذُحُولِ الْأَ
🔺۲. مسأله نصرت مؤمنان در قرآن چندین بار مطرح شده است؛ از جمله:
🔸الف) اگر شما خدا را یاری کنید، او نیز شما را یاری میکند: «إِنْ تَنْصُرُوا اللَّهَ یَنْصُرْکُمْ».
🔸ب) کسانی که در راه ما تلاش و مجاهده کنند، ما راههای خود را به آنان نشان خواهیم داد: «وَ الَّذِینَ جاهَدُوا فِینا لَنَهْدِیَنَّهُمْ سُبُلَنا».
🔸ج) ما قطعاً پیامبران و مؤمنان را یاری خواهیم کرد: «إِنَّا لَنَنْصُرُ رُسُلَنا وَ الَّذِینَ آمَنُوا».
🔸د) عاقبت و سرانجام نیک از آنِ متّقین و پرهیزکاران است: «وَ الْعاقِبَةُ لِلْمُتَّقِینَ».
🔺۳. آشنایی با تاریخ، عامل تسلّی است: «مِنْ قَبْلِکَ رُسُلًا- فَانْتَقَمْنا- نَصْرُ الْمُؤْمِنِینَ».
🔺۴. ابتدا کار فرهنگی و ارشاد، سپس برخورد با مجرمان: «فَجاؤُهُمْ بِالْبَیِّناتِ فَانْتَقَمْنا».
🔺 ۵. مخالفان انبیا، مجرمانی محکوم و مغلوب هستند: «فَانْتَقَمْنا- أَجْرَمُوا».
🔺۶. انتقام از مجرم، یکی از مصادیق نصرت مؤمنان است: «فَانْتَقَمْنا مِنَ الَّذِینَ أَجْرَمُوا- نَصْرُ الْمُؤْمِنِینَ».
🔺۷. پیروزی مؤمنان، وعده ی قطعی خداوند است (گرچه در ظاهر شهید شوند ولی به هدفشان میرسند): «کانَ حَقًّا عَلَیْنا».
🔺۸. هرچند انسان از خدا طلبی ندارد؛ ولی خداوند یاری مؤمنان را بر خود لازم کرده است: «حَقًّا عَلَیْنا».
✨آیه سوم
«وَ لَکُمْ فِی الْقِصاصِ حَیاةٌ یا أُولِی الْأَلْبابِ لَعَلَّکُمْ تَتَّقُونَ؛ ای صاحبان خرد! برای شما در قصاص، حیات (و زندگی نهفته) است. باشد که شما تقوا پیشه کنید».
✅نکتهها
🔺۱. گویا آیه در مقام پاسخ به یک دسته ایرادهایی است که به حکم قصاص، به ویژه از سوی روشنفکر نمایان مطرح میشود. قرآن میفرماید:حکم قصاص برای جامعه انسانی تأمین کننده حیات و زندگی است. قصاص یک برخورد و انتقام شخصی نیست، بلکه تأمین کننده امنیّت اجتماعی است. در جامعه ای که متجاوز قصاص نشود، عدالت و امنیت از بین میرود، آنچنان که گویا آن جامعه مرده است. چنانکه در پزشکی، کشاورزی و دامداری، لازمه حیات و سلامت انسان، گیاه و حیوان از بین بردن میکروبها و آفات است.
🔺۲. اگر به بهانه اینکه قاتل هیجان روانی پیدا کرده، او را رها کنیم، هیچ ضمانتی نخواهد بود که در جنایتهای دیگر این بهانه مطرح نشود، چون تمام جنایتکاران در سلامت، آرامش روحی و فکری دست به جنایت نمی زنند. بنابراین، تمام خلافکاران باید آزاد باشند و جامعه سالم نیز باید به جنگل تبدیل شود تا هرکس بر اثر هیجان و دگرگونیهای روحی و روانی بتواند هرکاری را انجام دهد. گمان نکنیم که دنیای امروز، دنیای عاطفه و نوع دوستی است و قانون قصاص، قانونی خشن و ناسازگار با فرهنگ حقوق بشر دنیاست. اسلام در کنار حکم قصاص، اجازه عفو و اخذ خون بها داده تا به مصلحت اقدام شود.
🔺۳. توجیهاتی مانند اینکه از مجرمان و قاتلان در زندان با کار اجباری به نفع پیشرفت اقتصادی بهره گیری میکنیم، قابل قبول نیست. چون این برنامه ها، تضمین کننده امنیت عمومی نیستند. اصل، مقام انسانیت و جامعه عدالت پرور است، نه دنیای پرخطر همراه با تولید بیشتر، آن هم به دست جنایتکاران و قاتلان!
🔺۴. از آنجا که قانون قصاص، ضامن عدالت، امنیت و رمز حیات جامعه است، در پایان این آیه میفرماید: «لَعَلَّکُمْ تَتَّقُونَ» یعنی اجرای این قانون، موجب خودداری و جلوگیری از بروز قتلهای دیگر است.
🔺۵. اجرای عدالت، تضمین کننده حیات جامعه است: «لَکُمْ فِی الْقِصاصِ حَیاةٌ».
🔺۶. تعادل میان رأفت و خشونت لازم است. خدایی که رحمن و رحیم است، قصاص را رمز حیات میداند: «لَکُمْ فِی الْقِصاصِ حَیاةٌ».
🔺۷. حذف عنصر خطرناک، یک اصل عقلانی است: «یا أُولِی الْأَلْبابِ».
🔺۸. زود قضاوت نکنید. ممکن است در برخورد سطحی، قصاص را امر خوبی ندانید ولی با خرد و اندیشه در مییابید که قصاص رمز حیات است: «یا أُولِی الْأَلْبابِ».
🔺۹. تقوا و دوری از گناه، فلسفه احکام دین است. چه احکام عبادی و چه قضایی: «لَعَلَّکُمْ تَتَّقُونَ».
🔺۱۰. قصاص، سبب بازداری مردم از تکرار قتل است: «لَعَلَّکُمْ تَتَّقُونَ».
#مهدی_شناسی
#قسمت_856
#شرح_دعای_ندبه
#امام_زمان
#استاد_قرائتی
@mahdimontazeremast
15.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⏪تو هم می تونی فرمانده ی لشکر امام زمان باشی،اگـــر ...
#استاد_شجاعی
#مهدیاران
#یاری_امام
#امام_زمان
#سخنرانی_کوتاه
@mahdimontazeremast