eitaa logo
محبان المهدی 1 (کانال عمومی)
2.1هزار دنبال‌کننده
40هزار عکس
38.5هزار ویدیو
466 فایل
سلام ،محضرکاربران بزرگوار،عرضه می دارم که به لطف الهی وبا مساعدت وهمکاری شماعزیزان گروه محبان المهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف) ایجاد گردید.دراین گروه مطالب ارزنده ،مفیدوکاربردی درکلیه زمینه ها : فرهنگی،اقتصادی،اجتماعی،سیاسی،وورزشی ارائه خواهد شد.
مشاهده در ایتا
دانلود
🌒آگاه سازی حقوقی 🔽🔽🌒🌒 موضوع 🔽🔽 🌏تفاوت بُطلان و فسخ در دنیای قراردادها برای شناخت هر چه بهتر قراردادها، می‌توان آن‌ها را با موجودات زنده مقایسه کرد. قراردادها مانند موجودات زنده‌ی دیگر روزی متولد می‌شوند، مدت محدودی دارای حیات هستند، حتی ممکن است به بیماری دچار شده و سپس سلامت خود را بازیابند و در نهایت نیز می‌میرند و از بین می‌روند. قراردادها هم برای ایجادشدن نیاز به خالق دارند و مرگ آن‌ها نیز نیاز به تصمیم کسی دارد که شایستگی از بین بردن آن‌ها را داشته باشد. در این نوشته تصمیم داریم به بررسی دو شیوه‌ی متفاوتی که موجب مرگ قراردادها می‌شوند، یعنی بطلان و فسخ، بپردازیم. با ما همراه باشید. ◀️بطلان قراردادها🔽🔽 در این شیوه از مرگ قراردادها، قراردادی به معنای واقعی کلمه اصلاً به وجود نمی‌آید بلکه بنا به دلایلی، آن‌چه را که طرفین قرارداد نام‌گذاری می‌کنند، اصلاً اثر و اعتبار حقوقی ندارد. درواقع، گویا اصلاً هیچ قراردادی میان طرفین تنظیم نشده ‌است. برای مثال اگر یک قرارداد خریدوفروش(بیع) باطل باشد، مشتری باید کالایی را که خریده است و فروشنده نیز پولی را که پرداخت کرده است، به یکدیگر پس دهند. مثال‌هایی از باطل‌بودن قرارداد در موارد زیر قرارداد، باطل است و اعتبار حقوقی ندارد: ۱. شخصی، قصد خریدن پرنده‌ی ماده‌داشته باشد ولی فروشنده با قصد فروختن پرنده‌ی نر، پرنده‌ای به او بفروشد. ۲. حداقل یکی از طرفین معامله اهلیت قانونی برای تنظیم قرارداد را نداشته باشد یعنی مجنون یا صغیرغیرممیز (کودکی که هنوز سود و زیان خود را تشخیص نمی‌دهد) باشد. ۳. طرفین نیت و انگیزه‌ای نامشروع برای انعقاد قرارداد داشته باشند و این انگیزه را در قرارداد خود ذکر کنند مانند اجاره‌دادن یک خانه برای قمارکردن‌. ◀️فسخ قرارداد🔽🔽 در این شکل از انحلال قرارداد، یکی از طرفین قرارداد می‌تواند قرارداد را به‌صورت یک‌طرفه به هم بزند. وی برای این کار نیاز به توافق بعدی با طرف دیگر قرارداد ندارد اما باید براساس توافق قبلی با طرف دیگر قرارداد یا براساس قانون این حق به او داده شده باشد. لازم به ذکر است آثار عقدی که فسخ می‌شود تا لحظه‌ی فسخ از سوی کسی که حق فسخ دارد، باقی خواهد ماند. مقایسه‌ی بُطلان و فسخ در قراردادها پس از روشن‌شدن مفهوم بطلان و فسخ در قراردادها، می‌توان دو تفاوت زیر را بین این دو ذکر نمود: 🔹الف. اگر قراردادی باطل باشد، هیچ‌گونه اثر و اعتبار حقوقی نخواهد داشت ولی در قرارداد قابل فسخ آثار قرارداد از زمان تنظیم تا زمان برهم‌زدن قرارداد باقی می‌ماند. برای روشن‌شدن این تفاوت به مثال زیر توجه کنید: آقای الف قرارداد اجاره‌ای را برای مدت ۱ سال با آقای ب تنظیم می‌کند و برای آقای ب این حق پیش‌بینی می‌شود که هر زمان که بخواهد می‌تواند قرارداد را فسخ کند(بر هم بزند). آقای .......ب..مبلغ ۱۲ میلیون تومان بابت اجاره‌بهای این ۱ سال به‌صورت یک‌جا می‌پردازد. حال، اگر بعد از گذشت ۶ ماه آقای ب قرارداد را بر هم بزند، آقای الف موظف است مبلغ ۶ میلیون از بابت مدتی که آقای ب در خانه‌ی وی سکونت داشته نزد خود نگه داشته و ۶ میلیون دیگر را به وی پس دهد. اما اگر این دو بعد از گذشت ۶ ماه متوجه شوند عقدی که بسته‌اند باطل بوده است، آقای الف موظف است تمام ۱۲ میلیون را به آقای ب پس دهد و آقای ب نیز موظف است به دلیل اینکه به مدت ۶ ماه در خانه‌ی آقای الف ساکن بوده است، به وی خسارتی تحت عنوان اجرت‌المثل بپردازد که مبلغ آن را دادگاه تعیین می‌کند. 🔹ب. فسخ قرارداد نیاز به اعلام فسخ از سوی یکی از طرفین دارد و از زمانی که فسخ اعلام شود، اثر خواهد داشت و قرارداد را از بین می‌برد. در حالی که بطلان قرارداد، به‌صورت خودبه‌خود و در صورت وجود برخی شرایط صورت می‌گیرد و نیازی به اعلام بطلان ندارد. https://eitaa.com/joinchat/2561736718Cb4478e7c55 🌏🌏 ان شاءالله مفید باشد 🔵🔵
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔸️🔹️🌸🍃🌸🔸️🔹️ 🔸⏹جمله ای می گویند که بعضی هم خیال میکنند که خیلی حرف درستی است؛ میگویند: «حق گرفتنی است نه دادنی.»  🔸⏹ حق، هم گرفتنی است و هم دادنی. اصلًا این جمله که حق را فقط باید گرفت و کسی به تو نمیدهد، ضمناً تشویق به این است که تو حق را باید بگیری نه اینکه حق را باید بدهی؛ صاحب حق باید بیاید، اگر توانست به زور از تو بگیرد، اگر نتوانست که نتوانست.اما پیغمبران نیامدند این حرف را بزنند. پیغمبران گفتند حق، هم گرفتنی است و هم دادنی؛ یعنی مظلوم و پایمال شده را توصیه کردند به اینکه برو حق را بگیر، و از آن طرف ظالم را وادار کردند علیه خودش قیام کند که حق را بدهد، و در این کار خودشان هم کامیاب و موفق شدند. شهید_مطهری📚 آزادی انسان ص ۴۷ 🆔️ https://eitaa.com/joinchat/2561736718Cb4478e7c55 🔸️🔹️🌸🍃🌸🔸️🔹️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍃 🌸🍃 هر روزمان را نورانی کنیم با کلام معصومین علیهم السلام و کلام مولا امیر المؤمنین علیه السلام در نهج‌البلاغه ،ان شاءالله تا زمانی که در خدمتتان هستیم بتوانیم مطالب مفید و کاربردی تقدیمتان کنیم و برایتان سودمند باشد. با سپاس فراوان 🟢🟢 🔰 از امام صادق (ع) سوال شد کدام شخص افضل تر است؟ 🔙شخصی که سخنان شما را نشر میدهد و آن را در دل شیعیان استوار میکند، 🔙یا عابدی که چنین نیست؟ 🔹امام صادق (ع) فرموند: 🍃 کسی که سخنان ما را نشر دهد و در دل شیعیان استوار سازد از هزار عابد برتر است. 📖 اصول کافی، ج1، ص33، ح9 ♻️ لطفا در نشر احادیث سهیم باشید ♻️ امیرالمؤمنین علی (ع) فرمودند: ‌ 🍃 دل ها گاهی پرنشاط اند و گاهی بی نشاط اگر نشاط داشت آن را به انجام مستحبات وا دارید، و اگر بی نشاط بود به انجام واجبات قناعت کنید. ‌ 📖 نهج‌البلاغه، حکمت۳۱۲✴ 🆔️ https://eitaa.com/joinchat/2561736718Cb4478e7c55 🍃 🌸🍃
❣ مهارتهای فرزند پروری❣ ❓چرا محبت نمی‌کنیم؟ 🌱 مقایسۀ دوران کودکی خود با فرزند ⚠️وقتی با برخی از پدران و مادران در بارۀ ضرورت ابراز محبّت و میزان آن سخن گفته می‌شود، می‌گویند: ❔مگر والدین ما این اندازه به ما محبّت کردند؟ ❔حالا که این اندازه محبّت نکردند، چه اتّفاقی برای ما افتاده است؟ ❕فرزندان ما هم مثل خود ما. ✅ در این جا باید بگوییم که: 🔸اوّلاً ما نمیدانیم که شما چه چیزی را اتّفاق ناگوار می‌دانید؟ ❔آیا تنها به سمت باندهای فساد و قاچاق مواد مخدّر رفتن و دزدی کردن را اتّفاق ناگوار می‌دانید؟ ❔مثلاً در زندگی مردی که در خانوادۀ پدری‌اش محبّت آنچنانی ندیده و الآن هم نمی‌تواند به همسر و فرزندانش محبّت کند، اتّفاق ناگواری نیفتاده؟ ♻️اگر یک بار دیگر مطالبی که در پست‌های قبلی گفته شد را مطالعه کنید، متوجّه خواهید شد که این مسئله، خود، اتّفاق ناگواری است که می‌تواند اتّفاق‌های دیگری را هم به دنبال خود بیاورد. 🔸ثانیاً ما در آثار محبّت گفتیم که پیشگیری از انحراف، یکی از آثار محبّت است. ✔️از سوی دیگر، هر اندازه عوامل انحراف در اطراف فرزندان بیشتر می‌شود، نیاز آنان به محبّت هم بیشتر می‌شود. ⁉️حالا شما امروزِ فرزندتان را با دیروزِ خودتان مقایسه کنید و بگویید که فرزند دیروز، نیاز بیشتری به محبّت داشت یا فرزند امروز؟ 📚منِ دیگرِ ما، کتاب دوم، ص۷۵ 🆔️ https://eitaa.com/joinchat/2561736718Cb4478e7c55
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴باران در شمال و شمال شرق کشور 🌧 در استان‌های گیلان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، گلستان، سمنان و مازندران، بارش باران پیش‌بینی می‌شود. ☀️روز چهارشنبه جوی آرام در اغلب نقاط کشور داریم و افزایش نسبی دما در نوار شمالی کشور خصوصا سواحل خزر پیش‌بینی می‌شود. 🌤 آسمان تهران کمی ابری، در برخی ساعات همراه با باد شدید و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود. https://eitaa.com/joinchat/2561736718Cb4478e7c55
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🟩♦️بسم الله الرحمن الرحیم♦️🟩 روایـــــ📚ــــات دولت مـــهـــدوے بعنوان { آخــریـــن دولــــت } تعبیرهایی که در روایات در مورد دولت و حکومت امام مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) آمده چنین است: ۱- دولت جهانی است. اشاره به قلمرو حکومت دارد. ۲- دولت عدالت است. اشاره به بسط عدالت در زمان حاکمیت این دولت دارد. ۳- دولت کریمه است. اشاره به محوریت کرامت انسان در این دولت دارد و به طور مشخص بیان شده که کرامت مداری یعنی عزت اسلام و مسلمین است از یک سو و ذلت و نفاق و منافقان از سوی دیگر است ۴- دولت صالحان است. اشاره به صالح بودن زمامداران آن است. ۵- دولت حق است. اشاره به حق مداری این دولت و نتیجه آن یعنی بسط حق و رفع باطل است. ۶- دولت مستضعفان است. اشاره به حاکمیت یافتن کسانی دارد که از سوی صاحبان زَر و زُور و تَزویر به استضعاف کشیده شده اند. ۷- دولت امنیت است. اشاره به امنیت فراگیر در آن دولت است ، امنیتی که هم اجتماعی است و هم ایمانی است ۸- دولت رفاه است. اشاره به فراگیری رفاه در پهنه زمین است ۹- یکی دیگر از تعبیرهایی که از دولت مهدوی شده ولی کمتر مورد توجه قرار گرفته ◀️تعبیر { آخرین دولت است } اهل بیت(علیهم السلام) از دولت حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) به عنوان آخرین دولت یاد کرده اند. حضرت امام صادق(علیه السلام) فرمودند: تا همه اصناف مردم به حكومت نرسند ، صاحب الأمر (علیه السلام) قيام نمی كند. برای اين كه وقتی حكومتش را تشكيل داد ، كسی نگويد: اگر ما هم به حكومت می رسيديم ، با عدالت رفتار می كرديم حضرت امام باقر(علیه السلام) فرمودند: دولت ما آخرين دولت است. هر خاندانی كه لياقت حكومت داشته باشند ، قبل از ما به حكومت می رسند ، تا وقتی حكومت ما تأسيس شد و رفتار آن را ديدند ، نگويند:🔻 ما هم اگر به حكومت رسيده بوديم مانند آل محمد(صلّی الله علیه وآله) عمل می كرديم و اين است معنای آيه والعاقبة للمتّقين است بحارالانوار، ج۵۲ 🌎🌎 https://eitaa.com/joinchat/2561736718Cb4478e7c55
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا