eitaa logo
زهرا پناهی (یا الله )
180 دنبال‌کننده
2هزار عکس
3.4هزار ویدیو
29 فایل
ارتباط با ادمین @Ya_ghaem باسلام خدمت همراهان عزیز در این کانال در خدمت دوستانم هستم بابحث های اعتقادی؛ اخلاقی ؛احکام؛ وداستان ،انشالله راهی به بسوی تقرب الی الله باشیم باتربیت دینی به ارامش برسیم انشالله به دعای امام زمان (عج) (ارامش بهترین سرمایه)
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❤️🍂❤️🥀 ۱۳۰ 🔴گفتگوى امام.عليه السلام با ارواح مردگان: ♻️اين سخن را امام(عليه السلام) زمانى بيان فرمود كه از ميدان صفين باز گشته و به كنار قبرستانى كه پشت دروازه كوفه بود رسيده بود و اموات آن گورستان را با پنج خطاب تكان دهنده بيدارگر مخاطب ساخت فرمود: ✨يَا أَهْلَ الدِّيَارِ الْمُوحِشَةِ، وَالْمَحَالِّ الْمُقْفِرَةِ، وَالْقُبُورِ الْمُظْلِمَةِ، يَا أَهْلَ التُّرْبَةِ، يَا أَهْلَ الْغُرْبَةِ، يَا أَهْلَ الْوَحْدَةِ، يَا أَهْلَ الْوَحْشَةِ 💠 «اى ساكنان خانه هاى وحشتناك و سرزمين هاى خالى و قبرهاى تاريك! اى خاك نشينان! اى غريبان! اى تنهايان! و اى وحشت زدگان!» ✍امام عليه السلام در واقع با اين تعبيرات نشان داد كه هر انسانى سرانجام در اين دنيا به چه سرنوشتى دچار مى شود; امروز در ميان دوستان و عزيزان در خانه هاى زيبا و مرفه زندگى مى كند، جمع آنها جمع و اسباب نشاطشان فراهم است، مى گويند و مى خندند و از باده غرور سرمستند; ولى فردا جايگاهشان گورستان وحشتناك و قبرهاى تاريك در وحدت و تنهايى خواهد بود..... 💢 امام عليه السلام در ادامه خطاب به ارواح گذشتگانِ آن قبرستان فرمود: 🔅أَنْتُمْ لَنَا فَرَطٌ سَابِقٌ، وَنَحْنُ لَكُمْ تَبَعٌ لاَحِقٌ 🔹«شما در اين راه پيشگام ما بوديد و ما نيز به دنبال شما خواهيم آمد»; ✔️ اشاره به اين كه قانون مرگ استثناپذير نيست; انسان ها مانند اهل قافله اى بزرگند كه گروهى پيشاپيش قافله، گروهى در وسط و گروهى به دنبال قافله حركت مى كنند. اين قافله به سوى ديار فنا يا به تعبير ديگر عالم بقا مى شتابد و همه سرانجام به آن مى رسند، @mahmobarak
❤️🍂❤️🥀 ۱۳۰ 🔴گفتگوی امام علیه السلام با ارواح مردگان ❣امام(عليه السلام) اخبار عالم دنيا را در سه جمله خلاصه كرده از آنها اخبار عالم آخرت را پرسش مى كند و مى فرمايد: ✨أَمَّا الدُّورُ فَقَدْ سُكِنَتْ، وَأَمَّا الاَْزْوَاجُ فَقَدْ نُكِحَتْ، وَأَمَّا الاَْمْوَالُ فَقَدْ قُسِمَتْ، هَذَا خَبَرُ مَا عِنْدَنَا، فَمَا خَبَرُ مَا عِنْدَكُمْ؟ 💠 «اما خانه هايتان را ديگران ساكن شدند، همسرانتان (اگر جوان بودند) به نكاح ديگران درآمدند و اموالتان (در ميان ورثه) تقسيم شد. اينها خبرهايى است كه نزد ماست، نزد شما چه خبر؟» 💢«سپس امام(عليه السلام) رو به سوى اصحاب و ياران كرد و فرمود: 🔅ثُمَّ الْتَفَتَ إِلَى أَصْحَابِهِ فَقَالَ: أَمَا لَوْ أُذِنَ لَهُمْ فِي الْكَلاَمِ لاََخْبَرُوكُمْ (أَنَّ خَيْرَ الزَّادِ التَّقْوَى) 🔹 آگاه باشيد اگر به آنها اجازه سخن گفتن داده مى شد به شما خبر مى دادند كه بهترين زاد و توشه (براى سفر آخرت) تقوا و پرهیزگاری است ✍در واقع امام(عليه السلام) انگشت روى مهم ترين مسائل زندگى انسان ها گذاشته كه براى بدست آوردن آن تلاش مى كنند; خانه هاى مرفه، همسران خوب و اموال فراوان.. 🔷گاه مى شود فردى در همه عمرش تلاش مى كند و سرانجام رنج وى در خانه اى مجلل خلاصه مى شود و چقدر براى او دردناك است كه آن را رها كند و كسانى كه هيچ زحمتى براى آن نكشيدند در آن ساكن شوند و گاه محصول همه عمرش در مقدارى از مال و ثروت خلاصه مى شود و بعضى نيز سال ها تلاش مى كنند همسر زيبايى پيدا كنند; ولى چيزى نمى گذرد بايد همه را رها كرده و راهى ديار اموات شوند و طومار زندگى آنها در هم پيچيده خواهد شد. جالب اين كه امام(عليه السلام) مى فرمايد: ✔️ اگر آنها اجازه سخن گفتن را پيدا كنند فقط يك خبر به شما مى دهند; خبرى كه همه چيز در آن جمع است و آن خبر مربوط به زاد و توشه تقواست كه در برزخ و مواقف قيامت، انسان را يارى مى دهد. @mahmobarak
❤️🍂❤️🥀 ۱۲۶ ❣امیر المومنین _علیه السلام _می فرماید : ✨وَعَجِبْتُ لِعَامِر دَارَ الْفَنَاءِ وَتَارِک دَارَ الْبَقَاءِ 💠 «تعجب مى کنم از کسى که دار فانى را آباد مى کند ولى دار باقى را ترک مى نماید و به فراموشى مى سپارد. ✍همه با چشم خود مى بینیم این جهان دار فانى است; همه روز گروهى مى میرند و گروهى به دنیا مى آیند و جاى آنها را مى گیرند. سپس همین گروه جاى خود را به گروه هاى دیگر مى دهند. کاخ هاى زیبا بر اثر گذشت زمان به ویرانه اى مبدل مى شود و باغ هاى پر از گل و گیاه روزى پژمرده خواهند شد. همه چیز در گذر است و همه چیز رو به فنا مى رود. ✔️آیا عقل اجازه مى دهد که انسان در آبادى این دار فانى بکوشد; اما سراى آخرت را که در آن حیات جاویدان است فراموش کند و گامى در طریق عمران و آبادى آن از طریق ایمان و اعمال صالح بر ندارد؟ @mahmobarak
❤️🍂❤️🥀 ۱۲۶ ❣امیر المومنین _علی علیه السلام _می فرماید : ✨وَعَجِبْتُ لِمَنْ نَسِیَ الْمَوْتَ وَهُوَ یَرَى الْمَوْتَى 🔷«تعجب مى کنم از کسى که مرگ را فراموش مى کند با این که مردگان را با چشم خود مى بیند»; . ✍مرگ یعنى پایان همه چیز در دنیا و جدا شدن از تمام مقام ها و اموال و ثروت ها و تعلقات دنیوى و از همه مهم تر بسته شدن پرونده عمل انسان به گونه اى که نمى تواند حسنه اى بر حسنات یا سیئه اى بر سیئات خود بیفزاید. 🔷 در یک عبارت کوتاه، مرگ مهم ترین حادثه زندگى انسان است; ولى عجب این که بسیارى از افراد آن را به دست فراموشى مى سپارند در حالى که بستگان و عزیزان و دوستان و همشهریان خود را بارها مى بینند که آنها را به سوى دیار اموات مى برند. ✔️ این غفلت و فراموش کارى راستى حیرت انگیز است. به خصوص این که بسیارى از مردگان کسانى هستند که از ما جوان تر یا قوى تر و سالم تر و گاه حتى بدون سابقه یک لحظه بیمارى راه دیار فنا را پیش گرفتند و به سوى بقاى آخرت رفتند. @mahmobarak
❤️🍂❤️🥀 ۱۳۵ ❣امیر المومنین _علیه السلام _می فرماید : وَمَنْ أُعْطِيَ الاِْسْتِغْفَارَ لَمْ يُحْرَمِ الْمَغْفِرَةَ 💠 «كسى كه توفيق استغفار يابد از آمرزش محروم نمى شود» ✍«توبه» ندامت از گذشته و بازگشت به سوى خداست و «استغفار» يكى از شرايط آن است و در واقع ذكر استغفار بعد از توبه در كلام امام(عليه السلام) از قبيل ذكر خاص بعد از عام است. ✔️البته گاه استغفار و توبه به يك معنا نيز استعمال مى شوند; به هر حال خداوند غفور و ودود وعده داده كه مستغفرين را مورد محبت قرار دهد و آنها را مشمول آمرزش و مغفرت خويش سازد. @mahmobarak
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام😃 روز جمعه و👋 قسمتی ازبخش سوم کتاب مکیال المکارم🌻
❣﷽❣ صلی الله علیه و آله و سلم ‍ ❀﴾﷽﴿❀ كه در سوره حمعسق [شورى] آمده: ⚜قُلْ لا اسئَلُكُم عَلَيهِ أجْراً اِلّا المَودَّةَ فى القُربى⚜؛ بگو كه من از شما بر تبليغ رسالت توقع مزدى ندارم جز اينكه در مورد خويشاوندانم مودّت ورزيد. از حضرت ابوجعفر امام محمد باقر عليه السلام روايت شده كه منظور از ✨القربى✨ در اين آيه ✨امامان✨ هستند. و در حديث نداى حضرت قائم عجل اللَّه فرجه هنگام ظهورش آمده است: و از شما مى خواهم شما را به خدا و حق رسول خدا و حقّ خودم بر شما - كه مرا بر شما حقّ قرابت و خويشاوندى پيغمبر هست. ✅ پایان فصل سوم در بیان حق قرابت و خویشاوندی پیامبر (ص) از بخش سوم 📚 منبع: (بخش سوم) 🌤اللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج🌤 @mahmobarak
❣﷽❣ ‍ ❀﴾﷽﴿❀ شيخ صدوق در كتاب كمال الدين به سند قوى مثل صحيح يا صحيح - بنا بر قول صحيح - از ابوحمزه ثمالى از حضرت جعفر بن محمد صادق از پدرش از پدرانش عليهم السلام روايت كرده كه: پيغمبر اكرم صلى الله عليه وآله وسلم فرمود: جبرئيل از پروردگار عالم جل جلاله برايم نقل كرد كه فرمود: ✅ هر آنكه بداند كه جز من هيچ خدايى نيست و محمد بنده و رسول من و على بن ابى طالب خليفه من و امامان از فرزندان او حجّتهاى من مى باشند؛ به رحمت خود او را به بهشت داخل نمايم، و به عفو و بخشش از آتش نجاتش مى دهم، و او را در پناه خود جاى خواهم داد، و كرامت خود را براى او واجب و نعمتم را بر وى تمام نمايم؛ و اگر درخواستى داشته باشد، برآورده سازم؛ و اگر سكوت كند [با رحمت و نعمت] آغاز كنم؛ و اگر بدى كند او را رحم نمايم؛ و اگر از من فرار كند او را فراخوانم؛ و اگر [پس از اعراض ]به سوى من بازگردد او را بپذيرم؛ و اگر درِ خانه‌ام را بكوبد به رويش بگشايم. ⛔️ و هر كس شهادت به لا اِلهَ اِلَّااللَّه ندهد؛ يا آن را شهادت بدهد ولى محمّد را به عنوان بنده و فرستاده من گواهى ندهد؛ يا آن را شهادت بدهد؛ امّا نپذيرد كه على بن ابى طالب خليفه من است؛ يا به آن اعتراف كند ولى نپذيرد كه امامان از فرزندان او حجّتهاى منند؛ نعمت مرا انكار كرده و عظمت مرا كوچك شمرده و به آيات و كتب كفر ورزيده است؛ اگر مرا قصد كند محجوب سازم و اگر درخواستى داشته باشد، محرومش نمايم و اگر مرا فراخواند ترتيب اثر ندهم، و اگر دعا كند اجابت ننمايم، و اگر به من اميد بندد نوميدش كنم. اين جزايى است كه از من به او مى رسد و من به بندگانم ظلم نمى كنم. 📚 منبع: 🌤اللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج🌤 @mahmobarak
❣﷽❣ ‍ ❀﴾﷽﴿❀ در زيارت جامعه آمده است: ✨«وَ السَّادَةُ الْوُلاةِ»✨؛ و سرورانِ سرپرست. و در حديثى از رسول اكرم صلى الله عليه وآله وسلم از طريق مخالفين وارد شده: ما فرزندان عبدالمطلب سرورانِ اهل بهشت هستيم، من و على و جعفر و حسن و حسين و مهدى عليهم السلام. بيان سيادت و آقايى امامان عليهم السلام نسبت به ما، از آنچه گذشت ظاهر و ثابت مى شود. و معنى سيادت آن بزرگواران اينكه: ايشان از خود ما در تمام امور اولى و شايسته تر هستند. چنانكه خداوند متعال فرموده: ⚜اَلنَّبِىُّ اَوْلى بِالْمُؤْمِنينَ مِنْ اَنْفُسِهِمْ...⚜؛ پيامبر؛ نسبت به مؤمنان از خودشان سزاوارتر است. و در كفاية الأثر روايت مسندى از حسين بن على عليهما السلام آورده كه فرمود: رسول اللَّه صلى الله عليه وآله وسلم به على عليه السلام فرمود: من به مؤمنين از خودشان به خودشان اولى و سزاوارترم سپس تو اى على از مؤمنين به خودشان سزاوارترى آنگاه بعد از تو حسن سزاوارتر است به مؤمنين از خودشان و پس از او حسين به مؤمنين از خودشان سزاوارتر است، سپس بعد از او على سزاوارتر است به مؤمنين از خودشان، و بعد از او محمد سزاوارتر است به مؤمنين از خودشان، و بعد از او جعفر سزاوارتر است به مؤمنين از خودشان، و بعد از او موسى سزاوارتر است به مؤمنين از خودشان، و بعد از او على سزاوارتر است به مؤمنين از خودشان، و بعد از او محمد سزاوارتر است به مؤمنين از خودشان، و بعد از او على سزاوارتر است از مؤمنين به خودشان، و بعد از وى حسن سزاوارتر است به مؤمنين از خودشان، و حجّت بن الحسن به مؤمنين سزاوارتر است از خودشان، امامان نيكوكار، آنها با حقّ و حقّ با آنها است. 🌤اللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج🌤 @mahmobarak
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
خالی شو، پُر می‌شوی.. قانع باش، غنی می‌شوی.. ساده باش، عمیق می‌شوی.. قضاوت نکن، عادل می‌شوی.. بنده خـدا باش، آزاد می‌ شوی.. خــودت باش، بی‌همتا می‌شوی.. ضعف خود را بپذیر ، قوی می‌شوی. دوست داشته‌باش، محبوب‌می‌شوی.. تسلیم سرنوشت شو، حاکم تقدیر می‌شوی.. سکوت پیشه‌کن، همه چیز گویا می‌شود.. دخالت را رها کن، هدایت آغاز می‌شود.. سخنت را کوتاه کن، تأثیرش زیاد می‌شود.. برخود حکومت کن ، از خود فراتر می‌روی.. به تاریکی ذهن آگاه شو، روشنایی وجودت را فرا می‌گیرد.. ذهنت را در «هیچ کجا» متمرکز کن، « همه چیز » در ذهنت جا می‌گیرد.. 🌸🌸🌸🌸🌸 @mahmobarak
🌹❤️🌹 💠 حیات بخشی حضرت خضر 🔻 حضرت خضر علیه السلام از انبیایی است که مظهر اسم «یا خفی» از اسماء الهی است. ایشان به حسب روایات، مورد عنایت ویژه هستند و همراه و در محضر حضرت بقیة الله می باشند. 🔸 اسم ایشان خضر است، به این خاطر که همین طور که لطیف از منطقه‌ای عبور می کنند، باعث ایجاد روح نباتی و حیوانی و انسانی می شوند و باعث ایجاد روح است. 🔹 خِضر از خُضره و سرسبزی و نشاط است. قرآن هم این قضیه را خوب باز کرده است که ماهی نمک‌سود موسی و جناب یوشع، {وقتی در منطقه ای که ایشان هستند قرار می گیرد} حیات پیدا می کند و به دریا می‌پرد. این قدر حیات در اختیار حضرت خضر است. 🔸 یک {بنده خدایی} نقل می‌‌کرد که کنار روضۀ منوره پیامبر اکرم، حضرت خضر را دیده بود، در مقابل رسول خدا، در مقابل مرقد و روضۀ مطهره و منورۀ رسول خدا { بسیار متواضع و} مانند فردی خیلی شکسته بودند. همۀ افراد در آن محضر شکسته‌اند. این دیگر لطف خداست، این دیگر خدادادی است و از حساب و کتاب خارج است.‌ ‌ @mahmobarak
🔻يكى از آفتهاي راه انسانيّت، اين است كه انسان، حركت تخيّلى بكند. این مسئله (برداشت تخيّلى و اعتقاد تخيّلى) كمر همه را مىشكند؛ سير، سير انبيا است؛ شفاف و روشن است. 🔸مسير، مسير دشمنى و عناد با دنياست. اگر كسى در اين راه قرار بگيرد و در عین حال بخواهد دنيايش را آباد كند، لطمه مىخورد؛ البته يك وقت يك نفر طالب رزق حلال است و كارهای معنویش را هم دارد مىكند [این مورد در حد ضرورت اشکال ندارد] ولى اين راه هميشه گذشت از دنیا و ايثار مىخواسته است؛ مانند آن پيرزنِ شصت ساله که نخ ريسى می‌كرد و مال خالصش را جمع می‌كرد و به بغداد خدمت حسين بن روح كه نايب امام بود، مىفرستاد. 🔹همه كارها قاعده دارد. اين راه هم همين طور است و الّا انسان پیوسته تارهاى عنكبوتى را دور خودش مىپيچاند، بعد هم مىبيند فايده ندارد و يك فرد مأيوسِ دل زده می‌شود و مصداق «چون نديدند حقيقت، ره افسانه زدند» میگردد. (رک: كمال الدين و تمام النعمة ترجمه پهلوان، ج2، ص300). ‌ 🔻يك نكته قابل توجّه اين است كه ايمان مراتب دارد. ایمان مثل نردبان، پله‌پله است و مراتب دارد. هر كسى در يك پله و محدوده و يك مرحله‌ای است. 🔸روايات این بحث هم مفصّل است. از جمله امام صادق عليه السلام به شخصى به نام عبدالعزيز فرمودند: يَا عَبْدَ الْعَزِيزِ الْإِيمَانُ عَشْرُ دَرَجَاتٍ بِمَنْزِلَةِ السُّلَّمِ لَهُ عَشْرُ مَرَاقِيَ وَ تُرْتَقَى مِنْهُ مِرْقَاةً بَعْدَ مِرْقَاةٍ فَلَا يَقُولَنَّ صَاحِبُ الْوَاحِدَةِ لِصَاحِبِ الثَّانِيَةِ لَسْتَ عَلَى شَيْءٍ وَ لَا يَقُولَنَّ صَاحِبُ الثَّانِيَةِ لِصَاحِبِ الثَّالِثَةِ لَسْتَ عَلَى شَيْءٍ حَتَّى انْتَهَى إِلَى الْعَاشِرَةِ قَالَ وَ كَانَ سَلْمَانُ فِي الْعَاشِرَةِ وَ أَبُو ذَرٍّ فِي التَّاسِعَةِ وَ الْمِقْدَادُ فِي الثَّامِنَةِ يَا عَبْدَ الْعَزِيزِ لَا تُسْقِطْ مَنْ هُوَ دُونَكَ فَيُسْقِطَكَ مَنْ هُوَ فَوْقَكَ إِذَا رَأَيْتَ الَّذِي هُوَ دُونَكَ فَقَدَرْتَ أَنْ تَرْفَعَهُ إِلَى دَرَجَتِكَ رَفْعاً رَفِيقاً فَافْعَلْ وَ لَا تَحْمِلَنَّ عَلَيْهِ مَا لَا يُطِيقُهُ فَتَكْسِرَهُ فَإِنَّهُ مَنْ كَسَرَ مُؤْمِناً فَعَلَيْهِ جَبْرُهُ لِأَنَّكَ إِذَا ذَهَبْتَ تَحْمِلُ الْفَصِيلَ حَمْلَ الْبَازِلِ فَسَخْتَهُ. (الخصال، ج2، ص448) 🔹ترجمه: «عبدالعزيز قراطيسى گفت: نزد امام صادق علیه السلام رفتم و برخى از كارها و سخنان شيعيان را به او عرض كردم، فرمود: اى عبد العزيز! ايمان ده درجه دارد، مانند نردبانى كه ده پله دارد و پله‌پله از آن بالا مىروند، كسى كه در درجه اول است به كسى كه در درجه دوم است نگويد كه تو چيزى نيستى و كسى كه در درجه دوم است به كسى كه در درجه سوم است چنين نگويد، تا رسيد به درجه دهم، فرمود: سلمان در درجه دهم و ابوذر در درجه نهم و مقداد در درجه هشتم بودند، اى عبد العزيز، كسى را كه پايينتر از توست، ساقط مكن كه بالاتر از تو، تو را ساقط مىكند، هر گاه كسى را ديدى كه پايينتر از توست و توانستى او را تا درجه خودت بالا برى، اين كار را بكن و چيزى را كه طاقت آن را ندارد بر او تحميل مكن كه او را مىشكنى و هر كس مؤمنى را بشكند بايد جبران كند؛ زيرا تو اگر به بچه شتر، بار شتر نه ساله را بزنى، او را از ميان بردهاى.» 🔸حضرت مثال زدند که مقداد در رتبه هشتم و ابوذر در مرحله نهم و سلمان در پله دهم است. اگر كسى روى پايه دوم هست به كسى كه روى پله اول است نگويد: تو هيچى نیستی و آنکه بالاتر است اقتضایش اين است كه فرد پایین‌تر را با رفق و مدارا به پله‌ی بالاتر بكشاند و بداند كه اگر كسى مؤمنى را شكست، بايد در دنيا و قيامت جبران كند. ‌ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❤️چند آيه زيبا از قرآن❤️ ❤️گفتم: خدا آخه این همه سختی؟ چرا؟ ❤️گفت: «انَّ مع العسر یسرا» "❤️قطعا به دنبال هر سختی، آسانی است.(انشراح/6)❤️ * ❤️گفتم: واقعا؟! ❤️گفت: «فإنَّ مع العسر یسرا» ❤️حتما به دنبال هر سختی، آسانی است.(انشراح/7)❤️ * ❤️گفتم: خب خسته شدم دیگه... ❤️گفت: «لاتـقـنطوا من رحمة الله» ❤️از رحمت من ناامید نشو.(زمر/53)❤️ ❤️گفتم: انگار منو فراموش کردی! ❤️گفت:«اذکرونی اذکرکم» ❤️منو یاد کن تا یادت باشم.❤️ * ❤️گفتم: تا کی باید صبر کرد؟! ❤️گفت: « وَ ما یدریک لَعلَّ السّاعة تکون قریبا» ❤️تو چه می دانی، شاید موعدش نزدیک باشد.(احزاب/63)❤️ ❤️«انّی اعلم ما لاتعلمون»❤️ ❤️من چیزایی میدونم که شما نمی دونید.(بقره/ 30)❤️ * ❤️گفتم: تو بزرگی و نزدیکیت برای من کوچک، خیلی دوره! تا اون موقع چی کار کنم؟ ❤️گفت: « و اتّبع ما یوحی الیک و اصبر حتی یحکم الله» ❤️حرف هایی که بهت زدمو گوش کن، و صبر کن ببین چی حکم می کنم. (یونس/ 109)❤️ ❤️ناخواسته گفتم: الهی و ربّی من لی غیرک (خدایا آخه من غیر تو کیو دارم؟!) ❤️گفت: «الیس الله بکاف عبده» ❤️من هم برای تو کافی ام.(زمر/36)❤️ @mahmobarak
🌸🍃🌸🍃 آيت الله مجتهدي تهراني: وضو مي‌گيري، اما در همين حال اسراف مي‌کني نماز مي‌خواني اما با برادرت قطع رابطه مي‌کني روزه مي‌گيري اما غيبت هم مي‌کني صدقه مي‌دهي اما منت مي‌گذاري بر پيامبر و آلش صلوات مي فرستي اما بدخلقي مي کني دست نگه دار بابا جان! ثواب‌هايت را در کيسهٔ سوراخ نريز..... @mahmobarak
می‌خواستم خدا را نوازش کنم !☔️ ندا رسید؛ کودک یتیم را نوازش کن.. خواستم چهره خداوند را ببینم !🌸 ندا آمد؛ به صورت مادرت بنگر.. خواستم به خانه خدا بروم !☔️ ندا آمد؛ قلب انسان مومن را زیارت کن.. خواستم نور الهی را مشاهده کنم🌸 ندا آمد؛ ازپرخوری وشکم سیر فاصله‌بگیر.☔️ خواستم صبر خدای را ببینم !🌸 ندا آمد؛ بر زخم زبان بندگان صبر کن.. خواستم خدای را یاد کنم !☔️ ندا آمد؛ ارحام و خویشانت را یاد کن.. خواستم که دیگر نخواهم ..🌸 ندا آمد امورت را به او واگذار کن و برو @mahmobarak