eitaa logo
زهرا پناهی (یا الله )
180 دنبال‌کننده
2هزار عکس
3.4هزار ویدیو
29 فایل
ارتباط با ادمین @Ya_ghaem باسلام خدمت همراهان عزیز در این کانال در خدمت دوستانم هستم بابحث های اعتقادی؛ اخلاقی ؛احکام؛ وداستان ،انشالله راهی به بسوی تقرب الی الله باشیم باتربیت دینی به ارامش برسیم انشالله به دعای امام زمان (عج) (ارامش بهترین سرمایه)
مشاهده در ایتا
دانلود
❤️🍂❤️🥀 ۱۲۶ ❣امیر المومنین _علی علیه السلام _می فرماید : ✨وَعَجِبْتُ لِمَنْ نَسِیَ الْمَوْتَ وَهُوَ یَرَى الْمَوْتَى 🔷«تعجب مى کنم از کسى که مرگ را فراموش مى کند با این که مردگان را با چشم خود مى بیند»; . ✍مرگ یعنى پایان همه چیز در دنیا و جدا شدن از تمام مقام ها و اموال و ثروت ها و تعلقات دنیوى و از همه مهم تر بسته شدن پرونده عمل انسان به گونه اى که نمى تواند حسنه اى بر حسنات یا سیئه اى بر سیئات خود بیفزاید. 🔷 در یک عبارت کوتاه، مرگ مهم ترین حادثه زندگى انسان است; ولى عجب این که بسیارى از افراد آن را به دست فراموشى مى سپارند در حالى که بستگان و عزیزان و دوستان و همشهریان خود را بارها مى بینند که آنها را به سوى دیار اموات مى برند. ✔️ این غفلت و فراموش کارى راستى حیرت انگیز است. به خصوص این که بسیارى از مردگان کسانى هستند که از ما جوان تر یا قوى تر و سالم تر و گاه حتى بدون سابقه یک لحظه بیمارى راه دیار فنا را پیش گرفتند و به سوى بقاى آخرت رفتند. @mahmobarak
❤️🍂❤️🥀 ۱۳۵ ❣امیر المومنین _علیه السلام _می فرماید : وَمَنْ أُعْطِيَ الاِْسْتِغْفَارَ لَمْ يُحْرَمِ الْمَغْفِرَةَ 💠 «كسى كه توفيق استغفار يابد از آمرزش محروم نمى شود» ✍«توبه» ندامت از گذشته و بازگشت به سوى خداست و «استغفار» يكى از شرايط آن است و در واقع ذكر استغفار بعد از توبه در كلام امام(عليه السلام) از قبيل ذكر خاص بعد از عام است. ✔️البته گاه استغفار و توبه به يك معنا نيز استعمال مى شوند; به هر حال خداوند غفور و ودود وعده داده كه مستغفرين را مورد محبت قرار دهد و آنها را مشمول آمرزش و مغفرت خويش سازد. @mahmobarak
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام😃 روز جمعه و👋 قسمتی ازبخش سوم کتاب مکیال المکارم🌻
❣﷽❣ صلی الله علیه و آله و سلم ‍ ❀﴾﷽﴿❀ كه در سوره حمعسق [شورى] آمده: ⚜قُلْ لا اسئَلُكُم عَلَيهِ أجْراً اِلّا المَودَّةَ فى القُربى⚜؛ بگو كه من از شما بر تبليغ رسالت توقع مزدى ندارم جز اينكه در مورد خويشاوندانم مودّت ورزيد. از حضرت ابوجعفر امام محمد باقر عليه السلام روايت شده كه منظور از ✨القربى✨ در اين آيه ✨امامان✨ هستند. و در حديث نداى حضرت قائم عجل اللَّه فرجه هنگام ظهورش آمده است: و از شما مى خواهم شما را به خدا و حق رسول خدا و حقّ خودم بر شما - كه مرا بر شما حقّ قرابت و خويشاوندى پيغمبر هست. ✅ پایان فصل سوم در بیان حق قرابت و خویشاوندی پیامبر (ص) از بخش سوم 📚 منبع: (بخش سوم) 🌤اللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج🌤 @mahmobarak
❣﷽❣ ‍ ❀﴾﷽﴿❀ شيخ صدوق در كتاب كمال الدين به سند قوى مثل صحيح يا صحيح - بنا بر قول صحيح - از ابوحمزه ثمالى از حضرت جعفر بن محمد صادق از پدرش از پدرانش عليهم السلام روايت كرده كه: پيغمبر اكرم صلى الله عليه وآله وسلم فرمود: جبرئيل از پروردگار عالم جل جلاله برايم نقل كرد كه فرمود: ✅ هر آنكه بداند كه جز من هيچ خدايى نيست و محمد بنده و رسول من و على بن ابى طالب خليفه من و امامان از فرزندان او حجّتهاى من مى باشند؛ به رحمت خود او را به بهشت داخل نمايم، و به عفو و بخشش از آتش نجاتش مى دهم، و او را در پناه خود جاى خواهم داد، و كرامت خود را براى او واجب و نعمتم را بر وى تمام نمايم؛ و اگر درخواستى داشته باشد، برآورده سازم؛ و اگر سكوت كند [با رحمت و نعمت] آغاز كنم؛ و اگر بدى كند او را رحم نمايم؛ و اگر از من فرار كند او را فراخوانم؛ و اگر [پس از اعراض ]به سوى من بازگردد او را بپذيرم؛ و اگر درِ خانه‌ام را بكوبد به رويش بگشايم. ⛔️ و هر كس شهادت به لا اِلهَ اِلَّااللَّه ندهد؛ يا آن را شهادت بدهد ولى محمّد را به عنوان بنده و فرستاده من گواهى ندهد؛ يا آن را شهادت بدهد؛ امّا نپذيرد كه على بن ابى طالب خليفه من است؛ يا به آن اعتراف كند ولى نپذيرد كه امامان از فرزندان او حجّتهاى منند؛ نعمت مرا انكار كرده و عظمت مرا كوچك شمرده و به آيات و كتب كفر ورزيده است؛ اگر مرا قصد كند محجوب سازم و اگر درخواستى داشته باشد، محرومش نمايم و اگر مرا فراخواند ترتيب اثر ندهم، و اگر دعا كند اجابت ننمايم، و اگر به من اميد بندد نوميدش كنم. اين جزايى است كه از من به او مى رسد و من به بندگانم ظلم نمى كنم. 📚 منبع: 🌤اللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج🌤 @mahmobarak
❣﷽❣ ‍ ❀﴾﷽﴿❀ در زيارت جامعه آمده است: ✨«وَ السَّادَةُ الْوُلاةِ»✨؛ و سرورانِ سرپرست. و در حديثى از رسول اكرم صلى الله عليه وآله وسلم از طريق مخالفين وارد شده: ما فرزندان عبدالمطلب سرورانِ اهل بهشت هستيم، من و على و جعفر و حسن و حسين و مهدى عليهم السلام. بيان سيادت و آقايى امامان عليهم السلام نسبت به ما، از آنچه گذشت ظاهر و ثابت مى شود. و معنى سيادت آن بزرگواران اينكه: ايشان از خود ما در تمام امور اولى و شايسته تر هستند. چنانكه خداوند متعال فرموده: ⚜اَلنَّبِىُّ اَوْلى بِالْمُؤْمِنينَ مِنْ اَنْفُسِهِمْ...⚜؛ پيامبر؛ نسبت به مؤمنان از خودشان سزاوارتر است. و در كفاية الأثر روايت مسندى از حسين بن على عليهما السلام آورده كه فرمود: رسول اللَّه صلى الله عليه وآله وسلم به على عليه السلام فرمود: من به مؤمنين از خودشان به خودشان اولى و سزاوارترم سپس تو اى على از مؤمنين به خودشان سزاوارترى آنگاه بعد از تو حسن سزاوارتر است به مؤمنين از خودشان و پس از او حسين به مؤمنين از خودشان سزاوارتر است، سپس بعد از او على سزاوارتر است به مؤمنين از خودشان، و بعد از او محمد سزاوارتر است به مؤمنين از خودشان، و بعد از او جعفر سزاوارتر است به مؤمنين از خودشان، و بعد از او موسى سزاوارتر است به مؤمنين از خودشان، و بعد از او على سزاوارتر است به مؤمنين از خودشان، و بعد از او محمد سزاوارتر است به مؤمنين از خودشان، و بعد از او على سزاوارتر است از مؤمنين به خودشان، و بعد از وى حسن سزاوارتر است به مؤمنين از خودشان، و حجّت بن الحسن به مؤمنين سزاوارتر است از خودشان، امامان نيكوكار، آنها با حقّ و حقّ با آنها است. 🌤اللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج🌤 @mahmobarak
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا