eitaa logo
محمود زرین‌پر
937 دنبال‌کننده
2.6هزار عکس
1هزار ویدیو
80 فایل
برای پدر و مادر امیرالمومنین علیه‌السلام و مادر حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها و مادر امام زمان علیه‌السلام صلوات برای ارتباط با حقیر با آیدی @mahmod78 خدمتم
مشاهده در ایتا
دانلود
بسم الله الرحمن الرحیم درخت طوبی برای کسانیکه...... كمال الدين: حَدَّثَنَا المُظَفَّرُ بنُ جَعفَرِ بنِ المُظَفَّرِ العَلَوِيُّ السَّمَرقَندِيُّ رَضِيَ اللّهُ عَنهُ‌، قالَ‌: حَدَّثَنا جَعفَرُ بنُ مُحَمَّدِ بنِ مَسعودٍ، عَن أبيهِ مُحَمَّدِ بنِ مَسعودٍ العَيّاشِيِّ‌، عَن جَعفَرِ بنِ أحمَدَ، عَنِ العَمرَكِيِّ بنِ عَلِيٍّ البوفَكِيِّ‌، عَنِ الحَسَنِ بنِ عَلِيِّ بنِ فَضّالٍ‌، عَن مَروانَ بنِ مُسلِمٍ‌، عَن أبي بَصيرٍ، قالَ‌: قالَ الصّادِقُ جَعفَرُ بنُ مُحَمَّدٍ عليهما السلام: طوبى لِمَن تَمَسَّكَ بِأَمرِنا في غَيبَةِ قائِمِنا، فَلَم يَزِغ قَلبُهُ بَعدَ الهِدايَةِ‌، فَقُلتُ لَهُ‌: جُعِلتُ فِداكَ‌، وما طوبى؟ قالَ‌: شَجَرَةٌ فِي الجَنَّةِ‌، أصلُها في دارِ عَلِيِّ بنِ أبي طالِبٍ عليه السلام، ولَيسَ مِن مُؤمِنٍ إلّاوفي دارِهِ غُصنٌ مِن أغصانِها، وذلِكَ قَولُ اللّهِ عز و جل: «طُوبى لَهُمْ وَ حُسْنُ مَآبٍ‌» كمال الدين - با سندش به نقل از ابو بصير -: امام جعفر صادق عليه السلام فرمود: «طوبى براى كسى است كه در غيبت قائم ما، به امر ما چنگ زند و پس از ره يافتن، دلش را به كژراهه نبرد». به امام گفتم: فدايت شوم! طوبى چيست‌؟ فرمود: «درختى در بهشت است كه ريشۀ آن در خانۀ على بن ابى طالب عليه السلام قرار دارد و هيچ مؤمنى نيست، جز آن كه شاخه‌اى از شاخه‌هاى آن در خانۀ او هست و اين، همان سخن خداى عز و جل است كه: «طوبى و بازگشت نيكو، از آن آنان است»». کمال الدين و تمام النعمة ج ۲، ص ۳۵۸ 💠کانال ایتا | عضویت👇 @mahmoodzarrinpar
بسم الله الرحمن الرحیم دیوان حافظ _ غزل ۶ به ملازمان سلطان كه رساند اين دعا را كه بشكر پادشاهى ز نظر مران گدا را ز رقيب ديو سيرت به خداى خود پناهم مگر آن شهاب ثاقب مددى دهد خدا را مژۀ سياهت ار كرد به خون ما اشارت ز فريب او بينديش و غلط مكن نگارا دل عالمى بسوزى چو عذار برفروزى تو ازين چه سود دارى كه نمى‌كنى مدارا همه‌شب در اين اميدم كه نسيم صبحگاهى به پيام آشنايان بنوازد آشنا را چه قيامت است جانا كه به عاشقان نمودى دل و جان فداى رويت بنما عذار ما را به خدا كه جرعۀ ده تو به حافظ سحرخيز كه دعاى صبحگاهى اثرى كند شما را شرح توحیدی إلهى!لا تُغْلِقْ عَلىٰ مُوَحِّديكَ‌ أبْوابَ رَحْمَتِكَ‌،وَ لا تَحْجُبْ مُشْتاقيكَ عَنِ النَّظَرِ إلىٰ جَميلِ رُؤْيَتِكَ‌. إلهى!اُطْلُبْنى بِرَحْمَتِكَ حَتّىٰ أصِلَ إلَيْكَ‌،وَ اجْذِبْنى بِمَنِّكَ حَتّىٰ اُقْبِلَ عَلَيْكَ‌. شرح ولایی اللَّهُمَّ وَ نَحْنُ عَبِيدُكَ التَّائِقُونَ (الشَّائِقُونَ) إِلَى وَلِيِّكَ الْمُذَكِّرِ بِكَ لَيْتَ شِعْرِي أَيْنَ اسْتَقَرَّتْ بِكَ النَّوَى بَلْ أَيُّ أَرْضٍ تُقِلُّكَ أَوْ ثَرَى أَ بِرَضْوَى أَوْ غَيْرِهَا أَمْ ذِي طُوًى 💠کانال ایتا | عضویت👇 @mahmoodzarrinpar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بسم رب الشهداء و الصدیقین هنوز داغیم سید جان یک نفر داغدار است 💠کانال ایتا | عضویت👇 @mahmoodzarrinpar
هدایت شده از محمود زرین‌پر
بسم الله الرحمن الرحیم ارزش قبه سید الشهداء علیه السلام حَدَّثَنِي عَلِيُّ بْنُ اَلْحُسَيْنِ وَ جَمَاعَةٌ عَنْ سَعْدِ بْنِ عَبْدِ اَللَّهِ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ عِيسَى عَنْ أَبِي هَاشِمٍ اَلْجَعْفَرِيِّ قَالَ : دَخَلْتُ أَنَا وَ مُحَمَّدُ بْنُ حَمْزَةَ عَلَيْهِ نَعُودُهُ وَ هُوَ عَلِيلٌ فَقَالَ لَنَا وَجِّهُوا قَوْماً إِلَى اَلْحَائِرِ مِنْ مَالِي فَلَمَّا خَرَجْنَا مِنْ عِنْدِهِ قَالَ لِي مُحَمَّدُ بْنُ حَمْزَةَ اَلٌمُشِيرُ يُوَجِّهُنَا إِلَى اَلْحَائِرِ وَ هُوَ بِمَنْزِلَةِ مَنْ فِي اَلْحَائِرِ - قَالَ فَعُدْتُ إِلَيْهِ فَأَخْبَرْتُهُ فَقَالَ لِي لَيْسَ هُوَ هَكَذَا إِنَّ لِلَّهِ مَوَاضِعَ يُحِبُّ أَنْ يُعْبَدَ فِيهَا وَ حَائِرُ اَلْحُسَيْنِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ مِنْ تِلْكَ اَلْمَوَاضِعِ . على بن الحسين و جماعتى از سعد بن عبد اللّٰه، از محمّد بن عيسى، از ابى هاشم جعفرى، وى مى‌گويد: من و محمّد بن حمزه بر حضرت عسكرى عليه السّلام وارد شده و عيادتش كرديم در حالى كه آن حضرت بيمار بودند، حضرت به ما فرمودند: از مال من گروهى را به حائر گسيل داريد. ما وقتى از خدمتش مرخص شده و بيرون آمديم، محمّد بن حمزه به من گفت: حضرت ما را به حائر سوق دادند در حالى كه خود ايشان به منزله همان كسى است كه در حائر مى‌باشد (يعنى حضرت سيد الشهداء). ابو هاشم مى‌گويد: دوباره نزد حضرتش رفته مقاله محمّد بن حمزه را محضرش گفتم، حضرت فرمودند. اين طور نيست كه او مى‌گويد، خداوند متعال مواضعى دارد كه مى‌خواهد در آنها عبادت شود و حائر حسينى از آنها است. کامل الزيارات ج ۱، ص ۲۷۳ https://eitaa.com/mahmoodzarrinpar
هدایت شده از محمود زرین‌پر
بسم‌الله الرحمن الرحیم جایگاه علماء شیعه فَمِنْ ذَلِكَ مَا رُوِيَ عَنْ أَبِي مُحَمَّدٍ اَلْحَسَنِ بْنِ عَلِيٍّ اَلْعَسْكَرِيِّ عَلَيْهِ السَّلاَمُ أَنَّهُ قَالَ قَالَ جَعْفَرُ بْنُ مُحَمَّدٍ عَلَيْهِ السَّلاَمُ: عُلَمَاءُ شِيعَتِنَا مُرَابِطُونَ فِي اَلثَّغْرِ اَلَّذِي يَلِي إِبْلِيسَ وَ عَفَارِيتَهُ يَمْنَعُونَهُمْ عَنِ اَلْخُرُوجِ عَلَى ضُعَفَاءِ شِيعَتِنَا وَ عَنْ أَنْ يَتَسَلَّطَ عَلَيْهِمْ إِبْلِيسُ وَ شِيعَتُهُ اَلنَّوَاصِبُ أَلاَ فَمَنِ اِنْتَصَبَ لِذَلِكَ مِنْ شِيعَتِنَا كَانَ أَفْضَلَ مِمَّنْ جَاهَدَ اَلرُّومَ وَ اَلتُّرْكَ وَ اَلْخَزَرَ أَلْفَ أَلْفِ مَرَّةٍ لِأَنَّهُ يَدْفَعُ عَنْ أَدْيَانِ مُحِبِّينَا وَ ذَلِكَ يَدْفَعُ عَنْ أَبْدَانِهِمْ. امام عسکری علیه السلام از امام صادق علیه السلام:: علماى شيعۀ ما همچون مرزداران، مانع يورش ابليس به شيعيان ناتوان شده، و جلوى غلبۀ ناصبان شيطان صفت را مى‌گيرند. پس بدانيد هر كه اين گونه در مقام دفاع از شيعيان ما برآيد فضيلتش از جهادكنندۀ با روم و ترك و خزر، هزار هزار بار بيشتر است، زيرا آن از دین پيروان ما دفاع مى‌كند و اين از جسم آنان الاحتجاج ج ۲، ص ۳۸۵ 💠کانال ایتا | عضویت👇 @mahmoodzarrinpar
هدایت شده از محمود زرین‌پر
بسم الله الرحمن الرحیم پاسخ امام عسکری علیه السلام به احمد بن اسحاق و نشان دادن فرزند شان عجل الله فرجه الشریف و ارواحنا فداه حَدَّثَنَا عَلِيُّ بْنُ عَبْدِ اَللَّهِ اَلْوَرَّاقُ قَالَ حَدَّثَنَا سَعْدُ بْنُ عَبْدِ اَللَّهِ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ إِسْحَاقَ بْنِ سَعْدٍ اَلْأَشْعَرِيِّ قَالَ: دَخَلْتُ عَلَى أَبِي مُحَمَّدٍ اَلْحَسَنِ بْنِ عَلِيٍّ عَلَيْهِ السَّلاَمُ وَ أَنَا أُرِيدُ أَنْ أَسْأَلَهُ عَنِ اَلْخَلَفِ مِنْ بَعْدِهِ فَقَالَ لِي مُبْتَدِئاً يَا أَحْمَدَ بْنَ إِسْحَاقَ إِنَّ اَللَّهَ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى لَمْ يُخَلِّ اَلْأَرْضَ مُنْذُ خَلَقَ آدَمَ عَلَيْهِ السَّلاَمُ وَ لاَ يُخَلِّيهَا إِلَى أَنْ تَقُومَ اَلسَّاعَةُ مِنْ حُجَّةٍ لِلَّهِ عَلَى خَلْقِهِ بِهِ يَدْفَعُ اَلْبَلاَءَ عَنْ أَهْلِ اَلْأَرْضِ وَ بِهِ يُنَزِّلُ اَلْغَيْثَ وَ بِهِ يُخْرِجُ بَرَكَاتِ اَلْأَرْضِ قَالَ فَقُلْتُ لَهُ يَا اِبْنَ رَسُولِ اَللَّهِ فَمَنِ اَلْإِمَامُ وَ اَلْخَلِيفَةُ بَعْدَكَ فَنَهَضَ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ مُسْرِعاً فَدَخَلَ اَلْبَيْتَ ثُمَّ خَرَجَ وَ عَلَى عَاتِقِهِ غُلاَمٌ كَأَنَّ وَجْهَهُ اَلْقَمَرُ لَيْلَةَ اَلْبَدْرِ مِنْ أَبْنَاءِ اَلثَّلاَثِ سِنِينَ فَقَالَ يَا أَحْمَدَ بْنَ إِسْحَاقَ لَوْ لاَ كَرَامَتُكَ عَلَى اَللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ وَ عَلَى حُجَجِهِ مَا عَرَضْتُ عَلَيْكَ اِبْنِي هَذَا إِنَّهُ سَمِيُّ رَسُولِ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ وَ كَنِيُّهُ اَلَّذِي يَمْلَأُ اَلْأَرْضَ قِسْطاً وَ عَدْلاً كَمَا مُلِئَتْ جَوْراً وَ ظُلْماً يَا أَحْمَدَ بْنَ إِسْحَاقَ مَثَلُهُ فِي هَذِهِ اَلْأُمَّةِ مَثَلُ اَلْخَضِرِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ وَ مَثَلُهُ مَثَلُ ذِي اَلْقَرْنَيْنِ وَ اَللَّهِ لَيَغِيبَنَّ غَيْبَةً لاَ يَنْجُو فِيهَا مِنَ اَلْهَلَكَةِ إِلاَّ مَنْ ثَبَّتَهُ اَللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ عَلَى اَلْقَوْلِ بِإِمَامَتِهِ وَ وَفَّقَهُ فِيهَا لِلدُّعَاءِ بِتَعْجِيلِ فَرَجِهِ فَقَالَ أَحْمَدُ بْنُ إِسْحَاقَ فَقُلْتُ لَهُ يَا مَوْلاَيَ فَهَلْ مِنْ عَلاَمَةٍ يَطْمَئِنُّ إِلَيْهَا قَلْبِي فَنَطَقَ اَلْغُلاَمُ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ بِلِسَانٍ عَرَبِيٍّ فَصِيحٍ فَقَالَ أَنَا بَقِيَّةُ اَللَّهِ فِي أَرْضِهِ وَ اَلْمُنْتَقِمُ مِنْ أَعْدَائِهِ فَلاَ تَطْلُبْ أَثَراً بَعْدَ عَيْنٍ يَا أَحْمَدَ بْنَ إِسْحَاقَ فَقَالَ أَحْمَدُ بْنُ إِسْحَاقَ فَخَرَجْتُ مَسْرُوراً فَرِحاً فَلَمَّا كَانَ مِنَ اَلْغَدِ عُدْتُ إِلَيْهِ - فَقُلْتُ لَهُ يَا اِبْنَ رَسُولِ اَللَّهِ لَقَدْ عَظُمَ سُرُورِي بِمَا مَنَنْتَ بِهِ عَلَيَّ فَمَا اَلسُّنَّةُ اَلْجَارِيَةُ فِيهِ مِنَ اَلْخَضِرِ وَ ذِي اَلْقَرْنَيْنِ فَقَالَ طُولُ اَلْغَيْبَةِ يَا أَحْمَدُ قُلْتُ يَا اِبْنَ رَسُولِ اَللَّهِ وَ إِنَّ غَيْبَتَهُ لَتَطُولُ قَالَ إِي وَ رَبِّي حَتَّى يَرْجِعَ عَنْ هَذَا اَلْأَمْرِ أَكْثَرُ اَلْقَائِلِينَ بِهِ وَ لاَ يَبْقَى إِلاَّ مَنْ أَخَذَ اَللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ عَهْدَهُ لِوَلاَيَتِنَا وَ كَتَبَ فِي قَلْبِهِ اَلْإِيمَانَ وَ أَيَّدَهُ بِرُوحٍ مِنْهُ يَا أَحْمَدَ بْنَ إِسْحَاقَ هَذَا أَمْرٌ مِنْ أَمْرِ اَللَّهِ وَ سِرٌّ مِنْ سِرِّ اَللَّهِ وَ غَيْبٌ مِنْ غَيْبِ اَللَّهِ: فَخُذْ مٰا آتَيْتُكَ وَ اُكْتُمْهُ وَ كُنْ مِنَ اَلشّٰاكِرِينَ تَكُنْ مَعَنَا غَداً فِي عِلِّيِّينَ . کمال الدين و تمام النعمة ج ۲، ص ۳۸۴ 💠کانال ایتا | عضویت👇 @mahmoodzarrinpar
هدایت شده از محمود زرین‌پر
بسم‌الله الرحمن الرحیم احمد بن اسحق بن سعد اشعرى گويد شرفياب حضور امام يازدهم ابى محمد حسن بن على عليه السلام شدم و ميخواستم از وى راجع بجانشين پس از او پرسش كنم او آغاز سخن كرد و فرمود اى احمد بن اسحق بدرستى كه خداى تبارك و تعالى از آنگاه كه آدم را آفريده زمين را خالى نگذاشته و نگذارد تا قيام ساعت از حجت خدا بر خلقش كه باو از اهل زمين بلا بگرداند و باو باران فرو فرستد و باو بركات زمين را بدر آورد گويد من گفتم يا ابن رسول اللّٰه امام و خليفه پس از شما كيست‌؟ آن حضرت شتابانه برخاست و درون خانه رفت و سپس برگشت و بر شانه او بچه پسرى بود كه رويش چون ماه شب چهارده بود كودك سه سالى مينمود و فرمود اى احمد بن اسحق اگر نزد خداى عز و جل و نزد حجج او گرامى نبودى من اين پسر خود را بتو نمينمودم بدرستى كه او هم نام رسول خدا است و هم كنيه او است و آن كس است كه پر كند زمين را از عدل و داد چنانچه پر شده باشد از جور و ستم اى احمد بن اسحق مثل او در اين امت مثل خضر عليه السلام است و مثل ذو القرنين بخدا يك غيبتى دارد كه در آن كسى از هلاكت نجات نيابد جز آنكه خداى عز و جل او را بر قول بامامت وى ثابت دارد و او را موفق سازد كه براى تعجيل فرجش دعا كند احمد بن اسحق گفت گفتم اى مولاى من آيا نشانه‌اى دارد كه دل من بدان مطمئن شود آن كودك بزبان فصيح گفت منم بقية اللّٰه في ارضه و منتقم از دشمنان او اى احمد بن اسحق پس از مشاهده عين دنبال اثرى نگرد احمد بن اسحق گويد من شاد و خرم بيرون آمدم و چون فردا رسيد خدمت آن حضرت برگشتم و عرضكردم يا ابن رسول اللّٰه هر آينه شادى من بدان چه بر من منت نهادى بزرك است بفرمائيد آن روشى كه از خضر و ذو القرنين دارد چيست‌؟ فرمود اى احمد آن طول غيبت است عرضكردم يا ابن رسول اللّٰه و هر آينه غيبتش هر آينه طولانى باشد؟فرمود آرى بپروردگارم تا آنكه بيشتر معتقدان بامر امامت او از آن برگردند و مگر آن آنكه خداى عز و جل عهد و پيمان ولايت ما را از او گرفته و ايمان را در دلش نوشته و او را بروح خود كمك كرده اى احمد بن اسحق اين امريست از امر خدا و سريست از سر خدا و غيبى است از آن خدا آنچه من بتو افاده كردم بگير و پنهان دار و از شكرگزاران باش تا در عليين با ما باشى مصنف اين كتاب گويد اين حديث را نشنيدم جز از على بن عبد اللّٰه وراق و او آن را بر من خواند از گفته سعد بن عبد اللّٰه از احمد بن اسحق چنانچه ذكر آن را نمودم 💠کانال ایتا | عضویت👇 @mahmoodzarrinpar
هدایت شده از محمود زرین‌پر
بسم الله الرحمن الرحیم امام عسکری علیه السلام میفرمایند امام بعد ایشان کیست وَ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ عُثْمَانَ اَلْعَمْرِيِّ قَالَ سَمِعْتُ أَبِي يَقُولُ: سُئِلَ أَبُو مُحَمَّدٍ اَلْحَسَنُ بْنُ عَلِيٍّ وَ أَنَا عِنْدَهُ عَنِ اَلْخَبَرِ اَلَّذِي رُوِيَ عَنْ آبَائِهِ عَلَيْهِمُ السَّلاَمُ أَنَّ اَلْأَرْضَ لاَ تَخْلُو مِنْ حُجَّةِ اَللَّهِ عَلَى جَمِيعِ خَلْقِهِ إِلَى يَوْمِ اَلْقِيَامَةِ وَ أَنَّ مَنْ مَاتَ وَ لَمْ يَعْرِفْ إِمَامَ زَمَانِهِ مَاتَ مِيتَةً جَاهِلِيَّةً فَقَالَ إِنَّ هَذَا حَقٌّ كَمَا أَنَّ اَلنَّهَارَ حَقٌّ فَقِيلَ لَهُ يَا اِبْنَ رَسُولِ اَللَّهِ فَمَنِ اَلْحُجَّةُ وَ اَلْإِمَامُ بَعْدَكَ فَقَالَ اِبْنِي مُحَمَّدٌ هُوَ اَلْإِمَامُ وَ اَلْحُجَّةُ بَعْدِي فَمَنْ مَاتَ وَ لَمْ يَعْرِفْهُ مَاتَ مِيتَةً جَاهِلِيَّةً أَمَا إِنَّ لَهُ غَيْبَةً يَحَارُ فِيهَا اَلْجَاهِلُونَ وَ يَهْلِكُ فِيهَا اَلْمُبْطِلُونَ وَ يَكْذِبُ فِيهَا اَلْوَقَّاتُونَ ثُمَّ يَخْرُجُ فَكَأَنِّي أَنْظُرُ إِلَى اَلْأَعْلاَمِ اَلْبِيضِ تَخْفِقُ فَوْقَ رَأْسِهِ بِنَجَفِ اَلْكُوفَةِ . و روايتست از محمد بن عثمان العمرى كه گفت: شنيدم پدر خود را كه ميگفت سؤال كردند ابو محمد الحسن بن على را (عليه السّلام) و من نزد او بودم از خبرى كه روايت كرده شد از آباى كرام او (عليه السّلام) كه زمين خالى نيست از حجت اللّٰه بر خلق تا روز قيامت و آنكه كسى مرد و نشناخت امام زمان خود را پس آن مرد نيست مثل مردن جاهليت، فرمود كه: اين حق است، پس گفته شد مر او را كه يا ابن رسول اللّٰهپس كيست حجت و امام بعد از تو؟ فرمود: كه پسر من محمد امام و حجت است بعد از من، پس هر كه مرد و نشناخت او را مردن او است مردن جاهليت أما مر او را غيبتى باشد كه حيران گردند در آن جاهلان ، و هلاك شوند در آن مبطلان، و تكذيب نمايند در آن و قاتان، بعد از آن بيرون آيد پس گوئيا كه من نظر ميكنم باعلام بيض و طوقهاى سفيد كه لرزان است بر بالاى سر او بنجف كوفه. کشف الغمة في معرفة الأئمة ج ۲، ص ۵۲۸ 💠کانال ایتا | عضویت👇 @mahmoodzarrinpar
هدایت شده از محمود زرین‌پر
بسم الله الرحمن الرحیم همه به شک می افتند مگر کسی که خداوند متعال اورا نگه دارد حَدَّثَنَا أَحْمَدُ بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ يَحْيَى اَلْعَطَّارُ رَضِيَ اَللَّهُ عَنْهُ قَالَ حَدَّثَنَا سَعْدُ بْنُ عَبْدِ اَللَّهِ قَالَ حَدَّثَنَا مُوسَى بْنُ جَعْفَرِ بْنِ وَهْبٍ اَلْبَغْدَادِيُّ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا مُحَمَّدٍ اَلْحَسَنَ بْنَ عَلِيٍّ عَلَيْهِ السَّلاَمُ يَقُولُ: كَأَنِّي بِكُمْ وَ قَدِ اِخْتَلَفْتُمْ بَعْدِي فِي اَلْخَلَفِ مِنِّي أَمَا إِنَّ اَلْمُقِرَّ بِالْأَئِمَّةِ بَعْدَ رَسُولِ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ اَلْمُنْكِرَ لِوَلَدِي كَمَنْ أَقَرَّ بِجَمِيعِ أَنْبِيَاءِ اَللَّهِ وَ رُسُلِهِ ثُمَّ أَنْكَرَ نُبُوَّةَ رَسُولِ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ وَ اَلْمُنْكِرُ لِرَسُولِ اَللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ كَمَنْ أَنْكَرَ جَمِيعَ أَنْبِيَاءِ اَللَّهِ لِأَنَّ طَاعَةَ آخِرِنَا كَطَاعَةِ أَوَّلِنَا وَ اَلْمُنْكِرَ لِآخِرِنَا كَالْمُنْكِرِ لِأَوَّلِنَا أَمَا إِنَّ لِوَلَدِي غَيْبَةً يَرْتَابُ فِيهَا اَلنَّاسُ إِلاَّ مَنْ عَصَمَهُ اَللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ. موسى بن جعفر بن وهب بغدادى گويد از امام حسن عسكرى(عليه السّلام)شنيدم مى‌فرمود گويا مى‌بينم شما بعد از من در باره جانشينم اختلاف داريد آگاه باشيد كه هر كس بامامان بعد از پيغمبر اعتراف كند و منكر امامت فرزندم شود چون كسى باشد كه بهمه پيغمبران و رسل خدا اعتراف كند و منكر نبوت رسول خدا(صلّى الله عليه و آله)گردد و منكر رسول خدا مانند منكر همه پيغمبران خداست زير اطاعت آخر ما چون طاعت اول ما لازم است آگاه باشيد كه براى فرزندم غيبتى است كه همه مردم در آن بشك افتند مگر آن كه خدايش نگهدارد کمال الدين و تمام النعمة ج ۲، ص ۴۰۹ 💠کانال ایتا | عضویت👇 @mahmoodzarrinpar
بسم الله الرحمن الرحیم السلام علیک یا مولای یا ابا محمد یا حسن بن علی ایها الزکی العسکری و رحمة الله و برکاته 💠کانال ایتا | عضویت👇 @mahmoodzarrinpar