eitaa logo
محمود زرین‌پر
916 دنبال‌کننده
2.5هزار عکس
1هزار ویدیو
77 فایل
برای پدر و مادر امیرالمومنین علیه‌السلام و مادر حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها و مادر امام زمان علیه‌السلام صلوات برای ارتباط با حقیر با آیدی @mahmod78 خدمتم
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم کسانیکه در راه ما مجاهده کنند.... اعوذ بالله من الشیطان الرحیم وَٱلَّذِينَ جَٰهَدُواْ فِينَا لَنَهدِيَنَّهُم سُبُلَنَا وَإِنَّ ٱللَّهَ لَمَعَ ٱلۡمُحسِنِين و كسانى كه براى [به دست آوردن خشنودى] ما [با جان و مال] كوشيدند، بى‌ترديد آنان را به راه‌هاى خود [راه رشد، سعادت، كمال، كرامت، بهشت و مقام قرب] راهنمايى مى‌كنيم؛ و يقيناً خدا با نيكوكاران است سوره مبارکه عنکبوت _ آیه مبارکه ۶۹ 💠کانال ایتا | عضویت👇 @mahmoodzarrinpar
بسم الله الرحمن الرحیم توصیه ای جامع از امام حسن عسکری علیه السلام وَ قَالَ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ لِشِيعَتِهِ : أُوصِيكُمْ بِتَقْوَى اَللَّهِ وَ اَلْوَرَعِ فِي دِينِكُمْ وَ اَلاِجْتِهَادِ لِلَّهِ وَ صِدْقِ اَلْحَدِيثِ وَ أَدَاءِ اَلْأَمَانَةِ إِلَى مَنِ اِئْتَمَنَكُمْ مِنْ بَرٍّ أَوْ فَاجِرٍ وَ طُولِ اَلسُّجُودِ وَ حُسْنِ اَلْجِوَارِ فَبِهَذَا جَاءَ مُحَمَّدٌ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ صَلُّوا فِي عَشَائِرِهِمْ وَ اِشْهَدُوا جَنَائِزَهُمْ وَ عُودُوا مَرْضَاهُمْ وَ أَدُّوا حُقُوقَهُمْ فَإِنَّ اَلرَّجُلَ مِنْكُمْ إِذَا وَرِعَ فِي دِينِهِ وَ صَدَقَ فِي حَدِيثِهِ وَ أَدَّى اَلْأَمَانَةَ - وَ حَسَّنَ خُلُقَهُ مَعَ اَلنَّاسِ قِيلَ هَذَا شِيعِيٌّ فَيَسُرُّنِي ذَلِكَ اِتَّقُوا اَللَّهَ وَ كُونُوا زَيْناً وَ لاَ تَكُونُوا شَيْناً جُرُّوا إِلَيْنَا كُلَّ مَوَدَّةٍ وَ اِدْفَعُوا عَنَّا كُلَّ قَبِيحٍ فَإِنَّهُ مَا قِيلَ فِينَا مِنْ حُسْنٍ فَنَحْنُ أَهْلُهُ وَ مَا قِيلَ فِينَا مِنْ سُوءٍ فَمَا نَحْنُ كَذَلِكَ لَنَا حَقٌّ فِي كِتَابِ اَللَّهِ وَ قَرَابَةٌ مِنْ رَسُولِ اَللَّهِ وَ تَطْهِيرٌ مِنَ اَللَّهِ لاَ يَدَّعِيهِ أَحَدٌ غَيْرُنَا إِلاَّ كَذَّابٌ أَكْثِرُوا ذِكْرَ اَللَّهِ وَ ذِكْرَ اَلْمَوْتِ وَ تِلاَوَةَ اَلْقُرْآنِ وَ اَلصَّلاَةَ عَلَى اَلنَّبِيِّ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ فَإِنَّ اَلصَّلاَةَ عَلَى رَسُولِ اَللَّهِ عَشْرُ حَسَنَاتٍ اِحْفَظُوا مَا وَصَّيْتُكُمْ بِهِ وَ أَسْتَوْدِعُكُمُ اَللَّهَ وَ أَقْرَأُ عَلَيْكُمُ اَلسَّلاَمَ . بشيعيانش فرمود:شما را بتقوى از خدا و ورع در ديانت خود سفارش كنم،و بكوشش در راه خدا و راستگوئى و امانت‌پردازى بهر كه بشما چيزى سپرده خوب باشد يا بد،و بطول سجود و خوش همسايگى كه محمد(صلّى الله عليه و آله)بدين روش آمده،در عشائر آنان نماز بخوانيد،و بر سر جنازه آنها حاضر شويد، و بيمارهاشان را عيادت كنيد،و حقوقشان را ادا كنيد،زيرا هر كس از شماها چون در ديانت خود پارسا بود و راست گفت و امانت پرداخت و با مردم خوشرفتارى كرد و گفته شود اين يك شيعه است من از آن شادمان ميشوم،از خدا بپرهيزيد و زيور باشيد و مايه زشتى نباشيد.هر گونه دوستى را براى ماها جلب كنيد و هر زشتى را از ما بگردانيد زيرا هر خوبى كه در باره ما گفته شود ما اهل آنيم و هر بدى در باره ما گفته شود ما چنان نيستيم،ما را در كتاب خدا حقى ثابت است و قرابتى كه با رسول خدا(صلّى الله عليه و آله)داريم،و خداوند ما را پاك شمرده احدى مدعى اين مقام نيست جز دروغگو،بسيار ياد خدا و ياد مرگ باشيد،و قرآن بخوانيد و صلوات بر پيغمبر(صلّى الله عليه و آله)فرستيد زيرا صلوات بر رسول خدا(صلّى الله عليه و آله)ده حسنه باشد،آنچه را بشما سفارش كردم حفظ‍‌ كنيد و شما را بخدا ميسپارم و درود بر شما. تحف العقول عن آل الرسول علیهم السلام ج ۱، ص ۴۸۷ 💠کانال ایتا | عضویت👇 @mahmoodzarrinpar
بسم‌الله الرحمن الرحیم دیوان حافظ _ غزل ۱۱ ساقى بنور باده برافروز جام ما مطرب بگو كه كار جهان شد بكام ما ما در پياله عكس رخ يار ديده‌ايم اى بى‌خبر ز لذّت شرب مدام ما هرگز نميرد آنكه دلش زنده شد بعشق ثبت است بر جريدۀ عالم دوام ما چندان بود كرشمۀ و ناز سهى‌قدان كآيد بجلوه سرو صنوبرخرام ما اى باد اگر بگلشن احباب بگذرى زنهار عرضه ده بر جانان پيام ما گو نام ما زياد به عمدا چه مى‌برى خود آيد آنكه ياد نيارى ز نام ما مستى بچشم شاهد دلبند ما خوشست زان‌رو سپرده‌اند به مستى زمام ما ترسم كه صرفۀ نبرد روز بازخواست نان حلال شيخ ز آب حرام ما حافظ ز ديده دانۀ اشكى همى‌فشان باشد كه مرغ وصل كند قصد دام ما درياى اخضر فلك و كشتى هلال هستند غرق نعمت حاجى قوام ما شرح توحیدی مَنْ عَرَفَ نَفْسَهُ‌،عَرَفَ رَبَّهُ‌ يَا ابْنَ آدَمَ‌!أنَا حَىٌّ لا أمُوتُ‌،أطِعْنى فيما أَمَرْتُكَ‌،أجْعَلْكَ حَيّاً لا تَمُوتُ‌؛أنَا أقُولُ لِلشَّىْ‌ءِ‌:كُنْ‌، فَيَكُونُ‌،أطِعْنى فيما أمَرْتُكَ‌،أجْعَلْكَ تَقُولُ لِلشَّىْ‌ءِ‌:كُنْ فَيَكُونُ‌. بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ إِلَهِي مَنْ ذَا الَّذِي ذَاقَ حَلاَوَةَ مَحَبَّتِكَ فَرَامَ مِنْكَ بَدَلاً به نام خدای بخشندۀ مهربان ای خدا آن کیست که شیرینی محبّتت را چشید و جز تو کسی را خواست وَ مَنْ ذَا الَّذِي أَنِسَ بِقُرْبِكَ فَابْتَغَى عَنْكَ حِوَلاً و آن کیست که به مقام قرب تو انس یافت و لحظه‌ای روی از تو گردانید إِلَهِي فَاجْعَلْنَا مِمَّنِ اصْطَفَيْتَهُ لِقُرْبِكَ وَ وِلاَيَتِكَ وَ أَخْلَصْتَهُ لِوُدِّكَ وَ مَحَبَّتِكَ وَ شَوَّقْتَهُ إِلَى لِقَائِكَ ای خدا ما را از آنان قرار ده که برای مقام قرب و دوستی خود برگزیده‌ای و خالص برای عشق و محبّتت نموده‌ای و به لقایت مشتاق شرح ولایی أَخْبَرَنَا مُحَمَّدُ بْنُ مُحَمَّدٍ ، قَالَ: أَخْبَرَنِي أَبُو اَلْحَسَنِ عَلِيُّ بْنُ خَالِدٍ اَلْمَرَاغِيُّ ، قَالَ: حَدَّثَنَا أَبُو بَكْرٍ مُحَمَّدُ بْنُ صَالِحٍ اَلسَّبِيعِيُّ ، قَالَ: حَدَّثَنَا أَبُو اَلْحُسَيْنِ صَالِحُ بْنُ أَحْمَدَ بْنِ أَبِي مُقَاتِلٍ اَلْبَزَّازُ ، قَالَ: حَدَّثَنِي عُثْمَانُ بْنُ عَبْدِ اَلرَّحْمَنِ اَلْكُوفِيُّ اَلْخَزَّازُ ، قَالَ: حَدَّثَنَا اَلْحَسَنُ بْنُ اَلْحُسَيْنِ اَلْعُرَنِيُّ ، قَالَ: حَدَّثَنَا يَحْيَى بْنُ عَلِيٍّ ، عَنْ أَبَانِ بْنِ تَغْلِبَ ، عَنْ أَبِي دَاوُدَ اَلْأَنْصَارِيِّ ، عَنِ اَلْحَارِثِ اَلْهَمْدَانِيِّ ، قَالَ: دَخَلْتُ عَلَى أَمِيرِ اَلْمُؤْمِنِينَ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ (عَلَيْهِ اَلسَّلاَمَ) فَقَالَ: مَا جَاءَ بِكَ قَالَ: فَقُلْتُ: حُبِّي لَكَ يَا أَمِيرَ اَلْمُؤْمِنِينَ . فَقَالَ: يَا حَارِثُ أَ تُحِبُّنِي فَقُلْتُ: نَعَمْ وَ اَللَّهِ، يَا أَمِيرَ اَلْمُؤْمِنِينَ . قَالَ: أَمَا لَوْ بَلَغَتْ نَفْسُكَ اَلْحُلْقُومَ رَأَيْتَنِي حَيْثُ تُحِبُّ، وَ لَوْ رَأَيْتَنِي وَ أَنَا أَذُودُ اَلرِّجَالَ عَنِ اَلْحَوْضِ ذَوْدَ غَرِيبَةِ اَلْإِبِلِ لَرَأَيْتَنِي حَيْثُ تُحِبُّ، وَ لَوْ رَأَيْتَنِي وَ أَنَا مَارٌّ عَلَى اَلصِّرَاطِ بِلِوَاءِ اَلْحَمْدِ بَيْنَ يَدَيْ رَسُولِ اَللَّهِ (صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ) لَرَأَيْتَنِي حَيْثُ تُحِبُّ . 💠کانال ایتا | عضویت👇 @mahmoodzarrinpar
بسم الله الرحمن الرحیم اینجا چه میکنی؟ به عشق شما آمدم أَخْبَرَنَا مُحَمَّدُ بْنُ مُحَمَّدٍ ، قَالَ: أَخْبَرَنِي أَبُو اَلْحَسَنِ عَلِيُّ بْنُ خَالِدٍ اَلْمَرَاغِيُّ ، قَالَ: حَدَّثَنَا أَبُو بَكْرٍ مُحَمَّدُ بْنُ صَالِحٍ اَلسَّبِيعِيُّ ، قَالَ: حَدَّثَنَا أَبُو اَلْحُسَيْنِ صَالِحُ بْنُ أَحْمَدَ بْنِ أَبِي مُقَاتِلٍ اَلْبَزَّازُ ، قَالَ: حَدَّثَنِي عُثْمَانُ بْنُ عَبْدِ اَلرَّحْمَنِ اَلْكُوفِيُّ اَلْخَزَّازُ ، قَالَ: حَدَّثَنَا اَلْحَسَنُ بْنُ اَلْحُسَيْنِ اَلْعُرَنِيُّ ، قَالَ: حَدَّثَنَا يَحْيَى بْنُ عَلِيٍّ ، عَنْ أَبَانِ بْنِ تَغْلِبَ ، عَنْ أَبِي دَاوُدَ اَلْأَنْصَارِيِّ ، عَنِ اَلْحَارِثِ اَلْهَمْدَانِيِّ ، قَالَ: دَخَلْتُ عَلَى أَمِيرِ اَلْمُؤْمِنِينَ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ (عَلَيْهِ اَلسَّلاَمَ) فَقَالَ: مَا جَاءَ بِكَ قَالَ: فَقُلْتُ: حُبِّي لَكَ يَا أَمِيرَ اَلْمُؤْمِنِينَ . فَقَالَ: يَا حَارِثُ أَ تُحِبُّنِي فَقُلْتُ: نَعَمْ وَ اَللَّهِ، يَا أَمِيرَ اَلْمُؤْمِنِينَ . قَالَ: أَمَا لَوْ بَلَغَتْ نَفْسُكَ اَلْحُلْقُومَ رَأَيْتَنِي حَيْثُ تُحِبُّ، وَ لَوْ رَأَيْتَنِي وَ أَنَا أَذُودُ اَلرِّجَالَ عَنِ اَلْحَوْضِ ذَوْدَ غَرِيبَةِ اَلْإِبِلِ لَرَأَيْتَنِي حَيْثُ تُحِبُّ، وَ لَوْ رَأَيْتَنِي وَ أَنَا مَارٌّ عَلَى اَلصِّرَاطِ بِلِوَاءِ اَلْحَمْدِ بَيْنَ يَدَيْ رَسُولِ اَللَّهِ (صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ) لَرَأَيْتَنِي حَيْثُ تُحِبُّ . حارث همدانى مى‌گويد:به محضر امير مؤمنان على بن ابى طالب عليه السّلام وارد شدم.امام فرمود:چه چيز تو را به اينجا كشانده است‌؟عرضه داشتم:دوستى تو اى امير مؤمنان.پس فرمود:اى حارث ،آيا مرا دوست مى‌دارى‌؟پس گفتم:به خدا سوگند!بله اى امير مؤمنان.امام فرمود:آگاه باش اگر جانت به گلويت برسد مرا هرگونه كه دوست مى‌دارى مشاهده خواهى كرد و اگر مرا مشاهده كردى درحالى كه انسان‌ها را از حوض[كوثر]همچون شتران تشنه و غريب سيراب مى‌كنم،مرا هرگونه كه دوست مى‌دارى مشاهده خواهى كرد و اگر مرا مشاهده كردى درحالى كه بر پل صراط‍‌ با پرچم حمد در مقابل رسول خدا مى‌گذرم مرا هرگونه كه دوست مى‌دارى مشاهده مى‌كنى. الأمالي (للطوسی) ج ۱، ص ۴۸ 💠کانال ایتا | عضویت👇 @mahmoodzarrinpar
بسم الله الرحمن الرحیم حضرت آیت‌الله العظمی وحید خراسانی حفظه الله تعالی: در حدیث لوح تعبیر راجع به امام یازدهم این است: «الخازن لعلمی». اصلا گفتنش محیر العقول است! فقه الله الأکبر معرفة الامام است. در امام شناسی مطالعه کنید، در معرفه الامام دقت و تفکر کنید.   تعبیر حدیث لوح نسبت به امام حسن عسکری علیه‌السلام بهت انگیز است: «الخازن لعلمی». آن علمی که «لا رطب و لا یابس الا فی کتاب مبین»، همه‌ی خزینه‌اش این جوان ۲۸ ساله است؛خزينه‌ی علم نامنتهای امام عسکری است. 💠کانال ایتا | عضویت👇 @mahmoodzarrinpar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسیجی و جگر دار مثل حاج باقر ... حضور در زمین ترور سید که دشمن تلاش میکرد با تبلیغات آنرا نقطه فتح و مزیت میدانی خود نشان دهد، باطل السحری بود که رییس مجلس انقلابی و شهادت طلب ما رو کرد ... حالا دیگر دشمن هیچ‌چیز ندارد...
بسم الله الرحمن الرحیم حضرت آیت‌الله محمد تقی مصباح یزدی رضوان الله تعالی علیه نجات جان یا نجات عقیده؟ از امام حسن عسکری(علیه السلام) سوال شد: «یکی از برادران ما در چنگال کفار اسیر شده و جانش در خطر است. برادر دیگرمان هم در چنگال یک شبهه‎انگیز گرفتار شده است؛ جانش در خطر نیست اما فکر و عقیده‎اش در خطر است. من اگر بخواهم برادر اسیرم را نجات بدهم، برادر دیگرم گمراه خواهد شد و اگر بخواهم برادر دیگرم را از گمراهی نجات بدهم، برادر اسیرم در دست کفار شهید می‎شود. چه‎کار کنم؟» حضرت(علیه السلام) فرمود: «اگر کنار دریا ایستاده‌ باشی و مومنی شریف در دریا افتد، کنارش هم گنجشکی در حال غرق بود، کدامش را اول نجات می‎دهی؟» گفت: «انسان شریف را.» امام(علیه السلام) فرمود: «نجات مومن از دست گمراه‌کننده مانند نجات آن مومن شریف از غرق شدن است.» یعنی چقدر بهتر است که تو یک انسان را در مقابل یک گنجشک ترجیح بدهی، به همان اندازه نجات دادن آن شخص از دست یک گمراه کننده افضل است از اینکه جان مومنی را از دست یک کافری نجات بدهی. سپس برای این مطلب یک استدلال بیان فرمودند: «اگر مومن در دست کافر کشته شود، چه می‌شود؟ به بهشت می‌رود یا جهنم؟» گفت: «مسلّم است که به بهشت می‌رود. مومنی است که عمرش را در راه ایمانش گذاشته و با کفار مبارزه کرده. معلوم است ‌می‌رود بهشت و سعادت ابدی دارد.» امام(علیه السلام) فرمود: «اگر مومن در دست گمراه کننده، به گمراهی بیفتد چه می‌شود؟ می‌رود بهشت یا می‌رود جهنم؟ گفت: «گمراهی نتیجه‌اش جهنم است.» امام(علیه السلام) فرمود: «کدام را ترجیح می‌دهی؟ کسی که در این دنیا زنده بماند و چند روزی نفس بیشتر بکشد و آخر هم برود بهشت. یا کسی در این دنیا گمراه بشود و به عذاب ابدی مبتلا بشود؟ تکلیف تو نسبت به کدام بیشتر است؟ چگونه راضی می‌شوی که فردی در عذاب ابدی بماند برای اینکه یک انسان دیگر چهار روز دیگر در این دنیا زنده باشد؟ البته همه این‌ها در فرضی است که تزاحم بین نجات هر دو وجود داشته باشد و الّا نباید بگذاریم خراشی بر بدن انسانی بیفتد.» 💠کانال ایتا | عضویت👇 @mahmoodzarrinpar
❁﷽❁ . 🎥. 📌. 📷 . 🌗 روز سوم اردوی میثـــــــاق طلبگی . ⏰ زمان:۱۸ مهــــــر‌ماه 🍂 پــــــایـیز ۱۴۰۳ هجـــــــری شــــمــــسی. حوزه علمیه حضرت آیت الله حق شناس رضوان الله تعالی علیه (امین الدوله _ فیلسوف الدوله) @hhaghshenas