eitaa logo
هیئت مجازی(منتظران ظهور)
296 دنبال‌کننده
4.7هزار عکس
1.6هزار ویدیو
94 فایل
💠💠💠💠💠💠 📿بسم الله الرحمن الرحیم📿
مشاهده در ایتا
دانلود
☑️شهید مهدی زین الدین: هرکس درشب جمعه شهدا را یاد کند، شهدا هم او را نزد اباعبدالله یاد می کنند. 🔸شهدا را یاد کنیم، با ذکر یک صلوات 💠شادی روح شهدا صلوات
📒 لذت مطالعه (خلاصه کتاب) 📖 قضاوتهای حضرت علی (علیه السلام) 📚 انتشارات پیام حق 4⃣2⃣(قسمت بیست و چهارم) استمداد خلیفه دوم از امیرالمؤمنین 🔻 در زمان خلافت خلیفه دوم مردی به نام معن بن زائده مُهری شبیه مهر خلیفه جعل کرده و با آن اموالی از مالیات کوفه را تصرّف کرد. او را دستگیر نمودند و نزد خلیفه بردند. 🔻 خلیفه بعد از نماز صبح به مردم رو کرده و گفت : همگی بر جای خود بنشینید و آنگاه قضیه معن را نقل کرده و در مورد چگونگی مجازات او با آنان به مشورت پرداخت. 🔸 از آن میان مردی گفت : ای خلیفه ! دستش را قطع کن ! 🔸 دیگری گفت : او را دار بزن ! 🔻 امیرالمؤمنین (علیه السلام) آنجا نشسته و سخنی نمی فرمود . عمر به آن حضرت رو کرده و گفت : یا اباالحسن ! نظر شما چیست ؟ ✨ آن حضرت (علیه السلام )فرمود : این مرد مرتکب دروغی شده باید تأدیب گردد ، پس عمر او را به شدت زد و آنگاه وی را به زندان انداخت. ↩️ ادامه دارد...
🔵 از صفات مؤمنان راستین 💠 شادی مؤمن در چهرهٔ او و اندوه وی در دلش پنهان است، سينه اش از هر چيزی فراخ تر و نفس او از هر چيزی خوارتر است. 📒 ، حکمت ۳۳۳
شرح حکمت ۸۸ دو راه امان از عذاب خداوند.mp3
3.25M
🌹سلسله جلسات ✅ شرح نهج البلاغه با نهج البلاغه 📒 ⭕️ دو راه امان از عذاب خدا 🎙حجت الاسلام
╭❁━═━⊰✼❆🍃🌹🍃❆✼⊱━═━❁╮ ✨بسم الله الرحمن الرحیم ✨ 🌹شرح 🔹 دو راه امان از عذاب خدا ⚜ امیرالمؤمنین (عليه‌السلام) در حکمت ۸۸ نهج‌البلاغه می‌فرمایند: 💠 " دو مایهٔ امان از عذاب الهی در بین امّت بود که یکی از دست ما رفت و دیگری باقی است؛ اما امانی که از دست ما رفت، وجود نازنین پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) بود که خداوند در قرآن فرمود: مادامی که تو در میان این امّت هستی، خدا آنها را عذاب نخواهد کرد. و دومی که در بین ما همچنان هست ، استغفار است که خدا فرمود: مادامی که این ها اهل استغفار باشند عذابشان نمی‌کنم. " 🔻 خوب " استغفار " مسأله خیلی مهمی است که از نگاه حضرت علی (علیه‌السلام)، علاوه بر پاک کردن گناهان، راه نزول برکات مادی و معنوی به زندگی بشریت را باز می کند؛ 🔻در بند دوم از خطبه ۱۴۳ می‌خوانیم: " خداوند بندگان خود را که گناهکارند، با کمبود میوه ها و جلوگیری از نزول برکات و بستن در گنج های خیرات آزمایش می‌کند؛ برای آنکه توبه کننده ای بازگردد و گناهکاری دل از معصیت بکند و پند گیرنده ای پند گیرد و باز ایستاننده ای راه نافرمانی را بر خود ببندد. همانا خداوند استغفار و آمرزش خواستن را وسیلهٔ دائمی فرو ریختن روزی و موجب رحمت آفریدگان قرار داد. (سپس حضرت، به این آیه قرآن کریم استناد می‌کنند که:) «اسْتَغْفِرُوا رَبَّكُمْ إِنَّهُ كَانَ غَفَّارًا » ؛ از پروردگار خود آمرزش بخواهید که آمرزنده است . " ( بعد در ادامه آیه خداوند می فرماید) : " برکات خود را از آسمان برای شما فرو می‌بارد و با بخشش اموال فراوان و فرزندان، شما را یاری می‌دهد و باغستان ها و نهرهای پر آب در اختیار شما قرار می‌دهد. " 🔻 بنابراین " استغفار " علاوه بر اینکه گناه زدایی می‌کند، موانع نزول برکات آسمانی و زمینی را هم برطرف می‌کند. 🎙حجت الاسلام مهدوی ارفع ╰❁━═━⊰✼❆🍃🌹🍃❆✼⊱━═━❁╯
📒 لذت مطالعه (خلاصه کتاب) 📖 قضاوتهای حضرت علی (علیه السلام) 📚 انتشارات پیام حق 5⃣2⃣(قسمت بیست و پنجم) مرد ناخوانده 🔻حضرت امیر (علیه السلام) چند نفر را به جرم دزدی زندانی کرد . 🔻 مردی نزد آن حضرت آمده گفت : یا امیرالمؤمنین ! من هم با ایشان دزدی کرده ولی توبه نموده ام. ✨حضرت علی (علیه السلام) دستور داد بر او حد جاری کنند و این شعر را به عنوان مَثَل برایش خواند : « تو مانند کسی هستی که نخوانده سر را در بین دو شتری که با ریسمان به هم بسته بودند داخل کرد و به ناچار خود را گرفتار کرده و شتران او را می کشیدند.» ( کنایه از کسی که بدون جهت خود را گرفتار می کند ) . 🔻 دلیل مجازات بعد از توبه این بود که اگر توبه نموده بود مال را به صاحبش بر می گرداند ، ولی اگر توبه او ثابت شود مستحقّ حدی نیست. 🔻 چنانچه از امام صادق (علیه السلام) نقل شده که فرمود : سارق هرگاه خودش با حالت توبه بیاید ، مال مسروقه به صاحبش رد شده و دست او قطع نمی گردد. ↩️ ادامه دارد...
🍁 ره آورد نماز 💠 « همانا نماز گناهان را مانند برگ پاییزی فرو می ریزد» 📒 ، خطبه١٩٩
شرح حکمت ۸۹ راه اصلاح دنیا و آخرت.mp3
3.13M
🌹سلسله جلسات ✅ شرح نهج البلاغه با نهج البلاغه 📒 ⭕️ راه اصلاح دنيا و آخرت 🎙حجت الاسلام
╭❁━═━⊰✼❆🍃🌹🍃❆✼⊱━═━❁╮ ✨بسم الله الرحمن الرحیم ✨ 🌹شرح 🔹 راه اصلاح دنیا و آخرت ⚜️ در حکمت ۸۹ نهج‌البلاغه، امیرالمؤمنین (عليه‌السلام) یک کلید طلایی برای اصلاح تمام امور به ما عنایت می‌فرمایند و می‌فرمایند: " هرکس رابطه خودش با خدا را اصلاح کند، خدا ارتباط او با دیگران را اصلاح می‌کند؛ هرکس امر آخرتش را اصلاح کند، خدا امر دنیایش را اصلاح می‌کند و هرکس از درون برای خود، واعظ و نصیحت گری داشته باشد، خدا از بیرون برای او محافظی قرار می‌دهد. " 🔻 این حقیقت بزرگ و بلند، کلید بسیار مهمی است که ما را از هزار راه دیگر و هزار زحمت دیگر، آسوده می‌کند و می‌فهماند که هر وقت در زندگی فردی و اجتماعی دچار مشکلات شدید، بدانید که ریشه آن مشکلی است که در ارتباط با خدا ایجاد کردید. 🔻 لذا در خطبه ۱۷۸، بند دوم، مولا علی (علیه‌السلام) این حقیقت را تشریح می‌کنند؛ می‌فرمایند: " به خدا سوگند، (خیلی جالب است؛ حضرت قسم جلاله می‌خورند!) هرگز ملّتی از ناز و نعمت زندگی گرفته نشدند، مگر به کیفر گناهانی که انجام داده اند؛ زیرا خداوند بر بندگان خود، ستم روا نمی‌دارد. اگر مردم به هنگام نزول بلاها و گرفته شدن نعمت ها، با درستی نیّت در پیشگاه خدا زاری کنند و با قلب های پر از محبّت از خدا، از خداوند درخواست عفو نمایند، آنچه از دستشان رفته باز خواهد گشت و هر گونه فسادی اصلاح خواهد شد؛ من بر شما ترسناکم که در جهالت و غرور فرو رفته اید؛ چه اینکه در گذشته به سویی کشیده شدید که قابل ستایش نبود ولی اگر در زندگانی خود اصلاحاتی پدید آورید، سعادتمند خواهید شد. " 🎙حجت الاسلام مهدوی ارفع ╰❁━═━⊰✼❆🍃🌹🍃❆✼⊱━═━❁╯
📒 لذت مطالعه (خلاصه کتاب) 📖 قضاوتهای حضرت علی (علیه السلام) 📚 انتشارات پیام حق 6⃣2⃣(قسمت بیست و ششم) اختلاف سن دو برادر دوقلو 🔻از امیرالمؤمنین (علیه السلام) پرسیدند : کدام دو برادر بوده اند که در یک روز به دنیا آمده و در یک روز وفات نموده و سنّ یکی از ایشان پنجاه سال و دیگری صد و پنجاه سال بود ؟ ✨ امیرالمؤمنین فرمود : « عُزَیر و عُزرَه بوده اند که در یک روز به دنیا آمده و عزیر صد سال مرده بود و خداوند او را زنده کرد و پس از مدتی هر دو در یک روز وفات نمودند. » ✍️ پی نوشت : " عُزَیْر " از پیامبران قوم بنی‌اسرائیل است که به امر خدا در سن جوانی از دنیا رفت و پس از ۱۰۰ سال زنده شد. در قرآن در سوره توبه آیه ۳۰ نام وی یک بار آمده و در جای دیگر قرآن نیز به وی اشاره‌ای شده است. ↩️ ادامه دارد...
✍️ ضرورت حسابرسی نفس 💠 ای بندگان خدا! خود را بسنجيد قبل از آنکه مورد سنجش قرار گيريد. پيش از آنکه حسابتان را برسند، حساب خود را برسيد. 📒 ، خطبه ۹۰، بند ۲