eitaa logo
هیئت مجازی(منتظران ظهور)
290 دنبال‌کننده
4.6هزار عکس
1.6هزار ویدیو
94 فایل
💠💠💠💠💠💠 📿بسم الله الرحمن الرحیم📿
مشاهده در ایتا
دانلود
💠لطفا مطالعه کنید 🔹حدیثی قابل تامل... امام موسی کاظم (علیه السلام) در گلایه از شیعیان فرمودند ؛ 🔹لوْ مَيَّزتُ شِيعَتِی لَمْ أَجِدهُمْ إلَّا وَاصِفَةٌ وَ لَوْ اِمْتَحَنتُهُمْ لَما وَجَدتُهُمْ إِلَّا مُرْتَدِّين وَ لَوْ تَمَحَّصْتُهُمْ‌ لَما خَلَصَ مِنَ الْاَلفِ وَاحِدٍ وَ لَوْ غَرْبَلتُهُمْ غَرْبَلَةً لَمْ يَبْقَ مِنهُمْ إلَّا مَا كَانَ لِی، إنَّهُمْ طَالَ مَا اتَّكَوا عَلَى الْأرَائِِک، فَقَالُوا نَحْنُ شِيعَةُ عَلِيٍّ عَلَیْهِ السِّلَام، إنَّمَا شِيعَةُ عَلِيٍّ عَلَیْهِ السَّلَام مَنْ صَدَّقَ قَوْلَهُ فِعْلُه. 🔸 اگر شيعيان خود را جدا و مشخص کنم ، در میان آنان جز حراف نیابم . 🔸 اگر آنان را امتحان کنم ، همگی مرتد از کار در آیند. 🔸 اگر آنان را در بوته آزمایش گذارم ، از هزار نفر يک نفر خالص پیدا نشود . اگر آنان را غربال كنم ، جز آنچه نزد من ست ،در غربال نماند . 🔸 آنان مدت‌هاست ، بر اریکه‌ها لمیده‏‌اند ، و می‌گویند ؛ ما شيعه على علیه السلام هستيم . 🔸درصورتی که شيعه على علیه السلام فقط كسى ست ، كه اعمال او گفتارش را تصديق كند . 📚الكافی، ‏ ج ‏۸، ص ۲۲۸. 📚الوافی، ج ۳، ص ۳۵۱. 📚مرآة العقول، ج ۲۶، ص ١٦١. 📚تنبیه الخواطر، ج ۲، ص ۱۵۲.
27.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 شرح حدیثی از (علیه‌السّلام) توسط حضرت آیت‌الله خامنه‌ای 🔺 این روایت از حضرت موسی‌بن‌جعفر است، توصیه میفرمایند به «جدّیّت»؛ جدّیّت یعنی تلاشِ تام و تمام. 🔺 هیچ وقت گمان نکن ما دیگر آن وظیفه‌ی لازم را در قِبال پروردگار انجام داده‌ایم؛ ما همیشه در مقابل خدای متعال، دچار تقصیر و کوتاهی هستیم. ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
پنجشنبه‌ها (اعتقادی) ✅ شبهات امر به معروف و نهی از منکر ١ (گناه هر کس بپای خودش) ⬅️ در جلسه گذشته شبهات و مسائل مهم در رابطه با امر به معروف و نهی از منکر بیان شد. امروز به بررسی و پاسخ به یکی از آنها می‌پردازیم. شبهه‌: گناه دیگران را به پای ما نمی‌نویسند. چند جمله مشهور بین مردم که همین عقیده را بیان می‌کند: عیسی به دین خود موسی به دین خود. هرکسی را در قبر خودش می‌گذارند. برای پاسخ به این مطلب باید گفت: 👈١. اصل این مطلب که هر کس مسئول گناه خویش است و دیگران بار گناه او را به گردن نمی‌گیرند امری صحیح و مسلم است. در این رابطه آیه شریفه زیر به صراحت تأیید می‌کند: (..وَ لاٰ تَكْسِبُ كُلُّ نَفْسٍ إِلاّٰ عَلَيْهٰا وَ لاٰ تَزِرُ وٰازِرَةٌ وِزْرَ أُخْرىٰ..) ١۶۴/انعام ترجمه: هیچ کس جز به زیان خود [عمل زشتی] مرتکب نمی شود، و هیچ سنگین باری بار گناه دیگری را بر نمی دارد. 👈 ٢. اما این نکته که چه اموری گناه محسوب می‌شوند، به عهده دین است. من نمی‌توانم دخالتی بکنم. و یکی از گناهان بزرگ در اسلام بی‌توجهی به گناه دیگران و ترک نهی از منکر است. در این که امر به معروف و نهی از منکر از واجبات مهم اسلام است شکی نیست اما توجه شما را به دو دلیل ( قرآنی و روایی) جلب می‌کنیم: 📌 دلیل قرآنی : كُنْتُمْ خَيْرَ أُمَّةٍ أُخْرِجَتْ لِلنّٰاسِ تَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَ تَنْهَوْنَ عَنِ اَلْمُنْكَرِ ١١٠/آل عمران ترجمه: شما بهترین امتی هستید که [برای اصلاح جوامع انسانی] پدیدار شده اید، به کار شایسته و پسندیده فرمان می دهید و از کار ناپسند و زشت بازمی دارید. 👌 خداوند در این آیه مهمترین ویژگی امت اسلام را توجه به فریضه امر به معروف و نهی از منکر دانسته است. 📌 دلیل روایی امام علی علیه السلام: «وَمَا أَعْمَالُ الْبِرِّ کُلُّهَا وَالْجِهَادُ فِی سَبِیلِ اللّه ِ، عِنْدَ الْأَمْرِ بِالْمَعْرُوفِ وَالنَّهْیِ عَنِ الْمُنْکَرِ، إِلاَّ کَنـَفْثَةٍ فِی بَحْـرٍ لُـجِّیٍّ.» تمام کارهاى نیک و حتى جهاد در راه خدا در برابر امر به معروف و نهى از منکر چون آب دهان است در برابر دریاى پهناور. منبع: نهج البلاغه، حکمت ۳۷۴ 👌 در این روایت اهمیت امر به معروف و نهی از به روشنی تمام بیان شده است. وقتی در کنار جهاد فی سبیل الله بلکه بالاتر از آن قرار گرفته است. 👈 ٣. فلسفه امر به معروف و نهی از منکر حال شاید برخی بپرسند چرا اسلام این واجب را قرار داد؟ این واجب نوعی تجویز دخالت در امور دیگران است. اصلا فلسفه این واجب چیست؟ می‌توان پاسخ این سوال را عقلا و نقلا بدست آورد: 📌 عقلی همانطور که برخی رفتارهای اجتماعی مثل بی‌احتیاطی در رانندگی و یا توزیع علنی مواد مخدر در جامعه ضرر اجتماعی دارد و همگان عقلا باید خود را مسئول بدانند و تذکر بدهند، برخی گناهان هم اثرات اجتماعی داشته و در بقیه اثرگذار است. مثلا بدحجابی یا ظلم کردن یا... اثرات اجتماعی دارد و عقل حکم می‌کند انسان نسبت به آن حساس باشد. 📌 نقلی ( روایی) امام باقر علیه السلام : همانا امر به معروف و نهی از منکر، راه انبیای إلهی و شیوه صالحان است. وظیفه ی بزرگی است که به برکت آن 🌺سایر واجباتْ برپا، 🌺 راه ها أمن، 🌺کسب و تجارتْ حلال، 🌺 ظلم و تجاوزْ دفع، 🌺زمینْ آباد، 🌺إعاده ی حقّ بر گردنِ متجاوز گذارده 🌺و همه ی کارها سامان می پذیرد. منبع: وسائل الشیعه، ج۱۶، ص۱۱۹
آیا از «توطئهٔ هَرْشیٰ» ماجرای بحث‌برانگیزِ ترورِ ناکامِ پیامبر خدا صلّی‌الله‌علیه‌وآله بعد از غدیر خم توسط نزدیک‌ترین افرادِ سرشناسِ حکومت نبوی، خبر دارید؟!!!
#۱۵روز‌شاد‌آسمانی۱۰تا۲۵ذی‌الحجة 💠۲۲ذی‌الحجةواقعه‌هَرشیٰ و توطئۀ ترور پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم 🔹پيامبر اکرم سه روز پس از غدير، یعنی شب بیست و دوم ذی‌الحجّة به سمت مدينه حرکت کردند. منافقین که آمدن پيامبر اکرم را به مدينه برای خود خطرناک می‌دانستند و می‌ترسیدند که مبادا آن حضرت پیام غدیر را در مدینه بازگو کند و راه را بر آنان ببندد، تصميم گرفتند پيامبر خدا را قبل از رسيدن به مدينه به قتل برسانند تا به خيال خود امامت و خلافت را از مسيرخود منحرف سازند. 👈به همين علت در کوه‌های «هرشیٰ»، بین راه مکه و مدینه پنهان شده و در مسيری که بايد شتر پيامبر از آنجا عبور می‌کرد و دارای پرتگاهی بود قرار گرفتند تا در فرصت مناسب نقشۀ شوم خود را با رم دادن مرکب پیامبر و یا حمله به آن حضرت پیاده کنند. 🔸جبرئيل علیه السلام نازل شد و به پيامبر عرض کرد: چهارده نفر در گردنۀ هرشیٰ کمين کرده‌اند تا شتر شما را رم بدهند. پیامبر اکرم عدّه‌ای از نزدیکان را خبر کرده و تدابیر امنیتی را اعمال نمودند. 🌀حذیفة بن یمانی یکی از یاران حضرت مهار شتر را در دست گرفته و به پیش می‌رفت. هنگامی که به گردنه‌های کوه هرشیٰ رسیدند، منافقین سعی کردند با پرتاب سنگ‌ شتر پیامبر را رم بدهند که پیامبر اکرم نهیب زدند و فرمودند: آرام باش بر تو چیزی نیست. از این رو مرکب آرام گرفت وبه راه خود ادامه داد. 🔹آنگاه عمّار و حذيفه شمشيرهای خود را کشيده، به دنبال منافقين رفتند و آنان با مشاهدۀ این شرائط پا به فرار گذاشتند امّا در آسمان رعد و برقی زده شد و چهرۀ آن‌ها معلوم گشت و توسط همراهان حضرت شناسایی شدند و حضرت نیز همۀ آنها رادیدند و شناختند . 🔸وقتی پیامبر اکرم وارد مدینه شد و به نماز ایستاد منافقین آمدند و در صف‌های نماز جای گرفتند حضرت پس از نماز رو به نمازگزاران نموده، فرمودند: به خدا قسم شما را می‌شناسم و می‌توانم از بین جمعیّت شما را بیرون کشیده گردن بزنم! امّا می‌ترسم آیندگان بر من عیب بگیرند که پیامبر اسلام وقتی کارش سر و سامان پیدا کرد اطرافیان خود را گردن زد!! در نتیجه منافقین رسوا و توطئۀ آن‌ها خنثی گردید. 👈از آن پس اصحاب ،حُذيفه را منافق شناس می‌دانستند، و اگر در نماز میت هریک از صحابه که شرکت نمی کرد مردم می فهمیدند که او جزء منافقینی بوده که قصد ترور پیامبر را داشته
6.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📢 داستانن جلال عرق فروش وارد کاباره شد و گفت به فرمان ولی عصر تعطیل! 🎤 مرحوم حاج احمد کافی به مناسبت سالگرد 💠➣┅────────────── @mahdietollab
5.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
👌بلا آمده تا نداری های آدم را نشان دهد مثل عدم حلم و غضب و... توجه به دارایی‌ها، کشتی ما را از این دریا رد نمیکند. 🎤 استاد علی صفایی
روضه خانگی - امام حسین(ع) - 1148.mp3
10.44M
🎙به سمت گودال از خیمه دویدم من... 🔻روضه (ع) 👤کربلایی محمدرضا
✅ سه روز صیام برای سلامتی و فرج صاحب الزمان 💠 روز 22 تا 24 ذی الحجة🌷 🌟روزهای نذر روزه داری امیرالمومنین و فاطمه زهرا برای شفای امام حسن وامام حسین علیهم السلام🌟 ✨ونزول سوره هل اتی(انسان، دهر) در شان اهل بیت علیهم السلام در شب 25 ذی الحجه✨ 🌟ماهم با تأسى به اهل بيت عليهم السلام نذر كنيم براى سلامتی و تعجیل در فرج پدر مهربان مان حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف سه روز روزه بگیریم🌟 امسال روزهای سی و یکم تیر تا دوم مرداد است (جمعه تا یکشنبه) 🔹فوریه، لطفا رسانه باشید🔹
 ⬛به مناسبت سالروزشهادت میثم تمار ⚫شهادت میثم تمّار در ۲۲ذی‌الحجه سال ۶۰ هجری قمری،ده روز پیش از ورود امام حسین(علیه‌السلام) به عراق، روی داد. میثم به درخواست عده‌ای از بازاریان، برای شکایت از رفتار عامل بازار کوفه، همراه آنان نزد ابن‌زیاد رفت تا از او بخواهد عامل را برکنار کند. میثم در آنجا سخنانی بلیغ ایراد کرد. عَمروبن حُرَیث، امیر کوفه از طرف ابن زیاد که عثمانی مسلک و دشمن اهل بیت بود و در آن مجلس حضور داشت، میثم را فردی دروغ‌گو و دوست‌دار دروغ‌گو خواند، اما میثم خود را راست‌گو و دوستدار راست‌گو (حضرت علی) معرفی کرد. ابن‌زیاد به میثم دستور داد از علی بیزاری جوید و از آن حضرت بد بگوید و به جای آن، دوستی خود را به عثمان اعلام کند و از او نیک بگوید. او میثم را تهدید کرد که اگر به این دستور عمل نکند، دست‌ها و پاهایش را قطع می‌کند و او را به دار می‌کشد. میثم اگرچه می‌توانست تقیه کند، شهادت را برگزید و گفت امام علی او را آگاه کرده است که ابن‌زیاد چنین خواهد کرد و زبانش را خواهد برید. به دنبال آن، ابن‌زیاد برای اینکه این خبر غیبی را دروغ جلوه دهد، دستور داد تنها دست‌ها و پاهای میثم را قطع کنند و او را کنار خانهٔ عمرو بن حُرَیث به دار کشند. میثم بالای چوبهٔ‌دار با صدای بلند از مردم می‌خواست برای شنیدن احادیث مکنون و شگفت حضرت علی نزد او جمع شوند. او دربارهٔ فتنه‌های بنی اُمیه و فضائل بنی‌هاشم سخنانی می‌گفت. عمرو بن حریث چون افشاگری میثم و ازدحام مردم را بر گرد او دید، شتاب‌زده نزد ابن‌زیاد رفت و ماجرا را به او اطلاع داد. ابن‌زیاد، از بیم رسوایی، دستور داد بر دهان میثم لجام نهند. گفته شده است او نخستین فردی بود که در اسلام بر دهانش لجام نهاده شد.به روایتی دیگر، عمرو بن حریث که نگران تمایل مردم به سخنان میثم و شورش آنان بر ضد حکومت بود، از ابن‌زیاد خواست دستور دهد زبان میثم را قطع کنند. ابن‌زیاد موافقت کرد و یکی از نگهبانان را برای این کار فرستاد. میثم با یادآوری این مطلب که ابن‌زیاد نتوانست سخن مولایش علی را در مورد بریدن زبان و دست‌ها و پاهایش، تکذیب کند، لحظاتی پس از آنکه زبانش قطع شد، به شهادت رسید.