eitaa logo
مجمع تحلیلگران
2هزار دنبال‌کننده
2.3هزار عکس
3.1هزار ویدیو
183 فایل
کانال تحلیلی و تبیینی ، سیاسی
مشاهده در ایتا
دانلود
«جوانان محلات» چه کسانی هستند؟ ▪️منافقین با تریبون اینترنشنال فراخوان می‌دهند 🔹از نخستین روزهایی که ناآرامی‌ها و اغتشاشات در کشور به وجود آمد، صفحاتی به نام «جوانان محلاتِ» شهرهای بزرگ و جوانان دیگر شهرها و شهرستان‌های کشور در شبکه‌های اجتماعی به خصوص در اینستاگرام و توییتر به وجود آمد. 🔹این صفحات ابتدا به صورت هماهنگ فراخوان‌های برگزاری تجمعات منتشر کردند که آن فراخوان‌ها توسط شبکه اینترنشنال وابسته به عربستان سعودی مورد بازنشر قرار گرفت. 🔹شبکه اینترنشنال که بارها تشویق به ایجاد خشونت و تجزیه ایران کرده است، هر روز به طور میانگین یک فراخوان از جوانان محلات که بیشتر در قالب خبر فوری بوده، منتشر کرده است. 🔹این صفحات در ادامه تصاویری از شعارنویسی‌ها و اغتشاشات خیابانی به صورت گسترده منتشر کردند. اما آن‌ها به این میزان کفایت نکردند و دو اقدام دیگر انجام دادند؛ نخست آموزش ساخت مواد آتش‌زا و دوم انتشار تصاویر افراد بسیجی و تشویق برای حمله به آن‌ها، خانه‌ها و خانواده‌هایشان. آن‌ها حتی تصاویر خانم‌هایی منتشر کردند و خواستند تا به آن‌ها و فرزندانشان حمله شود. 🔹همچنین بنا بر پایشی که صورت گرفته، صفحاتی که به نام شهرهای یک منطقه ایجاد شده است، همدیگر را پوشش می‌دهند؛ یعنی آن چیزی که در صفحه یک شهر منتشر می‌شود در صفحات شهرهای مجوار هم است. اما صفحاتی که مثلا به نام شهرهای شمال یک استان ایجاد شده، با صفحات شهرهای مرکزی آن استان به لحاظ محتوا متفاوت است. 🔹همچنین در تمام این صفحات تولیدات و خبرهای اینترنشنال به صورت ویژه بازنشر داده می‌شود؛ یعنی صفحات جوانان محلات و شهرهای مختلف در ازای اینکه فراخوان‌هایشان در شبکه اینترنشنال منتشر می‌شود، اخبار آن شبکه را در صفحاتشان بازنشر می‌دهند. 🔹از ابتدای شکل‌گیری و نحوه فعالیت این صفحات گفته می‌شد که این‌ها توسط منافقین اداره و سازماندهی می‌شود که اکنون بنابر اسناد و مدارکی که به تسنیم رسیده، این گمانه را تقویت می‌کند و حاکی از اتفاقات عجیبی هم است. 🔹کما اینکه تاکنون نیز سازمان منافقین در پوشش‌ها و عناوین مختلف همچون شورای ملی مقاومت اقدام به انجام فعالیت و جذب نیرو کرده است. 🔹گردانندگان هر یک از صفحات جوانان محلات و شهرها به صورت شبکه هرمی به افرادی متصل هستند که نه آن‌ها را دیده‌اند و نه می‌شناسند. بیشتر سرشبکه‌ها نیز نام‌های دخترانه همچون «نگین»، «مژده» و... دارند که به هر یک از گردانندگان وعده پرداخت پول حتی تا مبلغ ۲۵ هزار دلار از طریق رمز ارز داده‌اند. 🔹در مدیریت این صفحات نیز تقسیم کار صورت گرفته است؛ به طور مثال سرشبکه مدیریت صفحات شهرهای بزرگ کشور با سرشبکه مدیریت صفحات جنوب کشور متفاوت است. 🔹برخی از افراد با این تصور که صفحات توسط افرادی در داخل کشور و در همان شهرها اداره می‌شود، تصاویر و ویدیوهایی برای آن‌ها ارسال و همکاری کردند، اما چند روز بعد لو ‌رفتند و دستگیر ‌شدند؛ چراکه گردانندگان این صفحات طبق یک دستورالعمل سازمانی برای اینکه خشونت و درگیری را در کشور زنده نگه دارند، اطلاعات کسانی را که با آن‌ها همکاری کرده بودند را با حساب کاربری دیگری برای نیروهای امنیتی ارسال کردند. خبرهای دستگیری را هم به طور ویژه منتشر و برجسته کردند! 🔹شبکه تلویزیونی اینترنشنال وابسته به عربستان سعودی از آغاز فعالیتش تاکنون بارها اقدام به پوشش زنده سخنان و نشست‌های سران گروهک تروریستی منافقین کرده است. 🔹سازمان مجاهدین خلق که با عنوان منافقین در ایران شناخته می‌شود در دهه ۶۰، بیش از ۱۲ هزار نفر از مردم و مقامات کشورمان را به شهادت رساند. گفته می‌شود این گروهک در عراق نیز جمعیت بسیاری از شیعیان و اکراد را به قتل رساند. 🔘این کانال یک اتاق تحلیلی و تبیینی است : 👇👇👇👇👇👇👇👇👇 https://eitaa.com/majmaehadianbasir
💢«اگر نمی‌توان ایران را تجزیه کرد، باید آن را سوریه کرد» 🔺این جمله عجیب را اخیراً یکی از لیدرهای آشوب در خارج از کشور در یک گروه اینترنتی بر زبان رانده و ادامه داده است که برای شکستن ساختار موجود نمی‌توان روی موج‌های اجتماعی حساب کرد، لازم است ضربات دقیق‌تر و محکم‌تر باشد؛ چیزی شبیه سوریه! آخرین ورق قمار روی میز قرارگرفته تا با تبدیل ایران به سوریه عناصر تروریستی نیابتی از بیرون به درون هدایت شوند. 🔹تحلیل ارتباطات برخی از لیدرها و سر شبکه‌های اغتشاشات اخیر نشان می‌دهد این جریان درصدد بودند تا با برگزاری راهپیمایی میلیونی در تهران در خیابان آزادی و مشابهت‌سازی با راهپیمایی روز ۲۲ بهمن، جمعیت زیادی از مردم معترض را به صحنه آورند؛ اما بی‌تفاوتی جامعه به این دست‌وپا زدن‌های محدود از سویی و نیز بی‌حسی سمپات‌های آشوب به فراخوان‌های سریالی باعث شد عناصر معاند به سیم آخر زده و اعلام کنند که تنها راه برای حفظ شبکه آشوب سوریه‌ای کردن ایران است. 🔴نسخه آشوب‌های سوری- صهیونیستی به تهران رسید! 🔹اعلام انقضای کُد ژینا (برگرفته از نام مهسا امینی) به کُد درعا (نقطه آغاز جنگ در سوریه) تفسیر قابل‌توجهی دارد. نکته قابل‌توجه آنکه این رادیکالیسم عریان تنها الهام گرفته از آشوب‌ها در سوریه نیست، بلکه یک دستورالعمل خاص از سوی تروریست‌هایی دارد که تا همین ۴ سال قبل در کنار دروازه‌های شهر دمشق اردو زده و سعی داشتند با انواع سلاح‌های سنگین و شبکه شهر را به ویرانه‌ای غیرقابل‌ سکونت تبدیل کنند. 🔹 روز گذشته ابراهیم الاصیل یکی از اعضای اتاق فکر جنگ سوریه که در حال حاضر در آمریکا سکونت دارد با نوشتن یک یادداشت با عنوان «انتقال تجربیات انقلاب سوریه به ایران» نسخه به‌روز شده ویران‌سازی را برای لیدرهای اغتشاشات ارسال کرد. 🔹در بخشی از این دستورالعمل آمده است: "در دام این موضوع که وضعیت ایران با سوریه متفاوت است نباید افتاد! رهبران جامعه مدنی (آشوب) باید برای آن آماده شوند. برنامه جایگزین ما چیست؟ آیا ما آن‌قدر بر پیروزی تمرکز می‌کنیم که برای سناریوهای دیگر آماده می‌شویم؟ (جنگ داخلی) اگر این موج کاملاً محو شود (آشوب‌های محلی) چه خواهیم کرد؟ برای همه نقشی وجود دارد. راه‌هایی برای سازمان‌دهی حامیان بیابید، حامیان خاموش را فعال کنید و حامیان دولتی را غیرفعال کنید (ترور). راه‌هایی برای پیوستن افراد بر اساس سطح ریسکی که مایل به پذیرش هستند ایجاد کنید، درها را نبندید!" 🔸این جملات رمزگذاری شده برای تبدیل آشوب‌های سطحی به یک جنگ داخلی با استفاده از انگاره‌هایی چون جذب حداکثری از طیف خاکستری و نیز تجویز مواردی چون ترور قابل‌تأمل است! 🔹هم‌زمان با نسخه‌پیچی تروریست‌های سوری برای اغتشاشات در ایران، شبکه آمریکایی- صهیونیستی نیز وارد صحنه شده و به سازمان‌دهی آشوب‌ها پرداخته‌اند! رابرت گرین از افسران عالی‌رتبه گروهک تروریستی موساد در یک کارگاه براندازی آنلاین گفته است که انقلاب ایران (اغتشاشات) در حال نابودی است، البته طبیعی است که گاهی یک شورش فروکش کرده و به نقطه مینیموم خود برسد، برای بازگشت به نقطه ماکزیموم و پرهیز از رفتارهای سینوسی لازم است؛ که نیروهای فعال میدانی «کمیته انقلاب» تشکیل دهند. 🔹دستور به تشکیل کمیته‌های آشوب از سوی افسرموساد عنوانی پوششی برای کانون‌های شورشی منافقین است، مورد استقبال بسیاری از گروهک‌های تروریستی مزدور قرارگرفته است، گروهک تروریستی کومله در اعلام بیعتی با موساد در بیانیه‌ای نوشته است که راه سومی برای ادامه اغتشاشات وجود نداشته و اسلحه مسیر آینده را تعیین خواهد کرد. 🔸در دو ماه گذشته این گروهک‌های تروریستی سعی کردند با اجرای عملیات ایذایی برخی شهرها چون زاهدان؛ نقده و جوانرود را به‌عنوان «شهرآزاد» پایگاه تروریستی اعلام کنند. هدف آن بود یکی از این سه شهر مقر تروریست‌ها در پروژه سوریه سازی باشد. در این عملیات گروهک‌های تروریستی داعش؛ جیش‌العدل (شیطان)، کومله؛ حزب دموکرات و شبکه وهابی‌ها باهم کارگروه مشترک تشکیل دادند. ابلاغیه این گروهک‌ها علاوه بر ناامن سازی استفاده از کلیدواژه‌هایی چون رافراندوم بوده است! 🔘این کانال یک اتاق تحلیلی و تبیینی است : 👇👇👇👇👇👇👇👇👇 https://eitaa.com/majmaehadianbasir
ویژگی‌های دو تهدید سخت و نرم: (مقایسه، تفاوت‌و‌افتراق) 1-‌ روش تهدید: الف) تهدید سخت به روش‌های فیزیکی، عینی، سخت‌افزارانه، همراه با اعمال و رفتارهای خشونت‌آمیز، براندازی آشکار و استفاده شیوه زور و اجبار و حذف دفعی و اشغال سرزمین انجام می‌گیرد. این شیوه محسوس، واقعی و عینی است. (مثل اکثر جنگ‌های قدیم) این نوع تهدید محسوس و همراه با عکس‌العمل و بر انگیختن است. ب) در حالی که تهدید نرم بدون منازعه و لشکرکشی فیزیکی، ذهنی، نرم‌افزارانه، بدون اعمال و رفتارهای خشونت‌آمیز، براندازی نرم و غیرآشکار، با دگرگونی در هویت فرهنگی و الگوهای رفتاری مورد قبول یک نظام سیاسی می‌شود و از روش القا و اقناع‌سازی بهره‌گیری می‌شود. این نوع تهدید به دلیل ماهیت غیرعینی و نامحسوس آن عمدتاً فاقد عکس‌العمل هستند. در تهدید نرم کشور مهاجم، اراده خود را بر یک ملت تحمیل می‌کند و در ابعاد گوناگون با روش‌های نرم‌افزارانه اشغال می‌کند. تغییرات حاصل از تهدید یا جنگ نرم ماهوی، آرام، ذهنی، تدریجی و نرم‌افزارانه، همراه با آرامش خالی از روش‌های فیزیکی، با استفاده از تبلیغات، رسانه،‌ احزاب، تشکل‌های صنفی و قشری و شیوه القا و اقناع. (رضایتمندی) مانند جهانی‌سازی فرهنگ. 2-‌ حوزه تهدید: الف) حوزه تهدید سخت، نظامی- امنیتی است. ب) ولی حوزه تهدید نرم، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی است. 3-‌ نوع تهدید: الف) تهدید سخت عینی، واقعی و محسوس است و می‌توان آن را با برخی معیار‌ها اندازه‌گیری کرد. ب) ولی تهدید نرم پیچیده، محصول‌پردازش ذهنی نخبگان و اندازه‌گیری آن مشکل است. 🔘این کانال یک اتاق تحلیلی و تبیینی است : 👇👇👇👇👇👇👇👇👇 https://eitaa.com/majmaehadianbasir
💬 نتوانستن یا نخواستن؟ 🔹 شهرداری تهران میلیاردها تومان برای تبلیغات جام جهانی فوتبال هزینه کرده است. آیا"نمی تواند" نصف این مبلغ برای تبلیغ و ترویج حجاب و پوشش شرعی و بیان زیانهای بی حجابی هزینه کند؟ چرا در دوران مدیریت جدید شهرداری تهران تبلیغ حجاب و عفاف و تبیین زیانهای بی حجابی و بی عفتی در فهرست اولویتهای تبلیغات محیطی و سازمان زیبا سازی نبوده است؟ 🔸 سالهای سال در مترو تهران ،مردان حق ورود به واگنهای مخصوص بانوان را نداشتند اما مدتی است که این حریم شکسته شده و بانوان عفیف و با حیا شاهد حضور مردان در واگنهای خاص زنان هستند و عملا مترو دیگر برای زنان و دختران مومن امنیت ندارد! آیا شهرداری تهران" نمی تواند" وضعیت را به شکل سابق بازگرداند و حریم واگنهای مخصوص بانوان را حفظ کند؟ ✅ آیا فضای بشدت مسموم و غیر شرعی حاکم بر محیط مترو برای مدیران شهرداری و خانواده های آنان قابل تحمل است؟ آیا شهرداری "نمی تواند" برای دفاع از احکام شریعت و پاسداری از حریم زنان متدینی که این ایام در مترو تهران هدف توهین ،مزاحمت و ضرب و جرح اوباش قرار می گیرند چاره اندیشی کند؟ 🔹 این روزها مجموعه "باغ کتاب" ( متعلق به شهرداری تهران)که قرار بود مکان فرهنگی نمونه پایتخت باشد به الگوی بی حیایی و مروج بی حجابی تبدیل شده و خانواده های متدین و جوانان مومن جایی در این مجموعه ندارند چون هر انسان دینداری به محض ورود به این مجموعه متوجه می شود که به جای باغ کتاب به باغ ...وارد شده است! آیا شهرداری تهران "نمی تواند" وضعیت نابسامان، خلاف شرع و مغایر با اخلاق حاکم بر باغ کتاب را ساماندهی و مدیریت کند؟ 🔸 سالهاست که عده ای به بهانه ورزش صبحگاهی در بوستانهای شهر تهران بساط آهنگهای خاص مجالس حرام و حرکات موزون مختلط به راه انداخته و عملا احکام شرعی و خطوط قرمز اخلاقی را زیرپا گذاشته و همیشه هم از حمایت و همراهی شهرداری تهران برخودار بوده اند. آیا مدیریت جدید شهرداری تهران "نمی تواند" برای ساماندهی ورزش صبحگاهی پارکها و قرار دادن آن در چهارچوب اخلاقی و شرعی برنامه ریزی و اقدام کند؟ ✅ قرائن و شواهد حاکیست که در متن بالا باید به جای کلمه(نمی تواند) از واژه ( نمی خواهد) استفاده کرد! یعنی مشکل "نتوانستن" نیست بلکه "نخواستن" است ! 💢 ان‌شاءالله که شهرداری تهران با عمل به وظیفه شرعی و قانونی خود در ساماندهی معضلات فوق ثابت کند که اراده و توان انجام خود در قبال اسلام و انقلاب و امت حزب الله را دارد! ✍ محمدصادق کوشکی 🔘این کانال یک اتاق تحلیلی و تبیینی است : 👇👇👇👇👇👇👇👇👇 https://eitaa.com/majmaehadianbasir
پاسخ قاضی جهانبخش خطاب به عضو هیات علمی دانشگاه تهران آقای دکتر محسن برهانی، سلام علیکم. قطعا این روزها مسئولین قضایی کارهای مهم تری داشته و فرصت نکرده تا به شما پاسخی دهند فلذا اینجانب به عنوان سرباز دستگاه قضایی و جبهه مقاومت، پاسخ مختصری از سر دلسوزی خدمت شما عرض می نمایم. در دانشگاهی که شما مدرس آن هستید (دانشگاه تهران)، ما و خیلی قضات دیگر درس خوانده و فارغ التحصیل شده ایم. بد نیست که در این فصل صید فالوور کمی هم به جای توییت زدن، مطالب دیگران را بخوانید. حتما در این چند ساعت اخیر، خود نیز متوجه شده اید که صحبت هایتان پیرامون اعدام یک محکوم به «محاربه» مورد تأیید هیچ حقوقدانی و احتمالا وجدان خودتان نیز قرار نگرفته است! در توییتی عجیب گفته اید که: «در اعتراضات اخیر کسانی که دست به سلاح بردند، هدفشان ترساندن ماموران امنیتی و نظامی بود و اتفاقا به دنبال ایجاد قوت قلب و تشجیع مردم بوده اند. بنابراین جرم محاربه محقق نشده است و چنین احکامی محل اشکال است. اعدام هایی غیر شرعی و به قصد ارعاب عمومی!» ایجاد قوت قلب میان مردم؟ «أَعُوذُ بِاللَّهِ أَنْ أَكُونَ مِنَ الْجَاهِلِينَ» (آیه ۶۷ سوره بقره) صدها نیروی نظامی حاضر در خیابان ها مردم نیستند؟ جمعیت حدود ۸۴ میلیون نفری کشور را چه می گویید؟ اگر فالوورهایتان ریزش نمی کند بد نیست آنها را نیز بخشی از ملت بدانید! این اشرار دقیقا به چند نفر از اقیانوس ملت قوت قلب داده اند؟ دختر و همسر شما با دیدن تصاویر قدرت نمایی داعشیان مسلح و قاتلین شهیدان روح الله عجمیان و آرمان علی وردی قوت قلب گرفته یا ترسیده اند؟ در این مدت از آنها درخواست ماندن در منزل کرده اید یا حضور در خیابان های پر از قوت قلب دهندگان مسلح که در برخی شهرهای مرزی لباس زیر زنان را به آتش کشیده اند؟ شما طلبه اید؟ طلبه باید طالب حقیقت باشد‌. اگر طالب حقیقت هستید مطالعه تطبیقی کنید تا متوجه شوید که اظهارنظرهای سهل اندیشانه اساتید دانشگاه های خارجی در مجامع عمومی برای آنها چه تبعاتی دارد! حتی زندانیان فاقد سواد حقوقی نیز در این چند سال معنای «محاربه» را بواسطه رسانه ای شدن برخی جنایات اوباش متوجه شده اند! متاسفانه آنقدر سهل اندیشانه اظهارنظر نموده اید که تا این لحظه منتظر اعلام خبری مبنی بر هک شدن تلفن همراهتان از سوی دشمنان نظام و درج این توئیت از سوی آنان بوده ایم! الحمدلله که هم حوزوی هستید و هم دانشگاهی، از منظر فقهی بزه محاربه اینگونه تعریف شده است که: «و هي تجريد السلاح برة او بحرة، ليلا أو نهارة، لاخافة الناس في مصر وغيره من ذكر او انثى، قوي او ضعيف.» (محاربه عبارت است از بیرون کشیدن سلاح به منظور ترساندن مردم اعم از اینکه در خشکی باشد یا در آب، شب باشد یا روز، در شهر باشد یا غیر آن، مرد باشد یا زن، قوی باشد یا ضعیف)‌. از منظر قانون نیز در ماده ۲۷۹ قانون مجازات اسلامی محاربه عبارت است از: «کشیدن سلاح به قصد جان، مال یا ناموس مردم یا ارعاب آنها به نحوی که موجب ناامنی در محیط گردد.» عمل محکوم مورد ادعای شما جز به قصد ناامنی در محیط، دلیل دیگری داشته که خودش از آن بی خبر بوده؟ ایشان نه تنها قصد ابتدایی مبنی بر ترساندن مردم (جمعیت پایتخت) را داشته و با آنها هیچ خصومتی شخصی نداشته، بلکه همانگونه که قانونگذار در ماده ۱۴۴ قانون مجازات اسلامی در خصوص جرایم مقید به وقوع نتیجه از جمله محاربه بیان نموده، «علم به وقوع نتیجه» (ایجاد نا امنی در محیط) که در حکم قصد مستقیم و بدل از آن بوده است را، آن هم با وصف بستن خیابان با سلاح، توام با مجروح کردن مامور قانون متعاقب فراخوان ده ها گروه تروریستی داشته است! با این تحلیل متاسفانه حقوقی شما، تروریست حرم مطهر شاهچراغ (ع) هم قصد ایجاد همبستگی ملی داشته است. تعجب نکنید! قصد ایجاد همدلی برای بخشی از مردم دولت اسلامی عراق و شامشان را می گویم، آخر از منظر آنها خاک ایران هم بخشی از سرزمین دولتشان است که فعلا ما غاصب آن هستیم! سال ۱۳۹۳ فیلمش را ندیدید که در موصل عراق وعده حضور با تانک در میدان آزادی را دادند؟ بد نیست که بدانید دکتر ابوبکر البغدادی نیز در رشته حقوق تحصیل کرد اما اظهاراتش موجب شهادت صدها هزار جوان و از قضا شهادت یکی از دانشجویان مقطع ارشد حقوق دانشگاه تهران خودتان به نام بابک نوری هریس از گیلان در سوریه شد که بورسیه آلمان نیز شده بود! این روزهای پر درد برای مادران داغ دیده و پر رونق مجازی برای شما، تمام شدنی است، اما شان یک طلبه حوزه و دانشگاه تراز انقلاب اسلامی را رعایت کنید. فتوای قضایی ندهید که قانونا صلاحیتش را ندارید. هشدار می دهیم که در مرگ هم وطنان «سبب اقوی از مباشر» نشوید! حرفی نزنید که در کوچک ترین گستره ممکن هم نتوانید از آن دفاع کنید! «وَ الْقَلَمِ وَ ما يَسْطُرُونَ» (قسم به قلم و به آنچه مى‌نويسند!» در پناه خدا باشید.
💬 حسن روحانی کجاست و چکار می‌کند؟ 🔹در شرایطی که چهره‌هایی نظیر محمد خاتمی در خصوص حوادث اخیر به موضع‌گیری رسمی و شفاف دست زدند حسن روحانی راه متفاوتی در پیش گرفته و کوشیده خود را در هاله‌ای از محافظه‌کاری و احتیاط فرو ببرد و حداقل بعد از آغاز اغتشاشات اخیر به صورت علنی فعالیت سیاسی خاصی نداشته باشد. 🔹سکوت حسن روحانی در خصوص حوادث اخیر را می‌توان از این منظر تحلیل کرد که او به خوبی می‌داند هر نوع موضع‌گیری رسمی و علنی درباره اتفاقات روز ولو به شکل میانه‌روآنه آورده سیاسی برای او و یارانش به همراه نخواهد داشت و برعکس، مخاطب را نسبت به گفتمان‌های اصلاحات و اعتدال دلزده‌تر خواهد کرد. به بیان دیگر روحانی که عملکرد دولتش عامل مهمی در ایجاد وضعیت بغرنج اقتصادی بود نمی‌تواند در نقش اپوزیسیون شرایط موجود ظاهر شود پس هوشمندی سیاسی ایجاب می‌کند که برهه کنونی برای او با سکوت توام و طی شود. از طرف دیگر روحانی نمی‌خواهد بیرون ماندنش از قدرت با موضع‌گیری احساسی و تند روندی دائمی به خود بگیرد. 🔹در حالی که برخی شنیده‌ها از فعال شدن روحانی و تیمش برای انتخابات آینده مجلس حکایت دارند هرگونه اظهارنظر احساسی می‌تواند به قیمت خروج یکطرفه از ساحت قدرت تمام شود با همه این تفاسیر برای روحانی بهتر آن است که سکوت پیشه کند و مسئولیت برائت از وضعیت موجود را به عهده سایرینی از جمله خاتمی بگذارد. 🔘این کانال یک اتاق تحلیلی و تبیینی است : 👇👇👇👇👇👇👇👇👇 https://eitaa.com/majmaehadianbasir
غرب پنج مرحله حکمرانی را طی کرد؛ اول: حکمرانی هرمی با رویکردی مستبدانه و ارباب و رعیتی و اقتدار مطلق و بی قید و شرط که منجر به توزیع ظلم و جور در مردم شد. دوم: حکمرانی بازاری از طریق تفکیک قوا؛ گرچه تقسیم قدرت با این الگوی حکمرانی شکل گرفت؛ اما اختاپوس قدرت‌ها، جایگزین حکمرانی هرمی شد و در واقع اقتدار ظلم و جور توزیع گردید. ۸ سوم: حکمرانی حزبی؛ این الگو توانست احزاب متعدد و شفاف را با اساس نامه و مرام نامه و برنامه ریزی‌های تعریف شده در جامعه تشکیل دهد و مردم با تفکر و اراده به انتخاب حزب محبوب خود اقدام کنند؛ لکن قدرت اقتصادی در مدیریت احزاب، دوباره توزیع ظلم و جور را به شکل دیگری رهبری کرد. چهارم: حکمرانی با رویکرد جامعه مدنی؛ در این الگو، علاوه بر احزاب، تشکل‌های دیگر و مستقل از دولت مانند ngo ها و سندیکاها شکل گرفت و توزیع قدرت‌های سیاسی و اقتصادی و فرهنگی و مشارکت مردمی توسعه یافت؛ لکن نقش اختاپوس اقتصادی و سیاسی و فرهنگی در مدیریت تشکل‌های مستقل از دولت، نقش مشارکت واقعی مردم را کاهش داد. پنجم: حکمرانی فضای مجازی و رسانه‌ای؛ این الگو به نوعی بازگشت به حکمرانی هرمی اقتدارگرای ظالمانه است؛ اما با ابزار رسانه و فضای مجازی و هوش مصنوعی که می‌تواند هم نیازسنجی کند و هم نیازسازی انسانها را به دست گیرد و با مدد هوش مصنوعی به مدیریت هوش طبیعی انسانها بپردازد و آدمیان را چون خیمه شب بازی، مختال فخور سازد و جبر اجتماعی رسانه‌ای پدید آورد. مردم در این الگو مشارکت دارند و حتا مشارکت حداکثری، اما با میل خود، ظلم و جور و فساد و اسارت را پذیرا می‌شوند. فرهنگ برهنگی و‌ برده‌داری مدرن را با تخیل و نسبی گرایی و تناسخ هویتی می‌پذیرند. بشر امروز گرفتار چنین حکمرانی گردید. این حکمرانی، مسلمان و غیرمسلمان و انقلابی و غیرانقلابی و اصول گرا و اصلاح طلب و رزمنده و شرمنده نمی‌شناسد و همه را اسیر حکمرانی رسانه‌ای می‌کند. 🔘این کانال یک اتاق تحلیلی و تبیینی است : 👇👇👇👇👇👇👇👇👇 https://eitaa.com/majmaehadianbasir
سه روز پیش در جلسه کمیسیون مقام زنان سازمان ملل، عضویت ایران در این نهاد تعلیق شد. عضویتی که از سال ۲۰۲۱ آغاز شده بود و قرار بود تا ۴ سال ادامه پیدا کند. کمیسیون مقام زنان(CSW) که از سال ۱۹۴۶ تأسیس شد اصلی ترین نهاد بین دولتی جهان می‌باشد که در موضوع «برابری جنسیتی» فعالیت دارد. این نهاد وابسته به شورای اقتصادی-اجتماعی ملل متحد است و از نهادهای تأثیرگذار در تدوین اعلامیه جهانی حقوق بشر در سال ۱۹۴۸ می‌باشد. از دیگر اقدامات این نهاد، تأثیرگذاری بر روند تدوین سند پکن در مورد حقوق زنان در سال ۱۹۹۵ بود؛ چیزی که در سال ۲۰۰۰ به اجلاس «پکن+۵» منجر شد. از آنجایی که از جمله فعالیتهای نهاد فوق ارتباط با سمن(NGO)های فمنیستی برای ایجاد اهرم فشار مدنی بر دولتها برای تغییر قوانین در حوزه زنان است؛ از همان ابتدا در سال ۲۰۲۱ عضویت ایران در این نهاد را رویه ای غلط میدانم و در حال حاضر از کاهش همکاری ایران با چنین نهادی استقبال میکنم؛ زیرا معتقدم همکاری با چنین نهادهایی در بستر انجام اصلاحات مدنظر سند ۲۰۳۰ یونسکو می‌باشد. در نهایت همچون «کله پا شدن برجام»، این تعلیق عضویت را از الطاف خفیه اعتراضات ۱۴۰۱ میدانم. 🔘این کانال یک اتاق تحلیلی و تبیینی است : 👇👇👇👇👇👇👇👇👇 https://eitaa.com/majmaehadianbasir
🔻پاسخ شورای اطلاع‌رسانی دولت به سرمقاله روزنامه هم‌میهن 🚨در دولت سابق قیمت دلار ۶۳۰ درصد افزایش یافت 🔹سرمقاله «خدا رحم کرد» مملو از اطلاعات و گزاره‌های غلط و به‌تبع آن استنتاجات مخدوش است. 🔹دولت قبل در سال ۹۲ دلار را در کانال ۳ هزار تومان تحویل گرفت و با ۶۳۰ درصد افزایش در کانال ۲۷ هزار تومان تحویل داد. 🔹از انتخابات خرداد ۹۶ تا آذر ۹۷ که دکتر رئیسی گفت «خدا رحم کرد من رئیس‌جمهور نشدم که دلار بشود ۵۰۰۰ تومان» دلار از ۳۷۰۰ به ۱۱۵۰۰ رسید یعنی ۲۱۰ درصد افزایش.‌ اما در زمان مشابه از خرداد ۱۴۰۰ تا کنون، دلار ۴۰ درصد افزایش داشته است. 🔹در شهریور ۱۴۰۰ شاخص‌های اقتصادی در بدترین وضعیت بود: تورم ۵۹ درصدی، میانگین نرخ رشد اقتصادیِ نزدیک به صفر در دهه ۹۰، نرخ نگران‌کننده تشکیل سرمایه ثابت، کاهش درآمد سرانه و یک‌سوم کوچک‌تر شدن سفره مردم، افزایش افراد در خط فقر مطلق و فقر نسبی. 🔹سیاست‌های مخرّب اقتصادی مانند استمرار ارز ترجیحی، استقراض از بانک مرکزی و رشد شدید پایه پولی، فروش سنگین اوراق و ایجاد تعهدات بالا برای آینده، و کسری بودجه حدود ۴۵۰ هزار میلیارد تومانی سال ۱۴۰۰، تنها بخش‌هایی از آنومی اقتصاد کشور در آن مقطع بود. 🔹در ۱۶ ماه گذشته تورم از ۶۰ به ۴۴ درصد رسید و رشد اقتصادی به بالاتر از ۴ درصد. ارز ترجیحی با تدبیر دولت برای جبران (یارانه‌های ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی) حذف شد. 🔹در دولت قبل با حذف ارز برخی کالاها هیچ جبرانی برای مردم در نظر گرفته نمی‌شد و مهمترین بخش اصلاح ارز ترجیحی یعنی کالاهای اساسی نیز دست‌نخورده برای دولت کنونی باقی گذاشته شد. 🔹دولت از برنامه خود در ایجاد یک میلیون شغل در سال جلوتر است و براساس اطلاعات سامانه جامع رصد اشتغال، در شش ماه ابتدایی سال جاری تعداد ۶۵۶ هزار و ۱۶۲ مورد اشتغال جدید در کل کشور به ثبت رسیده است. 🔹پیوند جریان آشوب و ایران‌ستیزان برای لطمه زدن به زندگی مردم و اقتصاد کشور جزو عوامل قطعی در التهابات اقتصادی است. 🔹راه نقد حتی برای افراد و جریان‌هایی که جزو عوامل یا همراهان رسیدن اقتصاد کشور به نقاط پرخطر و آسیب‌پذیر کردن زندگی و معیشت مردم هستند، مسدود نیست. 🔹انتظار این است که نقدونظر براساس داده‌ها و اطلاعات صحیح انجام شود چراکه بار کج به منزل نمی‌رسد. 🔘این کانال یک اتاق تحلیلی و تبیینی است : 👇👇👇👇👇👇👇👇👇 https://eitaa.com/majmaehadianbasir
12.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 روس‌ها معتقدند ما باید نیازهای جنگی و غذایی مان را فقط از طریق ایران تامین کنیم/ رسانه‌های غربی با ذهن مردم بازی می‌کنند و باعث بدبینی مردم ایران به روسیه شدند 🔹محمودرضا سجادی سفیر اسبق ایران در روسیه: روزنامه ای در روسیه که از سوی دولت آمریکا تغذیه می‌شود، می‌نویسد دولت روسیه مواضع دولت ایران را در قبال مسائل هسته ای قبول ندارد، آن وقت در ایران جنجال می‌شود که ببینید، روسیه هم به ایران پشت کرد، در حالیکه آن روزنامه آمریکایی است و بارها بر علیه پوتین فحش نامه تولید کرده است، در ایران چون مردم، سواد رسانه اي ندارند، نوشته‌های آن روزنامه باور می‌کنند! 🔘این کانال یک اتاق تحلیلی و تبیینی است : 👇👇👇👇👇👇👇👇👇 https://eitaa.com/majmaehadianbasir
♦️ایرنا: حمید فرخ نژاد تا چند روز قبل ممنوع الخروج بود/ دستگاه قضا با گرفتن تعهد اجازه خروج وی را صادر کرده خبرگزاری دولت نوشت: 🔹فرخ‌نژاد تا چهار روز پیش در ایران حضور داشت اما، اجازه خروج از کشور را نداشت. 🔹به همین دلیل، از طریق صنف خود وارد عمل شده و دستگاه قضا را مجاب کرد که به دلیل سال جدید میلادی و اینکه می‌خواهد با پسرش ملاقات کند، اجازه خروج از کشور را گرفت. 🔹دستگاه قضا هم رافت به خرج داده و با گرفتن تعهد از آقای بازیگر، اجازه خروج وی را صادر می‌کند. 🔹اخبار حکایت از آن دارند که فرخ‌نژاد باز هم کشورش را به اهداف شخصی فروخته و وقتی دیده که کارت اقامت دائم (گرین‌کارت) وی در آستانه ابطال قرار دارد و در این صورت، کمک‌های مالی دولتی این کشور نیز قطع می‌شود، اقدام به انتشار نوشته هماهنگ‌شده کرده است. البته راه یک احتمال دیگر نیز بسته نیست و آن اینکه وی بعدها ادعا کند، صفحه‌اش هک شده و یا دیگرانی این مطالب را نوشته و وی را تهدید به انتشارش کرده‌اند! 🔹 این اقدام آقای بازیگر، دستگاه قضا را وادار می‌کند تا در برابر پیشنهادهای مشابه نیز انعطاف لازم را نشان ندهد. 🔘این کانال یک اتاق تحلیلی و تبیینی است : 👇👇👇👇👇👇👇👇👇 https://eitaa.com/majmaehadianbasir
🔴 فرآیند انقلاب اسلامی یک زنجیره‌ی منطقی وجود دارد؛ پیش‌ها این را گفتیم، بحث شده. حلقه‌ی اول، انقلاب اسلامی است، بعد تشکیل نظام اسلامی است، بعد تشکیل دولت اسلامی است، بعد تشکیل جامعه‌ی اسلامی است، بعد تشکیل امت اسلامی است؛ این یک زنجیره‌ی مستمری است که به هم مرتبط است. منظور از انقلاب اسلامی - که حلقه‌ی اول است - حرکت انقلابی است؛ والّا به یک معنا انقلاب شامل همه‌ی این مراحل میشود. اینجا منظور ما از انقلاب اسلامی، یعنی همان حرکت انقلابی و جنبش انقلابی که نظام مرتجع را، نظام قدیمی را، نظام وابسته و فاسد را سرنگون میکند و زمینه را برای ایجاد نظام جدید آماده میکند. حلقه‌ی بعد، نظام اسلامی است. منظور من در اینجا از نظام اسلامی، یعنی آن هویت کلی که تعریف مشخصی دارد، که کشور، ملت و صاحبان انقلاب - که مردم هستند - آن را انتخاب میکنند. در مورد ما، مردم ما انتخاب کردند: جمهوری اسلامی. جمهوری اسلامی یعنی نظامی که در آن، مردم‌سالاری از اسلام گرفته شده است و با ارزشهای اسلامی همراه است. ما از این حلقه هم عبور کردیم. منظور از دولت اسلامی این است که بر اساس آنچه که در دوره‌ی تعیین نظام اسلامی به وجود آمد، یک قانون اساسی درست شد؛ نهادها و بنیانهای اداره‌ی کشور و مدیریت کشور معین شد. این مجموعه‌ی نهادهای مدیریتی، دولت اسلامی است. در اینجا منظور از دولت، فقط قوه‌ی مجریه نیست؛ یعنی مجموع دستگاه‌های مدیریتی کشور که اداره‌ی یک کشور را برعهده دارند؛ نظامات گوناگون اداره کننده‌ی کشور. بخش بعد از آن، جامعه‌ی اسلامی است؛ که این، آن بخش بسیار مهم و اساسی است. بعد از آنکه دولت اسلامی تشکیل شد، مسئولیت و تعهد این دولت اسلامی این است که جامعه‌ی اسلامی را تحقق ببخشد. جامعه‌ی اسلامی یعنی چه؟ یعنی جامعه‌ای که در آن، آرمانهای اسلامی، اهداف اسلامی، آرزوهای بزرگی که اسلام برای بشر ترسیم کرده است، تحقق پیدا کند. جامعه‌ی عادل، برخوردار از عدالت، جامعه‌ی آزاد، جامعه‌ای که مردم در آن، در اداره‌ی کشور، در آینده‌ی خود، در پیشرفت خود دارای نقشند، دارای تأثیرند، جامعه‌ای دارای عزت ملی و استغنای ملی، جامعه‌ای برخوردار از رفاه و مبرای از فقر و گرسنگی، جامعه‌ای دارای پیشرفتهای همه‌جانبه - پیشرفت علمی، پیشرفت اقتصادی، پیشرفت سیاسی - و بالاخره جامعه‌ای بدون سکون، بدون رکود، بدون توقف و در حال پیشروی دائم؛ این آن جامعه‌ای است که ما دنبالش هستیم. البته این جامعه تحقق پیدا نکرده، ولی ما دنبال این هستیم که این جامعه تحقق پیدا کند. پس این شد هدف اصلی و مهمِ میانه‌ی ما. چرا میگوئیم میانه؟ به خاطر اینکه این جامعه وقتی تشکیل شد، مهمترین مسئولیت این جامعه این است که انسانها بتوانند در سایه‌سار چنین اجتماعی، چنین حکومتی، چنین فضائی، به کمال معنوی و کمال الهی برسند؛ که: «ما خلقت الجنّ و الانس الّا لیعبدون»؛(۳) انسانها به عبودیت برسند. «لیعبدون» را معنا کردند به «لیعرفون». این معنایش این نیست که «عَبَدَ» به معنای «عَرَفَ» است - عبادت به معنای معرفت است - نه؛ بلکه به معنای این است که عبادت بدون معرفت معنی ندارد، امکان ندارد، عبادت نیست. بنابراین جامعه‌ای که به عبودیت خدا میرسد، یعنی به معرفت کامل خدا میرسد، تخلق به اخلاق‌الله پیدا میکند؛ این، آن نهایت کمال انسانی است. بنابراین هدف نهائی، آن است؛ و هدف قبل از آن، ایجاد جامعه‌ی اسلامی است، که هدف بسیار بزرگ و بسیار والائی است. خب، وقتی یک چنین جامعه‌ای به وجود آمد، زمینه برای ایجاد امت اسلامی، یعنی گسترش این جامعه هم به وجود خواهد آمد؛ که حالا آن مقوله‌ی دیگری و بحث دیگری است. این چیزی که به عنوان هدف ذکر شد، یک امر بسیار والاست.۱۳۹۰/۰۷/۲۴ بیانات رهبر انقلاب در دیدار دانشجویان کرمانشاه داود_مدرسی_یان 🔘این کانال یک اتاق تحلیلی و تبیینی است : 👇👇👇👇👇👇👇👇👇 https://eitaa.com/majmaehadianbasir