20.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
معنای دقیق مودت اهل بیت علیهم السلام
#نشر_به_نیت_فرج
https://eitaa.com/hazrat_khadige
30.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#فاطمیه
هرکس به عیادت من آمد، بگریست
پرسید زِ حالِ من ، نپرسید زِ چیست
زنها زِ عیادتم چو بَر میگشتند...
گفتند که این فاطمه، آن فاطمه نیست!
#گریه_کنید را میشنوید
باصدای مرحوم استاد #سید_رضا_موید
https://eitaa.com/hazrat_khadige
زیارت عاشورا.mp3
24.89M
🎤زیارت عاشورا
#شب_چهارم
ایام فاطمیه 75 روز 1401
کربلایی محسن بهپور
https://eitaa.com/hazrat_khadige
سخنرانی.mp3
29.48M
🎤سخنرانی
#شب_چهارم
ایام فاطمیه 75 روز 1401
حجت الاسلام اقبال نیافاطمیه ۷۵ روز ۱۴۴۴ه.ق
موضوع: اثبات #نبوت
🔷لزوم تفکر و فهم دربارهی #اعتقادات.
🔶بیان دو روش برای اثبات #نبوت.
🔷ورود از طریق #صفات خداوند.
🔶اهمیت اطلاع بر #فهرست و عناوین کلی اعتقادات.
🔷روش دوم: اثبات نبوت یک نفر از اشخاص #انبیاء.
🔶ویژگیهای اثبات نبوت #خاتم_الانبیاء.
🔷اثبات نبوت از طریق صفت #حکمت خداوند.
🔶خلقت #انسان بدون راهنما، حکیمانه نیست.
🔷اختلاف در طبایع و مدنی الطبع بودن انسان، وجود حاکمی #معصوم را میطلبد.
🔶نقش #فطریات در ادارهی جوامع بشری.
https://eitaa.com/hazrat_khadige
روضه.mp3
7.12M
🎤روضه
#شب_چهارم
ایام فاطمیه 75 روز 1401
حجت الاسلام اقبال نیا
https://eitaa.com/hazrat_khadige
روضه1.mp3
23.39M
🎤روضه
#شب_چهارم
ایام فاطمیه 75 روز 1401
کربلایی سید امیر احمدنیا
https://eitaa.com/hazrat_khadige
روضه 2.mp3
3.5M
🎤روضه
#شب_چهارم
ایام فاطمیه 75 روز 1401
کربلایی محسن بهپور
https://eitaa.com/hazrat_khadige
از حرم آمد صدای آب آب.mp3
5.12M
🎤سینهزنی
#شب_چهارم
ایام فاطمیه 75 روز 1401
کربلایی سید امیر احمدنیا
https://eitaa.com/hazrat_khadige
روضه پایانی.mp3
7.48M
🎤روضه_پایانی
#شب_چهارم
ایام فاطمیه 75 روز 1401
کربلایی سید امیر احمدنیا
https://eitaa.com/hazrat_khadige
🔸مقصود از تاسف، خشم و رضایت خداوند متعال
حضرت امام صادق علیهالسلام دربارۀ آیۀ «فَلَمّٰا آسَفُونٰا اِنْتَقَمْنٰا مِنْهُمْ» زخرف/55 (چون ما را به خشم آوردند از آنان انتقام گرفتیم) فرمودند:
«خداوند مانند افسوسِ ما، افسوس نمیخورد ولی اولیائی براى خود آفريده كه آنها افسوس میخورند و خشنود میگردند. آنها مخلوق و پروردۀ اويند. خداوند، خشنودى آنها را خشنودى خود و خشم آنها را خشم خود قرار داده است. زيرا ايشان را مبلّغين خود و دلالتكنندگان و راهنمای بهسوى خویش قرار داده است و از اين جهت است كه آن مقام را دارند.
معنى آيه آن نيست كه افسوس دامن خداى تعالى را میگيرد آنچنان كه دامنگير مخلوق میشود بلكه معنى آن، همانند آن است که فرمود: «هر كه به یكى از دوستان من اهانت كند به پيكار من آمده و مرا به مبارزه خوانده است » و فرمود: «هر كه از پيغمبر فرمان برد، از خدا اطاعت کرده است» و نيز فرمود: «همانا كسانى كه با تو بيعت كنند، با خدا بيعت كردهاند و دست خدا روى دست ايشان است»
تمام اين عبارات و آنچه مانند اينهاست معنايش همان است كه برايت گفتم. همچنين است خشنودى و خشم و صفات مشابه دیگر.
اگر بنا باشد كه افسوس و دلتنگى دامن خدا را هم بگيرد -در صورتى كه خود او خالق و پديد آورندۀ آنهاست- روا باشد كه گویندهای به خود اجازه دهد و بگوید روزى شود كه خداوند خالق نابود گردد، زيرا اگر خشم و دلتنگى بر او وارد شود و دگرگونى عارضش گردد از نابودى در امان نباشد؛ بعلاوه در اين صورت ميان پديد آورنده و مخلوق، و ميان قادر و آنچه زير قدرت است و ميان خالق و مخلوق فرقى نباشد!
خداوند از چنين گفتار ناهنجار، برترى دارد. او خالق همه چيز است بدون آنكه به آنها نيازى داشته باشد و چون بىنياز است، اندازه و چگونگى نسبت به او محال است.»
📚الكافي، ج1، ص:144، ح6
@eqbalnia