eitaa logo
مکتب ام ابیها سلام الله علیها
730 دنبال‌کننده
40.8هزار عکس
48.8هزار ویدیو
2هزار فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🖤 ازڪودڪے در سینه هر شب روضه خواندم سوز میان روضه را در دل نشاندم من هم از آن طفلانے ام ڪه عمه زینب از زیر دست و پا ڪشید و زنده ماندم 🖤شهادت امام محمد باقر (علیه السلام) بر شما بزرگواران تسلیت باد🖤 ❣الّلهُــمَّ عَجِّــلْ لِوَلِیِّکَــــ الْفَــرَج❣ ╭━═━🍃❀🌺❀🍃━═━╮ @maktab_ommeabiha ╰━═━🍃❀🌺❀🍃━═━╯
🌷🥀🏴🕯 جان سپردی همان غروبی که عشق بر روی نیزه معنا شد دل تـ💔ـو در هجوم مرکبها بین گــودال ارباً اربا شد ◼️آجرک الله یا صاحبـ💔 ❣الّلهُــمَّ عَجِّــلْ لِوَلِیِّکَــــ الْفَــرَج❣ ╭━═━🍃❀🌺❀🍃━═━╮ @maktab_ommeabiha ╰━═━🍃❀🌺❀🍃━═━╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مداحی آنلاین - هرگز نرفت از خاطر تو روز عاشورا - حمید علیمی.mp3
6.07M
🔳 (علیه السلام) 🌴هرگز نرفت از خاطر تو روز عاشورا 🌴گودال و شمر و ناله‌های زینب کبری 🎤 ❣الّلهُــمَّ عَجِّــلْ لِوَلِیِّکَــــ الْفَــرَج❣ ╭━═━🍃❀🌺❀🍃━═━╮ @maktab_ommeabiha ╰━═━🍃❀🌺❀🍃━═━╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👈 معجزه عطر گل نرگس از زبان 📚حکیم خیراندیش ❣الّلهُــمَّ عَجِّــلْ لِوَلِیِّکَــــ الْفَــرَج❣ ╭━═━🍃❀🌺❀🍃━═━╮ @maktab_ommeabiha ╰━═━🍃❀🌺❀🍃━═━╯
مداحی آنلاین - نفس آخر - محمود کریمی.mp3
4.56M
🔳 (علیه السلام) 🌴عاقبت آه کشیدم نفس ِ آخر را 🌴نفس ِ سوخته‌ی خاطره‌ای پرپر را 🎤 ❣الّلهُــمَّ عَجِّــلْ لِوَلِیِّکَــــ الْفَــرَج❣ ╭━═━🍃❀🌺❀🍃━═━╮ @maktab_ommeabiha ╰━═━🍃❀🌺❀🍃━═━╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مداحی آنلاین - علوم اهل بیت - استاد عالی.mp3
5.46M
🏴 (علیه السلام) ♨️علوم اهل بیت 🎤حجت الاسلام ❣الّلهُــمَّ عَجِّــلْ لِوَلِیِّکَــــ الْفَــرَج❣ ╭━═━🍃❀🌺❀🍃━═━╮ @maktab_ommeabiha ╰━═━🍃❀🌺❀🍃━═━╯
مداحی آنلاین - مگر این بدن حجت خدا نیست - استاد انصاریان.mp3
1.62M
🏴 (علیه السلام) ♨️مگر این بدنِ حجت خدا نیست😭 👌 بسیار شنیدنی 🎤حجت الاسلام ❣الّلهُــمَّ عَجِّــلْ لِوَلِیِّکَــــ الْفَــرَج❣ ╭━═━🍃❀🌺❀🍃━═━╮ @maktab_ommeabiha ╰━═━🍃❀🌺❀🍃━═━╯
مداحی آنلاین - هرگز نرفت از خاطر تو روز عاشورا - حمید علیمی.mp3
6.07M
🔳 (علیه السلام) 🌴هرگز نرفت از خاطر تو روز عاشورا 🌴گودال و شمر و ناله‌های زینب کبری 🎤 ❣الّلهُــمَّ عَجِّــلْ لِوَلِیِّکَــــ الْفَــرَج❣ ╭━═━🍃❀🌺❀🍃━═━╮ @maktab_ommeabiha ╰━═━🍃❀🌺❀🍃━═━╯
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 🥀آنچه بعد از کربلا گذشت 🍃قسمت6⃣6⃣ 🌺بُرَقی روایت کرده است که: چون حسین(علیه السلام) شهید شد زنان بنی‌هاشم پلاس سیاه در بر کردند و از گرما و سرما رنجی نمی‌دیدند و علی ‌بن الحسین(علیه السلام) برای آنها طعام ماتم می‌ساخت. ثقة‌الاسلام کلینی ـ رحمه‌ الله ـ از ابی‌عبدالله صادق(علیه السلام) روایت کرده است که: چون حسین(علیه السلام) کشته شد زوجة کلبیّة او یعنی رباب ماتم گرفت. بر او می‌گریست و زنان و کنیزان با او می‌گریستند تا دیگر اشک در چشم آنها نماند و در آن میان دیدند کنیزکی اشکش روان است او را بخواند و با او گفت: چون است که در میان ما اشک تو تنها روان مانده است؟ گفت: هرگاه که مانده می‌شوم شربتی سویق می‌نوشم. آن زن بفرمود خوردنی ساختند و سویقها آماده کردند، بخورد و بیاشامید و بخورانید و بنوشانید و گفت: می‌خواهم بدین‌ خوردن نیرو تازه کنیم بر گریستن بر حسین(علیه السلام). و هم فرمود که: برای آن زوجة کلبیّه چند مرغ اسفرود (باغریقره) تحفه آوردند. زن گفت: اینها چیست؟ گفتند: فلانی ارمغان فرستاده است تا در طعام ماتم حسین(علیه السلام) به کار بری. گفت: ما عروسی نداریم تا مرغ بریان خوریم اینها به چه کار ما آیند. پس بفرمود از سرای براندندشان چون بیرون رفتند دیگر کسی آنها را ندید گویی میان آسمان و زمین پرواز کردند اثری از آنها مشاهده نشد. و از حضرت صادق(علیه السلام) روایت است که: هیچ زن هاشمیه سرمه به چشم نکشید و خضاب نکرد و از هیچ سرای هاشمی دود برنخاست تا پنج سال بگذشت و عبیدالله زیاد ـ لعنه الله ـ کشته شد. از تاریخ ذهبی نقل است که: در سال 352 روز عاشورا معزّالدوله اهل بغداد را ملزم کرد که مجلس سوگواری سازند و بر حسین(علیه السلام) نوحه کنند و بفرمود بازارها را بستند و پلاسهای سیاه بیاویختند و هیچ آشپز خوردنی نپخت و زنان شیعی رویهای خود را سیاه کرده بیرون آمدند لطمه بر روی‌زنان و نوحه‌خوانان و چند سال این کار کرد. و از تاریخ ابن‌وردی است که: در سال سیصد و پنجاه و دو معزّالدوله بفرمود نوحه کنند و لطمه زنند و زنان موی پریشان کنند و رویها به سیاهی بیندایند بر حسین(علیه السلام)، و اهل سنت از منع آن عمل فرو ماندند که دولت در دست شیعه بود. در کتاب خِطَط و آثار مِقریزی است که: ابن زولاق در کتاب سیرت مُعِزّلِدِینِ الله گفت: روز عاشورای سال سیصد و شصت و سه گروهی از شیعه و پیروان ایشان به مشهد کلثوم و نفیسه رفتند و گروهی از سواران و پیادگان اهل مغرب با آنها رفتند نوحه‌گری و گریه بر حسین(علیه السلام). و در بعض کتب هست که: در سال 422 در بغداد ماتم حسین(علیه السلام) برپا کردند به زاری و شیون و اهل سنت بشوریدند و کار به پیکار رسید تا گروهی به قتل رسیدند و بازارها ویران گشت. مترجم گوید: معزّلدین‌الله از خلفای فاطمی مصر و مغرب است. از شیعة اسماعیلیه و معزّالدوله دیلمی از پادشاهان آل بویه است که در ایران و عراق عرب حکومت داشتند و از شیعة اثنی‌عشریه بودند. و این معزّلدین الله ابوتمیم سعد بن اسماعیل ‌بن محمد ‌بن عبیدالله ‌بن محمد بن جعفر بن محمد بن اسماعیل‌ بن جعفر صادق(علیه السلام) است. پادشاه چهارم از سلسله فاطمیان، ولادت او در شهر مدینه است که جدّ او مهدی عبیدالله در آفریقا ساخته و پایتخت آنها آن شهر بود و پس از آن منتقل به منصوره شدند. 🌸نویسنده حاج شیخ عباس قمی رحمه الله علیه ❣الّلهُــمَّ عَجِّــلْ لِوَلِیِّکَــــ الْفَــرَج❣ ╭━═━🍃❀🌺❀🍃━═━╮ @maktab_ommeabiha ╰━═━🍃❀🌺❀🍃━═━╯ 🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴
🕋✨🕋✨🕋✨🕋✨🕋 💐خاطرات_امیر_المومنین_علیه_السلام ✍🏻 بازنویسی تاریخ زندگی امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) به صورت داستانی از زبان ایشان 📃 قسمت صد و پنجاه و یکم ❇️ بازگشت از صفین 🔸ملاقات با‌ خوارج [ پس از بازگشت از صفین، در منطقه‌ای به نام «حروراء»، با خوارج روبه‌رو شدم که سی‌هزار تن بودند. در جمع آنان حاضر شدم و خطبه‌ای برای آنان ایراد‌کردم: ] 🔻سپاس خدایی‌ را که با همهٔ عظمتش، به بندگانش نزدیک‌ است و در دل‌های آنان جای دارد. او نزدیک است؛ ولی با چشمان‌ سر دیده‌ نمی‌شود. اول‌ است و آخر، ظاهر است و باطن، بر غیب‌ها آگاهی دارد، از گناهان می‌گذرد، با اذن خودش اطاعت می شود و در عین‌حال، از بندگان فرمان‌بُردارش تشکر می‌کند. می‌داند که عُصیان می‌شود؛ ولی می‌پوشاند و می‌بخشد. از برآوردن خواسته‌هایش ناتوان نیست. کسی مانع ارادهٔ او نمی‌تواند‌ باشد. با اینکه قدرت دارد، مدارا می‌کند و در هنگام عقوبت، به کسی ستم روا نمی‌دارد و همه را در بوتهٔ امتحان می گذارد: هم کسانی را که دوست دارد و هم کسانی را که دشمن می‌دارد، و دلیل آن همان چیزی است که بر رسولش صلی‌الله‌علیه‌وآله نازل فرموده است: { وَلِيُمَحِّصَ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا وَيَمْحَقَ الْكَافِرِينَ} ( تا خداوند افراد باایمان را خالص کند و کافران را به تدریج نابود سازد.) 🔻اما شما مردم، همگی نیک می‌دانید که من به حٓکمیت راضی نبودم، تا آنکه شما بر این خواسته پافشاری کردید و در نهایت، بر من غالب آمدید. خداوند بین من و شما گواه است که چنین‌ بود. سپس همان‌گونه که همگی می‌دانید، عهدنامه‌ای نوشتیم و در آن شرط کردیم که آنچه قرآن زنده کرده، زنده بدارند و آنچه قرآن از بین برده است، از بین ببرند و نیز شرط کردیم که اگر نمایندگان چنین رفتار نکنند، حق حٓکمیت از آنان سلب می‌شود. شما خود از جملهٔ شاهدان این عهدنامه بودید و می‌دانید که ما بر سر همان پیمان خویش هستیم و چیزی تغییر نکرده‌ است. پس اکنون بگویید سخن شما چیست و می‌خواهید به‌ کجا بروید؟ [ بر اثر خواندن این خطبه، بیست و چهار هزار تن از آنان قانع شدند و گفتند: خداوندا، ما این سخنان را حق می‌دانیم و با او همراهی می‌کنیم. هزار تن از آنان به پادگان «نخیله» رفتند و گفتند ما اینجا می‌مانیم تا امام ما به جنگ با اهل شام برگردد. ولی پنج هزار تن از آنان به نهروان رفتند و با عبدالله‌بن‌وهب‌راسبی بیعت کردند که تا دم مرگ به مخالفت خویش ادامه دهند.] 🔸ملاقات با صالح‌بن‌سلیم [ به مسیر خود برای بازگشت به کوفه ادامه‌ دادیم. در بین راه با صالح‌بن‌سلیم ملاقات کردم که آثار بیماری در چهره‌اش آشکار بود. از او پرسیدم: آیا در این جنگ همراه ما بودی؟ پاسخ داد: به خدا سوگند، با اینکه تصمیم گرفته بودم در آن شرکت کنم، نتوانستم. این بیماری که می‌بینی، مرا از حضور در جنگ بازداشت. به او گفتم: ] { لَيْسَ عَلَى الضُّعَفَاءِ وَلَا عَلَى الْمَرْضَىٰ وَلَا عَلَى الَّذِينَ لَا يَجِدُونَ مَا يُنْفِقُونَ حَرَجٌ إِذَا نَصَحُوا لِلَّهِ وَرَسُولِهِ ۚ مَا عَلَى الْمُحْسِنِينَ مِنْ سَبِيلٍ ۚ وَاللَّهُ غَفُورٌ رَحِيمٌ } (بر ضعیفان و بیماران و آن‌ها که وسیله‌ای برای انفاق ندارند، ایرادی نیست که در میدان جنگ شرکت نجویند، اگر برای خدا و رسولش خیرخواهی کنند. بر نیکوکاران راه مؤاخذه باز‌ نیست و خداوند آمرزنده و مهربان است!) 🔻اکنون به من بگو مردم دربارهٔ آنچه میان ما و اهل شام گذشت، چه می‌گویند؟ [ او پاسخ داد: برخی مردم از اتفاقی که افتاده‌ است، شادمان‌اند و آنان بدخواهان و افراد پست مردم هستند. و برخی دیگر از آنچه پیش آمده‌ است، اندوهگین‌اند و آنان دلسوزترین مردم برای تو هستند. وقتی از نزد او برمی‌خاستم، به وی گفتم: ] 🔻راست گفتی. امیدوارم خداوند تحمل رنج بیماری را موجب بخشش گناهانت قرار دهد؛ زیرا در خود بیماری ثواب نیست؛ ولی تحمل بیماری گناهان بنده را می‌ریزد، تا آنجا که گناهی برای او باقی نمی‌گذارد. آری، ثواب مربوط به گفتار با زبان و عمل با دست‌و‌پاست و خداوند بزرگ بندگان بسیاری را به دلیل صداقت در نیت و باطن پاکیزه وارد بهشت می کند. 📚منابع: ۱. قرآن ‌کریم، سورهٔ آل‌عمران، آیه۱۴۱ ۲. شرح‌الأخبار، ج۲، ص۳۷ ۳. قرآن ‌کریم، سورهٖ توبه، آیهٔ۹۱ ۴. وقعة‌ صفّین، ص۵۲۸ ۵. تفسیر‌العیاشی، ج۲، ص۱۰۳ 📗 علی علیه السلام از زبان علی علیه السلام ↩️ ادامه دارد... ❣الّلهُــمَّ عَجِّــلْ لِوَلِیِّکَــــ الْفَــرَج❣ ╭━═━🍃❀🌺❀🍃━═━╮ @maktab_ommeabiha ╰━═━🍃❀🌺❀🍃━═━╯ 🕋✨🕋✨🕋✨🕋✨