eitaa logo
مکتب وحی
2.6هزار دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
551 ویدیو
11 فایل
برای برقراری ارتباط با مدیر کانال بر روی لینک زیر کلیک فرمایید. @maktabevahy_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
🚩. از همه چیز مضایقه کردند کوفیان #ادب #اهانت #ظلم #شرک #جوانمردی @maktabe_vahy 🏴..🏴..🏴..🏴
🔘جایگاه حضرت زینب سلام اللَه علیها ماورای سطح فکر بشری است🔘 🔹من هر وقت به قضاياي "حضرت زینب" فكر مي ‌كنم به جاهايي می رسم كه ديگر فكرم نمي‌ كِشد. يعني اين جريان عظیم، يك مسئله‌ عادي و طبيعي نبود تا بخواهیم حضرت زینب را با افرادي كه در اين دنيا هستند مقايسه كنيم. این خصوصیت حضرت زینب به واسطه "مقام جامعيت ایشان" بود؛ که همه اسماء‌ و صفات را در حيطه‌ نفسِ خویش جمع كرده بود. به نحوی که توانستند مسئله "وحدت در كثرت" را در تمام اين فراز و نشيب ها اجرا و ابراز و اظهار كند. 🔹كسي كه به "مسئله توحيد" نرسيده باشد، و قلبش متحول نشده باشد، و بقاء باللَه پيدا نكرده باشد، امكان ندارد بتواند كاري كه حضرت زينب كرد، انجام دهد؛ امكان ندارد! 🔹 ... خداوند توفيق ادراك مسئله را بدهد تا بفهميم كه چطور اين زن در اين جريانات مختلف به اندازه سر سوزني از آن خطِّ مشي و اجراي مشيّت پروردگار در دنیا و عالم كثرت تخطّي نكرد. اين ویژگی بدست نمی‌ آید مگر اینكه به «مقام بقاء باللَه» رسيده باشند و «فناء در ذات» را به پايان رسانده باشند و با "ظهور و طلوع و سيطرۂ‌ اسماء كليه" دراين عالم به رتق و فتق مي‌ پرداختند! 🎙. آیة اللَه سید محمد محسن حسینی طهرانی قدّس الله سرّه 🔊. ، سنه 1430، جلسه 9. علیها السلام @maktabe_vahy 🔘🔘🔘🔘
🔵. شیطان چگونه در مسیر انسان خلل ایجاد می‌کند؟ 🔸تلبيس شيطان به صُوَر مختلف و طُرُقِ متفاوت بر سر راه سالك قرار می‌گیرد و سالك بايد در طَرْد و اِمحاءِ آن به قدرت و قوّتِ فكر و برهان و علم مجهّز باشد، و صرفاً به حال و علاقه و تمايلِ خود اكتفا نكند؛ 🔸زيرا اين تمايل و علاقه، گاه كم و گاه رو به فزونى می‌گذارد و به عللِ مختلف دستخوش تغيير و تحوّل است، و آنگاه كه به جهاتِ عديده از عشق و محبّت انسان به سير و راهِ خدا و مقصدْ كاسته می‌شود، آن وسوسه‏ ها و تشكيك ‏ها ممكن است در نفس، تأثيرِ سوء ايجاد نمايد و از تعلّقِ سالك به راه و مقصدش بكاهد و يا خداى ناكرده، او را از ادامۂ سير بازدارد. 🔺و اين نكته بسيار خطير و حائز اهمّيت است كه كمتر بدان توجّه می‌شود. 📝. آیت اللَه حاج سید محمد محسن حسینی طهرانی قدّس الله سرّه 📚. اسرار ملکوت، ج 3 ص 264. @maktabe_vahy 🔘.🔘.🔘.🔘
▫...کورکورانه قدم برنداری! #هدایت #فهم #دنیا @maktabe_vahy 🔘.🔘.🔘.🔘
🔵. نظام تربیت الهی بر اساس ضوابط است نه روابط 🔸برای ساحتِ عِزّ ربوبی، فرقی بین ” بلال حبشی“ و بین فرزندِ امام معصوم علیه السّلام نمی باشد؛ از شقی ترین فرد همچون ابوبکر فرزندی مانند ”محمّد بن ابی بکر“، زاده می شود که افتخار تشیّع و از حواریّون أمیرالمؤمنین بوده است، و از برگزیده ترین انسانِ زمان همچون امام علی بن محمّد الهادی علیهما السّلام فرزندی چون ”جعفر [کذّاب]“ به وجود می آید. 🔸در اينجا است كه هر انسان بايد پيشانى بر خاك عبوديت بسايد و زمام امور خويش را طُرّاً به خداى خود بسپارد و دست از أنانيّت و ترفُّع و اظهارِ وجود و سليقه بردارد و هوايى جز هواىِ معبود در سر نپروراند و بداند كه تمام آنچه در اين دنيا می‌گذرد، روى حساب است و عَبَث و بيهوده نخواهد بود. 📝. آیة الله سید سید محمد محسن حسینی طهرانی قدّس الله سرّه 📚. ۳ ص۲۳۱ @maktabe_vahy 🔘.🔘.🔘.🔘
7.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠. ملازمت با اولیای الهی چقدر تأثیر دارد؟ - اهل عقل، فهم و درد، در حقیقت مخاطب اولیای الهی هستند. 📼. حضرت آیت اللَه حاج سید محمد محسن حسینی طهرانی قدّس الله سرّه 🎞.#شرح_حدیث_عنوان_بصری، جلسه 209، دقیقه 55:21. #عرفان #سلوک #مراقبه @maktabe_vahy 🔘.🔘.🔘.🔘
🔷منشأ انحرافات دینی🔷 1⃣ بخش اول ✅در اين مكتب عقل و درايت راه دارد نه احساس و توهّم. 🔹با پاى پياده در مصائب آنها حركت كردن و بر سر و سينه زدن، گرچه نزد عوام بسيار ممدوح و محمود است، ولى متابعت از «موازين و مبانىِ» آنان و رعايتِ «اعتدال و اتقان و سداد» است كه انسان را در زمرۂ شيعيان و مواليان ايشان قرار می‌دهد. 🔹آنچه كه بر ائمّۂ ما از مردمِ نادان و سفلۂ عوام گذشت به واسطۂ همين موضوع بوده است. مردم آن زمان در (رعايت و اقامه مراسم مذهبى) و (شركت در جماعات و مساجد) و (بر سر وسينه زدن)، كم از مردم زمان ما نبودند؛ امّا ديديم كه چگونه پس از گذشت چند ساعت از رحلت رسول خدا صلّى الله عليه و آله و سلّم واقعه و فاجعۂ سقيفۂ بنى‏ ساعده شكل گرفت. 🔹مگر شركت كنندگان در اين موقف، غير از آن كسانى بودند كه ديروز در پاى منبر رسول خدا بر سر و سينه می‏زدند؟! 🔹 و مگر غير از همان‏هايى بودند كه فرمايشِ آن حضرت و توصيۂ او را به رعايت‏ِ (إنىّ تارِكٌ فيكُم الثّقَلين، كتابَ الله و عترَتى و إنّهما لن يَفترِقا، حتّى يَرِدا عَلىَّ الَحوضَ)* به دست نسيان و اهمال سپردند؟! تو گوئى كه اصلًا اين عبارت از آن حضرت صادر نشده است! ✔️ادامه دارد..... 📝. آیة الله حاج سید محمد محسن حسینی طهرانی قدّس الله سرّه 📚حیات جاوید ص80 ------------------------------- *(من در ميان شما دو چيز بزرگ و سنگين از خود به يادگار می‏گذارم؛ يكى كتاب خدا و ديگرى عترت من، و اين دو هيچگاه از يكديگر جدا نمیشوند تا كنار حوض كوثر بر من وارد شوند.) @maktabe_vahy 🔘..🔘..🔘..🔘
مکتب وحی
🔷منشأ انحرافات دینی🔷 1⃣ بخش اول ✅در اين مكتب عقل و درايت راه دارد نه احساس و توهّم. 🔹با پاى پياده
🔷منشأ انحرافات دینی🔷 2⃣بخش پایانی 🔹افرادى كه در جنگ صفّين، فريبِ مكر عمروعاص و معاويه را خوردند و «قرآن بر نيزه كردن» قوّۂ واهمه آنان را برانگيخت، و كار را به متاركۂ جنگ و پذيرشِ مذاكره كشاندند، مگر همان‏هايى نبودند كه در مسجد كوفه سوگند ياد كردند كه از فرامينِ خليفه رسول الله، اميرمؤمنان علىّ بن ابى‏ طالب عليه السّلام، سرپيچى ننمايند و تا آخرين قطرۂ خون خود را در راه مدرسه و مكتبِ او نثار نمايند؟! پس چه شد؟! 🔹و آنها كه در لشكرِ يزيد و ابن زياد، به جنگ با فرزند رسول خدا آمدند و آن فاجعه و جنايتِ تاريخى را مرتكب شدند، مگر همان‏هايى نبودند كه چند روز قبل با نائب و فرستادۂ آن حضرت، جناب مسلم بن عقيل بيعت كردند، و هزاران نامه و دعوت براى سيدالشّهداء عليه ‏السّلام فرستادند و آن سوگندهاى مؤكّد و درخواست‏هاى مُصرّانه را خدمت حضرتش عرضه داشتند؟! چرا چنين شد؟! 🔹دليل اين مطلب دو چيز بود: 1- يك، عدمِ معرفت به امام و لزوم اطاعت و متابعت از او؛ 2- و ديگر، سپردنِ دل و جان، به شايعات و گرايش به ظواهر و مظاهرِ عالم مادّه و جايگزينىِ وهم و خيال به جاى علم و معرفت و تعقّل؛ چنانچه حكومت رى را به سعادت و رستگارىِ ابدى ترجيح می‏دادند. 🔺زهى خيالِ باطل و انديشۂ ناصواب وپوچىِ تخيلات و توهّمات! و ديديم كه چه شد. 📝. آیة الله حاج سید محمد محسن حسینی طهرانی قدّس الله سرّه 📚حیات جاوید ص80 @maktabe_vahy 🔘..🔘..🔘..🔘
6.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠. شرح عملکردِ ظریف شیطان 📼. آیة اللَه حاج سید محمد محسن حسینی طهرانی قدّس الله سرّه 🎞.#شرح_حدیث_عنوان_بصری، جلسه 207، دقیقه 15:57. #سلوک #شیطان #نفس @maktabe_vahy 🔘.🔘.🔘.🔘
⭕️ بعضی‌ها دارای جار و جنجال و سر و صدا هستند؛ ظهورشان خیلی خوب است، بیا و بُرویِ آنها خیلی خوب است، داد و بیداد آنها خیلی خوب است، نمودشان در اجتماع خیلی خوب است. 🔸مردم تعجّب می‌کنند و با خود می‌گویند: «به‌به، چقدر شخصِ فعّالی است؛ چقدر کار می‌کند؛ چقدر زحمت می‌کشد؛ چقدر به تلاش می‌افتد!؟! زندگیش را این‌طور می‌کند، منزلش را در اختیار قرار می‌دهد، امکاناتش را در اختیار قرار می‌دهد!» 🔸ولی ممکن است آن باطن و حقیقت و نفْس، خیلی با عملِ ظاهری تطبیق نکند! و در اینجا آنچه که برای انسان مهمّ است، عبارت است از ملاک! یعنی اینکه این عملی که دارد انجام می‌شود روی چه ملاکی است؟ و این شخص که دارد این عمل را انجام می‌دهد بر اساس چه ملاکی در حال انجام این عمل است؟ آیا واقعاً به کُنهِ مسئله رسیده است و بر همۀ زوایا اشراف پیدا کرده است یا نه؟ ⁉ 🎙. آیة اللَه سید محمد محسن حسینی طهرانی، قدّس الله سرّه 🗒. متن جلسات پرسش و پاسخ، جلسه 9. @maktabe_vahy ▫▪▫▪
🔹. رفیق آن است که.... #رفیق #سلوک #دستگیری @maktabe_vahy 🔘.🔘.🔘.🔘
🔶تذکر علامه طهرانی پیرامون نشر و تبلیغ معرفت دینی🔶 🔸مرحوم آية اللَه شيخ مرتضى مطهّرى از قول حضرت آية اللَه حاج سيّد رضى شيرازى دامت بركاته براى حقير نقل نمود كه: در يكى از سفرهاى اخير به عتبات عاليات به يكى از مراجع عظام مشهور و معروف گفتم: چرا شما درس تفسير را در حوزه شروع نمى‏ كنيد؟! گفت: با موقعيت و وضعيت فعلى ما امكان ندارد. 🔶من گفتم: چرا براى علّامه طباطبائى امكان داشت كه در حوزه علميّه قم آن را رسمى نمود؟! گفت: او "تَضْحيَه"‏ كرد. (خود را فدا نمود.) 🔺اين مطلب را در اينجا آوردم تا همه بدانند: پايه و اساس مكتب تشيّع بر "تضحيه" است و علمای عظام و فضلاى فخام بايد پيشگام در اين "تضحيه" باشند، و گرنه حوزه ‏هاى ما چه فرق مي كند با حوزه‏ هاى عامّه از حنابله و شافعيّه و مالكيّه و أحناف كه بدون اتّكاءِ به ولايت، خود را "سرگرم به ابحاث و مسائلى" نموده‏ اند!🔻 📝. علامه طهرانی رضوان اللَه علیه. 📚. ، ص 107. @maktabe_vahy ▪▫▪▫