eitaa logo
مکتب وحی
2.6هزار دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
547 ویدیو
10 فایل
برای برقراری ارتباط با مدیر کانال بر روی لینک زیر کلیک فرمایید. @maktabevahy_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚩 تأمّلی بر اسرار شهادت حضرت علی اکبر علیه‌السلام! 🎥 |  🎙حضرت آیت‌الله سید‌محمد‌محسن‌ حسینی‌ ‌طهرانی قدّس‌الله‌سرّه 🔉 | جلسه ۲۲۸ ــــــــــــــــــــــــ 📌 علیه‌السلام @maktabe_vahy 🌑.🌑.🌑.🌑
27.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚩 امامی که مسیحیت را هم به مسیحیان آموخت! 🎥 |  🎙حضرت آیت‌الله سید‌محمد‌محسن‌ حسینی‌ ‌طهرانی قدّس‌الله‌سرّه 🔉 | جلسه ۲۲۰ ــــــــــــــــــــــــ 📌 علیه‌السلام @maktabe_vahy 🌑.🌑.🌑.🌑
🔳 جنبهٔ عقلانی یا احساسی عاشورا؟! 1⃣ قسمت اول 🔹تمام ناراحتی‌ و گریه‌های ما فقط به موقعیت‌های ظاهری بر‌می‌گردد که مثلاً چرا عمود بر سر حضرت اباالفضل خورد و چرا دستش قطع شد و چرا به مشک‌ِ آبش تیر زدند!؟ هیچ کس نیامد فکر کند که حالِ امام حسین و حضرت اباالفضل در روز عاشورا به چه نحوی بوده است!؟ نگرش و بینش و جهان‌بینیِ حضرت اباالفضل در روز عاشورا به چه نحوی بوده است؟! 🔹اگر حضرت اباالفضل می‌رفت و مشک آب را هم می‌آورد و هیچ‌ اتفاقی هم نمی‌افتاد، و اتفاقاً اسب ایشان هم به‌زمین می‌خورد و سرِ حضرت به درخت خرما می‌خورد و از دنیا می‌رفت، ما دیگر برای او، سینه نمی‌زدیم! می‌گفتیم: «خودش از اسب زمین افتاد و سرش هم اتفاقی به سنگ اصابت کرد!» 🔹اما یک عارف این‌گونه نیست! او به حالِ حضرت نگاه می‌کند. حضرت اباالفضل، حضرت اباالفضل است؛ چه تیر به چشمِ او بزنند چه نزنند! چه دستش را قطع بکنند یا نکنند! حال اتفاقاً دستش را قطع کرده‌اند؛ ولی عارف به قطع‌کردن‌ دست نگاه نمی‌کند. حضرت اباالفضل به‌خاطر اینکه تیر به چشمش خورد، حضرت اباالفضل نشده است. 🔹(البته این مصیبت‌ها، جریانات و قضایایی است تا «مظلومیت اهل‌بیت علیهم‌السلام» معلوم و روشن شود و «مقاماتی» هم بر این دردها و إِلَم‌ها مترتّب است) 📝ادامه در متن بعد... 🎙حضرت آیة‌الله حاج سید محمدمحسن حسینی طهرانی قدّس‌الله‌سرّه ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔈 ؛ جلسه اول، ملخص. @maktabe_vahy 🌑.🌑.🌑.🌑
مکتب وحی
🔳 جنبهٔ عقلانی یا احساسی عاشورا؟! 1⃣ قسمت اول 🔹تمام ناراحتی‌ و گریه‌های ما فقط به موقعیت‌های ظاهری
🔲 جنبهٔ عقلانی یا احساسی عاشورا؟! 2⃣ قسمت دوم و پایانی 🔹یک وِیت‌کُنگ در کلیسا آمده بود و بر روی خودش بنزین ریخت و آتش زد. این آتش‌زدن، سوختن است؛ ولی ما برای او ارزش قائل نیستیم! چون او می‌خواهد از این موقعیتِ خود، استفادۀ تبلیغاتی کند. حال فرض کنید که اگر به او می‌گفتند:‌ «آقا، شما این کار را انجام بده، ولی حتی یک خبرنگار هم از تو عکس نمی‌اندازد و در یک روزنامه هم نمی‌نویسند و در هیچ‌جا هم نقل نمی‌کنند، بلکه همین‌طور می‌میری!» آیا باز هم این کار را می‌کرد؟! اصلاً این کار را نمی‌کرد. پس او می‌خواهد استفادۀ تبلیغاتی کند. 🔹اما حضرت اباالفضل در کربلا حاضر می‌شود و کشته می‌شود. حال خبرنگار از او عکس بیاندازد یا نیاندازد؛ در کتاب بنویسند یا ننویسند؛‌ بر قبرش گنبد و بارگاه بسازند یا نسازند؛ به زیارت قبرش بروند یا نروند!! حضرت اباالفضل به این مسائل فکر نمی‌کند، بلکه می‌گوید:‌ «من باید این راه را بروم!» 🔹سیدالشهداء علیه‌‌السلام این راه را در نظر می‌‌گیرد و جلو می‌آید؛ چه بر قبر ایشان گنبد بسازند یا نسازند. او می‌گوید:‌ «من وظیفه‌ام این است!» این می‌شود استقامت در طریق! 🔹اما ما در کارهایمان جنبه‌های دیگری را لحاظ می‌کنیم که آن جنبه‌ها اصل مسئله را مخدوش و خراب می‌کند. 🔺هر مقدار، خود را به مکتب ائمه نزدیک کنیم، ارج و مقام بیشتری داریم. 🎙حضرت آیة‌الله حاج سید محمدمحسن حسینی طهرانی قدّس‌الله‌سرّه ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔈 ؛ جلسه اول، ملخص. علیهما‌السلام @maktabe_vahy 🌑.🌑.🌑.🌑
26.84M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚩 عقل و عشق 🎥 |  🎙حضرت آیت‌الله سید‌محمد‌محسن‌ حسینی‌ ‌طهرانی قدّس‌الله‌سرّه 🔉 | جلسه 209 ــــــــــــــــــــــــ 📌 علیه‌السلام @maktabe_vahy 🌑.🌑.🌑.🌑
🔳 غلام همّتِ آنم که زیر چرخ کبود ز هر چه رنگِ تعلّق پذیرد آزادَست علیه‌السلام علیه‌الرحمة @maktabe_vahy 🏴.🏴.🏴.🏴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚩 حریّت و آزادگی در برابرش عاجز است! 🎥 |  🎙حضرت آیت‌الله سید‌محمد‌محسن‌ حسینی‌ ‌طهرانی قدّس‌الله‌سرّه 🔉 | جلسه ۱۹۵ ــــــــــــــــــــــــ 📌 علیه‌السلام @maktabe_vahy 🌑.🌑.🌑.🌑
🚩 مرحبا ای جان باقی، پادشاهِ کامیار روح‌بخش هر قَران و آفتابِ هر دیار 🚩 این جهان و آن جهان هر دو غلام امر تو گر نخواهی برهَمَش زن، ور همی‌خواهی بِدار 📌 @Maktabe_Vahy 🌑.🌑.🌑.🌑
🚩 منگر رنج و بلا را، بنگر عشق و وِلا را! 1⃣ قسمت اول 🔘وقتی آدم به صحرای کربلا نگاه می‌کند می‌گوید: چه کارهایی که به فکر آدم می‌آمد که نکردند!؟ ولی نگاه می‌کنید که امام حسین علیه‌السلام از روز عاشورا، ساعت به ساعت در حال عوض شدن است؛ چهره دارد برافروخته می‌شود! با خود می‌گوییم این شخص که همان امام است و فرقی نکرده است؛ امام که تغییر نمی‌کند! اما باید بدانیم که خودِ امام هم با خدای خود حسابی دارد. امامت به جای خویش درست است اما ما از آنچه که خدا برای امام در نظر می‌گیرد، خبر نداریم! 🔘 لذا امام حسینی که در ظهر عاشورا بر روی خاک افتاد با آن امام حسینی که در صبح عاشورا بود، چیز دیگری بود. اصلاً به کجا دیگر نباید می‌رسید! اصلاً نمی‌شود گفت که در کجا بود! و این مسئله، مسئلهٔ عجیبی است که امام چگونه باید این مراتب را طیّ کند؟! از دست دادن علی اکبر علیه‌السلام مگر شوخی و بازی است!؟ از دست دادن حضرت علی اصغر علیه‌السلام با آن وضع و کیفیت و همین‌طور از دست دادن یکی یکی از برادران و خاندان و اصحابش که شوخی نیست! این‌طور نیست که حضرت مثل دیوار باشند و هر چه بخواهد بشود، بشود!! بلکه اینها همه حساب دارد. ✔️ادامه در پیام بعد.... 🎙. حضرت آیة الله حاج سید محمد محسن حسینی طهرانی قدّس‌الله‌سرّه ــــــــــــــــــــــــــــ 🔈 ، 1438، جلسه 10 علیه السلام @maktabe_vahy 🏴..🏴..🏴..🏴
🚩 منگر رنج و بلا را، بنگر عشق و وِلا را! 2⃣ قسمت دوم 🔘 کشته شدن حبیب ـ جدای از اینکه خودش به چه مقاماتی می‌رسد ـ یک اثر روی نفس امام می‌گذارد. اینکه حضرت ابالفضل علیه‌السلام چه مقام و موقعیتی دارد به جای خویش درست، ولی از دست دادن حضرت اباالفضل علیه‌السلام اثرِ خود را روی نفس سیّدالشهداء علیه السلام می‌گذارد. اینکه امام می‌فرماید: «الانَ إنکَسَرَ ظَهری وَ قَلَّت حِیلَتی: الان کمرم شکست و چاره‌ام کم شد!» دروغ نمی‌گویند بلکه راست می‌گویند ولی با این نگاه که «این غم به مبارک بادم می‌آید.» آن از دست دادن حضرت علیّ‌اکبر «به مبارک بادم» می‌آید. 🔘 اینها همان مطالب آقای حدّاد رضوان‌الله‌علیه است. اینها که اشکال می‌گیرند که غم، غم است و اشک و تألّم می‌آورد و جگر می‌سوزاند، بدانند که اینها به جای خویش درست است ولی آن طرف سکّه را نیز باید ببینید که این غم با مقام و نفسِ امام چه کرده است و این از دست دادن حضرت علیّ‌اصغر و حضرت علیّ‌اکبر و برادرها و همچنین همۀ مسائلی که بعداً‌ اتفاق می‌افتد؛ از اسارت و مجلس ابن‌زیاد و مجلس یزید و غیره با نفسِ سیّدالشهداء علیه السلام چه کرده است و بدانیم که همۀ اینها را امام می‌بیند و حضور عینی دارد (نه اینکه فقط اطلاع دارد!) 🔘 دیگر در آن وقت که حضرت بر زمین می‌افتد و کار تمام است، انسان نمی‌داند چه خبر است و دیگر اصلاً لایوصف است و قابل وصف نیست! مرحوم علامه طهرانی قدّس‌الله‌سرّه می‌فرمودند: «بعد از ظهر عاشورا، هنگامی که حضرت روی زمین افتاده است، آن تجلّی ذات به تمام جهات صورت می‌پذیرد!» 🔘 که البته این را اولیای الهی می‌دانند و ما نمی‌دانیم چه خبر است! 🎙. حضرت آیة الله حاج سید محمد محسن حسینی طهرانی قدّس‌الله‌سرّه ــــــــــــــــــــــــــــ 🔈. ، 1438، جلسه 10 علیه السلام @maktabevahyorg 🏴..🏴..🏴..🏴
🚩 جان ما و جسم ما قربان تو را! 📌 علیهماالسلام رحمه‌الله @maktabe_vahy 🌑.🌑.🌑.🌑
🚩 هزار بار جانِ مقدّس فدای جانان است! 🔹اگر همین الآن از حضرت زينب بپرسيم: «1400 سال از جريان كربلا گذشته، آيا اگر خدا دوباره امام حسين و شما را زنده كند، آمادگى داريد آن جريان تكرار شود؟!» 🔹همين الآن در پاسخ می‌فرماید: «بله، من پشيمان نيستم!» چرا؟ چون مى‏گويد «ما رأيتُ الا جميلاً» [جز زیبایی ندیدم!] 🔹خب مى‏داند چه خبر است. ما نادانان و جاهلان مى‏نشينيم و بر سر مى‏زنيم و چه‌ها می‌کنیم که: «اى واى كربلا، اى واى فلان!» (بله البته این «حزن» حيثيّت اتصّال انسان به امام و محبوب خودش است و این جریان اقتضا مى‏كند که انسان متأثّر باشد.) 🔹ولى بايد ببينيم اینکه در آن مجلس، یزید خطاب به حضرت زینب گفت: «دیدی خدا با شما چه‌کرد؟!» و حضرت زينب این کلامِ «ما رأیتُ الا جمیلاً» را در جواب یزید فرمود، آیا خواسته است كه يزيد را كِنِف كند!؟ 🔹و بگويد: «اگر تو از توحيد مایه می‌گذاری، من هم بلدم، و بيشتر از تو بلد هستم! من در همين خانواده بوده، و در اين بيت بزرگ شده‌ام. و کسی هستم که مثلاً امیرالمؤمنین علیه‌السلام راجع به او گفته است "عالمة غير متعلّمة: زن عالمی که درس‌نخوانده است"» آیا حضرت زینب این جواب را، برای اين مقصود، فرموده است!؟ 🔹يا اينكه حضرت زينب سلام‌الله‌عليها آن چه را كه مى‏بيند، به يزيد مى‏گويد. در حقیقت حضرت زینب می‌فرماید: «ای احمق! تو كور هستى و فطرت خود را عوض كرده‌اى. زيبا را نازيبا مى‏بينى و خيال مى‏كنى این صحنۀ کربلا نازيبا است. چشمت را باز كن و بيا ببین که در هر لحظه‏اى كه بر من مى‏گذرد، خداوند چه چيزهايى در عوض آن، عطا می‌کند! چیزهایی كه «ما لا عَينٌ رأت وَ لا أُذنٌ سَمِعَت وَ لا خَطَرَ عَلَى قَلبِ بشر: نه چشمی دیده و نه گوشی شنیده و نه بر قلب بشری خطور کرده است!» 🔺می‌فرماید : «بَشَر» تو كه يزيد هستى به‌جای خود! 🔹حال اگر همين الآن به ما بگويند: «عاشورا دوباره تكرار شود!؟» مى‏گوييم: «اى واى آقا! مگر مى‏گذاريم دوباره عاشورا تكرار شود! مى‏رويم چه‌ها مى‏كنيم!» 🔺ولى اگر از حضرت زينب سؤال كنيم، حضرت در جواب می‌فرماید: «ده‌بار یا صدبار هم عاشورا اتفّاق بيفتد، من هستم!» 🎙حضرت آیة‌الله حاج سید محمدمحسن حسینی طهرانی قدّس‌الله‌سرّه ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔈 جلسه 181، منقّح و ملخص. علیها‌السلام @maktabe_vahy 🌑.🌑.🌑.🌑
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚩 هیچ تعلّقی نبود که کنار نگذارد! 🎥 |  🎙حضرت آیت‌الله سید‌محمد‌محسن‌ حسینی‌ ‌طهرانی قدّس‌الله‌سرّه 🔉 | ۱۴۳۱ ه.ق | جلسه ۸ ــــــــــــــــــــــــ 📌 علیه‌السلام @maktabe_vahy 🌑.🌑.🌑.🌑
💠 مقابلۀ علامه طهرانی با «مرض عوام‌زدگیِ اهل علم» در ضمن بیان فعالیت‌های خود در مسجد قائم 🔹حقیر بر حسب تكلیف الهى پس از مراجعت از نجف، در طهران در مسجد، اقامۀ نماز جماعت و بیانِ أحكام و معارف الهى و تفسیر قرآن كریم و مواعظ و دروس علمى را داشتم. 🔹و تا جائیكه در توان بود سعى داشتم مردم را درست و بدون اعوجاج و تزویر و و تربیت كنم، و حقّاً آنچه از متنِ دین به نظر مى‌آید و به فكر مى‌رسد، همان را دربارۀ مردم در شعاعِ محدودۀ خود پیاده نموده و معامله با مردم را در حكم‌ِ یك «سفارت إلهى» و یا مثل «نبوّتى در محدودۀ خود» مى‌دانستم كه سر موئى نباید از شرع و دین و حقّ و حقیقت و واقعیت، تجاوزى شود. 🔹در تمام امور مسجد مستقلّاً دخالت مى‌نمودم؛ وُعّاظى كه دعوت مى‌شدند باید حتماً با شناخت قبلى و امضاى من باشد. در طرز ادارۀ امور مسجد با نمازگزاران و افراد اهل محلّ، مذاكره و مشورت به عمل مى‌آمد ولى فكر نهائى و تصمیم غائى منحصر به خود حقیر بود. 🔹زیرا با وجود بصیرت در امر دین و تخصّص در این فنّ، قادر نبودم زمامِ امر مسجد را «در دعوت كردن مدّاحان و واعظان» و «نصب بلندگو با صداى بلند در خیابان و اذیّت مردمان» و «پخش اذان با نوار ضبط صوت و یا اتّصال به شبكۀ رادیو» و «تشكیل مجالس فاتحه‌خوانى‌هاى متعدّد و أخذ پول و وجوه از مردم، از این طریق» و «آزاد گذاردنِ گدایانِ با عمامه و غیرها در تَكدّى و آبروریزى» و «شلوغ بودن مسجد و سر و صدا راه انداختن» و «آن را به صورت پاتوق درآوردن» و «محلّ تردّد و رفت و آمد مردمِ لاابالى قرار دادن» و «سینه‌زنى‌هاى متّصل با مقامات مملكتى و دربارى نمودن» و بالأخره دهها بلكه صدها نظیر این مسائل كه همه روزه مواجه با آن بودیم، از نظر مستقلِّ خود دور بدارم 🔹و به‌‌دست افرادى بسپارم كه به نام داشِ محلّ و گردن كلفت پول‌دارِ وجیهُ‌الملّة، مى‌خواستند و پیوسته مى‌خواهند امور مسجد را به نظرِ خود كنند و امام جماعت را گرچه داراى مقام علمى باشد، تابع و مطیع خود نمایند و با «سلام‌ها و صلوات‌ها و نشاندن در فراز مجالس» و «دعوت به میهمانی‌ها و خواندن خطبه‌هاى عقد در عروسى‌ها» و «رفتن در فاتحه‌ها» و «تشییع جنازه‌هاى خداناپسندانه» او را مسخّر نموده، و به مرض عوام زدگى و امثاله، مبتلا سازند. 📝 علامه طهرانی قدّس‌الله‌سرّه ـــــــــــــــــــــــ 📚 ، ج 1، ص 71. @maktabe_vahy 🔘.🔘.🔘.🔘
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 پیام عاشورا: «اگر در راه حق تنها هستی توقف نکن!» 🎥 |  🎙حضرت آیت‌الله سید‌محمد‌محسن‌ حسینی‌ ‌طهرانی قدّس‌الله‌سرّه 🔉 | جلسه ۱۴۹ ــــــــــــــــــــــــ 📌 علیه‌السلام @maktabe_vahy 🌑.🌑.🌑.🌑
🔹از توصیه‌های نابِ حضرت آیت‌الله سید علی قاضی رضوان‌الله‌علیه 📌#سیدالشهدا علیه السلام #روضه #زیارت @Maktabe_Vahy 🔘.🔘.🔘.🔘
⭕️ اى زبان، هم گنجِ بی‌پايان تويى اى زبـان، هـم رنـجِ بی‌درمـان تـويى 🔶 بنده در مجالسی که در خدمت اولیای‌الهی همچون حضرت حاج‌سید‌هاشم‌حداد و مرحوم علامه‌طهرانی ـ قُدّس‌سرّهما ـ بودم، کاملاً احساس می‌کردم و با دو چشم خود می‌دیدم و با وجودِ خودْ فرقِ بین دو مسیر را لمس می‌کردم، که چطور اولیای‌الهی فارغ از حرف‌و‌نقل‌ها، در عوالمِ خود، سرمست از باده‌های جمال و بارقه‌های جلال‌الهی در حال طَیَرانند؛ در حالیکه در مقابل،‌ افرادی هستند که دم از خدا و سیرو‌سلوک می‌زنند ولی مجالسِ آنها مملوّ است از مسائل عَفِن و متعفّن و حرف‌ونقل‌های بچه‌گانه و مطالبِ ابلهانه و قضایای عامیانه. نه حرفی از توحید، و نه حرفی از نور و بهجت و رُقاء و انبساط! 🔹وقتی روش اولیای الهی اینگونه است، دیگر وظیفۀ ما، از این به بعد این است که انسان رفیق سلوکیِ خود را کسی انتخاب کند که از این حرفها در او نباشد. وقتی انسان می‌بیند رفیقش در حالِ ورود در اینگونه حرفها‌ است بگوید: «آقاجان! ما دستور داریم که این مطالب را نگوییم» 🔹برای چه باید نقل شود که مثلاً «فلان حرف را فلان شخص زده یا در تلفن گفته یا فلان برخورد را کرده یا فلان قضاوت را نموده است»!؟ 🔺انسان تا چه وقت باید ذهن و فکر و قلب خود را با اینگونه مطالب، ملوّث و آلوده کند!؟ 🎙حضرت آیة‌الله حاج سید محمدمحسن حسینی طهرانی قدّس‌‌الله‌سرّه ـــــــــــــــــــــــــــ 🔈 1432 ه.ق جلسه 9؛ ملخص. @maktabe_vahy 💠.💠.💠.💠
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 احترام به حق پدر! 🎥 |  🎙حضرت آیت‌الله سید‌محمد‌محسن‌ حسینی‌ ‌طهرانی قدّس‌الله‌سرّه 🔉 | ۱۴۳۱ ه.ق | جلسه ۸ ــــــــــــــــــــــــ 📌 @maktabe_vahy 🔘.🔘.🔘.🔘
🔸ز شهرِ پر تب و لرزه بجَستی به شادی ساکنِ دارُالأمان شو! رحمه‌الله @maktabe_vahy 💠.💠.💠.💠
⭕️ مرحوم علامه طهرانی ـ رضوان الله علیه ـ می‌فرمودند: روزی من به آقای مطهری ـ رحمة الله علیه ـ گفتم: «انسان در برخورد با بعضی از افراد، اصلاً تحمّلِ صحبت با آنها را ندارد و حاضر است آنها از انسان دور باشند و هرچه می‌خواهند پشتِ سرش بگویند. انسان در دلِ خود به این افراد می‌گوید: "هر بدگویی و تنقیدی که می‌خواهید بکنید و هر نسبتی که می‌خواهید بدهید! ولی شما را به خدا، نزدیک نیایید و خود را نشان ندهید!"» آقای مطهری هم گفتند: «بله آقا، اتفاقاً بنده هم چنین احساسی دارم!» 🔹در یک سفری که به قم مشرّف شده بودم، خدمت علاّمۀ طباطبایی ـ رضوان الله علیه ـ رسیدم و همین صحبت پیش آمد؛ دیدم اتفاقاً ایشان هم همین مطلب را فرمودند که: «آقا سید محمدحسین! انسان نسبت به بعضی از افراد ترجیح می‌دهد که هرچه می‌خواهند پشت سرش بگویند ولی خیال او را به کَثَراتِ دنیا (حرف‌ونقل‌ها و دغدغه‌ها) مشغول نکنند.» 🔹علتِ این فرمایشات این است که این بزرگان، کار دارند و این امور مربوط به افرادِ بیکاری است که تنها مشغلۀ آنها، حرف درست‌کردن و مطلب را از جایی‌به‌جایی بردن است. زندگی افرادِ بیکار و بی‌عار، غیر از این نیست؛ حیات آنان مانند لولیدنِ برخی حیوانات در منجلاب و محیط عَفِنی است که اگر آنها را از آنجا بیرون بیندازند، می‌میرند! 📝. حضرت آیة اللَه سیدمحمدمحسن حسینی طهرانی قدّس‌الله‌سرّه ــــــــــــــــــــــــــــ 📚. ، ص 50؛ منقّح. @maktabe_vahy 💠.💠.💠.💠.💠
💠 عرفان حق و عرفان باطل (١) 📌#عرفان_حقیقی #کرامات #تخیلات @Maktabe_Vahy 🔘.🔘.🔘.🔘