eitaa logo
مکتب وحی
2.6هزار دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
547 ویدیو
10 فایل
برای برقراری ارتباط با مدیر کانال بر روی لینک زیر کلیک فرمایید. @maktabevahy_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
💎‌ توصيۀ آیت‌الله سید علی قاضى قدّس‌الله‌سرّه دربارۀ زيارتِ‏ دو مكان‏ مقدس در عتبات عاليات‏ ✍️ حضرت علامه آیت‌الله ‌سید محمدحسین حسینی طهرانی | حضرت آیت‌الله سید محمدمحسن حسینی طهرانی قدّس‌الله‌سرّهما 📚مهر تابناک، ص ٢۴٩؛ شرح دعای ابوحمزۀ ثمالی، رمضان ١۴٢۴ هـ.ق، جلسۀ ٩ 📌 #زیارت #مسجد_کوفه @Maktabe_Vahy | @MaktabeVahyOrg_Gallery
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 با تحول ظاهری، نیّت و فکر تحوّل پیدا نمی‌کند! 🎥 | 🎙 حضرت آیت‌الله سید محمدمحسن حسینی طهرانی قدّس‌الله‌سرّه 🎞 | سنه ۱۴۳۵ | دقیقه ۸۲:۵۱ ـــــــــــــــــــــــــــــــــــ 📌 علیه‌السلام @Maktabe_Vahy 🔘.🔘.🔘.🔘
📷 | #استوری_ورق_زدنی 🔸معرفی کتاب #اربعین_در_فرهنگ_شیعه 🔗 جهت مطالعۀ نسخۀ الکترونیکی و شنیدن کتاب صوتی، لینک زیر را کلیک فرمایید. https://yun.ir/nplfod 📌#معرفی_کتاب #اربعین @Maktabe_Vahy | @MaktabeVahyOrg_Gallery
🔘 یک لحظه داغم می‌کشی، یک دم به باغم می‌کشی/ پیش چراغم می کشی، تا وا شود چشمان من! 🔹ممکن است در اتاقِ یک بیمارستان سه‌مریض را بخوابانند و به هر کسی دوایی بدهند. آیا مریض‌ها می‌گویند: «چرا دارو یا شربتی که دکتر به دیگری داده، به ما نمی‌دهد؟!» آیا آهِ حسرت می‌کشند؟! 🔹خیر، چنین تصوّری نمی‌کنند؛ چون تشخیص می‌دهند که هر کدام‌شان مرضِ جدایی دارند و پزشک برای هر کس، دارویی جدا و مطابق با آن درد، و مختص به آن تألّم توصیه کرده و مقدارش را هم تعیین می‌کند. 🔹دارویی که برای یک بچۀ مریض تجویز می‌کنند یک‌چهارمِ داروی شخص بزرگ است؛ آیا آن بچه می‌گوید: «چرا پدرِ من دو یا سه کپسول می‌خورد ولی به من این مقدار قرص می‌دهند؟!» اگر اینطور بگوید، می‌گویند: «بیا تو هم یک مُشت بخور!! [آخر] می‌میری!» هر چیزی حدّ خودش را دارد! 🔹سالک باید تصوّرِ خود را در ارتباط با مسائل دنیوی این‌چنین قرار دهد، که خدا برای هر کسی آنچه را که صلاحِ اوست قرار می‌دهد! اگر صبر و تحمّل کرد و پذیرفت که هیچ؛ امّا اگر قبول نکرد، آنقدر سرِ خودش را به این‌طرف و آن‌طرف می‌زند تا تمام استعدادهای خودش را می‌کُشد و از بین می‌برد و به هیچ جا هم نمی‌رسد! 🎙حضرت آیة‌الله حاج سید محمدمحسن حسینی طهرانی قدّس‌الله‌سرّه ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔈 جلسه 129 رحمه‌الله @maktabe_vahy 🔘.🔘.🔘.🔘
🖥. 🔸با موضوع: هدف قیام سیدالشهداء علیه السلام 🎙. بیانات حضرت آیت‌الله حاج سید محمدمحسن حسینی طهرانی قدّس الله سرّه ⏰. سه‌شنبه (شب اربعین ۱۴۴۵ ه‍.ق) ساعت ۲۰:۰۰ 📲. از شبکه‌های اجتماعی مکتب وحی : 🎥. ⁩یوتیوب : www.youtube.com/c/maktabevahyorg1/live 📽. ⁩آپارات : www.aparat.com/maktabevahyorg/live 💻. ⁩سایت : www.live.m‌aktabevahy.org 📌 @Maktabe_Vahy | @MaktabeVahyOrg_Gallery
28.69M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 احرام در میقات عشق! 🎥 | 🎙 حضرت علامه طهرانی قدّس‌الله‌سرّه 📚 | جلد دوم | ص ۳۹ ـــــــــــــــــــــــــــــــــــ 📌 @Maktabe_Vahy 🔘.🔘.🔘.🔘
🌑 دست شفاعت، همه را روزِ حشر از کَرَمِ و جودِ حسین است و بس 🚩 فرا رسیدن اربعین سیّدالشهداء علیه‌السلام، امتدادِ تجلّی ولایتِ حسینی بر حاملان حرارتِ حسینی، تسلیت باد. علیه‌السلام @maktabe_vahy 🏴🏴🏴🏴
💎 چرا مراسم اربعین فقط مخصوص امام حسین علیه‌السلام است؟ ✍️ حضرت آیت‌الله سید محمدمحسن حسینی طهرانی قدّس‌سرّه 📚 برگرفته و تلخیص از: رسالۀ اربعین در فرهنگ شیعه، ص ١٦، ١٧، ٦٤، ٨٥ و ٩٨؛ رسالۀ تکرار عمرۀ مفرده، ص ٧٠ 📌 #امام_حسین_علیه_السلام #اربعین @Maktabe_Vahy | @MaktabeVahyOrg_Gallery
مکتب وحی
🔸همهٔ افرادى که عزیزى را از دست داده‌اند اشتیاق دارند که براى هفت و اربعین و سال او مجلس بگیرند؛ امروزه که دیگر بعد از گذشت صد سال و پوسیده شدن استخوان‌ها و حتى طعمۀ موران شدن آنها نیز براى متوفّى «ذکرى سنویة» می‌گیرند، درحالی‌که براى اموات اربعین گرفتن هیچ‌وجه شرعى ندارد! 🔹چگونه ممکن است کسى ادعا کند که مراسم اربعین در زمان سابق وجود داشته، درصورتی‌که هیچ نمونه‌‌اى در تاریخ براى آن ذکر نشده است؟! چطور جریانات، ارتباطات، جنگ‏ها، سنت‌هایى که بوده و از بین رفته و سنت‌هایى که تا الان وجود دارد، همه در تاریخ اسلام ذکر شده و فقط این یک مورد نقل نشده است؟! با توجه به اینکه مهم‌ترین مسئلۀ مبتلابِهِ اجتماعى همین مرگ‌ومیرى است که در تاریخ براى بزرگان، صحابه، فقهاء، حکماء و امثالهم مضبوط است، چرا حتى یک مورد هم ذکر نشده است که براى شخصى ـ حتى پیغمبر و ائمه علیهم‏ السّلام ـ اربعین گرفته باشند؟! 🔸دویست‌وهفتاد سال، یک ‏روز و دو روز نیست؛ ائمه علیهم السّلام نزدیک به سه قرن با این مسئلۀ مبتلابه در میان مردم زندگى کردند، درحالی‌که حتى یک اربعین براى خودشان یا اصحاب و ارحامشان برگزار نکردند. قطعاً تا در برگزارى اربعین براى غیر از سیدالشّهدا علیه ‌السّلام مبغوضیت نباشد، ائمه علیهم ‌السلام چنین رویه‌اى را پیش نمی‌گرفتند؛ اینکه انجام نداده‌اند به این معناست که این عمل مورد رضاى پروردگار نیست و از جهت شرعى اشکال دارد، و کسی که بگوید اشکال ندارد، بدیهیات را انکار کرده است. 🔹اربعین فقط و فقط به سیدالشّهدا اختصاص دارد؛ وقتى براى پیامبر، امیرالمؤمنین، حضرت زهرا، امام حسن و حتى امام زمان اربعین وجود ندارد، چرا ما براى اموات خود اربعین برگزار می‌کنیم؟! آیا عدم سفارش به زیارت اربعین براى امام سجاد و امام باقر علیهما‌السّلام، بر مبغوضیت این امر دلالت نمی‌کند؟! 🔸اگر این مراسم مبغوض نبود و مباح محسوب می‌شد، باید افرادى [در زمان ائمه] بدون اینکه مورد اعتراض واقع شوند اربعین می‌گرفتند و از اینکه تابه‌حال این مجالس نبوده است معلوم می‌شود که مبغوضیت دارد و خلاف سنت است؛ آن‌و‌قت مسئله مشکل خواهد شد. وقتی که ما همراه با امام حسین علیه‌ السّلام، براى اموات خود نیز مراسم اربعین برقرار می‌کنیم، دیگر یکى از آن پنج نشانه و علائم خمسه را نخواهیم داشت. 🔹اهل‌تسنن در این مورد به سنت پیغمبر صلّى الله علیه و آله و سلّم عمل می‌کنند، ولى در بین شیعیان جزء سننى شده است که اگر کسى انجام ندهد، از جامعه طرد می‌شود! 🔸سنت پیغمبر صلّى الله علیه و آله و سلّم این است که سه روز بعد از مصیبت، صاحبان عزا زندگى عادى خود را شروع کنند. رسول خدا به منزل عبدالله و جعفر طیار آمدند و دیدند که اهل خانه سیاه پوشیده‌اند؛ حضرت فرمودند: «بیشتر از سه روز عزا نگیرید.» 🔹این سنت رسول خداست، ولى متأسفانه امروزه تا چهل روز همه سیاه می‌پوشند و مجالس عروسى دو زوجى را که منتظرند، تعطیل می‌کنند؛ این رسوم خرافى همه غلط و خلاف است! 📚رسالۀ تکرار عمرۀ مفرده، ص ۱۴۴ 📌 @Maktabe_Vahy | @MaktabeVahyOrg_Gallery