eitaa logo
مکتب وحی
2.6هزار دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
547 ویدیو
10 فایل
برای برقراری ارتباط با مدیر کانال بر روی لینک زیر کلیک فرمایید. @maktabevahy_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
🔘 بعد از تو خاک بر سر دنیا! 🔹حضرت علی اکبر فقط «امامت» را ندارد ولی «تمام مراتب وجودی»، «طهارت نفس»، «قداسَت سِرّ» و «تجلّی خاصی که مربوط به چهارده معصوم است» را دارد.* 🔹براى شهادت چنين مَظهرِ قُدس و تقوا، جا دارد كه نالۀ پدرش بلند شود كه: «عَلَى الدُّنْيَا بَعْدَكَ الْعَفَاءُ» [بعد از تو خاک بر سر دنیا!]** ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔈 * ، جلسه ۲۰۵، آیت‌الله سیدمحمدمحسن طهرانی قدّس‌الله‌سرّه 📚 ** ، ج ۲، ص ۲۳۲، علامه طهرانی قدّس‌الله‌سرّه علیهماالسلام @maktabe_vahy 🌑.🌑.🌑.🌑
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔳 فنای حضرت اباالفضل در سیّدالشهداء علیهماالسلام 🔹آب‌نخوردن او عینِ «عقلانیت» بود! 📼. حضرت آیة الله حاج سید محمدمحسن حسینی طهرانی قدّس‌الله‌سرّه 🎞. ، جلسه 141، دقیقه 101:23 ـــــــــــــــــــــــــــــــــ علیهماالسلام @maktabe_vahy 🌑.🌑.🌑.🌑
🔲 ماتریالیسم عاشورایی! 1️⃣ قسمت اول 🔹مسئله امام حسین علیه‌السلام مسئله کشته‌شدن نبود. این فقط مسئلۀ ظاهری است که مردم می‌بینند. چرا مردم برای امام حسین بر سرشان می‌زنند؟ چون تیر سه‌شعبه به قلبش خورد. چون بدنش را بعد از شهادت زیر نعل اسب‌ها انداختند! حال اگر تیر سه‌شعبه به قلبش نمی‌‌خورد یا اگر عُمَرسعد این کار را نمی‌کرد، آیا دیگر مشکلی وجود داشت که مردم بر سرشان بزنند؟! خیر! چون دیگر امام مشکلی ندارد که بر سرشان بزنند. 🔹پس ما برای اینکه مثلاً حضرت علی‌اصغر روی دستش پرپر شد، گریه می‌کنیم. حال فرض کنید اگر حضرت علی‌اصغر با دیفتری از دنیا می‌رفت، ما دیگر گریه نمی‌کردیم، چون دیگر یک امر عادی بود و مسئله‌ای نبود که برای آن گریه کنیم. 🔹بنابراین تمام ناراحتی‌ و گریه‌های ما فقط به «موقعیت‌های ظاهری» بر‌می‌گردد که مثلاً چرا عمود بر سر حضرت اباالفضل خورد و چرا دستش قطع شد و چرا به مشک‌ِ آبش تیر زدند!؟ هیچ کس نیامد فکر کند که «حالِ امام حسین و حضرت اباالفضل در روز عاشورا» به چه نحوی بوده است!؟ «نگرش و بینش و جهان‌بینیِ حضرت اباالفضل» در روز عاشورا به چه نحوی بوده است؟! 🔹اگر حضرت اباالفضل می‌رفت و مشک آب را هم می‌آورد و هیچ‌ اتفاقی هم نمی‌افتاد، و اتفاقاً اسب ایشان هم به‌زمین می‌خورد و سرِ حضرت به درخت خرما می‌خورد و از دنیا می‌رفت، ما دیگر برای او، سینه نمی‌زدیم! می‌گفتیم: «خودش از اسب زمین افتاد و سرش هم اتفاقی به سنگ اصابت کرد!» 📝ادامه دارد... 🎙حضرت آیة‌الله حاج سید محمدمحسن حسینی طهرانی قدّس‌الله‌سرّه ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔈 ؛ جلسه اول، منقّح. علیهم‌السلام @maktabe_vahy 🌑.🌑.🌑.🌑
مکتب وحی
🔲 ماتریالیسم عاشورایی! 1️⃣ قسمت اول 🔹مسئله امام حسین علیه‌السلام مسئله کشته‌شدن نبود. این فقط مسئل
🔲 ماتریالیسم عاشورایی! 2️⃣ قسمت دوم و پایانی 🔹اما یک عارف اینگونه نیست! او به «حالِ حضرت» نگاه می‌کند. حضرت اباالفضل، حضرت اباالفضل است؛ چه تیر به چشمِ او بزنند چه نزنند! چه دستش را قطع بکنند یا نکنند! حال اتفاقاً دستش را قطع کرده‌اند؛ ولی عارف به قطع‌کردن‌ دست نگاه نمی‌کند. حضرت اباالفضل بخاطر اینکه تیر به چشمش خورد، حضرت اباالفضل نشده است. 🔹(البته این مصیبت‌ها، جریانات و قضایایی است تا «مظلومیت اهل‌بیت علیهم‌السلام» معلوم و روشن شود و «مقاماتی» هم بر این دردها و إِلَم‌ها مترتّب است) 🔹یک وِیت‌کُنگ در کلیسا آمده بود و بر روی خودش بنزین ریخت و آتش زد. این آتش‌زدن، سوختن است؛ ولی ما برای او ارزش قائل نیستیم! چون او می‌خواهد از این موقعیتِ خود، استفادۀ تبلیغاتی کند. حال فرض کنید که اگر به او می‌گفتند:‌ «آقا، شما این کار را انجام بده، ولی حتی یک خبرنگار هم از تو عکس نمی‌اندازد و در یک روزنامه هم نمی‌نویسند ودر هیچ‌جا هم نقل نمی‌کنند، بلکه همین‌طور می‌میری!» آیا باز هم این کار را می‌کرد؟! اصلاً این کار را نمی‌کرد. پس او می‌خواهد استفادۀ تبلیغاتی کند. 🔹اما حضرت اباالفضل در کربلا حاضر می‌شود و کشته می‌شود. حال خبرنگار از او عکس بیاندازد یا نیاندازد؛ در کتاب بنویسند یا ننویسند؛‌ بر قبرش گنبد و بارگاه بسازند یا نسازند؛ به زیارت قبرش بروند یا نروند!! حضرت اباالفضل به این مسائل فکر نمی‌کند، بلکه می‌گوید:‌«من باید این راه را بروم!» 🔹سیدالشهداء علیه‌‌السلام این راه را در نظر می‌‌گیرد و جلو می‌آید؛ چه بر قبر ایشان گنبد بسازند یا نسازند. او می‌گوید:‌ «من وظیفه‌ام این است!» این می‌شود استقامت در طریق! 🔹اما ما در کارهایمان جنبه‌های دیگری را لحاظ می‌کنیم که آن جنبه‌ها اصل مسئله را مخدوش و خراب می‌کند. 🔺هر مقدار، خود را به مکتب ائمه نزدیک کنیم، ارج و مقام بیشتری داریم. 🎙حضرت آیة‌الله حاج سید محمدمحسن حسینی طهرانی قدّس‌الله‌سرّه ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔈 ؛ جلسه اول، منقّح. علیهما‌السلام @maktabe_vahy 🌑.🌑.🌑.🌑
🚩 که رُخَش قبله‌گهِ مردانست! علیه‌السلام رحمه‌الله @maktabe_vahy 🏴.🏴.🏴.🏴
🔲 اقیانوس آزادگی! 🔹اینجا «دریا و اقیانوس حریّت و آزادگی» است. - اصلاً حریّت و آزادگی از بیان حقیقتِ «مرام و مکتب سیدالشهداء علیه‌السلام» ناتوانند. - مناعت و عزّت نفس از بیانِ «عزّت نفس و مناعتِ امام معصوم علیه‌السلام» ناتوانند. 🔹«لغت» نمی‌تواند به «محتوا» برسد. نمی‌تواند به «آن واقعیتی که در قلب امام علیه‌السلام است» برسد. 🔹لذا با اینکه عمل حرامی انجام می‌دهند که امام را ترک می‌کنند، ولی حضرت می‌گویند: «انتم فی حِلٍّ مِن بیعتی: بروید، شما آزادید و من بیعت را برداشتم!» 🔹بسیاری از افراد هم خوشحال و شنگول که «الحمد‌لله امام بیعت را برداشت. یاعلی، بزن به‌چاک، بزن بریم! برو‌ دیگر؛ خودش گفته: آزادید!» 🔹در شب‌عاشورا، مرتباً بسیاری در دلشان می‌گفتند: «ای‌ دادِ بی‌داد؛ این امام و پسر پیغمبر است و سی‌هزار نفر در لشکر یزید آمده است؛ حالْ چکار کنیم؟!» 🔹ولی امام حسین، این رودربایستی را در شب عاشورا برداشت. آنقدر حضرت حریّت و عزّت و مناعت دارد که کاری کرد که آنها همین مقدار «احساسِ رودربایستی» را هم دیگر نداشته‌ باشند. یعنی «من خودم بیعت را برداشتم. من خودم آن تعلّقی را که شما نسبت به تکلیف داشتید را قطع کردم. دیگر چه می‌خواهید!؟ بلند شوید بروید دیگر!» 🔹حضرت به برادرش و پسرش و به نزدیکترین افراد به خودش هم گفت:‌ «برو!» ببینید؛ حریّت و آزادگی‌اش تا کجا است! فرمود:‌ «این مردم مرا می‌خواهند! نه با تو ای برادر، ای اباالفضل، کار دارند، نه با سایر افراد! مسئله اینجا فقط من هستم!» 🔺ولی این اصحاب و یارانی که ماندند، درک کردند و امامشان را شناختند. آنها می‌دانند کجا بروند. 🎙حضرت آیة‌الله حاج سید محمدمحسن حسینی طهرانی قدّس‌الله‌سرّه ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔈 جلسه 196، منقّح. علیه‌السلام @maktabe_vahy 🌑.🌑.🌑.🌑.🌑
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔳 ما را چو اسماعیل در قربانگاه، ذبح کن! 📼. حضرت آیة الله حاج سید محمدمحسن حسینی طهرانی قدّس‌الله‌سرّه 🎞. ، جلسه 223، دقیقه 34:08 ـــــــــــــــــــــــــــــــــ علیه‌السلام @maktabe_vahy 🌑.🌑.🌑.🌑
🚩 «مرا آنی جدا از خود مگردان!» علیه‌السلام @maktabe_vahy 🌑.🌑.🌑.🌑
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌑 روز عاشورا، سیدالشهداء علیه‌السلام یک سر سوزن «تعلّق» باقی نگذاشت! 🔹 «ز هر چه رنگ تعلّق پذیرد آزاد است!» 📼. حضرت آیة الله حاج سید محمدمحسن حسینی طهرانی قدّس‌الله‌سرّه 🎞. 1431، جلسه 8، دقیقه 79:08 ـــــــــــــــــــــــــــــــــ علیه‌السلام @maktabe_vahy 🔳.🔳.🔳.🔳
🚩 جلوۂ ذات احدیّ بی‌نـقاب نور تجلّایِ حسین است و بس علیه السلام @maktabe_vahy 🏴.🏴.🏴.🏴
🌑 «الحَمدُ لِله علَی عَظیمِ رَزیّتی» 🔹 امام حسین تا دم آخر خودش را بدهکار می‌دانست؛ نه طلبکار! عرض می‌کند: «خدایا، توفیق و برکت و نعمت، همه از توست! من ترا شکر می‌کنم که مرا به این نعمت رساندی، و تحمّلِ این جریانات را به من ارزانی داشتی!‌» 🔹سیّدالشهداء علیه‌السلام به هیچ‌وجه به خود نمی‌گیرد. هر مصیبتی که پیدا می‌شود،‌ عرض می‌کند که: «خدایا، تو به من این لطف را کردی و منّت گذاشتی که مثلاً برادر مرا از من بگیری! اینکه این وضعیت و این حال برای من پیش آمد بخاطر این است که عباس یا علی‌اصغر را از من گرفتی؛ که اگر نمی‌گرفتی، این وضعیت و حال برای من پیش نمی‌آمد.» 🔹هر مصیبتی که می‌آمد «یک عکس‌العمل در نفسِ امام» ایجاد می‌کرد. سیّدالشهداء علیه‌السلام نه تنها شکوِه نمی‌کند بلکه خدا را شکر می‌کند. 🔹یعنی حضرت سیّدالشهداء علیه‌السلام می‌گوید: ‌«گرفتن حضرت‌‌ علی‌اصغر،‌ حالی به من داد که باید برای آن سجدۀ شکر بجا بیاورم؛ که اگر اینطور نبود من به اینچنین حالی نمی‌رسیدم.» 🔹لذا حتی کفّاری که در لشکر عمر‌سعد بودند، از اینکه هر چه‌ به بعد‌از‌ظهرِ عاشورا نزدیک می‌شدند، چهرۀ امام را بشّاش‌تر و نورانی‌تر می‌دیدند، تعجّب می‌کردند. آن بهاء و عظمت امام،‌ تلألؤ و تجلّیِ بیشتری پیدا می‌کرد. چه قضیه‌ای در نفسِ امام اتفاق می‌افتد که ابتهاج و انبساط و تلألؤ در چهرۀ حضرت بیشتر می‌شود!!؟ 🎙حضرت آیة الله حاج‌ سید محمد‌محسن حسینی طهرانی قدّس‌الله‌سرّه ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔈 جلسه 5، سنۀ 1436؛ ویراسته و منقّح. علیه‌السلام @maktabe_vahy 🌑.🌑.🌑.🌑
🚩 جان ما و جسم ما قربان ترا! علیهماالسلام رحمه‌الله @maktabe_vahy 🌑.🌑.🌑.🌑
26.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌑 «شفاعت» در گرو «شهادت و اسارت»! 📼. حضرت آیة الله حاج سید محمدمحسن حسینی طهرانی قدّس‌الله‌سرّه 🎞. ، جلسه 196، دقیقه 43:52 ـــــــــــــــــــــــــــــــــ علیه‌السلام @maktabe_vahy 🌑.🌑.🌑.🌑
🚩 هر روز در این حلقه مصافَست مصاف علیهماالسلام رحمه‌الله @maktabe_vahy 🏴🏴🏴🏴
🚩 هزار بار جانِ مقدّس فدای جانان است! 🔹اگر همین الآن از حضرت زينب بپرسيم: «1400 سال از جريان كربلا گذشته، آيا اگر خدا دوباره امام حسين و شما را زنده كند، آمادگى داريد آن جريان تكرار شود؟!» 🔹همين الآن در پاسخ می‌فرماید: «بله، من پشيمان نيستم!» چرا؟ چون مى‏گويد «ما رأيتُ الا جميلاً» [جز زیبایی ندیدم!] 🔹خب مى‏داند چه خبر است. ما نادانان و جاهلان مى‏نشينيم و بر سر مى‏زنيم و چه‌ها می‌کنیم که: «اى واى كربلا، اى واى فلان!» (بله البته این «حزن» حيثيّت اتصّال انسان به امام و محبوب خودش است و این جریان اقتضا مى‏كند که انسان متأثّر باشد.) 🔹ولى بايد ببينيم اینکه در آن مجلس، یزید خطاب به حضرت زینب گفت: «دیدی خدا با شما چه‌کرد؟!» و حضرت زينب این کلامِ «ما رأیتُ الا جمیلاً» را در جواب یزید فرمود، آیا خواسته است كه يزيد را كِنِف كند!؟ 🔹و بگويد: «اگر تو از توحيد مایه می‌گذاری، من هم بلدم، و بيشتر از تو بلد هستم! من در همين خانواده بوده، و در اين بيت بزرگ شده‌ام. و کسی هستم که مثلاً امیرالمؤمنین علیه‌السلام راجع به او گفته است "عالمة غير متعلّمة: زن عالمی که درس‌نخوانده است"» آیا حضرت زینب این جواب را، برای اين مقصود، فرموده است!؟ 🔹يا اينكه حضرت زينب سلام‌الله‌عليها آن چه را كه مى‏بيند، به يزيد مى‏گويد. در حقیقت حضرت زینب می‌فرماید: «ای احمق! تو كور هستى و فطرت خود را عوض كرده‌اى. زيبا را نازيبا مى‏بينى و خيال مى‏كنى این صحنۀ کربلا نازيبا است. چشمت را باز كن و بيا ببین که در هر لحظه‏اى كه بر من مى‏گذرد، خداوند چه چيزهايى در عوض آن، عطا می‌کند! چیزهایی كه «ما لا عَينٌ رأت وَ لا أُذنٌ سَمِعَت وَ لا خَطَرَ عَلَى قَلبِ بشر: نه چشمی دیده و نه گوشی شنیده و نه بر قلب بشری خطور کرده است!» 🔺می‌فرماید : «بَشَر» تو كه يزيد هستى به‌جای خود! 🔹حال اگر همين الآن به ما بگويند: «عاشورا دوباره تكرار شود!؟» مى‏گوييم: «اى واى آقا! مگر مى‏گذاريم دوباره عاشورا تكرار شود! مى‏رويم چه‌ها مى‏كنيم!» 🔺ولى اگر از حضرت زينب سؤال كنيم، حضرت در جواب می‌فرماید: «ده‌بار یا صدبار هم عاشورا اتفّاق بيفتد، من هستم!» 🎙حضرت آیة‌الله حاج سید محمدمحسن حسینی طهرانی قدّس‌الله‌سرّه ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔈 جلسه 181، منقّح و ملخص. علیها‌السلام @maktabe_vahy 🌑.🌑.🌑.🌑
🔹من از درمان و درد و وصل و هجران پـسـنـدم آنـچـه را جـانـان پـسـنـدد علیها‌السلام @maktabe_vahy 🌑.🌑.🌑.🌑
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌑 معیار پیروزی و شکست! 📼. حضرت آیة الله حاج سید محمدمحسن حسینی طهرانی قدّس‌الله‌سرّه 🎞. ، جلسه 10، دقیقه 36:48 ـــــــــــــــــــــــــــــــــ علیه‌السلام @maktabe_vahy 🌑.🌑.🌑.🌑
🔘 نعمت معنوی! 🔹نعمت به «نان و جو و آبگوشت» منحصر نیست، بلکه همین «حالاتی» که خداوند به انسان می‌دهد نیز نعمت است. 🔹شکرانه‌اش مواظبت کردن از آنها و اطرافش را داشتن است؛ تا خللی به آنها وارد نشود و تاریک نگردد. 🔹با افرادی که اهل دنیا هستند برخورد نشود و الّا «حال» را از انسان می‌گیرند! 🔹اهل دنیا، نفس‌های سیاه و کثیفی، مثل غول بیابانی دارند. همین که با آنها برخورد کنی و دل به آنها بدهی و سفرۀ دل را باز کنی، از آن «افکار شیطانیِ خود» مِن‌حیثُ‌أنتم لاتشعرون [از آنجایی که آگاهی ندارید] در قلبتان می‌ریزند. 📝 حضرت علامه طهرانی قدّس‌الله‌سرّه ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 📚. ج 2 ص 188، منقّح. @maktabe_vahy 💠.💠.💠.💠
39.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 | 💎کسی که عرفان ندارد، نه دنیا دارد نه آخرت! 🔸حکایتی شنیدنی دربارهٔ حضرت آیت الله سید جمال الدین گلپایگانی قدّس الله سرّه 🎙 حضرت علامه آیت‌الله سید‌محمد‌حسین حسینی‌ طهرانی قدّس‌الله‌سرّه 📚 معادشناسی، جلد ۹، صفحهٔ ۱۱۵ ⏱ ۰۳:۳۵ دقیقه 💾 ۳۵ مگابایت 📌 @Maktabe_Vahy
⭕️ از بزرگی سؤال کردند که راه چیست و سیر کدام است و سلوک به چه می‌گویند؟! پاسخ داد: «دَعْ نَفْسَک و تَعال: خودت را کنار بگذار و بیا!» 🔹یعنی: ـ «خودت را به حساب نیاور» ـ‌ و «به فضل خدا اتّکا کن!» 🔹کاری را که انجام می‌دهی، نگو: «من انجام دادم و من این کار خیر را کردم!» عمل خیر را انجام بده؛ ولی این عمل خیر را از ناحیۀ «دیگری» بدان! بعد از آن نتیجه‌اش را در نفْسَت خواهی دید که جور دیگری شده است و «حالِ دیگری» پیدا کرده‌ای. 🔹اما اگر آن عمل خیر را انجام دهی، و بعد روی آن حساب باز کنی می‌بینی که «ها! بد نبود! الحمد‌لله توفیق پیدا کردیم که این عمل خیر را انجام دهیم!» [باد می‌کنی] و یک‌خُرده «باد» اندازۀ دوکیلو یا سه‌کیلو اضافه می‌شود. 🔹این «دَعْ نَفْسَک و تَعال: خودت را کنار بگذار و بیا!» اصل سلوک است. 🔺یعنی از اول که شما در راه خدا حرکت می‌کنید تا آن نقطۀ آخری که می‌خواهید برسید «خودت را کنار بگذار و بعد وارد خانه شو!» 🎙حضرت‌ آیة‌الله حاج سید محمدمحسن حسینی طهرانی قدّس‌الله‌سرّه ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔈 1435ه.ق؛ جلسه 12؛ منقّح. @maktabe_vahy 🔘.🔘.🔘.🔘
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 در برخی موارد با اینکه حق با ماست، نباید بی‌گدار به آب زد! 📼. حضرت آیة الله حاج سید محمد محسن حسینی طهرانی قدّس الله سرّه 🎞. ، مجلس 150، دقیقه 32:47 ــــــــــــــــــــــــــــــــ @maktabe_vahy 💠.💠.💠.💠
🌕 بر مسلکِ فطرت باش، که تو را راهنماست! 🔹به‌طور‌ کلّی، خدای متعال نسبت‌به «صفات مُستَحسَن و خوبی» که مربوط به ذاتِ خویش است، حساب باز می‌کند. اگر چه شخصی که دارای این صفات است، موحّد نباشد؛ ولی ممکن است دارای «صفت خوبی» باشد. 🔹خیلی‌ها بودند که دارای «صفات خوبی» بوده، ولی اهل توحید نبودند. حال یا مستضعف بودند، یا نبودند. مثلِ حاتم طائی که سَخی و بخشنده بود، ولی موحّد نبود. 🔹ما می‌بینیم که اینگونه افراد ـ به این دلیل که واجدِ چنین صفاتی بودند ـ در احادیث و اخبار و حکایات، مورد مدح قرار گرفته‌اند. 🔹انسان باید به این سمت حرکت کند و خودش را متحوّل کند. چون این صفات، صفات پروردگار است. بنده برای رسیدن به ذات پروردگار باید متحوّل شود و برگردد، و این نفْس را که متوغّل [و فرورفته] در شهوات و مادیّات و هواهای نفسانی است، کم‌کم از این توغّل بیرون آورد. 🔹تا بتواند با «عالَم تجرّد» و «عالَمِ بی‌عیبی، بی‌نقصی، بی‌خدشه‌گی و بدون‌ خلاف» اُنس بگیرد و در آن فضا وارد شود. 🔸آیینه شو، جمال پری‌طلعتان طلب جاروب‌کن خانه، سپس میهمان طلب 🎙حضرت‌ آیة‌الله حاج سید محمدمحسن حسینی طهرانی قدّس‌الله‌سرّه ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔈 1438ه.ق؛ جلسه 10؛ منقّح. @maktabe_vahy 💠.💠.💠.💠
🔹بـر دلـَت زَنـگار بر زَنـگارها جمع شد، تا كور شد زَ اسرارها رحمه‌الله @maktabe_vahy 🔘.🔘.🔘.🔘
💠 شفافیّت جزء پایه‌های دین! 🔹وظيفه‌اي كه به ما سپرده شده این است: اوّل: آن‌طور كه بايدوشايد خود را به مباني و مكتبِ ائمه عليهم‌السّلام - در حدّ امكان و سعۀ وجودي - نزديك كنيم. دوّم: آنچه را كه دريافتيم «بدون هيچگونه ملاحظه» براي افراد بيان كنيم. فقط این دو مسئله است. اما اينكه افراد را خوش آيد یا خوش نيايد، ديگر وظيفه ما نيست! ✅ «رُک گفتن» و «صادقانه با مردم صحبت كردن»، ✅ و «حقائق را بی‌پرده بيان كردن» ✅ و«بدون لفّافه و شفّاف براي مردم عرضه داشتن» خروج از دين نيست؛ بلکه جزء اصول دين است. 🔹بله، «سبّ كردن و ناسزا گفتن» و «مردم را در تضييق قرار دادن» و «دينِ خودساخته و اعتباري را به مردم تحميل كردن» و «مردم را به‌دنبال خود دعوت نمودن» و «خود را خودمحور دانستن» و «مردم را از عقل و درايت ـ كه نعمتی است الهي ـ بي‌بهره شمردن، و آنها را به حساب نياوردن» و «خود را قَيِّم و وليِّ مردم دانستن»، خروج از دين است! 🎙 حضرت آیة الله حاج سید محمد‌محسن حسینی طهرانی قدّس‌الله‌سرّه ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔈 جلسه 74؛ منقّح. @maktabe_vahy 🔘.🔘.🔘.🔘
🔹به دنبال شعار نمی‌رود... @maktabe_vahy 🔘.🔘.🔘.🔘